مدیرعامل تیک-تو: امتیاز متاکریتیک برای ما بسیار اهمیت دارد
استراس زلنیک، مدیرعامل شرکت تیک-تو پیشتر به این نکته اشاره کرده بود که بعضی از نقدهای منتشر شده برای عنوان Mafia 3 غیرمعمولی بوده و گویا هدف منتقد نقد صحیح بازی نبود است. حال او توضیحات بیشتری در رابطه با صحبتهای پیشین خود میدهد.
عنوان Mafia 3 نتوانست آنطور که انتظار میرفت ظاهر شود. نقدهای انتشار یافته برای آن، خبر از عنوانی با مشکلات فراوان را میدهند. پیشتر مدیرعامل تیک-تو به این نکته اشاره کرده بود که بعضی از نقدهای انتشار یافته برای Mafia 3 در متاکریتیک عجیب هستند و نشان دهنده کیفیت اصلی بازی نیستند. حال او توضیحاتی در رابطه با صحبتهای خود اعلام کرده و این نکته اشاره میکند که امتیاز متاکریتیک همچنان برای تیک-تو اهمیت بالایی دارد اما نه مثل همیشه:
اتفاقی که برای Mafia 3 افتاد این بود که بازخوردهای بسیار عالی از منتقدین دریافت کردیم و در کنار آن شاهد نقدهای منفی نیز بودیم.
من پیشتر در رابطه با بیترتیب و بیقائده بودن نمرات Mafia 3 در متاکریتیک صحبت کردم و باید بگویم که من انتقادی به نمره متاکریتیک Mafia 3 ندارم. منظور من از بیقائده بودن این است که ما نمرات خوبی از سایتهای معتبری چون IGN و Forbes دریافت میکنیم و سپس شاهد انتشار نمرات پایینی هستیم که از میانگین نمرات میکاهد.
از طرفی بازخوردهایی که از مصرف کنندگان داشتهایم، در کنار آنکه انتقادهایی به گیمپلی بازی داشتهاند، نگاه بسیار مثبتی به فضای بازی، شخصیت اصلی آن که بسیار غیرمتعارف بود و همچین دنیای بازی که در دهه ۶۰ قرار داشت و حس و حال آن موقع را بهخوبی به تصویر کشیده بود، داشتند. اینها همه ویژگیهای هستند که سری Mafia با آن تعریف شده و بهنظرم باید در هنگام بررسی به این نکات نیز توجه کرد.
آیا ما از تبلیغات بسیاری که برای Mafia 3 کردهایم راضی هستیم؟ بله. آیا این تبلیغات گسترده تلویزیونی باعث شد که افراد اهمیت کمتری به نمره داده و خود داور بازی شوند؟ بله صددرصد.
Mafia 3 وضعیت خوبی دارد. حتی بهتر از آنچه که فکر میکردیم. Mafia II بیش از ۸ میلیون نسخه به فروش رساند و سومین نسخه سری نیز قرار است وضعیت بهتری پیدا کند.
هدف ما بدست آوردن بالاترین امتیاز متاکریتیک است. اما ارائه تجربه سرگرم کننده و دوست داشتنی برای مخاطبانمان نیز اهمیت بالایی دارد و من فکر میکنم توانستهایم اینکار را با Mafia 3 انجام دهیم.
در ادامه زلنیک به این نکته اشاره داشت متاکریتیک همچنان اهمیت بالایی دارد:
متاکریتیک اهمیت بالایی برای ما دارد اما نه مثل همیشه و دلیل آنکه اهمیتاش از گذشته کمتر شده همین نقدهای غیرمتعارف است. این نقدها به صنعت کمکی نمیکند. البته کم اهمیتتر شدن متاکریتیک بهنظرم خوب نیز هست چراکه حال ما سعی میکنیم داستانی که خودمان دوست داشتهایم را بگوییم نه آنچه که منتقدین انتظار دارند و ارزش بیشتری برروی بازاریابی بگذاریم.
پس امتیاز متاکریتیک نشان دهنده رضایت بالا یا کم مصرف کنندگان ما نیست.
در پایان زلنیک به این نکته اشاره کرد که امتیاز نقدها در صنعت فیلمسازی اهمیت بسیار بالایی دارد. این درحالیست که در صنعت موسیقی امتیاز هیچگونه اهمیتی نداشته. در صنعت بازی نیز همانند فیلم، امتیاز بسیار و بسیار برای مصرف کننده اهمیت دارد. از نظر او این توجه به نقد میتواند در مواردی برای صنعت مفید باشد چراکه سازنده میداند که بازی او بررسی دقیقی میشود پس سعی میکند همه چیز را درست و سرجای خود قرار دهد اما این نقدها نمیتواند بازخوردهای واقعی مصرف کنندگان به بازی را نشان دهد و گاهی برروی قضاوت آنها نیز تاثیر منفی میگذارد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
نظرات
چقد صحبت میکنه حالم بد شد :sick: :sick:
در مورد مافیا ۳ هم ۱۰۰% یک تاخییر نیاز داشت حداقل چهار ماه دیرتر بازی میکردیم ولی به جاش یک بازی عالی نه اینکه چند سال وایستیم برای مافیا بعدی !
دقیقا مثل فن بوی ها 😀 😐
برا اونا باید اهمیت داشته باشه چون رو فروش تاثیر میذاره( چون خیلی از ن.و.ب ها کل ارزش بازی رو یه عدد میبینن)
وسه من یکی که نه
دقیقا هم حق دارن براشون اهمیت داشته باشه،بالاخره معیار صدها منتقده که منطقی قضاوت میکنن نه با علاقه مثل گیمرها
هیچ وقت به نمرات ign توجه نکنید…بعضی وقتا احساس میشه این سایت تو نمره هاش سیاسی کاری میکنه
به تاخیر نیاز نداشته فقط باید هنگر ۱۳ تاخیری میزد که اینجوری خون مافیا نپاشه بیرون
حالا خوبه امتیاز متا واسشون مهمه که گذاشتن هنگر همچین چیزیو بده بیرون
از مدیر عامل تیک_تو، دوست دارم بپرسم که اگه مافیا متای ۹۰ میگرفت هم همینو میگفتی؟
دیگه بهم اش نزن :sick:
?:-) ?:-)
ABC12
جا داره همینجا اسپ.م بدم و بگم درود بر آواتارت :yes:
بله امتیاز برای مصرف کننده ملاکه بخاطره همینم من بازیش نکردمو و نخواهم کرد واقعا افتضاح بود این بازی به نظر من بهش امتیاز زیاد دادن از سرشم زیاده :no: :no:
یه چیزی مثل انچارتد ۴ که از گیم اسپات ۱۰۰ گرفت و از واشنگتن پست ۴۰
مشنگتن اصلا بازی رو انجام نداده بود یه نقد چ.ر.ت نوشته بود 😐 :reallypissed: :reallypissed:
مثلا سایتایی که به انچارتد نمره کم دادن خوبیهاشو میگفتن بعد چون بازی خوبی بود نمره کم میکردن……مافیا باید میگشتی ببینی نکته مثبتی هم داره؟؟؟؟؟؟بعد یه ۷۸ نمره ارفاق کنی تا بلکم یه ۴ یا پنجی بگیره
واشنگتن دنبال شهرت و دیده شدنه…خیلی از سایتا که زیاد معروف نیستن از عمد به بازی های خوب امتیازات کم میدن…من نقدشو خوندم…مضخ.رف ترین نقدی بود که به عمرم خونده بودم
” من فکر میکنم توانستهایم اینکار را با Mafia 3 انجام دهیم”
صد در صد
واسه منی که بودجم کمه واسه خرید بازی طبیعی هست که اگه با بازی و کمپانی سازنده زیاد اشناییت نداشته باشم برم ساست متاکریتیک یا چند تا نقد از سایتهای خودمون بخونم که ببینم بازی در چه حالی هست
ولی وقتی با یه بازی اشنا هستم و ازش خوشم اومده و به کمپانی هم اعتماد دارم(با اینکه نمرات زیاد بالایی هم نگرفته) میرم میخرمش
ملاک من واسه خرید بازی همین هست
اما همیشه متا بالای نشان دهنده قوی بودن بازی نیست وقتی یک بازی رو انجام دادم و بعد به سایت متاکریتیک رفتم دیدم در حقش زیادی لطف کردن
:yes: :yes: :yes:
Mafia 3 بازی ما بین نسل ۶ و نسل ۷ بود حتی با اپدیت جدید بازی پا را فراتر گذاشته و به نسل ۷ نزدیکتر شد راستی متا هم فقط IGN قبوله با GameSpot اون Forbes رو نمیدونم
Mafia 3 نمونه یه آب ریخته شده هست حالا شما هرچی میخوای بگو :evilgrin:
ابی که ریخته شده رو میشه پاک کرد این بیشتر مثل یه تو.ف سر بالاست تو شرکت سازنده همه جوره تو صورت خودش میفته
درضمن من خیلی با شخصیتت حال میکنم ……..با نظراتت کیف مسکنم چون بدون هیچ فح.شی نظراتتو میگی و حرفتو میزنی :yes:
قربانت :yes:
یکی نیست بگه همین انقد هایپ الکی کردیی که بازی اینجوری نمره گرفت دیگه.اینهم انتظارات هر روز با ١٠تا تریلر بردی بالا اخرم که دیدیم چی شد.
با یه گرافیک پشمکی و دانگرید شده مواجه شدیم
یکی از افتضاح ترین مافیا تاریخ
به نظر من اسم سری مافیارو فقط لکه دار کرد :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:
به نظر من نمره ی بالای یه بازی در ۹۵ درصد اوقات نشانه ی خوب بودن اون بازیه توی سبک خودش(البته قرار نیست همه از بازی که متاش بالاس لذت ببرن چون سلیقه ها متفاوته نمونش دارک سولز)
ولی در مورد نمره ی پایین باید به تریلر ها و ویدئوها و در نهایت به تجربه ی شخصی رجوع کرد خیلی بازی تا حالا بازی کردم که نمره اش متوسط بوده ولی شاهکار بوده از نظر من چون کاملا با سلیقه ی من همخونی داشته اصلا به ضعف هاش توجه نکردم نمونش LORD OF FALLEN با متای ۷۰
کاملا درسته :yes:
البته چیزی گفتی برعکسشم صدق میکنه!یعنی ٩۵ درصد بازی هایی که نمره پایین میگیرن بی دلیل نبوده هو حتما دلیلی داشته.۵ درصدم که به خاطر تعصب و دشمنی بعضی سایت ها میشه قلمداد کرد(فقط ۵ درصد احتمالش هست)
نمونشم میتونم بازیه dead space ٣ رو بگم که متای کمتریی از دو نسخه قبلیش گرفت و دلیلش هم ضعیف تر بودن از نظر حسه ترس بود که پایه بازی بود از ریشه هاش فاصله گرفته بود.
بعضی بازی ها هم تو زمان انتشار به خاطر مشکلات فنی از نمراتشون کاسته میشه که باعث میشه نمرشون کم شه.گر چه بعده ها هم مشکلش برطرف شه،ولی دیگه نمرات داده شده و کاریش نمیشه کرد مثله بازیه drive club.
بله حرف شما تقریبا درسته منتها این قضیه توی نمره پایین یه خورده مشکوکه و قبول دارم که بازی هایی که نمره ی پایین میگیرن بی دلیل نیست ولی تعداد بازی هایی که نمره ی پایین میگیرن و خوبن بیشترن نمونه هاش زیادن به خصوص توی Pc خیلی از بازی های مستقل و ناشناخته هستن که نمرات پایین میگیرن ولی وقتی بازی میکنی خیلی بیشتر از بازی های مطرح باهاش حال میکنی یه نمونش بازی aragami که متای ۷۵ گرفته ولی من بی نهایت با این بازی حال کردم سبکش هم مخفی کاری سوم شخصه در نقش یه نینجا!
لرد او فالن عالیه ولی بحث اینه که مشکل مافیا این نیست یه سری بازیا مثل لرد او فالن مثل دانش اموزایی هستن که غلطای کم ارزش و بیدقتی نمرشونو میاره پایین ولی مافیا بحثش مثل دانشجوییه که نتونه انتگرال بگیره
اشکال اساسیه…….پورت گرافیک و……
۹۵ درصد رو من برای بازی های خوب گفتم که صدق میکنه وگرنه بازی های ضعیف رو همونجور که گفتم باید به تریلر ها و تجربه ی شخصی رجوع کرد آثاری داریم مثل مافیا ۳ که در کل ضعیفن و بد ظاهر شدن و نمره ی پایین گرفتن آثاری هم داریم که به خاطر مقایسه با یک بازی بزرگتر و مشکلات جزئی(مثل همون دانش آموز که غلطای کم ارزش داره)نمره ی پایین گرفتن ولی در اصل عناصری مثل لول دیزاین خوب و گیم پلی رو دارن و فقط تجربه ی شخصی فرد میشه متای بازی نه منتقد
اگه نگیم این نمرات پایین مشکوک بوده، حداقل خیلی سخت گیرانه بوده، چون چطور ممکنه متای مافیا ۳ حتی با وجود مشکلاتی که داره از nms که اون همه درخواست بازگشت پول شد کمتر بشه؟! منطقی نمی تونه باشه
اون به خاطر وعده و وعید های بزرگی بود که سازندگان بازییی به گیمرا داده بودن.مثل جهان نامتناهی مثل واقعیت و جهان کاملا پویا و…که وقتی بازی منتشر شد و به دست بازی بازا رسید مشخص شد که زهی خیال باطل.
مافیا ٣ هم هایپ کرد ولی نه مثل nms.
farshad-ps4 البته هر بازی رو بر اساس سبک خودش و چیز های تازه ای که داره و همچنین مستقل بودن یا نبودنش مقایسه میکنن و یه بازی مثل nms با وجود همه ی نکات منفی که داشت(من اصلا ۵ دقیقه هم نتونستم تحملش کنم)ولی به نظرم نوآوری خوبی داشت توی خلق محیط(خیلی کمبود داشت البته قبول دارم)
متاکرایتک هم اگه بقال سر کوچه استدیو ها نمره بده محاسبه میکنه مثله واشنگتن پست واسه آنچارتد
جالبیش اینه که میان نقد میکنن از خوبی ها میگن رای مثبت میدن بعد اخرش متا اعلام شدشون ۴ هست!!!!!!!
کالاف نقدهاش اکثرا مثبت بودن و از کمپین تعریف شده بود موقع رای دادن همه ۴و ۵ دادن
من که از مافیا راضی بوذم. انشالله تیک تو با رد دد ۲ میترکونه و جبران میکنه