مدیرعامل اکتیویژن: مسئولیت سنگینی جهت حفظ هیجان در سری بازی Call of Duty بر گردن ما قرار دارد | گیمفا
مدیرعامل اکتیویژن: مسئولیت سنگینی جهت حفظ هیجان در سری بازی Call of Duty بر گردن ما قرار دارد | گیمفا
مدیرعامل اکتیویژن: مسئولیت سنگینی جهت حفظ هیجان در سری بازی Call of Duty بر گردن ما قرار دارد | گیمفا
مدیرعامل اکتیویژن: مسئولیت سنگینی جهت حفظ هیجان در سری بازی Call of Duty بر گردن ما قرار دارد | گیمفا

مدیرعامل اکتیویژن: مسئولیت سنگینی جهت حفظ هیجان در سری بازی Call of Duty بر گردن ما قرار دارد

فرشاد سامانی
۰۴:۱۲ ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
مدیرعامل اکتیویژن: مسئولیت سنگینی جهت حفظ هیجان در سری بازی Call of Duty بر گردن ما قرار دارد | گیمفا

شرکت اکتیویژن هر سال یک عنوان از سری بازی Call of Duty را منتشر می‌کند و هر زمان که پای عنوان جدیدی به میدان باز می‌شود، صحبت‌ها در مورد تفاوت‌ها و نوآوری‌های جدید آن عنوان نیز شروع می‌شود. بابی کوتیک به عنوان مدیر عامل اکتیویژن بلیزارد در مصاحبه جدید خود با فوربس در مورد توجهاتی که در زمان کار برروی عنوان جدیدی مورد نیاز است جزئیاتی را ارائه کرده است.

بخشی از تلاش‌های شرکت اکتیویژن در بازی‌های جدید خود این موضوع می‌باشد که حس تازگی و هیجان انگیز بودن در آنها وجود داشته باشد. آقای کوتیک در اینباره اعلام کرد:

اولویت اصلی ما برروی مخاطبین قرار دارد. ما برروی شناخت و قدردانی از مخاطبین خود در فرانچایزهایمان سرمایه گذاری کرده‌ایم، این موضوع از مسئولیت‌های ما است که به حفظ و ادامه نوآوری در فرانچایزهای خود ادامه دهیم. ما مسئولیت سنگینی را از سوی مخاطبین خود مبنی بر حفظ هیجان در فرانچایزهایمان احساس می‌کنیم.

فرانچایزهای بزرگ منجر به ایجاد نقشه‌های راه زیادی برای الهام بخشی و نوآوری می‌شوند.

آقای کوتیک به عنوان نمونه Star Wars و Star Trek را به عنوان فرانچایزهایی که همواره سرگرم کننده خواهند بود مثال زد. در واقع Star Wars در سال ۱۹۷۷ و Star Trek در سال ۱۹۶۶ ارائه شدند و با وجود گذشت مدت زمانی طولانی اما هر دوی آنها جزو عناوین محبوب بشمار می‌روند.

در کنار موضوع سرگرم کننده بودن، آقای کوتیک اعلام کرد که از دید او سری بازی Call of Duty یکی از فرانچایزهای ماندگار خواهد بود. شرکت اکتیویژن اقدام به سه ساله کردن چرخه تولید عناوین سری بازی Call of Duty توسط سه استودیو کرده است و اعتقاد دارد که چرخه سه ساله در تولید این عناوین منجر به وجود آمدن فرصت‌هایی برای آزادی نوآوری و خلاقیت‌ها خواهد شد. اولین عنوان از این چرخه توسط بازی Advanced Warfare شروع شد. اکتیویژن در این مورد اعلام کرده بود:

چرخه ۳ ساله تولید این توانایی را به استودیوهای سه گانه ما خواهد داد تا هر کدام به مدت ۳ سال برروی عنوان خود کار کنند و به این ترتیب کیفیت هر یک از نسخه‌ها بالاتر برود، این در حالی است که این فرصت در گذشته ۲ سال بوده است. مهمترین نتیجه این تغییر این است که فرصت بیشتری برای ارائه ایده‌ها و خلاقیت‌ها وجود خواهد داشت، در صورتیکه در چرخه ۲ ساله فرصت چندانی برای ارائه خلاقیت‌ها وجود نداشت و بسیاری از المان‌ها مشابه نسخه‌های پیشین بودند اما با ایجاد این چرخه همه چیز تغییر می کند که اولین نتیجه آن را در عنوان Call of Duty: Advanced Warfare خواهید دید که سرشار از ایده‌های جدید است.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مدیرعامل اکتیویژن: مسئولیت سنگینی جهت حفظ هیجان در سری بازی Call of Duty بر گردن ما قرار دارد | گیمفا
مدیرعامل اکتیویژن: مسئولیت سنگینی جهت حفظ هیجان در سری بازی Call of Duty بر گردن ما قرار دارد | گیمفا
مدیرعامل اکتیویژن: مسئولیت سنگینی جهت حفظ هیجان در سری بازی Call of Duty بر گردن ما قرار دارد | گیمفا
مدیرعامل اکتیویژن: مسئولیت سنگینی جهت حفظ هیجان در سری بازی Call of Duty بر گردن ما قرار دارد | گیمفا
مدیرعامل اکتیویژن: مسئولیت سنگینی جهت حفظ هیجان در سری بازی Call of Duty بر گردن ما قرار دارد | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • کارش درسته تا الان خیلی نسخه ساختن اما چون بعضیاش عالی بودن توقع همه بالا رفت و بعضیا دیگه رو ک تنوع اینده داشت رو بد دیدن اونوقت عاشق no man sky و inside میشن…
    یاد بگیریم اگه ۱نفر ۹۹بار بهمون حال داد ولی ۱بار حال نداد اون ۹۹ بار رو فراموش نکنیم
    acti دوس داره به طرفدارا تنوع بده خسته نشیم مطمین باشین هم در اینده جنگ حال میسازه هم جنگ جهانی شک نکنید
    عاشق COD بودم و هستم و میمانم تا ابد

    • mojtaba33 گفت:

      کارش درسته واقعا :-/ وقتی سه استدیو رو فقط درگیر یه بازی میکنه یعنی چی شیر دوشی واقعی که هر کدوم از اونا مستقل عمل میکنن که هر سال کال اف بده در حالی که میتونه به IP مثل کراش فرصت ساخته شدن بده که نداده بعدشم اکثریت موافق این هستن که سری کال اف همیشه موندگار هست منتها تا مدرن ۳ و بلک اوپس ۱ وگرنه چه نیازی بود که بیاد با سری جدید ریمستر مدرن رو بده و جداگونه نده این بازی روو اما در مورد no mans sky که الان دیگه هیچ کس عاشقش نیست همش هایپ قبل از عرضه بود خودم شخصا بارها گفته بودم این بازی منجر به شکست میشه اما inside واقعا فوق العاده بود چطور این بازی مستقل رو با یه فرانچایزی که کلی واسش پول صرف شده و از همه مهمتر بخش مولتی داره مقایسه میکنی اگه همین الانشم کسی کال اف میخره بخاطر بخش مولتیش هست نه کمپین اینکه مدیر عامل این شرکت میاد با بازی های ورزشی مقایسه میکنه کال اف رو این رو ثابت میکنه مردم عاشق بازی میشن که نواوری داره نه بازی که از یک فرمول چند بار چند بار بازی میسازه این مورد درمورد یوبی سافتم بود که منتها یوبی درس گرفته داره به اساسین فرصت بهتر شدن میده اما اکتی نه

    • SON OF EA گفت:

      دوست عزیز
      با اینکه دیگه از کال اف خوشم نمیاد
      ولی جمله واقعا عالی بود
      و حرفت کاملا درسته کال اف اینقد به ما حال داد حال یه سال
      به ما حال نداد
      ما نباید کنارش بگذاریم
      ولی کسی اون ۹۹باری که بهمون حال داد رو به یاد نداره متاسفانه

    • MLGGamer گفت:

      Deacon st . John
      حرفت قشنگ بود ولی دیگه اکتی احترام نمیزاره فقط پول میخواد سر دیسلایک های یو . تی،وبش
      معلوم بود خیلی افراد کمی به این کار راضی بودن ( اگر اشتباه نکنم که مطمعن نیستم منفور ترین ویدیو یو،تی،وب شد)

    • PC and PS4 گفت:

      سلام باید بگم که حرف خوبی زدی
      واقعا طرفدارها مثل خودم توقع بالایی داریم

      ولی خود اکتی باید یه کم فکر کنه
      بعد از بلک ۳ همه فکر کردن میخواد MW4 بسازه که خیلی هیجان داشتیم و احساس کردیم دوباره کاپیتان پرایس میبینیم 🙁
      اما با تریلر زد تو دلمون :-((

      امیدوارم موفق بشه 😥

  • ِDriver گفت:

    چه قدر هم که هیجان داره سری جدید cod , این فرانچایز بعد از bo1 رسما نابود شد , دلیلش هم فقط و فقط کم بود نو آواری و خلاقیت بود , کارهای بسیار زیادی میشد با فرانچایز cod کرد ولی چسبیدن به همون فرمول قدیمی همه ی این پتانسیل هارو از بین برد , از طرفی به خاطر عرضه سالانه بازی , بخش داستانی بازی زیر ۱۰ ساعت تموم میشه و بخش چند نفره هم هیچ چیز جز کل کل و دع.وا نداره
    خیلی عجیبه که بازی که سبک خودش رو متحول کرد حالا از رقیبش یک سر و گردن پایین تر باشه

    • Retrogamer گفت:

      بعد از بلک اپس یک…؟! یعنی جنگاوری نوین ۳ عنوان ضعیفی بود :hypnotized: جنگاوری نوین ۳ یکی از شاهکار های صنعت گیم است برادر :-/ همچنین بازی های بلک اپس ۲ و ۳ و جنگاوری پیشرفته “نسبتا خوب” بودن. به جز گوشت این زیاد راضی کننده نبود. البته نظرتونه :yes:

      • mahdi... گفت:

        با این که فن کالافم ولی بلک آپس ۳ مزخرف بود :smug:

        • Retrogamer گفت:

          مزخرف؟ ۷۳ نقد مثبت و فقط ۱۴ نقد زرده! یعنی خوب بوده نه مزخرف!

          بهش نمره چند میدی؟

          • Divan Greedy8 گفت:

            بلک اوپس ۳ فاجعه بود ، همین که الان کاربرا از iw بدشون اومده به خاطر بلک اوپس ۳ هستش

            • BO3 فقط کمپینش فاجعه بود ولی همه از مولتیش تعریف میکنن و همه خوششون اومده. اگر هم یادت باشه تمرکز BO3 از اولم رو مولتی بوده
              ———-
              کلا اصلی ترین دلیل محبوبیت COD همین هیجانش و صحنه های سینماتیکش هست، چیزی که در BO3 وجود نداشت!

            • Divan Greedy8 گفت:

              Come on Doky COME BACK / منم منظورم با قسمت داستانیش بود ، خیلی با مولتی cod حال نمی کنم ، نمی گم بده و … اما میل من نیست و خیلی ها دوسش دارن مخصوصا پارسال که halo 5 اومد اصلا وقت نشد مولتی بلک اوپس بزنم نهایت یه ۶ تا مسابقه

            • Retrogamer گفت:

              بخاطر اینکه کاربران ذوق زده انتظار دارن بالای ۹۰ بگیره وقتی زیر ۹۰ بگیره میگن مزخرفه 😕 حتی ۸۵ هم بگیره میگن یک عنوان متوسطیه!!!
              .

              یه مثالی از جماعت گیمرها: جنگاوری نوین ۲ با متای ۹۴ از ۱۰۰ نقد! همه نقد ها مثبت و پایین ترین نمره ۷۸ است.
              ۸۷ نمره بالای ۹۰
              ۱۲ نمره ۸۰ بین ۸۹
              ۱ نمره ۷۰ بین ۷۹
              حالا بیاید نمره جماعت گیمرها ببینیم:
              ۲۶۷۸ رای نمره ۶.۳!!!!!
              این ۲۶۷۸ نفر چه انتظاری از شاهکار داشتند؟؟؟ میخواستن توش شکلات بدن؟! درباره بازی های دیگر هم بهتره حرف نزنم…
              .

              بخاطر همینه متای ۷۵ به بالا از نظر من خوب هستن. اما انگار دیگر کاربران متای زیر ۹۰ را یک عنوان ضعیف میبینن.

              همین که هنوز تولیدش آغاز نشده برچسب شاهکاری دیگر از… میزنن!! (همین انتظار باعث ناراضی از متای ۸۵ یا ۸۰ میشه)

            • @retrogamer
              بستگی به فرانچایزش داره، مشخصه برای فرانچایزی مثل گیرز یا آنچارتد متای زیر ۹۰ متای خوبی نیست! چون گیرز همه ی نسخه هاش بالای ۹۰ شدن و آنچارتد هم متای ۹۶ رو داره ولی فکر نکنم از بازی سالیانه ای مثل COD افراد زیادی انتظار متای بالای ۹۰ رو داشته باشن (همین که بالا ۸۰ شه خوبه)
              من خودم هم شخصا میگم بالای ۷۰ ینی خوب چون نمره ی ۷۰ ینی ۷۰ درصد ویژگی هایی که یه بازی باید داشته باسه رو داره و زیر ۷۰ هم باید ببینی مشکل بازی چیه و بعد بخریش مثلا مشکل اصلی بازی ای مثل اوردر کوتاه بودن بازی و داستان نیمه تمام بود و اگه با این مشکلی نداری بخرش! یا مشکل ریکور باگ و افت فریم و لودینگ های طولانیه و اگه مشکلی با اینجور مشکلات نداری سعی کن تجربش کنی 😉

            • دکی جان بحث گیرز امسال متفاوت هست خودتم میدونی گیرز۴ توسط یک استدیو کاملا جدید ساخته شده چطور انتظار داشته باشیم که افراد استدیو کوالیشن بیان یک گیرز در حد.ه اپیک بسازن؟؟؟؟ ببین انچارتد که شما گفتی خب همه نسخه هاش توسط خوده نا.تی دا.گ ساخته شده نه یک استدیو و کارمندان کاملا جدید ایا اگر انچارتد۴ توسط یک استدیو دیگه ساخته شده بود الان در این حد بود؟؟؟؟؟ مشخصه نه قبول باید بکنیم کوالیشن خیلی خیلی عالی از پس میرا.ث اپیک برامد هسته اصلی گیم پلی حفظ شده – یک داستان کاملا جدید روا.یت شده – شخصیت های جدید امدن و ….. ایا پلی گراند وقتی فورزا هورایزن۱ رو ساخت ابر شاهکار ساخت؟؟؟ نه به مرور زمان و با کمک ترن۱۰ بعد از ۲ نسخه به بلو.غ رسید گیرز یک بازی هست در سبک شوتینگ کاور گیری و در سبک خودش پرچ.مدار یعنی هیچ بازی در این سبک نیست که بتونیم باهاش مقایسه کنیم یه روزی اگه بخ.وان گیرز رو با بازی های دیگه مقایسه کنن مجبورن فقط نسخه های مختلف خودش رو مقایسه کنن چون عنوان دیگری در این سبک نیست اگرم بوده تنها یک تقلید بوده و تمام شده من معتقدم کوالیشن خیلی کار بزرگی کرد و نمیشه ازش خورد.ه گرفت

            • Retrogamer گفت:

