خبرنامه #۳۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۳۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۳۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۳۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

خبرنامه #۳۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته

اشکان عالی خانی
۰۸:۰۰ ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
خبرنامه #۳۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

طبق سنت هر هفته گیمفا، این هفته نیز با قسمت جدیدی از خبرنامه در خدمت شما عزیزان هستیم تا اتفاقات و اخبار مهم هفته گذشته را به اطلاع شما برسانیم.

 

پلی‌استیشن ۴ پرو شروع موفقیت آمیزی داشته است

به‌‌نظر می‌رسد پلی‌استیشن ۴ پرو شروع موفقیت آمیزی داشته و توانسته فروش کلی مدل‌های پلی‌استیشن ۴ را ۲۰۴ درصد افزایش دهد. همان‌طور که گفته شد، پلی‌استیش ۴ افزایش فروش ۲۰۴ درصدی داشته و حتی مدل اصلی و اسلیم ۸٫۵ درصد نسبت به هفته گذشته فروش بیشتری را تجربه کرده‌اند. این هفته برای سونی موفقیت آمیز بوده چراکه فروش پلی‌استیشن ۴ به میزان ۴۴ درصد از ایکس‌باکس وان بیشتر است البته مایکروسافت هم هفته بدی را تجربه نکرده چرا که به لطف تخفیفات مدل اصلی، فروش ایکس‌باکس وان همچنان خوش بینانه پیش می‌رود. سونی چندی پیش طی گزارش مالی خود هم گفته بود فروش بیشتر ایکس‌باکس وان نسبت به پلی‌استیشن ۴ در ماه‌های گذشته، صبر طرفداران برای مدل‌ جدیدتر می‌باشد  و تاکنون ظاهرا حق با آن‌ها بوده است. با این حال، باید منتظر آمار نهایی باشیم.

ps4 pro specs 709205

Total War: Arena باهمکاری سگا و کریتیو اسمبلی انتشار می‌یابد

خالق عنوان World of Tanks یعنی وارگیمینگ به‌همراه زیرمجموعه خود وارگیمینگ آلیانس اعلام داشت که با همکاری دو شرکت سگا و کریتیو اسمبلی Total War: Arena را عرضه می‌کند. Total War: Arena قرار است عنوانی رایگان با پرداخت‌های درون برنامه‌ای باشد، این بازی به‌صورت آنلاین خواهد بود و بخش تک‌نفره یا داستانی ندارد. Total War: Arena از ده مرحله نبرد بهره می‌برد و در هر مرحله بازی‌باز می‌تواند تا سه سرباز را کنترل کند. Total War: Arena در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. هنوز تاریخ عرضه دقیقی اعلام نشده اما پلتفرم مقصد رایانه‌های شخصی خواهد بود.

total war warhammer download torent pc

اسپنسر: عناوین انحصاری ما در سال ۲۰۱۶ بازخورد فوق‌العاده‌ای از بازی‌بازان دریافت کرد

در هفته گذشته مایکروسافت رویدادی در شهر مکزیک برگزار کرد که در آن شاهد حضور فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش سرگرمی‌های مایکروسافت، بودیم. در هنگام رویداد برگزار شده، فیل اسپنسر درمورد عناوین انحصاری مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ چنین گفت:« در ایکس‌باکس هدف ما مشخص است، ما بازی‌باز را در مرکز تمام تصمیمات خود قرار می‌دهیم. وقتی به خدمات‌مان فکر می‌کنیم، به‌ بازی‌هایی که داده‌ایم فکر می‌کنیم، به سخت افزاری که ارائه کرده‌ایم می‌اندیشیم؛ این که شما به بازی می‌پردازید ما را به ادامه دادن تشویق می‌کند. با ایکس‌باکس لایو و سرمایه گذاری که برروی آن شده است ما توانستیم سریع‌ترین و مورد اطمینان‌ترین شبکه بازی‌های آنلاین را ایجاد نماییم و حال با ویژگی‌هایی چون Club و looking for groups درکنار Xbox Arena این سرویس بیش از پیش عالی شده است. اما ما چرا کنسول بازی میخریم؟ تا بازی‌های عالی انجام دهیم و عناوین انحصاری ما در سال ۲۰۱۶ بازخورد فوق العاده‌ای از تمامی بازی‌بازان در سرتاسر جهان دریافت کرد از ReCore تا Gears of War 4 و Forza Horizon 3 که بخشی از بازی‌های بسیار خوب امسال‌مان بودند.»

xbox great lineup 1140x546

کازونوری یامائوچی جزئیاتی را در مورد Gran Turismo Sport بیان کرد

در هفته گذشته در بلاگ پلی‌استیشن، مدیر کل استودیوی پولی‌فونی دیجتال (Polyphony Digital)، آقای کازونوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi) در مورد بازی مورد انتظار این استودیو، یعنی عنوان Gran Turismo Sport جزئیاتی را ارایه کرد طبق اطلاعاتی که در بلاگ پلی‌استیشن منتشر شده، عنوان Gran Turismo Sport برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو رزولوشن ۴K داینامیک دارد و نرخ فریم آن به مانند نسخه پلی‌استیشن ۴ معمولی، ۶۰ بر ثانیه خواهد بود. علاوه بر این، بازی از HDR، یک VPS استریم بدون فشرده سازی ۱۸ گیگابایتی و رنگ‌های عریض پشتیبانی می‌کند. آقای یامائوچی در مورد پشتیبانی پلی‌استیشن ۴ پرو بازی و مخصوصا رزولوشن ۴K آن توضیح داد:«من فکر می‌کنم که دنیای ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه یک نقطه اوج برای صنعت بازی‌‌ها است و قادر بودن به تهیه کردن این نوع از کیفیت برروی یک کنسول خانگی یک مورد ویژه است. همه اتوموبیل‌ها در رزولوشن ۴K از نظر بهبود جزئیات شگفت انگیز به نظر می‌رسند. اما اگر شما از جنبه HDR و رنگ‌های عریض به آن نگاه کنید، امکان قرار دادن ۱۱ درصد از اتوموبیل‌ها در دنیای واقعی اتوموبیلرانی در بازی وجود نداشت و تا الان نمی‌توانستیم آن‌ها را به درستی وارد بازی کنیم. اتوموبیل‌هایی مانند Ferrari… در واقع امکان این وجود نداشت که با دقت، رنگ قرمز خاص آن را در بازی‌ها قرار داد مگر این که از رنگ‌های عریض استفاده شود که هم‌اکنون با GT Sport محیا شده است. بنابراین، اتوموبیل‌های براق و رنگارنگی که در دنیا مشاهده می‌کنید، در بازی فوق‌العاده و بی نقص به نظر می‌رسند.» آقای یامائوچی مقداری نیز در مورد پشتیبانی از قابلیت HDR بازی توضیح داد:«برای قابلیت پشتیبانی از HDR ما باید کار ساخت و توسعه را با یک دوربین توانا آغاز می‌کردیم زیرا هیچ دستگاه و وسیله‌ای وجود نداشت که بتواند تصاویر را به صورت HDR و رنگ‌های عریض بگیرد.» در آخر آقای یامائوچی در مورد پشتیبانی از واقعیت مجازی بازی توضیح دادند:«با استفاده از پلی‌استیشن وی‌آر، شما احساس می‌کنید که پشت فرمان یک اتوموبیل نشسته‌اید و استفاده از این هدست واقعیت مجازی چیزی بود که پیش از این در گرن توریسمو ممکن نبود. تمام مسیرهای مسابقه در حالت واقعیت مجازی بسیار جالب هستند اما ما از طریق قابلیت Photo Mode به شما اجازه دادیم که با واقعیت مجازی در محیط برای خود جست و جو کنید. فکر می‌کنم که این یک استفاده عالی از VR باشد.» عنوان Gran Turismo Sport قرار است در تاریخ نا مشخص در سال ۲۰۱۷ میلادی منتتشر شود.

gran turismo sport details

مایکروسافت آماری از عملکرد پانزده ساله ایکس‌باکس منتشر کرد

انزده سال پیش برند ایکس‌باکس به یک جامعه محبوب تبدیل شد و بازی‌بازان بسیاری وقت خود صرف گذراندن در جامعه عظیم آن کردند. حال در هفته گذشته مایکروسافت به‌مناسبت پانزده سالگی برند ایکس‌باکس، آماری از عملکرد آن در پانزده سال گذشته انتشار داد. ر ۱۵نوامبر سال ۲۰۰۱ کنسول ایکس‌باکس در ایالات متحده منتشر شد. عرضه این کنسول انقلابی در صنعت بازی بود و شاهد انتشار سری‌هایی چون Forza Motorsport و HALO همراه آن بودیم. همچنین سرویس یکپارچه آنلاین با نام ایکس‌باکس لایو نیز در آن زمان عرضه شد. حال نگاهی به آن می‌اندازیم که در طول این پانزده سال کنسول‌های ایکس‌باکس چه عملکردی داشته‌اند.

