تاباتا جزئیات جدیدی از Final Fantasy 15 ارائه داد - گیمفا
تاباتا جزئیات جدیدی از Final Fantasy 15 ارائه داد - گیمفا
تاباتا جزئیات جدیدی از Final Fantasy 15 ارائه داد - گیمفا
تاباتا جزئیات جدیدی از Final Fantasy 15 ارائه داد - گیمفا

تاباتا جزئیات جدیدی از Final Fantasy 15 ارائه داد

شایان مددی
۲۱:۵۵ ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
تاباتا جزئیات جدیدی از Final Fantasy 15 ارائه داد - گیمفا

Final Fantasy 15 در ۲۹ نوامبر (۹ آذر) به کنسول‌های نسل هشت راه می‌یابد و روز به روز به انتشارش نزدیک می‌شویم و جزئیات بیشتری نیز ارائه می‌شوند. به‌تازگی در بارسلونا گیمز ویک (Barcelona Games Week)، وب‌سایت HobbyConsolas به سراغ کارگردان این عنوان یعنی هاجیمه تاباتا رفته و وی با پاسخ به سوالات این وب‌سایت، جزئیات و نکات جالبی را به اشتراک گذاشته است که پیشنهاد می‌کنیم در ادامه آن‌ها را مطالعه کنید.

اکنون می‌توانید پرسش و پاسخ زیر را مشاهده کنید و از جزئیات بیشتر بازی آگاهی یابید:

سوال: آیا Final Fantasy 15 به رایانه‌های شخصی راه می‌یابد؟ همچنین نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ پرو فقط رزولوشن ۴K و HDR را به بازی اضافه می‌کند یا حالت‌ها و تنظیماتی وجود خواهند داشت تا آن‌ها را انتخاب و به گرافیک موردنظر خود دست یابیم؟

هاجیمه تاباتا: درباره‌ی سوال شما راجع به نسخه‌ی رایانه‌های شخصی باید بگویم که کل تمرکز ما برروی کنسول‌هاست. بنابراین، اگر صادقانه بگویم، در حال حاضر نسخه‌ی رایانه‌های شخصی در کار نیست. ساخت بازی برروی رایانه‌های شخصی، بدین معنی است که باید تمرکز زیادی برروی آن داشته باشیم و موارد بسیاری را از دوباره تنظیم کنیم، حتی اگر تیم سازنده به توسعه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی علاقه نشان دهد.

نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ پرو هم اساسا مانند رایانه‌های شخصی است و اگر بخواهیم از تمامی قابلیت‌های این سخت‌افزار جدید استفاده کنیم، باید زمان زیادی صرف شود و تلاش بیشتری کنیم تا در نهایت بازی زیباتر به نظر برسد و بهتر اجرا شود… و درحال حاضر زمان کافی نداریم، گرچه قبلا نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ پرو را پیش‌بینی کرده بودیم.

با این حال، می‌توانیم نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ پرو را رد کنیم، اما با کمی کار بیشتر و زمان کافی، شاید بازی را با این کنسول میان نسلی جدید سازگار کنیم. همچنین باید بگویم که در حال حاضر، بازی از تمام قدرت پلی‌استیشن ۴ بهره می‌برد.

آیا لباسی که نوکتیس (Noctis) در اولین تیزر Final Fantasy Versus 13 به تن کرده بود، در Final Fantasy 15 وجود خواهد داشت؟

چنین برنامه‌ای وجود ندارد و این عمدتا بدین خاطر است که این عنوان Final Fantasy Versus 13 نیست. البته اگر تعداد زیادی از طرفداران خواستار این لباس و اضافه شدنش به بازی باشند، این امکان را فراهم خواهیم کرد.

بعد از اینکه بازی را به پایان رساندیم، می‌توانیم دوباره آن را تجربه کنیم و به مسائل جانبی بپردازیم؟ همچنین این امکان وجود خواهد داشت که در نقش نوکتیس با سن بالاتر و برادرهایش بازی کنیم؟

قطعا بعد از اتمام بازی اصلی، قادر خواهید بود در جهان این عنوان گشت و گذار کنید. البته این امکان وجود نخواهد داشت که بعد از اولین دور کامل بازی‌تان، با همان سطح و تجربیاتی که کسب کرده‌اید برای دومین بار به تجربه‌ی این عنوان بروید و چنین چیزی ممکن نیست. با این حال، شاید با ارائه‌ی محتویات دانلودی، این قابلیت را به بازی اضافه کنیم.

ظاهرا به جواب سوال خود نرسیدم. می‌خواستم بدانم که اگر یک بازی جدید را آغاز کنیم، این امکان وجود خواهد داشت تا در نقش نوکتیس جوان و برادرانش بازی کنیم یا با نوکتیس بزرگ‌تر و برادرانش روبه‌رو خواهیم شد؟

من ترجیح می‌دهم به این سوال جواب ندهم. در واقع، من می‌خواهم که بازیکنان خودشان این موضوع را بفهمند و دوست ندارم چیزی را لود بدهم.

از کدام نسخه‌های قبلی Final Fantasy برای ساخت Final Fantasy 15 کمک و الهام گرفته‌اید؟ آیا بازی‌های الهام‌بخش دیگری برای تیم سازنده وجود داشته‌اند؟

 از بعد هنری، برای طراحی هیولاها از آثار یوشیتاکا آمانو (Yoshitaka Amano) که در نسخه‌های قبلی سری نقش داشته است، کمک گرفته‌ام و برایم الهام‌بخش بوده‌اند. بنابراین، ما می‌خواستیم هیولاهایی با سبک و سیاق خود سری طراحی کنیم. Final Fantasy 5 هم در زمینه‌ی گیم‌پلی و کلیت بازی به کمک من آمده است، گرچه این نسخه شامل عناصر و نوآوری‌های مخصوص خودش می‌شود.

چه تفاوت‌هایی بین نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان بازی وجود دارند؟

از لحاظ محتوا، یکسان هستند اما اگر از بعد فنی بنگریم، سخت‌افزار آن‌ها باعث تفاوت در رزولوشن این عنوان شده است. بازی در هر دو نسخه با رزولوشن عالی اجرا می‌شود ولی مشخصا، ایکس‌باکس وان در این زمینه کمی ضعیف‌تر از پلی‌استیشن ۴ عمل می‌کند و دارای رزولوشن کمتری است اما با این حال، از تمامی قدرت کنسول‌ها استفاده کرده‌ایم. بازیکنان هر دو نسخه راضی خواهند بود.

اگر ارتباطی بین Final Fantasy 15 و Fabula Nova Crystallis وجود داشته باشد، آن ارتباط چیست؟ بعد از مدت‌ها و تغییر پروژه‌ها، به نظر می‌رسد که شما مشکلاتی در اتصالات مفاهیم FNC بهنوکتیس داشته‌اید.

هنگام ساخت Final Fantasy 15، زیاد FNC را در نظر نگرفته‌ایم زیرا دنیای Final Fantasy 13 با Final Fantasy 15 تفاوت دارد و من فکر می‌کنم که مردم با هر نسخه‌ی سری، خواستار داستانی هستند که بدون هیچ پس‌زمینه‌ای آن را دریابند. بنابراین، ارتباط FNC از Final Fantasy 13 به نسخه‌ی ۱۵ ایده‌ی جالبی نخواهد بود.

طی ساخت بازی، آیا به یک بخش Co-Op فکر کرده‌اید؟ امکان دارد شاهد چنین بخشی در آینده باشیم؟

این عنوان برای تجربه‌ی تک‌نفره ساخته شده است. اگر مردم واقعا خواستار چنین چیزی باشند، ممکن است که ما هم آن را در نظر بگیریم. بسیار سخت است که یک بازی طراحی شده برای تجربه‌ی تک‌نفره را به صورت چندنفره ارائه دهید. حتی اگر احتمالات ۰ درصد نباشند، این موضوع کمی پیچیده است ولی ما نمی‌توانیم آن را رد کنیم.

آیا شما فکر می‌کنید که Final Fantasy 15 مانند نسخه‌های قبلی سری باارزش خواهد بود که همگان آن را دوست داشته باشند؟

بستگی به بازیکنان دارد که این عنوان را درکنار نسخه‌های عالی دیگر سری حساب کنند. می‌توانم بگویم که ما بسیار برروی این بازی و به سختی کار کرده‌ایم تا به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل شود. ما می‌خواهیم مردم این عنوان را یک Final Fantasy عالی احساس کنند و تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم و در نهایت امیدواریم که همگی راضی باشند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تاباتا جزئیات جدیدی از Final Fantasy 15 ارائه داد - گیمفا
تاباتا جزئیات جدیدی از Final Fantasy 15 ارائه داد - گیمفا
تاباتا جزئیات جدیدی از Final Fantasy 15 ارائه داد - گیمفا
تاباتا جزئیات جدیدی از Final Fantasy 15 ارائه داد - گیمفا
تاباتا جزئیات جدیدی از Final Fantasy 15 ارائه داد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تاباتا جزئیات جدیدی از Final Fantasy 15 ارائه داد - گیمفا