وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا
وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا
وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا
وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا
وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا
وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا

وینس زامپلا: ساخت بازی Call of Duty پاسخی به الکترونیک آرتز بود

فرشاد سامانی
۰۹:۴۲ ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا

براساس گفته‌های آقای وینس زامپلا به عنوان موسس استودیوی اینفینیتی وارد، ساخت سری بازی Call of Duty در جهت پاسخ و اعمال ضربه‌ای به الکترونیک آرتز بوده است. وینس زامپلا و جیسون وست که از موسسین استودیوی اینفینیتی وارد بوده‌اند، پیش از تاسیس این استودیو، در استودیوی ۲۰۱۵ آی‌ان‌سی (Inc 2015) برای شرکت الکترونیک آرتز برروی بازی Medal of Honor Allied Assault کار کردند که با فروش خوبی برخوردار بوده است. پس از موفقیت این بازی شرکت الکترونیک آرتز از آنها می‌خواهد تا استودیوی ۲۰۱۵ آی‌ان‌سی را به عنوان یکی از استودیوهای داخلی شرکت الکترونیک آرتز درآورده و به کار خود ادامه دهند اما آقای زامپلا و تیم او ایده‌های دیگری در سر داشته‌اند.

زامپلا در مصاحبه اخیر خود با سایت آی‌جی‌ان اعلام کرده است:

شرکت الکترونیک آرتز از ما خواسته بود که به یکی از استودیوها داخلی آنها تبدیل شویم و در برخی موارد به‌زور متوسل شد اما ما تصمیم نداشتیم تا بخشی از الکترونیک آرتز باشیم.

پس از این موضوع آقای زامپلا اقدام به تاسیس استودیوی اینفینیتی وارد نمود که در سال ۲۰۰۳ توسط اکتیویژن خریداری شد که همزمان با این موضوع شاهد ارائه اولین نسخه از سری بازی Call of Duty بودیم. در این مصاحبه آقای زامپلا اعلام کرد که ساخت بازی Call of Duty به عنوان پاسخی به حوادثی بوده است که آنها با شرکت الکترونیک آرتز داشته‌اند.

در سال ۲۰۱۰ شرکت اکتیویژن با موسسین استودیوی اینفینیتی وارد یعنی آقایان وینس زامپلا و جیسون وست با مشکل مواجه شد و آنها این استودیو را رها کردند و به تاسیس استودیوی ریسپاون اقدام نمودند، آنها در این استودیوی جدید اقدام به ساخت و انتشار بازی Titanfall در سال ۲۰۱۴ از طریق همکاری با شرکت الکترونیک آرتز نمودند و بزودی نیز شاهد عرضه بازی Titanfall 2 برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی خواهیم بود که همچون نسخه پیشین توسط الکترونیک آرتز منتشر خواهد شد. جیسون وست در سال ۲۰۱۳ استودیوی ریسپاون را ترک کرد و دیگر در ساخت بازی ویدئویی جدیدی مشارکت ننمود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا
وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا
وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا
وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا
وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا
وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا
وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا
وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Y PS گفت:

    واقعا جالبه…زمانی د.شمن و زمانی بعد دوست. دم EA گرم که از این دو نابغه و گروهشون حمایت کرد و خا.ک بر سر اکتی که سر پول بهترین تیمش رو اخر.اج کرد. امیدوارم TitanFall 2 هم مثل بتل کمپین موفقی داشته باشه

    • مازا فازا؟ همون کار رو هم EA انجام داده. تازه سال ۲۰۱۳ خدا میدونه EA باهاش چیکار کرده که خودش رو بازنشسته کرده.

      • JUST me گفت:

        داداش چی میگی برا خودت.کال تا bo1بتل بازی حساب نمیکرد نزار از اون داستان پردازی مسخرتون بگم ک کعلوم نیس چی ب چیه ی انلاین دارین ک با اینکه bo3خراب کرد انلاینش از بتل بهتر بود شما هاردلاین ساختین خدا شاهده ب نحوه تفنگ دس گرفتنوشن میخندیدم سلاح های مسخره ک داشتین با برنو مو نمیزد شما بتل ۳ داشتین من بازی کردم فقط از صدای تفنگش خوشم اومد نسخه ۴ بازی کردم با اینکه ۷ میلیون خدا شاهده دادم ی سیستم توپ بستم ک حتی ویچر هم رو الترا زدم(نمیخام بگم سیستم دارم)بتل ۴ رو الترا میزدم انقد باگش وحشتناک بود تا مرحله ۳ بیشتر نرفتم انقد افت فریم وحشتناکی داشت.شما این بتل یک شاختون کرده وگر نه من داستان پردازی چرت بتلو با igi1مقایسه میکنم .ی روز کال برگشت ب قدیم اون موقع بیا دوباره نظر بده بعدشم با بی احترامی نیا تو پست کال .ب قران این بتل تازه فن پیدا کرده همشون تو کف کال بودن الان بتل بتل میکنن. عقده دارن چون کال تا bo1یا حتی ادونس شاهههههههههههههههههههههههههههههههههههه تماممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم شوتر ها بود.ی سوال دارم جواب بده اقای BAتو کا میخای فن بازی دراری جواب این سوال بده.اگه بتل ۱ ک تازه اومده با MW2که تازه اومده (مثلا) گرافیک هم در ی حد کدوم برنده میشه؟؟؟؟ 😎 جواب معلومه ولی بگو

        • ........ گفت:

          خوب اول شما که میگید بتل باگ داشت. قبول ولی با آپدیت های بعدی کاملاً حل شدش. حتی من روی کنسول هم افت فریم ندارم. با این که همه میدونیم چه بار پردازشی وحشتناکی داره بتل. دوما بلک آپس سه هم اول عرضش روی پی سی مشکلات بهینه سازی داشت خوب! چرا اون رو نمی گید؟ با این که بار پردازشی کاد کمتر از بتله؟ دوما بهینه سازی کاد خیلی بده. شما نگاه کن نقشه های بتل هر کدوم بدون اغراق ۱۰ برابر نقشه کاد هستش. با این حال ۱۰۰ گیگ شده حجم بازی کاد. در مورد داستان هم شما راست میگید. همیشه کاد خیلی خیلی خیلی سرتر از بتل بوده. اما مولتی بلک آپس سه خوب نیود. دیگه بیش از اندازه تبدیل آرکید و سرعتی شده و به هسته اصلی مولتی های قبلی کاد ضربه زده. به هر حال من خودم کاد رو بیشتر از بتل دوست دارم و ۳۵۰ ساعت کاد زدم در حالی که بتلو ۱۵۰ ساعت بازی کردم. اما واقعا فعلا کاد از بتل در زمینه مولتی به نظرم عقب افتده

        • ali گفت:

          داش اروم باش ترو خدا الان سکته میکنی ها 😐
          بتل هرچی باشه از نظر گرافیک همییییشه یه سرو گردن بالاتر بوده.داستان رو واقعا قبول دارم ک بتل به هیچ کدوم از نسخه های cod نمیرسید (البته هنوز داستان بتل ۱ رو ندیدیم) ولی از نظر گرافیک و مولتی همیشه بالا تر بوده. در مورد بهینه سازی هم بگم من رو gtx 960m هم بتل ۴ زدم رو الترا ۱۰۸۰ بدون هیچ گونه اپدیت و نه افت فریم دیدم نه باگ حالا شاید شانس اوردم این مورد رو :evilgrin:
          در هر صورت واقیت اینه که تا وقتی cod یه نسخه در حد bo1 نده و یه شاتگان درست حسابی نده دستمون همین آشه و همین کاسه… من نمیگم مثل بتل بره زمان جنگ جهانی ولی اسم ندای وظیفه به یه بازی تو زمان حال بیشتر میاد تا یه بازی توی کهکشان ها :sweat: من نمیدونم اکتیویژن که دیستنی رو داره چرا گیر داده به کالاف که حتما فضایی باشه :weep:

      • Y PS گفت:

        حداقل جمله اولمو میخوندی بعد 😐 EA خواسته که به یکی از استودیوهای داخلیش تبدیل بشه ولی زامپلا قبول نکرده…شما کار EA رو با اخراج و ندادن حقوق این گروه توسط اکتیویژن یکی میدونی؟! الان هم که EA ازشون حمایت میکنه و جبران کرده.

    • Ali.game گفت:

      اکتیویژن چیزی جز نفرت برای خودش به جا نذاشته

    • ALIThelastofus گفت:

      بنظرمن این موتور گرافیکی برای ساخت بتلفیلد مناسب نیست درسته که گرافیکش از کال آف بیشتره ولی گیم پلی مصنوعیه وهیجان کال آف رو نداره نواخت گلوله هم با فاصله است هیچی توی شوتر MW وMW2 نمیشه موبه تن آدم سیخ میشد وقتی بازی میکردی خوب الان اکتی که مرده والکترونیک دور برداشته بهترین شوتر الکترونیک هم BLACK هست بدون تردید

      • MAHDiRiLLEX گفت:

        اول اینکه من خودم تا دقیقا نسخه Ghost کاد فن بدجورش بودم و واقعا اصلا بتل رو ادم حساب نمیکردم (بتل ۳ رو تجربه نکرده بودم …. ) ولی واقعا بتل ۴ بهترین شوتر اول شخص ( توی انلاین ) کل عمرم بود …. از اون موقع به بعد هم فن بتل شدم و موندم ….. پورت بتل واقعا عالیه بتل ۴ هنگام عرضه مشکلات زیادی داشت اما الان واقعا ی بازی کامله ..
        اتفاقا ب نظرم مناسب ترین انجین برای بتلفیلد فراست بایت هستش … فراست بایت یکی از فوی ترین انجین ها توی پردازش عناصر عه که واقعا انفجار های بتلفیلد ۴ جزو دیدنی ترین لحظات توی گیمینگ برای خودم بود …. توی کاد نمیتونید راحت رنج ی سلاح رو تنظیم کنید ( و واقعا در این موضوع کاد خیلی مصنوعیه مخصوصا توی طبیعی بودن سلاح از لحاظ فنی )
        اصلا فن بوی نیستم مثل بعضی ها و میگم بهترین بخش داستانی توی ی شوتر اول شخص رو اول توی MW2 تجربه کردم حتی مولتی خوبی هم داره (توی زمان خودش ) اما کلا چهره اکتی عوض شد از وقتی ب آینده روی اورد ….
        مطمعنم امسال بتلفیلد وان امتیاز ها و جوایز بهتر و بیشتری نسبت ب IW بدست میاره …
        اما باز هم دلم میخواد کاد اونقد هم بد ظاهر نشه و دوست دارم اونم موفق بشه …

  • INSIDE 1990 گفت:

    mw2 بهترین شوتر تاریخ :drool: :inlove:
    جدی سطح بازی رو با شوتر های الان که مقایسه میکنم خنده ام میگیره

  • نمیدونم چرا میگید IW بده واقعا متاسفم واسه او کسایی رو که تریلرهای به این خفنی رو میبینن بازم میگن IW فلانه اکتیویژن ازت بدمون میاد :-/

  • HannaH گفت:

    اطفا این رو شوخى برداشت نکنید. من هم بتل رو آنلاین بازى کردم هم کال او دیوتى. تو بخش کمپین عیار کیفیت یه بازى مشخصه ولى تو بخش آنلاین فرق این بازى ها رو من با هم نفهمیدم. تقریباً همشون یه جور بود. حالا یه کم راونتر یا کمى با لگ. یه توضیح کوتاه از دلیل بهتر بودن یا بدتر بودن رو مى شه یکنفر بگه لطفاً؟

    • عزیز بازی که دارای رفلکس نیست چه طور فرقی نمیتونه با یک بازی رفلکس دار سطح بالا داشته باشه!
      شاید از لحاظ هدف یکی باشن (کشتن!!) ولی مولتی پلیر این دو بازی هیچ شباهت دیگه ای به هم ندارن.

    • ........ گفت:

      اوکی بذارین به عنوان کسی که ۳۵۰ ساعت کاد بازی کرده و کسی که ۱۸۰ ساعت بتل زده بهتون بگم فرق هارو.
      اولاً که بهتر و بدتر وجود نداره. سلیقست. یکی از بتل خوشش میاد و یکی از کاد. تفاوت هاشو اینجا بگم
      >کاد مپش کوچیک و بسیار محدوده. چون بازی سریعی هستش و رفلکش تو کاد خیلی مهمه
      >بتل یه اندازه کاد سریع نیست و جای گیری و استراتژی مهمترین حزفو میزنه
      >کاد حالت آرکید داره. هرچند مهارت و سرعت عمل هم میخواد
      >بتل حال واقع گرایانه داره و نشونه گیری در بتل به مراتب سخت تر از کاد هستش
      >در کاد کار تیمی واقعا اهمیت چندانی نداره و شاید یک فرد با مهارت بتونه به تنهایی تیم برنده رو تعیین کنه
      >در بتل گاهاً شما بالای صد کیل هم میگیرید اما باز هم میبازید. تیم برنده رو میانگین تیم ۳۲ نفره شما تعیین میکنه
      >کاد لذت خالصه اما بتل کمی به صبر و حوصله احتیاج داره. هرچند که در طولانی مدت خیلی بتل بیشتر میچسبه
      >اسلحه های بتل سبک و گیم پلی بازی رو به کلی عوض می کنند اما در کا اینطور نیست. در کلاس اسنایپر کاد همون کاریو میکنه که اس ام جی و شات گان هم می کنند. مثلا میبینید که طرف از پشت بوم میپره پایین و با اسنایپ یکی رو بین زمین و آسمون میزنه. در حالی که سبک بازی یکنفر با تفنگ اسنایپر اصلاً غیر ممکنه که شبیه به سبک بازی شاتگان یا ال ام جی در بتل باشه
      >شما در کاد میتونید با اکثر تفنگ بیش از سه نفر رو بکشید. در حالی که در بتل به سختی میتونید با یک خشاب بیش از دو نفر رو بکشید. چرا که خط سلامتی در بتل خیلی بیشتر از کاده و همین خط سلامتی بیشتر باعث افزایش اهمیت نشانه گیری میشه. همچنین باعث میشه که مهماتع شما در بتل زود تموم بشه و شما مجبورید برید از هم تیمی خودتون که نقش ساپورت داره خشاب بگیرید که این خودش نقش کارگروهی رو افزایش میده.
      > مولتی بتل بسیار متنوع هستش. حتی اسلحه های یک کلاس مشخص مثل ال ام جی هم خیلی احساس متفاوتی از گیم پلی رو به آدم میدن. مثلاً اسلحه ای آر ۹۵ خیلی متفاوت تر از اسلحه آن ۹۰ هستش. وقتی که در یک کلاس اسلحه اینقدر تفاوت وجود داره پس ببینید در کلاس های مختلف کلاً سبک بازی به کلی عوض میشه.
      >مولتی بتل تقش های متنوعی داره. میتونید خلبان بشید یا تانک برونید(که هرکدوم از این ها خودش دنیایی عمق و تجربه داره) یا آرپی جی زن بشید یا اصلا تعمیر کار بشید. میتونید پست مخابراتی داسته باشید یا همتیمی هاتون رو احسا کنید یا مهمات به کسی بدید. در صورتی که نقش های کاد در حد توانایی های فردی تعریق شدن. مثلا نومد میتونه یکبار زنده بشه و یا اون یکی یکهو میتونه که با جاذبه دشمنو بکشه. هرچند که تعادل همه نقش ها در بتل و کاد بخوبی با هم حفظ شده.
      > بتل نقشه بسیار بزرگی داره و هر نقطه از نقشه استراتژی خاص خودشو می خواد. مثلا درون یک تونل بودن در یک نبرد CQC خیلی فرق داره با مپ بزرگی مثل گولمود که کاملاً محیط های بازی داره. یا مثلا مپ فلاد زون برای کاورگیری طراحی شده. در حالی که مپ های کاد بیشتر بر پایه تعقیب و گریز یا کمین کردن و سرعت عمل طراحی شده.
      > در نهایت هم کاد و هم بتل بسیار بازی های خوبی هستند و مهم سلیقست. اما من بر این عقیدم که بلک آپس سه در مقایسه با مولتی بلک آپس دو یا مدرن وارفیر ۲ و حتی وارفیر سه بسیار ضعیف تر شده و اون هسته اصیل مولتی کاد رو نداره. در حالی که بتل با وجود این که هم زمان با گوست عرضه شده به دلیل تنوع بسیار بالا و مپ های یزرگ و اتفاقات جالب و صحنه های هیجان انگیز که در مپ های استاتیک کاد کمتر پیش میاد هنوز هم کلی پلیر داره.
      > در نهایت من خودمو به هیچ کدوم محدود نمی کنم ولی فعلاً امیدوارم کاد بهتر بشه

      • ضمن تشکر از جناب پوریا پاکزاد بابت قلم فرسایی درباره تفاوت های این دو بازی. :yes:
        بدانید فرق این دو بازی با هممثل فرق مقواهای پشت طوسی و پشت سفید؛ این رنگ های تنها به انتخاب و سلیقه مشتری به مقوا اضافه می شود و هیچ امتیاز یا برتری خاصی ندارد. :yes: 😐 😐

      • سلام دوست عزیز من از حرف های شما این نتایج رو میشه گرفن

        دوستان هر ۲ در سبک خوشون عالی هستن 🙂

        اصلا ما نباید انلاین این ۲ را با هم مقایسه کنیم چون کلا دارای سبک های متفاوتی هستش و مقایسه انلاین از هر لحاظ اشتباه است

        البته به دور از جون فن های عزیز که همش میگن rip cod و rip battel

        هر دو بازیو بخرید و لذت ببرید یا بازی رو بخرید که ازش لذت می بیرید و به حرف بقیه کار نداشته باشید

      • HannaH گفت:

        با تشکر از همه جواب ها، مخصوصا مطلب (بیشتر از کامنت یا جواب بود) از شاعر عزیز. الان دقیقا فرق قضیه رو براى اولین بار درک کردم. با این حساب این دو بازى دو قطب مقابل همدیگه ان، هر چند دوتاشون فوق العاده ان توى سبک خودشون. به عنوان آخرین سئوال، مشکل بازى اى مثل Black light که رایگان هم هست چیه که طرفدارهاش محدود هست. بالانس نیست یا کلا کیفیت و دقت نداره؟ البته تا الان همه این بازى ها به نظر من یک شکل بود و براى اولین بار الان فرقشون رو فهمیدم.

  • heropersia گفت:

    تیتانفالم همون ضربه که cod زد به medal زد الان زده به کالافهای اکتی ک فقط از روی تیتان دارن تقلید زشت میکنن.و جیسون وست بخاطر مشکلات خانوادگی جدا شد.

  • Ezio گفت:

    من فن کالافم و تا امروزم انصافا بتل هیچ چی برا مقابله با کالاف نداشته حتی همون بتل ۳ که اینقدر ازش تعریف میکنید اصلا چیزی به اسم داستان نداشت.سال گذشته هم که فکر میکنم هر دو بدترین بازیاشونو عرضه کردن بتل هاردلاین که هیچی bo3 هم اولین کالافی بود که کمپینشو حتی تموم نکردم.
    ولی dice ایندفه واقعا یه بازی خوب داده بیرون بعید میدونم مث bo1 بهم حال بده ولی امیدوارم همینطور باشه.
    تو اینده بودن کالافم چیز بدی نیست بنظرم AW هم یکی از نو اورانه ترینای سری بود هر مرحله یه چیز کاملا متفاوت و بهترین گیمپلی رو داشت .اصلا گیمپلی به اون باحالی مگه داریم.

  • از روزی که battlefield 1 ea رو معرفی کرده تا حالا که اومده فن های کالاف هی دارن کالاف رو توجیه میکنن هر روز میگن کالاف سال دیگه بهتر میشه ولی خبری نیست چون کالاف به فکر فروشه نه گیمر پس دیگه نه انتظار گرافیک داشته باشد از کالاف نه نو اوری هشت ماه دیگه یه کالاف دیگه معرفی میکنه باز هم در جا میزنه چون دیگه وقت نابودی اکتیوژن رسیده

  • و وقتی battlefield 5 بیاد دیگه جایی برای کالاف نیست و Activision باید بره همین یدونه بازیم که میزنه برا اندروید پورت کنه ☯☯☯☯☯

  • ali fan bf گفت:

    کالاف فقط یه شاهکار مثل bo1 بسازه من تا اخر عمرم فن کالاف میشم

  • Saeed گفت:

    امسال هر دو تا بازیو میخرم ببینم کدوم بیشتر بهم حال میده.
    با اینکه از کال آف متنفرم ولی حسی بهم میگه بازی خوبی میشه.

وینس-زامپلا-ساخت-call-of-duty-پاسخی-به-الکترونیک | گیمفا