  • تعداد کل بازی‌بازان:  ۲۲۲,۴۶۸,۴۲۳
  • مجموع کل ساعات صرف شده برای بازی: ۱۰۰,۵۳۹,۳۹۰,۶۷۰
  • مجموع کل ساعات صرف شده برای بخش چندنفره: ۲۹,۰۰۰,۳۰۴,۱۸۳
  • مجموع کل اچیومنت‌های باز شده:  ۳۲,۶۶۷,۵۸۲,۱۵۷
  • مجموع کل گیمراسکورها:  ۵۷۲,۶۰۵,۵۵۴,۵۸۷
  • بالاترین گیمراسکور: ۱,۴۱۶,۴۶۵
  • تعداد دوستی‌هایی که در ایکس‌باکس لایو ایجاد شده است:  ۴,۲۳۳,۸۹۱,۴۸۲

نخستین عنوان از سری هیلو و نخستین کنسول ایکس‌باکس در ۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۱ انتشار پیدا کردند.

xbox one s 11

نامزدین Game Award 2016 اعلام شدند

مانند هرساله، امسال نیز شاهد اعلام شدن لیست نامزدین برترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ هستیم. در سال ۲۰۱۶ شاهد انتشار عناوین بسیار خوبی بودیم و حال باید دید که بهترین آن‌ها کدام‌اند. پنج نامزد بهترین بازی‌های امسال Doom و Inside به‌همراه Overwatch ،Titanfall 2 و Uncharted 4: A Thief’s End هستند. این عناوین توانسته‌اند در هر دو بخش فنی و خلاقیتی بهترین تجربه ممکن را ارائه کنند. Uncharted 4 توانست پرافتخارترین عنوان امسال از نظر تعداد نامزدی برای جایزه باشد، این عنوان انحصاری توانسته در ۸ بخش نامزد باشد. Firewatch ،Inside و Overwatch نیز با پنج بار نامزدی در رتبه‌های دوم و سوم بودند. به‌صورت کلی ۶۳ بازی نامزد بهترین‌های امسال در بخش‌های مختلف بوده‌اند. مراسم Game Award 2016 در یکم دسامبر برگزار می‌شود. شما می‌توانید از اینجا فهرست نامزدها را مشاهده کنید.

the game awards 2015 wer sind die nominierten

در The Game Awards 2016 از هیدئو کوجیما تقدیر می‌شود

یکی از بخش‌های مراسم سالانه‌ی The Game Awards، تقدیر از بزرگ‌ترین دستاوردهاست و نماد مخصوصی به‌نام Industry Icon جهت تقدیر به نوآور و خالق سال اهدا می‌شود که جایزه‌ی امسال، از آن کارگردان افسانه‌ای Metal Gear یعنی هیدئو کوجیماست. تهیه‌کننده‌ی The Game Awards یعنی جف کیفلی (Geoff Keighley)، امروز اعلام کرد که هیدئو کوجیما در مراسم امسال، جایزه‌ی Industry Icon را دریافت می‌کند تا از کارنامه‌ی درخشان و نوآوری‌ها و ساخت بازی‌های عالی وی، تقدیر به عمل آید. قابل توجه است که در مراسم سال قبل، کوجیما به‌خاطر کونامی و منع کردن او از دریافت جوایز و درگیری‌هایشان، نتوانست این جایزه را کسب کند و همان‌طور که در توئیت جف کیفلی می‌بینید، وی گفته است که کوجیما “بالاخره” این جایزه را دریافت می‌کند و از او تقدیر می‌شود:

کوجیما بالاخره جایزه‌اش را دریافت می‌کند! او طی The Game Awards 2016 که در ۱ دسامبر برگزار می‌شود، Industry Icon را کسب خواهد کرد.

cxe pihuoaaoam ds1 670x404 constrain

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه #۳۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۳۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۳۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۳۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۳۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه #۳۴ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا