از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| ۲2 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش دوم) | گیمفا
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| ۲2 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش دوم) | گیمفا
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| ۲2 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش دوم) | گیمفا
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| ۲2 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش دوم) | گیمفا

از غرب وحشی تا خدای جنگ… زیباترین رویاها در راهند…| ۲۲ عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش دوم)

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| ۲2 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش دوم) | گیمفا

انتظار، انتظار و انتظار. صنعت محبوب ما این گونه است و این واژه را کاملا در دل خود جای داده است. تا انتظارمان برای رسیدن زمان یکی از بازی های مورد علاقه مان به سر می رسد بلافاصله دو عنوان بهتر از ان که خیلی دوستشان داریم معرفی می شوند و باز هم انتظار ما اغاز می شود. البته نه این که گلایه ای باشد ها. بلکه برعکس امیدواریم تا باشد از این انتظارها برای عناوین بی نظیر باشد و در حقیقت این انتظار برای ما بسیار بسیار شیرین و جذاب بوده است. تنها نگاهی به سال های اخیر بیاندازید تا متوجه شوید که انتظار چه بازی هایی را کشیده ایم و حتی فکر کردن به نام هر یک از آنها یک دنیا را برای ما به همراه دارد و تعداد بیشماری خاطره. در سال های اخیر ما انتظار عناوینی مثل The Witcher 3 Wild Hunt ,Bloodborne ,Metal Gear Solid 5 ,Battlefield 1 ,Dark Souls 3 ,Uncharted 4 و بسیاری شاهکار های دیگر را کشیده ایم که تک تکشان یک بازی بی نظیر و نمادی برای یک نسل و یک صنعت و هنر هستند و اکنون نیز در انتظار عناوینی مثل Mass Effect Andromeda ,Horizon Zero Dawn ,God of War ,Red Dead Redemption 2 ,Nioh و Resident Evil 7 Biohazard هستیم که که انتظاریست هم سخت و هم شیرین و دوست داشتنی. مدت‌ هاست که داریم بازی می‌ کنیم و لذت می بریم… انواع و اقسام داستان‌ ها، آخرالزمان‌ ها، مصیبت‌ ها، انقلاب‌ ها و توطئه‌ ها را دیده‌ایم و آن ها را خنثی کرده‌ایم یا گاهی به سرانجام رسانده ایم! در طول این سال ها که انواع اقسام بازی های مختلف را تجربه کرده ایم، با صدها و هزاران شخصیت مختلف آشنا شده‎ایم و با آن ها تعاملات بسیاری از نوع مجازی داشته ایم! بسیاری از این شخصیت‎ها ما را تا تا سرحد جنون عصبانی کرده‎اند، برخی ما را شدیدا ترسانده ‎اند، برخی حس دلسوزی و همذات پنداری ما را برانگیخته ‎اند و حتی برخی از آن ها ما را به واقع عاشق خود کرده‎اند.

maxresdefault

۲۲ عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش اول)

صنعت و هنر محبوب ما به واقع بی نظیر است و از نظر بنده هیچ حوزه دیگری تا این حد کاربرانش را عاشق خود نمی کند زیرا ما نقش اول در این صنعت هستیم و ما نباشیم هیچ قهرمانی در این صنعت وجود نداشته و نخواهد داشت. به خاطر ماست که تمام این قهرمانان جان گرفته اند و نامی برای خود دست و پا کرده اند. به یاد آن تبلیغ بی نظیر پلی استیشن ۳ می افتم (زیباترین تبلیغ تاریخ پلی استیشن ۳) که واقعا اگر ندیده باشید یکی از برترین تبلیغ های تاریخ گیمینگ را ندیده اید. ویدئویی که در آن نشان می دهد دو سرباز به یک کافه می روند و در انجا می بینیم از  اسنیک بزرگ تا کریتوس کبیر و نیتن دریک و اتزیو و … همگی حضور دارند و هر کدام از شخصی صحبت می کنند که در بدترین لحظات به ان ها کمک کرده است و باعث شده تا به یک قهرمان تبدیل شوند و در انتها همگی نوشیدنی خود را به سلامتی شخصی به نام مایکل می نوشند که تصویر قاب عکسی از وی نشان میدهد که یک پسر نوجوان است که دسته پلی استیشن را در دست دارد و. در حال بازی کردن است! در حقیقت تمام این قهرمانان مدیون ما و بازی کردن ما هستند و اگر در واقعیت وجود داشتند همانقدر که ما آن ها را دوست داریم، آن ها نیز به ما عشق می ورزیدند. دنیای گیم فوق العاده و بی نظیر است. کسی که حس و حال چندین ساعت بازی کردن با هیجان و استرس بالا را درک نکرده باشد نمی تواند بفهمد که ما چه می گوییم و هر چقدر هم برایش تعریف کنیم فایده ای نخواهد داشت زیرا که باید خود به این دنیای بی نظیر و زیبا وارد شود و هیجان و زیبایی ان را تجربه و لمس نماید. بگذارید تا کمی در مورد صنعت و هنر محبوبمان صحبت کنیم و به دیگران فخر بفروشیم و به خود ببالیم.

best games

چه زود می گذرد… مدتی قبل عناوینی مورد انتظارمان بودند که اکنون خاطره مان هستند… آن هم چه خاطراتی

به راستی که دنیای بازی ها چه زیباست. دنیایی که ما داریم و بقیه ندارند یا بهتر ایت بگوییم دنیاهایی که ما داریم و بقیه ندارند. به راستی که چه هنرمندانی در این صنعت داریم و چه شاهکارها و عناوین بی‎نظیری در آن خلق می‎شوند. هر کدام یک اثر هنری هستند و یک تابلوی متحرک. تابلوهایی به غایت زیبا که برعکس بقیه آثار در شاخه های دیگر هنری، ما هم حق دست بردن در آن‎ ها را داریم و می ‎توانیم آن‎ ها را به دلخواه خود رقم بزنیم. کمتر اثر هنری و تابلوی نقاشی یا فیلم سینمایی و تئاتر است که در حد The Witcher 3: Wild Hunt زیبا باشد. کمتر اثر هنری است که داستانی پر و پیمان‎ تر و پیچیده‎ تر از شاهکاری به نام Metal Gear solid داشته باشد. کدام شاخه هنری است که نابغه‎ های آن با کمترین امکانات و کمترین بودجه شاهکاری مانند To The Moon یا FEZ بسازند؟ کمتر اثر هنری است که ذهن شما را بیشتر از Bloodborne و Dark Souls به چالش بکشاند. کمتر اثری است که داستان را زیباتر از The Last of Us و Bio Shock روایت کند. صنعت محبوبمان پر است از بهترین‎ ها. پر است از شاهکار های هنری که هر یک از دیگری زیباتر هستند و قدرت و نبوغ و خلاقیت خالقشان را به رخ دنیا می ‎کشند. اگر به صنعت محبوبمان ببالیم، حق داریم و اگر به گیمر بودنمان افتخار کنیم حقا که سزاواریم. اینجا جایگاهی است که بازی‎هایی مثل Inside منتشر می‎ شوند و همه را انگشت به دهان می‎ گذارند و کسی نیست که بتواند آن‌‎ها را تحسین نکند. عناوینی که به دنیا می‎ گویند در صنعت بازی‎ های رایانه ‎ای چنین هنرمندانی وجود دارند و چنین آثار هنری ساخته می‎ شوند و ما از آن‎ ها لذت می ‎بریم.

ckrry8 uuaak f

مورد انتظار ترین بازی من در سال ۲۰۱۷

در این دنیای بزرگ و رنگارنگ هم عناوین بزرگ و شاهکار AAA را داریم و هم شاهکارهای مستقل و کوچک. عناوین بزرگی که تمام گیمرهای دنیا می‎شناسند و کمتر کسی است که یکی از آن‎ها را از دست بدهد یا نشناسد. با تبلیغات بزرگی که ناشران ثروتمند و بزرگ این صنعت برای غول‎هایشان انجام می‎دهند همه و همه در مورد آن بازی خبردار می‎شوند و آن را تجربه می‎کنند. همچنین نیز در این دنیا شاخه‎ ای هست به نام بازی‎های مستقل. شاخه‎ای که در آن چه شاهکارهایی که نمی‎بینیم. شاخه‎ای با عناوینی سرشار از خلاقیت و زیبایی که گاها با پیکسل‎های ساده، کاری را که عناوین بزرگ دنیا انجام می‎دهند را انجام داده و همان سطح از لذت و گاها بیشتر را برای ما به ارمغان می‎آورند. بزرگ یا کوچک، این صنعت پر است از بازی های بی نظیری که قلب ما را فتح می کنند و همواره برای انتشار آن ها لحظه شماری می کنیم و انتار می کشیم و کشیده ایم. همچنین در دنیای بازی‌های رایانه ‌ی می‌توانیم کارهایی انجام دهیم که در هیچ کجای دیگر و در زندگی واقعی حتی نزدیک آن‌ها هم نمی‌توانیم بشویم و در این مورد قبلا و به تفصیل در مقاله “افتخار می‌کنم که یک گیمر هستم…” با شما عزیزان صحبت کرده‌ایم. در این دنیای بزرگ بارها و بارها احساساتی شده ایم و لبخند بر لبانمان نشسته است و یا قطرات اشک بر گونه هایمان غلتیده است و قلبمان را به درد آورده است. کی می توان صحنه جان دادن سار در آغوش جوئل را فراموش کرد؟ کی می توان صحنه غمناک و موسیقی بی نظیر ابتدای شاهکار مس افکت ۳ را از یاد برد؟ هیچ گاه… به واقع هیچ گاه.

e3 2016 640x353

چه بازی هایی خواهند آمد… برای همه سبک ها و سلیقه ها… همه علائق و سلائق… البته از این تصویر تایتانفال ۲ منتشر شده است.

در طول این سال ها عناوین زیادی امده اند و رفته اند و هر کدام بسته به کیفیت خود تاثیری را بر روی ما، نسل خود و بر دنیای بازی های رایانه ای گذاشته اند. عناوینی که روزی بسیار بسیار منتظر امدن آن ها بوده ایم، اکنون چند سال از بازی کردنشان می گذرد و برای ما یک خاطره قدیمی شده اند. این رسم زندگانی است و گریزی نیز از آن نیست. روز شمار سال ۲۰۱۶ میلادی نیز بعد از سیل عناوین فوق العاده ای که در پاییز منتشر شد، به نفس نفس افتاده است و دیگر نفس های اخر خود را می کشد تا جای خود را به سال ۲۰۱۷ دهد. سالی که مانند همیشه پر است از انواع و اقسام بازی های مختلف در سبک های مختلف که هر کدام برای خود علاقمندانی دارند که منتظر رسیدن زمان انتشار آن ها هستند. سال جاری میلادی از لحاظ کیفیت عناوین عرضه شده در ظان یک سال بسیار پر بار و جذاب برای علاقمندان بازی خواهد بود و نام های بزرگی را با خود به همراه می آورد. به هر حال سالی که در آن برای اولین بار در نسل هشتم نام کریتوس کبیر و God of War را بشنویم یک سال بی نظیر خواهد بود. سالی که در آن نسخه دوم شاهکار راک استار یعنی Red Dead Redemption 2 منتشر گردد سالی است فوق العاده برای بازیبازان. سالی که اولین نسخه نسل هشتمی سری محبوب نقش آفرینی Mass Effect در آن عرضه شود، نسخه هفتم سری فوق محبوب Resident Evil را شاهد باشیم، عنوانی بی نظیر و زیبا مثل Horizon Zero Dawn را در آن ببینیم قطعا سالی است عالی برای ما. سالی که در نبود سری شاهکار میازاکی و به جانشینی ان، شاهد بازی فوق العاده ای مانند Nioh باشیم قطعا سال لذت بخشی برای بازیبازان خواهد بود. عناوین بسیار زیادی هستند که بازیبازان در سراسر دنیا انتظار انتشار تک تک آن ها را در سال ۲۰۱۷ می کشند و برای تجربه آن ها طاقت ندارند. عناوینی که هر کدام برای خود یک وزنه محسوب می شوند و رقابت جذابی را در سال اینده و در مراسم انتخاب برترین بازی سال برای ما رقم خواهند زد.

itp

هر سال لیستی بسیار قدرتمند از عناوین مورد انتظار داشته ایم، داریم و خواهیم داشت…

در این مطلب دو قسمتی و یا این مقدمه ای که در مورد ارزش و زیبایی بازی ها برای ما بازیبازان خدمت شما بیان کردیم، قصد داریم تا به سراغ ۲۰ بازی از برترین و مورد انتظارترین بازی هایی که در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر خواهند شد برویم و به بررسی و صحبت کوتاهی در مورد هر یک از آنها بپردازیم. عناوینی که در سراسر دنیا بازیبازان زیادی منتظر عرضه هر کدام از آن ها هستند و برای رسیدن تاریخ انتشار آن ها و تجربه کردن آن ها لحظه شماری می کنند. ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و برای ما نیز برخی از عناوین بسیار مورد انتظارتر و محبوب تر از بقیه هستند و برای رسیدن آن ها انتظار می کشیم. لازم به ذکر است که در ۲۰ عنوانی که در این لیست نام برده شده  و قرار گرفته اند کاملا نظر شخصی نویسنده نیز دخیل بوده است و البته سعی شده تا شور و هیجانی که در دنیا برای انتشار هر کدام از این بازی ها به وجود آمده را بر نظر شخصی خود ارجح دانسته و ترتیب قرار گیری آن ها را واقعا بر اساس میزان علاقمندی بازیبازان در دنیا قرار دهم تا کمتر از نظر شخصی خود استفاده کرده باشم اما به هر حال نمی توان کتمان کرد که نظر شخصی نیز تا حدودی دخیل بوده است و قاعدتا لیست شخص دیگری بنا به علائق و سلائق وی می تواند تفاوت های زیادی با لیست بنده مخصوصا در ترتیب قرار گیری بازی ها داشته باشد. نکته ای که باید در مورد این مطلب خدمت شما عرض کنم این است که عناوینی که هنوز اصلا معلوم نیست ایا در سال ۲۰۱۷ می ایند و هیچ تاریخی برای آن ها اعلام نشده است در این لیست جای نگرفته اند وگرنه قطعا عنوانی مانند سایبرپانک ۲۰۷۷ یا Death Stranding می توانست در صدر این لیست جا داشته باشد ولی از آن جا که هیچ تاریخ انتشاری حتی به سال ندارد در مطلب ما قرار نگرفته است. توجه داشته باشید که عدم وجود یک بازی در این لیست به معنای مورد انتظار نبودن آن نیست و این لیستی است که می تواند بسیار متفاوت توسط شخصی دیگر نوشته شود. به خاطر محدودیت در تعداد بازی ها به هر حال هر شخصی مجبور است از برخی بازی ها بگذرد و آنها را در لیست لحاظ نکند در حالی که شاید شخص دیگری برعکس این موضوع عمل کند. به طور مثال عناوینی مانند Halo wars 2 و Sea of thieves و Crackdawn 3 می توانستند در بخش اول مقاله که دیروز منتشر شد با شایستگی جای داشته باشند و طبیعتا شخص که تجربه نسخه های قبلی این عناوین را دارد این بازی ها برایش جزو مورد انتظارترین ها هستند و آنها را در لیست خود جای می دهد. در نهایت و از مجموع این صحبت ها هدف این است که به این مطلب بیشتر به عنوان یک اشنایی و معرفی با تعدادی از برترین بازی های سال ۲۰۱۷ میلادی نگاه کنید، نه به عنوان یک قانون و یک لیست قطعی و جهانی که نظر تمام بازیبازان دنیاست. امیدوار هستم که از این مطلب لذت کافی را ببرید و بسیار علاقمند هستم تا از بازی های مورد انتظار شما کاربران عزیز گیمفا و ترتیب قرار گیری آن ها در لیست شما نیز آگاه شده و با هم در این مورد صحبت کنیم. پیشنهاد می کنم که در ادامه این مطلب و با بخش دوم از مقاله مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۷ که به معرفی شماره های ۱۰ تا ۱ این لیست می پردازد با من و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

۱۱ –  Days Gone

daysgone

Days Gone

سازنده:  SIE Bend Studio

ناشر: Sony

ژانر: شوتر سوم شخص, بقا

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷ (احتمالا)

پلتفرم مقصد:   PS4

مراسم E3 2016 برای سونی و طرفدارانش یک کنفرانس تاریخی بود که در همان دقایق اول این شرکت را فاتح E3 کرد. کنفرانسی که با معرفی نسخه جدید God of War شروع شود مشخص است که چگونه پیش خواهد رفت. بعد از آن پشت سر هم انواع بازی های بی نظیر و سورپرایز ها بودند که بر سر طرفداران و حاضران ریخته می شد و همه غرق در شور و شوقی خاص بودیم.به عنوان نمایش دوم این کنفرانس شاون لیدن اعلام کرد که شاهد یک بازی و یک فرنچایز جدید از استودیو Bend Sony Interactive Entertainment خواهیم بود که یک انحصاری عالی را برای کنسول پلی استیشن ۴ رقم خواهد زد. تریلری از این بازی به نمایش در آمد که بیشتر بر داستان این عنوان جدید تاکید داشت و مشخص شد که نام این بازی Days Gone می باشد. بازی بسیار جذاب به نظر می رسید اما به هر حال هنوز گیم پلی از آن مشاهده نکرده بودیم. بعد از پایان مراسم سونی و هنگام خداحافظی شاون لیذن اعلام کرد که با نمایشی از گیم پلی Days Gone این کنفرانس تاریخی به پایان خواهد رسید. نمایش بازی اغاز شد و جالب است بدانید که ۱۰ دقیقه بعد همگی به صندلی های خود میخکوب شده بودند و از شدت هیجان نفسشان بند آمده بود. عجب عنوان زیبایی، چه گیم پلی و شوتینگ قدرتمندی، چه گرافیکی، چه زامبی های مرگبار و دیوانه ای… همه چیز فوق العاده بود. در یک صحنه شاید حدود ۲۰۰ زامبی با هم در تصویر بودند که پردازش عالی آن ها نشان از قدرت پلی استیشن ۴ داشت که در گیم پلی بازی بدون هیچ افت فریمی آن ها را پردازش می کرد. سیلی از زامبی ها ذبه سمت شخصیت اصلی بازی حمله می کردند و از در و دیوار و پنجره و زمین و اسمان بر سر او می ریختند و وی نیز مدام به بالاتر می رفت و ان ها به درک واصل می کرد تا سرانجام به بالای یک برجک رسید و در اینجا نمایش بازی به پایان رسید و تشویق های بی امان حضار را نیز با خود به همراه داشت که همگی فهمیده بودند یک انحصاری فوق العاده دیگر برای این کنسول پر از انحصاری در راه خواهد بود. چه چیزی از این بهتر؟

days gone screen 08 snake axmelee ps4 us 13jun16

تعداد زامبی هایی که در یک صحنه با این کیفیت پردازش می شوند فوق العاده است.

Days Gone یک عنوان اکشن ماجرایی جهان ازاد وحشت بقا بر پایه دوربین سوم شخص است که همانطور که گفته شد توسط استودیو Bend Sony Interactive Entertainment در حال ساخت است و برای ساخت آن از آنریل انجین ۴ استفاده شده است. جالب است بدانید که این عنوان، اولین بازی ساخت این استودیو از زمان عزضه نخستین بازی کنسول خانگی آن ها در سال ۲۰۱۰ یعنی Syphon Filter: Logan’s Shadow تا کنون است که همین موضوع نگاه ها را بیشتر به سمت بازی معطوف می کند تا مشخص شود که بعد از چندین سال این سازنده چگونه عمل خواهد کرد و ایا عنوانی در حد و اندازه و کیفیت بازی قبلی آن ها یعنی Syphon Filter را شاهد خواهیم بود یا خیر. دیگر نکته ای که در مورد Days Gone وجود دارد این است که بر خلاف دیگر عناوین این مقاله که تقریبا همگی به طور قطعی مشخص شده است که در سال ۲۰۱۷ منتشر می شوند، Days Gone هنوز چنین تاییدی را از سوی سازندگان به خود ندیده است که بتوانیم مطمئنا بگوییم با یک بازی که در سال ۲۰۱۷ منتشر می شود طرف هستیم اما با توجه به نمایشی که از بازی دیدیم به نظر می رسد که ساخت بازی تا مراحل خوبی پیشرفته است و احتمال این که بازی ظرف یکسال آینده منتشر گردد بسیار بالاست به همین خاطر نیز Days Gone را جز عناوین این لیست قرار دادیم. بایستی تا زمان انتشار این عنوان صبر کنیم تا ببینیم ایا Days Gone همان جذابیتی را که در ویدئوی بازی دیدیم دارا خواهد بود یا خیر. البته با توجه به این که این بازی یک عنوان AAA انحصاری سونی است و در تاریخ خیلی کم پیش آمده انحصاری های بزرگ سونی بازی های ناموفقی باشند، احتمال موفقیت Days Gone را میتوان بسیار بیشتر از شکست آن تخمین زد مخصوصا با توجه به نمایش فوق العاده جذابی که از این عنوان به یاد داریم. بدون شک از همان لحظه معرفی Days Gone در کنفرانس سونی، این بازی تبدیل به یکی از مورد انتظارترین عناوین این صنعت شد که همگان از بازیبازان گرفته تا منتقدین و … منتظرند تا ببینند این ای پی جدید چه در چنته خواهد داشت. به نظر می رسد که حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. Days Gone در مطلب ما در خصوص مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ موق شده است تا در جایگاه دهم قرار بگیرد. شما می توانید اولین نگاه به Days Gone را در وبسایت گیمفا مشاهده نمایید.

۱۰ – Resident Evil 7 Biohazard

maxresdefault

Resident Evil 7 Biohazard

سازنده: Capcom

ناشر: Capcom

ژانر: وحشت بقا

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد:  Xbox One, PS4, PC

چقدر باید از این کپکام گلایه کنیم و شاکی باشیم. اینها همه به خاطر دوست داشتن است. ناسلامتی بسیاری از برترین خاطرات تاریخ سایل های گیمری ما متعلق به این شرکت و عناوین آن است و به همین خاطر است که دیدن آن در وضعیتی اشفته بسیار برایمان ازاردهنده است. ما واقعا کپکام را دوست داریم و همیشه و قدردان لحظات شیرینی که در سال های گذشته به ما هدیه داده است بودهی ایم و خواهیم بود اما انتظار داریم که این شرکت باز هم به خودش بیاید و تجربه ای از جنس همان خاطرات را این بار در نسل جدید برای ما رقم بزند و کاری کند که دوباره با افتخار نام ان را ببریم و خود را طرفدار آن بدانیم. کپکام بلای بدی بر سر شاهکاری به نام رزیدنت ایول که در حقیقت محبوب ترین و برترین فرنچایز این شرکت نیز هست، آورد. از زمانی که خالق این سری یعنی استاد شینجی میکامی بعد از ساخت نسخه چهارم این سری که عنوانی تاریخ ساز بود، کپکام را ترک کرد، سردرگمی این رنچایز نیز آغاز شد و با سرعت خیلی خیلی زیاد سقوط کرد. نسخه های ۵ و ۶ این سری هر دو بازی های فوق العاده جذاب و هیجان انگیز و زیبایی بودند اما رزیدنت ایول؟ ایا رزیدنت ایول بودند؟ نه این طور نبود. به غیر از شخصیت های اشنای این فرنچایز، چیز دیگری در این بازی ها اشنای طرفداران سری رزیدنت ایول نبود و ترس که فاکتور اصلی و حیاتی این سری بود در پس سکانس های اکشن و سرشار از مهمات و به رگبار بستن زامبی ها، گم شده بود و دیگر خبری از ان استرس مرگبار راه رفتن در راهروهای مرگبار و تاریک عمارت مخوف رزیدنت ایول ۳ و ترس از هر لحظه سر رسیدن نمسیس، نبود و حتی لحظه ای نیز چنین حسی در بازی لمس نمی شد. بعد از مدتی کپکام که به نظر می رسید مقداری (لااقل مقداری) برای بازخوردهای بازیبازان و طرفدارارن این سری ارزش قائل شده بود، توانست تا با دو نسخه از بازی Resident Evil Revelations مقداری حال و هوای کلاسیک این سری را برای ما زنده کند و کمی از خاطرات شیرین گذشته را حس کنیم، هر چند بسیار کم و اندک.

resident evil 7 teaser demo 3

شاید دوباره ترس سری رزیدنت ایول را تجربه کنیم این بار با شخصیت های ناآشنا

همه چیز گذشت تا این که سرانجام در کنفرانس سونی در E3 2016 که یکی از برترین کنفرانس های تاریخ این نمایشگاه بود، به طور رسمی پرده از خبر ساخت نسخه هفتم از سری اصلی رزیدنت ایول با نام  Resident Evil 7 Biohazard برداشته شد و طرفداران را هم در خوشحالی و هم در نگرانی فرو برد. خوشحال از معرفی یک نسخه جدید شماره دار از این سری و نگران از این که ایا کپکام باز هم خرابکاری خواهد کرد یا خیر؟ در ابتدا فهمیدیم که این نسخه و شخصیت های ان ربطی به قبل ندارند و جدید هستند که این هم خوب بود و هم بد. خوب از این نظر که کپکام نمی توانست خاطرات خوب ما با آن ها راخراب کند و بد از این جهت که شخصیت هایی که کلی خاطره داریم را نمی بینیم. بازی نمایش داده شد و اعلام شد که از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی می کند. بعد از آن چندین و چند تریلر دیگر نیز پخش شد که باید اعتراف کنم کم کم دید من را نسبت به این بازی عوض کرد. در ابتدا اصلا به این نسخه اعتماد نداشتم و با خود می گفتم یک بازی ضعیف خواهد بود اما باید حرف حق را زد؛ در تریلرهای اخیر واقعا مشاهده کردم که بازی ترسناک شده است و کاملا استرس در آن مشهود است که این استرس، یکی از امضاهای سری رزیدنت ایول بوده است که مدت زیادی بود در نسخه های شماره دار این استرس را نمی دیدیم و تنها و تنها اکشن بود که موج میزد. اما به نظر می رسد در نسخه هفتم باز هم به استرس و ترس باز می گردیم که این بازگشت ترس با شخصیت های جدید بسیار بهتر از ان است که شخصیت ها اشنا باشند ولی بازی هیچ استرس و ترسی نداشته باشد. طبق اعلام کپکام Resident Evil 7 Biohazard در سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم های Xbox One ،PS4 و PC منتشر خواهد شد و از قابلیت واقعیت مجاری نیز پشتیبانی خواهد کرد که البته این قابلیت تا یک سال بعد از عرضه بازی در انحصار سونی و پلی استیشن خواهد بود. بدون شک این بازی هر چیزی که باشد تنها نام آن کافی است تا ندیده ان را در لیست یکی از ۱۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۷ و در حایگاه نهم قرار دهیم به این امید که انتظار ما پایان خوشی داشته باشد. شما می توانید اولین نگاه به Resident Evil 7 Biohazard را در وبسایت گیمفا و پیش نمایش Resident Evil 7 Biohazard را در مجله چهاردهم گیمفا مشاهده نمایید.

۹ – The Legend of Zelda: Breath of the Wild

maxresdefault 1

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

سازنده: Nintendo

ناشر: Nintendo

ژانر: اکشن ادونچر

تاریخ انتشار: اوابل ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد: Nintendo Switch, Nintendo Wii U

نینتندو در یک سال اخیر در مورد The Legend of Zelda: Breath of the Wild بسیار کم‌حرف و بی سر و صدا عمل کرده است ولی این از امیدهای ما کم نمی‌کند و بسیار خوشحال هستیم که باز هم خواهیم توانست در سرزمین Hyrule گشت و گذار کنیم و لذت ببریم. اطلاعات منتشره در مورد بازی بسیار پراکنده بودند ولی در این اواخر و مخصوصا در مراسم گیم اواردز ۲۰۱۶ که یک ویدئوی کامل از گیم پلی The Legend of Zelda: Breath of the Wild به نمایش در امد باعث شد تا دید کاملتری نسبت به این عنوان زیبا از سری افسانه ای و محبوب زلدا پیدا کنیم و ما را برای تجربه ان هیجان زده تر کند. تا اینجا می‌دانیم که بازی به ما یک دنیای فوق‌العاده وسیع برای گشت و گذار می‌دهد با تعداد زیادی سیاهچال‌های جذاب برای اکتشاف. با توجه به اطلاعات و ظاهر بازی می‌توان گفت نینتندو قصد دارد تا این سری فوق‌محبوب و بسیار پرفروش را به ریشه‌های خود بازگرداند، آن هم با در اختیار بازی‌باز قرار دادن یک دنیای وسیع و جادویی برای اکتشاف و چندین عامل موثر دیگر در جهت هر چه کلاسیک‌تر کردن این بازی زیبا. عنوان فوق العاده A Link Between Worlds در سال ۲۰۱۳ این مسیر را در جهت بازگرداندن بازی به ریشه‌های خود آغاز کرد و امسال the legend of zelda wii u این تفکر را به سطحی بالاتر ارتقا خواهد داد و آن را تکامل می‌بخشد. بی‌شک تمامی طرفداران نینتندو و این سری بی‌نظیر در انتظار تجربه ماجرایی دیگر از لینک شجاع و پرنسس زلدای محبوب هستند. شخصیت هایی که سال هاست خود را در دل بسیاری از بازیبازان در سراسر دنیا جا کرده اند و با هر نسخه از بازی و هر ماجراجویی جدیدی که برای این دو پیش می اید موجی از شور و شوق را در بین طرفداران نیتندو به راه می اندازد.

botwzeldashot1 610

چقدر این سری زلدا لذت بخش و زیباست..

در ویدئوهای گیم پلی جدید بازی که اخرین ان ها در مراسم گیم اواردز ۲۰۱۶ پخش گردید کاملا مشخص بود که شاهد یک زلدای فوق العاده زیبا خواهیم بود که به مانند کل بازی های این سری هیجان انگیز است و حتی شاید از آن ها نیز هیجان انگیز تر باشد زیرا که کیفیت بصری آن نیز بسیار بالا رفته است و شاهد دنیایی زیباتر از همیشه در عنوان The Legend of Zelda: Breath of the Wild خواهیم بود که قطعا برای طرفداران نیتندو یک نکته بسیار بسیار عالی محسوب می شود و انتظار برای انتشار این بازی را برای بسیاری از بازیبازان در دنیا سخت و دشوار می کند.  عنوان the legend of zelda wii u که توسط Nintendo EPD در حال ساخت می‌باشد ابتدا قرار بود که در سال ۲۰۱۶ عرضه شود اما مانند سیلی عظیم از بازی های تاخیر خورده دیگر که از سال ۲۰۱۶ به ۲۰۱۷ منتقل شدند، این عنوان نیز به سال بعدی موکول شد و سرانجام قرار است تا در اوایل سال ۲۰۱۷ توسط نینتندو انحصارا برای کنسول Wii U و البته در اینده برای نینتندو سوئیچ منتشر گردد. بدون شک هر لیست و هر ۱۰ برتر و … که در مورد برترین های دنیا گیم و یا مورد انتظارترین آنها باشد، عنوانی از سری بی نظیر The Legend of Zelda را ان هم در جایگاه های اولیه خود می بیند و این بار در لیست مورد انتظار ترین بازی های سال ۲۰۱۷ نوبت به عنوان The Legend of Zelda: Breath of the Wild رسیده است تا در رتبه هشتم لیست ما قرار بگیرد و طرفداران را بیش از پیش برای تجربه آن در زمانی نه چندان ظولانی که تا انتشار آن باقی مانده است هیجان زده کند.

۸ – Detroit: Become Human

detroit become human

Detroit: Become Human

سازنده: Quantic Dream

ناشر: Sony Interactive Entertainment

ژانر: اکشن ادونچر

تاریخ انتشار:  ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد: PS4

بسیاری از مخاطبین عناوین استاد دیوید کیج را بیشتر به یک فیلم تشبیه می کنند و می گویند این یک فیلم سینمایی است و نه بازی؟ اما موضوع اینجاست که همانطور که قبل تر نیز گفته ام کسی باید از آن‎ها سوال کند که شما در کدام فیلم ‎می‎توانید بارها و بارها پایان بازی را به اختیار خود تغییر دهید؟ شما در کدام فیلم می‎توانید انواع و اقسام تصمیمات را بگیرید و در انتها نیز با عواقب تک‎تک آن‎ها روبرو شوید؟ شما در داستان کدام فیلم می توانید به خواست خودتان صدها تغییر به وجود آورید و ان را برای خود شخصی کنید. نه دوستان عزیز این فیلم نیست، بازی است. فیلم، تجربه شخصی کارگزدان ان و متعلق به کاگردان ان است اما بازی های سینمایی استاد دیوید کیج یا عنوانی مثل آنتیل داون، تجربه شخصی تک تک ما بازی بازهاست و برای هر کدام از ما شخصی است و وقتی چند دوست با هم در مورد یک بازی ثابت صحبت می‎کنند ممکن است چند داستان کاملا متفاوت برای یکدیگر تعریف کنند که برای هر کدام از آن‎ها با تصمیماتشان اتفاق افتاده است. چه فیلمی چنین قدرتی دارد؟ قطعا هیچ فیلمی. عناوین سینمایی هر قدر هم شبیه فیلم باشند باز هم یک بازی هستند، زیرا تک تک لحظات و تصمیم‎ها و سرنوشت افراد مختلفش در اختیار شماست. پس لطفا آن ها را با فیلم مقایسه نکنید. همانطور که قبلا خدمت شما عزیزان عرض کرده ام، بازی خاص هم مانند سینمای خاص، مخاطب خاص دارد. قطعا نمی‎شود انتظار داشت عنوانی مثل Beyond یا Until Dawn یا Heavy Rain محبوبیتی مانند عناوین شوتر پیدا کنند، همان طور که موسیقی راک و هوی‎متال نمی‎تواند مانند موسیقی پاپ طرفدار داشته باشد و نمی توان انتظار داشت که فیلمی از David Lynch مانند Mad Max طرفدار پیدا کند، ولی مخاطب خاص داشتن دلیل بر ضعف یک اثر هنری نیست و حتی در بسیاری مواقع آنها قدرتمندتر نیز هستند. باور کنید لذتی که از بازی کردن عنوانی مثل Heavy Rain می‎برید شاید کمتر از عناوین عامه‎پسند نباشد ولی برای مخاطب خودش. شاید لذت بازی کردن این چنین عناوینی از جنسی متفاوت با لذت بازی کردن عناوین عامه‎پسند باشند ولی همچنان از همان خانواده هستند، خانواده ای بزرگ به اسم گیم که هدفش سرگرم کردن مخاطب خود است. حال این سرگرم کردن می‎تواند با دادن اسلحه‎ای به دست او برای کشتن یک ارتش باشد یا سپردن تصمیماتی سخت به او که به قیمت جان او یا عزیزترین کسانش تمام شود.

detroit become human ps4 223620371 5

در بازی باید تصمیمات مهم و حیاتی بگیرید

بازی Detroit: Become Human چهارمین عنوان دیوید کیج بعد از ساخت ۳ عنوان زیبای فارنهایت، هوی رین و Beyond است که قرار است به احتمال زیاد امسال به طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر گردد و در واقع عنوانی است که بر اساس دموی تکنیکی کارا که در سال ۲۰۱۲ استودیو کوانتیک دریم و دیوید کیج آن را نمایش داده بودند ساخته شده است. این عنوان نیز مانند بازی های قبلی این سازنده کاملا بر اساس داستان و انتخاب های مختلف و البته گرافیک فوق العاده است که این بار با توجه به قدرت پلی استیشن ۴ دست این سازنده برای هر چه واقعی تر کردن جلوه های بصری بازی بازتر است و به همبن خاطر نیز گرافیک بازی در تریلرهایی که تاکنون از آن دیده ایم فوق العاده بوده و تک تک احساسات حتی جزئی نیز در چهره شخصیت ها نمایان است. به نظر می رسد که در این بازی شاهد روایت چند داشتان از چند شخصیت مختلف هستیم که البته همگی یک وجه مشترک دارند و ان این است که همه آنها آندروید هستند، یا همان ربات هایی انسانی که کاملا در میان مردم واقعی زندگی میکنند و هنوز بر سر مثبت یا منفی بودن این موضوع در جامعه بحث های زیادی مطرح است و خیلی ها به این آندرویدها اعتماد ندارند. این بازی در واقع به مشکلات این شخصیت های خواهد پرداخت و قطعا با شناختی که از استاد کیج داریم شاهد برترین داستان و روایت در این بازی خواهیم بود که بر اساس انتخابات و تصمیمات ما شکل خواهد گرفت و رشته اصلی آن تنیده خواهد شد. سبک Detroit: Become Human نیز مانند ۳ عنوان قبلی این سازنده مخلوطی از سینمایی و تعاملی و اکشن و ماجرایی است که حتی برخی از ان به عنوان یک neo-noir thriller یاد کرده اند. به هر شکل هر گاه عنوانی از دیوید کیج در حال ساخت باشد قطعا یکی از مورد انتظاترین بازی های صنعت بازی های رایانه ای مخصوصا برای دارندگان کنسول های سونی است که این بازی را در انحصار دارند. Detroit: Become Human نیز از این قائده مستثنی نیست و موفق شده است تا در لیست ما از مورد انتظارترین عنایون سال ۲۰۱۷ با شایستگی در جایگاه هشتم قرار گیرد.

۷ – Scalebound

۲۷۹۴۹۲۳ ۹۵۳۵۱۱۷۱۵۱ scale

Scalebound

سازنده: PlatinumGames

ناشر: Microsoft Studios

ژانر: Action RPG

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد:  Xbox One , PC

در صنعت بازی های رایانه ای از کنار برخی نام ها وقتی در لیست سازندگان یک بازی قرار دارند نمی توان گذشت و بی شک یکی از این نام ها Hideki Kamiya است که فقط دانستن این که وی خالق سری Devil May Cry است کافیست تا وقتی که متوجه شویم وی کارگردان یک بازی است بلافاصله آن بازی به یک عنوان مورد انتظار تبدیل شود. عنوان جدید این کارگردان ماهر و کاربلد که یک بازی اکشن نقش آفرینی بسیار زیبا می باشد Scalebound نام دارد که  برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یعنی  XBOX ONE و همینطور رایانه های شخصی در حال ساخت می باشد و یکی از برترین عناوین مورد انتظار سال ۲۰۱۷ به شمار می رود. در این بازی شما کنترل پسر جوانی به نام Drew (که بی شباهت به دانته نیز نیست) را بر عهده دارید که  با یک اژدهای قدرتمند به نام Thuban همکاری می کند. Drew برای مبارزه با دشمنان اسلحه های مختلفی را در اختیار دارد و همچنین قابلیت فرمان دادن به اژدهای شخصی اش! را نیز داراست که در زمان مبارزه به خصوص با دشمنان غول پیکر بازی بسیار موثر واقع خواهد شد. نکته ای که در مورد این عنوان زیبا به چشم می خورد این است که برخلاف اغلب ساخته های استدیو Platinum Games که معمولا بسیار بر اکشن صرف تمرکز دارند این بازی کاملا یک بازی نقش آفرینی اکشن است که تمرکز زیادی بر المان های RPG دارد و همچنین از لحاظ گرافیکی نیز از سطح بسیار بالایی برخوردار است و فوق العاده زیبا به نظر می رسد. با توجه به شناختی که از کامیا داریم می دانیم که با وجود شاهکارهایی مثل بایونتا و دویل می کرای که از لحاظ مبارزات بی نظیر هستند، باید امید خیلی زیادی به بخش اکشن و مبارزات Scalebound داشته باشیم که این موضوع در ویدئوهای بازی نیز به چشم میخورد و شاهد مبارزاتی حماسی و جذاب هستیم. همچنین از سوی دیگر می دانیم که کامیا از نظر طراحی هنری نیز قادر به خلق شاهکاری مثل اکامی است که باعث می گردد از این منظر نیز Scalebound تضمین شده باشد و دنیای زیبا و فوق العاده زنده ای که تاکنون در نمایش های این عنوان دیده ایم، کاملا بیانگر همین موضوع هستند.

scalebound

اژدها بازی کامیا… یک نقش افرینی فوق العاده

Scalebound قرار است تا در سال ۲۰۱۷ همان طور که گفته شد برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یعنی XBOX ONE و همینطور رایانه های شخصی منتشر گردد و یکی از بزرگترین عناوین سبک نقش آفرینی در سال آینده به شمار می رود که می تواند دارندگان کنسول نسل هشتمی مایکروسافت رایانه های شخصی را بسیار هیجان زده و خوشحال نماید. البته پلتفرم مقصد این بازی نیز تقریبا مانند تمامی بازی های مایکروسافت که قرار بود انحصاری ایکس باکس وان باشند، تغییر کرد و اعلام شد که نسخه رایانه های شخصی نیز موجود خواهد بود که افراد بیشتری و حتی کسانی که ایکس باکس ندارند نیز بتوانند این عنوان و دیگر بازی های بزرگ مایکروسافت را با رایانه های شخصی تجربه نمایند که این موضوع بازخوردهای مثبت و منفی زیادی را برای این کمپانی به همراه داشت که البته اغلب منفی بودند زیرا که طرفداران اعتقاد داشتند دیگر کنسول ایکس باکس وان چیزی به نام بازی انحصاری ندارد و همه قادرند تا با داشتن رایانه های شخصی (که البته باید قدرتمند باشند) عناوین بزرگ ایکس باکس داران را تجربه کنند، آن هم در حالی که نیازی به خرید کنسول ندارند و شاید کنسولی دیگر داشته باشند. بحث های زیادی در این مورد مطرح شد که بررسی آنها نیاز به یک مقاله کامل دارد و در این مطلب نمی گنجد، پس بهتر است به به سراغ  Scalebound بازگردیم. بدون شک از همان زمان معرفی، این بازی تبدیل به یکی از مورد انتظارترین عناوین برای طرفداران نقش افرینی شده است که امید زیادی به ان بسته اند. Scalebound موفق شده است تا در لیست ما در مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ در جایگاه هفتم قرار گیرد تا مشخص شود که این بازی یک عنوان خاص و فوق العاده به نظر می رسد که امیدواریم بعد از انتشار و تجربه بازی، از این هم هیجان زده تر باشیم و شاهد یک شاهکار از کامیای دوست داشتنی و پلاتینیوم گیمر کاربلد باشیم. شما می توانید اولین نگاه به Scalebound را در وبسایت گیمفا مشاهده نمایید.

۶ – For Honor

forhonor og 1200x630

For Honor

سازنده: Ubisoft Montreal

ناشر: Ubisoft

ژانر: Aaction Hack and Slash

تاریخ انتشار: ۱۴ فبریه ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد:  Xbox One, PS4, PC

زمانی که Jason VandenBerghe از شرکت یوبیسافت (که کارگردان بازی نیز هست) در مراسم E3 2015 به روی صحنه آمد و گفت می خواهد عنوانی را معرفی کند که یک سبک مبارزات نزدیک کاملا جدید و بی نظیر و واقعی را به همراه دارد، کسی فکر نمی کرد منظور او دیگر در آن حد واقعی باشد که بعد از صحبت های وی در نمایش بازی دیدیم. مبارزات بازی فوق العاده به نظر می رسند و با توجه به سیستم جذاب “The Art of Battle” یا “هنر جنگ” که سازندگان در بازی قرار داده اند گویی که خودتان در لحظه لحظه نبرد هستید و فقط سرعت و دقت و زمان بندی شماست که نتیجه مبارزه را تعیین می کند و یک حرکت اشتباه می تواند باعث شکستتان شود و برعکس. این سیستم مبارزات مانند “The Art of Battle” تا به حال در هیچ عنوانی دیده نشده بود و نشان از هوش بالا و خلاقیت سازندگان بازی در Ubisoft Montreal دارد که با قرار دادن چنین سیستمی، کاری کنند که نام بازی آن ها در تمامی محافل گیمینگ دنیا شنیده شود و همه جا از ان صحبت شود. مخصوصا با توجه به این که کسانی که قسمت هایی از For Honor را تجربه کردند اعلام نمودند که این مبارزات دقیقا همان چیزی است که در ویدئوها می بینیم و همانقدر جذاب و استرس زا است و کاملا حس بودن در میدان نبرد را به شما می دهد. بعدا مشخص گردید که این بازی اکشن هک اند اسلش آنلاین س وم شخص، دارای یک بخش کمپین داستانی نیز خواهد بود که البته نمی توان از ان انتظار یک داستان فوق العاده قوی و یک بخش تک نفره بسیار قدرتمند را داشت زیرا که تمرکز For Honor و سازندگان ان بر روی ساخت عنوانی چند نفره بوده است. همچنین مشخص گردید که برای بازی کردن بخش تک نفره بازی نیز باید مدام به اینترنت متصل باشید وگرنه حتی کمپین For Honor را نیز نخواهید توانست تجربه کنید.

fh screenshot 02 full 255373

به نام افتخار… به کام یوبیسافت

For Honor یک ای پی و فرنچایز کاملا جدید برای یوبیسافت محسوب می شود که با توجه به سبک و سیستم آن، اصلا فکرش را نمی‌کردیم توسط این سازنده فرانسوی ساخته و منتشر شود. یک اکشن هک اند اسلش سوم شخص چند نفره که در آن هر گروه و کلاس شامل مبارزانی از دوره‌های تاریخی مختلف است یعنی سامورایی‌ها، وایکینگ‌ها و شوالیه‌ها. For Honor بر مبارزاتی سریع و نفس‌گیر و عطیم همراه با مبارزات نزدیک خونین و مرگبار تمرکز دارد. بازی‌بازان با اسکن میدان مبارزه می‌توانند مبارزان اصلی حریف را پیدا کنند و به نبرد با آن‌ها بروند و در این مبارزات نزدیک است که بازی به معنای واقعی می‌درخشد و با ارائه سیستمی به نام “هنر جنگ” مبارزات را برای شما بسیار نفس‌گیر و پر استرس و البته هیجان‌انگیز می‌کند. همان طور که قبل تر نیز اشاره کردم تنها تاکتیک، اعتماد به نفس، دقت و سرعت عمل شما است که می‌تواند جان شما را در این مبارزات نجات دهد و پیش بینی حرکات و حملات حریف نقشی اساسی در پیروزی در این کارزار بر عهده دارند و حرف اول را در روند پیروزی یا شکست خوردن شما ایفا می‌کنند که مجموعه این سیستم مبارزاتی بازی در قالب “The Art of Battle” یا “هنر جنگ” معرفی شده است که معنایش کاملا با عملکردش تناسب دارد. بازی For Honor که توسط Ubisoft Montreal و با انجین AnvilNext در حال ساخت می‌باشد در تاریخ ۱۴ فبریه ۲۰۱۷ توسط یوبیسافت برای پلتفرم‌های Xbox One, PlayStation 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد تا ما را به نبردی خونین در قالب یک عنوان اکشن هک اند اسلش آنلاین سوم شخص هدایت کند. بدون شک این عنوان فوق العاده زیبا از زمانی که در کنفرانس یوبیسافت در مراسم E3 2015 معرفی گردید در لیست بازی های مورد انتظار و حتی در سبد خرید تعداد خیلی خیلی زیادی از بازیبازان و منتقدان و .. قرار گرفت که با توجه به نمایش معرکه بازی و مبارزات بی نظیر آن، امید خیلی زیادی به آن بسته اند که با توجه به شواهد و قرائن این طور به نظر می رسد که این امید بیهوده نیز نخواهد بود و شاهد یک بازی عالی از یوبیساقت خواهیم بود که موفق شده است تا در لیست ما بین مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۷ در جایگاه عالی ششم قرار بگیرد. شما می توانید اولین نگاه به For Honor را در وبسایت گیمفا و پیش نمایش For Honor را در مجله چهاردهم گیمفا مشاهده نمایید.

۵ – Nioh

gg

Nioh

سازنده: Team Ninja

ناشر: Koei Tecmo, Sony Interactive Entertainment

ژانر: Action RPG

تاریخ انتشار: ۹ فبریه ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد:   PS4

یکی از نخستین عناوینی که در مراسم E3 امسال به نمایش در آمد بازی Nioh ساخته Tecmo Koei و Team Ninja بود که اتفاقا یکی از خوشایندترین سورپرایزهای مراسم نیز بود و نوید یک انحصاری عالی را برای کنسول پلی استیشن ۴ داد. عنوانی که داستانی بسیار طولانی در پشت پرده ساخت آن وجود دارد و حتی از زمان کنسول PS2 چندین بار کم و بیش ساخته شده و باز متوقف شده است و از اول آغاز شده و انواع تصمیمات مختلف را به خود دیده است تا سرانجام به عنوانی که امروز منتظرش هستیم تبدیل شود. Nioh یک اکشن نقش آفرینی تاریک با محوریت سامورایی است که بازیباز در آن باید در نقش ویلیام ظاهر شود، شمشیرزنی که مهارت بسیار یالایی در فنون مختلف شمشیر زنی دارد و همین دانش و مهارت بالای وی به او و البته به شما کمک خواهد کرد تا از میان انواع و اقسام هیولاها در سرزمین سامورائی ها جان سالم به در ببرید. همان طور که قبلا خدمت شما عزیزان عرض کردم Nioh تاکنون دو نسخه دموی مختلف را به خود دیده است که دموی بتا در ماه می و دموی آلفا مدتی قبل برای کاربران پلی استیشن ۴ منتشر گردید و به رایگان در دسترس علاقمندان قرار گرفت که اتفاقا دربرگیرنده اطلاعات بسیار خوبی نیز از این عنوان زیبا بود. Nioh در واقع داستان ویلیام را دنبال می کند که بر اساس شخصیت شوالیه بدنام انگلیسی یعنی “William Adams” بنا نهاده شده است؛ داستان مبارزه او با انواع و اقسام هیولاها و شیاطین در مناطق مختلف ورژن افسانه‌ای تر ژاپن فئودال، داستان بازی را شکل می دهد. بازی در ذات خود کاملا از عناوین سری Souls الهام گرفته شده است و تعدادی المان های مشترک با شاهکار From Software دارد. دست اندر کاران بازی در Tecmo Koei و Team Ninja بدون شک یک فرنچایز خیلی عالی یعنی دارک سولز را برای الهام گرفتن برگزیده اند و اگر درس های خود را به درستی با یادگیری صحیح از المان های عالی سری Souls پس دهند قطعا شاهد عنوانی در حد یک بازی معرکه از سوی آن ها خواهیم بود که البته شخصیت مستقل خود و تیم سازنده اش را دارد و یک سولز کلون محض نیست. Nioh بارزترین مثال از الگو گرفتن از سری دارک سولز بدون کپی کردن از آن باشد. مبارزات و گیم پلی بازی  که بر پایه سامورائی هاست، احساس فوق العاده متمایزی را از تمام عناوین دیگر به بازیباز می دهد.

nioh game fighting monster demon 193

اشکالی ندارد که ۲۰۱۷ دارک سولز نداریم… جایگزین شایسته ای برایش داریم

مبارزات بازی و مدیریت نوار استقامت در بازی بسیار سخت و دشوار و نفس گیر هستند و حتی از سری عناوین Souls که الگوی این عنوان بوده است نیز سخت تر هستند که این در صورت بالانس بودن بازی خبر بسیار خوبی برای علاقمندان به عناوین هاردکور و بسیار سخت است، اما از طرفی نیز باید دید که این سختی چگونه و به چه قیمتی در بازی وجود دارد و در حقیقت سخت شدن بازی بر پایه تمرکز بر چه المان و چه بخشی است. سازندگان باید بدانند که اگر هدفشان از سختی بازی چیزی مانند سختی لذتبخش عناوین Souls است، در شاهکارهای فرام سافتور سختی به واسطه با یک ضربه کشته شدن نیست، بلکه دشواری بازی باید بر اساس یادگیری و کسب تجربه از مبارزات و آموختن الگوی حملات دشمنان باشد که کار را برای شما سخت کند نه این که با یک ضربه کشته شوید. Nioh به طور قطع در سبد خرید علاقمندان به سبک اکشن نقش آفرینی و مخصوصا طرفداران عناوین هاردکور این ژانر مثل سری عناوین Dark Souls و Bloodborne وجود دارد و آن ها امیدوار هستند تا در نهایت شاهد یک بازی خوش ساخت و جذاب باشند که ارزش انتظار و صبر آن ها را داراست.  عنوانی که باید منتظر آن باشید و چشم از آن برندارید. عنوانی که حتی نسخه های دموی آن نیز جادوی خاصی از جذابیت را به همراه خود دارند. سیستم مبارزات بازی و مکانیک های جذاب آن بدون شک نقطه عطف بازی هستند و بیشترین پتانسیل Nioh در این بخش نهفته است. آرزوی موفقیت Nioh بسیار محتمل به نظر می رسد و با توجه به شواهد و قرائنی که تاکنون از این عنوان مشاهده کرده ایم، احتمال موفقیت Nioh بسیار بیشتر از شکست آن به نظر می رسد؛ اما به هر حال بایستی تا زمان انتشار این عنوان که قرار است در سال ۲۰۱۷ انحصارا برای پلی استیشن ۴ منتشر شود صبر کنیم. صبر و انتظاری که برای من بسیار سخت و کشنده است و می دانم برای بسیاری از شما نیز همین طور است. Nioh در لیست ما در جایگاه پنجم مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۷ قرار می گیرد تا اهمیت و ارزش ان بیشتر مشخص گردد. شما می توانید پیش نمایش Nioh را در وبسایت گیمفا مشاهده نمایید.

۴ –  Mass Effect: Andromeda

mass effect andromeda e3 trailer 6

Mass Effect: Andromeda

سازنده: BioWare

ناشر: EA

ژانر: ََاکشن نقش آفرینی

تاریخ انتشار: ۳ ماهه نخست ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد:  Xbox One, PS4, PC

وجود نام شاهکار و خاطره انگیز Mass Effect بر روی یک بازی جدید کافیست تا مطمئن باشیم این بازی نیز از استاندارد های فوق العاده بالا و بی نظیر این سری تبعیت خواهد کرد و نوابغ نقش آفرینی ساز استدیو Bioware قطعا با این نسخه که برای اولین بار سری Mass Effect را به نسل هشتم می آورد، بار دیگر ما را غرق در شاهکاری از جنس نقش آفرینی در فضا خواهند کرد. فقط سوال اینجاست که آیا سری Mass Effect بدون فرمانده شپرد محبوب و دوست داشتنی در عنوان Mass Effect: Andromeda چگونه خواهد بود و آیا باز هم می تواند همان حال و هوا را به ما منتقل نماید؟ Bioware معتقد است که این کار شدنی است و به ما قول یک کهکشان جدید و وسیع با تمرکز بر تعداد زیادی المان های نقش آفرینی را داده است و همچنین به همراه یک گرافیک فوق العاده. واقعا صبر کردن برای چنین عنوانی کار بسیار سختی است. با این که پایان نسخه سوم در ۳ گانه عناوین Mass Effect بسیار ضعیف کار شده بود و با اعتراضات زیاد روبرو شد ولی همچنان همگی کاملا قبول دارند و معتقد هستند که این ۳ گانه یکی از برترین و قدرتمندتربن عناوین و فرنچایزهایی است که در نسل هفتم منتشر شد و باید به آن افتخار کرد. شاید داستان فرمانده شپرد به پایان رسیده باشد ولی ما کاملا آماده‎ایم که امسال ماجراجویی جدیدی را در این سری با بازی Mass Effect: Andromeda تجربه کنیم. فرنچایز Mass Effect المان‎های شوتر سوم شخص را به مکانیک‎های نقش‎آفرینی به بهترین شکل ممکن ترکیب کرد و به نظر می‎رسد که در بازی Mass Effect: Andromeda این مکانیک‎ها حتی بهتر و جذاب‎تر نیز شده‎اند. داستان این فرنچایز هم همواره بسیار مهم و زیبا بوده است مخصوصا با دیالوگ‎ها و سیستم انتخاب آن‎ها که شخصیت فرمانده شپرد اختصاصی شما در بازی را شکل می‎داد. بسیار جذاب است که منتظر باشیم و ببینیم داستان و دیالو‎گها و انتخاب آن‎ها در نخستین بازی که خارج از ۳ گانه است چگونه خواهد بود و چه موارد جدیدی در بازی وجود خواهند داشت.

mass effect andromeda 1

دوباره کهکشان گردی، انتخاب، تصمیم، مبارزه، عشق و …

تا مدتی قبل که هنوز هیچ ویدئوی کاملی از گیم پلی بازی Mass Effect: Andromeda منتشر نشده بود شک و شبهات زیادی در مورد این عنوان داشتم و البته خیلی ها هم داشتند اما بعد از این که در …. یک ویدئوی نسبتا طولانی و کامل از بخش های مختلف گیم پلی این بازی نمایش داده شد تا حد زیادی خیالم راحت شد که باز هم با یک بازی نقش ارفینی در نهایت کیفیت و جذابیت و در اصل با یک Mass Effect واقعی و اصیل روبرو خواهیم بود که این بار با جلوه های بصری فوق العاده و رنگ و لعاب نسل هشتمی که به خود گرفته است زیباتر از همیشه نیز به نظر می اید. بایوور قصد دارد تا بعد از آوردن موفقیت آمیز سری Dragon age با عنوان Dragon age Inquisition به نسل هشتم که به عنوان بازی سال نیز انتخاب شد، این بار دیگر فرنچایز شاهکار نقش افرینی خود یعنی Mass Effect را نیز قدرتمندانه وارد نسل جدید بازی های رایانه ای کند و طرفداران و مخاطبان آن را راضی و خشنود سازد. هدفی که با توجه به نمایش های بازی به نظر می رسد برای این شرکت دست یافتنی باشد و گویا این بازی تاکنون راه درستی را در مسیر ساخت طی کرده است. Mass Effect: Andromeda که در ابتدا قرار بود در ۳ ماهه ی آخر سال ۲۰۱۶ برای Playstation 4 ،Xbox One و PC منتشر گردد با تاخیری مواجه گردید و با اعلام جدید سازندگان در ۳ ماهه نخست ۲۰۱۷ برای پلتفرم های یاد شده منتشر خواهد شد و می توانیم برای نخستین بار طعم تجربه یک نسخه از سری شاهکار Mass Effect را این بار بدون فرمانده شپرد بچشیم و در فضای بیکران کهکشان ها به دنبال سرنوشت خود سفر کنیم. بدون شک عنوان Mass Effect: Andromeda یکی از بزرگترین عناوین سال ۲۰۱۷ میلادی و یکی از مورد انتظار ترین بازی های این سال به حساب می آید. شما می توانید اولین نگاه به Mass Effect: Andromeda را در وبسایت گیمفا مشاهده نمایید.

۳ – Horizon Zero Dawn

۳۱۲۶۱۲۹ horizonzerodawn screens septevent 3840x2160 01 2

Horizon Zero Dawn

سازنده: Guerilla Games

ناشر: Sony Interactive Entertainment

ژانر: اکشن نقش آفرینی جهان آزاد

تاریخ انتشار: ۲۸ فبریه ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد:   PS4

Horizon: Zero Dawn از آن عناوینی است که به محض معرفی، تمام بازی بازان و افراد مرتبط با صنعت بازی های رایانه ای متوجه می شوند که با یک عنوان فوق العاده طرف خواهند بود و بلافاصله آن بازی در لیست عناوین مورد انتظار و در لیست خرید بسیاری از ما در سال ۲۰۱۷ قرار می گیرد. به ویژه وقتی که در کارنامه ی سازنده ی بازی نام سری Killzone به چشم بخورد و بازی یک عنوان انحصاری سونی و PS4 باشد. مدت زیادی بود که می‎دانستیم استودیو توانمند Guerilla Games در حال کار بر روی عنوانی خارج از سری Killzone است ولی هرگز انتظار روبرو شدن با عنوانی مثل Horizon Zero Dawn را نیز نداشتیم. یک عنوان جهان آزاد نقش آفرینی بی‎نظیر که در دنیای آخرالزمانی ۱۰۰۰ سال پس از سقوط تمدن‎های جدید اتفاق می‎افتد.  Horizon: Zero Dawn یکی از برترین سورپرایز های نمایش خیره کننده سونی در نمایشگاه E3 بود که توسط Guerilla games معرفی گردید و این استدیو قصد دارد تا با این بازی سری جدیدی را به غیر از کیلزون تجربه نماید. داستان بازی Horizon Zero dawn در ۱۰۰۰۰ سال آینده اتفاق می افتد که گویی همان ۱۰۰۰۰ سال قبل است. انسان ها از زمین و زندگی عادی و خانه و شهرهایشان طرد شده اند و دوباره مانند عصر حجر روی به زندگی قبیله ای و غارنشینی و زندگی در طبیعت آورده اند. دلیل این موضع نیز قدرتمند شدن بیش از حد و بسیار زیاد موجودات رباتیکی است که زمانی توسط خود انسان ها خلق شده اند و اکنون زندگی آن ها را نابود کرده اند و مانند زمان دایناسورها بر زمین حکومت می کنند. اتفاقا شکل و اندازه و … این ربات ها هم درست مانند دایناسورها است که همین موضوع یکی از جذاب ترین نکات بازی است زیرا موضوع خاص و جالبی را سازندگان بازی انتخاب کرده اند که همان طور که قبلا خدمت شما عرض کردم به نوعی کنایه ای است از این که خود انسان بلا را بر سر خود می آورد و به طور کلی انتخاب ایده عصر حجر در ۱۰۰۰۰ سال اینده با دایناسورهای مکانیکی ایده ای بسیار یونیک و منحصر به فرد است. شما در بازی در نقش دختری به نام Aloy قرار دارید که عضو یکی از قبیله های بومی کوچک است که باید برای بقای خود این موجودات مکانیکی وحشی را شکار کنند تا هم وسایل و لوازم به دست آورند و هم از جان خود در برابر آن ها محافظت کنند

sawtooth1

یکی از بازی هایی که انتظارش برایم سخت است… مورد انتظارترین بازی من در سال ۲۰۱۷

گرافیک بازی در یک کلام خیره کننده و چشم نواز و در نهایت زیبایی است و به معنای واقعی نشان دهنده ی یک بازی نسل هشتمی است. Horizon گیمر را در دنیایی خیره کننده از لحاظ زیبایی و کیفیت قرار می‎دهد و باید با ماشین‎هایی مرگبار که پس از فاجعه‎ی قرن‎ها قبل باقی مانده‎اند مبارزه کنیم. این عنوان یکی از قدرتمندترین برگ‎های برنده‎ی سونی در نسل هشتم و سال ۲۰۱۷ خواهد بود. عنوانی که چشم برداشتن از زیبایی خیره کننده‎ی آن کار سختی است و بازی در تمام زمینه‎ها از ریزترین جزئیات تا طراحی و محیط و جلوه‎های گرافیکی و مبارزات و … بی نظیر به نظر می‎رسد. مبارزات Horizon: Zero Dawn نیز بسیار جذاب به نظر می رسند و طراحی دشمنان بازی بسیار خلاقانه صورت گرفته است. مشاهده ی یک روبات پرنده ی غول پیکر شبیه عقاب که باید با آن مبارزه نمایید بسیار جالب و جدید است و نکته ای که مبارزات را جذاب تر نیز می کند این است که می توانیم از قطعات جدا شده از بدن این ربات ها به عنوان اسلحه و بر ضد خودشان استفاده نماییم. المان ها و فاکتورهای نقش آفرینی موجود در بازی را به نوعی می توان ترکیبی از Assassin’s Creed و The Elder Scrolls V: Skyrim نامید. Horizon: Zero Dawn بی شک یکی از قدرتمند ترین عناوین نقش آفرینی سال ۲۰۱۷ می باشد که انحصارا برای کنسول نسل هشتمی سونی، PlayStation 4 منتشر خواهد شد و یکی از بزرگ ترین نقش آفرینی های سال آینده محسوب می شود. این عنوان همچنین یکی از مورد انتظارترین ها برای دارندگان پلتفرم سونی به شمار می رود که با توجه به مجموع اطلاعاتی که تاکنون از بازی کسب کرده و ویدئوهای مختلفی که از آن مشاهده کرده ایم، باید گفت این مورد انتظار بودن کاملا به جا و به دلیل شایستگی ها و پتانسل بسیار بالایی است که این عنوان دارد و با دقت سازندگان می تواند تا به یک فرنچایز جدید انحصاری و بسیار موفق برای سونی و پلی استیشن تبدیل گردد. طبق برنامه ریزی که توسط سازندگان و ناشر بازی اعلام شده است، بناست تا Horizon Zero Dawn در تاریخ ۲۸ فبریه ۲۰۱۷ (برابر با ۱۰ اسفند ۱۳۹۵) در آمریکای شمالی و در تاریخ ۳ مارچ ۲۰۱۷ (برابر با ۱۳ اسفند ۱۳۹۵) نیز در انگلستان منتشر گردد. لازم به ذکر است که یعد از تاخیری که بازی با آن مواجه گردید، سازندگان بازی طی مصاحبه ای با Gamespot  اعلام کردند که دلیل این تاخیر، اندازه بازی و حجم محتوای بالای آن بوده است. با امید این که شاهد یک بازی بسیار موفق و فوق العاده از سوی سونی و گوریلا گیمز باشیم و فرنچایزی جدید و موفق در دنیای بازی های رایانه ای خلق گردد. شما می توانید اولین نگاه به Horizon: Zero Dawn را در وبسایت گیمفا و پیش نمایش Horizon: Zero Dawn را در مجله چهاردهم گیمفا مشاهده نمایید.

۲ – Red Dead Redemption 2

red dead redemption 2 1

Red Dead Redemption 2

سازنده: Rockstar Games, Rockstar San Diego

ناشر:  Rockstar

ژانر: اکشن ماجرایی جهان آزاد

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد:  Xbox One, PS4

راک استار تنها بازی نمی سازد. وقتی یک بازی می سازد در کنار ان هم تاریخ می سازد و هم جریان. به واقع برخی از تاریخ ساز ترین و جریان سازترین عناوین تاریخ بازی های رایانه ای عناوینی هستند که این شرکت بزرگ و غول پیکر تاکنون ساخته است و البته محبوب ترین عناوین و پرفروش ترین عناوین نیز بوده اند. در کنار نام سری GTA که یکی از بزرگترین و برترین فرنچایزهای گیمینگ در دنیاست، راک استار یک سری دیگر را نیز در اختیار دارد که با عنوان قبلی ان توانست دنیا و قلب های گیمرها و منتقدان را به تسخیر در اورد و خیلی راحت لقب بازی سال را به دست اورد. سال ۲۰۱۰ بود که راک استار عنوانی را به نام Red Dead Redemption برای پلتفرم های نسل هفتمی پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر نمود که عنوانی فراتر از شاهکار و بی نظیر بود. تاکنون عنوانی با محوریت غرب وحشی به این زیبایی ساخته نشده بود و به یقین Red Dead Redemption یکی از برترین بازی های تاریخ نیز محسوب می شود. این بازی دومین بازی از فرنچایز Red Dead محسوب می شود که نسخه اول ان در سال ۲۰۰۴ با نام Red Dead Revolver منتشر شده بود اما با عنوان Red Dead Redemption بود که این فرنچایز به یکی از برترین ها و محبوب ترین ها در دنیا تبدیل شد. بعد از موفقیت بی نظیر این بازی و انتخاب شدن به عنوان برترین بازی سال ۲۰۱۰، تمامی بازیبازان و افراد حاضر در صنعت گیم منتظر بودند که چه زمانی نسخه دوم این شاهکار معرفی خواهد شد و یا نسخه قبلی برای نسل هشتم بازسازی خواهد شد.

red dead redemption 2 ps4

Red Dead Redemption 2 که دیگر جای حرفی نمی گذارد. نامش کافیست!

سرانجام مدتی قبل بود که کاملا ناگهانی و غیر منتظره راک استار نسخه دوم Red Dead Redemption را با نام Red Dead Redemption 2 معرفی نمود و صنعت بازی را در موجی از هیجان و شوق فرو برد. الب اینجا بود که این معرفی در هیچ مراسم خاصی نبود و اتفاقا همین موضوع باعث شد تا لذت معرفی ان برای بازیبازان بیشتر باشد و به معنای واقعی سورپرایز شوند. دیر نکته عالی برای این عنوان نیز این بود که راک استار اعلام کرد Red Dead Redemption 2 در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد و می توانیم در کمرتر از یک سال بعد ان را تجربه نماییم. پلتفرم های مقصد ان نیز شامل دو کنسول نسل هشتمی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان هستند و باز هم خبری از نسخه پی سی نخواهد بود تا روند اذیت کردن پی سی بازان توسط راک استار همچنین ادامه داشته باشد. به طور قطع و یقین از همان لحظه معرفی، عنوان Red Dead Redemption 2 نه تنها در لیست مورد انتظارترین عناوین ۲۰۱۷ و شاید اولین آن ها قرار گرفت، بلکه یکی از کاندیدهای برترین بازی سال ۲۰۱۷ نیز مشخص گردید زیرا تنها عناوین راک استار و یکی دو سازنده دیر مانند ناتی داگ هستند که می توان ندیده گفت شاهکار هستند و احتمال عدم موفقیت انها تقریبا به صفر میل می کند. همگی منتظر هستیم تا خبرهای جدیدی از این عنوان بشنویم و اولین تریلر و ویدئوی گیم پلی این بازی مورد انتظار را مشاهده نماییم و در مورد داستان این نسخه اطلاعاتی را به دست اوریم تا هر چه بیشتر برای تجربه ان هیجان زده و مشتاق شویم. همان طور که قبل تر نیز گفتم Red Dead Redemption 2 به مانند تمامی عناوین راک استار از زمان معرفی در لیست مورد انتظارترین های ۲۰۱۷ قرار می گیرد و جایگاه دوم را در لیست ما به خود اختصاص می دهد.

۱ – God of War

god of war 2017 by dfop02 da6byvi

God of War

سازنده: Ready at Dawn,ny, SIE Santa Monica Studio۲۲`

ناشر: Sony Interactive Entertainment, Sony Pictures

ژانر: Hack and Slash ,  Action-adventure

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد:  PS4

“God of War”، “خدای جنگ”…. کلا وقتی که این نام در بین کاندیداهای یک لیست قرار داشته باشند به احتمال قریب به یقین باید آن را در رتبه اول ببینیم، حال می خواهد برترین هک اند اسلش تاریخ باشد، خشن ترین شخصیت تاریخ باشد، یکی از برترین سر های انحصاری تاریخ باشد و یا مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۱۷ ان هم در زمانی که برای اولین بار قرار است نسخه اس از ان به نسل هشت بیاید و اگر نحوه ورود ان به این نسل به مانند ورود این سری به نسل هفتم و عنوانی در حد نسخه سوم این فرنچایز باشد که باید گفت خیلی احتمال دارد که با یکی از دو سه بازی برتر سال ۲۰۱۷ نیز طرف باشیم. عنوان جدید  God of War که بدون هیچ پیشوند و پسوندی عرضه خواهد شد به بهترین شکل ممکن و با هیجان انگیز ترین تریلر ممکن معرفی گردید و سالن مراسم کنفرانس سونی در E3 2016 را نه این که به مرز انفجار برساند بلکه منفجر کرد. وقتی که کریتوس با شمایل جدیدش که شبیه به مدافعان حرم است از درون تاریکی بیرون آمد واقعا قلب من و خیلی های دیگر در سینه ایستاد و از شدت هیجان هنگ کرده بودیم! درست مانند لحظه ای که شاهکاری دیگر از سونی به نام The Last of Us Part 2 معرفی شد. بله… اصلا فکر نکنید که  God of War حتی کمی از سری شاهکار ناتی داگ کمتر محبوب باشد مخصوصا برای کسانی که از نسل ۶ با ان بوده اند و ارزش ان را برای سونی و پلی استیشن می دانند. به شخصه کنسول پلی استیشن ۲ خود را برای تجربه نسخه اول God of War و کنسول پلی استیشن ۳ را برای تجربه God of War 3 خریداری کردم و دلیل و انگیزه اصلی خرید این کنسول ها برای من این عناوین بودند. هنگام معرفی بازی جدید God of War شور و شوق سالن مراسم بیشتر از هر بازی دیگری بود و جوی بی نظیر را ایجاد کرده بود که همگی در ان سر از پا نمی شناختند چه حاضران در مراسم و چه کسانی که مانند ما پای مانیتورهای خود مشغول تماشا بودند و بعد از ان به مانند دیوانه ها در حال داد و فریاد بودیم.

maxresdefault 2

وای که چقدر خاطره… وقتی این شخصیت بی نظیر در تریلر جدید بازی از درون تاریکی بیرون آمد یکی از بهترین لحظات زندگیم بود.

لرد کریتوس به نسل هشتم می اید… یکی از بزرگترین و برترین خبرهایی که تاکنون در این صنعت شنیده بودیم. کریتوس با ظاهری جدید و داستانی جدید و متفاوت، سلاحی جدید، خانواده ای جدید و حتی سبک بازی جدید به نسل هشتم می اید تا ما را غرق در لذت و شادی کند. ساندگان بازی از عنوان Ascension درس گرفته اند زیرا در حالی که یکی از برترین نسخه های این سری بود به خاطر عدم نواوری و تغییر نسبت به نسخه سوم به آن انگ تکراری بودن زدند و به همین دلیل سازندگان می دانستند که اگر بخواهندعنوان جدید را هم به مانند قبل و با همان سبک و سیاق بسازند، باز هم بازخورد منفی خواهند گرفت مخصوصا با توجه به این که یک نسل نیز تغییر کرده است و این بار ایجاد تغییرات در بازی از حیاتی هم حیاتی تر به نظر می رسید که با دیدن تریلر بازی مشاهده کردیم بله، بازی تغییر کرده است، ان هم تغییراتی بزرگ، اما جالب بود که با این تغییرات هنوز روح و عظمت کریتوس و این سری کاملا در بازی وجود داشت و به چشم می آمد. به نظر می رسد که به دلیل همین تغییرات بزرگ نیز هست که سازندگان بازی نام ان را تنها  God of War گذاشته اند ان هم بدون هیچ پیشوند و شماره و پسوندی تا شاید این گونه خبر از شروع دوباره این سری از ابتدا دهند به مانند کاری که سازندگان Tomb Raider انجام دادند. به هر حل یک چیز واضح و مشخص است، آن هم این که برای ما دارندگان و دوستداران پلی استیشن در دنیا که جامعه غالب گیمرهای دنیا نیز هستیم، مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۱۷ یک انحصاری بی نظیر و یک شاهکار به نام  God of War است، با حضور لرد کریتوس افسانه ای…. شما می توانید تحلیل نمایش God of War در E3 را در وبسایت گیمفا مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| ۲2 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش دوم) | گیمفا
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| ۲2 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش دوم) | گیمفا
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| ۲2 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش دوم) | گیمفا
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| ۲2 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش دوم) | گیمفا
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| ۲2 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش دوم) | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| ۲2 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش دوم) | گیمفا