Shadow Warrior 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Shadow Warrior 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Shadow Warrior 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Shadow Warrior 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

Shadow Warrior 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی

مهزیار رحیمی دوست
۲۳:۵۸ ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
Shadow Warrior 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

Shadow Warrior 2 یک بازی اول شخص شوتر است که خیلی از بازی‌بازان رایانه‌های شخصی به شدت انتظار آن را داشتند. Shadow Warrior 2 توسط موتور بازی سازی رود هاگ (Road Hog Engine) ساخته شده است. موتوری که تمام عنوان­‌های فلایینگ وایلد هاگ (Flying Wild Hog) توسط آن ساخته شده است. این بازی به تازگی برای رایانه­‌های شخصی عرضه شده است، بنابراین وقت آن است که عملکرد آن را روی این پلتفرم بررسی کنیم. برای جزئیات این بررسی در ادامه مطلب با گیمفا همراه باشید.

در این بررسی، برای CPU از یک Intel i7 4930K (توربوبوست شده در ۴٫۲ گیگاهرتز)، ۸ گیگابایت رم، یک کارت گرافیکی NVIDIA GTX980Ti و یک کارت گرافیکی GTX690، ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی و آخرین درایور نسخه WHQL از درایورهای GeForce استفاده شده است. NVIDIA برای این عنوان یک پروفایل SLI ارائه کرده است، بنابراین نیازی نیست که تنظیمات ابزار NVIDIA را دستکاری کنید تا بتوانید آن را فعال کنید.

Shadow Warrior 2 باید روی اکثر سیستم­‌ها به خوبی اجرا شود. کارت گرافیک GTX690، قادر بود بازی را با نرخ فریم پایدار ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات الترا (با تنظیمات بالا –High- برای بافت، چرا که رم قادر نبود تنظیمات الترا برای بافت را فراهم کند) اجرا کند. در حالت تک گرافیکی، GTX690 توانست در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات بالا ۶۰ فریم بر ثانیه را ارائه کند.

در طرف مقابل، کارت گرافیک GTX980Ti قادر بود در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات الترا، نرخ فریمی با حداقل ۹۰ فریم در ثانیه را ارائه کند. در رزولوشن ۴K، کارت گرافیک GTX980Ti توانست ۳۰ تا ۵۰ فریم بر ثانیه و با فعال کردن MSR پنجاه تا شصت فریم بر ثانیه را ارائه دهد.

در بیشتر قسمت‌­ها، Shadow Warrior 2 عنوانی است که روی کارت گرافیک تاکید دارد و نسبت به پردازنده، گرافیک قوی­‌تری نیاز دارد. به نظر می‌­رسد بازی اکثرا از یک ناحیه پردازشی استفاده می­‌کند که منجر به (در بعضی موارد) تجربه‌­ای نابهینه می­‌شود. همانطور که در زیر می­‌بینید، با این که بازی در چندین ناحیه پردازشی، پردازش می­‌شود اما روی یک ناحیه بیشتر تکیه دارد. این مسئله وقتی که گزینه Hyper Threading را فعال کردیم، واضح‌­تر شد. نه تنها این، بلکه در صحنه­‌هایی متوجه شدیم که هم پردازنده و هم کارت گرافیکی بسیار کم استفاده می‌­شوند (به اندازه کافی استفاده نمی‌­شوند).

نمودار پردازنده

نمودار پردازنده

نمودار پردازنده hyper threading فعال

نمودار پردازنده – Hyper Threading فعال

 

 

 

 

 

 

 

برای مثال صحنه زیر را در نظر بگیرید. همانطور که می­‌بینیم، تنها یکی از نواحی پردازشی تا ۷۳% استفاده شده است. در نتیجه بدون هیچ دلیل خاصی از نظر پردازنده محدود شده بودیم. چرا که اولا، اولین ناحیه پردازشی هم تا آخرین توانش استفاده نشده بود و ثانیا گرافیک تنها تا ۷۰% استفاده شده بود. حدس ما این است که مقصر اصلی دایرکت ایکس ۱۱ است بنابراین باید ببینیم که بهینه ساز دایرکت ایکس ۱۲ این مشکلات را حل می‌­کند یا خیر.

shadowwarrior2 2016 10 14 06 10 03 164

باید اشاره کنیم که Shadow Warrior 2 به پردازنده قوی نیاز ندارد. برای این که بفهمیم بازی روی پردازنده­‌های قدیمی­‌تر هم قابل بازی هست یا خیر، یک پردازنده دو هسته‌­ای و یک پردازنده چهار هسته‌­ای را شبیه سازی کردیم. در حالت غیر فعال بودن Hyper Threading، پردازنده دو هسته‌­ای قادر نبود تجربه قابل قبولی را ارائه دهد (به دلیل لگ بسیار زیاد). هرچند وقتی که Hyper Threading را فعال کردیم، قادر بودیم در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات الترا، بدون هیچ گونه لگ و گیر کردن، نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم بر ثانیه داشته باشیم.

نیازی به گفتن نیست که هر دو پردازنده چهار هسته‌­ای شبیه سازی شده و پردازنده شش هسته‌­ای، هیچ مشکلی در اجرای بازی در نرخ فریم‌­های بالاتر از ۶۰ فریم در ثانیه نداشتند. حتی پردازنده را در ۳٫۰ گیگاهرتز محدود و قفل کردیم و صحنه بهینه سازی نشده‌­ای که پیش‌­تر اشاره شده بود را تست کردیم؛ با این حال باز هم توانستیم با نرخ فریمی بالاتر از ۶۰ فریم در ثانیه آن را اجرا کنیم.

پردازنده محدود شده در 30 گیگاهرتز

پردازنده محدود شده در ۳٫۰ گیگاهرتز

از نظر گرافیکی، Shadow Warrior 2 بسیار خوب به نظر می‌­رسد اما به اندازه برخی دیگر از عناوین تریپلA پیشرفته نیست. محیط بازی بسیار زیبا به نظر می­‌رسد و برخلاف خیلی از بازی­‌ها، Shadow Warrior 2 پر از رنگ‌­ها است. هرچند سیستم نورپردازی بازی گاهی احساس نسل قبل را می­‌دهد و شخصیت­‌های انسانی خیلی متوسط به نظر می­‌رسند. حداقل دشمنان بهتر طراحی شده‌اند و شما می­‌توانید تک تک آن­‌ها را تکه تکه کنید. تخریب و تعامل با محیط محدود است اما تعدادی افکت جالب از باد وجود دارد. همچنین در بعضی مواقع در هنگام دویدن شاهد فرو رفتن در اجسام بودیم. مقداری هم مشکل خیلی بد در سایه پردازی برخی نورها وجود دارد.

فلایینگ وایلد هاگ (Flying Wild Hog) تعداد مناسبی تنظیمات گرافیکی برای تغییر دادن قرار داده است. بازی­‌بازان رایانه­‌های شخصی می‌­توانند HDR و MSR را فعال کنند و لغزنده­‌هایی برای تنظیم مقیاس رزولوشن و میدان دید (FOV) وجود دارد. بازی­‌بازان رایانه­‌های شخصی می‌­توانند کیفیت سایه­‌ها، مه حجمی، ذره­‌ها، بقایا، شاخ و برگ­‌ها، آوار و سطح جزئیات را تنظیم کنند. همچنین تنظیماتی برای فعال یا غیرفعال کردن Chromatic Aberration، Temporal AA، Motion Blur، Depth of Field، Film Grain، Subsurface Scattering، SSAO و Screen-space Reflections وجود دارد.

shadowwarrior2 graphics options 1 shadowwarrior2 graphics options 2

روی هم رفته، Shadow Warrior 2 روی پلتفرم رایانه‌­های شخصی خوب به نظر می‌­رسد و خوب اجرا می­‌شود. با این که صحنه­‌هایی وجود دارند که از مشکلات بهینه سازی رنج می‌­برند (اکثرا به دلیل دایرکت ایکس ۱۱ و عدم توانایی بازی در استفاده بهینه و ایده‌­آل از چندین ناحیه پردازشی)، بازی حتی روی سیستم­‌های رایانه شخصی قدیمی هم با نرخ فریم پایداری در ۶۰  فریم بر ثانیه اجرا می‌­شود. خیلی خوب می­‌شود اگر فلایینگ وایلد هاگ در بهینه ساز بعدی این مشکلات را رفع کند اما با این حال در همین وضعیت هم برای لذت بردن از Shadow Warrior 2 به بهینه ساز عملکردی نیازی نیست.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Shadow Warrior 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Shadow Warrior 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Shadow Warrior 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Shadow Warrior 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Shadow Warrior 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Shadow Warrior 2 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا