تیک-تو: رقبای ما سریهای خود را میسوزانند
مدیر عامل تیک-تو یعنی استراس زلنیک، طی کنفرانس MKM Partners Entertainment دربارهی عناوین ساخته شده این شرکت و سریهای رقبا صحبت کرد.
زلنیک صحبتهای بسیاری در کنفرانس امروز کرده است. حال در میانه صحبتهای خود به این نکته نیز اشاره کرد که رقبای تیک-تو آنقدر از سریهای خودشان بازیهای مختلف میسازند، که سری را از بین میبرند.
اگر ما همه آنچه که یک سری دارد را وارد تقویمی کنیم که بهصورت سالانه بازی را باید عرضه کند، از لحاظ ریاضی کار خوبی کردهایم چراکه عنوان محبوبمان سالانه عرضه میشود اما از لحاظ کیفی چه اتفاقی برای بازی میافتد؟ در واقع کیفیت بازی به گوشه رانده میشود و آن عدد است که ارزش پیدا میکند. اینکار باعث میشود تا تیم توسعه دهنده بازی را دوبرابر کنیم، کیفیت کاهش پیدا کند و مصرف کنندگان از سری خسته شوند.
زلنیک در ادامه توضیح داد که با عرضه نکردن عناوین یک سری بهصورت سالانه درواقع آن فزانچایز محبوب و خواستنی باقی میماند و این استراتژی تیک-تو است؛ درحالی که رقبای آنها درحال سوزاندن فرانچایزهای خود هستند.
یکی از نکات مثبت تیک-تو این است که سریهای ما دائمی است. آنها درکنار دائمی بودن، موردعلاقه بسیاری نیز هستند. منظور از دائمی بودن این است که رقبای ما با عرضه تعداد زیادی بازی از یک سری آن را میسوزانند و سپس باید به دنبال ساخت فرانچایز جدیدی روند که بسیار سخت است اما ما با عرضه بهموقع و پشتیبانی طولانی مدت، فرانچایزهای خود را بهصورت دائمی زنده نگه میداریم.
ما نیز سریهای جدید عرضه میکنیم و فکر میکنم هرساله یک سری موفق را عرضه کردهایم. برنامه عرضه ما درکنار آنکه عناوین قوی را انتشار میدهد، از سوزاندن فرانچایزها نیز جلوگیری میکند و این همواره هدف ما بوده است.
زلنیک در ادامه به یک رقیب بزرگ اشاره کرده که بیش از ۲۰ میلیون دلار را صرف خرید و تصاحب امتیاز سریهای مختلف کرده و سپس در ادامه با اشاره به نام مدیرعامل الکترونیک آرتز یعنی اندرو ویلسون اعلام داشت که او توانسته به خوبی مدیریت کند و از سوزانده شدن فرانچایزهای خود جلوگیری نماید. زلنیک ادامه داد که بیشتر ناشران اشتباهات مختلفی در عرضه عناوین خود میکنند و با رویای ساختن امپراطوری بزرگ با شکست روبهرو میشوند.
زلنیک همچنین اعلام کرد که تیک-تو عناوین خلاقانهای را نیز در برنامه انتشار خود خواهد داشت. او در پایان به این نکته اشاره کرد که تیک-تو منابع مالی خود را در راه درست استفاده کرده و آنها از دست نمیدهد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ۴ مورد از بیشترین عناوین پیشفروش شده در پلی استیشن، متعلق به ایکس باکس هستند
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
نظرات
پول زیاد زده سرشون تن در عذابه مست پولن
ببینم من فقط اینو بهت میگم تک تو . ای کاش یکم این گ..شادیستو کنار میذاشتی حداقل چهارتا تکچر باکیفیت به این کشتی کجوکلت میزدی گیمپلی که بوخوره تو س.رت
این حرفش (رقبای ما سریهای خود را میسوزانند) طعنه داره به یوبی و سری واچ داگز به احتمال زیاد
این ایرادا رو باید از استودیو hangar 13 بگیری عزیزم نه از take two
طرف حرفش دقیقا با یوبی سافت بود
الکی میگه :laugh:
آفت.ابه زده به مافیا حالا میگه هر سال نمیدیم تا لطمه نخوره :quiet:
Borderlands هم در حدی نیست که سالانه فروش کنه
پس دیگه این کدوم بازیشون رو میگه :footmouth:
gta, read dead, nba 2k 😐
Gta
جی تی ای کشکه ؟
راک استار حسابش از اینا جداست خودشون هم میتونن دخالت کنن تو کارشون اون استودیو هم به فنا میره
مثل اکتیویژن و بلیزارد
خدایی بعد از مافیا۳ چجوری روش میشه همچین حرفایی بزنه!
واقعا حرف قشنگی زد …. واقعا عرضه سالانه چیز مسخره ایه
جناب زلینک، از خصوصیات آدم منافق تفاوت در گفتار و عملش هست! :yes: 😐 :sweat:
مرتیکه زد رید به مافیا بعد اینطور میگه 😐
می مرد یکم بودجه مافیا ۳ رو زیاد میکرد و تاخیر میزد؟ (چون خدایی مافیا ۳ بازی خوبی بود . داستان و گیم پلی خوبیم داشت اما تکسچر های بی کیفیت ، لول دیزاین ضعیف مراحل ، باگ های مختلف و … نابودش کردن که راحت میشد با تاخیر و یکم بودجه بیشتر حلش کرد)
مگه تیک تو ساخته؟اونا فقط اجازه ساخت و پولشو میدن بقیش با اونا نیس ک.الان کالاف تر زدن بش باید بریم خِر رییس اکتیویژنو بگیریم بگیم چرا ریدی؟
مگه تیک تو نساخته؟! هرجا اسم مافیا ۳ هست اسم تیک تو هم هست
من که تا الان فکر میکردم تیک تو ساخته الان شک کردم میرم میگردم تو نت
take two و ۲k هر دو ناشر این بازی هستن ولی دخالت مستقیمی در ساخت بازی داشتن که منجر به پاره شدن زنجیر مافیا شد
داداش شما اگه از بازی راضی نیستی خب ببر به فروشنده پس بده و بعد از اینکه ازت عذرخواهی کرد و پولتو برگردوند ازش یه بازی رایگان بابت جبران خسارت بگیر 😐
شما باید یقه هنگر۱۳ رو بگیری که بازی رو ساخته.
دوست عزیز شما اول مشخص کن مخاطب صحبتت کیه
وقتی یه ناشر دنبال بازیساز میگرده میره سراغ بهترینشون نه هنگر۱۳ ! حالا اینکه سازنده بازیو خوب نساخته یا توی بهترین تجربه مشکل داشته بحثی نیست
ولی فکر میکنم قبل از همه اینا وظیفه ی ناشر هست که به کدوم سازنده اطمینان کنه چون ناشر هست که از موفقیت تجاری یه بازی سود میبره نه بازیساز!
اونم بازی هایی aaa که نیاز دارن وقت و سرمایه زیادی براش صرف شه
کسی هم بحث خسارت نکرد! فن یه بازی قدیمی بودن چیزیه که طرفداران قدیمیش درک میکنن چون دوست ندارن بازی مورد علاقشون داستان سرایی و گان پلی خوبش در یک یکسری مشکلات سوخت بشه
دوست عزیز مخاطب بنده اون دوستانی هستن که از بازی گله میکنن. بعضی از ناشران بزرگ هم استودیوهایی رو استخدام کردن که بعدا شکست خوردن حتی تو بازیای انحصاری در حالی که همین ناشرا بعضی از بزرگترین بازی ها رو منتشر کردن…حالا مقصر کیه؟ ناشر یا شرکت که علم غیب نداره بدونه استودیو موفق میشه یا نه.
Y PS عزیز پس قبول دارید عنوان مافیا ۳ تقریبا جزو همون عناوین نه چندان موفقه؟ با این حساب گله کردن از یه بازی که نسخه ی اولش جزو بهترین تجربه های گیمری بوده ولی به اینجا رسیده صحیحه. به شخصه از نسخه دوم تا ۴سال منتظر بودم ببینم این بازی کی یه خبری ازش میاد. قطعا سازندگان زیادی هستن که با بازی اولشون موفق میشن و همینطور شکست میخورن. اما یکی مثل تیک تو باید یه فرقی بین سازنده ی چکی و آمریکایی دیده باشه که همینجوری یکی از عناوین معروفشو از وسط کار میده به یه استدویوی دیگه بسازن. با همه ی این تفاسیر نسخه دوم از سازنده ی قبلی مشکل زیادی هم نداشت فقط فروش جالبی نکرد
در مورد عرضه ی بازی هم مشخصه ناشرین عجله ی زیادی داشتن که سازنده ی تنبل هم کارو تموم_نیمه تموم ارائه کرد و رفت
بنده هم از تخریب بدم میاد کسی هم منکر موفقیت های تیک تو و زیر مجموعه هاش نیست. ولی هنگر ۱۳ هم فقط یه سازنده بود که یه طرح داد(شاید یخورده بزرگ تر از حد توانش فکر کرد) و از طرف مالک عنوان مورد قبول واقع شد و ادامه ی کار
YPS
من که نیومدم یقه تیک تو رو بگیرم بگم شما بازی رو بهتر کنید ، اما مشکلاتی که مافیا ۳ داشت یقینا بخاطر کم بود زمان و البته کم بودن بودجه ی بازی بوده .
و گرنه تو اون شرکت تستر نیست؟! دستور تاخیر بازی هم ناشر میزنه هنگر ۱۳ بازی رو میسازه و ناشر منتشر میکنه . ناشر میتونست یکمی زمان بده به هنگر ۱۳ و بودجه رو بیشتر کنه تا با شوق بیشتری هم رو بازی کار کنن .
چرا شایعه درست میکنی دوست عزیز
مافیا ۳ تیک تو ساخته تو سایتش اولین بازی هست
تو این لینک نگاه کن کل بازیهای تیک تو هستن
https://www.take2games.com/games/
مساله اینه که تیک تو جزو اون دسته از ناشرانی هست که در کار سازنده دخالت مستقیم دارن.این همه خرج یه استدیوی تازه کار کردن که وارد صنعت بازیسازی بشه چی شد آخرش؟ حداقل برای بهبود موارد فنی عرضه زودهنگام نمیکردن. در irrational games هم نیمه بسته کردن چون کن لوین رو مجبور کردن یه بایوشاک جدید بسازه ولی نساخت تا اللان ۲ تا از ip های معروفش رو هوا هست
البته ۲k هم خودم یه زمانی خیلی بهش علاقه داشتم کم نقشی نداشته در این موارد چند وقت پیش هم اسنادی رو شد در باره ی اشتباهات ۲k که منجر به شکست چند تا از عناوینش شد
چقد حرف میزنه جدیدن کله گنجشک خورده 😀 😀
حرفاش درسته عرضه سالیانه به ضرر یه IP هست. اما وقتی مافیا رو میبینم نمی تونم ناراحت نشم درسته سازنده بازی هنگر ۱۳ هست اما ناشر هست که درآخر بازی رو منتشر میکنه میتونست تاخیر بزنه ودر واقع این مافیا ۳ بود که سوخت اون وقت به دیگران توصیه اخلاقی میکنه :-/
شما به مافیا گن.د نزن به اکتی و کالافشم کاری نداشته باش
این حرفش (رقبای ما سریهای خود را میسوزانند) طعنه داره به یوبی و سری واچ داگز به احتمال زیاد
مگه واچ داگز هر سال منتشر میشه؟ :rotfl: