Titanfall 2 - بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی | گیمفا
Titanfall 2 - بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی | گیمفا
Titanfall 2 - بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی | گیمفا
Titanfall 2 - بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی | گیمفا

Titanfall 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی

مهزیار رحیمی دوست
۱۹:۲۲ ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
تصاویر جدیدی از قسمت تک نفره و چندنفره بازی titanfall 2 منتشر شد

وقتی EA اعلام کرد که Titanfall 2 تست بتای رایانه‌­های شخصی را دریافت نخواهد کرد، بسیاری از بازی­‌بازان راجع به وضعیت آن نسخه نگران شدند. در آن زمان، عدم عرضه تست بتا برای پلتفرم خاصی، به این معنا بود که بازی روی آن پلتفرم به طرز بدی اجرا خواهد شد. Titanfall 2 هم اکنون عرضه شده است و زمان آن است که ببینیم این عنوان روی رایانه­‌های شخصی چگونه اجرا می­‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گیمفا همراه باشید.

در این بررسی، برای CPU از یک Intel i7 4930K (توربوبوست شده در ۴٫۲ گیگاهرتز)، ۸ گیگابایت رم، یک کارت گرافیکی NVIDIA GTX980Ti، ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی و آخرین درایور نسخه WHQL از درایورهای GeForce استفاده شده است. NVIDIA هنوز برای این عنوان یک پروفایل SLI رسمی ارائه نکرده است که به همین خاطر ما عملکرد کارت گرافیکی GTX690 را بررسی نکردیم.

Titanfall 2، توسط نسخه‌­ای تغییر یافته از موتور بازی­‌سازی سورس (Source Engine) ساخته شده است و همانطور که در زیر مشاهده می­‌کنید، Titanfall 2 مشخصا یک عنوان نیازمند کارت گرافیک است. پردازنده شش هسته­‌ای به هیچ وجه فشاری را تحمل نکرد و در هیچ صحنه‌­ای کارت گرافیکی را محدود نکرد.

نمودار پردازنده

نمودار پردازنده

مثل همیشه، ما یک پردازنده دو هسته‌­ای و یک پردازنده چهار هسته­‌ای را شبیه­‌سازی کردیم تا ببینیم بازی روی سیستم­‌هایی با این پردازنده‌­ها چگونه اجرا می­‌شود. با غیرفعال بودن Hyper Threading، پردازنده دو هسته­‌ای شبیه سازی شده قادر بود نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم در ثانیه ارائه کند، هرچند تعدادی گیرکردن­‌های قابل توجه وجود داشت. با فعال کردن Hyper Threading، سیستم با پردازنده دو هسته­‌ای قادر بود تجربه روانی را ارائه کند و نرخ فریم حتی در مسابقات چندنفره که فعالیت زیادی در حال انجام بود روی ۶۰ فریم بر ثانیه قفل شده بود.

نیازی به گفتن نیست که سیستم پردازنده چهار هسته­‌ای شبیه­‌سازی شده قادر به ارائه تجربه بازی روانی بود و تفاوتی نداشت که Hyper Threading فعال یا غیرفعال باشد.

کارت گرافیکی GTX980Ti قادر به ارائه تجربه نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم بر ثانیه و در رزولوشن ۱۰۸۰ و روی تنظیمات الترا بود و در رزولوشن ۴K و تنظیمات الترا نرخ فریم ۴۰ تا ۵۰ فریم بر ثانیه را ارائه نمود. در اکثر موارد بازی در رزولوشن ۱۰۸۰ با نرخ فریمی بالای ۱۰۰ فریم بر ثانیه در حال اجرا بود. هرچند صحنه­‌هایی را مشاهده کردیم که با این که اتفاق خاصی در حال رخ دادن در صفحه نبود اما به طرز تعجب برانگیزی به قدرت سخت افزاری بالایی نیازمند بودند.

برای مثال صحنه زیر را مشاهده کنید. این صحنه با این که از لحاظ گرافیکی خیلی تحسین برانگیز نیست، کارت گرافیکی GTX980Ti را تا نهایت توانش استفاده کرد و فقط با ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شد. حدس ما این است که کمی مشکلات Z-buffering وجود دارد که به درستی حل نشده‌­اند. چرا که کیفیت افکت­‌ها و ویژگی­‌های دیداری که در این صحنه در حال نمایش هستند، این عملکرد ناامید کننده را توجیه نمی­‌کنند.

titanfall2 2016 10 29 03 05 27 171

مسلما این بدین معنی است که بازی­‌بازانی که کارت گرافیک NVIDIA ضعیف‌­تری دارند، در صحنه­‌های به خصوصی کمی مشکلات عملکردی را تجربه خواهند کرد و تنها راه حل آن­‌ها این است که کیفیت گرافیک بازی را کمی پایین بیاورند. بنا به گزارش‌­ها، کارت گرافیک­‌های AMD نسبت به کارت گرافیک­‌های NVIDIA، بازی را بهتر اجرا می‌کنند. رسپاون (Respawn) ادعا کرد که هم اکنون در حال کار بر روی بهینه­‌سازی است که عملکرد کارت گرافیکی را بهبود می­‌بخشد، پس این که ببینیم استودیو چه چیزی برای ارائه خواهد داشت، جالب خواهد بود.

رسپاون، تعداد قابل قبولی تنظیمات در بازی قرار داده است. بازی­‌بازان رایانه­‌های شخصی می‌­توانند کیفیت Anti-Aliasing، بافت­‌ها، فیلتر بافت­‌ها، جزئیات سایه خورشید، جزئیات سایه نقطه‌­ای، سایه­‌های نقطه‌­ای پویا، انسداد محیطی، جزئیات مدل، جزئیات افکت، علائم ضربه و Ragdolls را تغییر دهند. همچنین لغزنده‌ای برای تنظیم میدان دید و همچنین تنظیماتی برای کور رنگی و دویدن روان وجود دارد.

titanfall2 2016 10 28 15 39 59 399

باید اشاره کنیم که قابلیت Dynamic Super Resolution کارت­ گرافیک­‌های NVIDIA در بازی Titanfall 2 کار نمی­‌کند. برای استفاده از رزولوشن­‌های بالاتر مثل ۴K، مجبور شدیم که رزولوشن­‌های سفارشی را در کنترل پنل نمایش NVIDIA تنظیم کنیم.

رسپاون، راه حلی با عنوان TSAA در بازی اضافه کرده است که بنا به گفته توسعه دهندگان دو برابر سریع­تر از ۲XMSAA است و در از بین بردن دندانه‌­ها بهتر عمل می‌کند. نقطه ضعف TSAA این است که کمی تصویر را تار می­‌کند، هرچند که در این بازی این مشکلات به حداقل کاهش پیدا کرده­‌اند. در زیر می‌­توانید اسکرین­‌شات­‌هایی از مقایسه بین TSAA (سمت چپ) و ۴XMSAA (سمت راست) را مشاهده کنید.

۴xmsaa 1

۴XMSAA

tsaa 1

TSAA

 

 

 

 

 

 

 

از نظر گرافیکی، Titanfall 2 خوب به نظر می‌­رسد اما حتی نزدیک به Battlefield 1 و Gears of War 4 هم نیست. محیط بازی در حالت تک نفره عالی به نظر می‌­رسد و برخلاف دیگر توسعه دهندگان، رسپاون از رنگ­‌های متنوع استفاده کرده است. سیستم نورپردازی هم در برخی موارد بسیار تحسین برانگیز است، هرچند که از افکت­‌های انفجار بسیار ساده که در Titanfall 2 استفاده شدند بسیار ناامید شدیم. تعامل با محیط و تخریب پذیری محیط هم کمی محدودند و بازی احساس خارق­‌العاده­‌ی نسل بعدی را ارائه نمی­‌کند؛ و همانطور که انتظار داشتید برخی بافت­‌ها حتی در کیفیت­‌های خیلی بالا (Insane) بسیار رزولوشن پایینی دارند. اشتباه برداشت نکنید، Titanfall 2 ظاهری بسیار عالی دارد اما مخصوصا بعد از تجربه Battlefield 1 و Gears of War 4 کمی انتظار بیشتری از جلوه‌­های دیداری داشتیم. و همچنین رسپاون از یک فیلتر فیلمی استفاده کرده است که نمی‌­توان آن را غیرفعال کرد.

روی هم رفته، Titanfall 2 در اکثر مواقع روی پلتفرم رایانه­ شخصی عالی اجرا می­‌شود. به طور پیش فرض، بازی شتاب موس را غیرفعال می‌­کند (البته تنظیماتی برای فعال کردن آن وجود دارد)، تعدادی تنظیمات اضافه جالب وجود دارد که در بازی­‌های دیگر وجود ندارند (مانند تنظیمات کور رنگی) و به هیچ مشکل مربوط به بخش آنلاین برخورد نکردیم. با وجود این که تست بتا برای رایانه­‌های شخصی عرضه نشد، Titanfall 2 روی رایانه­‌های شخصی به خوبی اجرا می­‌شود. اما همچنان معتقدیم که برخی صحنه­‌ها از مشکلات بهینه­‌سازی رنج می­‌برند چرا که بدون ارائه صحنه تحسین برانگیزی در صفحه، کارت گرافیکی را تحت فشار قرار می­‌دهند، بنابراین امیدواریم که رسپاون عملکرد بازی را بیشتر از قبل بهبود ببخشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Titanfall 2 - بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی | گیمفا
Titanfall 2 - بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی | گیمفا
Titanfall 2 - بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی | گیمفا
Titanfall 2 - بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی | گیمفا
Titanfall 2 - بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Titanfall 2 - بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی | گیمفا