Dishonored 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dishonored 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dishonored 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dishonored 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

Dishonored 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی

مهزیار رحیمی دوست
۰۱:۲۴ ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
Dishonored 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

نسخه آغازین رابانه­‌های شخصی عنوان Dishonored 2 بسیاری از بازی­‌یازان رایانه‌­های شخصی را ناامید کرد چرا که از مشکلات عملکردی فراوانی رنج می‌­برد. آرکین استودیوز (Arkane Studios) دو بهینه ساز بتا برای این عنوان عرضه کرده است، بنابراین زمان آن است که ببینیم عنوان Dishonored 2 چگونه عملکردی روی پلتفرم رایانه‌های شخصی خواهد داشت. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گیمفا همراه باشید.

در این بررسی عملکردی، برای CPU از یک Intel i7 4930K (توربوبوست شده در ۴٫۲ گیگاهرتز)، ۸ گیگابایت رم، یک کارت گرافیکی NVIDIA GTX980Ti ، ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی و آخرین درایور نسخه WHQL از درایورهای GeForce استفاده شده است. دلیل این که ما تصمیم گرفتیم تنها از کارت گرافیکی GTX980Ti استفاده کنیم ساده است؛ Dishonored 2 با وجود دریافت دو بهینه ساز عملکردی بتا، حتی روی این کارت گرافیکی هم خوب اجرا نمی­‌شود.

متاسفانه، Dishonored 2 هنوز هم از مشکلات بهینه سازی برای رایانه‌­های شخصی رنج می‌­برد. کارت گرافیکی GTX980Ti قادر نبود تجربه نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۱۰۸۰ و روی تنظیمات الترا ارائه دهد. برای تجربه کردن نرخ فریم قفل شده در ۶۰ فریم بر ثانیه، ما مجبور شدیم که تنظیمات را به High کاهش دهیم. هرچند، جلوه­‌های دیداری بازی به هیچ وجه این نیازمندی گرافیکی مضحک را توجیه نمی­‌کنند. در زیر می­‌توانید دو مقایسه از بین تنظیمات الترای بازی (سمت چپ) و تنظیمات High بازی (سمت راست) را مشاهده کنید (Anti-aliasing غیرفعال بود).

ultra

Ultra

high

High

 

 

 

 

 

 

 

 

high

High

ultra 2

Ultra

 

 

 

 

 

 

همچنین Dishonored 2 یکی از معدود عناوینی است که از دندانه­‌دار شدن حاشیه­‌های زیادی رنج می‌­برد، و وقتی می­‌گوییم زیاد منظورمان بسیااااار زیاااااد است. خبر بد اینجا این است که آرکین استودیوز تنها راه حل­‌های FXAA و TXAA را برای Anti-aliasing قرار داده است؛ و اگر بخواهیم صادق باشیم، هر دوی آن­‌ها کل تصویر را به حد مضحکی تار می­‌کنند (حتی در شرایطی که تنطیمات TXAA sharpening در حالت High قرار داشته باشد). به همین دلیل، شما باید یا بازی را از رزولوشن بالاتری نمونه برداری کنید یا جلوه­‌های دیداری تار را تحمل کنید. در زیر می‌­توانید مقایسه‌­ای بین noAA، FXAA و TXAA را مشاهده کنید.

noaa

noAA

fxaa

FXAA

taa

TAA

Dishonored 2 نه تنها نیازمند کارت گرافیکی قوی است، بلکه به پردازنده قدرتمندی هم نیاز دارد. بازی توسط موتور وید (VOID Engine) ساخته شده است؛ موتوری که به نظر می­‌رسد که از استفاده بیشتر از چهار هسته پردازنده سود می­‌برد.

dishonored 2 cpu graph

برای این که بفهمیم بازی روی پردازنده­‌های با قدرت کمتر چگونه اجرا می­‌شود، ما یک پردازنده دو هسته­‌ای و چهار هسته­‌ای شبیه‌­سازی کردیم و چیزهایی که فهمیدیم بسیار جالب بود. البته توجه داشته باشید که ما صحنه‌­ای را در Karnaca بررسی کردیم که سخت­‌افزار بسیار قدرتمندی نیاز داشت (هرچند که ایده‌­ای کلی از مقیاس پردازنده خواهید گرفت).

با غیرفعال بودن Hyper Threading، سیستم دو هسته­‌ای به سادگی قادر بود که تجربه‌­ای قابل قبول ارائه کند (تعداد زیادی گیر کردن وجود داشت). پردازنده چهار هسته­‌ای شبیه‌­سازی شده قادر بود تا ۶۶ فریم بر ثانیه را ارائه کند، در حالی که سیستم پردازنده شش هسته‌­ای آن صحنه را با ۸۱ فریم بر ثانیه اجرا کرد.

با فعال بودن Hyper Threading، سیستم پردازنده دو هسته­‌ای شبیه­‌سازی شده قادر بود تا ۴۶ فریم بر ثانیه را (با گیر کردن­‌های کم) ارائه کند. به وضوح این بدین معنی است که یک پردازنده دو هسته‌­ای قادر نیست این عنوان را به خوبی اجرا کند و این چیزی است که با نیازمندی­‌های رایانه‌­های شخصی منتشر شده به صورت رسمی مطابقت دارد. (بتسدا حداقل یک پردازنده Intel i5 را پیشنهاد می‌­کند). پردازنده چهار هسته‌­ای شبیه‌­سازی شده و شش هسته‌­ای از Hyper Threading سودی نبردند و آن صحنه را به ترتیب با ۶۶ و ۸۱ فریم بر ثانیه اجرا کردند.

چیز دیگری که جالب است این است که بتسدا ۱۶ گیگابایت رم را پیشنهاد می­‌کند اما در حقیقت بازی در حدود ۱٫۵ تا ۲ گیگابایت رم استفاده می­‌کرد و بنابراین برخلاف نیازمندی­‌های رسمی بازی، ۸ گیگابایت رم برای Dishonored 2 بیشتر از کافی است.

از نظر گرافیکی، Dishonored 2 می‌­تواند در رزولوشن ۴K بسیار زیبا باشد. هرچند، و همانطور که قبلا گفتیم، بازی از مشکلات دندانه­‌دار شدن حاشیه‌­ها به شدت رنج می­‌برد. آرکین استودیوز افکتی برای رنگ آب استفاده کرده است که وقتی FXAA یا TXAA روی آن اعمال می­‌شود خیلی بد به نظر می­‌ر‌سد. نه تنها آن، بلکه بازی پر از حاشیه­‌های ناهموار در رزولوشن ۱۰۸۰ است (وقتی هیچ AA نباشد) و اگر بخواهیم صادق باشیم Dishonored 2 عنوانی است که در آن رزولوشن ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه را به رزولوشن ۱۰۸۰  و ۶۰ فریم بر ثانیه ترجیح می­‌دهیم. بله، حاشیه­‌های دندانه‌­دار در رزولوشن ۱۰۸۰ این اندازه بد است که ما حاضریم روان بودن تجربه ۶۰ فریم بر ثانیه را به خاطر آن فدا کنیم.

dishonored2 2016 11 23 04 13 50 043

همچنین ارزش این را دارد اشاره کنیم که بازی همچنان از مشکلات سرعت فریم قابل توجهی رنج می­‌برد. با این که نرخ فریم به زیر ۶۰ فریم بر ثانیه نیفتاد (روی تنظیمات High)، بازی حالتی تشنجی داشت و به اندازه دیگر عناوینی که با ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می­‌شدند روان نبود. خوشبختانه، آرکین استودیوز اکثر مشکلات موس که در عرضه اولیه بازی وجود داشت را برطرف کرد، هرچند که کاملا مشخص است که نسخه رایانه‌­های شخصی هنوز هم جای کار زیادی دارد.

آرکین استودیوز تعداد مناسبی از تنظیمات گرافیکی رایانه­‌های شخصی را برای دستکاری کردن قرار داده است. بازی ویژگی­‌هایی از قبیل لغزنده‌­ای برای تنظیم میدان دید، گزینه رزولوشن تظبیقی و همچنین یک محدود کننده نرخ فریم (که تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه می­‌رود) دارد.

بازی­‌بازان رایانه­‌های شخصی می­‌توانند کیفیت بافت­‌ها، مدل­‌ها، آب، فاصله دید، سایه­‌ها، anti-aliasing و decal را تغییر دهند. بازی‌­بازان رایانه‌­های شخصی همچنین می‌توانند قابلیت­‌های HBAO+، Bloom، عمق میدان، Lens Flares، نورپردازی حجمی، God Rays، Rat shadows و Bloodfly shadows را فعال یا غیرفعال کنند.

روی هم رفته، Dishonored 2 روی رایانه­‌های شخصی فاجعه است، با این که از نسخه کنسول­ بهتر اجرا می‌­شود. بله، نسخه رایانه­‌های شخصی (با توجه به این که سخت افزار مناسب را فراهم کرده باشید) بهتر از نسخه کنسول اجرا می­‌شود. همچنان بازی از مشکلات بهینه سازی و سرعت فریم زیادی رنج می­‌برد. نه تنها آن، بلکه بازی از مشکلات دندانه­‌دار شدن حاشیه رنج می­‌برد که قابل حل نیست مگر آن که طرفدار جلوه­‌های دیداری تار باشید؛ و این بسیار ناراحت کننده است چرا که یک بازی واقعا جذاب زیر این فاجعه تکنولوژی وجود دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Dishonored 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dishonored 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dishonored 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dishonored 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dishonored 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Dishonored 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dishonored 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا