بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ - گیمفا

بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶

امیرحسین دهنوی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ - گیمفا

۲۰۱۶ سومین سالی است که کنسول ایکس‌باکس وان عرضه شده و شاید بتوان امسال را موثرترین سال ایکس‌باکس خواند. در ادامه با بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ با گیمفا همراه شوید.

امسال سال بسیار خوبی برای ایکس‌باکس وان بود با این وجود رابط کاربری آن همچنان کُند و به هم‌ریخته است همچنین خریداران با این سوال که وان اس را بخرند یا برای اسکورپیو منتظر بمانند روبه‌رو هستند اما نباید از دستاوردهای این کنسول در سال ۲۰۱۶ چشم پوشی کرد و چیزهای زیادی برای دوست داشتن آن وجود دارد، طبیعتا نیز دلیل اصلی کنسول برتر بودن آن در نیمه دوم سال هم همین است. با نزدیک شدن به پایان سال، بیایید به بررسی عملکرد آن بپردازیم.

سخت افزاری جدید با کنسولی قوی‌تر که در آینده می‌آید

در آگوست مایکروسافت اولین کنسول اصلاح شده ایکس‌باکس وان با نام وان اس را روانه بازار کرد. وان اس بسیاری از مشکلات کنسول ایکس‌باکس وان را حل کرده بود و ویژگی‌های جدیدی نیز به آن اضافه کرده بود. منبع تغذیه بیرونی آن حذف شده و در کنار کوچک‌تر شدن کنسول، حال وان اس می‌تواند ایستاده نیز قرار بگیرد و حتی دیسک‌های ۴k را پخش کند، کاری که کنسول پلی استیشن ۴ پرو نیز نمی‌تواند انجام دهد اما شاهد حذف شدن پورت کینکت هم از این کنسول بودیم که حال شما مجبور هستید با پرداخت هزینه‌ای آداپتور مخصوص آن راه تهیه نمایید از طرفی همچنان هارد آن غیرقابل تعویض است اما امکان استفاده از هاردهای مختلف و متنوع اکسترنال میسر بوده. این تنها تغییرات این کنسول دوست داشتنی نبود و شما می‌توانید برای بررسی تخصصی گیمفا از کنسول ایکس‌باکس وان اس به اینجا مراجعه نمایید.

xbox one s mit controller

Xbox One S

از طرفی وان اس می‌تواند بازی‌هایی که از HDR پشتیبانی می‌کنند را به تصویر بکشد و حقیقتا HDR بازی‌ها را به مراتب عمیق‌تر و زیباتر می‌کند اگرچه هنوز تعداد این بازی‌ها کم است. همچنین عملکرد فنی کنسول ایکس‌باکس وان اس از ایکس‌باکس وان بهتر بوده است. مایکروسافت برای اینکه پشتیبانی از HDR باعث ایجاد مشکل برای وان اس نشود، کمی قدرت گرافیکی آن را افزایش داد که باعث می‌شود در بازی‌هایی که از HDR پشتیبانی نمی‌شود شاهد فریم‌ریت با ثبات‌تری باشیم. اگرچه این افزایش عملکرد به راحتی قابل تشخیص نیست.

در E3 2016 نیز شاهد معرفی کنسول ایکس‌باکس اسکوپیو بودیم. اسکورپیو با ۶ ترافلاپس قدرت پردازش گرافیکی، قوی‌ترین کنسول تاریخ لقب گرفته است. در هنگام معرفی اسکورپیو بسیار معتقد بودند که معرفی این کنسول قوی‌تر باعث در سایه قرار گرفتن ایکس‌باکس وان و مدل اس می‌شود اما پس از E3 2016 شاهد افزایش فروش ایکس‌باکس وان بوده و سپس با عرضه وان اس در ماه آگوست این کنسول توانست چهار ماه متوالی پرفروش‌ترین سخت افزار ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا شود. اسکورپیو قرار است در تعطیلات ۲۰۱۷ انتشار یابد.

ارائه ویژگی‌ها و بهبودهای بسیار درکنار سخاوتمندی مایکروسافت

سال ۲۰۱۳ را به یاد دارید؟ زمانی که مایکروسافت با ارائه محدودیت‌های فراوان عملا به پای خود شلیک می‌کرد اما دوران آن مایکروسافت گذشته است. غول ردموندی سال به سال سخاوت بیشتری را به طرفداران نشان می‌دهد. سال گذشته شاهد معرفی قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل قبل بودیم. مایکروسافت برای استفاده از این قابلیت یک دلار هم از مشتریان خود دریافت کرد و عملا ایکس‌باکس ۳۶۰ را به رایگان در اختیار کاربران ایکس‌باکس وان قرار داد. از طرفی بازی‌های دیجیتالی یا فیزیکی ایکس‌باکس ۳۶۰ که پیش‌تر خریداری کرده‌ بودید همچنان بدون هزینه‌ای برروی ایکس‌باکس وان قابل بازی بودند؛ این درحالی است که کنسول پلی استیشن ۴ در کنار اینکه توجهی به بازی‌های پیش‌تر خریداری شده ندارد، هزینه گزافی نیز برای کرایه بازی‌ها و استریم آن از مشتریان خود دریافت می‌کند. قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل قبل سال گذشته معرفی شد اما در سال ۲۰۱۶ به اوج خود رسید. تقریبا در هر هفته شاهد اضافه شدن چندین بازی جدید به سرویس بودیم و امسال نیز تعداد بازی‌های آن به بیش از ۳۰۰ عنوان رسید. تنها در ماه نوامبر شاهد اضافه شدن بازی‌های بزرگی چون Mass Effect 2 و Mass Effect 3 در کنار Oblivion بودیم و این درحالی بوده که Red Dead Redemption نیز در اوایل سال به لیست اضافه گردید. به‌جرئت می‌توان گفت که یکی از دلایل فروش بالای ایکس‌باکس وان، قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل قبل است.

red dead redemption outlaws to the end dlc

Red Dead Redemption هم‌اکنون قابل بازی برروی ایکس‌باکس وان است

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های امسال برنامه Xbox Play Anywhere مایکروسافت است. این برنامه ابتدا با عرضه Quantum Break آغاز شد و با به‌روزرسانی Anniversary ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان در آگوست به ثبات رسید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا با خرید بازی که از Xbox Play Anywhere پشتیبانی می‌کند، آن را برروی هردو پلتفرم ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ دریافت نمایید. این ویژگی شباهت زیادی به Cross-Buy پلی استیشن دارد اما فرق اساسی آن در بازی‌های موجود در سرویس است. در سرویس پلی استیشن عناوینی که Cross-Buy هستند عموما بازی‌های مستقل و کوچک بوده اما Xbox Play Anywhere مایکروسافت با عناوین بزرگی چون Quantum Break و Forza Horizon 3 در کنار Gears of War 4 آغاز شد و در سال‌های آینده با Scalebound و Halo Wars 2 و دیگر عناوین بزرگ ادامه می‌یابد. همانند ویژگی HDR همانند این برنامه محدود به یک‌سری بازی‌های محدود است اما کاری که مایکروسافت کرده این است که بالاخره به مشتریان دلیلی برای خرید دیجیتالی به‌جای خرید فیزیکی داده؛ با این وجود فروشگاه ویندوز ۱۰ مایکروسافت مشکلات اساسی داشته و نیاز به تغییرات بنیادین دارد اما این مشکلات بازهم نمی‌تواند به سودی که طرفداران می‌کندد لطمه‌ای بزند.

xboxplayanywhere

Xbox Play Anywhere

در بخش دیگری که مایکروسافت تغییرات مثبتی ایجاد کرده است، مادها هستند. رایانه‌های شخصی همچنان بهترین مکان برای تجربه ماد است اما از سال گذشته کنسول‌ها نیز کم کم وارد دنیای مادها شده‌اند. عناوینی مثل Fallout 4 و Skyrim از مادها برروی کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی استیشن ۴ پشتیبانی می‌کنند اما مایکروسافت آزادی بسیار بیشتری به ماد سازان نسبت به سونی داده است و تعداد مادها بسیاری بیشتری نسبت به کنسول رقیب برای طرفداران موجود بوده و حتی پشتیبانی از ماد برای بازی مثل Fallout 4 ماه‌ها زودتر از کنسول رقیب در دسترس کاربران ایکس‌باکس وان قرار گرفت. نکته دیگری که مایکروسافت هنوز به آن به‌صورت کامل نرسیده اما قصد دارد برسد، ویژگی کراس پلی است. مایکروسافت دیگر آن شرکتی که به‌دور خودش دیوار می‌کشید نیست و پس از کراس پلی بین رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان در بعضی از عناوین، حال به‌دنبال کراس پلی بین پلی استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان نیز است. پس از چراغ سبز مایکروسافت، این تنها سونی است که علاقه‌ای به اینکار ندارد. سازندگان Rocket League نیز به این نکته اشاره کرده‌اند که اینکار ساده است و در حد فشردن دکمه‌ای کار دارد تا کراس پلی بین پلی استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان فعال شود. با وجود اینکه این تغییر همچنان اتفاق نیوفتاده است اما مایکروسافت بخاطر بیرون آمدن از دیوار خود و آزادی بیشتر لایق تشویق است.

بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ - گیمفا

منتظر چراغ سبز سونی…

ویژگی‌های جدید ایکس‌باکس لایو درکنار عدم حل مشکلات قدیمی

مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ ویژگی‌های جدیدی را برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه کرده است. در بعضی از این ویژگی‌ها شما ابتکار نمی‌بینید و تنها سعی کرده است عقب ماندگی خود را جبران کند. مانند موسیقی پس زمینه که پیش‌تر برروی پلی استیشن ۴ موجود و حتی بررروی ایکس‌باکس ۳۶۰ نیز در دسترس بوده است. بخش Clubs که در آن چیزی شبیه اتحاد خود را می‌سازید، شباهت بسیار زیادی به سیستم Communities پلی استیشن ۴ دارد. در کنار این‌ها ما ویژگی‌های بسیار خوبی چون Looking for Group رو می‌بینیم که در آن به‌راحتی می‌توانید بازی‌بازانی که دوست دارید با آن‌ها هم تیمی شوید را بیابید، چت گروهی که بسیار مورداستقبال قرار گرفته و همچنین ریزه‌کاری‌هایی مثل اچیومنت‌های کمیاب که بسیار دوست داشتنی است اما تمام ویژگی‌های جدید مثبت نبوده. عرضه کورتانا برای ایکس‌باکس وان در ابتدا ایده خوبی به‌نظر می‌آمد اما حال که در دسترس قرار گرفته شاهد بی‌استفاده بودن آن هستیم، اگرچه بعضی از ویژگی‌های آن جالب هستند اما واقعا کسی برروی کنسولش به‌دنبال پیدا کردن مسیر محلی برای رفتن و یا قیمت ارز می‌گردد؟ پاسخگویی کورتانا نیز بین ۵ تا ۱۰ ثانیه طول می‌کشد که همان بهتر خودتان دستور را دستی انجام دهید!

xbox one preview dash tweak1

شلختگی بهترین ویژگی رابط کاربری کنونی ایکس‌باکس وان است

بخش Guide ایکس‌باکس وان نیز همچنان به‌هم‌ریخته و کُند است. مایکروسافت بهبودهایی در آن ایجاد کرده برای مثال بخش جدایی در My Game & Apps برای بازی‌های Ready to Install گذاشته که پیش‌تر در یکجا قرار داشت و عناوین قابل بازی‌مان در انبوهی بازی‌های آماده به‌نصب دفن می‌شد. اما هنوز مشکلات بسیاری وجود دارد که پس از گذشت سه سال از عرضه آن همچنان وجود دارند. عدم پشتیبانی از فولدر، سخت بودن گشت و گذار در فروشگاه ایکس‌باکس، زمان نصب بازی‌ها بسیار طولانی بوده، بخش Snap کُند است و بخشی از تصویر را به‌خود می‌گیرد همچنین باعث کُندی بازی نیز می‌شود و بسیاری ویژگی دیگر که در منوی به‌هم ریخته ایکس‌باکس وان گم شده‌اند و سخت پیدا می‌شوند.

به‌صورت کلی باید گفت که سیستم عامل مایکروسافت کُند است و همه دارندگان این کنسول از آن باخبر هستند. مایکروسافت سعی کرد در سال ۲۰۱۵ با انتشار به‌روزرسان بزرگ ایکس‌باکس وان رابط کاربری را بهتر نماید اما گاهی دل‌مان برای همان سیستم قبلی تنگ می‌شود. گزارشات اخیر خبر از آن می‌دهند که مایکروسافت قصد دارد بخش Snap رابط کاربری را به کلی حذف و با چیز جدیدی جایگزین کند که امیدواریم این اتفاق بیوفتد اما تا زمان ما با دوبار فشردن کلید هوم و منتظر پاسخ سیستم گیر افتاده‌ایم.

سالی قدرتمند در عرضه عناوین انحصاری

دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ هیچ گونه کمبود بازی را حس نکرده‌اند. از عناوین مولتی‌پلتفرم مختلف تا بازی‌های انحصاری در سبک‌ها و ژانرهای متفاوت. امسال دارندگان کنسول نسل هشتمی مایکروسافت انحصاری‌های باکیفیتی مثل Forza Horizon 3 که حقیقتا عالی بود را تجربه کرده‌اند، همچنین Gears 4 که سری را با قدرت به نسل هشتم بازگرداند. Quantum Break و ReCore که بخشی از آی‌پی‌های جدید امسال مایکروسافت بودند و درکنار داشتن مشکلاتی، موردتوجه قرار گرفته‌اند. در پایان سال نیز شاهد عرضه Dead Rising 4 بودیم که توانست به بازی مفرح و سرگرم کننده‌ای تبدیل شود. همچنین برای مدتی نیز تنها کنسولی بود که از مادهای Fallout 4 پشتیبانی می‌کرد و حتی هم‌اکنون نیز بهترین مکان برای تجربه مادهای بازی‌هایی چون Fallout 4 و Skyrim است. پشتیبانی فوق العاده ۳۴۳i از Halo 5 با انتشار به‌روزرسان و محتوای جدید بسیار خوشایند بوده و کوالیشن نیز برای Gears 4 همان راه را پیش گرفته است. با این وجود امسال تاخیرهای بسیاری را برای عناوین مایکروسافت شاهد بودیم. از Scalebound و Halo Wars 2 تا Cuphead و Gigantic (اگرچه این عنوان به‌صورت دسترسی زودهنگام هم‌اکنون قابل بازی است) همگی خود را برای انتشار در سال آینده آماده می‌کنند. تاخیرها اجتناب ناپذیر هستند اما مایکروسافت توانست به‌خوبی جای خالی این بازی‌ها را با معرفی Forza Horizon 3 و Dead Rising 4 در E3 2016 و انتشار در همین سال جبران کند ولی بازهم انتظار برای عناوینی که دوست داشتیم هرچه زودتر تجربه کنیم، سخت است.

۳۱۶۵۸۳۰ a50ea0dd 66fc 4165 89f7 86102d5870a4

بسته شدن استودیوی لایون‌هد و کنسل شدن عنوان Fable Legend نیز یکی از اخبار منفی امسال بود. سری Fable شروع افسانه‌ای داشت اما در گذر زمان شاهد ضعف آن بودیم اما با این وجود بسته شدن چنین استودیوی با ریشه‌ای بسیار ناراحت کننده است و مایکروسافت دست خالی بدون داشتن استودیویی که تمرکزش برروی عناوین نقش آفرینی است رها می‌کند.

دیگر رویدادهای قابل ذکر

  • بازی‌های رایگان شده سرویس گلد امسال همانند سال‌های گذشته بسیار خوب بوده و دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان توانسته‌اند بازی‌هایی چون The Wolf Among Us ،Sunset Overdrive ،The Crew ،WWE 2K16، Sleeping Dogs: Definitive Edition و Outlast را به رایگان تجربه کنند و همچنین بازی‌های رایگان شده ایکس‌باکس ۳۶۰ از طریق قابلیت پشتیبانی برروی ایکس‌باکس وان قابل بازی بوده و ارزش این سرویس را دو‌چندان می‌کند.
  • سرویس EA Access بسیار به‌صرفه بوده و عناوین بزرگی چون Star Wars Battlefront و UFC 2 درکنار Mirror’s Edge Catalyst و Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 با مدت زمان نه‌چندان زیادی نسبت به موقع انتشار، در دسترس دارندگان این سرویس قرار گرفته است. همچنین دسترسی زودهنگامی نیز به‌بازی های مختلف و بزرگی چون Battlefield 1 برای دارندگان این سروسی محیا شده که برتری بسیار خوبی ایجاد می‌کند.
  • عرضه باندل‌های مختلف مایکروسافت که قدرت انتخاب بیشتری به بازی‌بازان می‌دهد. همچنین عرضه مدل ۵۰۰ گیگابایتی به‌نظر دیگر با توجه به افزایش حجم بازی‌ها درست نمی‌آید اما لااقل ایکس‌باکس وان از هاردهای اکسترنال پشتیبانی کامل می‌کند.

نتیجه گیری

سال ۲۰۱۶ به اندازه سال ۲۰۱۵ برای کنسول ایکس‌باکس وان هیجان انگیز نبود، ما در سال ۲۰۱۵ عرضه Halo 5 را داشتیم، پشتیبانی از عناوین نسل قبل و همچنین انتشار کنترلر الیت ایکس‌باکس وان اما با وجود این‌ها مایکروسافت راه درستی را پیش گرفته و به‌صورت مستمر سعی می‌کند سیستم خود را به‌صورت هوشمندانه‌ای ارتقا دهد. پس پیروزی‌های مستمر کنسول پلی استیشن ۴ در بخش پرفروش‌ترین کنسول‌ها، اینبار ایکس‌باکس وان به‌مدت چهار ماه متوالی در بیشتر بازارهای مهم دنیا رتبه اول را از چنگ کنسول سونی درآورده بود، ایجاد چنین رقابتی برای صنعت بسیار خوب است و تنها به قشر دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان ختم نمی‌شود چرا که با رقابت است که سونی و مایکروسافت نیز تصمیم می‌گیرد خدماتی بیشتری را به کاربران خود ارائه دهد.

همانطور که گفته شد مایکروسافت مسیر خوبی را پیش گرفته است. ایده کلی برنامه Play Anywhere چیز جدیدی نیست اما انگیزه‌اش بسیار قابل احترام است، چیزی که برای شما ریالی هزینه‌ ندارد و در عوض در دوجا بازی را دریافت می‌کنید. عناوین امسال مایکروسافت همچنان خوب هستند، Forza Horizon 3 و Gears 4 هردو عناوین باارزشی هستند که امسال عرضه شده‌اند. عناوین پشتیبانی شده نسل قبل ایکس‌باکس وان روزبه‌روز بیشتر می‌شوند و قیمت بسیار مناسب باندل‌ها و نوع‌های مختلف کنسول ایکس‌باکس وان آن را به‌ بهترین زمان برای خریدش تبدیل می‌کنند.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • marcus2 گفت:

    تو بازی dues ex mankind شکل دستگاه چند نسل بعد xbox رو تو چند تا خونه دیدم . هنوزم دسته وجود داشت پس فکر نکنم تا ۲۰ سال دیگه هم دسته از کنسولا حذف بشه. 😎 🙂

    • alihh گفت:

      امیدوارم بازیهای بعدی خوب از اب در بیان و رقابت سختی بین ماکروسافت و سونی باشیم
      البته pc و ماکروسافت که یکی هستن
      و بازیهای فوق العاده ای واسه pc اومد
      امیدوارم بازیهای pc واسه xb بیان

      • M2Cian گفت:

        بازی های انحصاری pc اکثرا استراتژی هستن وفکرنکنم بشه راحت با دست بازی کرد .

      • GENERAL گفت:

        PC و مایکروسافت یکی نیستد ، ما روی PC سیستم عامل های دیگه ای هم علاوه بر ویندوز داریم ( مثل لینوکس یه سیستم عامل متن بازه ، مثل سیستم عامل اپل mac OS و…….
        =============================================
        یه ضرب المثل هست که میگن ! ” جایی که میوه نیست چغندر ، سلطان مرکباته ! ”
        یعنی پلتفرم ایکس باکس این خدماتش کمه خیلی ها براش به به و چهه چهه میزنند !
        ببنید به نظر شما توام توان کمپانی بزرگ مایکروسافت برای حمایت از پلفتفرم ایکس باکس همینه ؟!
        نسل قبل فروش ایکس باکس با پلی استیشن ۳ لااقل انقدر اختلاف نداشت .
        مسئله اینه سیاست جدید شرکت مایکروسافت مبی بر نساختن بازی های انحصاری جدید برای کنسول ایکس باکس به نظرم به این کنسول ضربه زده ! نسل قبل بخاطر بازی مثل Gears of war شاید خیلی ها کنسول XBOX 360 رو به جای PS3 انتخاب کردند !
        اما این نسل به نظرم تمرکز مایکروسافت اینه امکانات و تخفیفات بهتری رو نسبت به رغیب عرضه کنه !
        به نظرم یه لحظه هم نباید فکر کنید که مایکروسافت این کار رو میکنه داره به خودش ضرر میزنه با این تخفیفات و …… و به جاش بازی انحصاری عرضه نکنه تا خودش رو بهتر از پلتفرم رقیب Playstation نشون بده !
        این ها جایی نمیخوابند که زیرشون آب بره !
        پس احتمال بالا سود خوبی میبره از ارائه این تخفیف ها .
        در کل امیدوارم واقعا رقابت بین ایکس باکس و پلی استیشن پایا پای باشه ! تا کیفیت صنعت ویدیو گیم از این بالاتر بره .
        ORIGINAL ACCOUNT

  • ........ گفت:

    خوب خوب خوب….یک‌سال دیگه هم گذشت. اما عجب سالی هم بود. عناوین خوب و بد زیادی منتشر شدند.
    اما قضیه سونی و اکس باکس: من واقعا نمی فهمم چرا هواداران یک کنسول از شکست و ضعف دیگری لذت میبرند. اتفاقا باید خوشحال هم شد چرا که رقابت مایه پیشرفت و پایین تر شدن قیمته. من بسیار خوشحال هستم که کنسول اکس باکس در سه ماهه سوم و چهارم امسال خوب عمل کرد. امیدوارم که اکس باکس پتیسته باشه :rose: :heart: :rose: :heart:

  • امسال به نظر من سال رویایی برای فن های اکس باکس بود میشه گفت همه عناوین انحصاری رو تجربه کردم و همشون در کنار ایرادات کوچک و بزرگ فوق العاده بودن از گیرز۴ که در سبک شوتینگ کاور گیری خدایی میکنه از فورزا که خدای ریسینگ ارکید بود از دد رایزینگ۴ که الان دو هفته هست که گرفتم و سراسر هیجان و لذت از جهانی تمام نشدنی و سر لاخی کردن میلیون ها زامبی هست و و خداروشکر مشکلات دد رایزینگ۳ رو نداره از ریکور که هنوزم با جول و ربات های دوست داشتنیش از جمله مک و دانکل هستم از کوانتوم بریک که از لحظه شروع بازی بوی سم لیک میده از قدرت های زمان و اکشن بودن بازی و شخصیت پاول که با انتخاب تصمیم متفاوت از یک شخصیت سی.است مدار به شخصی تبدیل میشه که شرکتش سقوط میکنه و حتی به کارمندش هم رحم نمیکنه و همه و همه لحظات تکرار نشدنی رو برام رقم زد از بازی کردن RDR در اکس باکس وان تا عناوین سرویس EA و عناوین رایگان و الحق لقب “سخاوتمند” برازنده مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ بود

  • Saman_hk گفت:

    عرضه xbox one s کار بسیار هوشمندانه ای بود مخصوصا که با انحصاری های زیبایی هم همراه شد.
    امیدوارم پروژه اسکورپیو هم موفق ظاهر بشه.
    در ضمن ممنون از آقای دهنوی بابت تحلیل زیبا.

  • shinji mikami گفت:

    مرسی بسیار جامع نوشته بودین.به نظر من تنها مشکل اکس باکس که خیلی به چشم میاد کم بودن انحصاری هاش نسبت به پلی استیشن هست وگرنه در ارائه سرویس و سرورهای بهتر و امنیت بیشتر کفه ی ترازو رو مقداری به سمت اکس وان سنگین میکنه.

  • Ali Nietzsche گفت:

    تحلیل خیلی خوبی بود آقای دهنوی….
    مسلما سال ۲۰۱۶ سال بزرگی برای XB بوده و حسابی دوستان XB فن لذت لردن ازین سال زیبا… امیدوارم سال بعد هم اینطور باشه تا رقابت بین دو شرکت ” سونی و مایکروسافت ” بیشتر از قبل باشه و ما گیمران لذت نهایی رو ببریم…
    :yes:

  • HannaH گفت:

    من با اینکه کنسول مایکروسافت رو ندارم، ولى نمى تونم بگم سال بسیار خوبى براى مایکروسافت نبود. کنسول وان اس نه تنها اینکه طراحى فوق العاده اى داشت، بلکه از نظر فنى هم عالى بود. بازى ها هم با اینکه متاى مورد نظر فن هاى دو آتشه رو فتح نکردن، اما همه امتیازهاى فوق العاده اى کرفتن و مهمتر از اون ظاهراً به اندازه اى که طرفدارها انتظار داشتن سرکرم کننده بودن.
    من شخصاً مدتى هست به خاطر محل کارم فرصت دارم از کنسول ٣۶٠ استفاده کنم و با اینکه نسل قبل هست، باید اعتراف کنم کنسول بسیار سطح بالایى هست. تنها مشکل من با کنسول هنوز گیم پدش هست و با اینکه همه حرفه اى ها مى گن طراحى اش فوق العاده است، و البته ریزر یکى با این طراحى براى سونى تولید کرده که نشان از کیفیت خوب طراحیش مى ده، هنوز نتونستم باهاش ارتباط برقرا کنم. شاید هم سایز کیم پد براى من کمى بزرکه ولى به هر حال باهاش راحت نیستم. که البته این هم مشکل منه نه کنسول.
    به هر حال براى طرفدارهاى مایکروسافت سال بسیار خوبى رو آرزو مى کنم و مطمئناً سال هیجان انگیزترى از ما (بواسطه اسکورپیو نه بازى هاى پیش رو) در مقابل دارن.

  • Cole Train گفت:

    با حفظ احترام نویسنده جانب دارانه و چرت ترین تحلیلی بود که تا بحال دیدم.قشنگ با حفظ ظاهر کنسول رو کوبیدین.راجع به سیستم عامل هم من جفت کنسول رو دارم و اگه وان کنده پس فور فاجعست بااین تفسیر شما.سال ۲۰۱۶ از ۲۰۱۵ خیلی بهتر بود.
    واقعا نقد مض.خرفی بود.
    موفق باشید

  • Big Boss گفت:

    مایکروسافت با قابلیت Play Anywhere تیر خلاص رو به پیکره ایکس باکس زد …
    مثلا من زمان E3 میخواستم ایکس باکس وان بگیرم ، اما با این قابلیت با خودم گفتم چرا باید اینکارو بکنم وقتی ایکس باکس وان هیچ بازیه انحصاریی نداره؟!
    امیدوارم مایکرو نسل ۹ جبران کنه

  • Mori56 گفت:

    واقعا امسال سال خوبی بود.مخصوصا من ک عاشق گیرز و فورتزا هستم.
    ممنون اقای دهنوی.
    امیدوارم حداقل اینجا نظرم منتشر بشه

  • ALADAR گفت:

    ما که خیلمون راحته.چون نه کنسول داریم نه PC. ولی از اونجایی که ۹۹ درصد مردم جهان باید گاد و انچ رو تجربه کنن Crash قول داده یک PS4 واسه من بگیره.امیدوارم قولش یادش بمونه.اون یک درصد دیگه مردم هم PS4 دارن!!!!!

  • plunder گفت:

    امسال ماکروسافت عالی بود امیدوارم از رقیبش یاد بگیره حتی بازی های ۴ سال دیگه معرفی کنه تا طرفدارهای الکی خوش پزش تا ۴ سال بدن

  • VIKING گفت:

    امسال جز کوانتوم و فورزا

    هیچ حرفی جلوی ps4 نداشت
    تنها قابلیت خوبش همین پیشتیبانی از بازی های xbox360 هستش و دیگر هیچ

  • خب چند روزی میشه که انچارتد۴ رو به طور کامل بازی کردم یعنی کاملا اتفاقی و این اولین بار در این چند سال بود که یک بازی رو تا انتها با کنترلر psرفتم و مطلبی که الان دارم مینویسم کاملا متفاوت هست و در ارتباط با بازی های اکس باکس نیست و صرفا نقدی هست متفاوت از تجربه انچارتد۴ که این دفعه به طور کامل بازی رو تموم کردم و مطلبی که میخوام بنویسم حاوی اسپویل هست پس دوستانی که بازی نکردن به هیچ عنوان این نقد رو نخ.ونن
    ………………………………………………………………………………………………………
    خب از کجا باید شروع کرد من نسخه های قبلی رو اصلا بازی نکردم و همین نسخه هم به طور اتفاقی شد که تونستم بازی کنم و با یک ذهنیت متفاوت به سراغ این بازی رفتم اول بگم از اخرین بازی که با کنترلر ps به طور کامل بازی کردم سال ها میگذره و کنترلر کنسول ps4 رو قبلا تست کردم ولی این بارکامل فرق میکرد کلا زیاد باهاش مشکل نداشتم به طور کلی کنترلر خوبی هست و خوبه که نشونه گیری و تیر اندازی هم با L2 و R2 بود مثل LT و RT در اکس باکس و خوب بود و در انچارتد با فشار دادن تاچ پد دفترچه رو درمیاورد و خوب بود ولی در همین حد کاربرد داشت به طور کلی کنترلر خوبی بود و اذیتم نکرد
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    خب بازی شروع میشه با یک شروع خوب به همراه سم و یک درگیری خوب و نوید اکشن های زیاد. میریم قسمت بعد و خاطرات نیتن و یک ماجراجویی در قسمت بعد دوباره زندان و ماجراجویی و بعد قسمت فرار کردن از زندان به همراه سم و افتادن سم و ….. خب بعد از اون دوباره ماجراجویی بعد از امدن سم و …. و رفتن به مهمانی همراه با سم و سالی و دوباره ماجراجویی و در انتها یک درگیری و امدن سالی با ماشین و در قسمت بعد بازم ماجراجویی خب حالا چرا مدام از واژه “ماجراجویی” استفاده میکم دلیل دارم حالا بذارین از قسمت های اکشن هم بگیم اگر از من بپرسن “انچارتد۴” رو تعریف کن فقط بهش یک کلمه میگم “چپتر۱۱” دقت کنید اوج هنر دراکمن “چپتر۱۱” بود اما همون هم در ابتدا ماجورایی زیادی داشت که باید از اهرم ها استفاده میکردی یا اون قالب ها که شکل های مختلف داشت جابجا میکردی و کلی دردسر داشت اما خب اون قسمت که سم با موتور فرار میکنه و اون ماشین زره ای در تعقیب ماست واقعا فوق العاده بود واقعا فوق العاده اما این وسط یه مشکلی هست دقت کنید فقط “چپتر۱۱” دوباره تکرار میکنم “چپتر۱۱” هدفم چیه؟ ببیاین قسمت های اکشن دیگه رو هم مرور کنیم “چپتر۲۰” خوب بود که به همراه النا دنبال سم میگردیم و درگیری نسبتا خوبی داریم و دوباره سر و کله اون ماشین زره ای پیدا میشه و استفاده از ار پی جی و…….. و خب چپتر “۲۲” و اون شمشیر بازی و فرار کردن از کشتی گنج خب یه قسمت هم داشتیم که با جیپ با النا از روی پل رد میشم و پل میشکنه یا اون قسمت که به همراه سم با اون دخ.تره مبارزه میکنیم و بازم کتک میخوریم و ….. خب دیگه چه داریم یه قسمت های هیجان انگیزی هم در طول چپتر ها داشتیم اما این وسط یه مشکل داریم اگر تمام درگیری ها و ص.حنه های اکشن رو بذاریم کنار هم شاید ۲ ساعت یا دیگه حداکثر۳ بیشتر نشه اما بیاین ماجراجویی ها رو مرور کنیم خب در برف و بوران به همراه سم از صخره ها بالا میریم به همراه سم و سالی و سوار بر جیپ در جنگل های انبوده هستیم بعد به همراه سم در قایق به جزیره ها سر میزنیم بعد …. سم گ.م میشه و باید دنبالش بگردیم پس یه ماجراجویی جدید در انتها اون زن سیاه پوست سر میرسه به سم تیر اندازی میکنه و دوباره به خاطره ها میریم باز یک ماجراجویی جدید بعد النا ما رو پیدا میکنه بعد دوباره یک ماجراجویی جدید نمیدونم به درون غار ها و اون قسمت های تاریک میریم و بعد مشعل روشن میکنیم و ماجراجویی و ماجراجویی بازم ماجراجویی خب دراکمن کاری کرده که گیمر در حین تجربه انچارتد۴ دلش برای درگیری تنگ بشه یعنی عملا در هر چپتر میاد یه درگیری کوتاه میذاره و بعد از اون دوباره میشه ماجراجویی و بازم ماجراجویی و دراکمن بازی رو یه جورایی پلتفرمینگ کرده بود خب چرا این اتفاق افتاده؟؟؟ چرا اکشن بازی کم هست ؟؟؟؟؟؟؟ من حداقل انتظار داشتم چپتر های اخر بازی فوق اکشن و تماما هیجان باشن ولی خب عملا بازم انچنان درگیری نداشتیم و نمیدونم چرا دراکمن و استرلی تا این حد از درگیری و هیجان فاصله گرفته بودن
    …………………………………………………………………………….
    گرافیک بازی وحشتناک خوب بود-طراحی اب ها و اسمان بی نظیر بود البته امسال ساله “اسمان های زیبا” بود هم در این بازی و هم در فورزا هورایزن۳ میشه گفت طراحی اسمان بسیار چشم نواز بودن -Level Design عالی بود فقط کمی بیش از حد در جنگل ها و انبوه درختان بودیم و استفاده از طناب هم تکراری میشد اما شیرین بود و هوش مصنوعی هم هنوز جای کار بیشتر داشت خب دوباره بریم سر اصل مطلب این گونه بازی ها سبک دارن و نام این سک “اکشن ماجراجویی” هست اما در انچارتد۴ بخش “اکشن” کمی در حاشیه بود یعنی ما با یک ماجراجویی تمام عیار و در عین حال یک “اکشن” بسیار کم طرف هستیم .به نظر من برای این چنین بازی که یک تجربه ۱۴ ساعت به بالا هست این میزان اکشن بسیار کم بود شاید دلیل اینکه هنوزم از دید خیلی ها انچارتد۲ رو بهترین میدونن تعادل بین “اکشن” و “ماجراجویی” باشه که در انچارتد۴ کفه ترازو به سمت ماجراجویی خیلی سنگینی میکرد و این نقطه ضعف بازی بود شاید اگر این تعادل حفظ میشد مطمئنن انچارتد۴ لقب بهترین اکشن ادونچر سال هم میشد
    ……………………………………………………………………………………
    خب یه سری به داستان بازی بزنیم به طور خلاصه نیتن دزدی رو گذاشته کنار و داره به خوبی با همسرش زندگی میکنه و کرش بازی میکنن و سم سر میرسه و یه نقشه جدید و …. خب اون چی.زی که این داستان رو زیبا کرد فقط روایت بود که دراکمن استاد این کار هست و گرنه پیچش داستانی نداریم و داستان سر راستی داره درباره پایان بازی من حدس میزدم بازی یه شهید داشته باشه یعنی حداقل یکی از شخصیت ها با توجه به اینکه اخرین نسخه هست به رحمت ایزدی برن ولی این اتفاق نیفتاد و اتفاقا پایان دل انگیزی داشت و س.گ دخترشون هم خیلی باحال بود -شخصیت پردازی هم خوب بود به خصوص سم که من خیلی باهاش حال کردم حتی بیشتر از نیتن و کلا کارکترها خوب بودن و موسیقی پایان بازی جایی که لوگوی نا.ت.ی د.ا.گ و نام های دراکمن و استرلی میاد هم خیلی گوش نواز بود
    ………………………………………………………………………………………….
    در نهایت تجربه خوبی بود بعد سال ها یک بازی کنسول پلی استیشن رو تمام کردم و تجربه شیرینی بود نمره من بین ۹ تا ۹/۵ هست اگر اکشن بازی بیشتر بود بهش ۱۰ میدادم و در کل لحظات خوبی رو برام رقم زد و مطمئنن در دفتر خاطراتم ثبت میشه
    مطالبی که خوندین فقط نظر شخصی من هست ممکنه نظرات متفاوت باشه ولی انچه من از انچارتد۴ در یک تجربه ۲ روزه دیدم همین هست که ذکر کردم و خوشحال میشم نظر دوستانی که واقعا بازیش کردن و اهل فن بازی هم نیستن بشنوم موفق باشید

    • بسیار زیبا نوشتی محمدرضا جان…من که به شدت هایپ شدم !
      سطح سایت رو افرادی مثل تو و فرزاد که سردسته ی فن های گل مایکروسافت و سونی هستید به شدت بالا بردید_پیشنهاد میکنم اگه از این نسخه خوشت اومده قسمت های قبلی و به خصوص نسخه ی سوم رو هم بازی کنی مخصوصا چپتر ۱۴ و سکانس سقوط از هواپیما و گم شدن در بیابان های الربع الخالی و… که به شدت زیبا کار شده بود و اوج هنر امی هنیگ رو نشون میداد که من حدود بیش از ۱۰ بار اون مرحله و مرحله ی قبل و بعدش رو بازی کردم و با موسیقی بسیار زیباش هرگز خسته نشدم.یا چپتر فکر کنم ۱۵ نسخه ی دوم و سکانس های قطار و رشته کوه های هیمالیا هم به شدت زیبا بودن و اکشن به شدت بالا و ناب و لحظات سینمایی زیادی هم داشتن.

    • Y@SH@R-PS4 گفت:

      منم با نظر شما تقریبا موافقم . اگر اکشن کمی بیشتر بود بهتر بود . ولی در کل من که خیلی لذت بردم از بازی. به نظر من بهترین عنوانی که ناتی داگ تا حالا ساخته the last of us هست چون از همه نظر عالی بود . داستان ، گرافیک ، گیمپلی و… 😉 امیدوارم که تلو ۲ هم همین جور بشه.

    • MR 47 گفت:

      داداش محمد رضا لستم بازی کن قطعا به یکی از بهترین تجربه های زندگیت تبدیل میشه و شاید جزو برترین بازیی هایی که انجام دادی

    • Ali Nietzsche گفت:

      ربطی به مقاله نداشت رضا جان ولی نقد خیلی خوبی بود، اکشن بازی همچنان خیلی خوب بود و زیاده روی در این کار به بازی لطمه میزد تا فایده ! ضمن اینکه در بخش داستان خصوصا باید مینوشتی ” خطر اسپویل 😀 ” …

      • میدونی علی جان اگر توی پست دیگری میذاشتم تایید نمیشد ولی این پست مطمئن بودم تایید میشه و اتفاقا در ابتدا برای خطر اسپویل این جمله رو گفتم “مطلبی که میخوام بنویسم حاوی اسپویل هست پس دوستانی که بازی نکردن به هیچ عنوان این نقد رو نخ.ونن” احتمالا ندیدی
        درباره بازی هم بازم میگم اکشن بازی بسیار کم بود و اون اوج هیجانی که من حداقل قبل از بازی انتظارش رو داشتم تنها در چپتر۱۱ دیدم و عملا اکشن بازی خیلی در حاشیه بود و دراکمن بیش از حد بازی رو ماجراجویانه کرده بود و ممنون که مطالعه کردی :yes: :yes:

    • کاملا موافقم. دقیقا براى همین جاى نسخه ٢ رو واسم نکرفت ولى بعد از دو بهترین نسخه بود. قبل از عرضه نیل کفته بود ما میخوایم بازیباز رو اول تو یک آرامش نسبى قرار بدیم بعد اونو وارد اکشن کنیم. اینطورى تاثیر صحنه هاى اکشن به مراتب بیشتر هست. ولى خب من انتظار مرحله اى مثل بیابون نسخه ٣ داشتم ولى همجین مرحله اى وجود نداشت.
      …….
      ممنون بابت مقاله. امسال سال خوبى واسه اکس باکس بود و بازى هاى متنوع اى براش عرضه شدن.

    • ........ گفت:

      من دوست داشتم داستان بازی غمگین تر باشه آخرش. در ضمن با قسمت اکشن تا حدودی موافقم. آنچارتد نسبت به نسخ قبلی بار ماجرا جویی بیشتری داشت. البته با اون طراحی محیطی و بار گرافیکی واقعا جست و جو در محیط باید به همین اندازه میبود. ولی درمورد پیچش داستانی، خوب اون لحظه که خیانت نیدین جریانات سم و نیتن بوجود اومد پیچش داستانی بود دیگه. در کل آنچارتد بازی خیلی عالی ای بود اما من دوست داشتم طور دیگه ای باشه. و این ایراد به آنچ وارد نیست بلکه به از طرف منه 😉

    • Only ps گفت:

      داداش عالی بود
      به نظر من شما پنانسیل اینکه جزو نویسندگان سایت گیمفا شب رو داری
      برو با اقا سعید صحبت کن ایشالا شما رو عضو کنه
      مقالت کامل بود(به جز بخش مولتی بازی)

    • Saman_hk گفت:

      نقد زیبایی بود محمدرضا جان. :yes:
      یه روز ما رو مهمون خودتون کن گیرز آف وار رو بازی کنیم یه نقدی هم ازش بنویسیم :rotfl: (شوخی)

    • ShahinSky گفت:

      برای منم هیجانی ترین لحظاتش قسمت ۱۱ بازی بود ولی حیف که قبلش دو تا معما داره که وقت گیره اما بعد از خستگیه فکریی که دارکمن برامون میسازه هیجان بینظیری رو تجربه میکنیم، اول درگیری توی بازار بعدش جیپ سواری پرش از روی ماشینا اخرشم که با موتور با اون وضع شدیدا باحال مرحله تموم میشه، واقعا این مرحله از بازی که توی افریقاست از اولش که با جیپ سواری توی دشت شروع میشه عالیه تا اخرش،
      درسته ماجراجویش بیشتر از اکشنه اما گیم پلی و گرافیکش انقدر عالیه که لحظه به لحظه ی ماحراجوییش لذت بخشه، هرباری که بازیش میکنم همه جای بازی رو سرک میکشم مخصوصا قسمتای جزیره انقدر مناظر زیبایی داره که از دیدنش سیر نمیشم
      بغیر از ریمستر ها، انچارد ۴ خداییش بهترین بازیه این نسل کنسول ها بود

    • Cole Train گفت:

      قطعا انچاراد فوق العاده ای بود ولی بهترین نبود.منن واقعا لذت بردم ازش ولی جای انچارتد ۲ و ۳ رو نتونست بگیره و بنظرم هم رده ی سه بود یا یکم پایین تر.واقعا با یکم اکشن بیشتر از دو هم بهتر میشد چون کارگردانیه بازی فوق العاده بود.دم ناتی داگ گرم که با بازیاش منو مجبور میکنه پلی استیشن بگیرم و لا غیر

  • ٢٠١۶ حتی بهتر از ٢٠١۵ بود ولی خب چیه ک بخواد با هیلو برابری کنه 😀 گیرز امسال واقعا محشر بود فورزارم ک همه میدونید.در کل مایکروسافت داره خوب کار میکنه تو بخش گیمینگش.خوب ک چه عرض کنم عالیه

  • و اما نکته اینجاست که چرا بخش one guide و یا xbox communities نباید نکته مثبت باشه؟اپدیت جدید ک کلا سرعت سیستم عاملود٢.٣ برابر کرد.سیستم عامل ps4 ک فاجعست.ی پارتی میخوای بزنی ٢٠ ثانیه طول میده در صورتی ک توی لایو کمتر از ۵ ثانیه طول میکشه؟سرعت نصب بازی ها هم که خداروشکر از قبلش خیلی بهتر شده و تو نسخه الیت ک کاملا رفع شده.کورتانا رو قبول دارم ک زیاد استفاده مفیدی نداره ولی ی هوش مصنوعی باید چه کاری انجام بده دقیقا؟مثلا پسته بیاره دوره همی بخوریم؟ :-/ در کل سیستم عامل اکس باکس تعامل بهتری با کاربراش داره.یا حداقلش اینه که من اینجوری احساس میکنم

  • امسال مایکروسافت عالی عمل کرد و نقطه ی عطف برنامه هاش هم وان اس_پلی آنیور_گیرز ۴_فورزا هورایزن ۳ و رد دد ردمپشن و گسترش دادن قابلیت بکوارد و پشتیبانی و تخفیفات ویژه ی اون بود و امیدوارم در سال آینده هم همین روند رو به رشدش از ابتدای نسل هشت تا به الان رو ادامه بده و به شدت هم منتظر بازی بعدی استاد کامیا و پروژه ی جدید استدیو های ۳۴۳ و رمدی و ترن ۱۰ هستم…
    با تشکر از آقای دهنوی بابت این مقاله.

  • cv گفت:

    امسال سال خوبی برای برند xbox بود ولی با یک نکته منفی بزرگ
    اسکورپیو
    در حالی که سونی از اولین روز عرضه ps4 به دنبال عرضه pro بود
    مایکروسافت سال اول سردرگم بود
    اسپنسر یک سال مشغول جم کردن گند های گذشته بود تا به خودش اومد دید سونی سفارش ساخت pro به AMD داده
    مایکروسافت به سرعت تصمیم به ساخت کنسول میان نسلی افتاد
    اما مشکل بزرگی وجود داشت AMD تنها دو کارت گرافیک آماده داشت RX 470 و RX 480 سونی قبلا از ۴۷۰ استفاده کرده بود مایکروسافت نمیتونست از ۴۸۰ استفاده کنه چون هم مشکل حرارت داشت و اختلاف قدرت زیادی با ۴۷۰ نداشت
    در یک اقدام انتحاری تصمیم گرفتن تا زمان عرضه کارت گرافیک و CPU های جدید AMD صبر کنن که میشه تعطیلات ۲۰۱۷
    حالا چرا اقدام انتحاری 😀
    این کار سه مشکل بزرگ ایجاد کرد
    ۱ نبود عنوان لانچ بزرگ
    چون halo 6 تا اواخر ۲۰۱۸ و gears of War هم ۲۰۱۹ آماده نمیشه همه بازی های که ممکن بود تاخیر زد(Scalebound همزمان با bloodborne معرفی شد :laugh:)
    ۲ چالش قیمت
    اگه اسکورپیو گران باشه مایکروسافت به مشکل میخوره
    ولی اگه ارزان باشه خودکشی
    چرا
    اسکورپیو حداقل ۱۶ گیگ رم و cpu دو برابر و gpu پنج برابر قوی تر داره و یعنی اختلاف کیفیت اجرای بازی از زمین تا آسمان
    اگه اسکورپیو زیر ۴۹۹ باشه xbox one به طور کامل نابود میکنه
    همه میدونن فروش کنسول سود چندانی نداره سود اصلی نرم افزار هزینه تولید بازی روی xbox one کمتر و سود بیشتری هم داره
    با قیمت کم اسکورپیو در کوتاه مدت فروش خوبی خواهد داشت ولی در بلند مدت همه دنبال فروش xbox one و این یعنی یه ضرر عظیم
    ۳ انتظارات بیش از حد
    هر کنسول جدیدی به یه سال وقت برای بهینه سازی نیاز داره طبیعیه عنواین لانچ مشکلات زیادی داشته باشن ولی این همه تبلیغ مایکروسافت در مورد ۶ ترافلاپ و هیولا بودن کنسول به ضرر مایکروسافت تمام خواهد شد
    ۴ دست بالای سونی
    سونی سال ۲۰۱۵ ثابت کرد نوابغ زیادی داره
    درست در روز لانچ بزرگترین عنوان xbox one با اون کمپین چند صد میلیون دلاری با برگذاری کنفرانس پاریس همه ای توجهات به خودش جلب کرد
    به جای که در مورد فروش halo 5 حرف بزنند سایت ها پر شده بود از اخبار سونی
    درصد در روز عرضه اسکورپیو یک از انحصاری های بزرگش عرضه میکنه
    من احتمال میدم GOD OF WAR :laugh:

    در آخر یه نکته جالب
    مایکروسافت تاریخ تکرار میکنه :laugh:
    Xbox
    November 15, 2001
    Xbox 360
    November 22 ,2005
    Xbox one
    November 22, 2013
    اسکورپیو
    November 2017 :laugh:

    • alihh گفت:

      البته تنها مشکلات کنسول نداشتن کارت گرافیک انویدیا هست(که به خاطر همین سمت کنسول نسل هشت کم رفتم) الان رو نام کاربریم کلیک کن این txaa 4x فعال شده(یکی از تنظیمات مخصوص انویدیا هست که تو یونیتی هم بود ولی txaa خالی بود با ضریب نبود ولی این با ضریبه!) حالا اگه غیر فعالش کنم ۱.درختارو واقعی نشون نمیده
      ۲.نوره کم رنگ تر میشه(منظورم بغلاشه که یک خط صاف هست)
      ۳.مه هم کم رنگ تر میشه

    • پنکه گفت:

      ممنون که ما رو از تصمیمات غلط این کمپانی کوچیک آگاه کردی :laugh: بخاطر همین تصمیماتش هست که الان سومین کمپانی برتر دنیاست

    • Cole Train گفت:

      واقعا تحلیلتون بدرد خودتون میخوره.کنسول میان نسلی مگه عناوین لانچ میخواد؟مگه پرو بازیه انحصاری واسه لانچش داشت؟شمایی که سونی فن هستی کارشناسی نکن اگرم انجام میدی یه جوری کن که به خودت بی احترامی نشه.
      هر شرکتی تو یه مقطعی اشتباهاتی رو انجام میده مایکرو هم از این قائله مستثنا نیست.ولی خوبیش این شد یه مدیر خوب اومد و داریم لذت میبریم از اکس باکس.
      همونجوری که ۳۶۰ رو چپوند توی وان مطمئن باش غول نرم افزار دنیا نمیزاره بازیا روی وان مشکلی داشته باشه تا اخر پشتیبانیش.
      نیازیم به تلاش مایکرو نیست چون سازنده ها بازیارو واسه فور ها میزنن و براحتی روی وان پیاده میشن.اسکورپیو میمونه که معماریش متفاوته که اونم بازی سازی روش خیلی راحته و قوی هم هست.ما که طرفدار مایکرو هستیم و وان داریم واقعا خوشحالیم از اسکورپیو.شما که نداری نگران نباش چون قطعا اسکورپیو بیاد ما میخریم وانم نخریدن فدای سرش اینقد بهم حال داده که ششصد تومن هیچ دردی دوا نمیکنه میزارمش تو ارشیوم بغلم اون دو تا برادرش که ارشیوم کامل باشه.
      این نظر من اصلا بی احترامی به دوست دارای پلی استیشن نیست چون خودم بخاطر بعضی انحصاریاش میخرم همیشه و الانم فور رو دارم امیدوارم شمام از پلتفرمتون لذت ببرین.
      درود بر اکس باکس و طرفدارنش❤

      • cv گفت:

        وقتی مایکروسافت تو E3 رسما اعلام کرد forza Motorsport 7 و SCALEBOUND و چند عنوان دیگه روز لانچ با شعار ۴K واقعی منتشر میشه
        یادت باشه ۶ ماه قبل من پیش گویی کردم :laugh:
        ربطی به غول نرم افزاری نداره
        مایکروسافت بعد از گذشت ۲ سال نتونسته سازندگان مجبور به استفاده DX 12 کنه
        حداکثر می تونه رو بازی های که خودش عرضه میکنه نظارت کنه
        هر سال پورت فاجعه ای مثل مافیا ۳ بیشتر میشه

  • پنکه گفت:

    سال دیگه سال مایکروسافته با روند درستی که نادلا و اسپنسر پیش گرفتن سال درخشانی خواهد شد :inlove:

  • sh@yan25 گفت:

    با اجازه بچه ها به عنوان کسی که هر دو کنسول رو داره نظرم رو در مورد امتیازای دو کنسول می گم
    سرعت نصب بازی ها در ps4 بسیار بالاتره و این امتیاز نسبتا خوبیه
    ساپورت کردن هارد اکسترنال واقعا برای من مهم بود و این امتیاز رو ایکس باکس داره و ps4 نداره که به نظرم اصلا ضعف کوچیکی نیست
    به طور کلی پشتیبانی ایکس باکس وان فوق العادست و تخفیفات بسیار سخاوتمندانه تری نسبت به رقیب داره
    برای خدمات آنلاین ایکس باکس بسیار موفق تر عمل کرده
    سخت افزار ps4 قدرتمند تره و این تو یه سری بازی ها نمود آشکاری داره
    بازی های انحصاری دو کنسول خوبه اما واقعا ps4 عناوینی داره که با روح و روان آدم بازی می کنه و به نظر من عناوینی مثل آنچارتد ۴ و صد البته دلست آف آس خودش به تنهایی می تونه عامل خرید یک کنسول باشه. به خصوص که شاهکار های فوق العاده ای برای ps4 در راهه
    پشتیبانی از نسل قبل واقعا هدیه بی نظیری بود که مایکرو به هوادارانش داد و این قابلیت فوق العاده خوبه و برای کسی مث من که نسل قبل کنسول نداشتن فوق العاده عالی بود
    در مورد انحصاری های دو کنسول باید این نکته رو بگم که هر کی سری گیرز و فورزا رو بازی نکرده باشه خیلی ضرر کرده اما بازم اگه برای انحصاری کنسول می گیرید قطعا پیشنهاد من ps4 هستش که خیلی عناوین زیبایی داره باید تجربه کنین تا منظورم رو بفهمین. دلست به حدی آدم رو درگیر می کنه که به جرات می گم هیچ بازی ای تا به حال نتونسته با من این کار رو بکنه. وقتی نسخه دوم این بازی معرفی شد من یک لحظه همه مشکلات کاری و درسی رو فراموش کردم و واقعا از ذوق نمی دونستم چی کار کنم
    سبک بازی مورد علاقه هم مهمه برای ریسینگ و شوتر ایکس باکس بهتره برا اکشن ماجراجویی و بازی های تعاملی و کلا داستان محور ps4 بهتره
    در کل فقط سلیقه خود شما مهمه و افرادی که می گن فلان کنسول بهتره همه دارن راست می گن چون تو سلیقه خودشون کنسول مورد نظر بهتر عمل کرده
    در پایان من خودم اگه قرار بود یک کنسول داشته باشم با توجه به انحصاری ها و سلیقه خودم بی شک انتخابم ps4 بود ولی در عین حال اگر ایکس باکسم نبود قطعا نصف لذتی که تا الان از گیم بردم رو تجربه نکرده بودم

    • اگه کسی واقعاً گیمر باشه نظر چند تا از دوستان که کنسول همدیگر رو میکوبن رو انتخابش تاثیری نداره و یکیشو میخره اگه پول داشته باشه هم جفدشو.
      امیدوارم از پلتفرمت لذت ببرید
      الان کسی که پلی استیشن ۴ داره در انتظار لذت تجربه‌ی فورزا و گیرز هست
      و کسی که اکس باکس وان داره هم در انتظار لذت تجربه‌ی عناوینین نظیر گاد اف وار، لست آف اس، آنچارتد هست.
      به عقیده یک گیمر تجربه‌ی ۲ The Last Of Us یا Gears Of War 4 روی ۱۰۸۰p روی سی فریم براش کافی هست .

  • اینا که گفتید هیچکدوم انحصاری نبودن .تا حالا معنای انحصاری رو برات گفتم ؟ ۲۰۱۷ خون به پا خواهد شد :yes: :yes: :yes:

  • HannaH گفت:

    تقریباً یک ساعت و نیم پیش رسماً سال ٢٠١٧ شروع شد و فکر مى کنم اینجا، اولین نقطه اى از دنیاست که سال توش عوض مى شه. امیدوارم سال آینده براى تمام گیمرها سال بسیار خوبى باشه، هم بازى هاى خوبى بیاد و هم قیمت ها طورى تعدیل بشه که همه دوستان راضى باشن. سال ٢٠١٧ (اگر براتون مهمه :-)) ) مبارک باشه.

  • saeed8492 گفت:

    اقا ما نفهمیدیم این اسکورپیون الان وارد بازار شده یا نه
    چون بعضی جاها من میبینم نوشتن هنوز عرضه نشده

  • BObby گفت:

    به نظر من که خیلی سادست. بازی های بهتر = کنسول بهتر. PlayStation WINS!

  • Obaoba3 گفت:

    به نظرم اگه روی PC تمرکز بیشتری به طور جداگانه کرده بودن مایکرو مجبور نبود از ۲۰۱۵ شروع کنه

بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ - گیمفا