خبرنامه شماره ۳۰# | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره ۳۰# | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره ۳۰# | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره ۳۰# | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

خبرنامه شماره ۳۰# | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته

امیرحسین دهنوی
۱۰:۳۰ ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
خبرنامه شماره ۳۰# | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

طبق روال هرهفته، در این هفته نیز شاهد خبرنامه‌ای دیگر هستیم تا مهم‌ترین اخبار هفته گذشته را مرور نماییم. برای مشاهده مهم‌ترین اخبار در هفته گذشته در ادامه با گیمفا همراه شوید.

در هفته گذشته شاهد انتشار نمرات عناوینی چون Gears of War 4 و Mafia III بودیم، جدیدترین انحصاری مایکروسافت با تحسین منتقدین و بازی‌بازان مواجه شد درحالی که Mafia 3 انتقادهای بسیاری دریافت کرد. در ادامه نگاهی به مهم‌ترین‌ها می‌اندازیم.

۹ بازی جدید در سرویس EA Access رایگان خواهند شد

ea access parsianpay

سرویس EA Access برای دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان قابل خریداری است و دارندگان این کنسول می‌توانند با پرداخت ماهانه ۵ دلار یا سالانه ۳۰ دلار مشترک این سرویس شوند. همچنین سرویس Origin Access برای رایانه‌های شخصی نیز کار خود را در اوایل سال ۲۰۱۶ آغاز کرد.

به جز بهره‌مندی از بازی‌های رایگان، از دیگر مزایای این سرویس می‌توان به تخفیف ۱۰ درصدی برای تمامی محتوای دیجیتالی شرکت الکترونیک آرتز و دسترسی به عناوین ۵ تا ۱۰ روز قبل از انتشار عمومی اشاره کرد.

شش عنوان ایکس‌باکس آرکید شرکت PopCap به لیست بازی‌های رایگان شده EA Access اضافه شدند، این عناوین از هم‌اکنون در دسترس هستند:

  • – Heavy Weapon
  • – Bejeweled™ ۲
  • – Bejeweled™ ۳
  • – Feeding Frenzy
  • – Feeding Frenzy™ ۲
  • – Zuma

در ادامه نیز شرکت EA سه‌عنوان بزرگ خود را تا اواخر سال جاری برای کاربران این سرویس رایگان خواهد کرد. عناوین رایگان شده از این قرار هستند:

  • – EA SPORTS™ UFC® ۲
  • – Mirror’s Edge™ Catalyst
  • – Star Wars™ Battlefront

تحلیلگران: نسخه نهایی Gears of War 4 تفاوت‌های بارزی نسبت به دموی نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۵ دارد

۱۴۷۴۳۱۰۹۱۲ gears4 drone 4k

بازی Gears of War 4 اولین بار در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد که تفاوت‌های کلیدی با نسخه نهایی بازی داشته است. تحلیلگران Digital Foundry برخی از این تفاوت‌ها را مشخص کرده‌اند.

اولین نکته‌ای که مورد اشاره قرار گرفته است این است که داستان دو نسخه تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته‌اند. در دموی نمایشگاه E3 ما شاهد شکار هیولاها توسط JD و Kait بوده‌ایم اما در نسخه نهایی شاهد حضور Marcus Fenix و Del نیز بوده‌ایم. شباهت سازه‌ها در هر دو نسخه امر قابل تشخیصی است گرچه در نسخه نهایی شاهد روشن‌تر بودن آنها هستیم.

تغییراتی نیز در میان این دو نسخه در مورد Shadow maps وجود دارد که که تحلیلگران اعتقاد دارند دلیل این تفاوت از دید زیبایی شناسی بازی بوده است، چراکه این موضوع در بازی‌های مشابه دیگر نیز قابل مشاهده است. تحلیلگران به تغییرات چراغ قوه در نسخه نهایی مخصوصاً در حالت HDR ایکس‌باکس وان اس این بازی نیز اشاره کرده‌اند.

یکی از تفاوت‌های بزرگ مربوط به واکنش درختان نسبت به وضعیت آب و هوا می‌شود. در دموی بازی شاهد واکنش شدید درختان نسبت به باد می‌باشیم اما در نسخه نهایی بنظر می‌رسد که واکنش درختان نسبت به باد کمتر شده است و بنظر می‌رسد که یک نسیم در میان شاخ و برگ آنها در جریان است. قابلیت تخریب معماری بازی در هر دو نسخه بسیار شبیه به یکدیگر می‌باشند. برخی رویدادهای بازی نیز با تغییراتی روبرو بوده‌اند، به عنوان مثال در یکی از صحنه‌ها که قصد عبور از پلی را دارید، در نسخه نهایی زمانیکه در حال عبور از پل هستید شاهد انفجار ماشین خواهید بود اما در نسخه دمو زمانیکه بطور کامل از پل رد شده‌اید شاهد این انفجار خواهید بود.

همچنین دو نسخه گفته شده دارای تفاوت‌هایی در روشنایی، انیمیشن و صحنه‌ها را شامل می‌شوند مخصوصاً زمانیکه بازیکنان در دموی E3 با هیولا روبرو می‌شوند.

بودجه ساخت بازی Wasteland 3 در مدت زمان سه روز جمع آوری شد

wasteland3 640x360

سازندگان بازی Wasteland 3 توانستند به بودجه مورد نظر خود برای ساخت این عنوان دست پیدا کنند، فقط در مدن سه روز بیش از ۲٫۷۵ میلیون دلار از سوی طرفداران برای ساخت و توسعه این بازی جمع آوری شد. در رابطه با همین موضوع رییس استودیوی بازیسازی اینگزایل، برایان فارگو، در پیامی از همه هواداران و حامیان خود که برای ساخت قسمت سوم بازی Wasteland از او حمایت کردند، تشکر کرد.

شما بی‌نظیر هستید و من هرگز نمی‌توانم از شما به اندازه کافی تشکر و قدردانی کنم. بدون شما ما نمی‌توانستیم استقلال خود را حفظ کنیم و افکار و ایده‌های خود را در بازی نقش‌ آفرینی که شما به آن علاقه‌مند هستید، بگنجانیم همچنین از کسانی که در این بازی سرمایه‌ گذاری کرده‌اند نیز تشکر می‌کنم، کمک آنها به ما بسیار باارزش بوذه است. حمایت‌‌ها و اعتماد شما یک دنیا برای ما ارزش دارد و باید برای اینهمه اتفاق خوب همگی یک جشن بگیریم.

کمپین سرمایه گذاری بر روی بازی Wasteland 3، اوایل این هفته پس از معرفی بازی بصورت رسمی، ایجاد شد. با در نظر داشتن موفقیتی که بازی Wasteland 2 در جمع آوری بودجه مورد نظر خود داشت در حالی که طرفداران به مدت ۲۶ سال منتظر نسخه دوم از این سری بودند، ما انتظار تکرار همین موفقیت را برای Wasteland 3 نیز داشته‌ایم. سازندگان بازی Wasteland 2 در سایت کیک استارتر درخواست بودجه ۹۰۰ هزار دلاری را کرده‌ بودند اما در کمال تعجب مبلغ ۲٫۹ میلیون دلار برای ساخت و توسعه این عنوان از سوی طرفداران جمع آوری شده بود. در زمان معرفی بازی Wasteland 3 نیز ۱۳٫۵۲۲ نفر از بازی حمایت به عمل آورده و در نهایت بودجه‌ای به مبلغ ۲٫۷۵۵٫۹۰۵ دلار برای ساخت این عنوان جمع آوری شد.

نقشه Mafia 3 از Fallout 4 بزرگ‌تر است

یک ماشین فوق العاده خیابان و رادیو ای که قرار است کلی موسیقی خاطره انگیز از دهه ۶۰ پخش کند

یک یوتیوبر با انجام آزمایشی تمامی نقشه Mafia 3 را در مدت  ۱ ساعت و ۲۳ دقیقه قدم زده است درحالی که در Fallout 4 حدود یک ساعت و یک دقیقه زمان برده است، همچنین نقشه Mafia 3 به گستره نقشه عنوان Red Dead Redemption نیز بسیار نزدیک بوده است. اگرچه باید توجه داشته باشیم که از نظر فعالیت‌های موجود و قابل تعامل در نقشه بازی، Fallout 4 بسیار پرمحتواتر از Mafia 3 است.