              Come On Doky

              برخی صحبت های شما درسته :yes:
              اما…
              در مورد اینکه نباید فرانچایزی مثل گیرز، هیلو و آنچارتد متای زیر نود بگیرن، درست نیست.
              .
              استدلال شما مثل این میمونه: چون گیرز های (یا هر فرانچایزی) قبلی بالایی نود گرفته اند، پس باید گیرز های بعدی هم بالای نود بگیرن!! این خودش یک تصوری غلط است.
              .
              ساخت بازی مثل فوتبال میمونه: تیممون توی یک مسابقه میبره و یک مسابقه دیگه ی میبازه! همه چیز غیرمنتظره است. نباید توقع داشته داشته باشیم همه مسابقات رو ببریم 😀 😉

            • Retrogamer گفت:

              Microsoft Xbox

              داداش زیاد اهمیتی نداره استودیویی جدیدی باشه یا نه، مهم اینه که باید بتونه یک بازی عالی بسازه 😉 بوده اند استودیو های زیادی که اولین بازی شون شاهکار از آب در آمدن.

            • خیلی هم ربط داره دوست عزیز ببین ما داریم یک فرانچایز رو تحویل یک استدیو جدید میدیم الکی که نیست یک فرانچایز که با اپیک رشده کرده داره الان توسط یکی از کارگردانان سابق و ۲۰۰ عضو جدید ساخته میشه و قرار نیست استدیو جدید در اولین قدم بیاد گیرز ۱ رو تحویل گیمر بده که در زمان خودش انقلاب بوده خیلی خیلی فرق میکنه شما داری سطحی نگاه میکنی مثلا فرض کن ما بیایم انچارتد۴ رو دست یه استدیو جدید میدادیم خب مطمئنن قضیه ۱۸۰ درجه فرق میکرد این مسائل بسیار پیچیده هست و سطحی نیست

            • Retrogamer گفت:

              Microsoft Xbox
              برادر عزیز داری جواب خودتو میدی! مگر یک قانونی است که حکم میکنه یک استودیویی جدید بازی بهتری نسازه؟؟؟ خود آنها قبول کرده اند گیرز رو بدن به استودیوی جدید تا ادامه بدن. منم نگفته ام در اولین قدم بازی شاهکاری بسازند! حرف منم همینه چه استودیویی قدیمی باشه و چه جدید، نباید انتظار داسته باشیم متای بالا بگیره (مگر ممکن است؟!)

              آیا منظورت اینه که اگه توسعه دهنده قبلی این بازی رو می ساخت، بازی بهتری می شد؟ اگر منظورت همینه، پس چرا تحویل یک استودیوی جدید دادند؟ اینو خوب توجه کنید: حالا که یک استودیوی جدید اینو ساخته، پس نباید توقع متای بالا داشته باشیم 😮 حرف دوستمون مایکروسافت.اکسباکس همینه 😐

              کلا از موضوع اصلی پرت شدم. الانم نمیدونم چی به چی ربط داره :struggle:

            • ببینید من نمیگم حتما گیرز باید بالای ۹۰ میشد میگم وقتی یه فرانچایز بزرگ مثل گیرز برعکس نسخه های قبلی متای پایین تری میگیره مطمئنا برای طرفدار هاش خوب نیست و شاید بشه گفت براشون ناامید کنندست. حالا کاری ندارم که توسط یه استودیوی دیگه ای ساخته میشه. نمونش همین گیمفا که اکثر فن های این بازی میگفتن بالای ۹۰ میشه. حتی اگه منطقی نگاه کنیم حرف شما درسته و نباید انتظار متای بالای ۹۰ از استودیوی جدید داشت ولی متاسفانه دید اکثر طرفدار ها اینطوری نیست!…

          • TrOy گفت:

            دوست عزیز شما چرا فقط به متا میرید همه چیز که این نیست black 3 بگیم متاش ۱۰۰۰ شد وقتی نسبت به کالافای دیگه در بخش داستانی نواوری نداشته باشه وقتی شخصیتای مثل soap..meson ..priceو غیره نداشته باشه ببین کالافا چقدر با هم مرتبط بودن که شخصیتی مثل viktor reznov که در کالاف word at war معروف به کالاف ۵ چه طور قشنک تو black 1 جاش میده این یعنی شاه کار اینجاست که گیمر موهای بدنش سیخ میشه که توی black1 یکی از مراحل word at war رو بازی میکنه

