هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا

هیجان تا سر حد مرگ… | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش

جیسون تاد
۱۶:۰۰ ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا

زمانی که برای نخستین بار صنعتی متولد شد و نام آن را صنعت بازی و بازی سازی نهادند، زمانی که نخستین بازی‌ها و کنسول‌های این صنعت روانۀ بازار شدند، همگان به این موضوع پی بردند که با یک صنعت بزرگ و گسترده که روز به روز با افکار بلند پروازانه در حال پیشرفت است، طرف هستند. تصویری که امروزه از صنعت بازی سازی می‌بینید را با دو دهۀ پیش مقایسه کنید و ببینید که صنعت محبوبتان در طی این مدت به مقدار صد سال پیشرفته‌تر و از همه مهم‌تر همه گیرتر شده است. دقیق نمی‌توان مشخص کرد که نخستین عناوین این صنعت کدام‌ها هستند! اما بدون شک در آن اوایل متولد شدن صنعت مذکور، از هر سبک یک عنوان وجود داشت که به ترتیب آن یک عنوان به ده عنوان و ده عنوان به صد و … . هیمنطور این روند ادامه یافت که اکنون اگر به هر یک از شاخه‌های این صنعت بنگرید بالای ده هزار عنوان در آن یافت خواهید کرد که روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. اکنون صنعت بازی سازی برای خود به یک دنیای پایان ناپذیر تبدیل شده است که هر روز گسترش می‌یابد و هر روز پنجره‌ای به سوی آیندۀ این صنعت گشوده می‌شود. در این صنعت همواره سبک‌های خاصی وجود دارد که هر یک برای یک بازی‌باز بسیار جذاب است. در میان انبوهی از این سبک‌ها، سبک «هک اند اسلش» همانند ستاره‌ای در شب می‌درخشد و با هیجانی که دارد تجارب تازه‌ای را برای بازی‌بازان رقم می‌زند. دیگر فکر نمی‌کنم شخصی با این سبک آشنایی نداشته باشد و یا حتی نامش را نشنیده باشد! «هک اند اسلش» یکی از شاخه‌های منحصر به فرد صنعت محبوب ما است که هر ساله عناوین بسیار کمی برای این سبک عرضه می‌شود، اما این عناوین از چنان معجون خارق العاده‌ای بهره می‌برند که  دل کندن از آن کاری بسیار دشوار است. به عبارت خیلی ساده‌تر عناوین این سبک یکی از مورد علاقه‌ترین عناوین بازی‌بازان به شمار می‌آید. اما موضوع چیست؟ چرا این سبک همانند دیگر سبک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؟ مسلماً جواب برای همگان بسیار راحت می‌باشد. این سبک ترکیبی از ساعت‌ها هیجان، هنر و خلاقیت است که این سه در کار هم همان معجونی است که ساعت‌ها بازی‌بازان را مقابل نمایشگر می‌نشاند و او را وارد عمق بازی می‌کند که حتی متوجۀ گذر زمان نیز نمی‌شود. چنین است جادوی عناوین این سبک! به عبارتی سبک «هک اند اسلش»، یک سبک بسیار خاص می‌باشد. تجربه ثابت کرده است که هیجانی که در عناوین این سبک است بسیار بیشتر از دیگر عناوین می‌باشد. این سبک به گونه‌ای دارای یک فرمول جالب و تک است! مبارزات در این عناوین، بیشتر که چه عرض کنم، کلاً بر پایۀ مبارزات با سلاح‌های سرد مانند شمشیر و تبر و غیره می‌باشد. همچنین یکی از اهداف اصلی این سبک در مبارزات، سریع بودن است که بدون شک در تک تک عناوین «هک اند اسلش» یافت می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت با یک سبک کاملا جالب روبرو هستیم! در واقع این توضیحی است که در رابطه با این سبک می‌دانیم! اینکه واکنش سریع بازیکن و از مهم‌تر اسراژی منحصر به فرد او را می‌طلبد. در اصل این مسئله است که سبک «هک اند اسلش» را متفاوت‌تر نسبت به بقیۀ سبک‌ها جلوه می‌دهد.

اکنون بار دیگر با یکی از مقالات ۱۰ برتر گیمفا طرف هستید که در آن قصد داریم ۱۰ تا از برترین عناوین سبک «هک اند اسلش» را از دو دیدگاه مختلف اعم از تجریبات نویسنده و المان‌هایی که در گیم پلی عناوین وجود دارند، بررسی کنیم. بدیهی است که در این لیست علاوه بر نظر نویسنده، نظر دیگر نویسنده‌ها را نیز بررسی کرده‌ایم تا مبادا در انتخاب عناوین اشتباهی رخ داده باشد. اما به هر شکل از انجا که با یک مقاله ۱۰ برتر طرف هستید ممکن است که انواع و اقسام نظرات مختلف در این مورد وجود داشته باشند و هیچ اصراری بر کاملا درست بودن یا غلط بودن این لیست و رنبه بندی آن نیست. پیشنهاد می کنم در ادامۀ مطلب با گیمفا همراه باشید.

۱۰ – Dante’s Inferno

افسانه‌ای از دنیای آتش

افسانه‌ای از دنیای آتش

توسعه دهنده (ها): Visceral Games

ناشر: Electronic Arts

پلتفرم: Xbox 360 ،PlayStation 3 و پی اس پی

تاریخ انتشار: ۲۰۱۰

یکی از بهترین مورد‌هایی که سبک «هک اند اسلش» را نسبت به باقی سبک‌ها برتر می‌سازد این است که تمامی عناوین این سبک در زمانی قدیم دربارۀ افسانه‌های محلی روایت می‌شود تا آن حس و حال اصیل این سبک به خوبی منتقل شود. «Dante’s Inferno» نیز یکی از این عناوین است که روایت آن در رابطه با افسانه‌های محلی می‌باشد. این بازی که توسط استودیوی «Visceral Games» ساخته شده است در سال انتشار خود توانست مورد تحسین منتقدان قرار گیرد و فروش بالایی نیز داشته باشد. متای ۸۱ در آن زمان نیز نشانۀ این بود که بازی خوش ساخت است. بازی در زمینۀ گیم پلی و موارد از این قبیل بسیار عالی عمل کرده است و المان‌های «هک اند اسلش» به خوبی در آن خلق شده‌اند. «Dante’s Inferno» از نظر داستان سرایی و گرافیک چندان جالب به نظر نمی‌رسد، اما در زمینۀ گیم پلی و تکنیک‌هایی که در آن استفاده شده عالی عمل کرده است. «Dante’s Inferno» نیز یکی از برترین عناوین خوش ساخت سبک «هک اند اسلش» به شمار می‌آید که در آن هر انتظاری از این سبک داشته باشید بر آورده خواهد شد. مبارزه‌های تن به تن در بازی بسیار روان هستند و به لطف سیستم مبارزاتی، بازی به قدری زیبا شده است که توجۀ هر بازیبازی را به خود جلب می‌کند.

معنای واقعی چالش

معنای واقعی چالش!

شاید اگر عنوان «Dante’s Inferno» در زمینۀ گیم پلی و المان‌های «هک اند اسلش» پیشرفته‌تر می‌بود، حال این عنوان در جایگاه دهم قرار نداشت، ولی متأسفانه وجود برخی از مشکلات و رعایت نکردن برخی از اصول‌های سبک «هک اند اسلش» در بازی، سبب شده است که تنوع در آن کم شود. اگر عاشق «سبک هک اند اسلش» هستید و «Dante’s Inferno» را تجربه نکرده‌اید، بهتر است لحظه‌ای در تهیۀ آن درنگ نکنید. جدا از مشکلات و محدودیت‌های عجیب و غریبی که در بخش گیم پلی یافت می‌شوند، این عنوان یکی از بهترین‌های سبک مورد نظر محسوب می‌شود که شما را با سیل عظیمی از دشمنان مقابله می‌کند و سلاحتان در برابر آنها تنها استراژی و عکس العمل سریع می‌باشد. همچنین مبارزه با باس فایت‌ها با آن سیستم مبارزات بازی بدون شک دقایق لذت بخشی را برایتان رقم می‌زند. این عنوان در جایگاه دهم لیست قرار می‌گیرد.

۹ – Castlevania: Lords of Shadow

ساختۀ استاد

ساختۀ استاد

توسعه دهنده (ها): MercurySteam و Kojima Productions

ناشر: Konami

پلتفرم: Xbox 360 ،PlayStation 3 و Microsoft Windows

تاریخ انتشار: ۵ اکتبر ۲۰۱۰

عنوان «Castlevania: Lords of Shadow» نمایندۀ سری «Castlevania» در این لیست می‌باشد که انصافاً حتی از نسخۀ دوم این آی‌پی نیز بهتر ظاهر شده است. «هیدئو کوجیما»ی افسانه‌ای خوب می‌داند که چه بسازد تا مورد تحسین منتقدان و صد البته طرفداران قرار گیرد. به مانند دیگر عناوین سبک «هک اند اسلش» «Castlevania: Lords of Shadow» نیز در گذشته‌های دور دقیقاً در اواسط قرون وسطا به وقوع می‌پیوندد که در این میان بازی روایت یک دراکولا را به تصویر می‌کشد که برای اهداف مشخص خود دست به خون و خون بازی می‌زند. در واقع این بازی بهترین عنوان سری در زمینۀ «هک اند اسلش» می‌باشد که در زمان عرضۀ حتی از عنوان «Dante’s Inferno» نیز بهتر ظاهر شد. بازی از هر لحاظ به خصوص در زمینۀ گیم پلی و سیستم مبارزات خوش ساخت بود و بیشتر منتقدین در انتقاد از این بازی، این مسئله را یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت آن می‌دانستند.

castlevania lords of shadow screenshot 1

مبارزات در بازی به بهترین نحو احسن خلق شده‌اند و می‌توان لقب بهترین «هک اند اسلش» این سری را به این بازی داد.

سیستم مبارزات بازی همانند دیگر عناوین «هک اند اسلش» در مبارزه با جمع کثیری از دشمنان و باس فایت‌های غول پیکر خلاصه می‌شود منتها با این تقاوت که بازی مذکور از گیم پلی مهیج‌تری بهره می‌برد که این خود به تنهایی سبب شده است که ساعت‌ها تجربۀ آن به ساعت‌ها هیجان خالص تبدیل شود. هر چند که بازی در بسیار از جهات بد عمل کرده است، اما این بدان معنا نیست که گیم پلی آن خسته کننده باشد. مبارزه با باس فایت‌ها استراژی و از همه مهم‌تر عکس العمل بسیار سریع بازی‌بازان را می‌طلبد که در غیر این صورت در مبارزه با آن‌ها به هیچ وجه پیروز نخواهید شد و بدتر شکست نیز خواهید خورد. در میان صدها عنوان از سبک «هک اند اسلش» بازی «Castlevania: Lords of Shadow» جزء آن دسته از عناوین خوش ساخت است که مخاطب را وادار می‌کند تا چندین بار این عنوان را به انتها برساند. دورغ چرا خود بنده پس از دو بار تجربۀ کامل بازی دوست دارم باری دیگر سراغ آن بروم و با آن سیستم مبارزات دلچسب بازی برای بار سوم دشمنان بازی را منحدم کنم! این عنوان با تمامی کم و کسرهایی که دارد لحظات خوشی را برایتان رقم می‌زند. «Castlevania: Lords of Shadow» در جایگاه نهم این لیست قرار می‌گیرید.

۸ – Prince of Persia: The Two Thrones

افسانه‌ای از جنس افسانه

افسانه‌ای از جنس افسانه!

توسعه دهنده (ها): Ubisoft Montreal و Ubisoft Casablanca

ناشر: Ubisoft

پلتفرم:  PlayStation 2 و GameCube ،Xbox ،PlayStation 3 ،Wii ،PlayStation Portable ،Mac OS X ،Microsoft Windows

تاریخ انتشار: دسامبر ۲۰۰۵

بدون شک هر یک از شما با سه گانۀ نخست عناوین «Prince of Persia» خاطرات زیادی دارید و قطعاً تک تک لحظات تجربۀ آن به خاطرات شیرینی برای شما تبدیل شده است. اگر بگوییم سه گانۀ نخست «Prince of Persia» هر یک در زمان خودشان یکی از برترین‌های «هک اند اسلش» بوده‌اند، دورغ نگفته‌ایم. انصافاً که این عناوین یکی از بزرگ‌ترین عناوین سبک مذکور محسوب می‌شود که تا بدین لحظه نیز هنوز هم تجربۀ آن لذت بخش است و طعم المان‌های «هک اند اسلش» آن به هیچ وجه تکراری نمی‌شود. «Prince of Persia: The Two Thrones» پیشرفته‌ترین و بهترین عنوان سری در زمینۀ المان‌های «هک اند اسلش» به شمار می‌آید که در زمان خود غوغایی به پا کرد. گر چه که پس از سه گانۀ نخست دیگر رفته رفته این سری از حالت «هک اند اسلش» در آمد و پس از آن شاهد یک «Prince of Persia» با المان‌های «هک اند اسلش نبودیم. «Prince of Persia: The Two Thrones» به نوعی کامل کنندۀ گیم پلی دو نسخۀ ابتدایی بود و به جرئت می‌توان گفت که این عنوان هر آنچه که از یک عنوان در سبک «هک اند اسلش» توقع دارید را بر آورده می‌شود. المان‌های سبک «هک اند اسلش» به قدری قدرتمند در بازی خلق شده‌اند که هر بازیکنی را تا ساعت‌ها سرگرم می‌کند.

المان‌های هک اند اسلش در بازی به بهترین نحو احسن خلق شده‌اند به مسئله شک دارید تنها کافیست چند دقیقه بخش مبارزات بازی را تجربه کنید تا به این موضوع پی ببرید

المان‌های «هک اند اسلش» در بازی به بهترین نحو احسن خلق شده‌اند. به مسئله شک دارید؟ تنها کافیست چند دقیقه بخش مبارزات بازی را تجربه کنید تا به این موضوع پی ببرید.

در «Prince of Persia: The Two Thrones» همه چیز به استراتژی و شیوۀ حملۀ شما بستگی دارد که همین مسئله از این عنوان یک عنوان فاخر در سبک خود می‌سازد. این عنوان با سیستم مبارزاتی‌ که دارد معنای واقعی چالش را به مخاطب نشان می‌دهد، چرا که مبارزات تن به تن به قدری عالی کار شده‌اند که مشابه آن در معدود عناوین سال ۲۰۰۵ یافت می‌شود. قطعاً «Prince of Persia: The Two Thrones» جزء آن مواردی است که تجربۀ آن ضروری می‌باشد. هر چند که بعید می‌دانم که شخصی آن را تجربه نکرده باشد، اما این عنوان به قدری در بخش گیم پلی عالی ظاهر شده است که تجربۀ دوبارۀ آن نیز یک لذت دیگری دارد! «Prince of Persia: The Two Thrones» در جایگاه هشتم این لیست قرار می‌گیرد.

۷ – Ninja Gaiden ۲

انصافاً جدا از جایگاه این بازی در لیست تجربۀ آن ضروریست الحق که یکی از خشن‌ترین و مهیج‌ترین‌های تاریخ این سبک محسوب می‌شود

انصافاً جدا از جایگاه این بازی در لیست، تجربۀ آن ضروریست. الحق که یکی از خشن‌ترین و مهیج‌ترین‌های تاریخ این سبک محسوب می‌شود.

توسعه دهنده (ها): Team Ninja

ناشر: Tecmo Koei

پلتفرم: Xbox 360 ،PlayStation 3 و Microsoft Windows

تاریخ انتشار: ژوئن ۲۰۰۸

«Ninja Gaiden » نامی که این روزها آن را غرق در خون تصور می‌کنیم. نامی که معنای واقعی سبک «هک اند اسلش» را نشانمان می‌دهد و می‌گوید (!) در آن همه چیز هیجان خالیست. انصافاً که این فرانچایز جزء برترین عناوین سبک خود محسوب می‌شود و با هیجانی که دارد بازی‌باز را تا ساعت‌ها سرگرم زد و خوردهای پیاپی و مرگبار می‌کند. به عبارتی «Ninja Gaiden 2» یعنی طعم خوش یک عنوان «هک اند اسلش» که با سیستم مبارزاتی‌اش بازی‌باز را وسوسه می‌کند که تا آخر شب جلوی مانتور بنشیند و این عنوان را تجربه کند. مبارزات بازی بیشتر بر پایۀ المان سرعت بنا شده است و همانطور که پیش‌تر گفتیم، عکس العمل سریع شما در این بازی جوابگو خواهد بود. المان‌های مبارزات نیز بسیار عالی کار شده‌اند و آن حس دیوانه‌وار بود بازی را به تصویر می‌کشد. اصل قضیه سیستم مبارزات و المان‌های موجود در آن است که این عنوان را فاخر می‌سازد و سبب می‌شود تا بازی‌باز تا ساعت‌ها سرگرم شود. به شخص انتها رساندن بازی برایم بسیار دشوار بود چرا که سختی بیش از حد بخش مبارزات چالش‌های فراوانی را سد راه قرار می‌دهد. چیزی که می‌توانم بگویم این است که بازی بسیار خوش ساخت می‌باشد و تنها کافیست لحظه‌ای آن را تجربه کنید که دیگر دل کندن از آن برایتان بسیار دشوار می‌باشد. در اصل هدف بنده بخش مبارزات بازی بود که در زمان خود طوفانی به پا کرد! بخش مبارزات همگی در اکشن‌کاری غرق شده است و تنها وظیفۀ شما کشتن دشمنان می‌باشد که هیچگاه تمام نمی‌شوند.

چه بگم والله برای عنوانی با چنین عظمت هزار کلمه فقط می‌توان نوشت نوشت و نوشت پن غرق در خون که میگن اینه

چه بگم والله! برای عنوانی با چنین عظمت، هزار کلمه فقط می‌توان نوشت، نوشت و نوشت.
پ.ن: غرق در خون که میگن اینه!!

التبه بد نیست بدانید که ضعف‌هایی در المان‌های «هک اند اسلش» دیده می‌شود که خود به مراتب به لذت و جذابیت بازی لطمه می‌زند، اما باز هم این بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر این عنوان را تجربه نکرده‌اید، تجربۀ آن پیشنهاد می‌شود، البته نباید منکر آن بود که کاستی‌هایی در گیم پلی بازی مشاهد می‌شود، ولی از نظر من المان‌های «هک اند اسلش» به نحو احسن در بازی خلق شده‌اند و و هیچ کم و کسری‌ای در آن مشاهده نمی‌شود. «Team Ninja» باری دیگر حماسه ساخت! این بازی در جایگاه هفتم لیست قرار می‌گیرد.

۶ – Metal Gear Rising: Revengeance

برای عنوانی مانند metal gear rising revengeance که هم شاهکار استاد است و هم شاهکار سال 2012 می‌بایست فقط در سکوت مطلق کرد برای حماسه‌ای چون metal gear rising revengeance می‌توان ساعت‌ها نوشت الحق که هیدیو کوجیما به خوبی تواسنته است یک هک اند اسلش واقعی را خلق کند

برای عنوانی مانند «Metal Gear Rising: Revengeance» که شاهکار سال ۲۰۱۳ است می‌بایست فقط سکوت کرد. برای حماسه‌ای چون «Metal Gear Rising: Revengeance» می‌توان ساعت‌ها نوشت. پ.ن: عکس بالا را به هیچ وجه از دست ندهید 😀

توسعه دهنده (ها): PlatinumGames

ناشر: Konami Digital Entertainment

پلتفرم: Xbox 360 ،PlayStation 3 و Microsoft Windows

تاریخ انتشار: فوریه ۲۰۱۳ نسخۀ کنسولی و ژانویه ۲۰۱۴ نسخۀ رایانه‌ها شخصی

حال با یکی دیگر از عناوینی که در دنیای خلق شده توسط اسطوره و هنرمند خلاق صنعت محبوبمان یعنی، «هیدیو کوجیما» رخ می دهد، طرف هستیم، اما این دفعه شاهد یک شاهکار تکرار نشدنی هک اند اسلش هستیم. شاهکاری که بعید می‌دانم شخصی نامش را نشنیده باشد. «Metal Gear Rising: Revengeance» را هم می‌توان عنوانی جدا حساب کرد هم یکی از نسخه‌های فرعی سری عناوین «Metal Gear». این عنوان با تغییر سبک و ارائۀ گیم پلی‌ای اکشن و «هک اند اسلش» هر بازیبای را تا ساعت‌ها سرگرم خود و چنان او را غرق گیم پلی هیجان انگیزش می‌کند که ساعت‌ها هیجان را به ارمغان می‌آورد. «Metal Gear Rising: Revengeance» را می‌توان یکی از بهترین عناوین در سبک «هک اند اسلش» خطاب کرد که بسیار خوش ساخت از آب در آمد. کسب متای ۸۳ از ۱۱۷ نقد نشانگر این بود که بازی خوش ساخت است. در سال عرضۀ، «Metal Gear Rising: Revengeance» به دلیل گیم پلی اعتیاد آوری (!) که داشت مورد تحسین منتقدان و صد البته بازی‌بازان قرار گرفت و فروش بسیار بالایی نیز داشت.

چه بگم شاهکار استاد است دیگه

چه بگویم…. شاهکار است

حال جدا از این مسئله، المان‌های «هک اند اسلش» به خوبی در بازی خلق شده‌اند و به مانند دیگر عناوین، مبارزات این بازی بسیار مهیج و خوش ساخت هستند که به جرئت می‌توان گفت این بازی معنای واقعی چالش را به بازی‌بازان نشان می‌دهد. عکس العمل سریع در بازی حیاتی خواهد بود و این آن موردی است که از این عنوان یک «هک اند اسلش» واقعی می‌سازد. سازندگان سعی داشته‌اند با وفا داری کامل به ریشه‌های سبک «هک اند اسلش» جلو بروند تا در عین آنکه بازی به شیوه‌ای خاص روایت می‌شود، بازی‌بازان تجربۀ لذت بخشی نیز از سبک «هک اند اسلش» داشته باشند. هر چند که در بسیاری از جهات بازی در زمینۀ «هک اند اسلش» ناقص از آب در آمده است و یک «هک اند اسلش» کامل نیست. مبارزه با دشمنان بازی بسیار مهیج است و تنها بازی‌باز را وادار می‌کند که جلوی نمایشگر بنشیند و مشغول نابود کردن این یکی و آن یکی شود. جدا از اشکالات فراوانی که در گیم پلی بازی مشاهده می‌شود، عنوان «Metal Gear Rising: Revengeance» را می‌توان یکی از غول‌های سبک «هک اند اسلش» خطاب کرد که با گیم پلی‌ای که دارد حیف است آن را تجربه نکید. در دنیای «Metal Gear Rising: Revengeance» سفری به سوی هیجان تا سر حد مرگ دارید، پس اگر آن را تجربه نکرده‌اید، در تهیۀ آن لحظه‌ای درنگ نکنید. این عنوان پر زرق و برق در جایگاه ششم لیست قرار می‌گیرد.

۵ – Darksiders

یکی از بهترین‌های هک اند اسلش دو عنوان darksiders با ارئۀ گیم پلی عالی که در آن مکانیزم‌های سبک هک اند اسلش به خوبی کار شده‌اند تجربۀ شگفت انگیزی را برای بازی‌بازان رقم می‌زند

یکی از بهترین‌های «هک اند اسلش»! دو عنوان «Darksiders» با ارئۀ گیم پلی عالی که در آن مکانیزم‌های سبک «هک اند اسلش» به خوبی کار شده‌اند، تجربۀ شگفت انگیزی را برای بازی‌بازان رقم می‌زند.

توسعه دهنده (ها): Vigil Games

ناشر: THQ

پلتفرم: Xbox 360 ،PlayStation 3 و Microsoft Windows (نسخۀ بازی سازی شده‌ای نیز برای پلتفرم‌های نسل هشتم در نظر گرفته شده است)

تاریخ انتشار: ۵ ژانویه ۲۰۱۰

اکنون از اینجای لیست به بعد با غول‌های دنیای سبک «هک اند اسلش» طرف هستیم! عناوینی که انصافاً دارای گیم پلی تکرار نشدنی هستند که به بهترین نحوه ممکن آدرنالین را در خون بازی‌بازان ترشح می‌کند(!). پنجمین عنوان این لیست مطعلق به نخستین شماره از سری عناوین «Darksiders» می‌باشد که در این لیست نسخۀ اول این سری را قرار داده‌ایم. نسخۀ اول «Darksiders» به نوعی یکی از بهترین‌های زمان خود محسوب می‌شد. با توجه به آنکه در سال ۲۰۱۰ شاهد عرضۀ عناوین زیادی از سبک «هک اند اسلش» بودیم، «Darksiders» از میان آن همه عناوین، جزء محبوب‌ترین‌ها بود. گیم پلی هر دو نسخۀ «Darksiders» به صورت هوشمندانه خلق شده است که از همه مهم‌تر مکانیزم‌های «هک اند اسلش» نیز همانند گیم پلی هوشمندانه هستند و به همین سبب محال است که در چنین لیستی نام «Darksiders» در رتبۀ عالی‌ای قرار نگیرد.

مبارزه با هر یک از دشمن‌های بازی باید با توجه به موقیعت محیطی و یک استراژی خوب صورت گیرد در غیر این صورت حتی در کشتن دشمنان معمولی بازی نیز ناکام می‌مانید چه برسد به باس فایت‌های بزرگ بازی

مبارزه با هر یک از دشمن‌های بازی باید با توجه به موقیعت محیطی و یک استراژی خوب صورت گیرد، در غیر این صورت حتی در کشتن دشمنان معمولی بازی نیز ناکام می‌مانید. چه برسد به باس فایت‌های بزرگ بازی!

ساختار گیم پلی بازی مشابه آنچه است که در دیگر عناوین هم سبک دیده‌اید. یعنی مبارزات بازی همانند مبارزات دیگر عناوین این لیست است و پیش از هر چیز یک استراژی خوب در بازی برگ برندۀ شما خواهد بود. چه بسا که اگر عکس العمل سری و استراژی منحصر به فردی داشته باشید باز هم در شکستن دادن باس فایت‌های بازی ناکام می‌مانید. به شخص این عنوان یکی از برترین عناوین «هک اند اسلشی» است که تا بدین لحظه تجربه کرده‌ام. «Darksiders» یکی از آن عناوینی است که باید آن را تجربه کنید! اگر آن را هم تجربه کرده‌اید، تجربۀ دوباره‌اش هیچ ضرری ندارد. از نظر بنده خیلی‌های دیگر، استودیو «Vigil Games» با ساخت عنوان «Darksiders» توانست یکی از برترین گیم پلی‌های سبک «هک اند اسلش» را ارئه دهد. «Darksiders» در جایگاه پنجم این لیست قرار می‌گیرد.

DmC: Devil May Cry – 4

یک خون بازیِ ه تمام معنا

یک خون بازیِ به تمام معنا!

توسعه دهنده (ها): Ninja Theory

ناشر: Capcom

پلتفرم: Xbox 360 ،PlayStation 3 و Microsoft Windows (نسخه‌های نسل هشتم نیز عرضه یافته‌اند)

تاریخ انتشار: ژانویه ۲۰۱۳ نسخه‌های نسل هفت و مارچ ۲۰۱۵ نسخه‌های نسل هشتمی

جایگاه بعدی لیست در حقیقت متعلق به جدیدترین نسخه از سری عناوین «Devil May Cry» می‌باشد که در سال ۲۰۱۳  توسط استودیوی خوش نام «Ninja Theory» ساخته شد. «DmC: Devil May Cry» در حقیقت یک بازگشت شکوه‌مندانه دوران نوجوانی‌های شخصیت معروف و محبوب این سری یعنی «دانته» بود که نحوۀ روایت آن سبب گشت بازی با بازخوردهای بسیاری مواجه گردید. اگر چه که «DmC: Devil May Cry» نتوانست آنطور که باید باشد شود، اما استودیوی «Ninja Theory» که پیش‌تر ساخت چندین عنوان معروف در سبک «هک اند اسلش» را در کارنامۀ خود داشت، در این عنوان گیم پلی‌ای خلق کرد که از نظر خیلی از منتقدان صنعت بازی، گیم پلی آن بهترین گیم پلی «هک اند اسلش» در سال عرضۀ خود یعنی سال ۲۰۱۳ بود. «DmC: Devil May Cry» از لحاظ ساختار گیم پلی و المان‌های «هک اند اسلش» حتی از عنوان «Metal Gear Rising: Revengeance» نیز بهتر ظاهر شد و توانست تجربۀ بسیار عالی و صدالبته تکرار نشدنی را برای بازی‌بازان رقم بزند. «Devil May Cry» بهترین ساختۀ سری نیست، اما بدون شک جایگاه این عنوان در سری بعد از عنوان پر زرق و برق «Devil May Cry 3»، یعنی در جایگاه دوم می‌باشد.

انصافاً باید برای خلق چنین گیم پلی‌ای باید یک دقیقه سکوت کرد

انصافاً باید برای خلق چنین گیم پلی‌ای باید یک دقیقه سکوت کرد.

سازندگان خلاق «Ninja Theory» برخلاف آکه نتوانستند روایتی جذاب برای بازی خلق کند، اما در سوی دیگر گیم پلی‌ای خلق کردند که هر توجۀ هر بازی‌بازی را به خود جلب می‌کند و چنان مشغول آن می‌شود که متوجۀ گذر زمان نیز نمی‌شود. گیم پلی «DmC: Devil May Cry» بدون شک لحظات بسیار لذت بخشی را برای شما رقم می‌زند و چنان شما را غرق در مبارزات بازی می‌کند که به هیچ وجه دوست ندارید مبارزه با دشمنان تمام شود. «DmC: Devil May Cry» یک ترکیب خلاقانه می‌باشد که تجربۀ آن ضروریست. کاری به بقیۀ بخش‌ها نداریم! تنها کافیست لحظه‌ای بازی را تجربه کنید، آنگاه به عظمت گیم پلی بازی پی خواهید برد. اگر تا بدین لحظه موفق به تجربۀ «DmC: Devil May Cry» نشده‌اید، سریعاً اقدام به تهیۀ بازی کنید که بزرگ‌ترین ساختۀ «هک اند اسلش» در سال ۲۰۱۳ را از دست داده‌اید. عنوان «DmC: Devil May Cry» در جایگاه چهارم این لیست قرار می‌گیرد.

Bayonetta – 3

شاهکاری دیگر از هنرمند خلاق استودیوی platinum games

شاهکاری دیگر از هنرمند خلاق استودیوی «Platinum Games»

توسعه دهنده (ها): Platinum Games

ناشر: SEGA و Nintendo

پلتفرم: Play Station 3، Xbox 360 و Wii U

تاریخ انتشار: ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ نسخۀ Play Station 3 و Xbox 360 و سپتامبر ۲۰۱۴ نسخۀ Wii U

جایگاه بعدی لیست متعلق به آی‌پی جدید خالق سری عناوین «Devil May Cry» یعنی «هیدکی کامیا» می‌باشد. «هیدکی کامیا» در همان ابتدای عرضۀ نخستین شماره از سری عناوین «Devil May Cry» در ساخت آن نقش بسیار مهمی داشت که در حقیقت بخشی از فروش بسیار بالای این فرانچایز را «کپ‌کام»، ناشر این سری، مدیون این کارگردان خلاق و هنرمند است. عنوان «Bayonetta» نیز فرانچایز دیگری در سبک «هک اند اسلش» می‌باشد که با کارگردانی «هیدکی کامیا»ی مشهور ساخته شده است. عنوان «Bayonetta» در بسیاری از جهات در زمینۀ گیم پلی، همان چیزی بود که پیش‌تر مشابه آن را در عنوان پر زرق و برق «Devil May Cry 3» دیده بودیم. عظمت «Devil May Cry 3» در زمینۀ گیم پلی و المان‌های «هک اند اسلش» سبب گشت که این کارگردان کار کشته باری دیگر طرف ساخت عناوین «هک اند اسلش» برود که عرضۀ عنوان «Bayonetta» در سال ۲۰۰۹ و کسب متای ۹۰ از ۷۰ نقد نتیجۀ این کار بود. عنوان «Bayonetta» در واقع برترین ساختۀ «هک اند اسلش» در سال عرضۀ خود محسوب می‌شد.

bayonetta 199682b

یک «هک اند اسلش» همه فن حریف! «Bayonetta» در هر زمینه عالی ظاهر شده است و این به خوبی مشخص است.

با توجه به آنکه در سال ۲۰۰۹ ما شاهد عرضۀ عناوین بسیاری در سبک «هک اند اسلش» بودیم، «Bayonetta» با درخشش خود در هر زمینه از جمله در زمینۀ گیم پلی در مقابل دیگر رقبا برتری بسیار داشت که همین سبب شد بازی مورد تحسین بسیار خوب منتقدان قرار گیرد و از همه مهم‌تر فروش بسیار بالای آن جرقه‌ای بود برای ساخت دنباله‌ای از آن که بعدها به صورت انحصاری برای کنسول Wii U انتشار یافت و توانست همانند نسخۀ پیشین موفق ظاهر شود. بخش بزرگی از موفقیت‌های «Bayonetta» مربوط به گیم پلی آن بود که در هر زمینه خواسته‌های بازی‌باز را بر آورده می‌کرد. تنها کافی است خودتان بازی را تجربه کنید آنگاهست که به حرف بنده پی خواهید برد.  عنوان «Bayonetta» با پس زمینه‌ای فانتزی، همانند سری «Devil May Cry» عمل کرده است و با ارائۀ گیم پلی بسیار حرفه‌ای هر بازیبازی را تا ساعت‌ها سرگرم زد و خوردهای خود می‌کند به طوری که پس از به انتها رساندن بازی باز هم دوست دارید باری دیگر راهی سفر پر هیجان بازی شوید. «Bayonetta» در جایگاه سوم لیست قرار می‌گیرد.

God of War III – 2

و اکنون با برترین و بهترین ساختۀ هک اند اسلش در سال 2010 طرف هستید

و اکنون با برترین و بهترین ساختۀ «هک اند اسلش» در سال ۲۰۱۰ طرف هستید!

توسعه دهنده (ها):  SCE Santa Monica Studio و Wholesale Algorithms

ناشر: Sony Computer Entertainment

پلتفرم: Play Station 3 و Play Station 4

تاریخ انتشار: مارچ ۲۰۱۰ نسخۀ نسل هفتمی و ۱۴ جولای ۲۰۱۵ نسخۀ نسل هشتمی

اگر بخواهیم نامی از برترین «هک اند اسلش» تاریخ ببریم، بدون شک سریعاً به «God of War III» اشاره خواهیم کرد. انصافاً در سال ۲۰۱۰ که با آن همه عناوین بزرگ در سبک «هک اند اسلش» طرف بودیم که چندتایی از آن‌ها نیز در این لیست هستند، «God of War III» چنان خوش درخشید که بدون هیچ شک و تردیدی نام آن باید تا سال‌ها در جایگاه‌های اول باشد. می‌توانم حدس بزنم که از همان لحظه‌ای که تیتر این مقاله را مشاهده کردید سریعاً پیش خود گفتید معلوم است! «God of War III» در لیست خواهد بود و در جایگاه شایسته‌ای نیز قرار دارد. الحق که استودیوی «SCE Santa Monica Studio» با همکاری استودیوی «Wholesale Algorithms» توانستند یکی از زیباترین‌های سبک «هک اند اسلش» را بسازند که تا بدین لحظه نیز کسانی هستند که آن را تجربه می‌کند و به هیچ وجه از تجربۀ آن سیر نمی‌شوند و این روند کماماً ادامه دارد. از نظر شخصی بنده «God of War III» یکی از بهترین عناوینی بود که در طول عمرم تجربه کرده بودم. بازی با گیم پلی زیبایی‌ای که داشت تجربۀ لذت بخشی از سبک خود یعنی سبک «هک اند اسلش» را رقم زد و هر کس داعیه‌ای غیر از این داشته باشد، داعیه‌اش کذب محض است.

god of war iii نماد سبک هک اند اسلش می‌باشد

«God Of War III» نماد سبک «هک اند اسلش» می‌باشد…

در لیست ما جایگاه این عنوان محبوب با جایگاه نخست هیچ تفاوتی ندارد و هر دو عنوان هیجانی در یک سطح دارند که ممکن است شخصی این عنوان برایش جذاب باشد و فردی دیگر یک عنوان دیگر! «God Of War III» در زمینۀ گیم پلی و المان‌های «هک اند اسلش» به خوبی ظاهر شده است و کسب متای ۹۲ نیز نشانگر این است که بازی خوش ساخت می‌‌باشد. به مانند سنت یک نویسنده، تجربۀ «God Of War III» را به همۀ شما پیشنهاد می‌کنم، چه اگر طرفدار سبک «هک اند اسلش» باشید و چه نباشید این عنوان بهترین لحظات را برای شما رقم می‌زند. عنوان «God Of War III» در جایگاه دوم این لیست قرار می‌گیرد.

Devil May Cry 3 – 1

devil may cry 3 عنوانی که از هر لحاظ کامل بود و با ارائۀ گیم پلی بسیار مهیج تجربۀ دیگری از سبک خود را به تصویر کشید

«Devil May Cry 3» عنوانی که از هر لحاظ کامل بود و با ارائۀ گیم پلی بسیار مهیج تجربۀ دیگری از سبک خود را به تصویر کشید.

