توسعه‌دهنده ارشد DOOM: استفاده از قدرت اسکورپیو برای ۴K اتلاف منابع و موقعیت‌ها است

۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵

طبق گفته توسعه دهنده ارشد عنوان DOOM، استفاده از قدرت ۶ ترافلاپسی ایکس‌باکس اسکورپیو برای رسیدن به رزولوشن ۴K اتلاف منابع و موقعیت‌ها است.

در کفرانس E3 2016 مایکروسافت شاهد معرفی قدرتمندترین کنسول تاریخ، یعنی ایکس‌باکس اسکورپیو بودیم. این کنسول توانایی پردازش گرافیکی ۶ ترافلاپس داشته و ۳۲۰ گیگابایت پهنای باند رم آن است. اسپنسر، مدیرعامل بخش سرگرمی‌های مایکروسافت، قول تجربه بازی‌های با رزولوشن ۴K واقعی را برروی اسکورپیو داده است البته توسعه‌دهندگان خود انتخاب می‌کنند که بازی‌شان برروی چه رزولوشنی قرار داشته باشد.

حال تیاگو سوسا، توسعه‌دهنده ارشد عنوان DOOM، در حساب رسمی توییتر خود اظهار داشت که استفاده از قدرت بالای اسکورپیو برای رسیدن به رزولوشن ۴K اتلاف این قدرت است چراکه آن‌ها می‌توانند در رزولوشن ۱۰۸۰ به چیزهای فراتری برسند.

استفاده از چنین قدرتی برای ۴K حتی برروی کنسول‌ها که دور از تلویزیون و برروی کاناپه به بازی می‌پردازند، اتلاف منابع و موقعیت‌هاست. از این قدرت باید برای رسیدن به ویژگی‌های بهتر در گیم‌پلی استفاده شود و رزولوشن در ۱۰۸۰ باقی بماند.

پلی استیشن ۴ پرو نیز در این هفته به‌صورت رسمی با قیمت ۳۹۹ دلار منتشر شد. کنسول سونی نیز توانایی اجرای بعضی بازی‌ها با کیفیت ۴K را دارد اما گزارش‌ها خبر از عملکرد ضعیف آن را می‌دهند.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • you dada گفت:

    فکر نکنم شفافیت تصاویر و وضوح تصویر کمکی به لذت بردن بکنه … مثل یه فیلمه که کیفیت ۷۲۰ و ۱۰۸۰ ببینی فیلمه شاید کیفیتش فرق کنه اما محتویاتش که فرقی نداره! به هرحال امیدوارم بیخیال این بحث ها بشند و بیشتر رو گیم پلی و مخصوصان داستان کار کنند در اینده … Confused

    0
    0
  • یه نکته خیلی واضحی وجود داره که نمیفهمم اسپنسر چطور نمیفهمه و اونم وجود محتوای خوبه.
    من یه ماه پیش Farenheit Indigo Prophecy رو از PS Store خریدم و نشستم بازی کردم و واقعا بازی فوق العاده ای بود و داستان سراییش عالی بود و لذتی که من از این بازی با اون گرافیکش بردم خیلی بیشتر از اکثر بازی هایی بود که جدیدا دارن میان.
    شما واسه لذت بردن از یه بازی و محو شدن تو اون نیاز به یه گرافیک بی نظیر و رزولوشن خیلی بالا ندارید و یه همچین بازی هایی هم میتونه شما رو مجذوب خودش کنه.
    درباره تاکید ماکرو رو رزولوشن هم فقط همینو بگم که با یه رزولوشن خوب نمیشه مردم رو سمت یه کنسول کشوند و محتوا همیشه مهم تره.اگه بخواد بازی هایی بده که فقط قراره گرافیک داشته باشن و رو این موضوع تکیه کنه، واقعا کنسول بدرد نخوری خواهد شد.
    الان واقعا واسم سواله که میخواد چه انحصاری خوبی بده که مردم رو جذب کنه چون اکثر اینایی که منتشر کرد، نسبت به میزان تبلیغاتی که کرد شکست خوردند و الان هم هیچ ip دیگه ای نمونده.

    0
    0
  • oculus rift گفت:

    بازیها باید جوری طاخته بشن که همه چه اونای که tv 4k ندارن مثل من یا برای کسایی که تلویزیون ۴kدارن نهایت لذتو ببرن کلا باید دستمشتری تو انتخاب باز باشه

    0
    0
  • Lonely wild گفت:

    بر عکس خیلیا که با کنسول میان نسلی مخالفم ب نظرم کنسول میانسلی میتونه مشکلات فنی و اشکالات سخت افزاری واسه کنسول های نسل بعدی کم تر کنه و سازنده ها رو با سخت افزار بعدی اشنا کنه و یه جورایی یه ازمایش برای کنسول ها نسل بعدی باشه اسکورپیو هم از همون اول مشخص بود که نمیتونه با ۶ترافلاپس ((همه)) بازی ها رو ۴knative بیاره ولی قطعا در ۱۰۸۰ تجربه لذت بخش تری نسبت به کنسول معمولی داره.

    0
    0