مایکروسافت دخالتی در توسعه Gears Of War 4 نداشته است

باشگاه فوتبالی در لیگ mls با لباس‌های تبلیغاتی gears of war 4 در بازی رسمی به میدان رفت

Gears of War 4 امروز در دسترس تمامی دارندگان قرار گرفت. این بازی چهار روز است که در اختیار دارندگان نسخه آلتیمیت است. نسخه آلتیمیت با داشتن سیزن پس و تعدادی امتیاز ویژه، قیمت بسیار بالای صد دلاری را داراست و حال از راد فرگوسن به عنوان رئیس استودیوی کوالیشن این سوال شد که آیا مایکروسافت در اضافه کردن پرداخت‌های درون برنامه‌ای نقشی داشته یا نه، راد فرگوسن دراینباره به یوروگیمر چنین گفت:

هیچگونه دستور یا اجباری از سوی مایکروسافت درباره چگونگی ساخت بازی نبوده است. ساخت چنین بازی بسیار طولانی بود و پرداخت‌های درون برنامه‌ای از ابتدا در نظر ما قرار داشت.

او ادامه داد:

بعضی چیزها نیز حق هر ناشر بوده تا بپرسد، مثلا اینکه آیا قرار دادن چنین امکانی در پلتفرم وجود دارد؟ یا یکی از استودیوهای فرست پارتی مشکلاتی با پلتفرم دارد، می‌توانید او را کمک کنید؟ حتی زمانی که ما در استودیوی اپیک گیمز بودیم و فرست پارتی مایکروسافت نبودیم، چنین درخواست‌های می‌شد که مشکلی با آن نداشتیم مثلا زمانی که پارتی چت برروی ایکس‌باکس ۳۶۰ عرضه شد، مایکروسافت از ما خواست تا تست‌هایی برروی آن انجام دهیم.

اینطور که به‌نظر می‌رسد مایکروسافت دخالتی در ساخت عنوان Gears of War 4 نداشته و کوالیشن چیزی را ساخته که می‌خواسته است.

نمرات عنوان Mafia III منتشر شد

لینکن کلی در حالی که اصلا اعصاب ندارد

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار عنوان Mafia III در دسترس قرار گرفت و منتقدین نیز شروع به نقد و بررسی آن کردند.

گیمفا در نقد خود از Mafia III با اعطا نمره ۷.۵ از ۱۰ چنین نوشت:

با اینکه جدیدترین نسخه از سری بازی های Mafia آنطور که باید و شاید نتوانست رسالت دو نسخه سابق را تکمیل کند و همچنان این سری از نقاط ضعف زیادی رنج می برد، ولی باز هم باید به نیمه پر لیوان نگاه کرد، قرار نیست که همه بازی ها GTA باشند و تمام و کمال همه چیزهای رویایی را در اختیار ما قرار دهند. گاهی یک داستان تاریک و زیبا همراه با شخصیت پردازی های بی نظیر و به یاد ماندنی تنها چیزیست که بازیکنان به آن نیاز دارند و عنوان Mafia III نیز انتخواب بسیار درستی برای آن دسته از بازیکنان است. Mafia III یک بازی انقلابی نیست، ولی چیزیست که ۲۰ سال دیگر تبدیل به یک کالت کلاسیک تمام و کمال شود و کسی چه می داند، شاید بعدها قدر این دسته از بازی ها را بهتر بدانند و پی ببرند که چه قدرت نهفته ای درون آن ها پنهان شده بود که تنها به یک جرقه برای فعال شدن نیاز داشت.

کارگردان Forza Horizon 3: قدرت ایکس‌باکس وان را دست کم نگیرید

landscape 1470070557 xbox one s 6

مایکروسافت بارها به طرفداران اطمینان داده است که از کنسول ایکس‌باکس وان پشتیبانی کامل خواهد شد. همچنین توسعه دهندگان نیز قدرت این کنسول را ستایش کرده و به این نکته اشاره داشتند که هنوز چیزهای زیادی برای عرضه دارد.

رالف فالتون کاگردان خلاق پلی گراند گیمز درمورد کنسول ایکس‌باکس وان چنین گفت:

از من می‌پرسند تا چقدر می‌توانید از کنسول ایکس‌باکس وان قدرت دریافت کرده و تجربه گرافیکی بالاتری ایجاد کنید؟ من هم به آن‌ها می‌گویم قدرت ایکس‌باکس وان را هنوز دستکم نگیرید.

او ادامه داد:

توسعه دهندگان همواره درحال پیدا کردن راه‌های جدیدی برای افزایش کیفیت و دریافت قدرت بیشتر از کنسول هستند. هنوز چند سال بیشتر از عمر این کنسول نمی‌گذرد و ما درحال یادگرفتن چیزهای جدیدی هستیم. ما هنوز هم درحال پیدا کردن راه‌های بهتر هستیم و پیدا کردن راه‌های ویژه همواره نوعی افتخار برای توسعه‌دهنده بوده که توانسته از سخت افزار محدود، قدرتی بالا دریافت نماید.

پلی گراند گیمز استودیوی مستقلی است که مسئول ساخت سری محبوب و تحسین شده Forza Horizon هستند. آن‌ها اخیرا سومین عنوان در سری Forza Horizon را عرضه کرده که با تحسین بسیار روبه‌رو شد.

Cuphead تا سال ۲۰۱۷ تاخیر خورد

cuphead 07 12 2015 8

Cuphead شباهتی بسیار به کارتون‌های دهه سی میلادی دارد. شما به عنوان یک کله‌فنجانی هستید که باید غول‌آخرهای فراوانی را شکست بدهید تا قرض‌تان به شیطان پرداخت شود. همچنین شما می‌توانید Cuphead را به‌صورت دو نفره آفلاین بازی کنید. استودیوی سازنده بازی یعنی MDHR در پست کوتاهی چنین نوشتند که بازی را در اواسط سال ۲۰۱۷ منتشر می‌کنند.

ما صحبت‌هایی با تیم داشتیم که بازی را فشرده‌تر کرده و در سال ۲۰۱۶ منتشر کنیم اما تصمیم گرفتیم انتخاب سخت‌تری کرده و بازی را تا سال ۲۰۱۷ تاخیر بدهیم تا بتوانیم بازی را کامل‌تر و بهتر عرضه نماییم. Cuphead مفتخر است که برروی ایکس‌باکس وان، ویندوز ۱۰ و استیم در اواسط سال ۲۰۱۷ عرضه شود.

پی‌نوشت: ما می‌خواستیم بازی‌مان را ۸۰ سال پس از سال ۱۹۳۶ (سال بازی) عرضه کنیم اما گویا حال ۸۱ سال بعد عرضه می‌کنیم!

Cuphead در E3 سال ۲۰۱۴ مایکروسافت معرفی شد و آن پس شاهد دریافت تاخیرات متعددی در عرضه بازی‌ بودیم.

ایکس‌باکس وان برای سومین ماه پیاپی پرفروش‌ترین کنسول ایالات متحده شد

xbox one

مروز مایکروسافت به‌صورت رسمی اعلام کرد که کنسول ایکس‌باکس وان در ماه سپتامبر پرفروش‌ترین کنسول ایالات متحده بوده است. همچنین در گزارش دیگری معلوم شده بود که کنسول ایکس‌باکس وان پرفروش‌ترین سخت افزار بریتانیا نیز است. این طولانی‌ترین زمانی است که کنسول ایکس‌باکس وان توانسته در رتبه اول قرار گیرد و از پلی استیشن ۴ پیشی گیرد. این برتری در حالی از آن مایکروسافت شد که سونی پلی استیشن ۴ اسلیم را هم در سپتامبر عرضه کرد.

ایکس‌باکس وان ابتدا در ماه جولای پس از ارائه کنفرانس موفقیت آمیز E3 2016 در رتبه اول ایستاد، سپس در ماه آگوست نیز شاهد عرضه کنسول ایکس‌باکس وان اس بودیم و در سپتامبر هم با عرضه تعداد بالای عناوین انحصاری نسبت به کنسول‌های رقیب، رتبه اول را برای بار سوم کسب نمود. همچنین عنوان Forza Horizon 3 نیز پرفروش‌ترین بازی انحصاری این ماه بود.

God of War احتمالا دموهای زیادی نخواهد داشت | تاریخ انتشار همچنان نامشخص

godofwar ds1 670x377 constrain

دیدن اینکه God of War با مسیر جدیدی که در پیش گرفته، چگونه عملکردی دارد بسیار هیجان‌انگیز است و به همین دلیل همیشه آماده یاد گرفتن چیزهای جدید از آن هستیم. زمانی که کوری بارلوگ، کارگردان بازی، در صفحه توئیتر خود راجع به بازی صحبت می‌کند، ما و اکثر طرفداران هم به حرف‌های او توجه می‌کنیم. برای مثال، وی در توئیتر به‌تازگی در پاسخ به یکی از طرفداران گفت اگر قرار باشد دمویی برای God of War منتشر شود، تعداد زیادی نخواهند داشت و افزود کار برروی دمو از کار برروی بازی اصلی جدا است و زمان بیشتری می‌برد.

بارلوگ این نکته را گفت که عدم وجود اخبار جدید راجع به بازی در این روزها به این علت است که تیم سازنده در حال کار برروی بازی هستند تا بتوانند بیشتر در رابطه به آن صحبت کردن بپردازند. با وجود تمام پیشرفت‌هایی که در سخت بازی حاصل شده، بارلوگ همچنان نمی‌تواند تاریخ انتشاری را مشخص کند.

تنها چیزی که او می‌تواند فعلا مشخص کند، این است که بازی برروی پلی‌استیشن ۴ معمولی به‌خوبی اجرا می‌شود و نیازی به پلی‌استیشن ۴ پرو برای تجربه آن نخواهید داشت. فرض بر این است که در نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو به پیشرفت‌هایی دارد اما دارندگان پلی‌استیشن ۴ معمولی همچنان قادر به تجربه بازی خواهند بود.

پلی‌استیشن وی‌آر در دسترس قرار گرفت 

psvr s 02 1458057137 ds1 670x447 constrain

قیمت این هدست به تنهایی ۴۰۰ دلار می‌باشد اما برای استفاده از آن نیاز به یک دستگاه پلی‌استیشن ۴ و یک دوربین پلی‌استیشن خواهید داشت. شرکت سونی همچنین یک باندل ۵۰۰ دلاری متشکل از هدست، یک دوربین، دو کنترلر حرکتی و یک بازی PlayStation VR Worlds در نظر گرفته است. همچنین طبق اعلام پیشین سونی، هر نسخه از پلی‌استیشن وی‌آر این شرکت به همراه یک دیسک رایگان دمو منتشر خواهد شد که شامل نسخه‌های آزمایشی از ۱۸ بازی که شامل بازی Resident Evil 7 نیز می‌شود برای آمریکا خواهد بود و این تعداد برای اروپا به ۸ بازی تقلیل خواهد یافت که لیست بازی‌های آن نیز با بازی‌های دیسک دموی رایگان آمریکا متفاوت است. طبق اعلام شرکت سونی این دیسک در جهت آشنایی کاربران با محیط پلی‌استیشن وی‌آرVR خواهد بود.

پیش از این شرکت سونی به طرفداران خود اعلام کرده بود که احتمال کمبود تعداد در زمان ارائه پلی‌استیشن وی‌آر وجود خواهد داشت.

بازی‌های مختلفی برای پلی‌استیشن وی‌آر در نظر گرفته شده‌اند، بازی‌هایی نظیر Batman: Arkham VR ،Until Dawn: Rush of Blood و PlayStation Worlds VR.

طبق گزارشی از گروه تحقیقاتی Superdata، تخمین زده می‌شود که فروش پلی‌استیشن وی‌آر تا پایان سال ۲۰۱۶ به ۲٫۶ میلیون نسخه خواهد رسید.

دیگر رویدادهای قابل ذکر:

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه شماره ۳۰# | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره ۳۰# | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره ۳۰# | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره ۳۰# | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره ۳۰# | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه شماره ۳۰# | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا