هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا

هیجان تا سر حد مرگ… | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش

جیسون تاد
۱۶:۰۰ ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا

زمانی که برای نخستین بار صنعتی متولد شد و نام آن را صنعت بازی و بازی سازی نهادند، زمانی که نخستین بازی‌ها و کنسول‌های این صنعت روانۀ بازار شدند، همگان به این موضوع پی بردند که با یک صنعت بزرگ و گسترده که روز به روز با افکار بلند پروازانه در حال پیشرفت است، طرف هستند. تصویری که امروزه از صنعت بازی سازی می‌بینید را با دو دهۀ پیش مقایسه کنید و ببینید که صنعت محبوبتان در طی این مدت به مقدار صد سال پیشرفته‌تر و از همه مهم‌تر همه گیرتر شده است. دقیق نمی‌توان مشخص کرد که نخستین عناوین این صنعت کدام‌ها هستند! اما بدون شک در آن اوایل متولد شدن صنعت مذکور، از هر سبک یک عنوان وجود داشت که به ترتیب آن یک عنوان به ده عنوان و ده عنوان به صد و … . هیمنطور این روند ادامه یافت که اکنون اگر به هر یک از شاخه‌های این صنعت بنگرید بالای ده هزار عنوان در آن یافت خواهید کرد که روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. اکنون صنعت بازی سازی برای خود به یک دنیای پایان ناپذیر تبدیل شده است که هر روز گسترش می‌یابد و هر روز پنجره‌ای به سوی آیندۀ این صنعت گشوده می‌شود. در این صنعت همواره سبک‌های خاصی وجود دارد که هر یک برای یک بازی‌باز بسیار جذاب است. در میان انبوهی از این سبک‌ها، سبک «هک اند اسلش» همانند ستاره‌ای در شب می‌درخشد و با هیجانی که دارد تجارب تازه‌ای را برای بازی‌بازان رقم می‌زند. دیگر فکر نمی‌کنم شخصی با این سبک آشنایی نداشته باشد و یا حتی نامش را نشنیده باشد! «هک اند اسلش» یکی از شاخه‌های منحصر به فرد صنعت محبوب ما است که هر ساله عناوین بسیار کمی برای این سبک عرضه می‌شود، اما این عناوین از چنان معجون خارق العاده‌ای بهره می‌برند که  دل کندن از آن کاری بسیار دشوار است. به عبارت خیلی ساده‌تر عناوین این سبک یکی از مورد علاقه‌ترین عناوین بازی‌بازان به شمار می‌آید. اما موضوع چیست؟ چرا این سبک همانند دیگر سبک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؟ مسلماً جواب برای همگان بسیار راحت می‌باشد. این سبک ترکیبی از ساعت‌ها هیجان، هنر و خلاقیت است که این سه در کار هم همان معجونی است که ساعت‌ها بازی‌بازان را مقابل نمایشگر می‌نشاند و او را وارد عمق بازی می‌کند که حتی متوجۀ گذر زمان نیز نمی‌شود. چنین است جادوی عناوین این سبک! به عبارتی سبک «هک اند اسلش»، یک سبک بسیار خاص می‌باشد. تجربه ثابت کرده است که هیجانی که در عناوین این سبک است بسیار بیشتر از دیگر عناوین می‌باشد. این سبک به گونه‌ای دارای یک فرمول جالب و تک است! مبارزات در این عناوین، بیشتر که چه عرض کنم، کلاً بر پایۀ مبارزات با سلاح‌های سرد مانند شمشیر و تبر و غیره می‌باشد. همچنین یکی از اهداف اصلی این سبک در مبارزات، سریع بودن است که بدون شک در تک تک عناوین «هک اند اسلش» یافت می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت با یک سبک کاملا جالب روبرو هستیم! در واقع این توضیحی است که در رابطه با این سبک می‌دانیم! اینکه واکنش سریع بازیکن و از مهم‌تر اسراژی منحصر به فرد او را می‌طلبد. در اصل این مسئله است که سبک «هک اند اسلش» را متفاوت‌تر نسبت به بقیۀ سبک‌ها جلوه می‌دهد.

اکنون بار دیگر با یکی از مقالات ۱۰ برتر گیمفا طرف هستید که در آن قصد داریم ۱۰ تا از برترین عناوین سبک «هک اند اسلش» را از دو دیدگاه مختلف اعم از تجریبات نویسنده و المان‌هایی که در گیم پلی عناوین وجود دارند، بررسی کنیم. بدیهی است که در این لیست علاوه بر نظر نویسنده، نظر دیگر نویسنده‌ها را نیز بررسی کرده‌ایم تا مبادا در انتخاب عناوین اشتباهی رخ داده باشد. اما به هر شکل از انجا که با یک مقاله ۱۰ برتر طرف هستید ممکن است که انواع و اقسام نظرات مختلف در این مورد وجود داشته باشند و هیچ اصراری بر کاملا درست بودن یا غلط بودن این لیست و رنبه بندی آن نیست. پیشنهاد می کنم در ادامۀ مطلب با گیمفا همراه باشید.

۱۰ – Dante’s Inferno

افسانه‌ای از دنیای آتش

افسانه‌ای از دنیای آتش

توسعه دهنده (ها): Visceral Games

ناشر: Electronic Arts

پلتفرم: Xbox 360 ،PlayStation 3 و پی اس پی

تاریخ انتشار: ۲۰۱۰

یکی از بهترین مورد‌هایی که سبک «هک اند اسلش» را نسبت به باقی سبک‌ها برتر می‌سازد این است که تمامی عناوین این سبک در زمانی قدیم دربارۀ افسانه‌های محلی روایت می‌شود تا آن حس و حال اصیل این سبک به خوبی منتقل شود. «Dante’s Inferno» نیز یکی از این عناوین است که روایت آن در رابطه با افسانه‌های محلی می‌باشد. این بازی که توسط استودیوی «Visceral Games» ساخته شده است در سال انتشار خود توانست مورد تحسین منتقدان قرار گیرد و فروش بالایی نیز داشته باشد. متای ۸۱ در آن زمان نیز نشانۀ این بود که بازی خوش ساخت است. بازی در زمینۀ گیم پلی و موارد از این قبیل بسیار عالی عمل کرده است و المان‌های «هک اند اسلش» به خوبی در آن خلق شده‌اند. «Dante’s Inferno» از نظر داستان سرایی و گرافیک چندان جالب به نظر نمی‌رسد، اما در زمینۀ گیم پلی و تکنیک‌هایی که در آن استفاده شده عالی عمل کرده است. «Dante’s Inferno» نیز یکی از برترین عناوین خوش ساخت سبک «هک اند اسلش» به شمار می‌آید که در آن هر انتظاری از این سبک داشته باشید بر آورده خواهد شد. مبارزه‌های تن به تن در بازی بسیار روان هستند و به لطف سیستم مبارزاتی، بازی به قدری زیبا شده است که توجۀ هر بازیبازی را به خود جلب می‌کند.

معنای واقعی چالش

معنای واقعی چالش!

شاید اگر عنوان «Dante’s Inferno» در زمینۀ گیم پلی و المان‌های «هک اند اسلش» پیشرفته‌تر می‌بود، حال این عنوان در جایگاه دهم قرار نداشت، ولی متأسفانه وجود برخی از مشکلات و رعایت نکردن برخی از اصول‌های سبک «هک اند اسلش» در بازی، سبب شده است که تنوع در آن کم شود. اگر عاشق «سبک هک اند اسلش» هستید و «Dante’s Inferno» را تجربه نکرده‌اید، بهتر است لحظه‌ای در تهیۀ آن درنگ نکنید. جدا از مشکلات و محدودیت‌های عجیب و غریبی که در بخش گیم پلی یافت می‌شوند، این عنوان یکی از بهترین‌های سبک مورد نظر محسوب می‌شود که شما را با سیل عظیمی از دشمنان مقابله می‌کند و سلاحتان در برابر آنها تنها استراژی و عکس العمل سریع می‌باشد. همچنین مبارزه با باس فایت‌ها با آن سیستم مبارزات بازی بدون شک دقایق لذت بخشی را برایتان رقم می‌زند. این عنوان در جایگاه دهم لیست قرار می‌گیرد.

۹ – Castlevania: Lords of Shadow

ساختۀ استاد

ساختۀ استاد

توسعه دهنده (ها): MercurySteam و Kojima Productions

ناشر: Konami

پلتفرم: Xbox 360 ،PlayStation 3 و Microsoft Windows

تاریخ انتشار: ۵ اکتبر ۲۰۱۰

عنوان «Castlevania: Lords of Shadow» نمایندۀ سری «Castlevania» در این لیست می‌باشد که انصافاً حتی از نسخۀ دوم این آی‌پی نیز بهتر ظاهر شده است. «هیدئو کوجیما»ی افسانه‌ای خوب می‌داند که چه بسازد تا مورد تحسین منتقدان و صد البته طرفداران قرار گیرد. به مانند دیگر عناوین سبک «هک اند اسلش» «Castlevania: Lords of Shadow» نیز در گذشته‌های دور دقیقاً در اواسط قرون وسطا به وقوع می‌پیوندد که در این میان بازی روایت یک دراکولا را به تصویر می‌کشد که برای اهداف مشخص خود دست به خون و خون بازی می‌زند. در واقع این بازی بهترین عنوان سری در زمینۀ «هک اند اسلش» می‌باشد که در زمان عرضۀ حتی از عنوان «Dante’s Inferno» نیز بهتر ظاهر شد. بازی از هر لحاظ به خصوص در زمینۀ گیم پلی و سیستم مبارزات خوش ساخت بود و بیشتر منتقدین در انتقاد از این بازی، این مسئله را یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت آن می‌دانستند.

castlevania lords of shadow screenshot 1

مبارزات در بازی به بهترین نحو احسن خلق شده‌اند و می‌توان لقب بهترین «هک اند اسلش» این سری را به این بازی داد.

سیستم مبارزات بازی همانند دیگر عناوین «هک اند اسلش» در مبارزه با جمع کثیری از دشمنان و باس فایت‌های غول پیکر خلاصه می‌شود منتها با این تقاوت که بازی مذکور از گیم پلی مهیج‌تری بهره می‌برد که این خود به تنهایی سبب شده است که ساعت‌ها تجربۀ آن به ساعت‌ها هیجان خالص تبدیل شود. هر چند که بازی در بسیار از جهات بد عمل کرده است، اما این بدان معنا نیست که گیم پلی آن خسته کننده باشد. مبارزه با باس فایت‌ها استراژی و از همه مهم‌تر عکس العمل بسیار سریع بازی‌بازان را می‌طلبد که در غیر این صورت در مبارزه با آن‌ها به هیچ وجه پیروز نخواهید شد و بدتر شکست نیز خواهید خورد. در میان صدها عنوان از سبک «هک اند اسلش» بازی «Castlevania: Lords of Shadow» جزء آن دسته از عناوین خوش ساخت است که مخاطب را وادار می‌کند تا چندین بار این عنوان را به انتها برساند. دورغ چرا خود بنده پس از دو بار تجربۀ کامل بازی دوست دارم باری دیگر سراغ آن بروم و با آن سیستم مبارزات دلچسب بازی برای بار سوم دشمنان بازی را منحدم کنم! این عنوان با تمامی کم و کسرهایی که دارد لحظات خوشی را برایتان رقم می‌زند. «Castlevania: Lords of Shadow» در جایگاه نهم این لیست قرار می‌گیرید.

۸ – Prince of Persia: The Two Thrones

افسانه‌ای از جنس افسانه

افسانه‌ای از جنس افسانه!

توسعه دهنده (ها): Ubisoft Montreal و Ubisoft Casablanca

ناشر: Ubisoft

پلتفرم:  PlayStation 2 و GameCube ،Xbox ،PlayStation 3 ،Wii ،PlayStation Portable ،Mac OS X ،Microsoft Windows

تاریخ انتشار: دسامبر ۲۰۰۵

بدون شک هر یک از شما با سه گانۀ نخست عناوین «Prince of Persia» خاطرات زیادی دارید و قطعاً تک تک لحظات تجربۀ آن به خاطرات شیرینی برای شما تبدیل شده است. اگر بگوییم سه گانۀ نخست «Prince of Persia» هر یک در زمان خودشان یکی از برترین‌های «هک اند اسلش» بوده‌اند، دورغ نگفته‌ایم. انصافاً که این عناوین یکی از بزرگ‌ترین عناوین سبک مذکور محسوب می‌شود که تا بدین لحظه نیز هنوز هم تجربۀ آن لذت بخش است و طعم المان‌های «هک اند اسلش» آن به هیچ وجه تکراری نمی‌شود. «Prince of Persia: The Two Thrones» پیشرفته‌ترین و بهترین عنوان سری در زمینۀ المان‌های «هک اند اسلش» به شمار می‌آید که در زمان خود غوغایی به پا کرد. گر چه که پس از سه گانۀ نخست دیگر رفته رفته این سری از حالت «هک اند اسلش» در آمد و پس از آن شاهد یک «Prince of Persia» با المان‌های «هک اند اسلش نبودیم. «Prince of Persia: The Two Thrones» به نوعی کامل کنندۀ گیم پلی دو نسخۀ ابتدایی بود و به جرئت می‌توان گفت که این عنوان هر آنچه که از یک عنوان در سبک «هک اند اسلش» توقع دارید را بر آورده می‌شود. المان‌های سبک «هک اند اسلش» به قدری قدرتمند در بازی خلق شده‌اند که هر بازیکنی را تا ساعت‌ها سرگرم می‌کند.

المان‌های هک اند اسلش در بازی به بهترین نحو احسن خلق شده‌اند به مسئله شک دارید تنها کافیست چند دقیقه بخش مبارزات بازی را تجربه کنید تا به این موضوع پی ببرید

المان‌های «هک اند اسلش» در بازی به بهترین نحو احسن خلق شده‌اند. به مسئله شک دارید؟ تنها کافیست چند دقیقه بخش مبارزات بازی را تجربه کنید تا به این موضوع پی ببرید.

در «Prince of Persia: The Two Thrones» همه چیز به استراتژی و شیوۀ حملۀ شما بستگی دارد که همین مسئله از این عنوان یک عنوان فاخر در سبک خود می‌سازد. این عنوان با سیستم مبارزاتی‌ که دارد معنای واقعی چالش را به مخاطب نشان می‌دهد، چرا که مبارزات تن به تن به قدری عالی کار شده‌اند که مشابه آن در معدود عناوین سال ۲۰۰۵ یافت می‌شود. قطعاً «Prince of Persia: The Two Thrones» جزء آن مواردی است که تجربۀ آن ضروری می‌باشد. هر چند که بعید می‌دانم که شخصی آن را تجربه نکرده باشد، اما این عنوان به قدری در بخش گیم پلی عالی ظاهر شده است که تجربۀ دوبارۀ آن نیز یک لذت دیگری دارد! «Prince of Persia: The Two Thrones» در جایگاه هشتم این لیست قرار می‌گیرد.

۷ – Ninja Gaiden ۲

انصافاً جدا از جایگاه این بازی در لیست تجربۀ آن ضروریست الحق که یکی از خشن‌ترین و مهیج‌ترین‌های تاریخ این سبک محسوب می‌شود

انصافاً جدا از جایگاه این بازی در لیست، تجربۀ آن ضروریست. الحق که یکی از خشن‌ترین و مهیج‌ترین‌های تاریخ این سبک محسوب می‌شود.

توسعه دهنده (ها): Team Ninja

ناشر: Tecmo Koei

پلتفرم: Xbox 360 ،PlayStation 3 و Microsoft Windows

تاریخ انتشار: ژوئن ۲۰۰۸

«Ninja Gaiden » نامی که این روزها آن را غرق در خون تصور می‌کنیم. نامی که معنای واقعی سبک «هک اند اسلش» را نشانمان می‌دهد و می‌گوید (!) در آن همه چیز هیجان خالیست. انصافاً که این فرانچایز جزء برترین عناوین سبک خود محسوب می‌شود و با هیجانی که دارد بازی‌باز را تا ساعت‌ها سرگرم زد و خوردهای پیاپی و مرگبار می‌کند. به عبارتی «Ninja Gaiden 2» یعنی طعم خوش یک عنوان «هک اند اسلش» که با سیستم مبارزاتی‌اش بازی‌باز را وسوسه می‌کند که تا آخر شب جلوی مانتور بنشیند و این عنوان را تجربه کند. مبارزات بازی بیشتر بر پایۀ المان سرعت بنا شده است و همانطور که پیش‌تر گفتیم، عکس العمل سریع شما در این بازی جوابگو خواهد بود. المان‌های مبارزات نیز بسیار عالی کار شده‌اند و آن حس دیوانه‌وار بود بازی را به تصویر می‌کشد. اصل قضیه سیستم مبارزات و المان‌های موجود در آن است که این عنوان را فاخر می‌سازد و سبب می‌شود تا بازی‌باز تا ساعت‌ها سرگرم شود. به شخص انتها رساندن بازی برایم بسیار دشوار بود چرا که سختی بیش از حد بخش مبارزات چالش‌های فراوانی را سد راه قرار می‌دهد. چیزی که می‌توانم بگویم این است که بازی بسیار خوش ساخت می‌باشد و تنها کافیست لحظه‌ای آن را تجربه کنید که دیگر دل کندن از آن برایتان بسیار دشوار می‌باشد. در اصل هدف بنده بخش مبارزات بازی بود که در زمان خود طوفانی به پا کرد! بخش مبارزات همگی در اکشن‌کاری غرق شده است و تنها وظیفۀ شما کشتن دشمنان می‌باشد که هیچگاه تمام نمی‌شوند.

چه بگم والله برای عنوانی با چنین عظمت هزار کلمه فقط می‌توان نوشت نوشت و نوشت پن غرق در خون که میگن اینه

چه بگم والله! برای عنوانی با چنین عظمت، هزار کلمه فقط می‌توان نوشت، نوشت و نوشت.
پ.ن: غرق در خون که میگن اینه!!

التبه بد نیست بدانید که ضعف‌هایی در المان‌های «هک اند اسلش» دیده می‌شود که خود به مراتب به لذت و جذابیت بازی لطمه می‌زند، اما باز هم این بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر این عنوان را تجربه نکرده‌اید، تجربۀ آن پیشنهاد می‌شود، البته نباید منکر آن بود که کاستی‌هایی در گیم پلی بازی مشاهد می‌شود، ولی از نظر من المان‌های «هک اند اسلش» به نحو احسن در بازی خلق شده‌اند و و هیچ کم و کسری‌ای در آن مشاهده نمی‌شود. «Team Ninja» باری دیگر حماسه ساخت! این بازی در جایگاه هفتم لیست قرار می‌گیرد.

۶ – Metal Gear Rising: Revengeance

برای عنوانی مانند metal gear rising revengeance که هم شاهکار استاد است و هم شاهکار سال 2012 می‌بایست فقط در سکوت مطلق کرد برای حماسه‌ای چون metal gear rising revengeance می‌توان ساعت‌ها نوشت الحق که هیدیو کوجیما به خوبی تواسنته است یک هک اند اسلش واقعی را خلق کند

برای عنوانی مانند «Metal Gear Rising: Revengeance» که شاهکار سال ۲۰۱۳ است می‌بایست فقط سکوت کرد. برای حماسه‌ای چون «Metal Gear Rising: Revengeance» می‌توان ساعت‌ها نوشت. پ.ن: عکس بالا را به هیچ وجه از دست ندهید 😀

توسعه دهنده (ها): PlatinumGames

ناشر: Konami Digital Entertainment

پلتفرم: Xbox 360 ،PlayStation 3 و Microsoft Windows

تاریخ انتشار: فوریه ۲۰۱۳ نسخۀ کنسولی و ژانویه ۲۰۱۴ نسخۀ رایانه‌ها شخصی

حال با یکی دیگر از عناوینی که در دنیای خلق شده توسط اسطوره و هنرمند خلاق صنعت محبوبمان یعنی، «هیدیو کوجیما» رخ می دهد، طرف هستیم، اما این دفعه شاهد یک شاهکار تکرار نشدنی هک اند اسلش هستیم. شاهکاری که بعید می‌دانم شخصی نامش را نشنیده باشد. «Metal Gear Rising: Revengeance» را هم می‌توان عنوانی جدا حساب کرد هم یکی از نسخه‌های فرعی سری عناوین «Metal Gear». این عنوان با تغییر سبک و ارائۀ گیم پلی‌ای اکشن و «هک اند اسلش» هر بازیبای را تا ساعت‌ها سرگرم خود و چنان او را غرق گیم پلی هیجان انگیزش می‌کند که ساعت‌ها هیجان را به ارمغان می‌آورد. «Metal Gear Rising: Revengeance» را می‌توان یکی از بهترین عناوین در سبک «هک اند اسلش» خطاب کرد که بسیار خوش ساخت از آب در آمد. کسب متای ۸۳ از ۱۱۷ نقد نشانگر این بود که بازی خوش ساخت است. در سال عرضۀ، «Metal Gear Rising: Revengeance» به دلیل گیم پلی اعتیاد آوری (!) که داشت مورد تحسین منتقدان و صد البته بازی‌بازان قرار گرفت و فروش بسیار بالایی نیز داشت.

چه بگم شاهکار استاد است دیگه

چه بگویم…. شاهکار است

حال جدا از این مسئله، المان‌های «هک اند اسلش» به خوبی در بازی خلق شده‌اند و به مانند دیگر عناوین، مبارزات این بازی بسیار مهیج و خوش ساخت هستند که به جرئت می‌توان گفت این بازی معنای واقعی چالش را به بازی‌بازان نشان می‌دهد. عکس العمل سریع در بازی حیاتی خواهد بود و این آن موردی است که از این عنوان یک «هک اند اسلش» واقعی می‌سازد. سازندگان سعی داشته‌اند با وفا داری کامل به ریشه‌های سبک «هک اند اسلش» جلو بروند تا در عین آنکه بازی به شیوه‌ای خاص روایت می‌شود، بازی‌بازان تجربۀ لذت بخشی نیز از سبک «هک اند اسلش» داشته باشند. هر چند که در بسیاری از جهات بازی در زمینۀ «هک اند اسلش» ناقص از آب در آمده است و یک «هک اند اسلش» کامل نیست. مبارزه با دشمنان بازی بسیار مهیج است و تنها بازی‌باز را وادار می‌کند که جلوی نمایشگر بنشیند و مشغول نابود کردن این یکی و آن یکی شود. جدا از اشکالات فراوانی که در گیم پلی بازی مشاهده می‌شود، عنوان «Metal Gear Rising: Revengeance» را می‌توان یکی از غول‌های سبک «هک اند اسلش» خطاب کرد که با گیم پلی‌ای که دارد حیف است آن را تجربه نکید. در دنیای «Metal Gear Rising: Revengeance» سفری به سوی هیجان تا سر حد مرگ دارید، پس اگر آن را تجربه نکرده‌اید، در تهیۀ آن لحظه‌ای درنگ نکنید. این عنوان پر زرق و برق در جایگاه ششم لیست قرار می‌گیرد.

۵ – Darksiders

یکی از بهترین‌های هک اند اسلش دو عنوان darksiders با ارئۀ گیم پلی عالی که در آن مکانیزم‌های سبک هک اند اسلش به خوبی کار شده‌اند تجربۀ شگفت انگیزی را برای بازی‌بازان رقم می‌زند

یکی از بهترین‌های «هک اند اسلش»! دو عنوان «Darksiders» با ارئۀ گیم پلی عالی که در آن مکانیزم‌های سبک «هک اند اسلش» به خوبی کار شده‌اند، تجربۀ شگفت انگیزی را برای بازی‌بازان رقم می‌زند.

توسعه دهنده (ها): Vigil Games

ناشر: THQ

پلتفرم: Xbox 360 ،PlayStation 3 و Microsoft Windows (نسخۀ بازی سازی شده‌ای نیز برای پلتفرم‌های نسل هشتم در نظر گرفته شده است)

تاریخ انتشار: ۵ ژانویه ۲۰۱۰

اکنون از اینجای لیست به بعد با غول‌های دنیای سبک «هک اند اسلش» طرف هستیم! عناوینی که انصافاً دارای گیم پلی تکرار نشدنی هستند که به بهترین نحوه ممکن آدرنالین را در خون بازی‌بازان ترشح می‌کند(!). پنجمین عنوان این لیست مطعلق به نخستین شماره از سری عناوین «Darksiders» می‌باشد که در این لیست نسخۀ اول این سری را قرار داده‌ایم. نسخۀ اول «Darksiders» به نوعی یکی از بهترین‌های زمان خود محسوب می‌شد. با توجه به آنکه در سال ۲۰۱۰ شاهد عرضۀ عناوین زیادی از سبک «هک اند اسلش» بودیم، «Darksiders» از میان آن همه عناوین، جزء محبوب‌ترین‌ها بود. گیم پلی هر دو نسخۀ «Darksiders» به صورت هوشمندانه خلق شده است که از همه مهم‌تر مکانیزم‌های «هک اند اسلش» نیز همانند گیم پلی هوشمندانه هستند و به همین سبب محال است که در چنین لیستی نام «Darksiders» در رتبۀ عالی‌ای قرار نگیرد.

مبارزه با هر یک از دشمن‌های بازی باید با توجه به موقیعت محیطی و یک استراژی خوب صورت گیرد در غیر این صورت حتی در کشتن دشمنان معمولی بازی نیز ناکام می‌مانید چه برسد به باس فایت‌های بزرگ بازی

مبارزه با هر یک از دشمن‌های بازی باید با توجه به موقیعت محیطی و یک استراژی خوب صورت گیرد، در غیر این صورت حتی در کشتن دشمنان معمولی بازی نیز ناکام می‌مانید. چه برسد به باس فایت‌های بزرگ بازی!

ساختار گیم پلی بازی مشابه آنچه است که در دیگر عناوین هم سبک دیده‌اید. یعنی مبارزات بازی همانند مبارزات دیگر عناوین این لیست است و پیش از هر چیز یک استراژی خوب در بازی برگ برندۀ شما خواهد بود. چه بسا که اگر عکس العمل سری و استراژی منحصر به فردی داشته باشید باز هم در شکستن دادن باس فایت‌های بازی ناکام می‌مانید. به شخص این عنوان یکی از برترین عناوین «هک اند اسلشی» است که تا بدین لحظه تجربه کرده‌ام. «Darksiders» یکی از آن عناوینی است که باید آن را تجربه کنید! اگر آن را هم تجربه کرده‌اید، تجربۀ دوباره‌اش هیچ ضرری ندارد. از نظر بنده خیلی‌های دیگر، استودیو «Vigil Games» با ساخت عنوان «Darksiders» توانست یکی از برترین گیم پلی‌های سبک «هک اند اسلش» را ارئه دهد. «Darksiders» در جایگاه پنجم این لیست قرار می‌گیرد.

DmC: Devil May Cry – 4

یک خون بازیِ ه تمام معنا

یک خون بازیِ به تمام معنا!

توسعه دهنده (ها): Ninja Theory

ناشر: Capcom

پلتفرم: Xbox 360 ،PlayStation 3 و Microsoft Windows (نسخه‌های نسل هشتم نیز عرضه یافته‌اند)

تاریخ انتشار: ژانویه ۲۰۱۳ نسخه‌های نسل هفت و مارچ ۲۰۱۵ نسخه‌های نسل هشتمی

جایگاه بعدی لیست در حقیقت متعلق به جدیدترین نسخه از سری عناوین «Devil May Cry» می‌باشد که در سال ۲۰۱۳  توسط استودیوی خوش نام «Ninja Theory» ساخته شد. «DmC: Devil May Cry» در حقیقت یک بازگشت شکوه‌مندانه دوران نوجوانی‌های شخصیت معروف و محبوب این سری یعنی «دانته» بود که نحوۀ روایت آن سبب گشت بازی با بازخوردهای بسیاری مواجه گردید. اگر چه که «DmC: Devil May Cry» نتوانست آنطور که باید باشد شود، اما استودیوی «Ninja Theory» که پیش‌تر ساخت چندین عنوان معروف در سبک «هک اند اسلش» را در کارنامۀ خود داشت، در این عنوان گیم پلی‌ای خلق کرد که از نظر خیلی از منتقدان صنعت بازی، گیم پلی آن بهترین گیم پلی «هک اند اسلش» در سال عرضۀ خود یعنی سال ۲۰۱۳ بود. «DmC: Devil May Cry» از لحاظ ساختار گیم پلی و المان‌های «هک اند اسلش» حتی از عنوان «Metal Gear Rising: Revengeance» نیز بهتر ظاهر شد و توانست تجربۀ بسیار عالی و صدالبته تکرار نشدنی را برای بازی‌بازان رقم بزند. «Devil May Cry» بهترین ساختۀ سری نیست، اما بدون شک جایگاه این عنوان در سری بعد از عنوان پر زرق و برق «Devil May Cry 3»، یعنی در جایگاه دوم می‌باشد.

انصافاً باید برای خلق چنین گیم پلی‌ای باید یک دقیقه سکوت کرد

انصافاً باید برای خلق چنین گیم پلی‌ای باید یک دقیقه سکوت کرد.

سازندگان خلاق «Ninja Theory» برخلاف آکه نتوانستند روایتی جذاب برای بازی خلق کند، اما در سوی دیگر گیم پلی‌ای خلق کردند که هر توجۀ هر بازی‌بازی را به خود جلب می‌کند و چنان مشغول آن می‌شود که متوجۀ گذر زمان نیز نمی‌شود. گیم پلی «DmC: Devil May Cry» بدون شک لحظات بسیار لذت بخشی را برای شما رقم می‌زند و چنان شما را غرق در مبارزات بازی می‌کند که به هیچ وجه دوست ندارید مبارزه با دشمنان تمام شود. «DmC: Devil May Cry» یک ترکیب خلاقانه می‌باشد که تجربۀ آن ضروریست. کاری به بقیۀ بخش‌ها نداریم! تنها کافیست لحظه‌ای بازی را تجربه کنید، آنگاه به عظمت گیم پلی بازی پی خواهید برد. اگر تا بدین لحظه موفق به تجربۀ «DmC: Devil May Cry» نشده‌اید، سریعاً اقدام به تهیۀ بازی کنید که بزرگ‌ترین ساختۀ «هک اند اسلش» در سال ۲۰۱۳ را از دست داده‌اید. عنوان «DmC: Devil May Cry» در جایگاه چهارم این لیست قرار می‌گیرد.

Bayonetta – 3

شاهکاری دیگر از هنرمند خلاق استودیوی platinum games

شاهکاری دیگر از هنرمند خلاق استودیوی «Platinum Games»

توسعه دهنده (ها): Platinum Games

ناشر: SEGA و Nintendo

پلتفرم: Play Station 3، Xbox 360 و Wii U

تاریخ انتشار: ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ نسخۀ Play Station 3 و Xbox 360 و سپتامبر ۲۰۱۴ نسخۀ Wii U

جایگاه بعدی لیست متعلق به آی‌پی جدید خالق سری عناوین «Devil May Cry» یعنی «هیدکی کامیا» می‌باشد. «هیدکی کامیا» در همان ابتدای عرضۀ نخستین شماره از سری عناوین «Devil May Cry» در ساخت آن نقش بسیار مهمی داشت که در حقیقت بخشی از فروش بسیار بالای این فرانچایز را «کپ‌کام»، ناشر این سری، مدیون این کارگردان خلاق و هنرمند است. عنوان «Bayonetta» نیز فرانچایز دیگری در سبک «هک اند اسلش» می‌باشد که با کارگردانی «هیدکی کامیا»ی مشهور ساخته شده است. عنوان «Bayonetta» در بسیاری از جهات در زمینۀ گیم پلی، همان چیزی بود که پیش‌تر مشابه آن را در عنوان پر زرق و برق «Devil May Cry 3» دیده بودیم. عظمت «Devil May Cry 3» در زمینۀ گیم پلی و المان‌های «هک اند اسلش» سبب گشت که این کارگردان کار کشته باری دیگر طرف ساخت عناوین «هک اند اسلش» برود که عرضۀ عنوان «Bayonetta» در سال ۲۰۰۹ و کسب متای ۹۰ از ۷۰ نقد نتیجۀ این کار بود. عنوان «Bayonetta» در واقع برترین ساختۀ «هک اند اسلش» در سال عرضۀ خود محسوب می‌شد.

bayonetta 199682b

یک «هک اند اسلش» همه فن حریف! «Bayonetta» در هر زمینه عالی ظاهر شده است و این به خوبی مشخص است.

با توجه به آنکه در سال ۲۰۰۹ ما شاهد عرضۀ عناوین بسیاری در سبک «هک اند اسلش» بودیم، «Bayonetta» با درخشش خود در هر زمینه از جمله در زمینۀ گیم پلی در مقابل دیگر رقبا برتری بسیار داشت که همین سبب شد بازی مورد تحسین بسیار خوب منتقدان قرار گیرد و از همه مهم‌تر فروش بسیار بالای آن جرقه‌ای بود برای ساخت دنباله‌ای از آن که بعدها به صورت انحصاری برای کنسول Wii U انتشار یافت و توانست همانند نسخۀ پیشین موفق ظاهر شود. بخش بزرگی از موفقیت‌های «Bayonetta» مربوط به گیم پلی آن بود که در هر زمینه خواسته‌های بازی‌باز را بر آورده می‌کرد. تنها کافی است خودتان بازی را تجربه کنید آنگاهست که به حرف بنده پی خواهید برد.  عنوان «Bayonetta» با پس زمینه‌ای فانتزی، همانند سری «Devil May Cry» عمل کرده است و با ارائۀ گیم پلی بسیار حرفه‌ای هر بازیبازی را تا ساعت‌ها سرگرم زد و خوردهای خود می‌کند به طوری که پس از به انتها رساندن بازی باز هم دوست دارید باری دیگر راهی سفر پر هیجان بازی شوید. «Bayonetta» در جایگاه سوم لیست قرار می‌گیرد.

God of War III – 2

و اکنون با برترین و بهترین ساختۀ هک اند اسلش در سال 2010 طرف هستید

و اکنون با برترین و بهترین ساختۀ «هک اند اسلش» در سال ۲۰۱۰ طرف هستید!

توسعه دهنده (ها):  SCE Santa Monica Studio و Wholesale Algorithms

ناشر: Sony Computer Entertainment

پلتفرم: Play Station 3 و Play Station 4

تاریخ انتشار: مارچ ۲۰۱۰ نسخۀ نسل هفتمی و ۱۴ جولای ۲۰۱۵ نسخۀ نسل هشتمی

اگر بخواهیم نامی از برترین «هک اند اسلش» تاریخ ببریم، بدون شک سریعاً به «God of War III» اشاره خواهیم کرد. انصافاً در سال ۲۰۱۰ که با آن همه عناوین بزرگ در سبک «هک اند اسلش» طرف بودیم که چندتایی از آن‌ها نیز در این لیست هستند، «God of War III» چنان خوش درخشید که بدون هیچ شک و تردیدی نام آن باید تا سال‌ها در جایگاه‌های اول باشد. می‌توانم حدس بزنم که از همان لحظه‌ای که تیتر این مقاله را مشاهده کردید سریعاً پیش خود گفتید معلوم است! «God of War III» در لیست خواهد بود و در جایگاه شایسته‌ای نیز قرار دارد. الحق که استودیوی «SCE Santa Monica Studio» با همکاری استودیوی «Wholesale Algorithms» توانستند یکی از زیباترین‌های سبک «هک اند اسلش» را بسازند که تا بدین لحظه نیز کسانی هستند که آن را تجربه می‌کند و به هیچ وجه از تجربۀ آن سیر نمی‌شوند و این روند کماماً ادامه دارد. از نظر شخصی بنده «God of War III» یکی از بهترین عناوینی بود که در طول عمرم تجربه کرده بودم. بازی با گیم پلی زیبایی‌ای که داشت تجربۀ لذت بخشی از سبک خود یعنی سبک «هک اند اسلش» را رقم زد و هر کس داعیه‌ای غیر از این داشته باشد، داعیه‌اش کذب محض است.

god of war iii نماد سبک هک اند اسلش می‌باشد

«God Of War III» نماد سبک «هک اند اسلش» می‌باشد…

در لیست ما جایگاه این عنوان محبوب با جایگاه نخست هیچ تفاوتی ندارد و هر دو عنوان هیجانی در یک سطح دارند که ممکن است شخصی این عنوان برایش جذاب باشد و فردی دیگر یک عنوان دیگر! «God Of War III» در زمینۀ گیم پلی و المان‌های «هک اند اسلش» به خوبی ظاهر شده است و کسب متای ۹۲ نیز نشانگر این است که بازی خوش ساخت می‌‌باشد. به مانند سنت یک نویسنده، تجربۀ «God Of War III» را به همۀ شما پیشنهاد می‌کنم، چه اگر طرفدار سبک «هک اند اسلش» باشید و چه نباشید این عنوان بهترین لحظات را برای شما رقم می‌زند. عنوان «God Of War III» در جایگاه دوم این لیست قرار می‌گیرد.

Devil May Cry 3 – 1

devil may cry 3 عنوانی که از هر لحاظ کامل بود و با ارائۀ گیم پلی بسیار مهیج تجربۀ دیگری از سبک خود را به تصویر کشید

«Devil May Cry 3» عنوانی که از هر لحاظ کامل بود و با ارائۀ گیم پلی بسیار مهیج تجربۀ دیگری از سبک خود را به تصویر کشید.

توسعه دهنده (ها): Capcom

ناشر: Capcom

پلتفرم: Play Station 2 و Microsoft Windows

تاریخ انتشار: فوریه ۲۰۰۵

و سرانجام می‌رسیم به جایگاه نخست لیست! جایگاهی که تنها متعلق به عناوینی است که از هر لحاظ عالی باشند. «Devil May Cry 3» عنوانی است که در زمینۀ گیم پلی و مکانیزم‌های «هک اند اسلش» از تمامی عناوین امروزه برتر است و در سال انتشار خود نیز توانست به موفقیت‌های بسیار دست یابد. «Devil May Cry 3» در واقع همان عنوانیست که با ارائۀ گیم پلی بدون مشکل در زمان خود توانست فروش بسیار بالایی داشته باشد. به شخص با توجه به گیم پلی‌ای که دو عنوان «Devil May Cry 3» و «God Of War III» ارائه دادند، گیم پلی «Devil May Cry 3» بیشتر برایم جذاب بود و المان‌های «هک اند اسلش» به خوبی در بازی خلق شده بودند که به معنای واقعی کلمه، چالش‌هایی را بر سد راه قرار می‌دادند که تجربۀ آن را به بهترین تجربۀ زندگی‌ام در عناوین ویدیویی تبدیل کردند. اگر به این مسئله شک دارید، مشکلی نیست، تنها کافیست بازی را تهیۀ و اقدام به تجربۀ آن کنید آنگاه متوجه می‌شوید که بنده چه می‌گویم. حتی پس از عرضۀ دو نسخه از این سری باز هم «Devil May Cry 3» بهتر از آن‌ها ظاهر شده است و این موضوع تنها به دلیل گیم پلی بسیار خوب بازی می‌باشد. «Devil May Cry 3» به قدری در زمینۀ گیم پلی «هک اند اسلش» عالی ظاهر شد که سازندگان نسخۀ بعدی این سری را نیز با توجه به گیم پلی این نسخه ساختند و با آنچه که انتظار داشتند نیز روبرو شدند.

اصلا محال است مراحل ابتدایی بازی را فراموش کنم مراحلی که بارها و بارها سبب شدند بازی را کنار بگذارم و پس از مدتی دوباره آن را تجربه کنم حتی به یاد دارم در مبارزه با این باس فایت چند ماهی طرف بازی نرفتم تا بالاخره روزی با روحیۀ بسیار بالا او را شکست دادمو هر چند که شکست دادن او بدون استفاده از آیتم‌ها امکان پذیر نبود

اصلا محال است مراحل ابتدایی بازی را فراموش کنم! مراحلی که بارها و بارها سبب شدند بازی را کنار بگذارم و پس از مدتی دوباره آن را تجربه کنم. حتی به یاد دارم در مبارزه با این باس فایت چند ماهی طرف بازی نرفتم تا بالاخره روزی با روحیۀ بسیار بالا او را شکست دادم. هر چند که شکست دادن او بدون استفاده از آیتم‌ها امکان پذیر نبود.

«Devil May Cry 3» بدون هیچ شک و تردیدی یکی از بهترین «هک اند اسلش»هایی خواهد بود که تجربه می‌کنید. اگر موفق به تجربۀ بازی نشده‌اید به خاطر گیم پلی آن هم که شده بازی را تهیه کنید. مطمئن باشید که از این تصمیم پشیمان نخواهید شد. «Devil May Cry 3» در جایگاه نخست لیست ما قرار می‌گیرد.

وقتی بخواهیم عنوانی را با توجه به گیم پلی بررسی کنیم، کار بسیار دشوار خواهد شد. باید گیم پلی آن را با دیگر عناوین هم سبکش بررسی کنیم تا متوجه شویم چه مکانیزم‌هایی در این عنوان است که در دیگر عناوین نیست. کم کم به انتهای یکی دیگر از مقالات ۱۰ برتر می‌رسیم. عناوینی که در بالا ذکر کردیم از هیجانی برخوردار هستند که دل کندن از آن‌ها را بسیار دشوار می‌سازد. هیجان تا سر حد مرگ می‌خواهید؟ عناوین بالا بهترین گزینه‌ها هستند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا
هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هیجان تا سر حد مرگ... | ۱۰ بازی برتر سبک هک اند اسلش | گیمفا