خبرنامه شماره #۳۶ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته

۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

طبق سنت هر هفته گیمفا، این هفته نیز با قسمت جدیدی از خبرنامه در خدمت شما عزیزان هستیم تا اتفاقات و اخبار مهم هفته گذشته را به اطلاع شما برسانیم. در این هفته علاوه بر اخبار معمولی هر هفته، خلاصه‌ای از مراسم TGA 2016 را نیز در برنامه داریم.

 

Resident Evil 7 از قسمت اول سری، بازی Resident Evil 1 الهام گرفته است

بازی Resident Evil 7 بسیار زیبا و امیدوار کننده به نظر می‌رسد، این بازی می‌توانید یک شروع تازه برای سری بازی‌های Resident Evil باشد. سازندگان در طی سال‌های اخیر متاسفانه بیش از حد به بخش اکشن بازی پرداخته بودند و به نوعی ریشه‌های Resident Evil را به طور کامل به دست فراموشی سپردند و همین موضوع سبب افت عناوین مختلف از این سری شده بود. سازندگان در سری جدید بازی اطمینان دارند که اشتباهات گذشته تکرار نخواهد شد و به مانند گذشته ما شاهد یک نمایش واقعی از سری محبوب Resident Evil خواهیم بود. تهیه کننده بازی Resident Evil 7، ماسوچیکا کاواتا، در جدیدترین مصاحبه خود در رابطه با شرایط ساخت بازی عنوان کرده است که تیم سازنده بازی بسیار تلاش کرده‌اند که به ریشه‌های اصیل بازی بازگردند. به گفته او هدف اصلی تیم سازنده این است که شما همان حس فوق‌ العاده‌ای که در زمان تجربه بازی Resident Evil 1 داشته‌اید را دوباره احساس کنید. «ما نمی‌خواهیم دقیقا خود بازی Resident Evil 1 را بازسازی کنیم. قصد ما فقط این است که با ساخت یک عنوان جدید کاری کنیم که طرفداران دوباره همان احساس ترس و هیجان را در هنگام تجربه بازی احساس کنند. شما وقتی می‌خواهید یک عنوان را بازسازی کنید هدف اصلی این است که فقط کیفیت ظاهری آن را بهبود ببخشید اما هدف ما این نیست، ما در حال ساخت یک عنوان جدید هستیم.» به نظر می‌رسد عنوان Resident Evil 7 قرار است به یک بازی جسورانه و متفاوت تبدیل شود که به نوعی تمام عناوین ضعیفی که در سالیان اخیر از این سری مشاهده کرده بودیم را بطور کامل از یادها پاک کند.

کارگردان The Last Guardian از چرخه طولانی توسعه این بازی نکاتی را ذکر کرد

اوئدا در ادامه صحبت‌هایش The Last Guardian را “تجربه‌ای بی‌شباهت به بازی‌های دیگر” خطاب کرد و افزود او امید دارد هنگامی که مردم مشغول تجربه بازی هستند، گاهی اوقات هم از بازی کردن دست بکشند و از منظره آن لذت ببرند. اوئدا همچنین گفت وی امیدوار است طرفداران بازی را کاملا به اتمام برسانند چراکه بازی دارای پایانی بوده که آن‌ها نمی‌خواهند از دستش بدهند. پیام کامل او را در ادامه مشاهده می‌کنید:«ماجراجویان عزیز، مدت زمان طولانی‌ای بود اما من از اینکه می‌دانم The Last Guardian در دستان شماست خوشحال هستم (و راحت!). وقتی برای اولین بار شروع به ساخت The Last Guardian کردیم، من می‌خواستم بازی را براساس تجربیات‌مان از Ico و Shadow of the Colossus بسازم تا آن را به موفق‌ترین عنوان‌مان تبدیل کنم. متاسفانه همان‌طور که می‌دانید، ما در طول راه به یک سری مسیرهای پرپیچ و خمی برخوردیم و مراحل توسعه بازی از آنچه که همه انتظارش را داشتند هم طولانی‌تر شد. باز هم فقط به عنوان اینکه Ico و Shadow of the Colossus بازی‌های واقعا منحصر به‌فردی هستند، بنابراین The Last Guardian هم تجربه‌ای بی‌شباهت نسبت به دیکر عناوین است. هنگامی که مشغول بازی کردن هستید، زمانی توقف کنید و از منظره لذت ببرید و شما قطعا نمی‌خواهید پایان بازی را از دست بدهید! تیم توسعه دهنده و من همگی امیدواریم زمان فوق‌العاده‌ای را با The Last Guardian سپری کنید؛ هیچ چیز دیگری نمی‌تواند ما را خوشحال‌تر سازد.

انتخاب‌های پیشین شما برروی اتفاقات فصل سوم Walking Dead تاثیر می‌گذارند

تل‌تیل گیمز اعلام کرد ذخیره سازی‌های فصل اول و دوم Walking Dead قابل پیاده سازی برروی فصل سوم است و انتخاب‌های پیشین شما برروی روند داستان تاثیر می‌گذارد. چنین چیزی شاید توسط بسیاری بازی‌بازان حدس زده می‌شد اما با توجه به اینکه فصل سوم این سری لقب فرعی “یک مرز جدید” را در پیش می‌گیرد، کسانی هم فکر می‌کردند توسعه‌ دهندگان آن در حال کار برروی مسیر جدیدی بودند. تل‌تیل گیمز همچنان وعده می‌دهد فصل سوم این سری گزینه بسیار خوبی برای تازه‌کاران خواهد بود اما آن‌ها بازی‌بازان قدیمی را هم کنار نمی‌گذارند البته باید صبور باشیم و ببینیم این قابلیت تا چه حد تاثیر گذار است. در گذشته، فصل اول بازی تاثیر بزرگی برروی رویداد‌های فصل دوم داشت. با توجه به اینکه فصل دوم دارای چند پایان بسیار متفاوت بود، احتمالا تاثیرات آن‌ها را در فصل سوم خواهیم دید. نگرانی دیگر این است که اتفاقات زیادی از زمان عرضه فصل دوم The Walking Dead افتاده است. بسیاری از بازی‌بازان به احتمال بالا بازی را برروی یک پلتفرم آغاز کردند. مثلا یک نفر ایکس‌باکس ۳۶۰ داشته و از آن زمان به سوی پلتفرم دیگری مانند ایکس‌باکس وان رفته است. تل‌تیل تاکنون توضیحی راجع به این مشکل نداده اما به‌نظر راه حلی هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده و توسعه دهندگان وعده “چندین گزینه برای تاثیر ذخیره سازی‌های فصل اول و دوم” را داده‌اند و همچنین به‌زودی جزئیات بیشتری منتشر می‌شوند.

نسخه جدید Battlefield تا چند سال آینده منتشر نمی‌شود

با توجه به گفته‌های رئیس امور مالی الکترونیک‌آرتز یعنی بلیک یورگسن، نسخه جدیدی از Battlefield 1 برای چند سال آینده یا شاید بیشتر برنامه‌ریزی نشده است. با توجه به اینکه تعداد بازی‌بازان Battlefield 1 در زمان عرضه دو برابر Battlefield 4 بود (به‌خصوص اینکه بخش چندنفره Battlefield 1 به‌خوبی کار می‌کند)، ساخت نسخه جدیدی از سری Battlefield به این زودی‌ها،  می‌توانست باعث از دست رفتن پتانسیل Battlefield 1 شود. با در نظر داشتن اینکه در بخش چندنفره و تک‌نفره Battlefield 1 به اکثر نقاط جهان سفر می‌کنیم (رفتن از ایتالیا به خاورمیانه و گالیپولی و جبهه غربی)، فرصت زیادی برای الکترونیک‌آرتز وجود دارد که نقشه‌های جدیدی را بسازد و چندی پیش هم اعلام شده بود ارتش روسیه و فرانسه به عنوان محتوای دانلودی به بازی اضافه می‌شود (که احتمالا علاوه بر ارتش آن‌ها، نقشه‌های جدیدی هم برای بخش چندنفره در فرانسه و روسیه در دسترس قرار می‌گیرد). اگر واقعا قرار است نسخه جدیدی از Battlefield تا سال ۲۰۱۸ یا بیشتر به بازار نیاید، بنابراین بازی‌بازان زمان زیادی برای تجربه Battlefield 1 و هر نقشه اضافه‌ای که به آن اضافه می‌شوند را دارند. این مدت زمان همچنین به دایس و الکترونیک‌آرتز فرصتی برای تصمیم‌گیری اینکه می‌خواهند نسخه بعدی Battlefield چگونه باشد را می‌دهد. آن‌ها طی این بازه زمانی می‌توانند به این فکر کنند که آیا بهتر است به جنگ‌های امروزی برگردند یا جنگ سرد (شاید ویتنام یا کره) یا شاید هم راه Battlefield 1 را ادامه داده و یک جنگ جهانی دوم به سبک Battlefield را بسازند.

 

 

بخش The Game Awards 2016

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید