مقایسه نسخه پلی‌استیشن ۴ بازی Rise of the Tomb Raider با نسخه‌های ایکس‌باکس وان و رایانه شخصی آن

۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

با در دسترس قرار گرفتن بازی Rise of the Tomb Raider برای پلی‌استیشن ۴، Digital Foundry اقدام به بررسی این نسخه از بازی با نسخه‌های پیشین آن، یعنی ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی نموده است. نسخه‌های کنسولی بازی شباهت‌های زیادی را با یکدیگر داشته‌اند، شباهت‌هایی نظیر رزولوشن و نرخ فریم، این در حالی است که مقایسه نسخه جدید بازی با نسخه مربوط به رایانه‌های شخصی نیز دارای شباهت‌هایی بوده‌اند.

بازی برروی هر دو کنسول با کیفیت ۱۰۸۰p اجرا شده است و ویژگی‌های anti-aliasing، فیلتر کردن بافت‌ و کیفیت بالای pixel blur مشابه یکدیگر بوده‌اند. Digital Foundry  همچنین نکته عجیبی را اعلام کرده است که نسخه مربوط به ایکس‌باکس ۳۶۰ دارای فیلترینگ بافت بهتری نسبت به نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان داشته است. همچنین در حالیکه کیفیت pixel blur در هر دو نسخه بازی برروی کنسول‌های نسل حاضر یکسان بوده است اما همیشه در ایکس‌باکس وان در دسترس نبوده است.

زمانیکه نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی بازی Rise of the Tomb Raider را در کنار هم قرار دهیم، شاهد تشابه بیشتری مخصوصا در نکات خاصی خواهیم بود. به عنوان مثال درختانی که دارای برگ‌های بسیاری هستند و بصورت سایه دیده می‌شوند، در این نسخه‌ها با کیفیت بهتری قابل مشاهده‌اند، این موضوعی است که در نسخه مربوط به کنسول ایکس‌باکس وان شاهد آن نمی‌باشیم. Digital Foundry به این نکته اشاره کرده است که با آنکه نمی‌توان در مورد تاثیر ارتقای بازی برای کنسول جدید برروی تمامی صحنه‌ها صحبت کرد اما در کل نسخه جدید بازی بهبود یافته است.

از سوی دیگر ثبات نرخ فریم این بازی برروی نرخ فریم ۳۰ در پلی‌استیشن ۴ بسیار بیشتر از ایکس‌باکس وان بوده است. اگر شما بازی Rise of the Tomb Raider را برروی ایکس‌باکس وان اس اجرا کنید، این مشکل عملکردی کنسول ایکس‌باکس وان در مقایسه با پلی‌استیشن ۴ برطرف خواهد شد و حتی شاهد بهبود هر چه بهتر بازی نسبت به پلی‌استیشن ۴ خواهید بود. از سوی دیگر نسخه مربوط به پلی‌استیشن ۴ این بازی دارای لگ‌هایی نیز بوده است، این در حالی است که این لگ‌ها در نسخه مربوط به ایکس‌باکس ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی دیده نمی‌شود.

 

0
0
برچسب‌ها: ، ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید