Space Hulk: Deathwing – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Space Hulk: Deathwing – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Space Hulk: Deathwing – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Space Hulk: Deathwing – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

Space Hulk: Deathwing – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی

صدرا صالحی
۱۸:۱۲ ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
Space Hulk: Deathwing – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

Space Hulk: Deathwing ­عنوانی است که بازی­‌بازان رایانه­‌های شخصی زیادی منتظر آن بودند. Space Hulk: Deathwing که توسط موتور آنریل انجین ۴ (Unreal engine 4) ساخته شده است وقتی که برای اولین بار معرفی شد جلوه­‌های بصری واقعا زیبا و دوست داشتنی را نشان داد. و ما هم خبر خوب داریم و هم خبر بد. خبر خوب این است که بازی تقریبا به اندازه همان تریلر اولیه خوب به نظر می­‌رسد و خبر بد این است که بازی از مشکلات عملکردی بزرگی رنج می‌­برد. وقت آن است که ببینیم این عنوان روی رایانه­‌های شخصی چگونه اجرا می‌­شود.

در این بررسی عملکردی، برای CPU از یک Intel i7 4930K (توربوبوست شده در ۴٫۲ گیگاهرتز)، ۸ گیگابایت رم، کارت گرافیکی NVIDIA GTX980Ti، ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی و آخرین درایور نسخه WHQL از درایورهای GeForce استفاده شده است.

برای این که بفهمیم این عنوان روی پردازنده­‌های مختلف چگونه اجرا می­‌شود، ما یک پردازنده دو هسته­‌ای و یک پردازنده چهار هسته­‌ای را شبیه سازی کردیم. به نظر نمی­‌رسد که Space Hulk: Deathwing برای اجرا به پردازنده خیلی قدرتمندی نیاز داشته باشد. همانطور که در زیر می‌­توانیم ببینیم، هنگام تست بازی عمدتا تنها دو هسته پردازنده در حال استفاده شدن بودند. سیستم­‌های با پردازنده شش هسته­‌ای و پردازنده شبیه سازی شده چهار هسته‌­ای مانند یکدیگر عملکرد کردند، در حالی که سیستم با پردازنده دو هسته‌­ای شبیه سازی شده با محدودیت­‌های پردازنده­‌ای مختلف مواجه شد. فوکس هوم اینتراکتیو (Focus Home Interactive) استفاده از یک پردازنده اینتل i5 به عنوان حداقل پردازنده را پیشنهاد می­‌کند و ما استفاده از یک پردازنده چهار هسته­‌ای مدرن را برای جلوگیری از هرگونه محدودیت پردازنده پیشنهاد می­‌کنیم.

نمودار پردازنده

نمودار پردازنده

همانطور که قبلا هم گفتیم، Space Hulk: Deathwing از مشکلات عملکردی زیادی رنج می‌­برد، چرا که هیچ یک از سیستم­‌های ما قادر نبود تجربه نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم بر ثانیه را ارائه کند. همانطور که در زیر می‌­توانیم ببینیم، در مواجهه با تعداد زیادی از دشمنان، نرخ فریم حتی به زیر ۳۰ فریم در ثانیه هم رسید.

spacehulkgame win64 shipping 2016 12 17 18 45 51 730

Space Hulk: Deathwing یک عنوان دایرکت‌­ایکس ۱۱ است و از ظاهر آن می­‌توان حدس زد عملکرد ناامید کننده آن به دلیل تعداد افزایش یافته فراخوان­‌های گرافیکی است. طی همه مبارزات پر تب و تاب، پردازنده و کارت گرافیکی کمتر از توان حداکثرشان در حال استفاده بودند. همچنین ارزش این را دارد که اشاره کنیم طی مبارزات بزرگ بازی، بازیکنان می‌­توانند اعضای بدن دشمنان را قطع کنند و می­‌توانند –به لطف سیستم فیزیک عالی- با اجساد آنان نیز تعامل کنند. و از آنجا که توسط VRAM یا RAM سیستم محدود نشده بودیم، تنها می‌­توانیم تصور کنیم که این عملکرد ضعیف عمدتا به دلیل دایرکت‌­ایکس ۱۱ و عدم توانایی آن در اجرای تعداد زیادی از فراخوان‌­ها است.

این قاعدتا به این معنی است که تمام بازی‌­بازان رایانه­‌های شخصی در طی اکثر مبارزات بازی به مشکلات عملکردی برخواهند خورد. Streum On و Focus Home Interactive هنور چیزی درباره بهینه‌­ساز احتمالی برای دایرکت‌­ایکس ۱۲ اعلام نکرده­‌اند، هرچند ما به شدت معتقدیم که یک بهینه‌­ساز دایرکت‌­ایکس ۱۲ مناسب می­‌تواند به این عنوان بسیار سود برساند. بالاخره یکی از قوی‌­ترین ویژگی‌­های دایرکت­‌ایکس ۱۲ توانایی آن در اجرای تعداد زیادی از فراخوان‌­ها است.

spacehulkgame win64 shipping 2016 12 17 18 31 29 734

همچنین تعدادی صحنه بهینه­‌سازی نشده هم وجود دارد. همانطور که در زیر می­‌توانیم ببینیم، این صحنه با نرخ فریم ۴۸ فریم در ثانیه اجرا شد در حالی که هم کارت گرافیکی و هم پردازنده در حال استفاده از حداکثر توانشان نبودند. مطمئن نیستیم که آیا این مشکل به دلیل همان مشکلی است که مبارزات بزرگ بازی را تحت تاثیر قرار می‌­دهد یا خیر، اما می­‌توانیم به شما اطمینان دهیم که با صحنه­‌هایی مواجه خواهید شد که بدون هیچ دلیل خاصی افت فریم را تجربه خواهید کرد.

unoptimized scene

اگر بخواهیم روراست باشیم، این خیلی ما را ناراحت می‌­کند که Space Hulk: Deathwing از چنین مشکلات بهینه­‌سازی رنج می‌­برد؛ و این به این خاطر است که ظاهر بازی خیلی عالی به نظر می‌­رسد. سیستم نورپردازی عالی است، سیستم­‌های فیزیک و قطع شدن اعضای بدن شگفت‌­انگیزند، بازیکنان می­‌توانند کمی با محیطشان تعامل داشته باشند، مدل‌­های دریایی فضایی به خوبی دارای جزئیات هستند، تعدادی افکت محیطی ویژه خیلی جالب وجود دارد، توی هم رفتن اشیا قابل ملاحظه‌­ای وجود ندارد، فاصله پیش فرض سایه آبشاری هیچ سایه مصنوعی تولید نمی‌­کند و همه چیز خیلی خوب و با جزئیات به نظر می­‌رسند.

spacehulkgame win64 shipping 2016 12 17 18 55 47 140

 

به غیر از مشکلات بهینه‌­سازی که پیش­‌تر به آن اشاره شد، Space Hulk: Deathwing نیازی به کارت گرافیک خیلی قدرتمندی ندارد. اکثر مواقع، کارت گرافیکی GTX980Ti تا ۷۰% استفاده می‌­شد و می­‌توانست به راحتی به ۶۰ فریم در ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات Max برسد. استودیوی Streum On، تعدادی تنظیمات گرافیکی برای دستکاری کردن قرار داده است، اما نباید انتظار تنظیمات خیلی وسیعی داشته باشید. بازی­‌بازان رایانه‌­های شخصی می­‌توانند کیفیت فاصله دید، سایه­‌ها، بافت­‌ها، افکت‌­ها، شبکه، Anti-Aliasing و Post Process را تغییر دهند.

spacehulkgame win64 shipping 2016 12 17 18 15 14 582

روی هم رفته، Space Hulk: Deathwing از مشکلات عملکردی بزرگی رنج می‌­برد و حدس ما این است که دایرکت‌­ایکس ۱۱ مسبب این مشکلات است. متاسفانه این مشکلات عملکردی روی همه بازی­‌بازان رایانه‌­های شخصی تاثیر می‌­گذارد. چیز خنده­‌دار و جالب این است که اگر این مشکلات عملکردی واقعا توسط تعداد زیاد فراخوان‌­ها باشد و اگر این‌­ها توسط دایرکت­‌ایکس ۱۲ کاملا رفع شوند، Space Hulk: Deathwing به راحتی می‌­تواند وارد لیست ۱۰ بازی برتر رایانه‌­های شخصی از نظر بهینه‌­سازی در سال  ۲۰۱۶ ما شود. و این به این دلیل است که – جدا از مشکلات بهینه­‌سازی حال حاضرش – Space Hulk: Deathwing عالی به نظر می‌­رسد، نیازمند پردازنده یا کارت گرافیکی خیلی قدرتمندی نیست، از مشکلات روانی یا شتاب موس رنج نمی‌­برد، پایدار است بدون هیچ مشکلی که از بازی بیرون آید (حداقل روی سیستم ما) و تعداد زیادی از دشمنان را برای مبارزه ارائه می‌­کند.

امید داریم که استودیوی Streum On کار بر روی یک بهینه­‌ساز دایرکت‌­ایکس ۱۲ یا یک بهینه­‌ساز Vulkan را آغاز کند تا مشکلات عملکردی/بهینه‌­سازی بازی را که – حداقل از نظر ما – در این نسخه دایرکت­‌ایکس ۱۱ قابل حل شدن نیست رفع کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Space Hulk: Deathwing – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Space Hulk: Deathwing – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Space Hulk: Deathwing – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Space Hulk: Deathwing – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Space Hulk: Deathwing – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Space Hulk: Deathwing – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Space Hulk: Deathwing – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا