Call of Duty Modern Warfare Remastered – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی

۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱

ما معمولا مقاله­‌های بررسی عملکرد رایانه­‌های شخصی را به نسخه­‌های بازسازی شده عناوین قدیمی اختصاص نمی­‌دهیم اما نسخه بازسازی شده Call of Duty: Modern Warfare  لیاقت این چنین مقاله­‌ای را دارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گیمفا همراه باشید.


برخلاف بتسدا که در نسخه بازسازی شده Skyrim تنها تعداد زیادی افکت­‌های ویژه و نورپردازی به بازی اضافه کرده بود، ریون سافت ویر (Raven Software) تمام مدل‌های شخصیت­‌ها را به‌روزرسانی کرد، از ساختارها و بافت‌­های جدید استفاده کرد، سیستم نورپردازی بازی را ارتقا داد و تکنیک­‌های گرافیکی روز را استفاده کرد تا نمایش کلی بازی را بهبود ببخشد. بنابراین وقت این است تا ببینیم این عنوان چگونه روی پلتفرم رایانه­‌های شخصی اجرا می­‌شود.

در این بررسی، برای CPU از یک Intel i7 4930K (توربوبوست شده در ۴٫۲ گیگاهرتز)، ۸ گیگابایت رم، یک کارت گرافیکی NVIDIA GTX980Ti و یک کارت گرافیکی GTX690، ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی و آخرین درایور نسخه WHQL از درایورهای GeForce استفاده شده است. NVIDIA برای این عنوان یک پروفایل SLI ارائه کرده است بنابراین نیازی نیست که تنظیمات ابزار NVIDIA را دستکاری کنید تا بتوانید آن را فعال کنید.

نسخه بازسازی شده Call of Duty: Modern Warfare توسط آخرین نسخه موتور بازی سازی اینفینیتی وارد (Infinity Ward Engine) ساخته شده است و به نظر می‌رسد روی هسته­‌های متعدد پردازنده به خوبی پردازش می‌­شود. همانطور که در زیر مشاهده می­‌کنیم، بازی روی پردازنده شش هسته­‌ای بسیار عالی پردازش شد. با این وجود، این نسخه بازسازی شده به پردازنده بسیار قدرتمندی نیاز ندارد تا بتوانید از آن لذت ببرید.

برای این که بفهمیم بازی چگونه روی پردازنده‌­های ضعیف­تر اجرا می‌­شود، یک پردازنده دو هسته‌­ای و یک پردازنده چهار هسته‌­ای شبیه سازی کردیم. پردازنده دو هسته‌ای شبیه سازی شده قادر بود حتی بدون فعال کردن Hyper Threading، نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم بر ثانیه ارائه کند. گاهی گیر کردن­‌هایی وجود داشت که با فعال کردن Hyper Threading برطرف شدند، هرچند در اکثر مواقع حتی با پردازنده دو هسته­‌ای هم می­‌توانستیم از بازی لذت ببریم.

در طرف مقابل، پردازنده شش هسته‌­ای و پردازنده چهار هسته­‌ای شبیه سازی شده به هیچ وجه مشکلی در اجرای نسخه بازسازی شده Call of Duty: Modern Warfare نداشتند. با این حال باید اشاره کنیم که Hyper Threading در هر دوی این سیستم­‌ها تاثیری منفی بر روی عملکرد داشت. با این که بازی در هر دوی این سیستم‌­ها با نرخ فریم پایداری در ۱۰۰ فریم بر ثانیه اجرا شد (با فعال بودن Hyper Threading)، اما صحنه­‌هایی را مشاهده کردیم که کارت گرافیکی در حال استفاده از تمام قدرتش نبود. وقتی Hyper Threading را غیرفعال کردیم، در این صحنه­‌ها افزایش ۱۰ فریم بر ثانیه (و حتی در بعضی موارد ۶۰ فریم بر ثانیه) را مشاهده کردیم. به همین دلیل به شدت توصیه می‌­کنیم اگر صاحب پردازنده چهار هسته‌­ای یا شش هسته­‌ای اینتل هستید، Hyper Threading را غیرفعال کنید.

قبل از این که ادامه دهیم، باید ذکر کنیم که شنیده‌­ایم بعضی از کاربران حتی روی سیستم­‌های قدرتمند هم برخی مشکلات عملکردی را تجربه کرده­‌اند. اگر چنین مشکلاتی را دارید، توصیه می­‌کنیم تنظیمات «Fill Memory» و «Cache» را غیرفعال کنید. این تنظیمات همیشه مشکلاتی را ایجاد می‌­کنند و در واقع دلیلی هم برای فعال کردن آن­‌ها وجود ندارد. «Fill Memory» به سادگی حافظه آزاد باقی­‌مانده را تقسیم می­‌کند و اختصاص می‌­دهد و «Cache» می­‌تواند سرعت محاسبه سایه­‌های خورشید و نقشه سایه­‌های نقطه­‌ای را افزایش دهد. هرچند، چون هیچ گیر کردنی را هنگامی که این تنظیمات غیرفعال بودند تجربه نکردیم، توصیه می­‌کنیم آن­‌ها را غیرفعال نگه دارید.

نسخه بازسازی شده Call of Duty: Modern Warfare به صورت خارق­‌العاده‌­ای روی هر دو کارت گرافیکی GTX690 و GTX980Ti اجرا شد. GTX690 قادر بود نرخ فریم ثابتی در ۶۰ فریم بر ثانیه و در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات حداکثر (با تنظیمات بافت روی High) ارائه کند، در حالی که GTX980Ti، قادر بود نرخ فریم ثابتی در ۱۰۰ فریم بر ثانیه را ارائه کند. در رزولوشن ۴K، کارت گرافیک GTX980TI، بازی را با ۵۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کرد.

ریون سافت ویر (Raven Software)، تعداد بسیار زیادی تنظیمات گرافیکی را برای دستکاری قرار داده است. مانند رزولوشن بافت، رزولوشن سایه­‌های نقشه، درجه تولید سایه، نورپردازی ذره و درجه جزئیات. به علاوه، بازی­‌بازان رایانه­‌های شخصی قادر خواهند بود تا انسداد محیطی، تاثیر گلوله، نورپردازی حجمی و کَش سایه­‌های خورشید و نقطه­‌ها را فعال یا غیرفعال کنند.

از نظر گرافیکی، نسخه بازسازی شده Call of Duty: Modern Warfare از نسخه اصلی آن بسیار بهتر به نظر می‌­رسد. همانطور که گفته شد، ریون سافت ویر، تقریبا همه چیز را ارتقا داده است؛ از محیط بازی گرفته تا مدل­‌های شخصیت­‌ها. همه چیز بهتر به نظر می­‌رسد، هرچند هنوز بازی حس یک عنوان نسل قدیم را دارد و این عمدتا به دلیل سیستم نورپردازی بازی است. با این که سیستم نورپردازی بسیار پیشرفته‌­تر و دقیق‌­تر از سیستمی است که در نسخه اصلی استفاده شده بود، اما با این حال حتی نزدیک به سیستم‌­های نورپردازی که اکنون در بازی­‌های این نسل استفاده می­‌شود هم نیست. نه تنها این، بخاطر سیستم نورپردازی، بازی حالتی شسته و تارتر حتی نسبت به نسخه اصلی دارد.

نسبت گرافیک به عملکرد هم خواسته زیادی در بازی­‌بازان ایجاد می‌­کند. برای مثال، صحنه­‌هایی وجود دارد که کارت گرافیکی GTX980Ti تا آخرین توانش استفاده شد (و تنها با ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا شد) که از نظر دیداری ناامید کننده بود. به خصوص وقتی عناوینی مانند DOOM، Titanfall 2 و Battlefield 1، به طور مشابهی اجرا می‌شوند و از نظر دیداری از هر چیزی که این نسخه بازسازی شده ارائه می­‌کند، سرتر هستند. نه تنها این، بلکه نسخه بازسازی شده Call of Duty: Modern Warfare از ۵ گیگابایت حافظه رم استفاده می­‌کرد و این چیزی است که حتی در عناوینی که از نظر گرافیکی بسیار بهتر هستند هم نمی­‌بینیم.

روی هم رفته، نسخه بازسازی شده Call of Duty: Modern Warfare بسیار خوب روی پلتفرم رایانه­‌های شخصی اجرا می­‌شود. با این که این بازی جزو بهترین بازی­‌های بهینه­‌سازی شده که تست کرده‌­ایم نیست، اما نزدیک به پورت­‌های کنسول بسیار بد معمول هم نیست. همانطور که گفته شد، نسبت گرافیک به عملکرد خواسته­‌های زیادی بوجود می‌­آورد اما ریون سافت ویر تعداد بسیار زیادی تنظیمات گرافیکی برای دستکاری کردن قرار داده است. بازی نسبت به نسخه اصلی بسیار بهتر به نظر می‌رسد، برای تجربه ۶۰ فریم در ثانیه پایدار به پردازنده خیلی قدرتمندی نیاز ندارد و روی سیستم­‌های رایانه شخصی متنوعی به خوبی اجرا می‌­شود.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید