کارگردان Uncharted: ساخت بازیهای بزرگ زندگی توسعهدهنده را نابود میکند
امی هنینگ که یکی از باسابقهترین کارگردانهای بازیها است، توسعه بازیهای بزرگ (Triple A) را مورد انتقاد قرار داد. به عقیده او ساخت این بازیها، زندگی سازنده آن را نابود میکند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه با گیمفا همراه شوید.
هنینگ دوره “بحران” (Crunch) را یکی از سختترین زمانهای ساخت بازی میداند، دوره بحران به زمانی گفته میشود که توسعه دهنده باید زمان بیشتری را صرف ساخت بازی کرده و عنوان را تا زمان قول داده شده به پایان برساند. در ادامه هنینگ به زمان ساخت Uncharted 3: Drake’s Deception اشاره کرد که چقدر فشار برروی تیم و او بوده تا بازی را انتشار دهند. هنینگ چنین گفت:
در ده سال و نیمی که با ناتی داگ بودم، بهصورت میانگین، مقدار دقیقش را نمیدانم، هفتهای ۸۰ ساعت کار میکردم. شاید گاهی استثناهایی پیدا میشد که روزی را مرخصی بگیرم اما روزهایی نیز وجود داشت که ۱۲ ساعت در روز کار کردم.
در ادامه هنینگ به این نکته اشاره کرد که تنها او بخاطر جایگاهش در ناتی داگ چنین ساعتی زیادی را کار نمیکرده و بسیاری از توسعه دهندگان ناتی داگ نیز به همراه او در چنین وضعیتی قرار داشتند.
استودیوی ناتی داگ بخاطر داشتن تعداد بالایی از دورههای “بحران” بسیار بدنام است، اما طبیعتا در جایگاه رهبر تیم باید ساعت به مراتب بیشتری را برروی پروژه میگذراندم.
در ماه مه نیز کارگردان Uncharted 4: A Thief’s End یعنی نیل دراکمن به این نکته اشاره کرد که آنها در ناتی داگ میخواهند صنعت بازی را تحت تاثیر قرار دهند پس سخت کار کردن بخشی از این استودیو است.
همه ما به این دلیل وارد صنعت بازی شدهایم که برروی مردم تاثیر گذاریم و به نحوی زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهیم. برای همین است که به سختی کار میکنیم، اگرچه گاها نتیجه آن برای اشخاص سازنده مخرب است.
در ادامه هنینگ به این نکته اشاره کرد که اگر به عقب بازگردد کارها را تغییر نداده و به همین شکل ادامه میدهد چراکه از نتیجه کار راضی بوده است اگرچه عقیده او درباره ساخت بازیهای بزرگ تغییر کرده است.
در ادامه از او سوال پرسیده شد که آیا این کار برروی بازیهای بزرگ ارزشش را دارد، هنینگ چنین پاسخ داد:
گمان نمیکنم که ارزشش را داشته باشد.
او اضافه کرد:
بعضی از توسعه دهندگان برای مدتی حتی نمیتوانند به خانه رفته و خانوادهشان را ببینند. شاید مسخره بهنظر برسد اما توسعه دهندگان بازیهای بزرگ فرزندانی دارند که گاهی هفتهها آنها را نمیبینند و بدون پدر و مادرشان بزرگ میشوند. درست است که باید برای ساخت بازیهای بزرگ فداکاری انجام دهیم اما این فداکاری به خانوادههایمان آسیب میزند. حتی سلامت جسمانی من در آن زمان بهخطر افتاد و اتفاقاتی برای من پدید آورد. کسانی را میشناسم که در فرآیند ساخت بازیهای بزرگ آسیب دیدهاند و مجبور بودند پس از پایان ساخت بازی شروع به درمان خود کنند، بعضی نیز کارشان به طلاق کشیده شده است. هیچکدام از اینها ارزش ساخت یک بازی بزرگ را ندارد.
اگرچه هنینگ هماکنون برروی بازی بزرگ Star Wars شرکت EA کار میکند و هنوز دست از کار برروی عناوین AAA نکشیده است. او به این نکته اشاره کرد که هماکنون درحال پیدا کردن راهی برای عاقلانه و اخلاقی کردن ساختن بازیهای بزرگ است. چرا که هماکنون ساخت بازیهای بزرگ برای توسعه دهنده اخلاقی و عاقلانه نیست.
برعکس صنعت فیلمسازی، صنعت بازی اتحادیهای جدی ندارد که برروی استودیوها نظارت داشته باشد.
امی هنینگ کارگردان نخستین نسخه سری آنچارتد یعنی Uncharted: Drake’s Fortune بوده و دو عنوان بعدی سری یعنی Uncharted 2: Among Thieves وUncharted 3: Drake’s Deceptio را نیز کارگردانی کرده است. او کارگردان Uncharted 4: A Thief’s End هم بوده است اما از پروژه کنارهگیری و نیل دراکمن جایگزین وی شد. او هماکنون برروی عنوانی از سری Star Wars کار میکند.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات
راست میگه بنده خ.دا.
البته حقوقشون واقعا زیاده.
تو راکستار هم همین مساله هست.
دمشون گرم. اینا از زندگیشون می زنند تا شاهکار تحویلمون بدن.
یادمه کوجیما گفته بود روز ۳-۵ ساعت میخوابه 😐
درود بر همه این بزرگان