سفر به استودیوهای بازی سازی|قسمت دوم: CD Projekt - گیمفا
سفر به استودیوهای بازی سازی|قسمت دوم: CD Projekt - گیمفا
سفر به استودیوهای بازی سازی|قسمت دوم: CD Projekt - گیمفا
سفر به استودیوهای بازی سازی|قسمت دوم: CD Projekt - گیمفا

سفر به استودیوهای بازی سازی|قسمت دوم: CD Projekt

رسول خردمندی
۱۵:۱۳ ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
سفر به استودیوهای بازی سازی|قسمت دوم: CD Projekt - گیمفا

با قسمت دوم سفری به استودیوی بازیسازی همراه شما هستیم. استودیوی CD Projekt را مطمئنا میشناسید.سازنده ی عنوان Witcher یکی از بهترین RPG های سال پیش.در ادامه میتونید مقاله ای که توسط تنی چند از نویسندگان XboxWorld در سفر به این استودیو نوشته شده است را مطالعه کنید.

بعد از ساعت ۴ صبح به لهستان رسیدیم و با قدرت تمام به سمت استودیو روانه شدیم که البته این “قدرت تمام” بیشتر صرف پیدا کردن آدرس استودیو شد! استودیو مکانی کوچک بود که چند ساختمان نه چندان زیبا پشت یکی از جاده های اصلی ورشو به صورت مسحور آمیزی جلوه می کرد ولی با ورود به استودیو آنجا را به شدت دوستانه و همچنین گرم یافتیم! البته هم باید گرم باشد چون دما در بیرون ۷ درجه سانتیگراد بود!
با ورود به ساختمان استودیو اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب کرد میز ابزار و همچنین قفسه کتابی پر از بازی و رمان بود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید CD Projekt در حال حاضر ۵ نسخه از بازی Driver 3 را برای پلتفرم PC دارد که همه نسخه ها بر روی قفسه در حال خاک خوردن هستند! به هر حال عناوین جدید و پر زرق و برق که منتشر شود ، عناوین قدیمی به حاشیه کشیده می شود و این قضیه بسیار عادی است.

تمام سازنده ها تی شرت بازی Witcher 2 را بر تن کرده بودند و خیلی کوتاه با یکدیگر حرف می زدند. از آنجایی کهCD Project ، یک استودیوی کوچک است و بازی های زیادی را منتشر نمی کند ، حضور خبرنگارهایی همچون ما در آن استودیوی کوچک یک واقعه تاریخی برای آنها به شمار می آمد! افراد استودیو تمایل زیادی درباره بحث در حیطه بازی ها نداشتند ولی همان اندکی که به زور از آنها حرف می کشیدیم ، کاملا محتاطانه و با احتیاط حرف می زدند.
با اینکه ۹ ماه از انتشار بازی The Witcher 2 برای PC می گذرد ولی در کمال تعجب هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر داستان بازی و افشا سازی بعضی رازهای آن به دست نیامد! البته چند راهنمایی کوتاه در بعد از ظهر آن روز به ما برای نحوه پیش برد بازی پیشنهاد دادند.

در واقع گشت و گذار در استودیو حدود ۹۰ ثانیه طول کشید! گروه بسیار کوچک ، همگی در طبقه همکف مشغول کارهای خود بودند. کد نویس ها ، طراحان و هنرمندان همگی در یک دفتر کوچک حضور داشتند. به شدت تحت تاثیر قرار گرفتیم که با این تعداد اندک ، این استودیو توانسته اثری بسیار خوب خلق کند. از آن سو یوبی سافت مونترال فقط برای طراحی بازی فرقه اساسین نزدیک به ۲۰۰ نفر افراد کارکشته را بر سر ساخت بازی خود می آورد! میز کار افراد استودیو کاملا ریخته پاشیده و آشفته بود.( شاید به خاطر آمدن ما این جو را درست کرده بودند!) کاغذهایی از کارهای هنری بازی Witcher و مجلات بر روی میزها به تعدد مشاهده می شد. دیوارها نیز توسط عکس هایی از بازی مذکور پوشیده شده بود.

در ادامه این تور ، با در دست گرفتن نسخه ۳۶۰ بازی Witcher 2 و تهیه گزارش هایی از استودیو ، آن مکان را ترک کرده و با استفاده از تاکسی به مرکز علوم کوپرنیک برای فهمیدن خبری مهم از سازنده های Witcher 2 رفتیم. کنفرانس خبری لهستان نیز به ما ملحق شد و همگی به سمت مرکز علوم کوپرنیک حرکت کردیم. پس از مدتی ، رئیس استودیو به ما اعلام کرد که قرار است تریلر CG جدیدی برای نسخه Xbox 360 منتشر کنند.
وی همچنین افزود که این رویداد به صورت زنده برای اولین بار در فضای وب نیز پخش خواهد شد. آن شب بسیار به ما خوش گذشت و شبی به یادماندنی بود. نور کم سو…. اتاق گرم و نرم…. به سختی می توانستیم جلوی خود را بگیریم که به خواب نرویم…..

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سفر به استودیوهای بازی سازی|قسمت دوم: CD Projekt - گیمفا
سفر به استودیوهای بازی سازی|قسمت دوم: CD Projekt - گیمفا
سفر به استودیوهای بازی سازی|قسمت دوم: CD Projekt - گیمفا
سفر به استودیوهای بازی سازی|قسمت دوم: CD Projekt - گیمفا
سفر به استودیوهای بازی سازی|قسمت دوم: CD Projekt - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سفر به استودیوهای بازی سازی|قسمت دوم: CD Projekt - گیمفا
سفر به استودیوهای بازی سازی|قسمت دوم: CD Projekt - گیمفا