۱۵ بازی برتر کنسول Xbox 360 | دایره شگفت انگیز مایکروسافت - گیمفا
۱۵ بازی برتر کنسول Xbox 360 | دایره شگفت انگیز مایکروسافت - گیمفا
۱۵ بازی برتر کنسول Xbox 360 | دایره شگفت انگیز مایکروسافت - گیمفا
۱۵ بازی برتر کنسول Xbox 360 | دایره شگفت انگیز مایکروسافت - گیمفا

۱۵ بازی برتر کنسول Xbox 360 | دایره شگفت انگیز مایکروسافت

کسری کاظمی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۱۵ بازی برتر کنسول Xbox 360 | دایره شگفت انگیز مایکروسافت - گیمفا

چگونه نجات پیدا کردیم؟ پس از اینکه شرکت آمریکایی مایکروسافت (Microsoft) که هیچگونه تجربه ای در ساخت کنسول های بازی و دستگاه های سرگرمی ساز نداشته و تنها نقش وی در صنعت بازی، همکاری با شرکت سگا (Sega) برای پورت Windows CE در کنسول Dreamcast آن ها بوده و بس، تصمیم می گیرد تا با خلق دستگاهی، یک بار برای همیشه صنعت بازی های رایانه ای را به شیوه خود تغییر دهد و دست چشم بادامی ها را از این صنعت کوتاه کند، یکی از بزرگ ترین رخ داد های دنیای دیجیتال در آن زمان رقم می خورد. پس از اینکه مرد شماره یک شرکت یعنی بیل گیتس (Bill Gates) قرار داد را امضاء کرده و اولین پروتوتایپ این سری کنسول ها تحت عنوان Xbox در سال ۲۰۰۱ خلق می شود، در رقابت با موشک های فضایی شرکت های سونی (Sony) و نینتندو (Nintendo) یعنی پلی استیشن ۲ (PlayStation 2 ) و گیم کیوب (GameCube) تا حدودی با خاک یکسان می شود. شاید همگان قبول داشته باشند که نبود بازی های انحصاری و تاثیر گذار برای یک دستگاه بازی، اساسی ترین و بزرگ ترین دلیل شکست خوردن آن کنسول می باشد و این دقیقاً همان اتفاقی است که برای Sega Saturn و Atari Jaguar افتاد. خوش بختانه نمی توان از Xbox به عنوان یک شکست اساسی نام برد و مهم ترین دلیل آن نیز عناوین بزرگی به مانند Halo: Combat Evolved هستند که به موقع به داد کنسول رسیدند و آن را از تباهی کامل نجات دادند. با اینکه کنسول مذکور تقریباً مهره سوخته ای در نسل ششم بازی های رایانه ای بود، ولی به دلیل قانون مهم “نسخه دوم گاهی ممکن است بهتر از نسخه اول باشد” کنسول تازه نفس شرکت مایکروسافت نیز در زمان مناسب خود به رستگاری رسید و آن زمان سال ۲۰۰۵ و عرضه رسمی یکی از بزرگ ترین کنسول های تاریخ یعنی Xbox 360 می باشد. کنسول مذکور از همه نظر بهترین اتفاقی بود که برای نسل هفتم بازی های رایانه ای و در کل صنعت بازی ها رخ داد و در کنار قدرت مثال زدنی و طراحی بی نظیرش، باری دیگر این عناوین فوق العاده اش بودند که پا به پای این ربات شگفت انگیز حرکت کرده و به موفقیت هر چه بیشتر آن کمک کردند. به خاطر می آورم که بین نسخه کپی خور شده کنسول پلی استیشن ۳ که به مراتب قیمتی بالا تر از این کنسول داشته، آن را انتخاب کردم و از آن جا که مانند امروزه هنوز به بازی های اورجینال عادت نکرده بودیم، خرید هر بازی کنسول با قیمتی بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان، درست مانند یک رویای دست نیافتنی بود. حال که به گذشته نگاه می کنم، می بینم که نسل هفتم از شیرین ترین و زیبا ترین دوران صنعت بازی ها می باشد که پس از پایان یافتن، ما را با کلی خاطره و لحظات شیرین تنها گذاشت.

۰۱

فراتر از یک کنسول بازی؛ بیشتر شبیه به ماشین هاییست که در فیلم های علمی تخیلی از آن ها با اهداف شیطانی استفاده می شود!

حال چطور است تا آن لحظات زیبا را با معرفی و بررسی کوتاه بهترین و کامل ترین عناوین کنسول خانگی ایکس باکس ۳۶۰ که از همه نظر فرمول های یک بازی کامل را رعایت کرده و تمامی عوامل را برای تبدیل شدن به یک اثر کلاسیک دارا می باشند، شما را به دوران زیبای حکومت این کنسول افسانه ای ببریم. به یاد داشته باشید که حتماً ملاک نمی باشد که بازی های درون این لیست انحصاری کامل کنسول ایکس باکس ۳۶۰ باشند و تنها عرضه شدن آن ها برای کنسول مذکور حتی در مدت زمان کوتاهی، گواهی لازم برای قرار گرفتن آن ها در این لیست را صادر می کند و چیزی نیز از ارزش هایشان کم نمی شود. لطفا پیش از هر گونه قضاوت در مورد عناوین این لیست به نکات زیر توجه کنید:

تمامی انتخاب ها برای بهترین بازی های کنسول ایکس باکس ۳۶۰ به طور کامل نظر شخصی نویسنده و سلیقه او را در خود دخل و تصرف داده و قرار نگرفتن عنوانی (یا قرار گرفته در رتبه متفاوتی با  دید گاه شما) دلیل بر بد بودن آن یا ضعیف بودنش نمی باشد و شما می توانید بازی های مورد علاقه خود و رتبه بندی های شخصی و مورد علاقتان را در بخش نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. تعداد بازی های زیبا و محبوب برای این کنسول با افتخار و توانا بسیار زیاد بوده و انتخاب میان آن ها نیز بسیار سخت می باشد؛ بنابر این برای خورده نشدن حق یک عنوان یا سری، یا کل فرنچایز بازی مذکور ذکر می شود و یا اینکه تنها یک نسخه از آن سری را معرفی می کنیم.

 

 

لیست برترین بازی های Xbox 360

۱۵- بازی Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts

۰۲

سبک بازی: اکشن و ماجراجویی (Action-adventure)

توسعه دهنده: Rare

ناشر: Microsoft Game Studios

Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts عنوانی در سبک اکشن و ماجراجویی محصول ۲۰۰۸ می باشد. اتفاقات بازی پیش از نسخه Banjo-Tooie رخ می دهند و نقطه ای برای بازگشت شخصیت منفی معروف سری یعنی Gruntilda می باشد که قصد دارد تا کوه Spiral را تصرف کند. برای شکت دادن Gruntilda، شخصیت های اصلی سری یعنی Banjo و Kazooie پیش قدم شدند تا باری دیگر جلوی پیشروی نیرو های شیطانی را بگیرند. بازی حول محور ساخت و ساز اتومبیل می گردد و بازیکن باید وسیله نقلیه اختصاصی خود را اعم از: ماشین، موتور سیکلت، قایق و هواپیما طراحی کرده و در گیم پلی بازی که ترکیبی از سبک اکشن و اتومبیل رانی است، پیش برود. با این وجود بازی همچنان به مانند نسخه های کلاسیک سری Banjo-Kazooie از اصول استاندارد سکو بازی نیز پیروی کرده و به طور کامل یک عنوان تازه در اختیار طرفداران قرار نمی دهد و بازیکنان می توانند از تجربه این بازی به همان اندازه لذت ببرند که از نسخه های کلاسیک این سری لذت می بردند. بازی هم از دید منتقدان و طرفداران یک عنوان موفق واقع شد و با فروش بیش از ۴۰۰ هزار نسخه در سال عرضه تبدیل به یکی از موفق ترین بازی های هم سبک خود نیز شد. اگر از دارندگان کنسول ایکس باکس ۳۶۰ هستید و طرفدار قدیمی Banjo-Kazooie، تجربه این عنوان را صد در صد به شما پیشنهاد می کنیم.

۱۴- بازی Shadow Complex

۰۳

سبک بازی: اکشن و ماجراجویی (Action-adventure)، سکو بازی (Platform)

توسعه دهنده: Chair Entertainment، Epic Games

ناشر: Microsoft Game Studios

Shadow Complex محصول سال ۲۰۰۹ و عنوانی در سبک اکشن و ماجراجویی می باشد. بازی شما را در نقش Jason Flemming و نامزد وی Claire قرار می دهد. زمانی که این دو در حالی که مشغول کند و کاو درون غاری هستند، جیسون متوجه غیبت کلر شده و به دنبال وی می گردد. در طی این کاوش ها، جیسون مجموعه ای عظیم زیر زمینی با سربازان و فناوری بالا پیدا می کند. جیسون می بایست کلر را نجات داده و سر از کار این تشکیلات محرمانه در بیاورد. بازی با الهام گیری از سری بازی های Metroid و خلق گیم پلی نوآورانه ۲٫۵ بعدی از خلاقانه ترین عناوین کنسول ایکس باکس ۳۶۰ محسوب می شود. بازیکن می بایست جیسون را کنترل کرده و با پیش روی به سمت راست و نابودی دشمنان و کسب قدرت های مختلف، سر از خلقت بازی در بیاورد. بازخورد مخاطبان با بازی بسیار مثبت بوده و Shadow Complex نامزد جوایز متعدد بهترین بازی سال و شاخه های دیگر شده بود. بازی تا پایان سال ۲۰۱۱ بیش از ۶۰۰ هزار نسخه فروخت و بعد ها برای رایانه های شخصی و کنسول ایکس باکس وان نیز پورت شد. در کنار جنجال هایی هم که توسط بازی ایجاد شد، عنوان Shadow Complex از مهم ترین عناوین کنسول ایکس باکس ۳۶۰ محسوب می شود.

۱۳- بازی Ninja Gaiden II

۰۴

سبک بازی: اکشن و ماجراجویی (Action-adventure)، هک اند اسلش (hack and slash)

توسعه دهنده: Team Ninja

ناشر: Microsoft

Ninja Gaiden II عنوانی اکشن و ماجراجویی محصول ۲۰۰۸ و دنباله ای برای جد بزرگترش Ninja Gaiden محصول ۲۰۰۴ می باشد. سیستم مبارزه جدید بازی به Ryu این اجازه را می دهد تا دشمنان خود را تکه تکه کرده و سلاح خود و تقریباً همه چیز درون بازی را با رنگ قرمز خون، رنگ آمیزی کند. شمشیر Dragon Sword که اسلحه کلیدی و اصلی شماست نیز در این مسیر بسیار به کارتان می آید. در مقایسه با نسخه اورجینال Ninja Gaiden، نسخه دوم خشونت گرافیکی و حس انزجار بیشتری را درون خود پوشش می دهد. Ninja Gaiden II از دیدگاه منتقدان نمرات و بازخورد های مثبت فراوانی را دریافت کرده و در پایان سال ۲۰۰۸ بیش از ۱ میلیون نسخه در سراسر جهان از بازی به فروش رسید. خشونت و صحنه های دلخراش در بازی به حدی هستند که در سال ۲۰۱۱ از دید وبسایت G4tv.com بازی در جایگاه چهارم “خشن ترین بازی های تاریخ” قرار گرفت. اگر به دنبال جایگزین شایسته ای برای سری God of War بوده و به کنسول های شرکت سونی دسترسی ندارید، در ضمن دوست دارید تا حجم زیادی از خون و خون ریزی را در صفحه نمایش خود مشاهده کنید، خوب پس کمربند هایتان را ببندید و سریعاً برای تهیه Ninja Gaiden II دست به کار شوید.

۱۲- بازی Fable II

۰۵

سبک بازی: اکشن نفش آفرینی (Action role-playing)

توسعه دهنده: Lionhead Studios

ناشر: Microsoft Game Studios

Fable II عنوانی نقش آفرینی و جهان آزاد می باشد که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و دنباله ای برای نسخه اول سری یعنی Fable می باشد. بازی در سرزمینی خیالی به نام Albion جریان داشته و پانصد سال پس از اتفاقات بازی اول رخ می دهد. اسلحه ها همچنان قابل استفاده بوده و قلعه ها و شهر های بزرگ نیز توسعه یافته اند. بر خلاف نسخه اول، بازیکن توانایی این را دارد تا جنسیت شخصیت خود را در ابتدای بازی بر گزیند. در بازی هم میان پرده های تعاملی و هم غیر تعاملی وجود دارد و دسته دوم بیش از ۵ دقیقه قرار نیست وقتتان را طلف کنند. Fable II نسبت به نسخه اولش توانست نظر منتقدان و مردم را بسیار بیشتر جلب کرده و میانگین نمرات ۸۹ از ۱۰۰ را از وبسایت Metacritic دریافت کند. بازی از لحاظ فروش نیز به موفقیت بزرگی دست یافته و طبق آمار، تا تاریخ ۲۰۱۰ این عنوان بیش از ۳٫۵ میلیون نسخه به فروش رسیده است. هر چند که مشکلات تکنیکی خاصی نیز شامل حال بازی می شدند، مانند: فریز شدن ناگهانی و باگ های گیم پلی و همخوانی نداشتن بازی با اکثر صفحه های نمایشگر؛ با این حال بازی تبدیل به عنوانی موفق در سبک نقش آفرینی شد و نسخه بعدی اش در سال ۲۰۱۰ برای همین کنسول منتشر شد.

۱۱- سری بازی های Dead Rising

۰۶

سبک بازی: بزن بزن (beat ’em up)، ترس و بقا (Survival horror)

توسعه دهنده: Capcom Production ،Studio 1

ناشر: Capcom

تعداد نسخه های عرضه شده از این سری برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰: دو نسخه (Dead Rising و Dead Rising 2)

اگر قصد داشته باشیم تا ساخت یک بازی رایانه‌ای با محوریت زامبی‌ها را با خیال راحت در اختیار یک شرکت بازی‌سازی قرار دهیم، مطمئناً قرعه به نام کپکام (Capcom) کهنه کار می‌افتد. این استودیو از سال ۱۹۹۶، به زیبایی هر چه تمام‌تر جهان این مرده‌های متحرک را در تابلوی نقاشی شاهکاری به نام Resident Evil پیاده کرده و حتی سبک ابداعی خود را نیز در این موضوع به وجود آورده است. با این حساب زمانی که در سال ۲۰۰۶ اولین نسخه از سری Dead Rising توسط این شرکت منتشر شد، بازیکنان می‌دانستند که یک عنوان سطحی و کلیشه‌ای در ساب ژانر زامبی نصیب‌شان نشده و یک بازی متفاوت در این ضمینه انتظارشان را می‌کشد. Dead Rising مشابه یک جعبه آبنبات با طعم‌های مختلف است و هزاران قابلیت و ویژگی دیوانه‌وار در لابلای بازی گنجانده شده است. دیگر قرار نیست که مانند Resident Evil با چند زامبی کُند و بی‌خاصیت در یک اتاق به مبارزه بپردازید، بلکه حال می‌توانید با صدها زامبی کُند و بی‌خاصیت در یک اتاق به مبارزه بپردازید! کافیست که یک دستگاه چمن زن یا یک صندلی را برداشته و به مهلکه وارد شوید. خلاقیت فوق العاده سازندگان در خلق بازی که پتانسیلی فراتر از یک نسخه را داشت، شرایط ساخت دو نسخه رسمی دیگر را برای کپکام مهیا کرد که نسخه سوم به هیچ وجه انتظاراتِ هر چند اندکی را که از این سری می‌رفت برآورده نکرد و با کنار گذاشتن فرانک وست از بازی، یک عنوان نچندان عالی برای این سری رقم خورد. سری عناوین Dead Rising به دلیل داشتن پتانسیل بالا، تا به حال چهار نسخه رسمی، دو نسخه بازسازی، سه مجموعه بازی، سه فیلم سینمایی و حتی یک بازی برای تلفن های هوشمند را شامل شده‌اند. حتی شایعاتی در رابطه با ساخته شدن یک سریال از اتفاقات بازی نیز به گوش می‌رسد که فوق العاده به نظر می‌رسد. Dead Rising از محبوب ترین عناوین سبک زامبی محور و محبوب ترین بازی هاییست که برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شده است.

۱۰- بازی Prey

۰۷

سبک بازی: تیراندازی اول شخص (First-person shooter)

توسعه دهنده: Human Head Studios

ناشر: ۲K Games

Prey عنوانی در سبک تیراندازی اول شخص و اثر استودیوی Human Head می باشد. بازی در سال ۲۰۰۶ و توسط موتور گرافیکی id Tech 4 پردازش شد. تا به امروز از Prey به عنوان یکی از خلاقانه ترین و بهترین بازی های تیراندازی اول شخص تاریخ در صنعت بازی یاد می شود و با کنسل شدن نسخه دوم بازی، زخم بزرگی بر تمامی دوست داران آن وارد شد که خوشبختانه با خبر ساخته شدن نسخه جدید (توسط استودیویی متفاوت) این زخم تا حدودی التیام یافته است. پروسه ساخته شدن خود بازی نیز داستانی طولانی دارد و ریشه های اولیه آن بر میگردد به سال ۱۹۹۵ و از آن زمان تا به حال بار ها خط داستانی و گیم پلی آن تغییر یافته است. بازی پس از عرضه از لحاظ فروش موفقیت های یسیاری را کسب کرده و تنها در دو ماه اول عرضه، بیش از یک میلیون نسخه از بازی به فروش رفت. بازی از دید منتقدان نیز ستایش شده و میانگین نمرات ۸۳ از ۱۰۰ را از وبسایت متاکریتیک دریافت کرده و یک نمره ۹ از ۱۰ نیز از وبسایت IGN در کارنامه دارد. اگر مالک یکی از دستگا های ایکس باکس مایکروسافت هستید و همچنین از شوتر های تکراری خسته شدید، پس حتماً باید سری به عنوان زیبای Prey بزنید.

۰۹- سری بازی های Crackdown

۰۸

سبک بازی: اکشن و ماجراجویی (Action-adventure)

توسعه دهنده: Realtime Worlds

ناشر: Microsoft Game Studios

تعداد نسخه های عرضه شده از این سری برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰: دو نسخه (Crackdown و Crackdown 2)

سری بازی های Crackdown عناوینی در سبک اکشن و ماجراجویی و جهان آزاد هستند که بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ تولید شده و نسخه جدیدشان نیز در راه می باشد. سری در جهانی خیالی و آینده نگرانه روایت می شود که توسط یک سازمان مخفی و زیرزمینی به نام the Agency کنترل می شود. بازی روایت گر سربازان این شرکت هستند که از قدرت های ماورائی بر خوردار بوده، گروهی از تروریست که که تنها به فکر ایجاد خرابکاری هستند و همینطور موجوداتی زامبی مانند که رفتاری عجیب و غریب مانند نامشان دارند (Freaks). اولین بازی توسط Realtime Worlds طراحی و در ۲۰۰۷ برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شد و در ادامه نیز شاهد عرضه نسخه دوم سری بودیم. اگر بحث عناوین جهان آزاد به میان بیاید، جدا از اینکه نام سری Grand Theft Auto همیشه به گوش می رسد، مطمئناً نامی از Crackdown نیز خواهید شنید. جهانی پویا و زیبا، پر از تنوع در کنار داستانی قوی، از این سری عناوینی را ساخته که به غیر از تم واقع گرایانه، هیچ چیز از سری Grand Theft Auto کم ندارد. انفجارات فراوان؟ چک؛ سرقت اتومبیل ها و ژانگور بازی های فراوان با آن ها؟ چک؛ قهرمان بازی در عین حال قتل عام تمامی شهر با اسلحه های فراوان؟ این هم چک. شاید حتی اگر این سری وجود نداشت، امروزه نمی توانستیم از عناوینی مانند Prototype لذت ببریم. پس اگر یک کنسول ایکس باکس ۳۶۰ در اختیار دارید، وقت را طلف نکرده و سریعاً به سراغ Crackdown بروید.

۰۸- بازی Lost Odyssey

۰۹

سبک بازی: نقش آفرینی (Role-playing)

توسعه دهنده: Mistwalker، Feelplus

ناشر: Microsoft Game Studios

بازی Lost Odyssey یک عنوان نقش آفرینی ژاپنی و از عجایب تاریخ کنسول های غربی محسوب می شود. زمانی که اکثر بازی های هم سبک برای کنسول های شرقی و تنها به صورت انحصاری برای آن ها عرضه می شدند، این بازی از معدود بازی هایی بود که نه تنها سنت شکنی کرد، بلکه در کمال تعجب از موفق ترین آثار کنسول مذکور به حساب می آید. داستان بازی دنبال کننده شخصیت Kaim می باشد که یکی از اعضای گروه شکست ناپذیران است و خاطرات خود را فراموش کرده است و برای یافتن راز های زندگی باید با عواقب دردناکی روبرو شود. گیم پلی بازی شامل سیستم کلاسیک نقش آفرینی نوبتی و برخورد های تصادفی با موجودات می باشد. اولین سخنان درباره بازی به سال ۲۰۰۳ بر می گردد و پس از اینکه داستان بازی توسط Hironobu Sakaguchi نوشت شد، پروسه ساخت بازی آغاز شد. Sakaguchi می خواست تا داستانی را ارئه دهد تا علاوه بر بزرگنمایی بر روی احساسات انسان، به گیم پلی لطمه ای وارد نکند و در کل یک تعادل کامل در بازی ایجاد شود. پس اگر به کنسول های شرقی دسترسی ندارید و همچنین دوست دارید تا چیزی نزدیک به بازی های بزرگی مانند سری Final Fantasy را تجربه کنید، Lost Odyssey دقیقاً همان چیزیست که دنبالش می گردید.

۰۷- سری بازی های Left 4 Dead

۱۰

سبک بازی: تیراندازی اول شخص (First-person shooter)، ترس و بقا (Survival horror)

توسعه دهنده: Valve Corporation

ناشر: Valve Corporation

تعداد نسخه های عرضه شده از این سری برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰: دو نسخه (Left 4 Dead و Left 4 Dead 2)

Left 4 Dead سری بازی هاییست که بر اثر ترکیب موفقیت آمیز دو سبک تیراندازی اول شخص و ترس و بقا، به وجود آمده است. داستان پایه بازی روایت گر روز های تاریکی است که جهان آلوده به ویروسی مرگ بار شده و تقریباً تمام بشریت تبدیل به موجودات وحشی و زامبی مانندی شده اند. بازی دنبال کننده داستان ۴ بازمانده می باشد که در تلاشند تا با کمک یکدیگر، راه دستیابی به نقطه امنی در محیط بازی را بیابند. روند اصلی بازی به صورت گروهی دنبال می شود و پایه و اساس بازی co-op و چند نفره می باشد. اگر خوش شانس باشید و بتوانید ۳ نفر از دوستانتان را مجاب کنید که به شما بپیوندند، پس باید بگوییم که قرار است یکی از بهترین تجربه های تمام دوران گیمینگ تان را پشت سر بگذارید. بازی دارای اکشنی بسیار سریع و سرسام آور می باشد و جدا از سر و کله زدن با زامبی های جهش یافته و دیوانه، باید با موجوداتی عجیب و غریب تر مانند زامبی زبان دراز و زامبی چاقی که با منفجر شدنش تمام صفحه و دیدتان را کور می کند. بازی در آن واحد می تواند ترسناک هم باشد و این جادوی Valve می باشد که توانسته در اولین تجربه ترس و بقای خود، دست به خلق همچین سری شاهکاری بزند که معلوم نیست چه بلایی سر قسمت سوم آن آمده است! نسخه اول و دوم سری با فاصله یک ساله از هم منتشر شده اند که کمی عجیب به نظر می رسد، ولی نگران کمبود تنوع در نسخه دوم نباشید که اصلاً این طور نیست و گرافیکی خیره کننده به همراه بسته های الحاقی بی نظیر به هیچ وجه قرار نیست شما را ناامید کنند. سری Left 4 Dead مناسب تمامی طرفداران سبک وحشت و طرفداران بازی های چند نفره و آنلاین می باشند.

۰۶- سری بازی های Forza Horizon

۱۱

سبک بازی: رانندگی (Racing)

توسعه دهنده: Playground Games

ناشر: Microsoft Studios

تعداد نسخه های عرضه شده از این سری برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰: دو نسخه (Forza Horizon و Forza Horizon 2)

عناوین سری Forza Horizon بازی هایی هستند که با نام ریسینگ شناخته می شود؛ یعنی شما میرانید و تقریباً کار دیگری هم قرار نیست در یک بازی ریسینگ انجام دهید. خوشبختانه با قدم گذاشتن به درون دنیای سری Forza Horizon نیازی هم نیست که به انجام هیچ کار دیگری فکر کنید. کافیست تنها ۱۰ دقیقه درون خودروی فراری خود در محیط بازی بالا و پایین کرده تا پی ببرید که تا مدت های طولانی نه به داستان و نه به گیم پلی آنچنانی نیازی دارید. جاده ها به روی شما باز بوده و پایانی در کار نیست. بازی بر اساس فستیوال معروف Horizon که در ایالت کلورادو رخ می دهد سر هم شده و گیم پلی نیز تکه های متعددی را از سایر عناوین سری Forza Motorsport قرض گرفته است. پس با این وجود تنها با یک ریسینگ تکراری و معمولی طرف نیستیم و به لطف سخت افزار بی نظیر کنسول ایکس باکس ۳۶۰ نیز گرافیکی که بازی به ما ارائه می دهد فراتر از قدرت تحمل مردمک چشمانمان است. شاید لازم نباشد که درباره ماشین های متعدد و وسوسه کننده درون بازی صحبت کنیم که ممکن است آب دهانتان جاری شود! سومین نسخه رسمی بازی به تازگی منتشر شده و اگر به کنسول جدید شرکت مایکروسافت دسترسی ندارید، هنوز می توانید از تجربه ۲ نسخه اول سری حداکثر لذت را برده و بدانید که چیزی را هم از دست نداده اید. در ضمن بدانید که شبیه سازی سیستم رانندگی در این سری بیش از اکثر عناوین موجود در بازار دقیق و حرفه ای کار شده و با داشتن یک دستگاه کنسول ایکس باکس ۳۶۰، انگاری که مالک یک دستگاه خودروی مسابقه ای هستید و می توانید با روشن کردن آن، خود را درون پیست مسابقه در نظر گرفته و نهایت لذت را ببرید.

۰۵- بازی Mass Effect 2

۱۲

سبک بازی: اکشن نفش آفرینی (Action role-playing)، تیراندازی سوم شخص (third-person shooter)

توسعه دهنده: BioWare

ناشر: Electronic Arts

Mass Effect 2 یک بازی در سبک نقش آفرینی می باشد که در سال ۲۰۱۰ میلادی برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شده و یک سال بعد نیز برای کنسول خانگی سونی نیز پورت شد. Mass Effect 2 دومین نسخه از سری Mass Effect محسوب می شود و به عقیده خیلی ها، بهترین نسخه در سری نیز می باشد. بازی در قرن ۲۲ و درون کهکشان راه شیری جریان دارد که در آن نژاد بشریت توسط گونه ای حشرات تحت عنوان Collector تهدید می شود. بازیکن در نقش فرمانده شپرد قرار می گیرید که فرماندهی گروهی را بر عهده داشته و باید با کسب اعتماد آن ها به جنگ با دشمنان برود. بازی قابلیت این را دارد تا از ذخیره شما در نسخه قبلی بهره برده و انتخابات فراوانی نیز بر سر راهتان قرار می گیرند تا جریان بازی را هر چه بیشتر کنترل کنید. Mass Effect 2 تحسین اکثر منتقدان و بازیکنان صنعت بازی را بر انگیخت و با کسب میانگین نمرات ۹۶ از ۱۰۰، تا به امروز یکی از بهترین بازی های تاریخ به حساب می آید. بازی بیش از ۷ میلیون نسخه فروش کرده و با به همراه داشتن داستانی غنی و گیم پلی بی نظیر، همراه با ترکیب عناصر بازی های نقش آفرینی و اکشن، شاهد وجود یکی از کامل ترین بازی های تاریخ نیز هستیم. Mass Effect 2 (در کل تمامی عناوین سری Mass Effect) از ناب ترین بازی های نقش آفرینی هستند که با زیر پا گذاشتن سنت های همیشگی این سبک و ابداء سیستمی جدید، یک سری فوق العاده مهم را خلق کرده اند که تجربه آن ها برای تمامی دارندگان کنسول نسل هفتمی مایکروسافت واجب است.

۰۴- بازی The Witcher 2: Assassins of Kings

۱۳

سبک بازی: اکشن نقش آفرینی (Action role-playing)

توسعه دهنده: CD Projekt RED

ناشر: CD Projekt

بازی The Witcher 2: Assassins of Kings عناوینی در سبک اکشن و نقش آفرینی بوده و دنباله ای برای بازی The Witcher محصول کشور لهستان می باشد. مانند نسخه قبلی اش، بازی اقتباسی معنوی از مجموعه رمان های فانتزی The Witcher می باشد. بازیکنان کنترل شخصیت Geralt را بر عهده می گیرند که شکارچی هیولا ها و دارای توانایی های جادوگری می باشد. بازی فروشی بیش از ۱٫۷ میلیون نسخه را تجربه کرده و نقد های بسیار مثبتی را نیز تحویل سازندگان داد. گیم پلی بازی ارتقاء یافته و نمونه ای کامل تر از نسخه پیشین می باشد و سلاح های فراوانی مانند تبر و توانایی های جادویی بیشتری در بازی وجود دارند. حتی بخش هایی مانند مخفی کاری نیز در جای جای بازی به چشم می خورند که به نوبه خود جالب به نظر می رسند. بازی دارای ۱۶ پایان بندی مختلف و یک داستان سرایی حماسی و بسیار زیبا می باشد. با بردن بیش از ۵۰ جایزه مختلف در زمینه های بهترین گرافیک، بهرین اقتباس، بهترین داستان و بهترین بازی سال، The Witcher 2: Assassins of Kings تنها یک مقدمه بی نظیر برای دنباله شاهکار و تکرار نشدنی اش یعنی The Witcher 3: Wild Hunt به حساب می آمد که تجربه آن برای آشنایی با جهان نسخه سوم ضروری می باشد. اگر یک ایکس باکس ۳۶۰ در اختیار دارید، پس خود را خوش شانس خطاب کنید که می توانید این بازی مهم و زیبا را تجربه کنید.

۰۳- بازی Alan Wake

۱۴

سبک بازی: اکشن و ماجراجویی (Action-adventure)

توسعه دهنده: Remedy Entertainment

ناشر: Microsoft Game Studios

Alan Wake عنوانی در سبک روانشناختی و ماجراجویی می باشد که توسط استودیوی رمدی در سال ۲۰۱۰ برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شد. داستان بازی روایت گر رمان نویسی مشهور به نام آلن ویک می باشد که در پی گمشدن مرموز همسرش در طول تعطیلاتشان، وارد ماجرا های عجیب و غریبی می شود. اتفاقاتی که در آخریم رمان منتشر شده از آقای ویک رخ می دهند، به شکل عجیبی سر از دنیای واقعی در می آوردند و آلن نیز باید با آن ها دست و پنجه نرم کند. با تجربه بازی Alan Wake به احتمال زیاد به یاد یک سریال تلویزیونی جنایی بیوفتید که از قسمت های مختلفی تشکیل شده و هر قسمت نیز دارای معما ها و پیچش های داستانی متفاوتی می باشد. خود بازی نیز از شش قسمت تشکیل شده است. بازی بیش از پنج سال پروسه ساخت را طی کرد که مدت طولانی برای ساخت یک بازی محسوب می شود. بازی نقد های مثبتی را دریافت کرده و نامزد و برنده جوایز مختلفی نیز شده است (از جمله جایزه بین المللی و مهم BAFTA). از لحاظ فروش نیز بازی موفق به فروشی بیش از ۳٫۲ میلیون نسخه شده است. اگر به دنبال یک داستان روانشناختی و با ته مایه های ترسناک هستید و همه این ها را نیز در قالب یک بازی رایانه ای می خواهید، پس Alan Wake همان بازی ای است که دنبالش می گردید. Alan Wake به مانند آثار کارگردان فقید، آلفرد هیچکاک قرار است شما را در یک دنیای مرموز قرار داده و یافتن جواب معما های این دنیا را نیز در اختیار شما قرار داده است تا درون کنسول نسل هفتمی خود به تماشای این سریال بنشینید.

۰۲- سری بازی های Gears of War

۱۵

سبک بازی: تیراندازی سوم شخص (third-person shooter)

توسعه دهنده: Epic Games

ناشر: Microsoft Studios

تعداد نسخه های عرضه شده از این سری برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰: چهار نسخه (Gears of War، Gears of War 2، Gears of War 3، Gears of War: Judgment)

سری Gears of War عناوینی در سبک اکشن و اثر استودیوی Epic Games می باشند. سری بر روی تعارض موجودات فضایی به نژاد بشر متمرکز است. موجودات خزنده انسان نمایی که تحت عنوان Locust ها شناخته می شوند، دشمنان اصلی سری می باشند. بازی شما را در نقش مارکوس فینیکس قرار می دهد که یک سرباز و فرمانده گروهی می باشد که اعظام شده اند تا دخل لوکاست ها را آورده و بشریت را نجات دهند. شاید بتوان این مجموعه را از عناصر نجات دهنده کنسول ایکس باکس مایکروسافت نام برد که با نوآوری های فوق العاده اش مانند سیستم کاور گیری بی همتا در زمان خود، جان تازه ای به بدن این کنسول تازه نفس بخشید. سری شامل ۴ بازی برای کنسول مذکور می باشد که ۳ شماره اول آن هر کدام میانگین نمرات بالای ۹۰ را از ۱۰۰ کسب کرده و افتخارات کوچک و بزرگ فراوانی را روانه سازندگانشان کرده اند. سری Gears of War از پر فروش ترین مجموعه های کنسول ایکس باکس ۳۶۰ نیز به شمار می رود که سر جمع با فروشی بیش از ۲۲ میلیون نسخه و کسب ۱ میلیارد دلار، فروشی افسانه ای را نصیب سازندگانش کرده است. اگر مالک یکی از دستگاه های بازی شرکت مایکروسافت هستید، نیازی نیست این بخش را خوانده باشید، زیرا تا الان صد در صد بار ها به تجربه این عناوین افسانه ای پرداخته اید. برای ادامه دادن این سفر زیبای مارکوس فینیکس افسانه ای نیز بهتر است به فکر تهیه کنسول نسل هشتمی مایکروسافت باشید تا بتوانید به چهارمین نسخه سری Gears of War نیز دسترسی داشته باشید.

۰۱- سری بازی های Halo

۱۶

سبک بازی: تیراندازی اول شخص (First-person shooter)

توسعه دهنده: Bungie

ناشر: Microsoft Studios

تعداد نسخه های عرضه شده از این سری برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰: چهار نسخه (Halo 3، Halo Wars، Halo 3: ODST، Halo: Reach، Halo: Combat Evolved Anniversary، Halo 4)

سری بازی های Halo عناوینی در سبک علمی تخیلی و نظامی می باشند که توسط استودیوی Bungie خلق شده و از آغاز مسیر کنسول های ایکس باکس مایکروسافت، مهمان ویژه این دستگاه ها بوده اند. داستان سری نبرد کهکشانی بین انسان ها و موجودات فضایی ملقب به Covenant را دنبال می کند. شخصیت اصلی بازی Master Chief می باشد که یک سرباز ویژه و در طرف انسان ها است. اکثر عناوین سری توانسته اند در کنار بزرگ ترین بازی های تیراندازی اول شخص نظامی تاریخ جای بگیرند و عنوانی مانند Halo 2 حتی در زمینه بزرگ ترین بازی های تاریخ نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. به طور قطع عناوین سری Halo مهم ترین و بهترین فرنچایز کنسول های ایکس باکس به شمار رفته و عظمتاشان بر کسی پوشیده نمی باشد. سری Halo با حمل کردن لقب پر فروش ترین بازی های تاریخ کنسول های مایکروسافت با فروشی بیش از ۶۵ میلیون نسخه و کسب ۳٫۵ میلیارد دلار، از دید مخاطبان نیز جزء محبوب ترین بازی های تاریخ به حساب می آیند. با کسب میانگین نمرات بین ۹۷ تا ۸۸ در طول سری، دیگر شکی باقی نمی ماند که نمی توان به فرنچایز Halo به چشم یک بازی معمولی نگاه کرد و باید احترام خاصی برای آن ها قائل شد.

با وجود دستگاهی قدرتمند که اجرای بازی های رایانه ای، تنها بخشی از قدرت نمایی هایش می باشد، کنسول خانگی ایکس باکس ۳۶۰ در رده بزرگ ترین کنسول های تاریخ، جایگاه ویژه ای دارد و در رابطه با بازی های این کنسول نیز انتخابات فراوانی وجود دارد و قطعاً نمی توان تمامی آن ها را درون این لیست کوچک جای داد. پس بهترین کار این است که شما نیز دست به کار شوید و با در اختیار قرار دادن تجربیات خوب و بدتان از این کنسول و بازی هایش، فضایی صمیمانه و زیبا را ترسیم کنید. فراموش نکنید که بازی های رایانه ای وسیله ای برای سرگرمی و تفریح می باشند و بحث و جدل در رابطه با آن ها و همینطور دستگاه هایی که آن ها را پخش می کنند، جز اطلاف وقت و ناراحت کردن سایر افراد، نتیجه ای ندارد؛ پس پیش از هر کاری سعی کنید که کاربر و گیمری حرفه ای (دانا) باشید و سپس اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۵ بازی برتر کنسول Xbox 360 | دایره شگفت انگیز مایکروسافت - گیمفا
۱۵ بازی برتر کنسول Xbox 360 | دایره شگفت انگیز مایکروسافت - گیمفا
۱۵ بازی برتر کنسول Xbox 360 | دایره شگفت انگیز مایکروسافت - گیمفا
۱۵ بازی برتر کنسول Xbox 360 | دایره شگفت انگیز مایکروسافت - گیمفا
۱۵ بازی برتر کنسول Xbox 360 | دایره شگفت انگیز مایکروسافت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۵ بازی برتر کنسول Xbox 360 | دایره شگفت انگیز مایکروسافت - گیمفا
۱۵ بازی برتر کنسول Xbox 360 | دایره شگفت انگیز مایکروسافت - گیمفا