میراث | نقد و بررسی Gears of War 4 - گیمفا
میراث | نقد و بررسی Gears of War 4 - گیمفا
میراث | نقد و بررسی Gears of War 4 - گیمفا
میراث | نقد و بررسی Gears of War 4 - گیمفا

میراث | نقد و بررسی Gears of War 4

امیرحسین دهنوی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
میراث | نقد و بررسی Gears of War 4 - گیمفا

Gears of War 4 ادامه‌ای بر سری موفق خود است و در سال ۲۰۱۶ برای ویندوز ۱۰ و ایکس باکس وان انتشار یافت. با انتشار نسخه جدید بسیاری این سوال برایشان پیش می‌آید که آیا جدیدترین نسخه سری توانسته به خوبی ظاهر شود یا نه. برای دریافت پاسخ خود در ادامه با گیمفا همراه شوید.

در سال ۲۰۰۶ بود که برای نخستین بار اولین عنوان از سریGears of War عرضه شد. Gears of War توانست سبک شوتر سوم شخص را بار دیگر تعریف کند و استاندارد جدیدی برای آن بنا کند. سپس در سال ۲۰۰۸ نسخه دوم سری عرضه شد که در کنار نگه داشتن استاندارد بالای خود، مارا با نوع نوینی از همکاری‌های تیمی آشنا کرد و همچنین بخش‌های چندنفره جدیدی را معرفی کرد. در آخر نیز با عرضه Gears of War 3 در سال ۲۰۱۱ تمامی ویژگی‌های سری به کمال رسیدند و با ارائه داستانی فوق‌العاده و بخش چندنفره عالی حُسن ختامی فوق العاده برای سری ایجاد کرد.

همواره ساخت ادامه‌ای بر یک عنوان موفق سخت بوده است، چه یک کتاب باشد، چه یک فیلم و یا یک بازی. Gears of War در نسخه سوم به پایان رسید (اگرچه پایان بازی نوید نسخه بعدی را داد) ، پایانی که نتیجه‌ خوبی داشت اما در راه رسیدن به آن هزینه گزافی پرداخته شده بود. داستان تقریبا تمام شده بود اما شاهد بازگشت آن هستیم. اینبار استودیوی بازی تغییر کرده بود، از همه مهم‌تر، شخصیت‌ها جدید بودند. پس اینبار نه تنها شاهد ساخت ادامه‌ای بر سری دوست داشتنی‌مان بودیم بلکه سرایندگان آن نیز تغییر کرده بودند، قرار است پا به جای شخصیت دیگری بگذاریم. طبیعتا نگرانی‌ها در این مورد بالا است چراکه تجربه Judgment این را به ما نشان داده بود که تغییر همواره مثبت نیست. خوشبختانه استودیوی کوالیشن توانسته به‌خوبی از عهده کار برآید اما نه به آن خوبی که دوست داشتیم.

۷

جیمز دومینیک فینیکس، مارکوس به یاد بهترین دوست خود نام دومینیک را برای فرزندش انتخاب کرده

به‌جرئت می‌توان گفت که حدود یک سوم از مراحل بخش داستانی Gears of War 4 حوصله سربر و خسته کننده هستند. تصور اینکه در عنوانی از سری Gears of War به‌جای تکه تکه کردن بدن لوکاست‌ها، به جان ربات‌ها افتاده‌ایم سخت است و اصلا دل‌نشین نیست از طرفی این ربات‌ها چیز جدیدی برای ارائه ندارند. در ابتدا Gears of War 4 با عجله سعی می‌کند مارا با شخصیت‌های جدید خود آشنا و تهدید جدید را به ما معرفی کند. پس از اینکه از این بخش می‌گذریم و با دشمن جدیدمان یعنی Swarmها آشنا می‌شویم آنگاه است که بازی به کمال خود می‌رسد.

Swarmها شباهت بسیار زیادی به لوکاست‌ها دارند. متاسفانه بازی درمورد چگونگی خلق این موجودات جدید توضیح کاملی ارائه نمی‌کند. Swarmها به چندین موجود دیگر تقسیم می‌شوند، در ابتدا شما با Juvieها آشنا می‌شوید، موجوداتی که‌ به‌صورت گروهی به شما حمله می‌کنند. آن‌ها به راحتی با یک تیر از پا در می‌آیند اما تعداد بالایی از آن‌ها حقیقتا کار را برای شما سخت می‌کنند خصوصا آنکه با دشمنان دیگری همراه باشند.

میراث | نقد و بررسی Gears of War 4 - گیمفا

Juvies

Droneها نیز جهش یافته Juvieها هستند، آن‌ها شباهت بسیاری به Droneهای لوکاست‌ها دارند و دلیل نام گذاری آن‌ها نیز همین است. آن‌ها معمولا به سمت شما یورش می‌برند و سعی می‌کنند با حملات غافلگیرانه بازی را بیش از پیش هیجان انگیز کنند. دشمنان موجود در Gears of War 4 به همین تعداد محدود نمی‌شوند و تنوع آن‌ها حقیقتا ستودنی است. هوش مصنوعی دشمنان بسیار خوب کار شده و تجربه بازی در سطح Insane حقیقتا دلیل نام گذاری‌اش را به شما نشان می‌دهد. از طرفی شاهد تنوع بالای اسلحه‌های موجود در بازی هستیم. در کنار وجود داشتن اسلحه‌های قدیمی، اسلحه‌هایی چون Dropshot و Ember لذت خاصی در استفاده دارند.

گرافیک بازی نیز همانند هر عنوان از سری Gears of War بسیار خوب کار شده و حقیقتا از تمامی قدرت ایکس باکس وان شما استفاده می‌کنند. موتور آنریل انجین همانطور که در سه‌گانه پیشین به‌خوبی درخشید، در نسخه چهارم هم کار خود را به‌خوبی انجام داده است، کوالیشن توانسته توسط رابطه نزدیکی که با اپیک گیمز (استودیوی سازنده سه گانه قبلی و توسعه دهنده موتور آنریل انجین) دارد از امکانات بالقوه آنریل انجین ۴، جدیدترین نسخه از سری موتورهای اپیک گیمز، بیشترین استفاده را ببرد و یکی از گرافیکی‌ترین عناوین ایکس‌باکس وان را عرضه نماید. بازی از نظر فنی در کمال قرار دارد و در طول تجربه به مشکلی برنخواهید خورد.

۱۰

میان‌پرده‌های بازی از هیجان مناسبی برخوردار هستند

سری Gears of War همواره در کنار داشتن گیم‌پلی فوق العاده، از داستان بسیار خوبی بهره می‌برد. طبیعتا انتظارات از بخش داستانی Gears of War 4 بالا است اما متاسفانه کوالیشن نتوانسته در بخش داستانی به‌خوبی سه‌گانه پیشین عمل کند. بیایید بار دیگر به داستان بازی برگردیم. ما با سه شخصیت جدید آشنا می‌شویم. شخصیت اصلی Gears 4 جیمز دومینیک فینیکس، تنها فرزند قهرمان بزرگ مارکوس فینیکس (شخصیت اصلی سه گانه قبلی) است. او به همراه دو دوست خود، دل واکر و کیت دیاز همراهی می‌شود. شحصیت‌های جدید هیچ‌گاه به‌صورت کامل به ما معرفی نمی‌شوند، مثلا ما هیچگاه دلیل اصلی ترک جی‌دی و دل از COG را نمی‌فهمیم و تنها اشاراتی کوتاه به آن می‌شود. شخصیت‌های جدید به هیچ عنوان وجهه‌ای که Delta Squad برای ما داشت را ندارند و حقیقتا برای بازی‌باز اهمیتی پیدا نمی‌کنند. کوالیشن سعی کرده آن رابطه‌ای که بین دام و مارکوس در سه گانه پیشین وجود داشته در پوسته‌ای جدید با دل و جی‌دی پیاده کند که در این راه شکست خورده و شما کوچک‌ترین اهمیتی به‌وجود دل و حتی رابطه این دو نمی‌دهید. به‌طور کلی داستان بازی حس قسمتی از سریالی را به شما می‌دهد چراکه اطلاعات و پیش‌برد داستانی که شما در Gears of War 4 تجربه می‌کنید بسیار آهسته است. در پایان بازی درکنار آنکه بسیاری از سوالات بی‌پاسخ گذاشته شده، بازی صحنه‌ای را به ما نشان می‌دهد که صدها سوال دیگر برای‌مان به‌وجود می‌آورد. سیر داستانی Gears of War 4 بسیار ناپخته است و تنها رشته‌های سوال را در ذهن بازی‌باز ایجاد می‌کند. طبیعتا در بازی‌های ادامه دار ایجاد سوالات برای بازی‌باز امری عادی و نیازمند است اما Gears of War 4 طوری ساده‌ترین سوالات را بی‌پاسخ رها می‌کند که گویا این بازی تنها پیش‌درآمد و مقدمه‌ای برای عناوین آینده است تا یک عنوان از سری اصلی. گفتگوها و دیالوگ‌های بین شخصیت‌های اصلی به‌هیچ عنوان خوب کار نشده و گاها این حس را به شما می‌‌دهد که آن‌ها مجبور به ادامه بحث هستند، جوک‌ها و جملاتی که به‌جهت خنده بین شخصیت‌ها ردوبدل می‌شود نیز بسیار ضعیف است و گاها به‌جای لبخند، با دهن کجی به آن‌ها گوش فرا می‌دهید.

۸

دقیقا پس از آغاز این مرحله بازی وارد فاز فوق‌العاده خود می‌شود

تنوع مراحل در Gears of War 4، به‌غیر از مراحل ابتدایی، بالا است و همواره تجربه جدیدی برای ارائه دارد. از موتورسواری تا کنترل ربات‌های غول‌پیکر، با هرلحظه پیشروی در Gears of War 4 این بازی بهتر و بهتر می‌شود. ویژگی‌های جدیدی هم به گیم‌پلی سری اضافه شده است. مثلا زمانی که پشت سنگر هستید و دشمن شما در سمت دیگر، می‌توانید دشمن خود را گرفته و به سمت خود بیاورید و سپس با او را با چاقوی تیز خود آشنا کنید که لذت خاص خود رادارد. همچنین برای نخستین بار در سری آب‌وهوای بازی تاثیر به‌سزایی برروی گیم‌پلی دارد. بیشتر اوقات طوفان‌هایی در بازی قرار دارند که برای شما فرصت‌ها و تهدیدهایی به‌وجود می‌آورند. برای مثال می‌توانید با هدفگیری درست و به‌موقع تعداد زیادی از دشمنان خود را از پای دربیاورید.

یکی از بزرگ‌ترین ناراحتی‌هایی که در Halo 5 به‌وجود آمد، نبود قابلیت co-op آفلاین بود. بسیاری این نگرانی برای‌شان پیش‌آمد که شاید در Gears 4 هم شاهد حذف این قابلیت محبوب باشیم اما خوشبخانه همانند بقیه عناوین سری شاهد وجود بخش دو نفره آفلاین در این عنوان بودیم.

۶

یکی از صحنه‌های هیجان انگیز بخش داستانی

بخش چندنفره Gears of War 4 بسیار عالی است، کوالیشن توانسته در این بخش Gears of War را به کمال برساند و حقیقتا از تجربه بخش چندنفره Gears of War 4 لذت خواهید برد. بخش Horde نیز بازگشته و بیش از پیش جذاب شده است. بیشتر بخش‌های کلاسیک بازی هم بازگشته‌اند. بخش‌هایی چون Warzone و Team Deathmatch درکنار King of the Hill و البته Arms Race تجربه دوست‌داشتنی را ارائه می‌کنند. بخش چندنفره دارای ده نقشه است و کوالیشن قول داده محتوای بیشتری را عرضه نماید. سرورهای بازی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارند و مشکلی در اتصال پیدا نخواهید کرد، به‌نظر میاید که مایکروسافت درس بسیار سختی از Master Chief Collection گرفته است و حال اطمینان حاصل می‌کند که بازی هنگام عرضه در بهترین وضعیت فنی قرار داشته باشد. در هنگام پیدا کردن حریف نیز بازی سعی می‌کند افرادی را پیدا کند که همرده توانایی و مهارت‌های شما هستند، این سیستم با استفاده از جایگاه (Rank) کسب شده در بازی شما را رده‌بندی می‌کند و درمقابل حریف متناسب‌ قرار می‌دهد.

screen shot 2016 10 23 at 00 40 30

Delta Squad

بخش Horde همواره یکی از محبوب‌ترین بخش‌های چندنفره سری Gears of War بوده، شما در این بخش باید سعی کنید در ۵۰ نوبت از دشمنان زنده بمانید. در هر ۱۰ نوبت شاهد وارد شدن یک غول آخر هستیم. زنده ماندن در ۵۰ نوبت نیازمند استراتژی و هوشمندی بالا است. در بازی دستگاهی به نام Fabricator وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید سنگربندی و استحکاماتی به بازی اضافه نمایید و یا تفنگی جدیدی را خریداری کنید، برای خریداری آیتم‌ها نیازمند به انرژی‌هایی هستید که با کشتن دشمنان بدست می‌آید، این انرژی‌ها حجم ارز بازی را دارند و شما باید با استراتژی از آن استفاده کنید. بخش Horde شباهت بالایی به عناوین سبک Tower Defence دارد که در بازی سوم شخص شوتری پیاده شده است. همانند آنچه که در Halo 5 دیدیم، Gears 4 نیز سیستم کارت را در بازی پیاده کرده که شما با خرید بسته‌هایی چندین کارت دریافت می‌کنید که این کارت‌ها حاوی اسکین‌ها، پرچم‌ها و شخصیت‌های جدید است و به شما امکانات تازه‌ای به جهت شخصی سازی می‌دهد.  در بازی پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای نیز وجود دارد اما خوشبختانه تاثیری برروی گیم‌پلی نداشته و باعث برتری بازیکنی نسبت به بازیکن دیگر نمی‌شود. شما می‌توانید با استفاده از پرداخت‌های درون‌برنامه پک‌های بیشتری برای خود خریداری کنید تا انتخاب‌های بیشتری در بخش شخصی‌سازی داشته باشید.

gears4 versus escalation 0

بخش چندنفره برروی فریم‌ریت ۶۰ قرار دارد

نتیجه گیری:

Gears of War 4 بهترین گرافیک، بهترین گیم‌پلی و بهترین بخش چندنفره را در کل سری Gears of War دارد. این بازی با ارائه تعداد بالای اسلحه‌ها جدید و تنوع دشمنان درکنار طراحی هیجان انگیز مراحل، سعی کرده تا فرمول موفق Gears of War را توسعه ببخشد و در این راه موفق نیز بوده است؛ اما متاسفانه در بخش داستانی نتوانسته به آن استاندارد سری Gears of War برسد. Gears of War همواره درباره برادری است، درباره فداکاری و از خودگذشتگی، چیزی که این سری بخاطرش معروف بوده اما Gears of War 4 در ارائه و ایجاد چنین فضایی شکست خورده است. شخصیت‌های جدید به‌خوبی معرفی نمی‌شوند و بازی به شکل بی‌رحمانه‌ای با انبوهی از سوالات بازی‌باز را رها کرده و تشنه نسخه بعدی خود می‌کند. با این وجود می‌توان به آینده سری امیدوار بود، کوالیشن در نخستین تجربه خود نشان داد که می‌تواند نام سنگین Gears of War را یدک بکشد و باید دید که در نسخه بعدی چه عملکردی از خود نشان می‌دهند. Gears of War 4 به‌خوبی می‌تواند مدت‌ها در بخش چندنفره شما را سرگرم کند و بخش داستانی نیز می‌تواند با دنیایی جدید آشنایتان نماید. اگر دارای ایکس‌باکس وان و یا رایانه‌شخصی هستید، Gears of War 4 را تجربه کنید.

۸۶۷۹۶۳۷۷ d3a1 4a6a 8442 1eaa0594a1ee

نقد بازی براساس نسخه ایکس باکس وان صورت گرفته است

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

میراث | نقد و بررسی Gears of War 4 - گیمفا
میراث | نقد و بررسی Gears of War 4 - گیمفا
میراث | نقد و بررسی Gears of War 4 - گیمفا
میراث | نقد و بررسی Gears of War 4 - گیمفا
میراث | نقد و بررسی Gears of War 4 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام
    خسته نباشید آقای امیر حسین دهنوی دستتون درد نکنه

    یه خبر تو یکی از سایت های خارجی زده بود تخفیفای های ویژه استیم برای هالووین ۶ روز و ده ساعت دیگه شروع میشه
    خدا کنه gta v بشه ۲۰ دلار یعنی میشه؟؟
    (.. )

    • AMIR.PC73 گفت:

      بشه ۲۰ دلار میشه با ۶۸ تومن صاحب GTAV شد :laugh:
      __________________

      دست آقای دهنوی درد نکنه بابت نقد
      فقط حس میکنم یکم خشن نمره دادین 😀 واقعا به نظرم ۸/۵ کمتر برای بازی ظلم بزرگیه
      بخش آنلاین و هورد خودش به اندازه یه بازی کامل ارزش داره !!!!
      البته بحث سلیقه هم هست
      در کل متشکرم

    • ALIThelastofus گفت:

      بچه ها بعضی از طرفداران p c از نرخ فریم بیشتر درp c وگرافیک بیشتر نسب به کنسول صحبت میکنند درحالی که باید دید تفاوت گرافیک روی کنسول x b o x o n e وp s 4 باp c انقدر هست که بخاطرش انقدرهزینه بشه برای ارتقای سیستم اونم برای دو سال در حالی که تاچشم به هم بخوره نسل ۸ تموم شده آیا تفاوت ۳ ۰ فریم و۶ ۰ فریم انقدر زیاده که آدم U n c h a r t e d – g o d o f w a r ورددیدردمپشن ۲ روبازی نکنه درضمن شما که میگید کنسول خودش ارزونه بازیهاش گرونه من هربازیی که دوست داشته باشی رو با۴۵ تمن میریزم روی کنسول وتازه شما هم برای p c دیسک اورجینال میخرید

      • خب شما وقتی تفاوت سی فریم رو با شصت فریم تشحیص نمیدی خودش نشان از بی تجربگی شما هم هست. الان یه سیستم های اند تا اواسط نسل نه هم به طور کامل جواب گو هست و تفاوت هم کاملا واضحه بعدش پی سی اصلا دیسکش تو ایران نیست :no:

      • Obsidion گفت:

        من که تمام بازها رو ۴k روی مانیتور ۲۷ اینچ بازی میکنم :weep:
        خوب شمام همین کارو بکنین دیگه 🙄

      • amin_snake گفت:

        داداش دو حالت داره…پول ۱۰ تا بازی هر کدوم ۱۸۰ تومن فرض کن که بتل ۲۸۰ بود روز اول میشه یک و هشتصد تا ۲۸۰۰ اگه بخوای بخری و نگه داری بازیو و توی یک ماه اول تجربش کنی یعنی یه تومن میزاری روش یه pc با گرافیک ۱۰۶۰ میبندی…بگیم حالا تعویض بازی ۶۰ فرض کن پات بیفته.. ۱۰ تا ۶۰۰ ۲۰ تا ۱۲۰۰حالا ۲۰ تا بازی ۱۰ دی وی دی هم که باشه میشه دویصت تومن…کنسول ۴ همش میگید گرافیکش از وان بیشتره یعنی واسه گرافیک کنسول میخره کنسولی هم میخره که قدرت بیشتری داره و گرافیک بیشتر…حالا pc گرافیکش دو نسل جلوتر بوده تا الان از ps4 بالاتر و هنوز هم pro ازش ضعیفتره و ۴k واقعی نیست…اگه به انحصاریه که پی سی هزاران بازی داره یکیش outlast که بعد یک سال واسه کنسول دادن…یکیش شادو واریور که سال دیگه میاد واسه کنسول که شوتر شاهکاره نسله…از طرفی انحصاریا وان…از طرفی خیلی از انحصاری های ۴ مثل nier که تایید شد…رد ددم نگفتن واسه pc نمیاد و شک نکنید با تاخییر با گرافیکی ده برابر مثل gtav میاد.حالا شما یه کنسول خریدی از اولش تا الان یه انچارتد بازی خوبش بوده فقط با همون کنسول کنسول میکنی؟انچارتدم بگیم دو بار تموم کردی فروختی.بعدش چی؟جدا از گیرز فورزا هیلو هیلو وار و ریکویرو دد رایسینگ و سانست و اینا بازیهای انحصاری pc مثل takrov گرافیک شاهکاری دارن و همین کنجورینگ که جدید معرفی شده و star citizen که گرافیکش شبیه فیلمه و….که اصلا اطلاعی ندارید ازشون چون فقط تو فکر انچارتدید خخخ.خلاصه بیخیال با فکر حرف بزنید نه فن بوی بازی/

    • ALIThelastofus گفت:

      درجواب به Raymond Reddington من تفاوت ۳۰ فریم و۶۰ فریم رومیدونم برامن نگو من میگم تفاوتش انقدر نیست که ارزش ۲ تا ۳ میلیون خرج کردن بیشترروداشته باشه درضمن بگوببینم اگه دیسک اورجینال pc توایران گیرنمیاد پس چرا بعضی pc گیمرا توپست های قبلی نوشته بودند که بازی فیزیکی میخریم خودتونو به اون راه نزنید بعدشم اون سیستم که تا آخر نسل جواب میده رو باید چقدر براش هزینه کنی وبعد چندسال چقدرازت میخرند اینو بگو

      • داداش باور کن ۳۰ فریم با ۶۰ فریم خیلی فرق داره کافیه اگه کنسول نسل۷ داری با نسل۸ توی دو بازی که یکی ۳۰ فریم و یکی ۶۰ فریم هست مقایسه کنی خیلی خیلی فرق داره و لذت گیم پلی رو چند برابر میکنه مخصوصا عناوین ریسینگ و شوتر اول شخص

      • دوست عزیز دیسک تو ایران نیست ولی دیتا رو میشه رو سی دی از فروشگاه ها خرید و یا خیلی بازی ها هم که کرک میشن تو سی دی عرضه میشن و خب کی گفته دو تا سه میلیون؟ راحت با دو و نیم میشه یه سیستم خوب بست که کاراییش از کنسول خیلی بیشتره :yes:
        خب اون سیستم چهار سال جواب میده و بعدش من راحت یه کارت گرافیک بهتر میگیرم و بازم راحت بازی میکنم الان کنسول رو چقدر ازت میخرند؟ پی اس فور یک و چهارصدی تو چند ماه شد یه تومن که تقریبا نصف قیمت ازت میخرن در حالی که من فقط یه کارت عوض میکنم و تمام :yes:

      • sinaaragon گفت:

        ALIThelastofus@ داداش الان این پست چه ربطی به ۳۰ و ۶۰ فریم داشت؟الان این پست چه ربطی به گرافیک pc بهتره یا کنسول داره؟داری تو پست گیرز pc رو می کوبونی!بابا دیگه ا.ن آنچارتد رو در اوردید حتی تو پست گیرز که اصلا ربطی به سونی و آنچارتد و …..نداره دوباره اسم آنچارتد رو می شنوم…از موقعی که اومدم تو گیمفا ۱۰۰۱ بار اسم آنچارتد رو شنیدم….دیگه هیچی نمی گم فقط این رو بدون که اگه یک روز قدرت کنسول از pc بیشتر باشه و کنسول ۸k اجرا کنه و pc 4K و کنسول کلی انحصاری ناب داشته باشه و pc هیچی نداشته باشه و به من بگن آنچارتد میخوای یا Total War بدون شک Total War رو انتخاب میکنم…شاید یکی از دلایلی که pc گرفتم قدرت بیشتر نسبت به کنسول باشه ولی دلیل اصلی وجود انحصاری مثل Total War یا Dota یا Wow و…..هست

    • s3me گفت:

      ۲۰ دلار :laugh: :laugh: :laugh:
      بابا ما رایگان بازیش کردیم رفت

    • ALIThelastofus گفت:

      بازم ارزش نداره اینهمه پول بیشتر بدی البته اگه مایه داری حرفی نیست من ps3 خریدم ۴۰۰ کپی خورشد فروختم ۱تمن درضمن اگه راست میگی یه سیستم ببند با۱تمن قیمت ps4 با گرافیک ps4

    • ALIThelastofus گفت:

      من اومدم توپست مربوت به خودش جوابشونو بدم ولی سریع رفت توصفحه ی قبلی منم چون دیدم ایجا pc باز متعصب زیاد میاد اینو نوشتم ولی جدی یه سیستم باقیمت ps4 برام معرفی کنید که فریمش وگرافیکش به اندازه ی ps4 باشه

      • داداش برو PS4 بگیر با قیمت کمتر
        ما هم میریم PC میگیریم با قیمت بیشتر. PC میخریمو لذت میبریم…کنسول میخرینو لذت میبرین.
        به تو چه مربوطی داره آخه؟(لحنم توهین آمیز نیست)
        الان ما بریم پول بیشتر بدیم PC بخریم به کنسول بی حرمتی کردیم که اومدی اینجا داستان سرهم کردی؟
        تو الان رسما داری میگی PC صرف نداره بریزین PS4 بگیرین خوب رفیق من اومدیمو یکی مثل من اصلا به کنسول علاقه ای نداشته باشه!
        ۸۰% پی سی بازیای اینجام PC باز واقعین … دوست دارن موس و کیبورد جلوشون باشه بشینن یکی از پرطرفدارترین بازی آنلاینی مثل DotA 2 رو بزننو تا کسیم کاری بشون نداشته باشه کاری به کسی ندارن.
        سلیقه ها بسیار بسیار متفاوت هست یکی دسته(کنترلر) دوست داره
        یکی موس و کیبورد دوست داره…
        هم کنسول بازا عشقن
        هم PC بازای گلم.
        بشینین بازی کنینو لذت ببرین.
        از این بحث های کلیشه ای و آبکی هم دیگه راه نندازین عزیزان.
        _______
        نقد هم کامل خوندم. از اونجایی که تجربش نکردم نمیتونم نظری بدم زیاد
        ولی خسته نباشین نظر اصلیو رو باید از دوستانی مثل microsoft.xboxone و … که از پلیر های این بازی هستن باید پرسید.

    • ALIThelastofus گفت:

      آهان فهمیدم از چی میسوزی به سیستمت توهین شده کدوم گرز pc گرز ۱ که اول برای xbox 360 اومد بعد یک سال برا pc پورت شد شماره ی ۲ و ۳ اون هم تا مدت ها برا pc عرضه نشدودرانحصارxbox 360بود برو تو ام دلت خوشه آنقدر حال میکنم رددیدردمپشن ۲ برا pc عرضه نشه وانقدر حال میکنم که بازیهای انحصاری ماکرو روی pc انقدر سخت افزار بالا میخاد برو باهمون سیستمت توتال وار ودوتا -سه تا -چهارتا توبازی کن

    • ALIThelastofus گفت:

      داداش ما سونی رو داریم نیازی هم به کمپین تشکیل دادن والتماس کردن نداریم

    • ALIThelastofus گفت:

      به من چه مربوطه مخفف یه بازی مزخرف چیه +چندتا بازی انحصاری مزخرف استراتژیک دیگه راستی میخای ۱۰ تابازی انصاری pc رو برات نام ببرم که انحصاری pc بودند ولی بعدا برای کنسول ها عرضه شدند مانند crisis یا کال آف خوآرز یا آخرین شماره ی کانتر اینو گفتم بجای مخفف یه بازی آشغال

  • Alucard1991 گفت:

    غوله مایکروسافت که چیز جالبی از آب در نیومد
    باید دید god of war سونی چه میکنه
    از لحاضه مقایسه نمیگم.. از لحاظ اصلی بودن بازیهای هر دو شرکت میگم

  • خب اول یه خسته نباشید میگم خدمت نویسنده عزیز و نقد خوبی بود :yes: :yes:
    درباره بازی هم نظرات مراجع عظام خب متفاوت هست ولی من خیلی از بازی لذت بردم هر چند “شخصیت پردازی” باید بهتر میبود و اون جو “همیشه خشن” در سری گیرز حفظ میشد یا “داستان” که البته سلیقه هست و قبلا دربارش صحبت کردم در نهایت میراث گیرز به خوب استدیو ای رسید و نشون دادن گیرز رو خیلی خوب میشناسن و اصل گیم پلی رو حفظ کردن و این خیلی مهم هست انشاالله این نکات ریز هم در نسخه های بعدی جبران خواهد شد

  • Fight Club گفت:

    مرسی از نویسنده محترم…
    نمره بنده به این بازی ۹ از ۱۰ هست….
    تنها مشکل بزرگ بازی دوتا چپتر اول بازی هست که یه خورده یکنواخته
    از چپتر سه تازه بازی رو روال میفته و جذاب میشه… گرافیک بازی عالی…بخش Horde فوق العاده جذاب و اعتیاد اور
    فراموش نکنیم CThe oalition اولین تجربش بود…و تونست کاملا سربلند ظاهر شه…
    یه سری دوستان هم انتظار داشتن این بازی در حد شماره یکش ظاهر شه که واقعا سخته… ولی به نظرم CThe oalition پتانسیل اینو داره که این کارو انجام بده تو نسخه های بعدی… همه چیز پله پله و به نوبت

  • plumto گفت:

    چه عجب پاهای شخصیت ها بزرگ نیست 😀

  • Soroush گفت:

    کی پس کرک میشه این بازی خسته شدم بس که منتظر موندم

  • Soroush گفت:

    کی پس کرک میشه این بازی کلافه شدم بس که صبر کردم؟؟؟ 🙁 🙁 :-X :-X

  • Dante76 گفت:

    من چون بخش چند نفره رو بازی نکردم فقط نکات مثبت و منفی بازی در بخش داستانی بازی رو میگم :
    طراحی دشمنان و باس فایت ها فوق العاده بودن! و باس فایت های بازی چالش بر انگیز بودن و مانند نسخه های پیشین هیجان انگیز و یزرگ بودن.
    گرافیک بازی یکی از بهترین های این نسل بود و روی کیفیت بافت ها و نور پردازی عالی کار شده بود.
    تنوع سلاح زیاد بود و طراحی مرحله بازی هم عالی بود و احساس خسته شدن به گیمر نمیده.
    موسیقی بازی هم زیباست.
    ولی داستان ضعف هایی داشت مخصوصاً صحنه پایان بازی که بهم ضد حال زد!!!!
    از نظر من داستان بازی تم سری های قبل رو نداشت و کمی از حالت جدی بودن در اومده بود.
    من خودم با شخصیت های بازی ارتباط بر قرار کردم و به نظرم خوب بودن ولی خب داستان سرایی خوبی نداشت.
    من بخواهم به بازی نمره بدم نمره ۸٫۵ رو میدم و از نظرم این بازی رو همه ایکس باکس فن ها باید تجربه کنن چون واقعاً سرگرم کننده است.

  • S@butcher گفت:

    تایید کنید لطفا جناب دهنوی

  • Cell گفت:

    اقا دستتون درد نکنه شما هم زحمت کشیدیت برای مقاله :yes:
    مقاله برای فنای ماکرو یا همون X.on.e عالی بود :no: همون چیزی بود که دوستان X.bo.x میخواستن الان هم طبق رسم دوستان یا فنای ماکرو شروع کنید به تعریف و به به :no: از G.o.w4
    منم به نوبه خودم تعریف میکنم بهترین بازی امسال همین بود گوتی میشه ۱۰۱% :smug: بازی که هیچ عیبی نداشت
    نقد و نمره گیم اسپا.ت و ig.n هم کش.ک بود
    بهترین نسخه هم نسخه X.bo.x بود که از نسخه Pc بالاتر بود :talktothehand:

  • MahdiLGMMP گفت:

    چیزی که مشهموده xb360 خیلی بهتر از xbone بود :smug: هم از لحاظ بازی های انحصاری هم فروش کنسول

    • ali gc گفت:

      چیزی که مشهوده نسل ۷ بهتر از نسل ۸ بود از همه نظر . این جمله به نظرم بهتر بود هم سونی هم مایکروسافت توی این نسل خوب کار نکردن هر چند به نظرم سونی بهتر عمل کرده. بازیساز ها هم دیگه زیاد روی کیفیت عناوین حساس نیستن و اون حس عشق و زحمتی که توی عناوین نسل های قبل حس میشد واضح بود سازنده ها با تمام وجود مایه گذاشتن برای یک بازی دیگه حس نمیشه یا کمتر حس میشه

  • Retrogamer گفت:

    اصلا نمره دادن توی ایران خیلی عجیب، نسنجیده و غیرمنطقیه. نمرات باید طوری باشن که علاوه بر محتوای بازی، باید با بازی های دیگه که توی گیمفا نمره داده شده، مقایسه بشه تا وزن نمره به معیار دقیقی برسه. قبلا گفته بودم که همه نویسندگان گیمفا باید از یک سیستم نمره دهی استفاده کنند تا ناهماهنگی در نمره دادن رخ نده. وقتی هر نویسنده ای سیستم نمره دهی مخصوص خودشو داشته باشه، دیگه هیچ ارزشی نداره چون هر کدومشون روش نمره دهی خودشونو دارن. یکی ۹.۶ میده یکی ۵.۳ میده و …

    حالا بیاید به نمرات عناوین زیر نگاه کنید. نمیگم نمره اشتباهی دادن ولی وقتی از یک سیستم ریتینگ استفاده نکنن اینجوری میشه:

    گیرز او وار ۴: ۸۰
    نو منز اسکای: ۸۰
    مافیا ۷۵
    😐

    پیشنهاد میکنم باید یک سیستم نمره دهی به طور دقیق و مشخص برای همه نویسنده ها گیمفا تعریف بشه. اینجوری حق به حقدار میرسه 🙂

    در آخر مرسی بابت نقد 😀 :yes:

    • ali gc گفت:

      کاملا حرف شما درسته برای یک سایت با بزرگی گیمفا این سیستم نمره دهی خیلی آماتورگونست سایت هایی مثل فامیتسو ۴ منتقد ثابت توی یه سبک دارن که میانگین نمرات یه بازی اعلام میکنن و نمره دهی انجام میشه سیستم که هیچ چیزی از قلم نمیندازه و آمار دقیق توی خروجی داره اما الان با توجه به نمرات گیمفا باید بگیم no man و گیرز توی یک سطحن !!! باید سریعتر به این مشکل رسیدگی بشه خیلی به اعتبار سایت صدمه میزنه

    • ........ گفت:

      مخالف هستم. اول این که سیستم نمره گیری چیز سلیقه ای هستش و معبار هایی که در نمره دهی استفاده می شه هم سلیقه ای هست. بزرگترین اشتباه شما اینه که نمره متا رو برای مقایسه با بازی های دیگه بکار می برید. در صورتی که نمره متا برای اینه که سازنده در یک بازی چی کار کرده و اگر فرانچایز باشه نسبت به نسخه های قبلی چطور عمل کرده. چون نمره نو منز اسکای و گیرز ۴ هردوشون ۸۰ هستش، این بازی در یک سطح هستند؟؟؟ اصلا این دو بازی بقدری با هم متفاوت هستند که نمیشه با هم مقایسه کرد. چه برسه به این که با یک عدد بخواسم این دو رو با هم قیاس کنیم. مثلاً شما یک بازی ریسینگ رو نمی تونید با دارک سولز مقایسه کنید. حالا چه بویسیله عدد نمره یا چه به هر وسیله دیگه. نمره نباید معیاری برای برتری بین بازی ها باشه. این لذت شخصی و سلیقه ای هستش که ارزش یک عنوان رو معین میکنه که این قابل تعیین با یک عدد نیست

      • احسنت پوریا جان. دقیقا همینطوره. این چیزی که دوستان میگن معنای اصطلاح “قیاس مع الفارق” یا “مغلطه در تمثیله”.
        نظرشونه به هر حال. قبلا هم به همین دوستمون پاسخ دادم این موضوع رو. دوباره لازم نیست که توضیح واضحات داده بشه. نمره دادن در همه دنیا همینه و در ایران هم مثل بقیه جاها. نمره یعنی اعتقاد شخصی یک گیمر که اسمش منتقده چون مقداری اطلاعات بیشتری از موارد و جزییات بازی و بخش های مختلف اون داره و می تونه بسنجه بیشتر از بقیه. فقط همین. وگرنه نمره بازی هم نمره شخصی مثل من و شماست که بازی کرده و نمره داده.

      • Retrogamer گفت:

        ۱. نمره دهی نباید سلیقه ای باشه (همین الان برو سایت های معتبر درباره سیستم نمره دهیشون توضیحاتی داده‌اند.)
        ۲. نمره متا رو همون نشریاتی انتخاب کرده اند که معتبرترین منابع گیمینگ هستن. با همون نشریاتی که ویچر ۳ بیگ وینر شد!
        ۳. تنها زمانی نمره گیرز و نو منز اسکای پذیرفته میشه که از یک سیستم نمره دهی دقیق استفاده کرده باشند
        ۴. در هر صورت همه چیز با همه چیز مقایسه می‌شوند.
        ۵. نمره متا معیار تقریبی برتری بازی هاست. اما این ما هستیم که انتخاب میکنیم که میپذیریم یا نه
        ۶. بله سلیقه ای است ولی منتقد نباید سلیقه ای بررسی کنه و سلیقه ای نمره بده!
        .
        الان این عددی که به گیرز داده سلیقه ای است یا خیر؟ چه میشد اگر یک نویسنده متعصب و طرفدار سرسخت گیرز این بازی رو بررسی میکرد؟!

      • کی گفته نمره دادن سلیقه ایه؟؟؟ نقد کننده باید به صورت واقع گرایانه بیاد یه محصولیو نقد کنه . نه مثلا منی که طرفداری ایکس باکسم بیام پی اس رو نقد کنم. نقد کننده باید سلیقه هاشو بذاره کنار و واقعیتو نقد کنه. اگه قرار به خوندن سلیقه بود یه پست میذاشتین هرکی سلیقشو بگه مثل سا..یت دنیای..بازی. خواهشا حداقل این حرفارو نزنید که بد تر از قبل نشه. با تشکر

    • PRO GAMER گفت:

      😐 😐 😐
      الان گیم اسپات به مافیا داده ۶ و به کوانتوم هم ۶
      آیا این دو بازی در یک سطحن؟ 😐 😐 😐 😐 😐
      یا به بتل ۱ داده ۹ و به The Last of Us هم ۸ 😐
      هر بازی ای سبک خودش رو داره و با نسخه های قبلی خودش مقایسه میشه که این نسخه از Gears تو داستان فاجعه بود

    • MS GAMER گفت:

      دوست عزیز آیا آی جی ان و گیم اسپات اینکارو میکنن؟نقد بستگی به سلیقه منتقد داره و اصلا نباید طبق بازی هایه دیگه به بازی نمره داد

  • خسته نباشید نویسنده عزیز.بازی فوق العاده هستش به تمام طرفداران اکس باکس و ویندوز تبریک میگم امیدوارم نهایت لذت رو از این بازی زیبا ببرید.امیدوارم مایکروسافت هم مثل نسل قبل عناوین قوی و درخور توجهی رو عرضه کنه تا شاهد رقابتی نفس گیر و تنگاتنگ بین شرکتهای کنسول سازی و بازی سازی باشیم چونکه درنهایت به نفع جامعه گیمری تموم میشه و این یعنی یک نسل رویایی از بازیهای کامپیوتری.

  • Saeed(TIA GO) گفت:

    oخیلی ممنون به خاطر نقد عالی بود
    ولی حجمی که این بازی داره ۸۰گیگ هستش خیلی بالاست بازی خیلی خفنی هستش

  • ali fan bf گفت:

    لطفا خبر های pc هم بزارین
    http://www.sakhtafzarmag.com/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9/13425/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-amd-%D8%A8%D9%87-nvidia-%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87
    بازیه عالی هست حتما تجربش میکنم

  • Sky-hawk گفت:

    Horde mode خیلی حال میده بخاطر همین میگیرمش ممنون بخاطر نقد بیطرفتون :yes:

  • ali_m گفت:

    اگه یک بازی باشه توی انحصاری های مایکروسافت واقعا دلم میخواد تجربش کنم اون گریز ۴ هستش واقعا از بهترین شوتر های نسل ۸ هست نمرات خوبی هم گرفت به و مطمئنا استدوی کوالکشن تجربه خوبی برای ساخت ادمه این فرانچیز و بهتر شدنش کسب کرده.

  • خیلی بد شد که داستانش به خوبی نسخه های قبل نیست. بازی gears of war به داستان عالی معروف بود و شخصیت پردازی فوقالعاده به نظرم بازیش ارزش بازی کردن رو داره نمره ای که نویسنده داده کاملا درست هست. خیلی ممون واسه نقد

  • Matt Murdock گفت:

    خسته نباشید میگم به شما جناب دهنوی عزیز که یک تنه مقالات بخش XB رو متقبل شدین
    واقعا خسته نباشید
    درمورد بازی هم باید بگم،اگه فقط یک دلیل برای دوباره خریدن XB1 داشته باشم همین بازیه
    Gears :heart:

  • SleepyMan گفت:

    به نظرم زمانش فرا رسیده یه قدم دیگه جلو بزارید و بررسی ویدیویی رو به نقد و بررسی ها اضافه کنید در دنیای امروز زمان با ارزش ترین چیزه و یه یه مقاله که خواندش ده دقیقه زمان می بره رو میشه با جذابیت بیشتر در نصف همون زمان ارایه کرد مثل باقی مجله های معتبر

  • Gearbox گفت:

    تا خود آدم بازی نکنه هیچی معلوم نیست 😀

  • SawLar گفت:

    این بازیو انجام ندادم ولی میدونم فوق العادست . نوشه جونتون
    ________________________
    ممنون بابت نقد الان میخونمش

  • sam snake 47 گفت:

    دوتا بازی گنده ن ک گیمپلیشون تو بعضی مراحل تکراری و کسل کننده میشه.
    یکی گیرز یکیم گاد او وار

  • MS GAMER گفت:

    با تشکر از نویسنده محترم،بازیه بسیار جذابی هست یک شوتر سوم شخص ناب

  • HITMAN 4477 گفت:

    Amir HD 96 این بود آرمان های ما =|||

  • مشکلاتی که گرفتید اکثرشون بی مورد بود مثل داستان نپخته یا عدم شخصیت پردازی شخصیت های جدید یا دیالوگ ها. واقعا تو نقد بازی ها ز..ومجی از گیم.فا یک سروگردن بهتره. قشنگ میان برات بازیو میجوون !!!

  • واقعا نقد خوبی بود. ولی یکم نمره بایین دادید …

  • SEPEHR EZIO گفت:

    نقد زیبایی بود آقای دهنوی خسته نباشید :heart:
    مبارک اونایی که می تونن بازیش کنن
    به نظرم بهتر بود که حداقل یکی یا دو تا تصویر از گیم پلی بازی رو هم می زاشتین

  • آرین گفت:

    دوستان توی یه سایت خارجی کرکش رو گذاشته بود برای دانلود بعد همه نوشته بودن ما فکر نمیکردی کارکنه،ممنون عالی بود
    الان یعنی چی؟؟

میراث | نقد و بررسی Gears of War 4 - گیمفا
میراث | نقد و بررسی Gears of War 4 - گیمفا