بررسی تخصصی Vortex G65VR 6RE SLI - گیمفا
بررسی تخصصی Vortex G65VR 6RE SLI - گیمفا
بررسی تخصصی Vortex G65VR 6RE SLI - گیمفا
بررسی تخصصی Vortex G65VR 6RE SLI - گیمفا

بررسی تخصصی Vortex G65VR 6RE SLI

کسری نراقی
۲۱:۳۱ ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
بررسی تخصصی Vortex G65VR 6RE SLI - گیمفا

برند MSI به ویژه اژدهای گیمینگ آن را اغلب گیمرها می شناسند، این سازنده موفق نه تنها در بازار سخت افزارهای گیمینگ PC حضور پررنگی دارد، بلکه وارد حوزه های دگیری چون لپ تاپ های گیمینگ و کامپیوترهای دسکتاپی از پیش آماده نیز شده است. VORTEX برند اختصاصی MSI برای کامپیوترهای گیمینگ از پیش آماده است، VORTEX ها، کامپیوترهای استوانه ای کوچک اما پرقدرت هستند.در نوشتار پیش رو به بررسی یکی از جدیدترین و پرقدرت ترین آنها به نام Vortex G65VR 6RE SLI می پردازیم، عملکرد سخت افزارهای پرقدرت این محصول چون دو پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1070 8GB تحت پیکربندی SLI شما را شگفت زده خواهد کرد.

گیمرهای وفادار به PC را نمی توان با هیچ امتیازی به سمت لپ تاپ های گیمینگ و یا کنسول های بازی کشید اما موضوع Vortex چیز دیگری است. این کامپیوتر استوانه ای کوچک با ارتفاع تنها ۲۷٫۸ سانتی متر و وزن ۴٫۰ کیلوگرم، توانی فراتر از هم وزن های خود دارد. شاید باور کردن اش کمی دشوار باشد اما این کامپیوتر فسقلی به پردازنده قابل اورکلاک Core i7 6700K اینتل، ۳۲ گیگابایت حافظه رم DDR4، پردازنده گرافیکی GTX 1070 8GB X2 و حافظه فوق سریع SSD تحت پیکربندی  Super RAID 4 مجهز است. قابلیت های بیشتری چون سیستم عامل ویندوز ۱۰ اورجینال، سیستم صوتی با کیفیت، ارتباط شبکه کابلی و بیسیم مخصوص گیمینگ Killer، نورپردازی RGB و طراحی گیمر پسند، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

مشخصات کلی این محصول ۴٫۰ کیلوگرمی در زیر آمده است:

سیستم عامل: نگارش خانگی ویندوز ۱۰- نگارش ۶۴ بیتی

پردازنده: Core i7 6700K اینتل- چهار هسته ای (۸ Thread) مبتنی بر معماری ۱۴ نانومتری SkyLake

حافظه اصلی: ۳۲ گیگابایت DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز- تحت پیکربندی دو کاناله

چیپ ست اصلی : Z170 اینتل- با قابلیت پشتیبانی از اورکلاکینگ

پردازنده گرافیکی : دو عدد GeForce GTX 1070 8GB GDDR5 تحت پیکربندی SLI

حافظه ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت SSD پرسرعت NVMe تحت پیکربندی Raid 0

هارد دیسک: ۱ ترابایت ۷۲۰۰ دور در دقیقه

ارتباط شبکه: درگاه گیگابایتی Killer X2، وای فای Killer 802.11 a/c

درگاه ها: جک میکروفون و خروجی هدفون، خروجی صدا  SPDIF، چهار عدد درگاه USB 3.0، دو عدد درگاه HDMI، دو عدد درگاه شبکه گیگابیتی، دو عدد درگاه خروجی تصویر Mini-DisplayPort و دو عدد درگاه USB3.1 نوع C پشتیبانی از پروتکل Thunderbolt 3

 

طراحی

این کامپیوتر کوچک با حجم تنها ۶٫۵ لیتر، نه تنها اجزای داخلی شگفت آوری دارد، بلکه از بیرون نیز جذابیت های خود دارد. طراحی Vortex G65VR 6RE SLI کاملاً گیمر پسند بوده و DNA محصولات سری گیمینگ MSI را به ارث برده است.

پشت خطوط رنگی بدنه، نوارهای RGB LED نفهته که می تواند با بهره گیری ۱۶٫۸ میلیون رنگ مختلف جلوه های مختلفی به خود بگیرد.

لوگوی آشنای MSI Gaming Dragon را باید بشناسید.

 

پشت دستگاه پنل I/O قرار دارد که درگاه های مختلف را در خود جای داده است.

Vortex G65VR 6RE SLI توسط یک کولر اختصاصی به نام Storm Cooling خنک سازی می شود. Storm Cooling از یک فن مکنده بزرگ در سقف دستگاه برای مکش هوای سرد از آن بهره می گیرد. هوای وارد شده به محفظه ضمن خنک سازی کلیه اجزای آن، از سقف دستگاه خارج می شود. Storm Cooling هم خنک و هم کم صدا است.

 

قابلیت ها

 

MSI Vortex G65VR 6RE SLI از پیش به نسخه خانگی ویندوز ۱۰- نگارش ۶۴ بیتی و تعدادی نرم افزار کاربردی مجهز است. از جمله نرم افزارهای از پیش نصب شده می توان بسته نرم افزاری MSI Dragon Center ،فناوری بهبود دهنده صدای Nahimic 2، بسته امنیتی NORTON SECURITY ,نرم افزار ضبط و اشتراک گذاری گیم پلی Xsplit Gamecaster Version 2 , نرم افزار WinZip را برشمرد.

با بکارگیری بسته نرم افزاری MSI Dragon Center می توان به سادگی هرچه تمام کارایی سیستم را به دلخواه تنظیم کرد، عملکرد سیستم خنک سازی را برای دست یابی به کارایی بالا و یا نویز پایین تغییر دارد، نورپردازی دستگاه را شخصی سازی کرد، همچنین با استفاده از MSI Dragon Center می توان پردازنده و پردازنده گرافیکی را نیز اورکلاک کرد.

SHIFT یک موتور نرم افزاری برای تغییر کارایی، خنک سازی و نویز است. SHIFT چندین پیکربندی از پیش تعریف شده دارد و کاربر می تواند بسته به نیاز و شرایط، یکی از آنها را انتخاب و اعمال نماید.

Nahimic 2 یک فناوری نرم افزاری بهبود هنده صدا با امکان اعمال تنظمیات و تغییرات حرفه ای است.

 

سخت افزار

سخت افزارهای پرقدرت و رده بالا، MSI Vortex G65VR 6RE SLI را در زمره کامپیوترهای رده بالای مخصوص گیمینگ قرار می دهد.

پردازنده: Core i7 6700K

این پردازنده ۱۴ نانومتری بر پایه آخرین معماری اینتل، یعنی SkyLake است. i7 6700K دارای ۴ هسته پردازشی فیزیکی است اما به لطف فناوری HyperThreading اینتل، هر هسته پردازشی توسط سیستم عامل به عنوان دو هسته پردازشی به خدمت گرفته می شود. این پردازنده دارای ۸ مگابایت حلافظه کش سطح سوم، پردازنده گرافیکی مجتمع HD Graphics 530 و توان حرارتی ۹۱ وات است. در حال حاضر Core i7 6700K قوی ترین پردازنده دسکتاپی سوکت LGA 1151 است.

کنترلر حافظه داخلی i7 6700K از هر دو ماژول های حافظه DDR3L و DDR4 پشتیبانی می کند.

 

پردازنده گرافیکی: GeForce GTX 1070 8GB GDDR5 X2- SLI

 

MSI Vortex G65VR 6RE SLI توان گرافیکی خود را از یک جفت ماژول MXM GeForce GTX 1070  ۸GB GDDR5 می گیرد. GTX 1070 بر پایه معماری Pascal انویدیا و دارای تعداد ۲,۰۴۸ هسته CUDA است. هر یک از این ماژول ها به ۸ گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR5 با فرکانس موثر ۸٫۰۰ گیگاهرتز و رابط حافظه ۲۵۶ بیتی مجهز هستند.

تقریباً هر یک از این ماژول ها به اندازه یک کارت گرافیک دسکتاپی GTX 1070 قدرت دارد اما همانطور که می دانید، تحت پیکربندی SLI کارایی دو برابر نمی شود. یک پردازنده گرافیکی GTX 1070 به تنهایی برای گیمینگ ۲K کافی است، بنابراین مطمئناً یک جفت از آن به خوبی از عهده گیمینگ در وضوح تصویر ۴K بر می آید.

 

حافظه رم: KingSton 8GBx4-DDR4 2400MHz

MSI Vortex G65VR 6RE SLI  به چهار عدد ماژول حافظه ۸ گیگابایتی DDR4 SODIMM ساخت KingSton با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز مجهز است. ماژول های حافظه DDR4 در مقایسه با نسل قبل، کم مصرف تر، سریعتر و پرظرفیت تر هستند. ماژول های مذکور تحت پیکربندی دوکاناله به خدمت گرفته شده اند.

 

ذخیره سازی

MSI Vortex G65VR 6RE SLI به یک جفت SSD 128 گیگابایتی پرسرعت NVMe تحت پیکربندی Raid 0 مجهز است. سرعت خواندن متوالی آن به ۳۲۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی به ۱۲۰۰ مگابایت بر ثانیه می رسد.

همچنین یک هارد دیسک ۱ ترابایتی ۷۲۰۰ دور در دقیقه برای نصب بازی ها و نگه داری فایل ها در نظر گرفته شده است.

 

سیستم صوتی

سیستم صوتی Vortex بر پایه پردازنده صوتی رده بالای Realtek ALC898 است. MSI در ترکیب با این تراشه، فناوری بهبود دهنده Nahimic 2 را برای ارائه تجربه صوتی بی نظیر به گیمرها به خدمت گرفته است.

در زیر نکات مثبت و منفی این محصول به طور خلاصه آورده شده است:

نکات مثبت:

سخت افزارهای پرقدرت

درگاه های پرسرعت

پشتیبانی از فناوری VR

حافظه پرسرعت

طراحی زیبا و گیمر پسند

نکات منفی:

قیمت بالا

دمای بالا

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی تخصصی Vortex G65VR 6RE SLI - گیمفا
بررسی تخصصی Vortex G65VR 6RE SLI - گیمفا
بررسی تخصصی Vortex G65VR 6RE SLI - گیمفا
بررسی تخصصی Vortex G65VR 6RE SLI - گیمفا
بررسی تخصصی Vortex G65VR 6RE SLI - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Nima.1371 گفت:

    جالبه.اما با این هزینه میشه یه پی سی قویتربست.

  • mongi گفت:

    ادم مگه دیوانه هستش بره سراغ کامپیوتر وقتی کنسول هست اونم با این قیمتا.

  • Im Joel گفت:

    کلا با این قیمت میشه سیستم قویتری از این سیستم بست
    کیس GREEN هم خیلی از ین کیس زیباتر و با اباهت تره

  • Luckyluck گفت:

    بسیار قدرتمند و با شکوهه ولی باقیمت نجومی…
    بازار سخت افزار پی سی گیمینگ به یه بازار بینهایت تبدیل شده که هر چی پول بریزی توش عین سیاهچاله میخوردش اما هنوز بازی برای این همه قدرت نیومده که تا مرز ریالیست شدن رفته باشه یا شایدم نمیخان که باشه…
    اثباتش هم مادهای گرافیکی هست که برنامه نویسان مستقل واسه بازیا میزنن و چشم ها رو خیره میکنن اما استودیوهای بازی سازی بزرگ…؟
    به نظرم خرج پولی بیش از حدود قیمتی کنسول های روز واسه سخت افزار پی سی کار اشتباهیه که فقط جیب شرکتهای چند بیلیون دلاری انویدیا و امثالهم رو پر میکنه…!

    • Nima.1371 گفت:

      دلیل استفاده نکردن از قدرت سخت افزاری سیستم های قدرتمند اینه که تغییر نسل به کنسول ها بستگی داره نه به پی سی ها.همین که کنسول های جدید میان گرافیک یک پله جهش پیدا میکنه.(خوشبختانه یا بدبختانه)

    • HQ.PC گفت:

      این طوری هم که شما میگید نیست…
      در واقع خود pc gamer ها به چند دسته تقسیم میشن دسته اول اشخاصی هستن که هزینه های ۱۰۰۰$ میکنن که توانی فعال کردن فناوری انحصاری nvidia رو دارن فریم تنظیمات هم مشخصه(طبق اخرین امار گیری استیم این افراد تعدادشون کم هست
      دسته دوم افرادی هست که بین ۴۵۰$تا ۶۰۰$ هزینه میکنن و خروجی با کیفیت و فریم ۶۰ در اکثر عناوین دارا هستن و فناوری nvidia هم با تنظیمات مناسب در برخی عناوین میتونن روشن کنن (طبق اخرین امار گیری استیم تعداد این افراد زیاد هست) این افراد کسایی هستن که با هزینه ای معقول خواستار بهترین کیفیت هستن یه مثال در مورد این مهم در بازار قطعات کارت های ۱۰۶۰ و ۱۰۵۰ti هست که علارقم هزینه پایین خروجی عالی رو نمایش میزارن :rose:
      دسته سوم افرادی هستن که به علت مشکلـات مالـی کارت های رده پایین مثل ۷۵۰ti رو انتخاب و روی کیفیت mid & low و فریم پایین در حال اجرا هستن
      و دسته اخر اشخاصی که به علت ناشـی بودن و نداشتن هیچگونه اطلاعات از صنعت گیمینگ و سخت افزار سیستمی با مشخصات عجیب!! یا در حال خرید لپ تاب هستن که واقعا حرکت پوچی هست
      البته موارد خاص هم پیدا میشه در این میان که در این چهار دسته جا نشن…
      ولی اینکه شما میگید کار اشتـباهی هست بایدبگم که دو امر هست که در تجربه گیمینگ بشدت تاثیر گزار هست یکی که خیلی مهم هست فریم و دیگیری فناوری انحصاریnvidia که دریچه از اینده هست pc gamerبه درک این دو مهم رسیده…

بررسی تخصصی Vortex G65VR 6RE SLI - گیمفا