      • اره مخصوصن با اون گرافیکه خوب بخشه مولتی پلیرش :rotfl: :rotfl:

        • گلنار گفت:

          Retrogamer@

          اصولا وقتی یه فرنچایزی که توسط خود استدیوش خلق شده تحویل یه استدیو دیگه میده کاملا مشخصه که استدیو جدید برای اولین چون تجربش کمه نمیتونه در حد قبلی شاهکار بسازه…بعدشم…این که چرا توسعه دهنده قبلی بازی رو تحویل یه استدیو جدید داد چند ماه پیش آقای تیم سویینی تو یه مصاحبه ای اعلام کرده بود که شرکت اپیک با هربار ساختن گیرز (در طول این سه گانش)سود کمتری نسبت به نسخه قبلی میبرده و طبق پیش بینیش ارزششو نداشته که نسخه چهار رو بسازه و از نظر اونا گیرز باید تا نسخه سومش کاملا تموم میشد.همین که این استدیو جدید اومده ادامش داده در حد خودش شاهکار کرده از اولش نباید از همچین بازی انتظار بالای ۹۰ داشت:|

      • Farhad-ps4 گفت:

        اگرچه گوست بنظرم درکل عنوان خوبیه و به اون بدی که میگن نیست ولی mw3 واقعن نسبت به قسمت دومش ضعیف تره و من مطمئنم اگه بحث داستان و محبوبیتش نبود نمی تونست خیلی مؤفق بشه

      • MLGGamer گفت:

        Bo2 خیلی خوب بود ولی advanced warfare افت زیادی داشت و نشان دهنده افت جدی تو کالاف بود( ولی بازم خوب بود) که احتمال بهتر شدن رو تو قسمت بعدیش رو داشت ولی رسما با. Bo3 گ،ند زد تو سری کالاف کمپینش ولی انلاینش خوب بود کمپین نه داستان فوق العاده داشت و به سری کالاف نمیخورد و صحنه هیجان انگیزی تو بازی نبود که بشه چشم پوشی کرد و درگیری چشم گیری هم نداشت به نسبت نسخه های قبلی:weep:

        • lexyan گفت:

          اتفاقا ادونس وارفر کمپینش رو مخصوصا به خاطر حضور کوین اسپیسی خیلی بیشتر پسندیدم تا آنلاینش شما یه نیگا به تعداد پلیرهای ادونس فقط دو سال بعد از عرضه ش و نظرات صفحه استیمش بندازی متوجه منظور من میشی

      • lexyan گفت:

        من کاری به نقد و متا ندارم نظر خودم رو میگم کمپین بلک آپس ۳ افتضاح در افتضاح در افتضاح بود تموم چیزی که نجاتش داد مولتیش بود که اون هم شیش ماه اولی که اومده بود روی کامپیوتر یه سیستم منطقه بندی مزخرف داشت که واقعا برای جایی که پلیر به نسبت کم باشه مثل ایران و کلا خاورمیانه خیلی خیلی رو اعصاب بود داستانش حتی نسبتا خوب هم که شما میگی نبود داستان گوست صد شرف داشت به این

    • خودت نابود شدی :pissedoff: :reallypissed:

  • Amin_nc گفت:

    Bazam infinite khyli man omidwar karde dige yejourayi forsat akhareg

  • Retrogamer گفت:

    الان یک نقد نمره ۵۰ برای مافیا اومده 🙁
    نگران نباشید مطمینا بالای ۷۵ میگیره :blush:

  • denim گفت:

    خیلی هم عالی از همه نسخه هاش خوشم اومد بجز black ops 3 از نسخه advance warfare هم خیلی خوشم اومد
    بنظرم این یکی هم عالیه

  • Reza..GOW گفت:

    خدا وکیلی به جز Ghost با بخش داستانی Bo3 من از بقیش خوشم اومده ما خودمون داریم اکتی رو مجبور میکنیم فرمول های موفق نسخه های قبلی مثله BO1 Mw2 یا WW رو تکرار کنه اگه تکرار کنه بعضیا میان میگن هیچ تنوعی نداره مثله الان تکرار نکنه باز ایراد میگیرن همه رو هیچوقت نمیشه راضی کرد 😕 ولی احتمالا ساله دیگه باید منتظره ادونس ۲ باشیم نه عنوانی تو حالو گذشته از ساله بعدش با تری ارک شاید دوباره برگرده به جنگ ها حالو گذشته :shutmouth:

  • Reyes SH گفت:

    حرف دل ممو زد واقعا. مثلا مدرن ۱ که میومد خیلیا میگفتن کالاف از ریشه هاش ( جنگ جهانی ) دور شده میشناسم کسایی رو که گفتن اون موقع مدرن ۱ رو نمیخریم اما دیدیم که چطور ترکوند به خصوص نوآوری هاش. اون وقت تا خود حداقل بلک ۲ بازی کاملا از همون فرمول مدرن ۱ استفاده کرد تا جایی که بعضیا مدرن ۳ رو به خاطر تکرار مکررات بدترین کالاف خوندن. اکتی هم خواست نواوری بیاره سریع بعد ندرن ۳ به اسلج هنر گف تو اینده بسازه که نتیجش شد ادونس که تقریبا بازی خوبی شد بعدم بلک ۳ که هر چقد تو کمپینش ضعیف عمل کرد تو مولتی و زامبی شاهکاره. الان باز اومدن نوآوری دادن تو اینفینیت از جمله داگ فلیتا و گیم پلی محیط بدون جاذبه و در نقش کاپیتان بودن و …. متاسفانه بعضیا خودشونم نمیدونن چی میخوان از بازی.
    اینم در نظر بگیرید نمرات بازی برای یه عنوان که هر سال منتشر میشه فوق العادس منظورم این نیست ساخت هر نسخش ۱ سال میکشه ها عرضشو میگم. اینکه بازی بسازی که در عین حال که کالافه تا خدودی نوآوری هم داشته باشه تا مردمو بتونه ترغیب کنه نسخه جدیدو بخرن اصن کار آسونی نیست چه برسه که منتقدا رو بتونه راضی نگه داره بهش نمره بدن.

  • ShahinSky گفت:

    خدا کنه این یکی مثل بلک ۳ نباشه، با چه هیجانی شروعش کردم اما هرچی جلو میرفتم کسل کننده میشد مرحله اخرشم نرفتم اصلا دلم نخواست ببینم اخرش چی میشه!! با اون لودینگ عجیب اول بازی
    چقدر با کنسول ور رفتمو حرص خوردم تا فهمیدم باید صبر کنم تا لود بشه!
    عاشق کالافم اما این اخری ضدحال بود اما ادونس خیلی باحال بود این اخری هم بنظرم بازیه خوبی میشه

  • Farhad-ps4 گفت:

    فن های cod چقدر ریلکس میگن bo3 کمپین اش بد وگرنه همه چیزش خوب بود! اگه درباره ی بازی هایی که از ابتدا آنلاین تمرکز اول و آخر شون بود و کمپین یه چیز حاشیه ای بود مثل بتلفیلد حتی این حرف شما قبوله اما آیا cod از اول اینطور بود؟ انتظار گیمر ها نادیده گرفتن کمپین و افتضاح بودن هست؟ خب معلومه نه، وقتی کمپین ها و داستان های زیبایی مثل bo1 ،waw,mw داشتیم نباید توقع کمپین خوب داشته باشیم؟ کمپین بد برای cod از نظر من یعنی شکست و پسرفت

  • INSIDE 1990 گفت:

    خدا وکیلی اگه بخوایم بدور از فن بازی به قضیه نگاه کنیم کالاف از mw3 به بعد شدیدا افت پیدا کرد حتی خود mw3 هم در حد ۱و۲ نبود و اگه جذاب بود دلیلش این بود که داستان و روند بازی توسط اعضای سابق infinity از قبل نوشته شده بوده(چون سه گانه ها از ابتدا طرح ریزی میشن)بعد از سری mw صحنه های باکیفیت سینمایی به شدت افت پیدا کرد…شخصیت پردازی نا.ب.ود شد…مراحل به هیچ وجه خلاقانه نبود…موسیقی و صدا گذاری به شدت افت پیدا کرد(هانس زیمر سازنده ی موسیقی سری mw کجا و…)سرتون رو درد نیارم بازی از حالت حماسی در اومد و تکنولوژی محور شد البته اینا همه س.یا.ست پشتشه بنابراین خواهشمندم با منطق یه موضوع رو بررسی کنید و فن بازی الکی در نیارین در مورد بتل هم اصلا هیچ وقت انتظاری ازش نداشتم بخش آنلاین رو هم نظری ندارم در موردش چون بازی آنلاین زیاد هست اصل موضوع بخش تک نفرس

  • MS GAMER گفت:

    وای الان دارم مدرن وارفر ۲ رو بازی میکنم لامصب اجازه نفس کشیدن به آدم نمیده فوق العادست این بازی

  • One Man گفت:

    برای شما هم همینطوره یا فقط منم که این لبخند تصویر خبر رو یکی از اون لبخند های نقابی شیطانی میبینم !؟ 😮 😮 😮 . از اونایی که جلوی روی آدم میخندن تا نظرشو جلب کنن 😯

  • heropersia گفت:

    یکی نیست بگه آقایی بابی کویت بخاطر پول ,زدی اخراج کردی خالقان cod رو ک الان به این روز افتادی ک فقط داری دست و پا میزنی واسه نگه داشتن اسم و رسم cod. نه که اگه تیم اصلی سازندگان cod الا بودن این مشکل نداشتی.همون استیدیو Respawn(اینفینتی سابق) ک cod رو اورد در زمان حال ک دیدین چ شاهکاری شد(mw) همون زمان آقایی بای کویت مخالف تغییر بود چون میترسید با اومدن به زمان حال طرفدارهای جنگ جهانی از دست بده حالا هم این آقا میترسه از تغییر و فقط میخواد همین چهارچوبه حفظ کنه و من سرنوشت مشابه medal of honor واسش میبینم(چون ea هم تیم اصلی اخراج کرد بخاطر پول و تیم اصلی کی بود همین سازندگان cod) و فقط مدال های تکراری میزد و cod نابود کرد مدال رو الان ک شرایط واسه اکتیویزن سخت تره چون هم خالقان cod دارن titanfall2 میدن بیرون هم BF1 هست.

  • CrazyS گفت:

    جناب آقای کوتیک شما دارید هر ساله با اضافه کردن انواع و اقسام گجت ها و سلاح های فضایی و سفینه ها به هیجان بازی خود اضافه میکنید،این درسته.ولی بدونید تا زمانی که این نسخه های جدید داستان حماسی،کرکتر هایی مانند پرایس،سوپ،میسن و رزنو،شخصیت های منفی مثل ماکاروو،زاخایف و رائول منندز،صحنه های احساسی مثل مرگ سوپ یا ملاقات دیوید با پدرش الکس میسن و همینطور عنصری به نام طراحی مراحل نداشته باشه،این هیجان به هیچ دردی نمیخوره.

  • Duxci Amini گفت:

    من قیافه این یارورو میبینم یاد دستگاه پول چاپ گنی می افتم 😀

مدیرعامل اکتیویژن: مسئولیت سنگینی جهت حفظ هیجان در سری بازی Call of Duty بر گردن ما قرار دارد | گیمفا
مدیرعامل اکتیویژن: مسئولیت سنگینی جهت حفظ هیجان در سری بازی Call of Duty بر گردن ما قرار دارد | گیمفا