Battlefield 1 – بررسی عملکرد در رایانههای شخصی
Battlefield 1 عنوانی است که خیلی از بازیبازان انتظارش را میکشیدند. Battlefield 1 که با موتور فراست بایت ۳ ساخته شده است و از ویژگی Photogrammetry سود میبرد، نوید یکی از زیباترین بازیهای رایانههای شخصی تا به امروز را میدهد. بنابراین زمان آن است که ببینیم این عنوان روی رایانههای شخصی چگونه عمل میکند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گیمفا همراه باشید.
در این بررسی، برای CPU از یک Intel i7 4930K (توربوبوست شده در ۴٫۲ گیگاهرتز)، ۸ گیگابایت رم، یک کارت گرافیکی NVIDIA GTX980Ti و یک کارت گرافیکی GTX690، ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی و آخرین درایور نسخه WHQL از درایورهای GeForce استفاده شده است. NVIDIA برای این عنوان یک پروفایل SLI ارائه کرده است بنابراین نیازی نیست که تنظیمات ابزار NVIDIA را دستکاری کنید تا بتوانید آن را فعال کنید.
Battlefield 1 را به راحتی میتوان یک عنوان نیازمند پردازنده (CPU) تعریف کرد؛ به خصوص در هنگام مسابقات چند نفره حالت Conquest که ۶۴ بازیکن در سرور وجود دارد. البته این به هیچ وجه به این معنا نیست که بخش تک نفره آن به پردازنده چندانی نیاز نداشته باشد. همانطور که در زیر مشاهده میکنید، هنگام تست Battlefield 1، چه در بخش تک نفره و چه در بخش چند نفره، تمام شش هسته پردازنده تا آخرین توان خود در حال استفاده بودند.
برای این که متوجه شویم که بازی روی پردازندههای دیگر چگونه اجرا میشود، یک پردازنده دو هستهای و یک پردازنده چهار هستهای را شبیهسازی کردیم و نتایج بسیار جالب بود. بدون فعال کردن گزینه Hyper Threading، پردازنده دو هستهای شبیه سازی شده قادر به ارائه عملکرد قابل قبولی نبود، در حالی که پردازنده چهار هستهای شبیهسازی شده هم قادر به ارائه نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم بر ثانیه نبود.
هرچند، هنگامی که Hyper Threading را فعال کردیم، بهبود عملکرد قابل توجهی را حتی بر روی سیستم شش هستهایمان هم مشاهده کردیم. با فعال بودن Hyper Threading، پردازنده دو هستهای شبیهسازی شده قادر بود که ۴۰-۵۰ فریم در ثانیه را اجرا کند. (هرچند با لگ فراوان، که البته به اندازه زمانی که Hyper Threading فعال نبود آزار دهنده نبودند). در این حال پردازنده چهار هستهای شبیه سازی شده قادر بود نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم بر ثانیه ارائه کند.
کاملا مشخص است که قابلیتهای چند نخی (Multi-threading) موتور فراست بایت ۳، جزو بهترینهایی است که تاکنون دیدهایم. در این بررسیها مشخص شد که پردازنده شش هستهای ما، کارت گرافیکی را محدود کرده بود. حتی با وجود این که قادر بودیم نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم بر ثانیه را تجربه کنیم. به طور کلی این بدین معنا است که بازیبازان رایانههای شخصی به پردازنده بسیار قدرتمندی نیاز دارند تا دچار افت فریم احتمالی نشوند.
از نظر گرافیکی، Battlefield 1 یکی از زیباترین بازیهای سال ۲۰۱۶ برای رایانههای شخصی است. محیط بازی شگفتانگیز است، سیستم تخریب و تغییرات زمین بازبینی شدهاند، شما میتوانید بسیاری از ساختمانها را تخریب کنید (البته نه همه آنها را)، تمام شخصیتها به شدت دارای جزئیات هستند، جعبههایی که از آسمان فرستاده میشوند و سیستم نور پردازی هم خارقالعاده هستند. تنها گله و شکایت ما، فرو رفتن قابل توجه تقریبا در همه اشیا، حتی در تنظیمات الترا است. جدای از آن، Battlefield 1 نمایشی تحسین برانگیز از تکنولوژی است.
با این که Battlefield 1 خیلی زیبا به نظر میرسد، اما نیازمند کارت گرافیکی بسیار قدرتمندی نیست. کارت گرافیک GTX690 قادر بود نرخ فریم ثابتی در ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات الترا (تنظیمات بافت را به High کاهش دادیم تا از محدودیت بخاطر رم جلوگیری کنیم) ارائه دهد. کارت گرافیک GTX980Ti قادر بود بازی را با ۱۰۰ فریم در ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات الترا اجرا کند (البته گاهی به دلیل محدودیت پردازنده به ۸۰ فریم بر ثانیه افت میکرد). در رزولوشن ۴K هم با ۴۰ تا ۵۰ فریم بر ثانیه اجرا شد.
دایس (DICE)، تعداد قابل توجهی تنظیمات برای دستکاری قرار داده است. بازیبازان رایانههای شخصی میتوانند کیفیت بافتها، فیلتر کردن بافتها، نور پردازی، افکتها، پردازشهای بعد، شبکه، زمین، Anti-Aliasing و Ambient Occlusion را تغییر دهند. همچنین لغزندههایی برای تنظیم میدان دید و رزولوشن به همراه تنظیمات عمق میدان دید، تاری هنگام حرکت و کور رنگی وجود دارد.
همانطور که ممکن است شنیده باشید، بازی از دایرکت ایکس ۱۲ هم پشتیبانی میکند و این چیزی است که ما را شگفت زده کرد. چرا که دایس (DICE)، تیمی بود که پشت منتل (Mantle) بود، بنابراین ما انتظار داریم که عناوین Battlefield آن از ولکان (Vulkan)، سود ببرند. در عوض، دایس تصمیم گرفت که از آخرین نسخه رابط مایکروسافت پشتیبانی کند؛ و نتیجه، حداقل برای صاحبان NVIDIA، آنقدرها هم خوب نیست… باز هم!
Battlefield 1 روی سخت افزار NVIDIA، با دایرکت ایکس ۱۲ کندتر از دایرکت ایکس ۱۱ اجرا میشود. این اتفاق روی هر دو معماری مکسول و پاسکال روی میدهد. با کارت گرافیکی GTX980Ti، تفاوت ۱۰ فریم در ثانیهای بین حالتهای دایرکت ایکس ۱۱ و ۱۲ وجود داشت. بنابراین، به شدت توصیه میکنیم که دارندگان NIVIDIA از استفاده از دایرکت ایکس ۱۲ خودداری کنند، چرا که این بازی هم عنوانی است که دایرکت ایکس ۱۱ روی سخت افزار NVIDIA بهتر عمل میکند.
البته باید اشاره کرد که ما هیچ خطا یا مشکلات مربوط به شبکه و ثباتی را تجربه نکردیم. همانند تمام عناوین گذشته دایس، مکانیکهای کنترلی بسیار عالی هستند و گزینهای برای غیرفعال کردن شتاب موس وجود دارد. به جای تکیه کردن به بتل نت (Battlenet)، دایس سرانجام یک مرورگر سرور داخل بازی قرار داده است و بسیار از آن راضی هستیم.
روی هم رفته، Battlefield 1 محصولی است که کاملا روی آن کار شده است و بسیار خوب روی رایانههای شخصی اجرا میشود. خوشبختانه با وجود موتور فراست بایت ۳، Battlefield 1 جزو بازیهایی است که در سال ۲۰۱۶ بیشترین بهینهسازی برای رایانههای شخصی روی آن انجام شده است و حتی با این که بسیار عالی به نظر میرسد، نیازمند کارت گرافیکی خیلی قدرتمندی نیست. هرچند به دلیل ذات پویا و آشوبی آن، بازی به پردازنده قدرتمندی نیازمند است تا بتوان از آن در تنظیمات الترا لذت برد. همچنین به شدت به دارندگان پردازندههای چهار هستهای پیشنهاد میکنیم که Hyper Threading را فعال کنند چرا که در این عنوان به خصوص، بهبود عملکرد قابل توجهی را مشاهده خواهند کرد. و در آخر، بله، این نیازمندیهای پردازنده کاملا قابل توجیه هستند، چرا که سیستم تغییرات زمین و تخریب کلی، نقشی حیاتی در Battlefield 1 ایفا میکنند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
قدرت فراسبایت :yes:
یکی از بهترین موتور های گرافیکی از نظر من
تجربه بتلفبلد همان قدر که اجنتاب نا پذیر است، غیر ضروری هم هست. نمره واشنگتن پست به بتل:۵۰
این واشنگتن پست به آنچارتدم ۴ از ۱۰ داد… برا اونوریا حکم فراستی خودمونو داره 🙂
منم pc باز شدم
اینم سیستم من
i7 6700k
Z170 aura
Zotac 1070 8gb amp xtreme
Ram16 geil 3000
ADARAIL PC+PS4
اگه من جای تو بودم
با این جوری ک…. شدی که شدی میرفتم سیستمو میفروختم
کنسول میگرفتم
Like به کامپیوترت به pc خوش اومدی 😎
کامپیوترت دقیقأ همونه که میخوام تابستون بگیرم اگه حدود قیمتش رو بگی ممنون میشم(البته یکم قوی تر از اونه)
چرا نظر من رفت برای بررسی
منم pc باز شدم
اینم سیستم من
i7 6700k
Z170 aura
Zotac 1070 8gb amp xtreme
Ram16 geil 3000
جدا چرا همچین سایتی تو نمره متا تاثیر داره یه عده روان پریش شدن منتقد :no:
.
دوستان این hyper Threading رو چجوری باید فعال کرد اصلا خودش بطور پیش فرض مگه فعال نیست
خودش فعال میشه گزینه ای واسه فعال سازی نداره
داداش اینو واسه نقد آنچارتدم گفته بودا
میدونم. اصلا برا همون گفتم.
اون مغزش عیب داره نه بتل
خدایی تو شرکتایی که بازی های مولتی پلتفرم میدن ea سلطانشونه
بهترین گرافیک فنی و بصری در بازی های اول شخص متعلق به battlefield 1 هست.
Battlefield 1 تونسته خیلی راحت تاج و تخت گرافیکی رو از crysis 3 بگیره.اونم با بهینه سازیه بسیار بهتر!!برعکس crysis 3 که قویترین کارتها هم به سختی در حالت ۴k فریم بالایی از این بازی میدن و خیلی ها میزارنش به حساب شکوه گرافیکیه بازی!!در حالی که تکنیک های گرافیکیه بازی در حالت ۴k کوچیکترین تغییری نمیکنه.
واقعا باشکوهه!!!
یکی از زیباترین گرافیکا بین بازیای امسال مال این عنوانه :yes:
گرافیک بازی بسیار عالی هست بخش تکنفره هم که بسیار خوب کار شده بخش چند نفره هم که هیچوقت حرفی توش نبوده پس واقعا این بازی لیاقت این رو داره که بهش لقب شاهکار رو بدیم بسیار خوشحالم که پورت بسیار مناسبی هم واسه پی سی دادن واقعا ایول داره
پورت مناسب؟
پورتش یکی از شاهکار های نسل هشته با اون گرافیکش :inlove: :laugh:
RX460
الترا ۱۰۸۰p
۵۰ فریم میدهO_o
با اون گرافیکش….
بهترین بهینه سازی سال ۲۰۱۶ PC مال بتلفیده 😎 :inlove:
****
ای کاش همه مثل DICE و EA بودن!بازی هایشون نصف گرافیک بازی های EA ندارن
بهینه سازی اشون در حد…. :/:|
دقیقا :yes: همیشه شرکتایی که خودشون موتور بازی سازی میسازن تو بهینه سازی خوب عمل میکنن و گرافیک خوبی رو ارائه میدن دایس هم که خب یکی از بهترین موتور های بازی سازی رو واسه بازی های اول شخص طراحی کرده قشنگ حس میکنی وسط میدونه جنگی :inlove:
رو lenovo z510 ram 6 core i7 gt640m چجوری اجرا میشه؟؟؟
با این کارت با تنظیمات مدیوم بتل۳ رو هم ۵۰فریم نمیشه گرفت متاسفانه.
داداچ بی بغلم! 🙁
من هم ram 8 core i7 gt630m دارم
مجبور شدم توی نسخه بتا، downscale کنم به ۴۰% تا بتونم فریم ریت خوب بگیرم! 😛
کسایی که دور بودند رو تار می دیدم
مثل کسی که چشماش نزدیک بین هست! :struggle: :silly:
لعنت به EA با این قفل دنوو که آورد
۵تومن سی دی کی تک نصب :laugh:
😯 فراست بایت شاهکاره
فوق العادس گرافیک بازی هم از لحاظ فنی و هم هنری…از لحاظ بهینه بودن هم که با ۹۶۰ دارم رو ultra و ۱۰۸۰ نزدیک ۶۰ فریم میگیرم دایس همیشه تو بهینه سازی فوق العاده عمل کرده :yes:
پس من با کارت گرافیک amd5450-1gigمیتونم ۲۰فریم بگیرم؟؟؟؟؟
ما همین بیست فریم کافیمونه که هیچ.به سرمون هم زیاده
من cpu core2 دارم.ایا بازی میاره؟؟؟فقط بگید میاره یا نه؟؟؟
با فریم کم هم قبوله
شما هاردلاین رو میتونید ۳۰فریم با پایینترین تنظیمات و رزولیشن بیارید. فک نکنم این رو اصن بتونه اجرا کنه…
چرا رنگ ها در چهار هسته ای گرم هستتند وایییییییییی
چون به بازیکن تیر خورده صفحه یکم قرمز شده!
😮
این Hyper Threading یعنی چی؟! چه کار میکنه؟!
Hyper threding که به اختصار هم به HT میگن میتونیم با این فناوری به نوعی روی هسته شبیه سازی کرد یعنی یک پردازنده رو به بخش های کوچکتر تبدیل کنیم این فناوری هم اگه اشتباه نکنم روی پردازنده های i3 i5 i7 چند مورد دیگه هست
البته موارد دیگه ای هم هستش که جاش اینجا نیست ولی شما تا همین حد هم بدونید بس هستش :rose: مطلب هم بخونید متوجه میشید HT موثر هست برای دریافت خروجی بهتر :rose:
Hyper threading یا فرا ریسمانی اوج مهندسی کمپانی اینتل رو میشه توش دید که اون سال ها که AMD خیلی بهش نزدیک شده بود تونست فاصلشو افزایش بده
برگی از تاریخ بودم گفتم در ادامه توضیحات شما بگم 😀
یه بتل باز حرفه ای بگه بتل تا چند lvl داره؟
پرستیژ داره مثل cod؟
از هرکی میپرسم یه چیز میگه یکی میگه ۱۰۰lvl یکی میگه ۱۴۰lvl یکی میگه باید کلاس اپ کنی 😐
یکی یه جواب درستی به ما بده 😉
بتل۴ تا لول ۱۵۰داره . و نفر اول بتلفیلد تو دنیا هم لولش قکر کنم به ۸۰ نمیرسه 😐
البته اطلاعات من کهنس و منبعی ندارم و اژ این و اون شنیدم
پس اصلا بیخیال انگار هیچی نگفتم 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
بتل۱ دو روز پیش یکی از فرندام lvl83 بود
بتل۴ آخرین رنکش ۱۴۰ هست که بهش میگن جنرال و ۳۲میلیون امتیاز باید بگیرید تا بهش برسید ! بتل۳ شما ۴۴لول اول بصورت عادی میرید بالا و بعدش از ۴۵ میشید کولونل ۰ ! هر کولونل ۲۳۰هزار امتیاز میخواد و ۱۰۰بار باید انقدر اسکور بگیرید. که نهایتاً میشه ۲۴میلیون و ۶۰۰هزار امتیاز(به آخرین لول هم همون کولونل۱۰۰ میگن). بتل هاردلاین ۱۵۰تا لول داره و از اول تا آخر ۱۱میلیون امتیاز میخواد و اسم آخرین رنکش هم فک کنم کینگ باشه(هر لول همونقدر امتیاز میخواد! یعنی لول ۱۵۰ حدود ۱۵۱هزار امتیاز میخواد و لول ۷۰ حدود ۷۱هزار!) ! اگر یکی از دی ال سی هارو داشته باشید قابلیت لجندری براتون باز میشه(همون پرستیژ خودمون). که باید ۱۵ بار همین ۱۵۰ لول رو بگیرید :smug:
بتل ۴ اخرین لولش ۱۴۰ هست
هاردلاین ۱۵۰
پرستیژ هم نداره
چطور ممکنه نفر اول جهان لولش ۸۰ باشه؟
خیلی هم خوب بازی کرده باشه بازم یکچیزایی مثل داگ تگ و… رو باز نکرده(پس نمیتونه نفر اول باشه)
من کسایی رو دیدم که فقط با یک اسلحه ۴۰۰۰۰ تا کیل گرفتن(گرفتن انقدر کیل با لول ۸۰ غیر ممکنه)
شاید هم من بد متوجه شدم بگو منظورت از نفر اول چیه؟
بتل ۴ که مطمعنم تا ۱۴۰ لول داشت
بتل وان هم که فکر کنم تا صد باشه چون که اخرین داگ تگ لولش تا صد هست ( بتل وان رو مطمعن نیستم)
آره ۱۰۰تا داره تا جایی که داخل بتل ویکی دارم. همون کولونل هست.
Cod infinite warfare حجمش واسه xbox 51gig هست الکی میگفتن ۱۰۰ گیگ به بالا الان واسه من اومده 😉
دوستان روی سی پی یو i5 3550 روی چه نرخ فریم انجام میشه؟؟و ایا لگ داره؟گرافیک gtx 1060 6gb
حدود ۹۰فریم.
این بازی روی xbox رزولوشنش به ۷۲۰p میرسه که یعنی فاجعه .
عمو فیل بیا به دادشون برس ps4 داره ۱۰۸۰ اجرا میکنه :rotfl:
سل شعبه دیگری ندارد تو کیی؟
من شعبه نیستم ، نسخه ی جدید با امکانات بیشتر و بهینه سازی بهتر هستم .
Hyper threading چطور میتونم فعال کنم
بازی بر روی کارتای انویدیا مشکل داره.اگه برید سوال کنید یه نفر هم از دارنده های کارت amd شکایت نمیکنن از بازی چون واسه اون بهینه شدس.رم ۸ رو کامل مصرف میکنه.با سی پی یو corei7 2600k وکارت ۹۶۰ ۲گیگ و رم ۸ بازی من پر تیک میشه.و رزولوشن۱۰۰ درصد.خیلی از بچه ها ۹۷۰ دارند هم مشکل تیکو افت فریم دارند.جالب اینجاست بازی تو بخش سینگل با بهترین تنظیمات اجرا میشه ولی تو مولتی نه اینطور نیست.الان سیستم من خیلی بهتر شده بازم نمیدونم چجور ولی روز اول انتشار تیک بسیاری داشتم حتی تنظیمات رو لو هم آوردم با دارکت۱۱ ولی بازم لگو تیک تو بازی بود.خیلی ها هنوزم این مشکلو دارن.این بازی بهینه نیست رو سیستم های انویدیا.باید منتظر آپدیت باشیم.کسایی که مشکل دارن مثه من رزولوشن اسکیل رو بیارن پایین تا ۵۰ درصد بعد یکم یکم ببرن بالا تا به نتیجه مطلوب برسن
داداش مشکل از سی پی یوت هستش. برا مولتی بتل سی پی یوت یه مقداری ضعیف هستش
چقدر خوبه این بازی
Gta گذاشتم فروش اینو بخرم :chic:
یکی از برترین گرافیک های امساله و بهینه سازی بسیار عالی داشته…
البته از لحاظ فنی هم کارت های ای ام دی تو DX12 دارن خوب عمل میکنن و در آینده شاهد رقابت بهتر انویدیا و ای ام دی خواهیم بود و این به نفع گیمرها تموم میشه…