افق از آن شماست | نقد و بررسی عنوان Forza Horizon 3 - گیمفا
افق از آن شماست | نقد و بررسی عنوان Forza Horizon 3 - گیمفا
افق از آن شماست | نقد و بررسی عنوان Forza Horizon 3 - گیمفا
افق از آن شماست | نقد و بررسی عنوان Forza Horizon 3 - گیمفا

افق از آن شماست | نقد و بررسی عنوان Forza Horizon 3

امیرحسین دهنوی
۱۲:۰۰ ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
افق از آن شماست | نقد و بررسی عنوان Forza Horizon 3 - گیمفا

در سال ۲۰۱۲ شاهد عرضه نخستین عنوان از سری Forza Horizon بودیم. مایکروسافت و ترن ۱۰ سعی کردند سری محبوب Motorsport را از پیست‌ خارج کرده و به‌صورت جهان باز آن را بازسازی کنند. وظیفه ساخت آن به عهده استودیوی پلی گراند سپرده شد، پس از عرضه نخستین عنوان از سری Horizon شاهد دریافت بازخوردهای بسیار مثبت از آن بودیم. حال پس از گذشت ۴ سال، شاهد عرضه نسخه سوم این سری هستیم. برای نقد و بررسی Forza Horizon 3 در ادامه با گیمفا همراه شوید.

Forza Horizon 3 در ۲۷ سپتامبر برای ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ منتشر شد. برای نخستین بار این عنوان ریسینگ به شما اجازه می‌داد تا بین دو پلتفرم ویندوز و ایکس‌باکس مسابقه و تجربه آنلاین صورت بگیرد و شما می‌توانستید به راحتی با دوستان خود بدون محدودیت پلتفرم به بازی بپردازید. نخستین چیزی که در هنگام تجربه Forza Horizon 3 متوجه می‌شوید، طبیعت فوق العاده استرالیا است. به جرئت می‌توان گفت بهترین تغییر این نسخه نسبت عنوان قبلی سری، طبیعت استرالیا است. تقریبا هرنوع محیط طبیعی را می‌توانید مشاهده کنید. از بیابان تا ساحل و حتی رانندگی در جنگل‌ها و تیکاف کشیدن در خیابان‌های شهر، Forza Horizon 3 بزرگ‌ترین عنوان سری است.

screenshot original

طبیعت استرالیا زنده و پویاست، رانندگی در چنین مناطقی فوق العاده است

در جدیدترین نسخه Forza Horizon، بازی‌باز در نقش رئیس برگزاری فستیوال قرار دارد و این عنوان به شما آزادی فوق العاده‌ای می‌دهد. از ریاست تنها وظیفه شما جمع‌آوری طرفدار و برگزاری مسابقات است پس خیا‌لتان راحت باشد، شما همچنان آزادی کامل دارید. شما می‌توانید مسابقات را هر آن طور که خواستید برگزار کنید، چه در آب‌وهوای بارانی یا شبی تاریک و حتی مه و غروب خورشید، همه و همه به انتخاب شماست. چیزی که همواره در سری Forza دوست‌داشتنی بوده است، آزادی کامل در شخصی‌سازی‌ قوانین و نوع مسابقات بوده و در Horizon 3 نیز شاهد همان ویژگی‌ها در مقیاسی بزرگ‌تری هستیم. Forza Horizon 3 سعی کرده به تمامی دوستدارن سبک ریسینگ جوابگو باشد. اگر اهل مسابقه دادن با چالش فراوان هستید، چطور است که دنده‌ها را از حالت اتومات خارج کرده و دستی تعویض کنید یا حالت شبیه‌ساز آسیب دیدن خودرو را فعال و از برخوردهای بی‌مورد جلوگیری کنید، اگرچه جذاب‌ترین بخش Forza Horizon گاز دادن در کویر و پریدن از روی تپه‌ها است و فعال کردن آسیب دیدن خودرو به‌نظر کار صحیحی نمی‌آید!، درجه سختی بازی کاملا در دست شماست حال هرآنچه کنترل اتومبیل را به واقعیت نزدیک‌تر کرده و برای خود مشکل کنید، بازی جایزه بهتری نیز به شما می‌دهد و تجربه‌های کسب شده به مراتب بیشتر می‌شود. شخصی‌سازی سطح بازی به شما این امکان را می‌دهد تا سطحی که مناسب شما است را بیابید. از طرفی قابلیت Rewind نیز همیشه یکی از برترین ویژگی‌های سری Forza بوده است. این‌که بتوانید زمان را به چند صحنه قبل بازگردانید و اشتباه خود را تکرار نکنید بسیار عالی است و اگر حس می‌کنید بازگرداندن زمان به عقب آن چالشی نیست که می‌خواهید، می‌توانید آن را به‌راحتی خاموش کنید و چالش بیشتری برای خود به وجود آورید؛ چه شما یک بازی‌باز آماتور هستید و نیاز دارید بازی به شما بگوید در چه زمانی ترمز کنید و کی گاز بدهید یا اینکه چالش بیشتری را می‌خواهید، Forza Horizon 3 هوای شما را دارد.

aa

آسمان در Forza Horizon 3 

زمانی که Forza Motorsport 5 به کنسول اکس باکس‌وان آمد، شاهد سیستم هوش‌مصنوعی جدیدی برای رانندگان بودیم. Drivatar یک انقلاب در هوش‌مصنوعی بازی‌های اتومبیل‌رانی بود و استاندارد جدیدی را تعریف کرد. Drivatar از نحوه بازی شما و دوستان‌تان یاد می‌گیرد و هنگامی مشغول بازی به‌صورت آفلاین هستید، رقبای شما با استفاده از Drivatar سبک رانندگی دوستا‌ن‌تان را خواهند داشت. نتیجه آن تجربه بسیار واقعی‌تر و داشتن رقبایی انسانی‌تر است. سبک رانندگی شما در Xbox Cloud ذخیره می‌شود و درصورت اتصال به اینترنت شما می‌توانید بهترین تجربه Drivatar را داشته باشید اما اگر هیچگاه به اینترنت متصل نشوید، بازی همچنان از Drivatarهای پیش‌فرض خود استفاده می‌کند که همچنان هوش‌مصنوعی بسیار خوبی دارند. طبیعتا اگر هرچند وقت به اینترنت متصل شوید، Drivatarهای به‌روزتری را دریافت می‌کنید و تجربه‌ای متفاوت و شیرین را برای خود به‌دست می‌آورید. Drivatar مخصوص شما که در Xbox Cloud ذخیره شده است، حاوی سبک رانندگی شماست و پس اگر دوستان‌ شما مشغول بازی با Drivatar شما باشند شاهد سبک رانندگی بسیار نزدیکی با آن‌چه که خود شما هستید، خواهند بود. در ضمن Drivatar شما اگر در مقابل دوستان‌تان بازی کند و جایگاه خوبی بدست آورد، برای شما اعتبار هم دارد و هرروز فورزا به شما اطلاع می‌دهد که Drivatar شما چه مقدار اعتبار در مقابل دوستان‌تان کسب کرده است و شما می‌توانید آن اعتبار را برداشت کنید.

۳۱۳۲۰۵۵ ۰۰۱۵

تمامی اتومبیل‌های قابل چالش در Forza Horizon 3 براساس بازی افراد واقعی هستند

پلی گراند و ترن ۱۰ اطمینان حاصل پیدا کردند تا شما همواره مشغول انجام دادن کارهای متفاوتی در Forza Horizon 3 باشید. تنوع فعالیت‌ها و بخش‌ها قابل تحسین است و شما به هیچ عنوان حس یکنواختی را دریافت نمی‌کنید. گاهی به جای آنکه مشغول مسابقه دادن باشید، مدت طولانی را صرف گشت و گذار در دنیای بازی کرده و از ماجراجویی خود لذت می‌برید، Forza Horizon 3 نیز به‌خوبی این را می‌داند و فعالیت‌های جانبی بسیاری را پیش روی شما گذاشته تا با دنیای بازی بیشتر تعامل داشته باشید، از پیدا کردن ماشین‌های افسانه‌ای تا گنج‌ها و پریدن از روی سکوها. مسابقات نیز بسیار متنوع بوده و در کنار طبیعت استرالیا ترکیبی فوق‌العاده را به وجود آورده است. در بازی‌ Showcase هایی نیز قرار داده شده است که با وسایلی غیر از اتومبیل مسابقه می‌دهید، قطار و یا حتی ماشین‌های پرنده! اگر پیش‌تر دارای Forza Horizon 2 بوده‌اید، سومین نسخه ارزش خرید را دارد و در کنار دریافت نقشه‌ای بزرگ‌تر، فعالیت‌ها و شخصی‌سازی‌های بیشتری را نیز دریافت می‌کنید.

۳۱۳۲۰۴۱ ۰۰۰۳

این تنها بخشی از نقشه Forza Horizon 3 است، به تعداد فعالیت‌های موجود در نقشه دقت کنید

به یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر بازی اتومبیل‌رانی می‌رسیم، اتومبیل‌ها. بگذارید اینطور شروع کنیم، Forza Horizon 3 دارای ۳۵۰ اتومبیل مختلف قابل شخصی سازی است. مطمئنا برای هر سلیقه‌ای اتومبیلی در Forza Horizon 3 وجود دارد، چه اهل ماشین‌های سرعتی چون لامبورگینی و مک‌لارن هستید و یا لندکروزهای قدیمی را سوار می‌شوید و از صدای موتور اتومبیل‌های Muscle لذت می‌برید. تمامی این اتومبیل‌ها دارای قطعات مخصوص به خود هستند که قابل ارتقا و شخصی سازی‌اند. طراحی‌های زیبایی نیز توسط جامعه Forza Horizon 3 طراحی شده است که به‌راحتی می‌توانید از بین‌ آن‌ها انتخاب کرده و لامبورگینی خود را به بت‌موبیل تغییر دهید. کنترل اتومبیل‌ها نیز تفاوت‌هایی دارد. طبیعتا شما نمی‌توانید با فراری خود در کویر گاز دهید و انتظار تجربه‌ بی‌نقصی داشته باشید و یا با وارتاگ به مسابقات آسفالتی بروید. همچنین سیستم خرید و فروش آنلاینی نیز در بازی گذاشته شده است که به شما اجازه می‌دهد اتومبیل‌های خود را با قیمت دلخواه به دیگر بازیکنان بفروشید و یا اتومبیلی از بازیکن دیگری خریداری نمایید. سیستم Perk به بازی بازگشته و شما در هنگام افزایش سطح‌تان و دریافت Skill Point می‌توانید مهارت یا امتیاز ویژه‌ای دریافت نمایید. شانس چرخش یک Wheelspin نیز در هنگام افزایش سطح به شما داده می‌شود که امکان دریافت ارز داخل بازی و یا اتومبیل ویژه‌ای وجود دارد. ۹ ایستگاه‌ رادیویی موجود در بازی هم برای هرنوع دوستدار سبک موسیقی، آهنگی آماده دارد و شما همواره می‌توانید چیزی برای گوش دادن پیدا کنید. همچنین Grove Music نیز در بازی گنجانده شده و می‌توانید به‌صورت آنلاین به لیست پخش محبوب خود گوش دهید.

gamefa

گیمفا در Horizon 3!

بخش آنلاین بازی نیز شاهد تغییراتی بوده است. برای نخستین بار در سری شما می‌توانید بخش داستانی بازی را با دوستان خود به‌صورت Co-Op به پایان رسانید. بخشی با نام Online Advanture نیز وجود دارد که شما در چهار رویداد مختلف مقابل ۱۲ بازیکن دیگر بازی‌ و امتیاز کسب می‌کنید. عملکرد آنلاین بازی بی‌نقص بوده و در هنگام تجربه آن لگ یا مشکل فنی دیده نمی‌شود. در پخش چندنفره Forza Horizon 3 شما می‌توانید بخش‌های جذابی چون Capture The Flag و Infection را در آن تجربه کنید که حقیقا آدرنالین شما را به سقف خود می‌رسانند. همچنین شما می‌توانید Clubهای خود را بسازید و یا در اتاق عمومی آنلاین به تعامل با دیگر بازیکنان بپردازید. تجربه دو پلتفرم ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان نیز عالی بوده و مشکلی دیده نمی‌شود.

hao

وارتاگ با پلاکی به‌نام JOHN-117!

در بحث مسائل فنی Forza Horizon ۳، لااقل در کنسول ایکس‌باکس وان، بی‌نقص عمل می‌کند. فریم‌ریت بازی در کنسول ۳۰ است و شما شاهد کاهش فریم‌ریت نخواهید بود. همچنین Forza Horizon ۳ بخشی از نخستین عناوینی است که از HDR را پشتیبانی می‌کند و گزارش‌ها حاکی از تجربه‌ای به مراتب بهتر با استفاده از تکنولوژی HDR را خبر می‌دهند. در رایانه‌های شخصی شما می‌توانید با دارا بودن سخت‌افزار مناسب، Forza Horizon ۳ را برروی فریم‌ریت ۶۰ و کیفیت تصویر ۴K تجربه کنید، اگرچه مشکلاتی برروی پورت رایانه‌های شخصی دیده می‌شود.

نتیجه گیری:

پلی گراند و ترن ۱۰ با ارائه Forza Horizon ۳ نه‌تنها سری را روبه جلو حرکت داده‌اند بلکه همچنان به‌عنوان برترین بازی سبک جهان باز اتومبیل‌رانی باقی مانده است. در طول تجربه ۱۷ ساعته، Forza Horizon ۳ همچنان چیزهای جدیدی برای عرضه داشته و سعی کرده از خسته کننده شدن جلوگیری کند. جهانی بزرگ و پویا با تنوع بسیار در فعالیت‌ها و بخش آنلاین جذاب درکنار اتومبیل‌های مختلف، Forza Horizon 3 را تجربه‌ای سرگرم‌ کننده و دوست داشتنی می‌کند.

forza horizon 3 2

نقد بازی براساس نسخه ایکس‌باکس وان صورت گرفته است

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

افق از آن شماست | نقد و بررسی عنوان Forza Horizon 3 - گیمفا
افق از آن شماست | نقد و بررسی عنوان Forza Horizon 3 - گیمفا
افق از آن شماست | نقد و بررسی عنوان Forza Horizon 3 - گیمفا
افق از آن شماست | نقد و بررسی عنوان Forza Horizon 3 - گیمفا
افق از آن شماست | نقد و بررسی عنوان Forza Horizon 3 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

افق از آن شماست | نقد و بررسی عنوان Forza Horizon 3 - گیمفا
افق از آن شماست | نقد و بررسی عنوان Forza Horizon 3 - گیمفا