گیفت کارت
گیفت کارت

سرپرست اجرایی سابق EA و رئیس کنونی زینگا از بازار بازی‌های گوشی‌های هوشمند می‌گوید

۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

برای فرنگ گیباو(Frank Gibeau) که سرپرست سابق استدیو‌های EA و رئیس کنونی زینگا (Zynga) است، بازار گوشی‌های هوشمند جذابیت بیشتری نسبت به فضای کنسولی و رایانه‌ای دارد.

گیباو شخصی است که قبل از این که به زینگا بپیوندد ، بخش موبایل EA را می‌گرداند. این شخص به تازگی با GamesBeat در ارتباط با این‌که چرا از این پس تنها روی بازار گوشی کار می‌کند صحبتی انجام نموده است. وی گفت:

من قبلا روی کنسول‌ها و رایانه‌ها کار می‌کردم ولی دیگر به آن فضا برنخواهم گشت.من عاشق بازار  و مخاطبین گسترده گوشی‌های همراه هستم. شما بازار بزرگی در آسیا و بازارهای دیگر دارید.

درآمد تازه منتشر شده زینگا بیشتر از حد انتظار بود اما این شرکت یک ضرر ۴۱ میلیون دلاری را نیز متحمل شد.

هم‌چنین در این مصاحبه گباو اشاره کرد که در آینده زمانی خواهد رسید که جدول‌های فروش گوشی‌های همراه همیشه به مانند هم نخواهند بود. وی اذغان داشت:

من این قضیه را که مردم می‌گویند جدول فروش هیچ‌گاه دیگر تغییرنخواهد کرد را قبول نمی‌کنم. اکنون زمان محرکی در بحث گوشی‌های همراه است. اتفاقات زیادی در حال رخ دادن در این صنعت است و محصولات جدیدی می‌آیند و راه‌های تازه‌ای برای دخیل کردن مشتریان چه در رابطه با عضویت‌ آن‌ها و چه محصولات AR یا VR آمده است که حقیقتا جذاب است.

من از جایگاهی که شرکت ما دارد راضی هستم. تمرکز ما بر بازار مجازی حتی از پتانسیلی که دارد دورتر است. زمانی که من در مورد کارهایی که زینگا می‌تواند انجام دهد فکر می‌کنم و این که چطور آن رویا اکنون بیشتر از هر زمانی در تاریخ این شرکت ، قابل تحقق است. من از جایگاهی که ما به عنوان یک شرکت و بازار داریم هیجان‌زده هستم.

گیباو در ماه مارس به عنوان رئیس شرکت سازنده Farmville منصوب شده بود و در همان زمان رئیس سابق و بنیان‌گذار زینگا یعنی مارک پینکوس به بخش اجرایی منتقل یافت. گیباو در زمانی که به سمت رئیسی شرکت منصوب شد گفت:

مارک ، زینگا را با یک اصل ساده که می‌گفت بازی با دیگران و بازی‌‌کردن‌های اجتماعی لذت بیشتری دارد بنیان نهاد. من قدرت این ایده‌ را به عنوان یک رقیب احساس کردم و از این که چطور زینگا مخاطبین جدید و پیش‌‌بینی نشده را جذب کرده و یک برند جدید پلتفرم‌های بازی را باز کرده ، درس می‌گرفتم.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Kentucky گفت:

    محصولات ar چیه تا حالا نشنیده بودم Question

    0
    0
    • واقعیت افزوده فکر کنم. یعنی توسط دوربین گوشی موبایل از اتاق خودت یا هر جایی دیگه فیلم میگری بعد یه شکل سه بعدی و قابل کنترل تو صفحه گوشی پیدا میشه و فضای اتاق و یا جایی هم که دورین هست نشون میده مثلا رو محصولات غذایی این قابلیت هست مثلا رو قوطی نوشابه میگری یه فیلم تبلیغاتی پخش میشه روی خود قوطی بازی پوکمون گو هم همینطوره انگار هیولا ها توی خیابون یا اتاق خودت هستن

      0
      0
  • unknown گفت:

    Frank Gibeau قبلا هم تو EA پست EA Mobile گرفته بود….

    ولی معلومه سودی که تو بازار موبایله تو کنسول و PC نیست …برای همین میگه برنمی گردم *_* O_o

    0
    0
    • Nader13 گفت:

      بازاره موبایل درسته پر سوده ولی سودش نسبت ب هزینه ای ک برای ساخته برنامه یا بازی میشه زیاده و اگرم بازیشون موفق نبود ضررم نداره/اگه بازیه aaa رو ی فیلمه هالیوودی در نظر بگیریم بازیای موبایل مثله سریاله سودش/شما ب فروشه کلیه موفق ترین بازیای موبایل نگا کن بعد برو ب فروشه کلیه موفق ترین بازیای کنسولی نگا کن اصن قابله قیاس نیستن(رو تعداد ن رو درامد) بازاره موبایل نسبت ب هزینه ای ک واسه ساخته بازیش صرف میشه پرسوده چون هزینه ی تولیدیه زیادی نداره افراده زیادیم واسه ساخته ی بازی نمیخواد حتی تکنفره هم میشه ساخت البته همیشه اثتثنا داریم

      0
      0
  • Nader13 گفت:

    از بخشه گیمای کنسولی انداختنش بیرون الان داره از شغله فعلیش دفاع میکنه همون ضرب المثلس ک گربه دسش ب گوشت نمیرسه میره رستوران میزنه

    0
    0
  • INSIDE 1990 گفت:

    خداییش الان ۵ ساله با بازی modern combat 5 سرگرمم لامصب بخش مولتیش خیلی حال میده بازی های اول شخص آنلاین خیلی واسه گوشی جواب میده

    0
    0
  • lynch گفت:

    بازار تلفن همرا سود خیلی زیادی داره , همین باعث میشه خیلی از شرکتا برن به سمت تلفن همراه . اما کیفیت درستی نداره پر از گیم های ابکی برا رده بندی +۳ سال !!! تو دراز مدت به ضرر کل گیمه . وقتی ناشر ها سود کلان بازی های موبایل رو می بینن پس سعی میکنن سرمایه گذاری کنن و در نتیجه یه قسمتی از منابع از بخش کنسول و پی سی گرفته میشه تا در بخش موبایل سرمایه گذاری بشه .

    0
    0