خبرنامه شماره #۳۳ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۳ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۳ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۳ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

خبرنامه شماره #۳۳ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته

اشکان عالی خانی
۰۸:۰۰ ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
خبرنامه شماره #۳۳ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

طبق سنت هر هفته گیمفا، این هفته نیز با قسمت جدیدی از خبرنامه در خدمت شما عزیزان هستیم تا اتفاقات و اخبار مهم هفته گذشته را به اطلاع شما برسانیم.

 

 

سونی معتقد است که بازی No Man’s Sky با گذر زمان میتواند جایگاه اصلی خود را پیدا کند

شاون لیدن مدیر بخش سرگرمی‌های سونی در هفته گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرده که همچنان به استدیو هلو گیمز و بازی No Man’s Sky ایمان دارد و معتقد است که بازی No Man’s Sky با گذر زمان میتواند جایگاه اصلی خود را پیدا کند. وی در مصاحبه ای که اخیرا با Live with YouTube Gaming داشته است بیان کرد که او به شان موری (سازنده بازی No Man’s Sky) و تیمش ایمان دارد:«سازندگان ایده و تصویر ذهنی فوق العاده‌ای از آنچه قرار بود در مرحله‌ی ساخت قرار گیرد در سر داشتند و این ایده کاملا منحصر بود، وی ادامه داد: تا کنون هیچ بازی شبیه به آن ساخته نشده که این خود نشان دهنده‌ی قدمی بزرگ و جاه طلبانه برای تیمی کوچک و نوظهور است. با این حال نتیجه ی کار آنطور که عده ای پیشبینی کرده بودند نبود و شکست های کوچکی در ابتدای کار متوجه بازی شد ولی هلو گیمز کماکان در حال تلاش برای بهبود بازی و نزدیک کردن واقعیت بازی به تصور ذهنی و توقعات سازندگان از بازی است.» لیدن با تاکید بر خلاقانه بودن این سبک ادامه داد:«چیزی که در واقع از No Man’s Sky باید آموخت این است که نسل های بعدی بازی نیاز به خلاقیت بیشتری دارند و ما نباید جاه طلبی و نوآوری را از دسترس بازی ساز خارج کنیم و طبق سازکار های قدیمی و روتین همیشه بازی باز را بازی‌های شوتر و ماجراجویی و با روند های تکراری سرگرم کنیم و شاید با گذشت زمان بازی No Man’s Sky بتواند جایگاه اصلی خود را در میان بازی بازان پیدا کند.» و در آخر به عنوان آخرین دفاع از این بازی لیدن توضیح داد:«هیچ کس نمی تواند از عواقب یک ریسک و چالش بزرگ قسر در برود و زمانی که یک چالش بزرگ را می پذیرد یابد آماده‌ی رویارویی با مشکلات بعدی باشید و در این راه بیشترین دشواری متوجه پیشگامان است.»

no mans sky screenshot 02 192000

مدیر ارشد DICE این استودیو را ترک می‌کند

پاتریک بچ (Patrick Bach)، مدیر ارشد استودیوی دایس الکترونیک آرتز در سوئد، این استودیو را ترک می‌کند. ایشان به مدت ۱۵ سال در الکترونیک آرتز حضور داشتند و برروی عناوین فوق‌العاده استودیوی دایس مانند Battlefield و Star Wars Battlefront کار کردند. رئیس شرکت الکترونیک آرتز، آقای پاتریک سادرلند (Patrick Soderlund) در بیانه‌ای به PlayStation Lifestyle بیان کردند:«پاتریک بچ در الکترونیک آرتز و دایس در طول این ۱۵ سال یک همکار فوق‌العاده بوده است. ما به خاطر همه کمک‌هایش از او تشکر می‌کنیم، مخصوصا برای فرانچایز Battlefield و طرفداران آن و برای او بهترین چیزها را در ماجراجویی بعدی‌اش آرزو می‌کنیم.» آقای بچ در بیانه‌ خود در این مورد اشاره کرده است که در الکترونیک آرتز و دایس یک «گردش حماسی» داشته است.:«من قطعا Battlefield 1 را برای یک مدت بسیار طولانی بازی می‌کنم و منتظر هستم تا ببینم اثر شگفت انگیز بعدی تیم در استودیوی دایس چه خواهد بود.» هنوز صحبتی در مورد کار و فعالیت بعدی پاتریک بچ یا این که چه کسی به عنوان جانشین او در استودیوی دایس انتخاب خواهد شد، نشده است. باید منتظر اطلاعات بیشتر در این مورد از الکترونیک آرتز باشیم. بزرگ‌ ترین عنوان استودیوی دایس بازی Battlefield 1 بود که در تاریخ ۲۱ اکتبر منتشر شد و البته با استقال بسیار خوبی نیز مواجه گردید. استودیوی دایس علاوه بر برنامه‌هایی که برای آینده Battlefield 1 دارد، برروی محتواهای جدیدی برای عنوان Star Wars Battlefront کار می‌کند. این استودیو همچنین در حال ساخت بازی Star Wars Battlefront 2 است که قرار است در پاییز سال ۲۰۱۷ منتشر شود.

ckyx9tmugaan 8e

انتشار تریلرها و اطلاعات بسیار از  Mass Effect: Andromeda 

جزئیات جدید داستان Mass Effect: Andromeda در هفته گذشته با انتشار یک تریلر در دسترس قرار گرفتند. این ویدیو به یکی از ماموریت‌های بازی به نام Pathfinder مربوط می‌شود که به عنوان “سفر یک‌طرفه” توصیف شده است. شخصیت درون تریلر می‌گوید:« ۶۰۰ سال پس از زمان کنونی، شما در یخبندان واقع در حومه کهکشان آندرومدا بیدار می‌شوید. بیشتر شما در آرک هایپریون (Arc Hyperion) قرار می‌گیرید در حالی که بقیه با من در نکسوس سفر خواهند کرد.»علاوه بر هایبریون، سه آرک دیگر هم وجود دارد که هر کدام پناهگاه یک گونه جداگانه هستند. آن‌ها از راه شیری جدا می‌شوند و هر کدام از آرک‌ها Pathfinder اختصاصی خود را دارند. همان‌طور که قبلا مشخص شده بود، Pathfinder شخصیت اصلی Andromeda است و در ویدیوی زیر به عنوان “ترکیبی از سرباز زبده، دانشمند و راهنمایی که وظیفه پیدا کردن خانه جدیدی را دارد”، توصیف شده است. به عنوان بخشی از N7 Day، الکترونیک‌آرتز و بایوور همچنین تریلر جدیدی هم از Mass Effect Andromeda منتشر کرده‌اند که در این بخش می‌توانید به تماشای آن بپردازید. علاوه بر این، خرده فروشی Best Buy از باکس آرت نسخه‌های رایانه‌های شخصی و لوکس بازی رونمایی نموده‌ است. همچنین بتای چند نفره این عنوان نیز تایید شد.

mass effect andromeda 3 1 ds1 670x377 constrain

بلیزارد:‌ Warcraft 1 & 2 بازسازی نخواهند شد چراکه دیگر سرگرم کننده نیستند

همانطور که اطلاع دارید اخیرا نمایشگاه BlizzCon برگزار گردید و شرکت بلیزارد اطلاعات بسیاری از عناوین آینده و کنونی خود در اختیار طرفداران قرار داد. حال یکی از طرفداران در مورد امکان عرضه نسخه‌های بازسازی شده Warcraft 1 و Warcraft 2 سوالاتی پرسید که با جواب منفی بلیزارد روبه‌رو شد. فرانک پیرس، یکی از موسسین بلیزارد در پاسخ به این سوال چنین گفت که این اتفاق نخواهد افتاد. پیرس در ادامه توضیح داد که بلیزارد بسیار خوش شانس است که به تمامی کدها و موادخام بازی‌های اصلی‌اش دسترسی دارد اما بازکردن آن‌ها و این که دلیل‌ وجود آن کدهای به‌خصوص را فهمیدن، وقتگیر است. در ادامه پیرس چنین گفت:«ما چندین کارمند داشتیم که به این ایده بسیار علاقه مند بودند و کدهای Warcraft 1 را به‌کلی تغییر داده و امکان بازی کردن آن را برروی ویندوز جدید به‌وجود آوردند. من آن را بازی کردم. Warcraft: Orcs & Humans برای زمان خودش فوق العاده بود. اما به شما قول میدهم در دنیای امروز و استانداردهای جهانی، این بازی دیگر سرگرم کننده نیست.» در ادامه پیرس به این نکته اشاره کرد که منابع توسعه دهندگان بلیزارد محدود است پس بهتر است به‌جای کار برروی بازسازی عناوین پیشین، روی محتوای جدید برای World of Warcraft و Overwatch کار کنند. درآخر نیز پیرس از علاقه و احساسات طرفدران برای عناوین پیشین و قدیمی تشکر کرد.

world of warcraft lich king arthas menethil 102527 1920x1080

مایکروسافت برنامه پیش‌نمایش ایکس‌باکس را دوباره نام گذاری کرد | هم‌اکنون همه می‌توانند عضو شوند

در هفته گذشته مایکروسافت به‌صورت رسمی خبر از تغییر نام برنامه پیش‌نمایش ایکس‌باکس داد. پیش‌نمایش ایکس‌باکس هم‌اکنون به Xbox Insider تغییر نام داده است.

اعضای پیش‌نمایش ایکس‌باکس یا با نام جدیدشان “ایکس‌باکس Insider” زودتر از بقیه ویژگی‌های جدید سیستم عامل ایکس‌باکس وان را تجربه می‌کنند و با ارائه بازخورد به بهبود آن کمک می‌کنند تا در هنگام عرضه برای عموم در بهترین وضعیت خود قرار داشته باشد. همچنین برنامه ایکس‌باکس Insider تغییرات پایه‌ای دریافت کرده و به کل تغییر می‌کند. طبق گفته لری هاب از مایکروسافت تغییرات بدین شکل هستند:

  • تغییر نام به Xbox Insider Hub
  • برنامه از انتخاب‌ها و شخصی‌سازی‌های بیشتری بهره می‌برد. ماموریت‌های جدیدی برای شما در برنامه قرار می‌گیرد و به بعضی از بازی‌ها و برنامه زودتر دسترسی پیدا می‌کنید و به‌عنوان تست کننده بتا آن را تجربه می‌کنید.
  • رابط کاربری برنامه تغییر کرده و همانند رابط کاربری ایکس‌باکس وان شده است.
  • تگ مخصوصی برای افراد عضو بخش Insider ایکس‌باکس داده می‌شود که به پاس تشکر و قدردانی از همکاری آن‌هاست.
  • حال چندین کاربر می‌توانند به‌صورت همزمان برروی یک کنسول عضو پیش‌نمایش باشند تا هرکاربر بتواند به راحتی بازخورد خود را ارائه دهد.

همچنین از این پس همه می‌توانند به راحتی عضو اعضای پیش‌نمایش یا Insider ایکس‌باکس باشند.

xboxlogo ds1 670x352 constrain

صداپیشگان اصلی Mass Effect Andromeda مشخص شدند

خیلی از طرفداران، انتظار عرضه‌ی Mass Effect Andromeda را می‌کشند و می‌خواهند ببینند که در این نسخه‌ی جدید، چه شخصیت‌هایی حضور دارند و ادامه‌ی سه‌گانه‌ی Mass Effect که در نسل هفت شاهد انتشارش بودیم، چه عنوانی خواهد بود و ظاهرا قرار است استعدادهای بزرگی را با خود به ارمغان آورد. وب‌سایت گیم اینفورمر، اطلاعاتی از صداپیشگان Mass Effect Andromeda منتشر کرده و همچنین به‌مناسبت روز N7، صداگذاران سه شخصیت اصلی بازی را اعلام نموده است:

  • کلنسی بران (Clancy Brown) در نقش الک رایدر (Alec Ryder)
  • تام تیلورسون (Tom Taylorson) در نقش اسکات رایدر (Scott Ryder)
  • فرایدا ولف (Fryda Wolff) در نقش سارا رایدر (Sarah Ryder)

همان‌طور که می‌دانید، صداپیشگان اصلی در بازی‌های خوبی حضور یافته‌اند و از عناوینی که کلنسی بران در آن حضور داشته است، می‌توان به The Shawshank Redemption و Carnivale اشاره کرد. همچنین تام تیلورسون، در Octodad: Dadliest Catch ایفای نقش کرده است و Civilization: Beyond Earth جزو کارنامه‌ی فرایدا ولف محسوب می‌شود. در اول بازی، شما قادر به انتخاب یکی از شخصیت‌ها یعنی سارا یا اسکات رایدر خواهید بود و همچنین می‌توانید با گزینه‌های مختلف شخصی‌سازی، ظاهر آن‌ها را شکل دهید. در حالی که از بین این دو خواهر و برادر یعنی سارا و اسکات باید تنها با یکی از آن‌ها بازی را تجربه کنید، اما شخصیت دیگی نیز نقش مهمی در داستان ایفا خواهد کرد. بقیه‌ی جزئیات از شخصیت‌ها نیز با نزدیک شدن به انتشار بازی ارائه خواهند شد.

mass effect andromeda 4

دیپ سیلور: سری جدید بازی Metro در سال ۲۰۱۷ منتشر نخواهد شد

در هفته گذشته خبری مبنی بر انتشار نسخه جدید سری بازی‌های Metro در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود اما بسیاری از سایت‌ها با توجه به سکوت شرکت سازنده در این باره، خبر تاریخ انتشار بازی را فقط در حد یک شایعه دانستند که به نظر می‌رسد عقیده آنها درست از آب درآمده است. شرکت دیپ سیلور به تازگی بیانیه‌ای منتشر کرده است که بر اساس آن مشخص شد سری جدید بازی Metro در دست توسعه قرار دارد اما قرار نیست این بازی در سال ۲۰۱۷ منتشر شود. به گفته دبپ سیلور:«شرکت دیپ سیلور به عنوان توسعه دهنده بازی محبوب Metro برنامه‌های بسیار جاه طلبانه‌ای در خصوص موفقیت سری جدید بازی دارد اما برای پاسخ به انتظارات طرفداران خود مبنی بر تاریخ انتشار بازی باید بگوییم که ما برنامه‌ای برای عرضه بازی در سال ۲۰۱۷ نداریم.» شرکت دیپ سیلور تاکید کرد که در آینده خبرهای مهمی درباره روند ساخت نسخه جدید بازی Metro را با هواداران به اشتراک می‌گذارد.

metro redux feature

لیست حاضرین در PSX 2016 مشخص شدند

اخیرا سونی لیست ناشران و توسعه دهنده‌های حاضر در Playstation Experience 2016 را که در کالیفرنیا برگزار می‌شود را اعلام کرده است. سونی در طی یک پست در وبلاگ رسمی پلی‌استیشن، اسامی ۶۷ ناشر و توسعه دهنده را که در مراسم PSX 2016 حضور پیدا خواهند کرد را اعلام کرد. تعدادی از این حاضرین بازی‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن وی‌آر را به نمایش خواهند کشید. شما می‌توانید از اینجا این لیست را مشاهده کنید. Playstation Experience 2016 در تاریخ ۳ و ۴ دسامبر (۱۳ و ۱۴ آذر) در کالیفرنیا برگزار خواهد شد و شاهد معرفی و اعلام جزئیات بیشتری از بازی‌های خواهیم بود.

playstation experience 620x349

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه شماره #۳۳ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۳ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۳ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۳ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۳ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه شماره #۳۳ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۳۳ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا