کازونوری یامائوچی در مورد مسائل مختلف Gran Turismo Sport صحبت می‌کند - گیمفا
کازونوری یامائوچی در مورد مسائل مختلف Gran Turismo Sport صحبت می‌کند - گیمفا
کازونوری یامائوچی در مورد مسائل مختلف Gran Turismo Sport صحبت می‌کند - گیمفا
کازونوری یامائوچی در مورد مسائل مختلف Gran Turismo Sport صحبت می‌کند - گیمفا

کازونوری یامائوچی در مورد مسائل مختلف Gran Turismo Sport صحبت می‌کند

اشکان عالی خانی
۱۷:۲۱ ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
کازونوری یامائوچی در مورد مسائل مختلف Gran Turismo Sport صحبت می‌کند - گیمفا

طی یک پنل در مراسم PlayStation Experience که در اناهیم و به وسیله سونی برگزار شد، تهیه کننده نام آشنای سری Gran Turismo، آقای کازونوری یامائوچی در مورد مسائل و جنبه‌های مختلف عنوان مورد انتظار Gran Turismo Sport صحبت کرد و موضوعات مختلفی مانند پلی‌استیشن ۴ پرو، پشتیبانی از پلی‌استیشن وی‌آر، HDR و ۴K را مطرح کرد.

طبق سخنان آقای یامائوچی دریافتیم که کار برروی قابلیت HDR بازی Gran Turismo Sport، از سه سال پیش در استودیوی پولی فونی دیجیتال آغاز شده بود. تلویزیون‌های معمولی نمی‌توانند نوری که در هنگام رانندگی در اطراف شما ساطع می‌شود را به درستی نشان دهند اما حال، با قابلیت HDR، نورپردازی هوشمند و پویای بازی کاملا این اجازه را می‌دهد که رنگ و نوری که در دنیای واقعی مشاهده می‌کنید، را در بازی ببینید و لذت ببرید. اتوموبیل‌های بازی به گونه‌ای روشن هستند که نزدیک ترین شکل به واقعیت و دنیای واقعی شناخته می‌شوند.

آقای یامائوچی فکر می‌کند که در سال آینده و با گسترش تلویزیون‌های HDR، مردم این کار و تغییر را متوجه خواهند شد و درک خواهند کرد.

آقای یامائوچی توضیح دادند که از سن ۱۵ سالگی با استودیوی پولی فونی بوده‌اند و از آن زمان تا به حال، این موضوع همیشه برای ایشان مطرح بوده است که نور را به صورت طبیعی نشان دهند و حتی نورهای مصنوعی نمایش داده شده برروی صفحه را به بهترین نحو ارایه کنند. Gran Turismo تنها در مورد اتوموبیل‌ها نیست، بلکه در مورد نورها در اطراف آن ها نیز هست. با وجود قابلیت و فناوری HDR، آقای یامائوچی سرانجام می‌تواند نورها را همان طور که او همیشه می‌خواسته است، به تصویر درآورد. اتوموبیل‌های در حال حرکت به مانند آینه برای منعکس کردن نور هستند.

چهار هدف اصلی برای استودیوی پولی فونی وجود داشته است؛ رزولوشن ۴K، نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه، HDR و رنگ‌های عریض. به گفته پلی‌استیشن ۴ پرو به خوبی طراحی شده تا این قابلیت ‌ها و عناصر را به راحتی ارایه کند و زمانی که آن‌ها بازی را به صورت ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه و با رنگ‌های عریض  طراحی کردند، تنها همه جوانب را در پلی‌استیشن ۴ پرو افزایش دادند و بهتر ساختند. این کار به گفته آقای یامائوچی خیلی سخت نبود.

پس از این موضوع، آقای یامائوچی در مورد پلی‌استیشن وی‌آر سخن گفتند و اشاره کردند که هر تجربه‌ای که تا به حال به وسیله رانندگی با اتوموبیل‌ها و در مسیر های مسابقه مختلف کسب کرده‌اند، برروی چگونگی سوار شدن ایده واقعیت مجازی روی بازی تاثیر داشته است.

نسخه دموی Gran Turismo Sport که برروی پلی‌استیشن وی‌آر قابل بازی بود، شامل شرایط نور و آب و هوا می‌شود که می‌توان پیش از آغاز مسابقه آن‌ها را تنظیم کرد و زمانی که این کار را انجام دهید، چهره کلی بازی به کل تغییر خواهد کرد.

در زمان E3، تیم سازنده با فناوری‌های مختلفی سر و کله می‌زدند و کاملا بر آن‌ها مسلط نبودند اما در زمان حال و مراسم PSX، تیم سازنده شناخت و تسلط بسیار خوبی برروی HDR و کاربردهای آن دارند و می‌دانند چگونه‌ نور را کنترل کنند.

طبق سخنان آقای یامائوچی، اگر به بازی در یک تلویزیون بزرگ ۴K با قابلیت HDR نگاه کنید، متوجه خواهید شد که بازی زیبا است و این زیبایی تنها ظاهری نیست بلکه شرایطی که در مسابقات مشاهده می‌کنید، بسیار طبیعی به نظر می‌رسند. هیچ توضیح اضافه‌ای برای توضیح زیبایی بازی لازم نیست و اگر با چشمان خودتان آن را مشاهده کنید، جای سوالی باقی نمی‌ماند.

به شدت منتظر عرضه عنوان Gran Turismo Sport هستیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کازونوری یامائوچی در مورد مسائل مختلف Gran Turismo Sport صحبت می‌کند - گیمفا
کازونوری یامائوچی در مورد مسائل مختلف Gran Turismo Sport صحبت می‌کند - گیمفا
کازونوری یامائوچی در مورد مسائل مختلف Gran Turismo Sport صحبت می‌کند - گیمفا
کازونوری یامائوچی در مورد مسائل مختلف Gran Turismo Sport صحبت می‌کند - گیمفا
کازونوری یامائوچی در مورد مسائل مختلف Gran Turismo Sport صحبت می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کازونوری یامائوچی در مورد مسائل مختلف Gran Turismo Sport صحبت می‌کند - گیمفا
کازونوری یامائوچی در مورد مسائل مختلف Gran Turismo Sport صحبت می‌کند - گیمفا