توسعه دهنده (ها): Capcom

ناشر: Capcom

پلتفرم: Play Station 2 و Microsoft Windows

تاریخ انتشار: فوریه ۲۰۰۵

و سرانجام می‌رسیم به جایگاه نخست لیست! جایگاهی که تنها متعلق به عناوینی است که از هر لحاظ عالی باشند. «Devil May Cry 3» عنوانی است که در زمینۀ گیم پلی و مکانیزم‌های «هک اند اسلش» از تمامی عناوین امروزه برتر است و در سال انتشار خود نیز توانست به موفقیت‌های بسیار دست یابد. «Devil May Cry 3» در واقع همان عنوانیست که با ارائۀ گیم پلی بدون مشکل در زمان خود توانست فروش بسیار بالایی داشته باشد. به شخص با توجه به گیم پلی‌ای که دو عنوان «Devil May Cry 3» و «God Of War III» ارائه دادند، گیم پلی «Devil May Cry 3» بیشتر برایم جذاب بود و المان‌های «هک اند اسلش» به خوبی در بازی خلق شده بودند که به معنای واقعی کلمه، چالش‌هایی را بر سد راه قرار می‌دادند که تجربۀ آن را به بهترین تجربۀ زندگی‌ام در عناوین ویدیویی تبدیل کردند. اگر به این مسئله شک دارید، مشکلی نیست، تنها کافیست بازی را تهیۀ و اقدام به تجربۀ آن کنید آنگاه متوجه می‌شوید که بنده چه می‌گویم. حتی پس از عرضۀ دو نسخه از این سری باز هم «Devil May Cry 3» بهتر از آن‌ها ظاهر شده است و این موضوع تنها به دلیل گیم پلی بسیار خوب بازی می‌باشد. «Devil May Cry 3» به قدری در زمینۀ گیم پلی «هک اند اسلش» عالی ظاهر شد که سازندگان نسخۀ بعدی این سری را نیز با توجه به گیم پلی این نسخه ساختند و با آنچه که انتظار داشتند نیز روبرو شدند.

اصلا محال است مراحل ابتدایی بازی را فراموش کنم مراحلی که بارها و بارها سبب شدند بازی را کنار بگذارم و پس از مدتی دوباره آن را تجربه کنم حتی به یاد دارم در مبارزه با این باس فایت چند ماهی طرف بازی نرفتم تا بالاخره روزی با روحیۀ بسیار بالا او را شکست دادمو هر چند که شکست دادن او بدون استفاده از آیتم‌ها امکان پذیر نبود

اصلا محال است مراحل ابتدایی بازی را فراموش کنم! مراحلی که بارها و بارها سبب شدند بازی را کنار بگذارم و پس از مدتی دوباره آن را تجربه کنم. حتی به یاد دارم در مبارزه با این باس فایت چند ماهی طرف بازی نرفتم تا بالاخره روزی با روحیۀ بسیار بالا او را شکست دادم. هر چند که شکست دادن او بدون استفاده از آیتم‌ها امکان پذیر نبود.

«Devil May Cry 3» بدون هیچ شک و تردیدی یکی از بهترین «هک اند اسلش»هایی خواهد بود که تجربه می‌کنید. اگر موفق به تجربۀ بازی نشده‌اید به خاطر گیم پلی آن هم که شده بازی را تهیه کنید. مطمئن باشید که از این تصمیم پشیمان نخواهید شد. «Devil May Cry 3» در جایگاه نخست لیست ما قرار می‌گیرد.

وقتی بخواهیم عنوانی را با توجه به گیم پلی بررسی کنیم، کار بسیار دشوار خواهد شد. باید گیم پلی آن را با دیگر عناوین هم سبکش بررسی کنیم تا متوجه شویم چه مکانیزم‌هایی در این عنوان است که در دیگر عناوین نیست. کم کم به انتهای یکی دیگر از مقالات ۱۰ برتر می‌رسیم. عناوینی که در بالا ذکر کردیم از هیجانی برخوردار هستند که دل کندن از آن‌ها را بسیار دشوار می‌سازد. هیجان تا سر حد مرگ می‌خواهید؟ عناوین بالا بهترین گزینه‌ها هستند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Luckyluck گفت:

    به یاد ماندنی ترینش Castlevania: Lords of Shadow بود…
    بهترینش فقط و فقط God Of War بزرگ…خدای گیم ها :pray: :worship: :pray: :worship: :pray: :worship:

    • PS4EVER گفت:

      سلطان سبک هک اند اسلش فقط و فقط گاد اف وار هستش . کل دنیا و تاریخ میدونن بهترین بازی این سبک گاد آف واره . اصلا مگه میشه یه بازی بی نظیر مثل گاد اف وار ۳ که سال ۲۰۱۰ رو ترکوند و حتی یک ایراد از بازی نتونستن بگیرن اول نباشه ؟! مگه میشه گاد اف وار ۲ که یکی از بازی های برتر پلی استیشن دو بوده و شروع آشنایی بازیکنان با این سبک نباشه ؟ اصلا وقتی اسم هک و اند اسلش میاد کاملا واضحه گاد اف وار اوله . این طرفداری یه سونی فن نیست این یه حقیقت محضه . نویسنده مقاله متاسفانه علاقه خودش رو به جای حقیقت دخیل داده . اینی که شما نوشتی علاقه شماست جناب . موقع نقد نوشتن شما باید حقیقت ها رو هم ببینی چون داری متنی مینویسی که هزاران نفر دارن میخونن . واقعا مایوس شدم از گیمفا . فکر نمیکردم به این راحتی حق بهترین هک اند اسلش تاریخ خورده بشه اونم با چنین جملاتی ! * در لیست ما جایگاه این عنوان محبوب با جایگاه نخست هیچ تفاوتی ندارد و هر دو عنوان هیجانی در یک سطح دارند که ممکن است شخصی این عنوان برایش جذاب باشد و فردی دیگر یک عنوان دیگر * این جملات یعنی میدونم که گاد اف وار ۳ اوله و این یه حقیقته ولی چون بازی دویل می کرای ۳ رو به دلیلی که (واسه ما معلوم نیست ) خیلی دوست دارم و ازش خاطره دارم این بازی اوله ! . جناب سعید آقا بابایی و نویسندگان دیگر گیم فا خیلی دوست دارم ببینم نظرات دیگر نویسنده های این سایت چیه . بسیار بسیار برای من مهمه لطفا شما هم بیاید بگید کدوم بازی رو لایق مقام اول میدونید .

      MR147
      • دوست من زیاد خودتون رو ناراحت نکنید و نیازی هم به گذاشتن ۱۰۰ تا نظر نیست یه جا هم میشه گفت. من نظرم رو گفتم تو نظرات قبلی که برای من چه بازی اوله و اون هم گاد اف واره.
        الکی هم جو حقیقت ندید. حقیقت اینجا نسبیه و نه مطلق. برای یکی حقیقت دویل می کرای هست. چرا فکر میکنی حقیقت تو درسته؟ چون بیشتر باهاش موافقن؟ مقاله هر شخص مال اون شخصه. بله مقاللات ۱۰ برتر جایگاه علاقه ها هم هست. مقاله نوشته شده و عوض هم نمیشه و توسط من هم که خودم گاد اف وار برام اوله تایید شده.میدونی چرا؟ چون به نظر بقیه و نویسنده هام احترام میذارم. شما هم سعی کن.

        • PS4EVER گفت:

          آقای سعید آقابابایی اینو دنیا داره فریاد میزنه . حقیقتی که مثل روز روشنه رو شما اسم جو دادن حقیقت میزاری ؟ کجای دنیا گفتن حقیقت جو دادن میشه ؟ این سایت هزاران بازدید کننده داره باید همه چیزو در نظر گرفت نه فقط علاقه . خود شما میدونی و اعتقاد داری گاد اف وار با اختلاف اوله . بنده دارم نظر و اعتراضمو اعلام میکنم . درخواستی هم دارم از شما . اگر ممکنه زحمت بکشید و شما هم یه مقاله بنویسید برای اینکه تکراری نباشه بنویسید مثلا ۱۵ عنوان برتر سبک هک اند اسلش تاریخ و از هر نام یا آی پی هر چند تعداد که خواستید بزارید . خیلی دلم میخواد این مقاله را با قلم شما ببینم آقای سعید آقابابایی

          • خدمت شما گفتم حقیقت اینجا نسبیه و شاید برخی بر حسب سلیقه بازی دیگه ای رو بپسندن. هیچ دلیلی براتی کوبیدن اون ها وجود نداره. نمیتونید که نظرشون رو به زور مثل خودتون کنید. در ضمن توضیحات گاد اف وار رو هم بخونید نوشته که این با جایگاه اول فرقی نداره. من حرفم اینه که این مقالات نه اینجا بلکه در سراسر دنیا نسبی و سلیقه ای هستن. هیچ دو لیستی رو مثل هم پیدا نمی کنید. چون سلیقه مطرحه. این نقد نیست که باید حتما حق و عدالت و .. توش بیاد بلکه تفریحیه. مقاله ای هم که گفتید الان دیگه نوشته شده و من اگر بنویسم و بخوام از هر ای پی چند تا بذارم کل لیست من میشه گاد اف وار و دویل می کرای.

            • PS4EVER گفت:

              درسته نوشته شده ولی شخصا خیلی دوست دارم این مقاله رو با قلم شما بخونم و دلایلی که شما مینوسی رو ببینم . حتی اگر شده کل لیست شما گاد اف وار و دویل می کرای باشه . میشه گفت ما طرفداران گاد اف وارد اعتراض رسمی به این مقاله داریم مثل همه جای دنیا در چنین مواردی خواستار توضیح از نویسنده یا صاحب اثر میشن ما هم میخوایم بدونیم دلیل این انتخاب چی بوده و دلایل برتری دیول می کرای ۳ بر گاد اف وار ۳ رو نویسنده برامون توضیح بده . اگر نمیشه و ما چنین حقی نداریم و مثل یک سری مصرف کننده فقط باید بیایم و بریم و هر چی شما نوشتی صدامون در نیاد که بگن به نویسنده و نظرش احترام نمیزاری به ما بگید که کلا نظر ندیم

              • در مقاله اومده که جایگاه اول و دوم فرقی ندارن و البته اومده که دلیلی این که دویل می کرای اول قرار گرفته گیم پلی سریع ترش هست که برای نویسنده لذت بخش تره و واقعا هم سریع تره و هیچ شکی در این نیست. مقاله رو بخونید بعد بگید توضیح. توضیح از این بهتر که گیم پلی این بازی رو به دلیلی سرعتی تر بودن بیشتر دوست دارن. در دنیا دو لیست مثل هم وجود ندارن پس سعی نکنید بگید حقیقت چیزیه که شما میگید. حقیقت شما نظر شماست. همین

            • از هر لحاظ جایگاه اول تو این لیست غلطه چون بهترین بودن جدا از سلیقه شخصی یه سری اصول داره که gow رو بهترین در طول تاریخ گیم در این سبک میکنه…هیچ جانبداری ای ندارم چون تمام نسخه های هر دو سری رو تموم کردم

            • PS4EVER گفت:

              آقای سعید آقابابایی یعنی شما داری میگی نویسنده مقاله فقط به خاطر گیم پلی سریع تر دویل می کرای ۳ رو اول گذاشته ؟! شما وقتی نقدی مینویسید مگر نباید قضاوتتون عادلانه باشه و بر حسب تمام جوانب نظر بدید ؟ مگه نباید ملاک مقایسه دو بازی ارزیابی اونها در تمام موارد باشه ؟ اگه فقط بخاطر یک آیتم اونم گیم پلی سریعتر بشه خیلی راحت سلطان هک اند اسلش تاریخ رو گذاشت مقام دوم که باید از این به بعد زحمت خوندن مقاله ها رو نکشیم چون نه مقایسه منطقی و برابر بلکه علایق هستش که داره نتیجه رو اعلام میکنه. به شما قول میدم با چنین وضعی در آینده بازهم بحث و مطلب زیاده .اگه دلیلی که شما گفتی واقعا درست باشه آیا گیمفا زیر سوال نمیره که دلایل نویسندگانش برای چنین مقاله هایی نه مقایسه همه جنبه ها بلکه فقط علاقه داشتن به یکی از اونهاست ؟ . این اصلا از دید شما منطقیه ؟

              • خیر. این تنها نظر شماست. این که بخونید یا نخونید کاملا به خودتون مربوطه. من نویسنده هام رو ازد میذارم تا تو این جور مقاله ها نظرشون رو بگن. هر نظری که دارن. دلیلی نداره به زور بگم فلان رو بذار. شاید اون از یه بازی دیگه لذت برده. سیاست کاری من ازادی به نویسنده هام در مقالات این چنینیه. این که شما بر این که تنها خودتون حقیقت رو میدونید اصرار دارید به خودتون مربوطه و من کاری در موردذش نمیتونم بکنم. مطمئن هم باشد در مقاله بعدی هم دلیلی نیست که اون چه که شما فکر میکنید درسته اول باشه و اون چه نظر نویسنده اس اول قرار می گیره. فقط برای نقد هست که نظر در کار نیست. دیگه هم شما حرف من رو فهمیدین و هم من صحبت شما رو.

            • PS4EVER گفت:

              این نظر من نیست . نمیبینید که همه دارن به سبکی اعتراض خودشون رو تو این پست اعلام میکنند ؟ متاسفانه حرف ما فرق میکنه . شما میگی باید به نظر نویسنده احترام گذاشت و هر چی نوشت رو باید خوند و البته از دید من اعتراض نکرد ( چون شما نویسنده ها رو آزاد گذاشتی ) ولی من میگم وقتی شخصی برای هزاران نفر داره مینویسه باید علاقه رو کنار بزاره و بر حسب منطق مطلب بنویسه . اگه شما بخوای دو تا بازی رو مقایسه کنی بر حساب چه ملاک هایی اینکارو میکنی ؟ تمام حرف من اینه که نویسنده مقاله بیاد یه پاراگراف اضافه در آخر این مقاله باز کنه و این دو بازی رو مساوی یر به یر از نظر گرافیک ، صدا ، گیم پلی ، کیفیت طراحی چهره ها و بافت های بازی و تکستچرها و هر اون چیزی که بارها و بارها توی مقاله های مقایسه ای دیدیم رو انجام بده و نتیجه رو ما ببینیم که این انتخاب بر چه حسبی بوده . اگر فقط بر حسب نظر نویسنده اونهم فقط بخاطر یک دلیل گیم پلی سریعتر باشه که خب بحث ما واقعا اینجا بی معنیه و به نتیجه ای هم نخواهیم رسید . به نظرم بحث تمام شدست

      • ali gc گفت:

        از نظر شما god باید اول بود نظرتون هم محترمه ولی واقعا اتفاق خاصی نیفتاده انقد کشش میدید اکثر بازی های تو لیست پتانسیل اینو دارن که بهترین از دید یک نفر باشن نویسنده هم نظرشو گفته من خودم همه ی بازی های لیست جز آخری تجربه کردم اگه خودم مینوشتم مقاله رو سری جدید dmc و metal rising اول و دوم میزاشتم چون گیم پلی هاشون به شدت بیشتر از هر عنوان دیگه ای توی این سبک دوست دارم این نظر شخصی منه که چندین دلیل هم برای اثباتش دارم ولی این طرز برخورد شما و بعضی دوستان جالب نیست یاد بگیریم به سلایق همدیگه احترام بذاریم

        • PS4EVER گفت:

          ali gc داداشم قرار نیست که همه یک نظر داشته باشن . الان هم بنده دارم نظرمو میگم چرا شما فکر میکنی احترام نمیزارم ؟ اگه نمیزاشتم که مثل Cell و نسخه بهبود یافته cell 2 الان اینجا جنگ بود 😀 . من به نظر نویسنده مقاله احترام میزارم ولی بنده حق دارم نظرمو بگم و همچنین از نویسنده این مقاله بخوام بر چه حسبی گاد اف وار ۳ دوم شده . خیلی دوست دارم نویسنده مقاله بیاد المان هایی که برای مقایسه بازی ها این روزها رسمه مثل گرافیک ، صدا ، گیم پلی ، و موارد دیگر رو در این دو بازی مقایسه کنه و بگه دلیل برتری این بازی نزد ایشون بر گاد اف وار ۳ چیه که اول گذاشتش ؟ آیا ما حق اینو هم نداریم که بدونیم ؟

  • Retrogamer گفت:

    واقعا؟ خدای جنگ ۲ و ۱؟! 😐 😐 😐 یعنی چند نویسنده گیمفا این ۲ شاهکار بیمانند هک و اسلش را شایسته در این لیست ندانسته اند؟ :-/
    به هرحال :yes:

  • alegha گفت:

    بهترین سبک برای از نظر من
    به دلیل سرعتی بودن این سبک عاشقشم.
    یه چیزی اونیموشا هک اند اسلش نیست؟

  • Dante76 گفت:

    ممنون بابت این مقاله.
    البته از نظر من gow 3 بهترین هک اند اسلش تاریخ هست و همینطور از نظر واچ موجو (بهترین منبع برای top 10 ها!)
    ولی خب واقعا سخته بین dmc و gow انتخاب کرد و از نظر من dmc گیمپلی اش سرعتی تره تا gow و شاید برای همین رتبه ۱ شده.
    ولی واچ موجو با ۱۴ میلیون سابسکرایبر!!!!!! بهترین هک اند اسلش تاریخ رو gow 3 انتخاب کرد…

    • PS4EVER گفت:

      Dante76 آفرین . بالا تو یه نظر نوشتم اومدم پایین مال شما رو خوندم . اون سایته رو اگه برید و نظرات رو بخونید متوجه میشید فرق گاد اف وار ۳ با بقیه چیه . برای من اصلا سخت نیست براحتی میگم خدای جنگ برترین هک اند اسلش تاریخه با ختلاف . خیلی واضحه . خیلی خیلی واضحه

      • Dante76 گفت:

        حالا این سلیقه نویسنده بوده و نظر خودش رو نوشته که از نظر من توی اینگونه مقاله های ده تای برتر سلیقه نویسنده باید کمتر در نظر گرفته شه و باید ۱- کیفیت بازی ۲- ارزش تکرار بازی بیشتر در نظر گرفته بشه.
        البته من قصد جسارت به نویسنده ندارم و ابن نظر من هست که واچ موجو هم دقیقا اون ۲ نکته رو همیشه رعایت میکنه.

  • mahdi m77 گفت:

    خدایی به god توهین شده اخه کجای devil به god میخوره با این رتبه بندی دقیقا یاد اون روزی افتادم که دویل و god داشتم با هم مقایسه میکردم اخر خندم گرفت اخه مگه میشه چنین مقایسه ای!!!
    god of war کاملا برتره شکی هم نیست 😉

    MR147
  • مستر سر یه پست تعصبی بازی در نیارین.در ضمن همونقدر که گاد شاهکاره dmc هم هست.یه سوال چی باعث شده فکر کنی گاد از dmc بهتره هرجند خودم زیاد با dmc ارتباط برقرار نمیکنم.

  • mahdi m77 گفت:

    اره خدایی اعصاب منم خورد شد
    در ضمن چرا god 3 به نظرم god 1 یا ۲ باید گذاشته میشدن
    اگه منطقی نگاه کنیم هر ۶ نسخه god باید تو لیست باشن 😀

    • mahdi m77 گفت:

      این جواب یکی از دوستان بود که نظرش پاک کرد فک نکنید با خودم حرف میزنم :rotfl:

      • :pain: 😀 😀 😀 مهم نیس
        سلطان هک اند اسلش =god of war

        • قطعا نظر من هم عینا عینا مثل شماست و هیچ بازی رو نزدیک به گاد اف وار نمیدونم. هیچ بازی رو. سلطان این سبک گاد اف وار هست ولی خب این نظر ماست . شاید یکی براش دوم باشه.

          • Part Of Me گفت:

            یه سوال دارم
            چرا همیشه تاپ ۱۰هایی مینویسین که توش ارزش گذاری شده؟توی این لیست با در نظر گرفتن ارزش گذاری (همون رتبه بندی) قریب به نصف بازی‌ ها چه از نظر متا و چه از نظر محتوا به شدت ضعیف هستن! بی شک نسخه ای که سری گاد آف وار رو به اوجش رسوند God of war III نبود و نسخه دوم و اولش بود (که از نظر متا هم نسخه اول بیشتر بود و انقلابی محسوب میشد تو سبک هک ان اسلش). دویل مِی کرای هم همینطور! نسخه ای که تو مقاله گذاشتین با اختلاف به شدت زیاد بدترین نسخه بود و رسماً گند زد به فرانچایز دویل مِی کرای. من نمیدونم چجوری سر از این لیست دراورده. نسخه ای که توسط سازندگان اصلی ساخته نشد و کلا از تمام شخصیت های بازی فقط اسمشون رو برداشته بود. نسخه ابتدایی دویل مِی کرای با اختلاف زیاد (متای ۹۴ که بالاترین متا تو این فرانچایزه) بهترین نسخه از این سری بود و نسخه دوم و سومش رو هم میشه به عنوان یه پیشرفت خوب محسوب کرد، ولی اینکه تو لیسته اصن نور علی نوره… خلاصه به نظرم قبل از اینکه موضوع اصلی مقاله شروع بشه بگین که رتبه بندی توی مطلب به معنای ارزش گذاریشون نیست. مرسی بابت مقاله و خسته نباشید

            • درود بر شما. این رو بخونید در مقاله امده: “بدیهی است که در این لیست علاوه بر نظر نویسنده، نظر دیگر نویسنده‌ها را نیز بررسی کرده‌ایم تا مبادا در انتخاب عناوین اشتباهی رخ داده باشد. اما به هر شکل از انجا که با یک مقاله ۱۰ برتر طرف هستید ممکن است که انواع و اقسام نظرات مختلف در این مورد وجود داشته باشند و هیچ اصراری بر کاملا درست بودن یا غلط بودن این لیست ورتبه بندی آن نیست. “

            • PS4EVER گفت:

              Part Of Me واقعا عالی نوشتی . من واقعا تعجب کردم چرا گاد اف وار ۲ توی این لیست نیست . بازی وقتی خوب باشه باید اسمشو نوشت . به چه دلیلی باید فقط از هر بازی یکی باشه پس چرا از دویل می کرای دو تا هستش ؟!

  • navid313714 گفت:

    من dmc4 رو رفتم ولی ۳ رو خیر.
    همه سری gow هم بازی کردم.
    با تمام این مسایل از نظرم bayonetta بهترینه.
    شما برید،نقد گیم اسپات از bayonetta 2 رو بخونید تا متوجه بشید الکی ۱۰ نگرفته :-))
    گرافیک همه چیز نیست
    dcm: dmc هم خیلی از نظر من افتضاح بود 😐

  • dc.. گفت:

    اونیمشا کجاست؟ گاد هند کجاست؟
    البته اگه گاد۲میزاشتین بهتر بود چون هم داستانش هم متاش از گاد۳بالاتر شده به هر حال ممنون بابت مقاله

  • Ali Nietzsche گفت:

    درود بر آقای جعفریا و عرض خسته نباشید خدمت ایشون… دستتون درد نکنه واسه همچین مقاله توپی… الحق که کامل کامل بود…. رتبه بندی همچنان عالی و بی نقص بود… و رتبه اول واقعا برازنده عنوان افسانه یی شیطان نیز می گرید ۳ هستش ( اینو به عنوان یه سونی فن میگم)….
    با همه عناوین لیست خصوصا با خدای جنگ ۳ افسانه یی :heart: شیطان هم میگرید ۳، متال گیر عزیزمون :soldier: و دانته انفرنو ( همچنان کتاب کمدی الهی اثر دانته رو خیلی دوست دارم، یبار یاد اون افتادم) خاطرات زیادی دارم و امروز ظهر خاطراطمو تازه کردین… بشخصه خیلی لذت بردم…
    موفق باشین..

  • N_D گفت:

    سلام
    من چندوقت بود که میخواستم از سایت گیم شیرینگ خرید کنم ولی از وقتی فیلتر شده دودل شدم
    کسی خرید کرده؟ سایت مطمءنیه؟
    ————————
    هیچ h&s تو تاریخ به پای گاد نمیرسه هر ۳ نسخش شاهکارن

  • اوکی نقد میکنم تظرمو باک کنید ..(دومین بار)
    اوکی مقاله ضعیف بود انشالله اینجور مقالات دیگه نزارید ممنون
    گاد خدای هک اند اسلش……

    • تنها اولین نظرتون به خاطر این که توهین بوده حذف شده و هیچ نظر دیگه ای حذف نمیشه. مثل همین نظرتون. من خودم روی نظرات مقالات نظارت دارم. الکی جو سازی نکنید و منطقی رفتار کنید.
      نظرتون اینه که مقاله خوب بود و نذاریم دیگه ولی خب قطعا باز هم خواهند بود از این مقالات. گاد اف وار ۳ از نظر من هم اول هست ولی ربطی نداره که چون ایشون از یه بازی ببیشتر لذت برده به مقاله ربط بدین. از نظر شما بهتره از نظر ایشون نه. به نظر دیگران احترام بذارید. چیزی که ناسف داره رفتار شماست

      • خب اقا سعید اولا توهین نبود همیشه نقد رو با توهین اشتباه میگیرید.مثلا نقدایی که تو مقاله هایه شما میکنن بعضی ها فکر میکنی دارن توهین میکنن که کاملا اشتباهه
        دوما خب حالا خوب شد که گفتید نظر شخصیش بوده ..من هم گفتم بهتره که از این مقالات که نظر شخصی اون فرد هست رو کم کنیم مانند ۲۰ داستانه برتر که خیلی ها ناراضی بودند.

        • Ali Nietzsche گفت:

          کریتوس فن جان…
          ببینید تو گیمفا بار ها و بار ها مقالات زیادی نوشته شده که عناوین شاهکار سونی مقام اول رو داشتن و الحق که برازندشون هم بوده در حالیکه عناوین کنسول ایکس باکی هم میتونستن تو لیست جای برا خود بگیرن ولی اصلا نبودن…. چرا؟ چون نویسنده صرفا نظر شخصی خودش رو بیان میکنه! قرار نیست چیزی که من دوست دارم، شما هم دوست داشته باشین… الحق و بدون شک اگه گاد ۳ تو لیست اول میبود، لیست زیباتر بود، خیلی زیباتر!!! یا بنظرم باید عنوان اونیموشا تو این لییت جای میداشت…. ولی خوب dmc 3 همچنان یه بازی فوق العادست که میتونه در این جایگاه حظور داشته باشه… اینو فراموش نکنین یه لیست نمیتونه هیچ وقت طبق مراد همه باشه… اگه شما برید و لیست ترسناکترین بازی های ign رو ببینید، و به بخش نظرات سر بزنید… خیلی ها ناراضن… در حالیکه میشد عناوین بهتر تو لیستشون جا بگیره ولی دو سه تا بازی که حتی من اسمشون رو هم نمیدونستم رتبه های خوبی داشتن 😐
          پس همه چیز بر میگرده به نظر شخصی….
          در اخر بازم میگم عنوان افسانه یی خدای جنگ ۳ ( بشخصه ده بار تمومش کردم 😀 ) میتونست اول باشه ولی dmc 3 همچنان لیاقت بودن تو جایگاه اول رو داره…

          • موافقم :yes:
            سلطان هک اند اسلش=gow :inlove:
            اقا سعید این مشکله بررسی هم درست کن ممنون

          • درود بر شما. خدا رو شکر کم کم داره بیشتر جا می افته فرهنگ احترام به نظرات همدیگه مخصوصا توی سایت ما که واقعا نسبت به قبل توهین ها به نظرات هم کمتر شده به غیر از مواقعی خاص و پست هایی خاص که تازه اون هم تعداد کسانی که توهین میکنن کمتر شدن و چند نفر هستن که هی بهم توهین میکنن وگرنه کاربرا خیلی کمتر شرکت میکنن تو این توهین ها. با وجود کاربرای فهیمی مثل شما و Fight Club و microsoft.xboxone و …. قطعا این روند سریع تر هم میشه.

          • PS4EVER گفت:

            Ali Nietzsche Sparda نداره داداش من والله نداره . لیاقت یه چیزه حقیقت یه چیز دیگه . خداییش کسی که هر دو رو بازی کرده باشه دلم میخواد بیاد دلیل اینه دویل می کرای برتره رو بگه . اگه به علاقه باشه پس این لیست منه

            ۱- گاد اف وار ۳
            ۲- گاد اف وار ۲
            ۳- گاد اف وار ۱
            ۴- گاد اف وار های دیگه 😀

  • Pouria13 گفت:

    لامصب با همه خاطره دارم از dmc گرفته darksider prince metal gear اون castelvania

  • Abbas گفت:

    در هر مقاله اى نام یوبى میدرخشد

  • Fight Club گفت:

    سپاس از نویسنده محترم…
    دوست داشتم God of War اول بشه… ولی خب سلیقه ها مختلفه و قابل احترام
    در ضمن دوستانی که دارن انتقاد میکنن یادشون باشه… با این مقاله نه چیزی از God of War میشه و نه چیزی به Devil May Cry اضافه میکنه و بالعکس
    این مقاله صرفا برای اینه یاد خاطراتمون بیوفتیم و دربارش تبادل نظر کنیم
    بازم سپاس

    • درود بر شما. یعنی یه موضوع به همین سادگی که اشاره کردید…

    • PS4EVER گفت:

      چه حسی به آدم دست میده وقتی حقیقت جلوی چشمش عوض بشه ؟ ما هم دقیقا الان چنین حسی داریم . از سایتی مثل گیم فا انتظار نمیره با اینهمه بازدیدکننده ای که داره که میدونه روی خیلی از بازیا بشدت حساسن بر حسب علاقه قضاوت کنه

      • Fight Club گفت:

        PS4EVER … دوست گرامی … شما تعریفت از حقیقت چیه؟ اون چیزی که برای شما حقیقته… برای من وجهه دیگری داره… برای نویسنده هم تعریف دیگه ای داره… ما نمیتونیم بگیم نظر من حقیقته پس اگه مخاطب من غیر از این نظر داشته باشه… پس داره حقیقتو عوض میکنع
        قبول دارم به این لیست ایرادات زیادب وارده… شما در جریان باش نسخه اول دویل مِی کرای با متای ۹۴ تو سال ۲۰۰۱ اومد… شاهکاریه برای خودش…. ولی خب تو این لیست نیست.. …چرا؟ چون باب سلیقه نویسنده نبود… این هیچ ربطی به حقیقت نداره

        • Ramsay گفت:

          دمت گرم فرزام جان.یعنی تمام این بحثهای پوچ فقط و فقط بخاطر اینه که عده ای متوجه نیستن هرکسی سلیقه ای داره و قابل احترام.اینکه تو این دنیا پر از نسبیت حقیقت هم نسبیه.
          با تشکر از نویسنده عزیز

        • PS4EVER گفت:

          Fight Club داداشم بالا هم گفتم هر کسی نظری داره کاملا درسته . ولی وقتی شما داری یه مقاله مینویسی برای سایتی که هزاران نفر بازدید داره نمیتونی بر حسب فقط علاقه انتخاب کنی . مخصوصا اگر انتخابی کنی که مطمئنا باعث واکنش یه سری بشه ( در اینجا ما سونی فن ها ) اون وقت باید با دلایل محکم بگی که چرا اینو اول کردی اونو دوم ولی وقتی توضیحی نباشه مشخصه بحث علاقه باعث این قضیه شده . ما فقط خواستار اون دلایل هستیم که بدونیم چرا دیول می کرای ۳ اول شده و گاد اف وار سه دوم . چون نمیخوایم که فکر کنیم فقط بر حسب علاقه بوده منتظر دلایل نویسنده هستیم . یعنی ما واقعا حق اینکارو هم نداریم ؟

          • Fight Club گفت:

            PS4EVER عزیز… برادر من … بنده کی گفتم شما حق این کار رو ندارید؟
            شما گفتی حقیقت اینه… بنده هم گفتم حقیقت یه چیز نسبی هست که برای هر شخص تغییر میکنه…گفتم که لیست مشکل داره.. ولی اخلاق بنده اینجوری نیست که به خاطر یه رتبه اسمون رو بیارم زمین… منم مثل شما منتظر دلایل هستم

        • Retrogamer گفت:

          البته فکر کنم از نظر آمار میگه نه حقیقت!! و صد البته سلیقه ای است. نویسنده هم توضیح داده در بالا…

        • Part Of Me گفت:

          Fight Club عزیز واقعا حرفت خیلی سطحیه! سوالِ من اینه:به نظرت تو سایتی که مالِ همه‌ست، مقاله هم قراره برای همه نوشته بشه،به نظرت تو این شرایط درسته بگیم سلیقه نویسنده حرف اول و آخرو میزنه؟پ منِ خواننده و صدها نفری که مقاله رو میخونه رسما کشک و فقط نظر نویسنده؟پس چه دلیلی داره این مقالات رو عمومی کنیم؟ خیلی راحت میشه اسم این مقالات رو «کامنت» یا «نظر» گذاشت چون افکاریه که نویسنده مطلب داره و قرار هم نیست که به بقیه ربطی داشته باشه…جناب آقابابایی بالاتر هم گفتن؛ رتبه بندی توی متن به معنی ارزش گذاریشون نیست. پس بهتره که همو نپیچونیم آقا… صرفا یه مقاله‌س که میخواد بحث در رابطه با این بازیهارو آزاد بذاره و یک سری خاطرات رو زنده کنه (گرچه مورد دوم رو خداییش نتونست بخاطر جو کامنتا)…خواهش میکنم دیگه این جمله مسخره که مقالات تاپ قراره نظر نویسنده باشه بذارین کنار! چون اگه اینطور باشه شما رسما دارین برا خودتون مقاله مینویسین و صرفا یه نظره تا مقاله… گرچه خداییش نمیشه انتظار داشت یه مقاله تمامی نظرات رو به خودش جلب کنه چون مشخصا این لیست ۱۰ تا جا داره و بازیای هک ان اسلش یدِ طولایی برای خودنمایی دارن. مرسی

          • قبل تر گفتم. این جور مقالات نظر نویسنده اس در ۱۰ برترها. مثل همه دنیا. نمیشه که همه راضی باشن. از هر لیستی تعدادی ناراضی هستن.
            واقعا اگر اول یا دوم بودن یه بازی مقاله رو تبدیل به بد و خوب میکنه براتون همون بهتر که نخونید کلا. کقاله ای که فقط عددهاش رو خوندید و حتی توضیحاتش رو نخوندید. همیشه مقالات ۱۰ برتر مثل همه دنیا نظر نویسنده هام هست و خواهد بود. هر جور هم بنویسن عده ای ترااضی هستن پس چه بهتر اون چه اعتقاد دارن بنویسن

          • Fight Club گفت:

            Part Of Me
            جناب بنده اولین بار نظرات شما رو تو گیمفا میبینم
            والا تو اخلاق بنده نیست به کسی بگم نظرت سطحیه!!… حالا چقدر نظرش با من فرق بکنه و به قول شما سطحی باشه دلیل نمیشه همچین صحبتی بکنم
            این از این
            اما در جواب سوال های شما …
            بله سلیقه نویسنده حرف اول و اخرو میزنه
            مقالاتو عمومی میکنیم که پیرامونش بحث کنیم… شما مخالفی نظرتو اعلام کن
            صدتا مقاله در رابطه با بهترین بازی های سبک هک اند اسلش هم بدن… ۹۵ درصدش god of war اول میشه درسته؟
            خب این چه جذابیتی داره برای مخاطب؟ مقاله ای جالبه که صد در صد توش سلیقه نویسنده باشه…
            بیایم به خاطر یه رتبه نظرات دیگران رو سطحی بشمازیم کار درستیه؟
            عجبا

            • دقیقا درسته فرزام جان. کاملا موافقم با شما

            • Part Of Me گفت:

              عزیز من مخالفتی با کسی یا چیزی نکردم
              دیگه خداییش نباید از جمله «نظرت سطحی بود»برداشت بدی کرد.سعی کردم دیدگاه خودمو بگم و قاعدتا این بینش منه و قرار نیست هرکسی ازش پیروی کنه .منتها سعی کردم قانعتون کنم که اینجور بحثا اصن نباید پاش رو توی این مقاله بذاره که نمیدونم چی درسته و چی غلط فلان بازی باید بیسار شه و…! قلم دست نویسندس
              اما در خصوص بخش دوم حرفات.با این تعاریفی که داشتی، من پسفردا مقاله طنز مینویسم و توش به عالم و آدم بد و بیراه میگم چون نظرمه و قراره بقیه راجع بهش بحث کنن.مقاله هیچ مشکلی نداره،ولی وقتی روش برچسبِ «مقاله» میزنیم قطعا باید بحثش با «کامنت» یا «نظر بودن» فرق کنه.توی نقد بازیها میتونیم این موضوع رو لحاظ کنیم چون نویسنده‌س و شرفِ قلمی که تو دستشه. ساده‌ تر بگم!تو نقد نویسنده از دهن خودش حرف میزنه،ولی وقتی میای میگی «برترین» قطعا نظر جمع هم ناخواسته دخیل میشه تو موضوع…

              خلاصه این حرفا به من هیچ ربطی نداشت و منم نباید خودمو نخد هر آشی کنم.فقط خواستم یه سری حرفای تکراری که تو اکثر سایتا زده میشه رو شفاف‌ سازی کنم تا جایی که زورم میرسه. ضمنا من خیلی وقته که کاربر گیمفا هستم منتها عادت ندارم تو بخش نظرات شرکت کنم. مطالبی که روی سایت میره ارزشش خیلی بیشتر از بحثای بیهوده‌ ایه که بعضا تو نظرات زده میشه. یه خسته نباشید هم میگم به نویسنده محترم. خدا قوت

            • Fight Club گفت:

              جناب Part Of Me
              اقا این حرفا چیه… از صحبت هاتون مشخصه انسان با شعور و با فرهنگی هستید… بنده خودم از بحث خوشم میاد… مخصوصا با ادم های فهمیده ای مثل شما …
              شما هم نظرتونو گفتین … منم یه خورده تند شدم… به خاطر خط اول نظرتون… به هر حال عذرخواهی میکنم… اگر تند بود لحنم
              ولی تو این مورد با شما کامل مخالفم

      • Ali Nietzsche گفت:

        PS4EVER
        داداش گلم… هی داری همه جا مینویسی حقیقت… عزیزم حقیقتی وجود نداره… حرف هایی که من و شما میزنیم، تفاسیرمونه… متنی که آقای جعفرنیا هم نوشتن تفسیرشونه…. یعنی حقیقت بر مبنا علاقه شخصی…
        بنظرم منم باید گاد اول میبود ولی باز هم میگم عنوان DMC 3 همچنان این لیاقتو داره….
        این تفسیر منه… و مسلما هیچ تفسیری کامل نیست.
        موفق باشی داداشم.

  • MS GAMER گفت:

    راستشو بگم یکم تو ذوقم خورد گاد آف وار اول نبود ولی دویل مکرای هم بازیه فوق العاده ای هست با تشکر از نویسنده عزیز و محترم که برای این مقاله زحمت زیادی کشیده بودند

  • ali_arkani گفت:

    تا جایی که من یادمه Prince Of Persia اکشن ادونچر بود، نه هک اند اسلش! خصوصا Two Thrones که تنها قسمت از این بازی بوده که المان های مخفی کاری داشته! سبک مخفی کاری و هک اند اسلش مثل جن و بسم الله هستن، چجوری اینو اینجا نوشتین!؟

  • اقا سعید از اون موقع که با شما یه بحث کوچولو کردم نظراتم میره بررسی چرا؟؟ ?:-)

  • ایدن گفت:

    بسیار عالی 🙂 ممنون بابت مقاله :yes: با بعضی از این بازی ها خاطره دارم مخصوصا Prince of Persia
    زمان خودش رو دست سیستم مبارزاتش نبود.گستردگیش خیلی بالا بود حتی بعضی بازی های الان سیستم مبارزاتی به خوبی این نداشتن :inlove: GOW و DMC هم که خدای سبک هستن :yes:

  • farhad.sam گفت:

    ببخشید بابت اسپم
    یه سوال ؟
    من تازه کنسولمو (PS4) به نت وصل کردم ۱۴ روز پلاس رایگان داره میتونم با همین این بازی های رایگان این ماه PSN رو دانلود کنم ؟؟؟؟؟ ?:-)

  • hunger game گفت:

    چه نویسنده خوش سلیقه ای………
    سپاس بابت زحمت فراوان……
    کلی لذت بردیم…….

  • مقاله بسیار عالی بود و با همه عناوین لیست خاطره دارم خسته نباشید

  • Pourya gamer گفت:

    بعضی از این عناوینو ادم مبینه ، گریش میگره ، عناوینی که رسما به فراموشی سپرده شدند ، میشه گفت بیشتر اونها از دویل می کرای بگیر( البته همون نسخه های ژاپنی و کلاسیکش) تا کسلوانیا ، پرنس او پرشیا ، متال گیر رایزینگ ، نینجا گ،ی،د،ن ، دارک سایدرز، دانته اینفرنو. حتی میشه گفت این سبک از بازی ها داره به فراموشی سپرده میشه . امیدوارم این سبک باز هم دوباره به دوران اوجش برگرده.
    مقاله تون خیلی خوب بود، رتبه اول بدون شک به دویل می کرای سه تعلق داشت بازی ای که نظیر نداره، هم از لحاظ داستانی ،هم از نظر گیمپلی ، سری دویل می کرای همواره نقش بسیار اساسی در این سبک دارند.
    ا

  • PRO..GAMER گفت:

    خدای جنگ دو نه تنها بهترین هک اند اسلش زندگیمه بلکه بهتربن بازیه که تو عمرم بازی کردم حتی از tlou هم بیشتر دوسش دارم بعد دویل می کرای ۳ بهتر از اونه؟یعنی سری گاد با این همه عزمت در مقابل دویل می کرایی که فقط نسخه ۳ و ۱ اش عالی بوده باید تو رتبه دوم باشه؟
    عجب :smug:

    • Ali Nietzsche گفت:

      Pro Gamer جان…
      ببین، یجا دیگه هم اینو گفتم، وقتی مقاله یی نوشته میشه، فقط و فقط نظر نویسنده مطلبه…. قرار نیست، دقیقا نویسنده موضوع همنظر من و شما باشه… نتنها تو گیمفا بلکه اگه به تمام وب سایت های گیمینگ دنبا سر بزنین همین موضوعه… خوبه خودتون هم میگین گاد ۲ بهترین بازی عمرمه… شاید برا یکی دیگه گاد ۳ باشه، برای من رد دد، برا آقای بابایی دارک سولز…. و همینطور هزاران نفر دیگه ….پس همه چیز بر میگرده به نظر شخصی… از طرفی بیاین فقط رتبه بندیو نخونیم و در کنارش متنو هم بخونیم… آقای جعفریا تو متن خدای جنگ ۳ :heart: بخوبی به این نکته اشاره کردن و گفتن ”اگر بخواهیم نامی از برترین «هک اند اسلش» تاریخ ببریم، بدون شک سریعاً به «God of War III» اشاره خواهیم کرد” و بعد تو متن بعد از تصویر دوم ”در لیست ما جایگاه این عنوان محبوب با جایگاه نخست هیچ تفاوتی ندارد و هر دو عنوان هیجانی در یک سطح دارند که ممکن است شخصی این عنوان برایش جذاب باشد و فردی دیگر یک عنوان دیگر”… میبینید که نویسنده همچنان به عظمت خدای جنگ باورمنده ولی میگه قرار گرفتن خدای جنگ ۳ نظر شخصی من است.. :rose:
      موفق باشین.

  • هر جا سخن از هک اند اسلش باشد نام خدای جنگ میدرخشد :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • هیییییییییی prince of persia یادش بخیر 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 چه خاطراتی داشتم باهاش

  • خب وقتش رسیده یک تجدید خاطره کنیم با متال گیر شروع کنیم “یک شروع طوفانی با قطع شدن دست RAIDEN و کشته شدن رئیس جمهور” میتونم بگم هیجان شروع بازی بسیار عالی بود در قسمت گیم پلی الحق کوجیما زحمت کشید اون قسمت که با LT تصویر اهسته میشه و شروع بخ ضربه زدن میکنیم بسیار عالی بود و انتقام و …..
    وقتی به DMC نگاه میکنم مخصوصا نسخه سوم کات سین ابتدایی و اون قسمت پیتزا و … میاد توی ذهنم در قسمت های مختلف بازی شمشیر های مختلف و سلاح های مختلف دریافت میکردیم که عالی بود از همه بیشتر اون باس که ارابه داشت و ۲ تا اسب داشت و به طرف ما حمله میکرد توی ذهنم هست
    بریم سراغ DANTES یادتون میاد اون قدرت صلیب وقتی با کلید B صلیب پرت میکرد یا ارتقای تجهیزات و مراحل و جو بی نظیر بازی و یک جهن.م واقعی
    دارکسایدرز فقط شمشیر غ.ول پیکر و اسب چقدر هیجان به گیم پلی میداد بهترین قسمت بازی اون قسمت بیابان و جنگ با کرم خاکی بود
    کریتوس کبیر وقتی نسخه دوم تمام شد و نسخه سوم از ادامه رفتم به بالای کوه به همراه گ.ایا اگر اشتباه نکنم و اون موسیقی های حماسی یه جایی از بازی توی ذهنم هست وقتی سر اون یارو رو قطع میکنیم و ازش به عنوان چراغ قوه استفاده میکنیم یا جنگ با زئوس و …..
    بایونتا وای وای وای 😀 😀 فقط به عشق گرفتن لباس های مختلف برای این بانو میرفتم جلو الحق گیم پلی بازی بسیار سرعتی و نفس گیر و دیگه 😀 😀
    از نینجا فقط عرق کردن دست هام یادم میاد این قدر که دکمه ها رو فشار میدادیم و این قدر که دست ها عرق میکرد واقعا جای تعجب بود بازی واقعا سخت طراحی شده بود و خاطره انگیز :inlove:
    اما پرنس قبلا درباره این فرانچایز تکرار نشدنی زیاد گفتم از قسمتی که کات سین ابتدایی سوار بر قایق هستیم و به ما حمله میشه و …..

  • master of sea گفت:

    رتبه بندیش مهم نیست مهم اینه که این بازی ها تو این لیست هستن که اکثرا بازی های بی نظیری بودن.
    این متال گیر رو کوجیما نساخته بود کارگردانش کنجی سایتو بود و کوجیما حتی تو لیست سازندگان بازی هم نبود شرکت سازنده اش پلاتینیوم گیمز بود.
    نینجا گایدن ۲ نسخه ایکس باکس ۳۶۰ واقعا یه مورد خاص بود شبیه اش وجود نداره حتی نسخه های قبل و بعد خود سری هم جاش رو پر نمیکنن.
    dmc و خدای جنگ هم هیچوقت نشد که بشه گفت کدومشون بهترن.هر چند خدای جنگ ۱ استثنای صنعت بازی هست ولی dmc3 وdmc4 رو هم پدر این سبک بودن.

  • AminTSL گفت:

    هه واقعا خنده داره هیچکدوم اصن برازندگی اینو ندارن که بخوان با god of war مقایسه شن :no:
    واقعا خندم گرفت با ای مقاله :no:

  • lynch گفت:

    کار سختیه انتخاب بین god of war و devil may cry برا رتبه اول . نسخه dmc نینجا تعوری رو خبلی دوست داشتم با اینکه داستان شاهکاری نداشت اما گیمپلیش شاهکار بود , اون حالت شیطانی دانتهرو هم دوست داشتم همه جا سیفید میشد .

  • pro gamer2017 گفت:

    آقا سعید ممنون بابت زحمتی که برای این مقاله زیبا کشیدید.همه عناوین لیست خوبن ولی خب به نظرم برای رتبه دهم چیزای بهتر از جهنم دانته زیاد هست ولی خب بازم ارزشش رو داشت :yes: :yes: :yes:

  • Y PS گفت:

    مقاله عالی بود…ممنون آقای جعفرنیا :yes:
    واقعا یادش به خیر کسلوانیا طولانی و محشر بود به خصوص مبارزاتش…پرنس یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های عمرمه. اون غول که زبونش بیرون از دهنش بود…اولین بار که اونو دیدم گفتم اینو باید چه جوری بکشم 😐 ولی مبارزش عالی بود. گاد او وار هم که جزو بهترین هاست. متاسفانه هیچ کدوم از سری DMC رو بازی نکردم ولی مطمئنم شاهکارن.

  • AminMusic گفت:

    بازی Dante’s Inferno اصلا برای PC منتشر نشده.اشتباه نوشتید که برای Microsoft Windows منتشر شده .

  • مهم اینه ده تا از بهترین هک اند اسلش های دنیارو شناختیم.دوستان فازتون چیه به رتبه گیر میدین

  • saeedgreat گفت:

    prince of persia:warrior within خاطره انگیزترینه واسم که متاسفانه تو لیست نیست.

  • Game 90 گفت:

    مقاله خوب و پر محتوایی بود ولی یک ایراد خیلی بزرگ داشت.نویسنده محترم شما باید تمامی نسخه های اصلی یک فرانچایز رو در نظر می گرفتید نه یک نسخه ی خاص!که در اون صورت گاد آف وار با اختلاف بسیار زیاد اول می شد.بازی ای که هیچ یک از نسخه های اصلیش زیر نود نبوده و هم چنین بالاترین متا رو تو تاریخ هک ان اسلش داره(۹۴ با بیشترین نقد)!تو زمینه گرافیک و داستان و شخصیت پردازی و روایت داستان و باس فایت و موسیقی و صداگذاری هیچ یک از عناوین بالا در حد گاد نیس و فقط در زمینه گیمپلی میشه اونارو مقایسه کرد که سلیقه ای هست و یکی گیمپلی سرعتی تر دوس داره یکی گیمپلی تاکتیکی تر .دوس داره یکی گیمپلی ای که تعداد qte های بازی بیشتر باشه دوس داره و … .تعجب می کنم اسم گاد آف وار یک با متای ۹۴ یا گاد آف وار دو که خیلی ها میگن بهترینه تو لیست نیس هیچ،تازه اول هم نیست!به هر حال ممنون بابت مقاله ولی لیست مورد قبول بنده نیست و سلطان هک ان اسلش باید اول می شد.

  • DarkArrow گفت:

    مقاله جالبی بود دست شما درد نکنه زحمت کشیدید :yes:
    این مقاله نمیتونه همه رو راضی کنه(که طبیعی است) ولی باز هم باید ممنون باشیم که نویسنده زحمت کشیدن و این مقاله رو تدارک دیدن و ما هم باید به سلیقه شون احترام بذاریم :yes:
    گرچه به نظر خودم گاد او وار بهترینه توی این سبک :inlove:

    • ALIThelastofus گفت:

      انصافم خوب چیزیه هیچ بازیی توی این سبک از گاد آف وار ۱و۲و۳ بهتر نیست حتی بازیی دراین سبک وجود نداره ی یک دهم ۳ تا گادآف وار عالی باشند از هرنظر مثل این میمونه که به من بگند توی سبک ریسینگ بازیی هست که از forza Horizon 3 بهتره که اصلا حقیقت نداره اینو بهش میگند طرف pc رو گرفتن توسط گیمفا چون Devil May Cry 3 برای pc هم اومده نه داداش من خ ر نیستم

      • mehdidmc گفت:

        یادمه وقتی devil may cry 1 رو خالق god of war تریلرش رو دید گفت که آرزومه بازی مثل این داشته باشم و این شد که GoD ساخته شد(DMC 1 سبک H&S رو به وجود آورد)
        جایگاه DMC 3 هم مناسبه .

      • ALIThelastofus گفت:

        mehdidmc بگوببینم حالا اگه گادآف وار بعداز dmc ساخته شده دلیل میشه dmc بهتر باشه این چه منطقیه توداری معلومه ماکرو فنی یا pc فنی وگرنه هرکی گادآف وار روبازی کرده باشه میدونه god of war بهتره من باشم dmc 4 رو اونم هشتم قرار میدم چون بهترین شماره ی dmc هستش

        • mehdidmc گفت:

          اتفاقا به خاطر همین dmc از نسل ۶ فقط ps دارم و تمام gow ها رو بازی کردم
          شما یه سرچ کوچیک تو نت کنی همه چی دستت میاد

        • ALIThelastofus گفت:

          AMIR. PC73 اگه یکی توی گیمفا مقاله مینوشت ومیگفت مثلا ps4 بهترین پلتفرمه واز هرنظر از pc سره بازم همینومیگفتی یا اعتراض میکردی شما که pc فنی معلومه که بایدم ازاین مقاله طرفداری کنی

          • mehdidmc گفت:

            ببینید بزار کامل بگم :
            میکامی و کامیا با هم اومدن و برای ساخت RE4 همکاری کردند ونتیجه چیزی شد که اصلا به Re نمی خورد وکلا گیمپلی فرق داشت پس بازی رو با یه اسم دیگه راهی بازار کردند و اون بازی DMC 1 بود توی E3 وقتی نمایش گیمپلی نشون داده شد همونجا بود که دیوید جف عاشق سبک بازی شد و بازی خدای جنگ رو از سبک این بازی ایده برداری کرد. حالا هی نگید pc فن هستم چون خود DMC هم انحصاری ps بوده.
            اگر گیمپلی رو درک کرده باشی می فهمی که جایگاه DMC 3 هم مناسبه.

    • Iron Maiden گفت:

      درود بر شما بخاطر انتخاب DMC3 . هنوز یادمه با اون کلتاش میپریدم هوا هرچی تیر میزدی میرفتی بالاتر! گیم پلیش عالی بود وقتی با موسیقی متال همراه میشد قشنگ هک اند اسلش رو درک میکردی . همچنین شخصیت پردازیا عالی بودند . در کنار این بازی طبعا خدای جنگ شاهکاره اما بنظر من یک انحصاری هیچوقت نمیتونه در صدر لیست یک سبک باشه بمگه اینکه کل اون سبک مال اون کنسول باشه . مثل سبک های استراتژیک یا mmorpg

    • MOANOFTHEMOON گفت:

      بهترین بازی هک اند اسلش متال گیر رایزینگ ریونجنس هست
      من با ۳۶۰ بازیش کردم

  • Nader13 گفت:

    الان دویل مای کرایه ۳ از گاد اوره یکو دو بهتره؟من دیگه حرفی ندارم

  • god of war گفت:

    در ایام قدیم یه همچین مقاله ایی منتشر شده بود ولی نه به قلم اقای جعفرنیا
    و در ان مقاله خدای جنگ بهترین بازی در این سبک شناخته شده بود و به نظرم امتیاز بندی درست هم همینه
    واقعا بازی خدای جنگ با اون اهنگ های هماسی و داستان درگیر کننده جایگاهش ذتبه ی ۱ در این سبک هست

  • sina.h گفت:

    اقا سعید اگه جواب ایمیل رو بدید ممنون میشم

  • دوستان یکی راهنماییم کنه من سر برج دارم ps4 میخرم یکی بگه اول چه بازی های بگیرم.من عاشق سبک اکشن ادونچر و اپن ورلد هستم 🙂 🙂 لطفا راهنمایی کنید

  • SEYED1999 گفت:

    خسته نباشید آقای جعفر نیا مقاله ی خوبی بود و با تمام موارد موافقم ولی با رتبه بندی زیاد موافق نیستم که البته اون هم نظر شخصی شماست و کاملا هم محترمه…
    پنج رتبه ی برتر “برترین هک اند اسلش ها” از نظر خودم
    ۱) GOD OF WAR 1 (سلطان این سبک)
    ۲) CASTLEVANIA LORDS OF SHADOW 1 (پدر این سبک)
    ۳) DEVIL MAY CRY 3
    ۴) DARKSIDERS 2
    ۵) POP TTT
    باز هم ممنون بابت مقاله و زحمتی که کشیدید. :rose:

  • من به شخصه همه نسخه های dmc از ps2 بازی کردم تا الان ولی هیچ کدومش جای سری god of war نمیگیره با اینکه dmc هم شاهکاره ولی god of war واقعا از یک دنیای دگس .واقعا لقب god of h&s باید براش درنظر بگیریم یا king of h&s از نظر رتبه بندی هم دوستان خودتونو ناراحت نکنید وگرنه این واسه همه ثابت شدس که هیچ چیز جای گاد نمیگیره چه برسه dmc .

  • death گفت:

    باعث افتخارمه که اکثر بازی های لیست رو بازی کردم و اونایی رو هم که بازی نکردم در موردشون خوندم و کلی گیم پلی و….ازشون دیدم :laugh: :laugh: :blush: :blush: :blush:

  • اقا بابایی ممنون میشم این مشکل رو حل کنید نظرام از ظهر که بحث شد تو این postمیره بررسی ممنون اگر درست کنید مشکلمو …

  • فنای pc و xbox ریختن اینجا هرکی که میگه gow باید اول میشده منفی بارونش میکنن و بهش حمله میکنن :laugh: ولی فن ps هردو رو بازی کرده که میگه gow بهتره…از موقعیت سو استفاده نکنید بچه های گل و فن بوی 😀 جایگاه کریتوس بالاتر از حتی رتبه ی اوله….اصلا جاش تو این لیست توهین به کریتوسه حالا الان منفی میدن بهتون ثابت میشه

    • فرشاد گفت:

      دادا غصه نخور از قدیم حق کریتوس رو خوردن کلا این شخصیت مظلومه اون توی خود بازی که چه بالا سرش نمیارن البته الحق خوبم انتقام میگیره و اینم از دنیای واقعی اگر گاد آف وار نبود بازی های هک اند اسلش اینقدر پیشرفت نمیکرد درسته دویل می کرای بوده و عالی هم بوده ولی کریتوس یه چیز دیگه اس

  • فرشاد گفت:

    مقاله بسیار خوب و قشنگی بود مرسی از نویسنده عزیز ولی کم لطفی به بعضی بازی ها و علاقه نویسنده به بعضی از بازی ها کاملا واضح مثلا تو این لیست ۲ تا بازی از یه سری اومده با کمال احترام باید عرض کنم این اند نامردی از ۴ نسخه گاد آف وار که مرز های سبک هک اند اسلش رو جا بجا کردن فقط یه نسخه باشه بعد از دویل می کرای ۲ نسخه اونم نسخه ریبوت که بدترین قسمت سری بوده میرسیم به انتخاب بازی ها معمولا در بازی های هک اند اسلش شخصیت بازی سلاح های متعدد و خفنی گیرش میاد که هرکدوم رو ارتقا بده کارای خاصی میکنه که سلطان بلامنازع این بخش همچنان گاد آف وار و در رتبه های بعدی دویل می کرای و دارکسایدرز هستش دوم اینکه شاهزاده پارسی رو نمیشه دقیق هک اند اسلش حساب کرد درسته مراحل متنوع و غول آخر های خفنی در طول بازی هستش و اگه فقط به این چیزا باشه اسطوره نسل ۶ خدای بازی ها از نظر بزرگی منظورمه شدو آف کلوسوس بیشتر بهش میخوره اینجا باشه تا شاهزاده پارسی یا حتا سری فاینال فانتزی و در اخر بازم بگم در حق کریتوس و گاد آف وار کم لطفی شده بهترین این سری قسمت دوم بود دلم گرفت برم باز ps2 رو از کمد در بیارم یه دست گاد آف وار ۲ بزنم ممنون بازم

  • sinaaragon گفت:

    آقای جعفرنیا مقاله عالی بود….دوستان ببینید من همیشه تو این ۱۰ برتر ها یا ۲۰ برتر یا هر چیز دیگه ای ۳ تا بازی اول لیست رو برنده می دونم و اون ها رو رتبه یک می دونم چون می دونم نویسنده چقدر با خودش کلنجار رفته که کدوم اول باشه…درست مثل یکی از مقاله های آقای بابایی که بین دو عنوان در رتبه اول شک داشتن و تصمیم گرفتند هر دو رو رتبه اول قرار بدن.

  • R E Z A گفت:

    به نظر من باید گاد اف وار اول بشه

  • Hadi MP گفت:

    GOW باید اول بود 😐 DMC در جای خودش عالیه ،اما گاد یه چیز دیگست ،تنها چیزی که باعث شد PS4 بخرم بجای Xone :evilgrin:

  • daaante گفت:

    من عاشق این سبکم و سبک تخصصیم هست حیف که تو این سبک بازی خیلی کم ساخته میشه
    به نظر من اگر ادونچرشو در نظر نگیریم نینجا گایدن۲ بهترین این سبکه
    ولی عشق منdmc4 هست

  • Amir47 گفت:

    ممنون جالب بود گرچه بنده هیچ اعتقادی به این فلان برترین های تاریخ ندارم همه تو جای خودشون عالین به جای این کار بهتر بود اون چند موردی که تو لیست نبود رو هم قرار میدادین با این عنوان مثلا …. ۱۴ هک اند اسلش برتر تاریخ البته بدون ترتیب…
    با این حال رتبه بندی خوبی بود ولی بهتر از هر سری فقط یکی قرار میدادین که نباید دوتا بازی از سری dmc قرار میدادین…
    به جای gow 3 نسخه دوم هم میتونست باشه ولی فرقی نداره … البته برا من گاد نه تنها بهترین h & s ه بلکه بهترین بازی عمرم ه …..
    یه نکته دردناک هم وجود داره و اینه که اگه دقت کنین همه بازی های لیست یا دیگه ساخته نشدن یا کلا نابود شدن جز gow و تا حدی Dark siders که این gow جدید هم از اون حالت کلاسیک h & s که با ضربات بلند و دوربین با فاصله زیاد شناخته شده خارج شده و بیشتر شبیه اکشن های سوم شخص شده….با این حال ناراحتم که شاید تو آینده نه چندان دور این سبک به تاریخ بپیونده

  • Amir47 گفت:

    ممنون جالب بود گرچه بنده هیچ اعتقادی به این فلان برترین های تاریخ ندارم همه تو جای خودشون عالین به جای این کار بهتر بود اون چند موردی که تو لیست نبود رو هم قرار میدادین با این عنوان مثلا …. ۱۴ هک اند اسلش برتر تاریخ البته بدون ترتیب…
    با این حال رتبه بندی خوبی بود ولی بهتر از هر سری فقط یکی قرار میدادین که نباید دوتا بازی از سری dmc قرار میدادین…
    به جای gow 3 نسخه دوم هم میتونست باشه ولی فرقی نداره … البته برا من گاد نه تنها بهترین h & s ه بلکه بهترین بازی عمرم ه …..
    یه نکته دردناک هم وجود داره و اینه که اگه دقت کنین همه بازی های لیست یا دیگه ساخته نشدن یا کلا نابود شدن جز gow و تا حدی Dark siders که این gow جدید هم از اون حالت کلاسیک h & s که با ضربات بلند و دوربین با فاصله زیاد شناخته شده خارج شده و بیشتر شبیه اکشن های سوم شخص شده….با این حال ناراحتم که شاید تو آینده نه چندان دور این سبک به تاریخ بپیونده…

  • INSIDE 1990 گفت:

    نمیشه ایرادی به رتبه بندی گرفت چون این بازیا هر کدوم یه دنیا با هم فرق دارن من سیستم مبارزات castlevania رو خیلی دوست داشتم…شخصیت dmc(دانته)رو خیلی باهاش حال کردم البته کریتوس هم فوق العادس…ولی من خودم اگه بخوام بین همه ی اینا یکی رو انتخاب کنم gow رو انتخاب میکنم البته معماهای gow رو هیچ وقت دوست نداشتم خیلی حرفه ای نبود حداقل تا نسخه ۲

  • peen گفت:

    DmC: Devil May Cry
    که Ninja Theory ساخت واقعا یه اشغال به تمام معنا ازسری دویل می کرای بود

  • Sir Ezio گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود. فقط ای کاش مثل یکی از مقاله های آقای آقابابایی دوتا شماره یک داشت که بحث پیش نیاد. من خودم castlevania و darksiders و god of war و dmc رو بازی کردم. به نظرم گاد بهترینه. ولی خوب باید به نظر نویسنده احترام گذاشت

هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا