سفر به استودیوهای بازی سازی |قسمت اول : Mercury Steam
هم اکنون با بخش جدیدی در سایت گیمفا روبه رو هستید.در این بخش ما به بررسی اجمالی استودیوهای بازی سازی میپردازیم که در حال حاضر مشغول کار بر روی عناوینی محبوب هستند. در اولین ملاقات به سراغ شرکت Mercury Steam سازنده بازی Castelvania : Lord of Shadows 2 رفتیم.
با مشاهده موارد متعددی در استودیو دریافتیم که ساخت ماجراجویی جدید Simon Belmont تقریبا نصف آن تکمیل شده است. واقعا جای تاسف دارد که فقط ۱۰۰ نفر اسپانیایی بر روی ساخت این بازی هستند. با بازدید از استودیوی مادرید کشف کردیم که فقط به تقلید بسنده نخواهند کرد. تصاویری درهم و برهم از طراحی بازی را مشاهده کردیم که به شخصه چیز خاصی از روند بازی عاید ما نگردید. نقشه هایی از مناطق بازی را مشاهده کردیم ، مناطق بیابانی و صحرایی بدون آب و علف هیچ وجه تشابهی با جنگل های گرمسیری نسخه قبلی ندارد. هر چند در هر منطقه ایی استودیوی مادرید هیولاهایی قرار می دهد تا بازیباز آنها را تار و مار کند! شاید تنها وجه تشابه همین قضیه باشد!
پس از ۱۰ دقیقه پرسه زدن در استودیو شگفت زده شدیم که در آنجا دو تیم مجزا مشغول ساخت بازی بودند. در ابتدا سکوت همه جا حکمرانی می کرد. حدود ۶۰ نفر نیرو برای ساخت بازی Lord of shadow به سختی کار می کردند. در نسخه اول تعداد نیرو به ۸۰ نفر نیز می رسید. این تعداد نیرو کاملا حاکی از آن است که برای ساخت نسخه دوم Lord of shadows زحمت و تلاش زیادی کشیده می شود. در اتاقی دور از بقیه در طبقه همکف ، حدود ۲۰ نفر بر روی نسخه ۳ds مشغول به کار بودند. لازم به ذکر است که نسخه ۳DS داستانی مجزا دارد و تحت عنوان Mirror of fate در دست ساخت است. اتاق کمی تنگ و باریک تر از اتاق رسانه بود و توسط گرمای ماشین آلات کمی نمناک به نظر می رسید. در این اتاق افرادی سخت مشغول طراحی مدل و رندر گرفتن بودند.
موفقیت نسخه قبلی بازی کسلوانیا نه تنها بر روی استودیوی Mercury Steam تاثیر منفی نگذاشته بلکه افراد مسئولیت خود را دو چندان کردند و سعی در ساخت یک بازی عالی را دارند. با افزایش تعداد افراد از ۶۰ به ۱۰۰ ، امید است که شاهد گرافیکی بهتر باشیم.
استودیوی Mercury Steam تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا با بودجه نه چندان دلچسب خود ، بازیCastelvania: Lord Of shadow 2 را به اثری موفق تبدیل سازد. با در نظر گرفتن اینکه کونامی به عنوان ناشر بازی است ، این استودیو می تواند باری دیگر اثری عالی و دلچسب در ژانر اکشن ماجراجویی خلق کند که به مذاق بازیبازها خوش بیاید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
یکی از بخش های مورد علاقه ی من مطمئنا همین بخش خواهد بود ! ایول رسول :yes:
اره خیلی خوبه :yes:
ممنون عالی بود
خسته نباشی رسول جان..بخش خیلی خوبیه..قطعا جالب توجهه..اگه یه کوچولو به وسعتش اضافه بشه که دیگه نو علانوره..
دمت گرم :yes: 😉
ممنون. هر هفته یک قسمت رو داریم. امیدوارم بقیه هم خوششون بیاد. 🙂
بخش خوبی هست!
موفق باشید :yes:
خیلی خوبه من خوشم اومد-یه مقدار کم بود-
ایشالا بهتر میشه :yes: :-))
عالیه 😀 :yes:
دستتون درد نکنه 😀
.
.
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
رسول دمت گرم
عالی بود
منتظر ادامش هستم
خواهش مندم:سفر به استدیوی “سانتا مونیکا”هم در ادامه به آن بپردازید.
سپاس :chic:
خیلی خوب بود :yes:
ممنون 😀 :yes:
خیلی جالب بود.
خسته نباشی.ممنون :yes: :laugh:
:yes: 😎