خبرنامه شماره #۳۵ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۵ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۵ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۵ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

خبرنامه شماره #۳۵ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته

اشکان عالی خانی
۰۸:۰۰ ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
خبرنامه شماره #۳۵ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

طبق سنت هر هفته گیمفا، این هفته نیز با قسمت جدیدی از خبرنامه در خدمت شما عزیزان هستیم تا اتفاقات و اخبار مهم هفته گذشته را به اطلاع شما برسانیم.

 

Mass Effect: Andromeda بزرگ‌ترین بازی بایوور خواهد بود

هر کسی که عناوین گذشته استودیوی بایوور را تجربه کرده باشد، می‌داند جهان آن‌ها تا چه حد بزرگ و طولانی است. با این حال، به‌نظر می‌رسد Mass Effect: Andromeda از تمامی آن‌ها رد می‌شود و بزرگ‌ترین بازی بایوور در تاریخ خواهد بود. مایک گمبل، تهیه کننده بازی، در هفته گذشته در مصاحبه خود با سایت گیم‌اینفورمر گفت: «Mass Effect: Andromeda از نظر محتوا بزرگ‌ترین بازی ما خواهد بود. در بازی برخوردهای ناشی از جنگ، معما، رویدادهایی مربوط به روایت داستانی و چیزهای زیادی دیگر وجود دارد که عمق بیشتری به مسیر بحرانی شما در بازی اضافه می‌کند.» توسعه‌دهندگان بازی هدف‌شان این است که حتی اگر برخی از سیاره‌ها مربوط به داستان اصلی هم نشوند، هر منطقه بازی را به یاد ماندنی سازند. ماموریت‌های فرعی‌ای که در دسترس بازی‌بازان قرار می‌گیرند، شامل ماموریت‌های loyalty هستند که اولین بار در Mass Effect 2 شاهد آن‌ها بودیم. این ماموریت‌ها اختیاری خواهند بود اما به شما کمک می‌کنند تا هر یک از شخصیت‌های بازی را کمی بهتر بشناسید. فابریس کاندومینس، یکی از سازندگان بازی، در ادامه این مصاحبه افزود:«اسکن کردن، یکی از مهم‌ترین ابزار کاوش در بازی است. شما در یک کهشکان جدید هستید؛ چیزهای زیادی در آنجا وجود دارد و هیچ نشانه‌ای از اینکه چه اتفاقی در حال رخ دادن است در دسترس نیست. اسکنر یک روش برای اینکه بفهمید چه چیزی در محیط شما وجود دارد است. پس از اسکن، اطلاعات را به Tempest به‌منظور بررسی آن‌ها ارسال کنید و نشانه‌های مورد نظر را بیابید.»با این وجود اکه اخیرا اطلاعات بیشتری از بازی منتشر می‌شود، هنوز تاریخ انتشار آن را نمی‌دانیم گرچه برخی از خرده‌فروشی‌ها بازی را برای عرضه در ۲۱ مارس (سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶) لیست کرده‌اند. کارگردان بازی هم به‌تازگی به عناوین جدیدتری در این سری اشاره داشت اما ما می‌دانیم Andromeda بخشی از یک سه‌گانه جدید نخواهد بود.

masseffect andromeda 2 1

رییس ۳۴۳i این استودیو را ترک کرد

پس از گذشت هفت سال، جاش هولمر، استودیوی سازنده عناوین HALO را ترک کرد. جاش هولمز در هفته گذشته اعلام کرد که او می‌خواهد برروی بازی مستقل دیگری کار کند. هولمز که از زمان ساخت HALO 4 رییس استودیوی ۳۴۳i بوده است، حال این استودیو را ترک کرد. او در بلاگ رسمی ۳۴۳i چنین نوشت:«من تک تک لحظاتی که برروی HALO کار کرده‌ام را دوست دارم اما علاقه‌مندم که افق‌های جدیدی را تجربه کنم.» هولمز مشخص نکرد که پروژه بعدی او چیست. هنوز معلوم نشده که آیا او استودیوی جدید خود را ایجاد کرده یا به استودیوی دیگری ملحق می‌شود. با ترک جاش هولمز رییس جدید استودیوی ۳۴۳i کریس لی می‌شود. لی پیش‌تر تهیه کننده دو عنوان Halo 4 و Halo 5 Guardians بوده است. هولمز درباره لی نوشت:«کریس از زمان آغاز کار استودیو نقش کلیدی در ساخت بازی‌هایمان داشته است. او رهبر فوق العاده‌ای است و HALO در دستان فرد توانایی گذاشته می‌شود» هنوز Halo 6 معرفی نشده است اما به‌صورت مکرر به‌وجودش اشاره شده است. این استودیوی هم‌اکنون با همکاری کریتیو اسمبلی برروی Halo Wars 2 کار می‌کند که در دو ماه آینده عرضه می‌شود.

به مناسبت اولین تولد بازی halo 5 سازندگان محتوای دانلودی جدیدی برای این عنوان منتشر خواهند کرد

فامیتو یودا: The Last Guardian رویای کودکی من است

در طی مصاحبه‌ای با کارگردان بازی یعنی فامیتو یودا، او در مورد چندین مورد صحبت می‌کند، شامل این‌که چه دستآورد هایی با The Last Guardian کسب کرده است. «من باید بگویم که این چیزی بود که ما با شخصیت تریکو بدست آوردیم. همه چیز در مورد رفتار اوست. ما اساسا درون یک مخلوقی زندگی می‌کنیم و نفس می‌کشیم که عملا هیچ‌وقت خلق نشده است، یک شخصیت جدید، که بسیار دشوار است. این که چه احساسی می‌دهد دقیقا همان چیزی است که شخصیت تریکو را شکل داده است. من میخواهم بازیکنان آن احساس را تجربه کنند.» به دنبال آن، یودا گفت که میل به ساختن یک شخصیت مانند تریکو از خاطرات بچگی‌اش نشات می‌گیرد:«تریکو ترکیبی از چند جانور است، مخلوطی از گربه، سگ، پرنده و موجوداتی شبیه آن‌ها. این ممکن است نشان دهنده یک هنر باشد. زمانی که من بچه بودم، در خانه‌ای بزرگ شدم که چندین حیوان در آنجا زندگی می‌کرد. تجربه من با آن‌ها خاطرات فوق‌العاده ای هستند که هنوز بیاد می‌آورم. در خلق تریکو، عملا لازم به تحقیق خاص و پیچیده ای نبود، چون‌که تریکو موجودی بود که حقیقتا وجود خارجی نداشت. ولی تماما بر‌اساس خاطرات کودکی من بود، روشی که من با حیوانات تعامل می‌کردم و روشی که آن‌ها واکنش نشان می‌دادند.» پس از سال‌ها توسعه و ساخت بازی و تاخیر های متعدد، The Last Guardian درنهایت در تاریخ ۶ دسامبر (۱۶ آذر) به پلی استیشن ۴ خواهد آمد. همچنین مدتی پس از انتشار بازی به‌روز رسانی پلی استیشن ۴ پرو را دریافت خواهد کرد.

the last guardian

ایتاگاکی: پلی‌استیشن ۴ پرو تنها برای پشتیبانی از واقعیت مجازی ساخته شده است

درحالی که برخی به مفید بودن کنسول‌های میان‌نسلی پلی‌استیشن ۴ پرو و پراجکت اسکورپیو اعتقاد دارند، افرادی هم مانند سازنده‌ی عناوین Ninja Gaiden و Dead or Alive یعنی تومونوبو ایتاگاکی (Tomonobu Itagaki) هستند که دلیل عرضه‌ی آن‌ها را پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت مجازی می‌دانند. ایتاگاکی طی آخرین مصاحبه‌اش با وب‌سایت پالیگان، از جدیدترین پروژه‌اش یعنی The Devil’s Third گفت و همچنین نظر خود درباره‌ی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو را به اشتراک گذاشت. در ابتدا، او به این موضوع اشاره کرد که از آینده‌ی کنسول‌ها آگاه نیست که بعد از آن، بحث به واقعیت مجازی و پلی‌استیشن ۴ پرو و پراجکت اسکورپیو کشیده شد:«نسل فعلی، توان کافی برای پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت مجازی را ندارد و پلی‌استیشن ۴ پرو بدین منظور توسعه یافته و برای من این موضوع ناخوشایند است که مایکروسافت و سونی چنین کاری را انجام می‌دهند. در واقع، خود پلی‌استیشن ۴ پرو هدف آن‌ها نیست و تکنولوژی واقعیت مجازی، باعث شده است که این مدل جدید ساخته و عرضه شود.» این اولین باری نیست که یکی از سازندگان نسبت به کنسول‌های سونی و مایکروسافت نظر مثبتی ندارد و بر این باور است که آن‌ها صرفا برای پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت مجازی ساخته شده‌اند. با توجه به اینکه ایتاگاکی سال‌ها تجربه در صنعت بازی‌های ویدئویی دارد، باید حرف او را ارزشمند دانست و کمی در آن تامل کرد. نظر شما درباره‌ی این موضوع چیست؟ آیا با کنسول‌های میان‌نسلی موافق هستید؟

ps4 pro

فصل سوم The Walking Dead در ۲۰ دسامبر آغاز می‌شود | منتظر نمایش بازی در TGA باشید

زمان تقریبا زیادی از آخرین ملاقات بازی‌بازان با کلمنتاین و سری جذاب و پر طرفدار The Walking Dead می‌گذرد اما بازی‌بازان و طرفداران می‌توانند خوشحال باشند زیرا زمان زیادی تا انتشار قسمت نخست فصل سوم باقی نمانده است. در هفته گذشته در یک نشست خبری، تل تیل گیمز اعلام کرد که نخستین قسمت از فصل سوم عنوان The Walking Dead، با نام The Walking Dead: The Telltale Series – A New Frontier در تاریخ ۲۰ دسامبر سال جاری برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰، رایانه‌های شخصی، آی‌او‌اس و اندروید منتشر خواهد شد. علاوه بر‌عرضه نسخه دیجیتالی قسمت اول در اواخر دسامبر، تل تیل گیمز همچنین از نسخه فیزیکی A New Frontier رونمایی کرد که در تاریخ ۷ فوریه سال ۲۰۱۷ تنها برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود و علاوه بر قسمت اول، کد سیزن پس بازی برای دریافت قسمت‌های بعدی را نیز دارا خواهد بود. بازی‌بازان هم‌اکنون می‌توانند این عنوان را در فروشگاه پلی‌استیشن و شبکه استیم پیش خرید کنند. به عنوان جایزه به کاربران پلی‌استیشن ۴، عنوان The Walking Dead: Season 2 و عنوان The Walking Dead: Michonne اهدا خواهد شد. کاربران رایانه‌های شخصی در استیم نیز می‌توانند ۱۰ درصد تخفیف دریافت کنند. اما خبر خوب دیگر این است که فصل سوم The Walking Dead در نمایش The Game Awards 2016 حضور خواهد داشت و می‌توانیم در ۱ دسامبر شاهد نمایش این عنوان مورد انتظار باشینم. با پوشش لحظه به لحظه از مراسم TGA 2016 حتما با گیمفا همراه باشید. The Walking Dead: The Telltale Series – A New Frontier در تاریخ ۲۰ دسامبر سال جاری برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰، رایانه‌های شخصی، آی‌او‌اس و اندروید منتشر خواهد شد.

unnamed 1

فیل اسپنسر: تنها عدد ترافلاپس اسکورپیو را قدرتمند نمی‌کند

کنسول موردانتظار مایکروسافت با نام اسکوپیو دارای ۶ ترافلاپس قدرت پردازش گرافیکی است. حال فیل اسپنسر به این نکته اشاره می‌کند که تنها تعداد ترافلاپس کنسول اسکورپیو را قدرتمند نکرده و ویژگی‌های دیگری نیز دارد. در E3 سال ۲۰۱۶ بود که مایکروسافت کنسول اسکورپیو را معرفی کرد. مایکروسافت ادعا می‌کند که اسکورپیو قوی‌ترین کنسول تاریخ خواهد بود. این کنسول دارای ۸ هسته CPU، شش ترافلاپس قدرت پردازش گرافیکی و بیش از ۳۲۰ گیگابایت برثانیه پهنای باند حافظه است. طبق ادعای مایکروسافت اسکورپیو می‌تواند در رزولوشن ۴K و فریم‌ریت ۶۰ بازی‌ها را بدون کاهش گرافیکی اجرا نماید. در مصاحبه ای که اسپنسر هفته گذشته داشته او به این نکته اشاره می‌کند که تنها عدد ترافلاپس اسکورپیو را قدرتمند نمی‌کند. طبق کفته اسپنسر قدرت تنها یکی از ویژگی‌های این کنسول است:«من سعی می‌کنم تنها به قدرت کنسول اسکورپیو اشاره نکنم. کنسول مثل یک ماشین می‌ماند. شما در هنگام معرفی آن تنها نمی‌گویید که چقدر سریع می‌رود بلکه سرعت آن تنها یکی از ویژگی‌های آن است. من فکر می‌کنم مقدار ترافلاپس کنسول هم مثل تعداد اسب بخار ماشین‌ها است. شما احتمالا در ذهن‌تان این را می‌دانید که مثلا ۱۰۰ یا ۲۰۰ اسب بخار چه کاری انجام می‌دهند؛ اما معرفی یک محصول تنها به یک ویژگی آن محدود نمی‌شود. ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد یک ماشین چقدر سریع می‌رود. سرعت انتقال داخلی آن، وزن آن و دیگر ویژگی‌ها که یک ماشین را تعریف می‌کند. اسکورپیو هم همین است. تنها تعداد ترافلاپس همه ویژگی آن را معرفی نمی‌کند.» در ادامه اسپنسر به این نکته اشاره کرد که اسکورپیو سال‌ها بوده که برنامه ریزی شده. این کنسول همانند اتفاقی که با ۳۶۰ افتاد و به HD وارد شدیم نیست اما ایده همان است:«ما ایده آنکه بازی‌ها برروی رزولوشن واقعی ۴K اجرا شوند را سال‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم. ما گمان می‌کردیم که تغییر به رزولوشن ۴K همانند HD ایکس‌باکس ۳۶۰ است اما مشخصا متفاوت‌تر بود. اما ایده همان است یعنی ایجاد تغییری بزرگ.» ایکس‌باکس اسکورپیو در تعطیلات ۲۰۱۷ انتشار می‌یابد.

phil spencer1 760x428

بازی The Last of Us 2 ممکن است بزودی معرفی شود

باتوجه به شایعات منتشر شده ممکن است تا معرفی بازی The Last of Us 2 مدت زمان زیادی نمانده باشد. مطمعنا معرفی قسمت دوم بازی The Last of Us می‌تواند یک سوپرایز ویژه برای بسیاری از طرفداران باشد. قسمت اول بازی بسیار بی‌نظیر بود و یک عنوان کامل شناخته شد از این رو ساخت دنباله‌ای جدید برای این سری کار سختی برای سازندگان به نظر می‌رسد اما نمایش قسمتی دیگر از دنیای بازی با شخصیت‌های جدید می‌تواند بسیار جالب و سرگرم کننده به نظر برسد. شرکت ناتی داگ با استفاده از قابلیت‌های جدید و قدرتمندی که کنسول پلی‌استیشن ۴ در اختیار آنها قرار می‌دهد بدون شک می‌تواند عنوانی به مراتب بهتر و وسیع تر از سری اول بازی خلق کند. خبر خوش برای طرفداران این است که شاید بازی The Last of Us 2 بزودی معرفی شود البته پیش از این نیز معرفی این عنوان توسط سازندگان تایید شده بود اما شاید معرفی بازی از مدت زمانی که فکر می‌کنیم زودتر انجام گیرد. اما این شایعه از کجا قوت گرفته است؟ کاربر نفوذی دنیای بازی‌های ویدیویی با نام مستعار shinobi602، به‌تازگی در جواب یکی از کاربران که پستی با مضمون اینکه طرفداران این بازی دوست دارند قسمت جدید The Last of Us در نمایشگاه E3 2017 معرفی شود، عنوان کرد:«شاید شما نیازی نباشد که تا آن موقع برای معرفی بازی صبر کنید.» سابقه کاربر shinobi602 در زمینه اطلاع رسانی‌ خبرهای محرمانه بسیار درخشان است! از این رو نمی‌توان به حرف‌هایی که در رابطه با عناوین بزرگ میزند شک کرد اما منظور او از بکار بردن این جمله چه بوده است؟ یعنی معرفی بازی پیش از نمایشگاه E3 2017 صورت می‌گیرد؟

بازی the last of us 2 ممکن است بزودی معرفی شود

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه شماره #۳۵ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۵ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۵ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۵ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۵ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه شماره #۳۵ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۵ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا