به امید یک خوشه نور… | راهنمای قدم به قدم بازی Inside - گیمفا
به امید یک خوشه نور… | راهنمای قدم به قدم بازی Inside - گیمفا
به امید یک خوشه نور… | راهنمای قدم به قدم بازی Inside - گیمفا
به امید یک خوشه نور… | راهنمای قدم به قدم بازی Inside - گیمفا

به امید یک خوشه نور… | راهنمای قدم به قدم بازی Inside

مهزیار رحیمی دوست
۱۶:۰۰ ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
به امید یک خوشه نور… | راهنمای قدم به قدم بازی Inside - گیمفا

Inside یک بازی معمایی است که توسط سازندگان بازی Limbo در استودیو Playdead ساخته شده است. این بازی در ۲۹ جوئن (۹ تیر) برای ایکس‌باکس وان و در ۶ جولای (۱۶ تیر) برای رایانه‌های شخصی عرضه شد. در این بازی باید پسربچه‌ای را در محیطی دو بعدی به چپ و راست هدایت کنید و از نواحی مختلف وی را عبور دهید و تلاش کنید تا از دست دشمنان مختلف جان سالم به در ببرید.

با این که Inside گیم پلی طولانی ندارد و کوتاه است، سختی معماها رفته رفته افزایش می‌یابد. به علاوه ۱۴ جسم مخفی در بازی قرار دارد و همچنین یک پایان متفاوت (مخفی) هم در بازی قرار دارد. بازی Inside مراحل و نواحی مختلف بازی را نام گذاری نمی‌کند، بنابراین ما مجبور به نام گذاری بر اساس شرایط جغرافیایی مرحله شدیم و از عکس‌ها برای نشان دادن مرحله استفاده نمودیم. امیدواریم این راهنما برایتان مفید واقع شود.

 

screenshot 16

بازی در جنگل شروع می‌شود. فقط به یک سمت می­‌توانید حرکت کنید: سمت راست. بعد از عبور کردن از گاردریل کامیونی را خواهید دید، کمی پشت درخت منتظر بمانید تا کامیون حرکت کرده و سپس به مسیر خود ادامه دهید. سروصدایی که ایجاد می­‌کنید باعث مشکوک شدن نگهبانی می­‌شود، پشت شیء مخفی بمانید تا نگهبانان بروند. با فشردن دکمه X یا B، یخچال را بیندازید و به کنار دیوار ببرید تا از روی آن بپرید. بعد از پریدن از صخره جعبه­‌ای را خواهید دید، آن را جلوتر برده و از آن به عنوان پله­‌ای برای بالا رفتن از دیواره بعدی استفاده کنید. وقتی به آب رسیدید متوقف نشوید چرا که سگی شما را دنبال خواهد کرد. همچنان به جلو بروید و در آخرین لحظه از صخره بپرید. شاخه­‌هایی را می‌­گیرید که می‌­توانید از آن بالا بروید تا به بالای صخره برسید.

screenshot 17

بعد از پریدن از صخره جعبه­‌ای را خواهید دید، آن را جلوتر برده و از آن به عنوان پله­‌ای برای بالا رفتن از دیواره بعدی استفاده کنید. وقتی به آب رسیدید متوقف نشوید چرا که سگی شما را دنبال خواهد کرد. همچنان به جلو بروید و در آخرین لحظه از صخره بپرید. شاخه­‌هایی را می‌­گیرید که می‌­توانید از آن بالا بروید تا به بالای صخره برسید. هدف کلی در اینجا این است که دیده نشوید. در قسمت بعدی کامیونی در حال بررسی است که اگر نور چراغ قوه نگهبان داخل آن روی شما بیفتد دیده خواهید شد. به محض اینکه از صخره پایین پریدید به چپ رفته و زیر صخره قایم شوید تا کامیون رد شود.screenshot 19

از ماشینی رد خواهید شد که نور چراغ­‌هایش دقیقا به سمت شماست. نگهبانی شما را دنبال خواهد کرد، از روی شاخه­‌ها و تنه درختان بپرید. وقتی به ماشین خراب رسیدید، برای مدت کوتاهی صبر کنید تا ماشین دیگر عبور کند و سپس حرکت کنید. نگهبان دیگری شما را دنبال خواهد کرد. بعد از این که از تپه پایین پریدید نگهبان شما را دنبال نمی‌­کند اما شروع به تیراندازی می‌­کند. همچنان حرکت کنید، اکنون سه سگ دنبال شما هستند. از صخره به درون آب بپرید.

مدت زیادی زیر آب نمانید چرا که خفه خواهید شد. به سطح آب در ناحیه‌­ای که نور چراغ قوه هست نیز نروید چرا که خواهید مرد. وقتی در آب افتادید می­‌توانید به سمت چپ رفته و یک غار مخفی را پیدا کنید. یک چوب بزرگ را خواهید دید. آن را با چپ و راست کردن بیندازید تا بتوانید به ژنراتور عجیبی که در سمت دیگر است برسید. با غیرفعال کردن آن، ۷۰ امتیاز دریافت خواهید کرد. از غار بیرون بروید و به سمت راست حرکت کنید تا از آب خارج شوید.

screenshot 20

از مزرعه ذرت عبور کنید و به انتهای مسیر که رسیدید از طناب بالا رفته و از پنجره وارد ساختمان شوید. داخل ساختمان دستگاهی را می­‌بینید. می­‌توان گفت این اولین معمای بازی است. ابتدا قسمت سمت راست دستگاه که تولید کننده برق آن است را با چندبار کشیدن طناب روشن کنید. سپس به سمت چپ رفته و در را باز کنید تا جوجه ها به داخل بیایند. هدف این است که جعبه‌­ای که روی چوب بالا قرار دارد را به پایین بیندازید. تا جایی که می‌­توانید به راست بروید و منتظر بمانید تا جوجه­‌ها بیایند. سپس به سرعت به سمت اهرم رفته و آن را فعال کنید. این اهرم باعث می­‌شود تا مکنده فعال شود و جوجه­‌ها به داخل دستگاه کشیده شوند و از سمت دیگر به بیرون پرتاب شوند که باعث افتادن جعبه به پایین می­‌شود. نگران نباشید، حال همه جوجه­‌ها خوب است. از جعبه استفاده کنید و به قسمت بعد بروید.screenshot 22

از سقف به پایین بپرید و مطمئن شوید که روی واگن پر از بالش می­‌افتید. واگن را به سمت دیوار هل دهید و از آن بالا بروید. از دو خوک عبور می­‌کنید که ظاهرا مرده‌­اند اما یکی از آن­‌ها شما را دنبال خواهد کرد. از روی آن بپرید تا زیر دست و پایش نمیرید. آن را به سمت راست هدایت کنید تا دیوار ساختمان را بشکند و شما بتوانید وارد شوید. باز هم آن را به سمت راست هدایت کنید تا به دیوار برخورد کند و بیهوش شود. کرمی که در پشت آن است را درآورید و خوک را به سمت سیمی که از سقف آویزان است بکشید. روی خوک بپرید تا بتوانید از دستگاه استفاده کنید. این دستگاه به شما اجازه می­‌دهد تا موجودات آدم­‌نمای پشت را کنترل کنید. چهارتا از آن­‌ها وجود دارد. ابتدا به سمت راست حرکت کنید تا همه آن‌­ها در یک سطح باشند. دوتا از آن‌­ها را به حفاظ جدا کننده‌­شان ببرید و B را فشار دهید تا دستگیره را بگیرند، سپس دوتای دیگر را به حفاظ ببرید و با فشردن دکمه بالا آن را باز کنید. هر چهارتای آن­‌ها را به سمت راست برده و چوب‌­ها را بکشید. ریزش آن باعث به وجود آمدن مسیری برای شما می‌­شود. از دستگاه جدا شوید و به سمت راست حرکت کنید تا به دری برسید. با B و جهت بالا آن را باز کنید.screenshot 24

واگنی را مشاهده می‌­کنید که به یک زنجیر متصل است. آن را به سمت راست هل دهید تا زنجیر پایین بیاید. از زنجیر بالا بروید و وقتی به بالاترین نقطه آن رسیدید به راست بپرید. پنجره را باز کنید و ادامه دهید. همچنان به راست بروید تا به یک نردبان برسید. از آن بالا بروید و قبل از این که به بالاترین نقطه برسید بپرید. یک دسته چوب را می­‌بینید که می‌­توانید آن را تکان دهید. آن را به سمت راست برده و سپس توسط دستگاهی که در سمت چپ وجود دارد آن را بالا ببرید. حال از نردبان بالا بروید و روی این دسته چوب بپرید و سپس به چپ بروید. به گاو صندوقی می‌­رسید که به چوب ضعیفی متصل است. گاو صندوق را به پایین بیندازید اما توجه داشته باشید که اگر خودتان هم روی چوب ایستاده باشید خواهید مرد. به محض این که گاو صندوق را هل دادید به سمت راست بدوید. سقوط گاو صندوق باعث ایجاد حفره‌­ای در زمین می‌شود. به پایین بروید و وارد آن شوید.

screenshot 25

سمت چپ یک دریچه آهنی می‌­بینید، آن را باز کنید تا یک ژنراتور دیگر پیدا کنید. به سمت راست بروید. یک اهرم و یک دستگاه کنترل کننده دیگر را خواهید دید. از بلندی سمت راست به سمت آن بپرید تا به آن متصل شوید. هدف این است که دو آدم‌­نما را روی دو پلتفرمی که روی زمین قرار دارد ببرید تا در باز شود. برای این کار هر دو آدم‌نما را به سمت راست درب ببرید، از دستگاه جدا شوید و توسط اهرم در را ببندید. دوباره به دستگاه متصل شوید و آدم­‌نماها را در دو سمت اتاق قرار دهید. سپس به سمت یکدیگر هدایت کنید. زمانی که روی پلتفرم ایستادند در باز می‌­شود. از دستگاه جدا شوید و به ناحیه بعد بروید.screenshot 27

اگر لیمبو را بازی کرده باشید، توالی‌­هایی مثل قسمت بعد برایتان آشنا خواهد بود. از شیب سقف سر بخورید و درست در انتها بپرید تا لوله‌­ای که در سمت مقابل است را بگیرید. مسیر اصلی به سمت بالاست اما قبل از آن پایین رفته و از نردبان سمت چپ به ژنراتور دیگری برسید و آن را غیرفعال کنید. دوباره به بالا بازگردید و مسیر اصلی را ادامه دهید. از روی چوبی عبور می­‌کنید که خواهد شکست و به پایین‌­تر می‌­افتید. به سمت راست بپرید و در انتهای مسیر از لوله پایین بروید. دکمه B را فشار دهید و جهت عقب را بگیرید تا چوب‌­هایی که راه عبور را بسته­‌اند درآورید. در ادامه نردبانی را مشاهده می­‌کنید، قبل از این که از آن بالا بروید، ابتدا آن را به سمت دیگر هل دهید (دکمه B را فشار دهید و به سمت راست بکشید). حال از آن بالا بروید و به حرکت ادامه دهید.screenshot 28

در اتاق بعدی دو دستگاه ربات مانند، یک آسانسور در سمت راست و یک اهرم در سمت چپ می­‌بینیم. هدف بالا رفتن با آسانسور است. ابتدا به سمت آسانسور رفته و درب آن را باز کنید. سپس به عقب رفته و توسط اهرم برق دستگاه­‌ها را وصل کنید. آسانسور قابل استفاده است اما دو دستگاه ربات مانند هم شروع به کار کرده و اگر شما را در محدوده نور خود ببینند به شما شوک زده و خواهید مرد. با کمک ستون‌­ها از محدوده نور آن­‌ها پرهیز کنید و به آسانسور برسید. با فشردن دکمه B آن را فعال کنید.

screenshot 29

وقتی به بالا رسیدید، به راست بروید و از روی چوب عبور کنید. شاید اینطور به نظر برسد که این چوب هم قرار است بشکند اما اینطور نیست. از پنجره وارد شوید. چوب‌های زیر پایتان خواهد شکست و وارد خط تست آدم‌­نماها می‌­شوید. باید مانند آن‌­ها رفتار کنید. وقتی حرکت کردند شما هم حرکت کنید و وقتی ایستادند شما هم بایستید. به دو مستطیل خواهید رسید. در مستطیل اول می‌بایست هماهنگ با آدم‌­نماها بپرید. در مستطیل دوم هم باید به سمت چپ و سپس راست بچرخید. البته نیاز نیست به طور صد در صد هماهنگ باشید اما اگر مقدار زیادی تفاوت داشته باشید ربات بالای سرتان تشخیص‌­تان می‌­دهد و خواهید مرد. در اتاق بعدی به نگهبانی همراه با سگش می‌­رسید. سگ متوجه می­‌شود که شما مانند دیگر آدم‌­نماها نیستید. هنگامی که نگهبان چراغ قوه را به سمتتان گرفت، شروع به دویدن کنید و از پنجره شیشه‌­ای وارد اتاق بعدی شوید.

screenshot 30

آن سگ همچنان دنبال شماست. به یک بلندی می­‌رسید. اگر از آن بالا بروید سگ به شما خواهد رسید. بنابراین ابتدا در قسمت پایینی کمی صبر کنید تا سگ بیاید و سپس بالا بروید. سگ نمی‌­تواند از آن قسمت بالا بیاید و همین زمان کافی را به شما می­‌دهد که از دست او فرار کنید. از لبه پریده و به دستگاه کنترل کننده ذهن متصل شوید. با به دست گرفتن کنترل آدم‌­نما به سمت راست بروید. اگر همچنان به مسیر ادامه دهید خواهید دید که مسیر بالا که آدم­‌نما آن جا قرار دارد بسته است. لازم است کمی به عقب برگردید و درست در ابتدای سقف ساختمان که یک بلندی وجود دارد خود را از دستگاه جدا کنید تا بعدا دوباره بتوانید با بالا رفتن از آن به دستگاه متصل شوید. یک جعبه قرمز رنگ خواهید دید. آن را به سمت راست برده و روی دکمه قرار دهید تا مسیر بالا باز شود. به دستگاه کنترل کننده ذهن متصل شوید و به حرکت ادامه دهید.

screenshot 31

در اتاق بعدی، در انتهای سمت راست دری وجود دارد که در کنار آن یک جعبه و دستگاه کنترل کننده دیگری می‌­بینید. واگنی که در حال حرکت دادنش بودید را زیر دستگاه کنترل کننده برده و با آدم­‌نما به آن متصل شوید. آدم‌­نمای دیگری از جعبه بیرون می‌­­آید. واگن را در بالای ستون بتونی قرار داده به طوری که اگر از دستگاه جدا شدید روی آن بیفتید. آدم‌­نما را با کمک واگن روی پلتفرم بالایی برده و روی دکمه قرار دهید تا در باز شود. اکنون از دستگاه کنترل کننده ذهن جدا شوید. در این حالت هم آدم‌­نما و هم کاراکتر شما از دستگاه جدا می‌­شوند بنابراین دقت کنید که ابتدا دوباره کاراکترتان را به دستگاه متصل کنید و سپس آدم­‌نما را حرکت دهید. واگن را به سمت راست ببرید.

screenshot 33

در اتاق بعدی، دریچه مستطیلی شکلی زیرتان خواهید دید. واگن را در سمت چپ این دریچه گذاشته و آدم‌­نما را به سمت راست برده و اهرم را بکشید. این کار دریچه را باز می‌­کند اما به محض رها کردن اهرم دریچه شروع به بسته شدن می­‌کند. قبل از این که دریچه کاملا بسته شود از دستگاه جدا شوید. به درون آب خواهید افتادید. به سطح آب بیایید تا نفس بگیرید. در زیر آب سمت چپ چوبی قرار دارد که باید آن را بیرون بکشید. به سطح آب بیایید و چوب را تا انتهای راست بکشید. از آن استفاده کنید و به قسمت بعد بروید.

screenshot 34

در اتاق‌­های بعدی دکمه­‌هایی قرار دارند که باعث بالا و پایین رفتن آب می­‌شود. ابتدا دکمه را فشار دهید تا آب خالی شود و در باز شود. سپس دکمه بعدی را فشار دهید و منتظر بمانید تا آب کاملا پر شود. به پایین شنا کرده و دکمه را فشار دهید و در حین خالی شدن آب به سمت در سمت راست شنا کنید. وارد اتاق شوید و از انتهای سمت راست آن قطعه چوبی را با خود به عقب بیاورید. دوباره دکمه را بزنید تا آب پر شود. از چوبی که آورده بودید استفاده کنید و از زنجیری که در کنار در سمت راست قرار دارد بالا بروید.

screenshot 35

در این قسمت قرار گرفتن زیر نور مساوی است با مرگ. از سایه­‌ای که توسط لوله بالا تشکیل می‌­شود استفاده کنید تا دیده نشوید. در این قسمت نباید عجله کنید. به کنار اهرم بروید، کمی آن را بچرخانید و دوباره به زیر لوله برگردید تا دیده نشوید. این کار را چندبار تکرار کنید و مطمئن شوید که قفس را تا آخرین درجه پایین آورده‌­اید. به داخل قفس پریده و از سمت راست آن بر روی سقف بپرید. احتمالا مجبور می‌­شوید دوباره به درون قفس بپرید تا توسط نور دیده نشوید. هنگامی که نور شروع به حرکت به سمت راست کرد شما هم به سمت راست بروید و زیر سایه لوله کمی صبر کنید. در موقعیت مناسب به راست بروید و هنگامی که به دریچه قرمز رنگ رسیدید آن را باز کنید و به داخل ساختمان بروید.

از دریچه که وارد ساختمان شدید به راست بروید، به پایین بپرید و سپس به سمت چپ بروید. زنجیری را خواهید دید، از آن پایین بروید. صدای سگ‌­ها را می‌­شنوید. بله، کمی جلوتر دنبالتان خواهند کرد. تا جایی که می­‌توانید به راست بروید، داخل آب خواهید افتاد. از آب خارج شوید. اگر به دویدن ادامه دهید سگی به شما خواهد رسید و می­‌میرید. بعد از خارج شدن از آب کمی صبر کنید تا سگ نزدیک شود. به درون آب بپرید، سگ هم بعد از شما به درون آب می­‌پرد. کمی به چپ شنا کنید و سپس با شنا کردن از زیر سگ به راست رفته و از آب خارج شوید. بعد از این که از سرازیری به پایین رفتید، سه سگ دیگر شما را دنبال خواهند کرد. از فنس بالا رفته و وقتی به سمت دیگرش رفتید قبل از این که به پایین بیایید بپرید. اگر مستقیما پایین بیایید کاراکترتان به زمین می­‌افتد و هدر رفتن وقت باعث می‌­شود سگ­‌ها به شما برسند. یک چوب از در سمت راست کنده و دوباره به آن سمت فنس بروید و منتظر بمانید تا سگ‌­ها بیایند. این کار را چندبار انجام دهید و مسیر را باز کنید. بعد از رد شدن از در کاراکترتان به صورت خودکار مسیر را می‌­بندد و سگ‌­ها نمی‌­توانند وارد شوند.

به اتاقی خواهید رسید که نگهبانی در کنار آن ایستاده است. نگهبانی دیگر از زیردریایی خارج شده و به بالا می‌­آید. شما باید در قسمت تاریک سمت چپ پنهان شوید تا نگهبانان وارد اتاق شوند. سپس از نردبان پایین رفته و وارد زیردریایی شوید. تا می‌­توانید به پایین بروید. وارد اتاقی می‌­شوید که در پایین آن قسمتی چوبی وجود دارد. دکمه A را نگه دارید تا زیردریایی شارژ شده و با قدرت و شتاب بیشتری حرکت ناگهانی انجام دهد. بدین طریق چوب­‌ها را شکسته و باز هم تا می­‌توانید پایین و راست بروید.

دیوار ضعیفی خواهید دید که از آن نور خارج می­‌شود. با نگه داشتن دکمه A آن را بشکنید و مسیر را ادامه دهید. از دری که در پایین و سمت راست قرار دارد بگذرید. به دیواری ترک خورده می­‌رسید. با زیردریایی­تان آن را بشکنید. زیردریایی از آن رد نمی‌­شود، از زیردریایی خارج شده و به آن سمت دیوار شنا کنید. در انتهای سمت راست از طناب بالا بروید و بعد از عبور از دریچه به سمت راست رفته و دکمه را فشار دهید. دری باز می‌­شود و سه سیلندر بسیار بزرگ از آن خارج می‌­شود. به سمت چپ دویده و به درون آب بپرید. دوباره از طناب بالا رفته و از دری که باز کرده بودید عبور کنید. به جعبه زرد رنگی می­‌رسید که به میل‌ه­ای متصل است. روی آن رفته و آن را فعال کنید تا بالا رود. از روی آن به سمت چپ پریده و در آخر با کمک طناب به درون پنجره رفته و دکمه را فشار دهید. این دکمه را دری را باز می‌­کند که به زیردریایی امکان ادامه مسیر را می‌­دهد. آب به اندازه کافی بالا نیست که بتوانید به راحتی با زیردریایی عبور کنید. از دکمه A استفاده کنید تا زیردریایی به بیرون از آب پرتاب شود و از دریچه عبور کنید.

دری را مشاهده خواهید کرد. فعلا وارد آن نشوید. ابتدا به پایین بروید. جسم مکعبی را مشاهده می­‌کنید که از گوشه راست آن نوری دیده می­‌شود. با زیردریایی آن را هل دهید و مسیر را ادامه دهید. از نردبان بالا روید و به دستگاه کنترل کننده متصل شوید. آدم­‌نما را به سمت آب هدایت کنید تا روی زیردریایی­ بیفتد. سپس وارد زیردریایی شده و زیر دستگاه کنترل کننده ذهن دوم قرار گیرید. توسط دکمه A آدم­‌نما را به دستگاه متصل کنید و خودتان دوباره به دستگاه اول متصل شوید. آدم‌­نمای دوم که در پشت قرار دارد را کنترل کرده و ژنراتور را غیرفعال کنید. به اتاق اصلی برگردید.

در این محوطه یک دکمه در وسط و زیر آب قرار دارد که باعث پایین آمدن آب می‌­شود. دری هم در سمت راست قرار دارد که باید از آن عبور کنید و تنها در صورتی باز می‌شود که سطح آب پایین‌­تر از آن باشد. زیردریایی را به سمت راست لوله­‌های زیر آب برده و از آن خارج شوید. به سمت دکمه شنا کنید و آن را فعال کنید. دوباره به زیردریایی برگشته و  با دکمه A از در عبور کنید. درب موجود در اتاق بعدی را هم شکسته و از آن عبور کنید.

موجودی با موهای بلند را مشاهده می­‌کنید. اگر این موجود به زیردریایی شما برسد، شیشه آن را شکسته و شما را خواهد کشت. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد زمانی که به سمت آن نور بتابانید به شما نزدیک نخواهد شد. به سمت راست حرکت کنید و هر چند ثانیه یک بار به سمت آن موجود نور بتابانید تا کشته نشوید. در بالای اتاق بعدی سقفی چوبی قرار دارد که ظاهرا می‌­توانید آن را بشکنید اما فعلا این کار را نکنید، چرا که استفاده از شارژ زیردریایی باعث خاموش شدن موقتی چراغش می­‌شود و آن موجود شما را خواهد کشت. هنگامی که وارد اتاق شدید، موجود را در اتاق قبلی نگه دارید و به چوب بالای در با دکمه A ضربه بزنید تا بشکند و در بسته شود. حال سقف را شکسته و از آن خارج شوید. به بالا و سمت راست بروید و از آب خارج شوید.

در را که باز کنید ناگهان به پایین می­‌افتید. خوشبختانه زیرتان ماسه است و نخواهید مرد. به جلو حرکت کنید و از کنار آسانسور بگذرید. به اهرمی می­‌رسید که با فعال کردن آن برق ناحیه وصل می­‌شود و با معمای جدیدی روبه­‌رو می‌­شوید. آدم­‌نمایی را مشاهده می­‌کنید که در یک مستطیل قرار دارد که ظاهرا چیزی مانند ترازو است. هدف این مرحله این است که عدد ۱۹ را به ۰ برسانید. برای این کار به ۱۹ آدم­‌نما احتیاج دارید که با خودتان عدد به ۰ برسد. ابتدا به سمت آسانسور رفته و به طبقه پایین بروید. مسیر سمت راست را ادامه دهید، با استفاده از اهرم پایین بروید وسپس به انتهای آن برسید و وارد آب شوید. به پایین و راست شنا کرده و در سریع­‌ترین زمان ممکن به سطح آب برگردید تا خفه نشوید. در انتهایی­‌ترین قسمت مسیر طنابی را مشاهده می­‌کنید. از آن بالا رفته و چندبار به عقب و جلو بروید و سپس به طناب دیگر بپرید. مسیر را ادامه دهید تا به دستگاه کنترل کننده ذهن برسید. بعد از این که به آن متصل شوید، سیم متصل به آن پاره می‌­شود ولی خوشبختانه دستگاه هنوز کار می­‌کند. پنج آدم­‌نما شما را دنبال خواهند کرد. سمت چپ نردبانی را خواهید دید که ارتفاع آن زیاد است، از آدم­‌نماها استفاده کنید تا شما را به بالا پرت کنند و از آن بالا بروید. با چرخاندن اهرم پایین رفته و اجازه دهید تا آدم­‌نماها نیز با شما به بالا برگردند. به سمت چپ آسانسور بروید.

به یک مخزن بسیار بزرگ خواهید رسید. با کمک ارتش آدم­‌نماهایتان آن را به عقب کشیده و زیر قسمتی از سقف که باز است قرار دهید. سپس به عقب‌­تر رفته و با کمک آدم­‌نماها از طناب بالا بروید. از سقف به روی مخزن بپرید، آدم‌­نماها شما را به سمت چپ هل می­‌دهند. به چپ بروید، از چوب‌­ها بالا بروید و به انتهای مسیر برسید. جعبه را کنار بزنید. باز هم پمپ هوایی مشاهده می­‌کنید اما اگر روی آن بایستید به اندازه کافی بالا نمی­رود. پمپ هوا را فعال کرده و منتظر بمانید تا بالا بروید و سپس سریعا جعبه را زیر آن قرار دهید. حال روی پمپ ایستاده و آن را فعال کنید. این بار به اندازه کافی بالا می­‌روید و می­‌توانید با پریدن به سمت سیلندر درب آن را باز کرده و سه آدم‌­نمای دیگر را با خود همراه کنید.

به بالاترین طبقه بروید. ابتدا به سمت راست بروید و به کمک آدم­‌نماهایتان به ساختمان سمت راست بپرید. جنازه یک آدم‌­نما را خواهید دید. آن را به چپ کشیده و به پایین پرت کنید. او هم در آخر یک نفر حساب می­‌شود. به چپ بپرید، آدم­‌نماهایتان شما را خواهند گرفت. به انتهای مسیر سمت چپ بروید. قفسی را می­‌بینید. به کمک آدم­‌نماها آن را به پایین بیندازید تا بشکند. به طبقه وسط بروید.

در طبقه وسط، به چپ بروید و از قفسی که به پایین انداخته بودید رد شوید. سه آدم­‌نمای دیگر به شما اضافه خواهند شد. به حرکت ادامه دهید تا به حفاظی برسید و به کمک آدم­‌نماها آن را باز کنید. یک آدم­‌نمای دیگر به شما اضافه خواهد شد. همچنان به حرکت ادامه دهید تا به اهرم برسید. در لبه ایستاده و با کمک آدم‌­نماها به کنار اهرم بپرید. اگر آن را فعال کنید، یک ریل که در پشت صحنه می­‌بینید مانند الاکلنگ عمل می‌­کند. ریل را کج کنید تا واگن شروع به حرکت کرده و کمی قبل از میله دوم آن را به حالت اول برگردانید. واگن به پایین می‌­افتد و چهار آدم‌­نمای دیگر به شما می‌­پیوندند.

حال در طبقه وسط به راست و کنار در خروجی بروید. آدم‌­نمایی که به پایین پرت کرده بودید را به روی مستطیل بکشید. با آدم‌­نماهای دیگر و خودتان عدد به ۰ خواهد رسید و در باز می‌­شود. به ناحیه بعد بروید.

در این قسمت موج­‌هایی منتشر می‌­شود که اگر به شما برخورد کنند در لحظه خواهید مرد. در اولین قسمت جعبه­‌ای در سر راهتان است. آن را کمی هل دهید تا از پشت حفاظ بیرون رود. نیاز نیست که تمام قسمت آن بیرون رود. منتظر بمانید تا یک موج آن را بشکند و توجه داشته باشید که به آن تکیه نداده باشید. بعد از شکسته شدن جعبه به مسیر ادامه دهید و پشت حفاظ بعدی بمانید. حفاظ بعدی به صورت افقی قرار دارد اما در مقابل آن اهرمی قرار دارد که به وسیله آن به صورت عمودی قرار می­‌گیرد. این کار باعث حفاظ بعدی به صورت عکس عمل کرده و افقی شود. باید اهرم را نگه داشته و به محض انتشار موج آن را فعال کنید. به مسیر ادامه دهید.

به نظر بنده، به یکی از سخت­‌ترین معماهای بازی رسیده‌­اید. جسمی در حال چرخش است که باید از آن به عنوان حفاظ استفاده کنید تا موج به شما اصابت نکند. اهرمی که در آنجا قرار دارد آن را متوقف می‌­کند. اگر این کار را انجام دهید به راحتی از نردبان عبور می‌­کنید اما در قسمت بعد به مشکل برمی­‌خورید. نکته در اینجاست که نباید آن را متوقف کنید بلکه باید با استفاده از اهرم مکان آن را تنظیم کرده و سپس حین این که در حال گردش است به مسیر ادامه دهید. بعد از بالا رفتن از نردبان می­‌توانید پشت دستگاهی مانده و زمان­‌بندی خود را انجام داده و دوباره به مسیر ادامه دهید. بعد از آن به پمپ هوایی می­‌رسید. باز هم باید زمان را تنظیم کنید. کمی بعد از انتشار موج روی پمپ رفته و آن را فعال کنید. چون کمی زمان می­‌برد تا پمپ فعال شود به پشت صخره برگردید و منتظر بمانید تا موج بعدی بگذرد. روی پمپ رفته و به اتاق بعد بروید.

در این اتاق اهرمی وجود دارد که با فعال کردن آن حفاظ‌­های اتاق بالا می‌­رود. حفاظ متحرکی در اتاق وجود دارد که باید همراه آن به مسیر ادامه دهید. به ناحیه‌­ای می‌رسید که میله جلوی حفاظ وجود ندارد و اگر هنگامی که در این ناحیه هستید موجی بیاید خواهید مرد. کمی از حفاظ هم اگر پشت میله قرار گیرد این اتفاق نمی‌افتد. زمان را تنظیم کنید و به مسیر ادامه دهید. به یک سرازیری می‌­رسید. صبر کنید، به صدا گوش دهید و درست لحظه­‌ای قبل از رسیدن موج به حرکت ادامه دهید. به آسانسوری می­‌رسید. هنگام پایین رفتن با آسانسور دو موج به آن برخورد می­‌کند و از چارچوب خارج می‌­شود. به درون آب می­‌افتید. سریعا درب آسانسور را باز کرده و به سمت راست شنا کنید و از دریچه‌­ای که در سقف مشاهده می‌­کنید بگذرید.

به پمپ هوایی می‌­رسید، آن را فعال کرده و به طناب سمت چپ بپرید. اهرمی در سمت چپ قرار دارد که دری را باز می­‌کند اما به محض رها کردنش، درب شروع به بسته شدن می­‌کند. در را تا بیشترین حد ممکن باز کنید و سپس به سرعت طناب را گرفته و بدون معطلی، در همان پرش اول از در عبور کنید. به مسیر ادامه دهید تا به آب برسید. به زیر آب رفته و به راست شنا کنید. از نردبان بالا رفته و وارد اتاق شوید. در این اتاق دو پمپ هوا وجود دارد. ابتدا پمپ سمت راست را فعال کنید و سپس پمپ سمت چپ. سریعا به روی پمپ سمت راست رفته و به کنار دکمه بروید. بعد از این که پمپ سمت چپ از مانع بالاتر رفت دکمه را بزنید تا پمپ روی آن بیفتد. به پایین بروید و با کمک پمپ سمت راست بالا رفته و روی پمپ سمت چپ بپرید. حال با استفاده از آن بالاتر رفته و به مسیر ادامه دهید.

از دریچه به درون آب بپرید. موجودی با موهای بلند شما را دنبال خواهد کرد که اگر به شما برسد، شما را خواهد کشت. بدون معطلی شنا کنید و سریعا طناب را بگیرید و از آب خارج شوید. چندبار چپ و راست بروید تا طناب کاملا تاب بخورد. به درون آب بپرید و سریعا طناب بعدی را بگیرید و از آن بالا بروید. به بالاترین نقطه بروید و دوباره به درون آب بپرید. از در عبور کنید و در تمام طول مسیر از دست آن موجود فرار کنید.

به زنجیری می‌­رسید که در بالای آن دکمه‌­ای قرار دارد. با زدن دکمه زنجیر به سمت چپ رفته و برمی­‌گردد. هنگامی که به انتهای مسیر رسیدید پای خود را به درون آب ببرید تا موجود به سمت شما بیاید. سپس برگشته و به درون آب بپرید و در مسیرتان دکمه را فعال کنید تا بعد از عبورتان درب بسته شود. به مسیر ادامه دهید تا دوباره به آبی برسید که در آن موجودی دیگر شما را دنبال می­‌کند. از آب بیرون بروید و دریچه­‌ای که در سمت راست قرار دارد را باز کنید. به درون آب رفته و دکمه را بزنید تا در باز شود. سپس به سطح آب در همان نقطه برگردید. به سمت چپ رفته و به درون آب بروید تا موجود دنبالتان بیاید. وقتی به شما نزدیک شد دوباره از آب خارج شوید و از دریچه به درون آب بروید. در مسیرتان دکمه را بزنید تا پس از عبورتان در بسته شود و موجود در اتاق قبلی بماند. به مسیر ادامه دهید تا به طنابی برسید. زمانی که از طناب بالا می‌­روید به درون آب خواهید افتاد و موجودی شما را می­‌گیرد. نگران نباشید، به طرز عجیبی نخواهید مرد و حتی از این لحظه به بعد می­‌توانید زیر آب هم نفس بکشید!!

به مسیر که ادامه دهید به دری می‌­رسید که باز و بسته می‌­شود. مسیر اصلی اینجاست اما ابتدا به پایین­‌تر و چپ بروید. دری را مشاهده می‌­کنید. ابتدا اهرم وسط درب را بچرخانید و سپس از بالای درب آن را باز کنید. به داخل رفته و ژنراتور دیگری را غیرفعال کنید. به قسمت قبل برگردید و از دری که باز و بسته می‌­شود عبور کنید. قبل از این که فن‌­ها شروع به چرخش کنند، دستگیره­‌ی متصل به سقف را بگیرید. بعد از توقف فن­‌ها از آن عبور کنید و دستگیره بعد را بگیرید. این دریچه باز می‌­شود و بعد از توقف فن‌­ها باید از آن بالا رفته و مسیر را ادامه دهید.

باز هم به نوری می­‌رسید که اگر در آن قرار گیرید خواهید مرد. اهرمی را مشاهده می‌­کنید که با چرخاندن آن سطحی جابجا می­‌شود و می‌­توانید از سایه آن استفاده کنید. سعی نکنید یکباره آن را تا انتها ببرید؛ باید صبر داشته باشید و در چند مرحله این کار را انجام دهید. باید این سطح را تا جای ممکن به راست ببرید چرا که بعد از بالا رفتن از نردبان باید روی آن بپرید.

به جلو بروید و به داخل مخزن آب بپرید. از آب بیرون بیایید و به راست بروید. از دریچه به پایین بپرید و بدون این که دکمه سمت چپ را بزنید به سمت راست بروید. به انتهای مسیر که برسید یک دکمه و پمپ هوایی که روی سطحی قرار دارد را مشاهده می­‌کنید. اگر دکمه را بزنید سطح به عقب رفته و پمپ هوا به پایین می‌­افتد. پمپ هوا را فعال کنید تا به بالا رود و هنگامی که به موازات آن سطح رسید دکمه را فشار دهید تا سطح به بیرون آمده و پمپ هوا را از میله‌­اش خارج کند. پمپ را به سمت چپ برده و روی قسمت شیب داری که به سمت چپ است قرار دهید و آن را فعال کنید. پمپ به بلندی سمت چپ پرتاب می‌­شود. خودتان هم از نردبان بالا رفته و به مسیر ادامه دهید. پمپ هوا را زیر قسمتی از سقف که باز است قرار دهید و آن را فعال کنید. بعد از این که به طبقه بالا رفت دکمه را فشار دهید تا آن قسمت بسته شده و پمپ هوا در طبقه بالا بماند. به سمت چپ بروید و به درون آب بپرید. از دریچه موجود در دیواره چپ عبور کرده و از آب خارج شوید.

در این قسمت، ابتدا پمپ هوایی که در زمین قرار دارد را فعال کرده و سریعا پمپ هوایی که از اتاق دیگر آورده بودید را روی آن قرار دهید. به روی پمپ هوای دوم رفته و آن را هم فعال کنید. پمپ اول فعال شده و شما را تا نصف ارتفاع مورد نیاز بالا می­‌برد، سپس پمپ دوم فعال شده و شما را به داخل آب می­‌فرستد. در این جا فیزیک بازی کمی عجیب است، چرا که آب در قسمت بالایی معلق است و در قسمت­‌های بعدی نیز چنین چیزی را مشاهده می­‌کنیم. در بالای آب، در دو سمت دستگاه چراغی روشن است. از آنجا باید دو قطعه را جدا کنید تا دریچه باز شود. از آن عبور کنید و به قسمت بعد بروید.

از سمت راست از آب خارج شوید. تمام مسیر به راست را ادامه دهید و از نردبان بالا روید. به انتهای چپ رفته و جعبه­‌ای که آنجا قرار دارد را با خود به سمت راست ببرید. در اواسط مسیر در باز می‌­شود و چندین شخص وارد اتاق می­‌شوند. پشت جعبه قایم شوید و منتظر بمانید تا آن­‌ها بروند. به مسیر ادامه دهید.

در این اتاق، دو بلندی را داریم که بین آن‌­ها اهرمی وجود دارد. این اهرم سطح آب را بالا و پایین می­‌برد. اما نکته عجیب این است که آب در بالا و هوا در پایین قرار دارد! سطح آب را پایین بیاورید تا جعبه در آب قرار گیرد و به سطح آب برود. خودتان شنا کرده و جعبه را کمی به راست بیاورید و تا بعدا به روی بلندی سمت چپ بیفتد. به کنار اهرم برگشته و آب را بالا ببرید تا جعبه از آب بیرون بیفتد. سپس سطح آب را طوری تنظیم کنید که در پایین‌ترین سطح ممکنی قرار گیرد که درب سمت راست باز بماند. از نردبان بالا رفته و از روی جعبه به درون آب بپرید. به سمت راست شنا کرده و به پایین بیفتید و از درب عبور کنید.

به درون آبی می­‌روید که آدم‌­نماهای بی­‌جانی در آن شناور هستند. کارگرانی در زیر در حال کار کردن هستند. منتظر بمانید تا بروند و سپس به پایین بپرید. اهرمی که در سمت چپ قرار دارد را به بالا بفرستید تا سطح آب بالا رفته و آدم‌­نماها به پایین بیفتند. آن‌­ها به دنبال شما خواهند آمد. به کمک آن­‌ها دوباره اهرم را گرفته و پایین کشیده تا سطح آب پایین بیاید.

به اتاق سمت راست بروید و در سطحی که ارتفاع­ بیشتری دارد ایستاده و به کمک آدم‌­نماها به درون آب بپرید. به سمت راست شنا کرده و در موازات دکمه به پایین بپرید. در هنگام افتادن دکمه را فعال کنید تا در باز شود. به راست رفته و به کمک آدم­‌نماها به آن سمت حفره بپرید. آدم‌­نماها به پایین خواهند افتاد. حال به درون حفره بپرید، نگران نباشید آدم­‌نماها شما را خواهند گرفت و نخواهید مرد. دریچه کوچکی سمت راست قرار دارد. به کمک آدم­‌نماها به درون آن پریده و به مسیر ادامه دهید. به دری خواهید رسید که به تنهایی نمی‌­توانید آن را باز کنید. به چپ رفته و آسانسور را فعال کنید و به بالا بروید. آدم‌­نماها بالای آسانسور هستند. به سمت چپ بروید تا به جایی برسید که آدم‌­نماها به طبقه پایین بیفتند. دوباره به سمت آسانسور رفته و به طبقه پایین بروید و در را به کمک آدم­‌نماها باز کنید و به ناحیه بعد بروید.

از آدم‌­نماها کمک گرفته و به بلندی سمت راست بپرید. به ناحیه‌­ای می‌­رسید که به نظر می‌­رسد افراد در حال تماشای چیزی هستند. میز چرخ­‌دار را بکشید و زیر نردبان قرار دهید. از آن استفاده کرده و از نردبان بالا روید. روی دستگاه سمت چپ ایستاده و به سمت سیم لامپ پریده و از آن بالا روید. کمی تاب خورده و لوله سمت چپ را بگیرید. از آن بالا رفته و به مسیر ادامه دهید. دریچه را باز کرده و از آن بگذرید. مسیر را ادامه دهید تا به روی دستگاهی که ظاهرا دستگاه ساخت و ساز عمرانی است، بپرید. آن را به پایین و سمت راست هدایت کنید، از آن بیرون آمده و از بالای آن به راست پریده تا نردبان را بگیرید. به مسیر ادامه دهید تا به درون آب بیفتید.

در زیر آب دستگاهی وجود دارد که دو سمت آن چراغی است. دستگیره­‌های آن را جدا کنید تا قسمت زیرین دستگاه باز شود. به بالای آب برگشته و فنی که در زیر آب روشن است را بوسیله اهرم خاموش کنید. زیر آب دستگیره­‌ای قرار دارد که با کشیدن آن قسمت پایینی دستگاه باز می‌­شود اما بعد از رها کردن آن زمان کافی برای عبور از آن نخواهید داشت. اهرم بالای آب را فعال کرده تا فن روشن شود و قبل از این که سرعت بگیرد به درون آب برگشته و آن دستگیره را به بالا بکشید. منتظر بمانید تا فن به حداکثر سرعتش برسد و سپس دستگیره را رها کنید.

در اینجا اتفاق عجیبی رخ می‌­دهد. اول از همه این که اکنون شما برهنه هستید. در سمت راستتان موجودی را می­‌بینید که چندین دست و پا دارد اما سر ندارد و چهار دستگاه که مانند همان دستگاه­‌های کنترل کننده ذهن قبلی هستند به آن متصل­‌اند. شروع به جدا کردن این دستگاه­‌ها کنید. هنگامی که سومین دستگاه را جدا کردید، این موجود عجیب‌­الخلقه شما را به درون خود می‌­کشد و به عبارتی می‌­بلعد. حال شما کنترل این موجود را بر عهده دارید. به سمت شیشه چپ رفته و دستگاهی که روی آن قرار دارد را جدا کنید و شیشه را بشکنید.

هر چیز و هر کسی که در سر راهتان قرار می‌­گیرد را نابود کنید. نگهبانی درب جلوی شما را می­‌بندد که به راحتی می­‌توانید آن را شکسته و به حرکتتان ادامه دهید. در مسیر به آدم­‌نماهایی که قبلا کمکتان کرده بودند می‌­رسید. از دریچه‌­ای باید عبور کنید اما ارتفاع آن کمی زیاد است. از آدم‌­نماها کمک بگیرید و از آن عبور کنید. وقتی به آسانسور می‌­رسید از ریل خارج می­‌شود و به پایین می‌­افتید و سرانجام به محفظه دیگری وارد می‌­شوید. به چپ رفته، شیشه را شکسته و در انتهای مسیر جسمی آهنی را از جا درآورید. به سمت راست رفته و به کمک آن جسم آهنی بالا رفته و به مسیر ادامه دهید. باز هم در مسیر هر چیزی را که دیدید نابود کنید. از ارتفاع به پایین خواهید افتاد. دربی سر راهتان است که برای باز کردنش باید دکمه بالای سرتان را فشار دهید. سمت چپ مقداری آب وجود دارد و در آب قطعه چوبی افتاده است. آن را برداشته و به نزدیکی دکمه بیایید. حال چوب را به صورت عمودی بگیرید و با آن درب را باز کنید. چوب را همچنان با خود بکشید چرا که در قسمت بعد هم به آن نیاز دارید. چوب را روی دکمه­‌ای که روی زمین است بگذارید و به سرعت روی بالابر بروید.

از ارتفاع خیلی زیادی به پایین می­‌افتید اما آسیبی نمی­‌بینید. سمت راستتان دری قرار دارد که قفل است. به سمت چپ بروید و منتظر بمانید تا شخصی در را باز کند. قبل از این که در باز شود نزدیک نشوید، چون شخص ترسیده و فرار خواهد کرد. در اتاق بعد فردی دریچه‌­ای را باز می‌­کند که از طریق آن به طبقه پایین می­‌روید.

سمت راستتان جعبه‌­ای می­‌بینید. آن را برداشته و به سمت چپ بروید. به دری می‌­رسید که قفل است. جعبه را به بالا پرت کنید. دری به پایین می‌­افتد. دوباره جعبه را به بالا پرت کنید تا برق درب قطع شده و درب باز شود. از آب عبور کنید. در انتهای سمت چپ کوره­‌ای قرار دارد. درب آن را باز کرده و جعبه را به داخل آن بیندازید تا آتش بگیرد. سمت راستتان از لوله­‌هایی آب می‌­ریزد که اگر از آن­‌ها عبور کنید جعبه خاموش می­‌شود. قبل از هر میله جعبه را به بالا پرت کنید و در سمت دیگر آن را بگیرید. به عبارتی خودتان از زیر لوله‌ها رد شوید ولی جعبه را از بالای لوله‌ها رد کنید. سپس در انتهای سمت راست جعبه را به بالا بیندازید تا درب باز شود.

بعد از این که به پایین افتادید، سمت چپتان دو واگن قرار دارد. آن را کشیده و زیر دستگاه عمرانی قرار دهید. روی واگن­‌ها رفته و دستگاه عمرانی را بگیرید. به چپ و راست رفته و خوب آن را تاب بدهید. به دیواره سمت راست برخورد خواهد کرد و دیوار خواهد ریخت. واگن را به سمت راست هل دهید و با استفاده از آن وارد سوراخی که در دیوار ایجاد شده شوید.

به پمپ هوایی می‌­رسید اما دیگر قادر به فعال کردن آن نیستید. نگران نباشید، افرادی که در بالا مشاهده می‌­کنید کمکتان خواهند کرد. پمپ هوا را به سمت آن­‌ها پرتاب کنید تا آن را فعال کنند و به شما تحویل دهند. زیر دکمه بایستید و در زمان مناسب جعبه را به بالا پرتاب کنید. هنگامی که هوا از آن خارج شود بالاتر رفته و دکمه را فعال می­کند. سریعا از در عبور کنید، چرا که در بسته خواهد شد.

به پمپ هوایی می­‌رسید که از بالا متصل به جایی است. هنگامی که تلاش می­‌کنید آن را بگیرید دریچه زیر پایتان باز شده و به درون آب خواهید افتاد. سمت راستتان نوری مشاهده می‌­کنید. ابتدا دیواره بالای آن را جدا کرده و سپس حفاظ را از جا درآورید. از دریچه عبور کرده و به سطح آب بروید. در انتهای مسیر چوب زیر پایتان می‌شکند. به عقب رفته و سرعت بگیرید و درب را بشکنید. بعد از قل خوردن از بالای تپه و رسیدن به نوری، حرکتی نمی‌­کنید، آرامش می‌­یابید و… بازی پایان می‌­یابد!

علی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به امید یک خوشه نور… | راهنمای قدم به قدم بازی Inside - گیمفا
به امید یک خوشه نور… | راهنمای قدم به قدم بازی Inside - گیمفا
به امید یک خوشه نور… | راهنمای قدم به قدم بازی Inside - گیمفا
به امید یک خوشه نور… | راهنمای قدم به قدم بازی Inside - گیمفا
به امید یک خوشه نور… | راهنمای قدم به قدم بازی Inside - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • لیمبو تکرار میشود✌️مقاله بسیار عالی بود مرسی :inlove:

    علی
  • توضیحات کاملی بود خسته نباشید :yes: :yes:

    علی
    • ........ گفت:

      مهزیار بالاخره اومدی!!!! خیلی عالی بود پسر. واقعا کیف کردم از مقاله با این ارزشمندی. امیدوارم تو کارت موفق باشی. train is waiting 4 you!!!

      • دکتر جان resident evil 4 رو خریدم زیاد نمیدونم چجوریه اولین سرى از evil هارو بازى کردم نمیدونم چجورى از تفنگام استفاده کنم مى شه راهنمایى کنى؟؟

        • _LoveGame_ گفت:

          :rotfl: :rotfl: :rotfl: بگو که شوخی میکنی

          • خب چیکار کنم ؟؟؟ ده تا زامبى میان من دوتا تیر دارم … تا حالام فرصتى پیش نیومده بود این شاهکارى بازى کنم صبر کردم تا براى کنسول نسل هشت بیاد ( که فکر کنم ٩ شهریور اومد )

            • _LoveGame_ گفت:

              run :rotfl: :rotfl:

              خوب نگا کن بد بازی کردی دیگه یکی از معیار های مهم رزیدنت اویل اینه گلوله هات رو هدر ندی حالا یا با چاقو بزنشون یا فرار کن ۱ ۲ تا شون رو بزنی یه گلوله چیزی میدن بهت

            • SEYED1999 گفت:

              راست میگی ناتی داگ جان؟؟؟
              یعنی تا حالا این ابر شاهکار رو بازی نکردی؟؟؟
              بدون بد شاهکاری رو از دست دادی چون حدود ۱۱ سال قبل که این عنوان رو تموم کردم همون موقع به بهترین بازی عمرم تبدیل شد و دیگه فکر نکنم بازی ای بتونه رو دست این عنوان بیاد و بتونه اون حس و حال رو بهم منتقل کنه…
              کاش الان جای تو بودم و داشتم برای اولین بار این شاهکار رو بازی میکردم چون تاحالا حدود ۵۰ بار تمومش کردم و کل بازی رو حفظم و ارزش تکرار به شدت بالایی هم داره.
              اوایل بازی فقط یه کلت داری و باید پول و جواهر جمع کنی و اسلحه ی جدید بگیری یا اونا رو آپگرید کنی یا میتونی با چاقو هم به زامبی ها حمله کنی.
              اون کیف پول مشهور هم منبع مدیریت منابعت و انتخاب اسلحه و افزایش نوار سلامتی و … هست که خیلی مهمه.
              سه نوع گل زرد و سبز و قرمز هم در بازی وجود داره که هرکدوم وظیفه ای دارن و به نوار سلامتیت مربوط میشن.
              برای صرفه جویی کردن در تیر هم باید به سر یا پای زامبی ها شلیک کنی و بعد با لگد بندازیشون زمین و اون موقع میتونی با چاقو کارشون رو تموم کنی.
              اگه به کلاغ هایی هم که رو درخت هستن شلیک کنی بهت پول-تیر- یا جواهر میده که بعدا به کارت میاد همون اول بازی هم که از ماشین پیاده میشی روی درخت میتونی کلاغ ها رو از بین ببری یه گرگ هم اول بازی زخمیه که اگه کمکش کنی بعدا در یه جایی از بازی همون گرگه به کمکت میاد اگه جلو تر هم بری و وارد خونه ی اون اره برقیه بشی روی دیوار خونش یه شات گان وجود داره که میتونی از اون استفاده کنی
              یادش بخیر چه دوران خوشی داشتم با این بازی…
              در کل حالا تعریف از خود نباشه خوره ی اویل چهارم اگه هرجا گیر کردی بهم بگو.

            • تیر هات و باید نگه داری بزن تو سرشون و چاقو هم بیشتر سعی کن با چاقو بزنی اگه اول بازی اره برقی رو با وینچستر بکش چون با یه حرکت کارت و میسازه تو اویل ۴ تو تیر کمی صرفه جویی کنی تیر زیاد میاری

        • ........ گفت:

          سلام . این بازیو بیش از بار تموم کردم و هر سوالی داری در خدمتت هستم. متاسفانه تو این بازی نمیشه اسلحه ها رو با دکمه عوض کرد. باید اون گزینه ی کیف رو بزنی تا بری تو منوی کیف مشهور لیان. بعدش اونجا اون اسلحه هایی رو که می خوای اکیپ کنی. کلا کمبود مهمات تو این بازی هستش. تا جای ممکن باید زامبی هارو با بهینه ترین حالت ممکن بکشی. من یه ترفند دارم یاد بدم بهت که گلوله کم مصرف شه. اول زامبی رو هدشاتش کن. بعدش وقتی صورتشو گرفت برو از نزدیک گزینه لگد زدن میاره. بعد این که لگد زدی میوفته زمین و باید بری بالا سرش تند تند چاقو بزنیش تا بمیره. یعنی فقط با یک گلوله زامبی رو بکشی. بعضی جاها که تعداد زامبی ها زیاده دیگه قناعت نکن و فقط با شات گن سعی کن چنتا رو بزنی. برای تخریب جعبه ها و قفل ها از چاقو استفاده کن. اگه به مرغا کاری نداشته باشی برات تخم میذارن. در ضمن بعضی دشمنا هم میان که وقتی هدشاتشون میکنی یه چیزی قلاب دار از کلشون میاد بیروئن. با فلش بنگ تنها با یک ضربه میمیرن. از اون مرده هم باید با حساب و کتاب خرید کنی. هر تفنگه جدیدی رو نخر و سعی کن تفنگ هاتو ارتقا بدی به مرور زمان تفنگ های بهتری برات باز میشن. یک شاتگان یک اس ام جی یک اسنایپر رایفل و یه کلت ساده برا بازی کفاین می کنه.
          اسم تفنگ های گزیده رو هم بنویسم برات که زیاد پولتو خرج این و اون نکنی.
          بهترین شاتگان ریوت
          بهترین هنگان رد ۹
          بهترین مسلسل TMP
          بهترین اسنایپ سمی آتو
          و البته رد ۹ خیلی دیر باز میشه و قبل از اون میتونی تفنگ پانیشر رو بخری اگه بخوای.
          سعی کن جواهراتی که بدست میاری رو یا هم ترکیب کنب تا به قیمت بیشتری بفروشی. از آرپیچی اینا هم استفاده نکن چون جای زیادی رو اشغال می کنه و کارایی هم نداره. سوال دیگه باشه من تلگرامم pooria0071

          • دکتر دمت گرم شات گان از کجا بیارم کلت خالى دوست خوب شماست 😥 😥

            • ........ گفت:

              اول از مهزیار عذر می خوام که اسپم میدم چون خودمم وقتی زیر پستم اسپم میدادن یجوری میشدم 😀 مهزیار خیلی در سبک یازی های سکو وارد و آشناست و بدون شک بهترین منتقدین سبک سکو مهزیاره.
              اگه به تلگرامم مسیج بدی جواب میدم. درباره شاتگان تو اول بازی که میری تو یک دهکده اول زامبی ها رو که کشتی و زنگ کلیسا به صدا درومد بری تو یکی از خونه ها و توی یک کمد ویترینی شاتگان هستش. شیشه غم رو بشکن و شاتگانو بر بدار! 😉

            • ممنون بابت پاسخ گوییت دکتر…بله سید جان تاحالا این شاهکارو بازى نکردم ولى خیلى طرفدار داره از راهنمایى شمام ممنونم .. واقعا چقدر خوبه فناى مایکرو فناى سونى فن هرچى بهم دیگه کمک مى کنن و بأهم مهربونن کاش همیشه همینطورى باشه :yes: :yes: :yes:

  • واقعا ممنون برای زحمت نوشتن مقالهی بسیار خوب :yes: :yes:

  • Resident Evil گفت:

    خیلی ممنون دستت درد نکنه آقا مهزیار خسته نباشی خیلی راهنمایی کاملی بود
    بنظرم لذت بازی اینه که خودت بدون راهنما تمومش کنی

  • s1107 گفت:

    یعنی واقعا کسی هست که در مرحله ای از این بازی گیر کرده باشه … 😐 😐 😐

  • Betilla گفت:

    لذت بازی به اینه که خودت معما رو حل کنی

  • Ramsay گفت:

    مثل اینکه یه پایان مخفى هم داره

  • Retrogamer گفت:

    خیلی زیبا و جامع بود. وقعا زحمت کشیدید دستتون درد نکنه. این گل :rose: هم تقدیم به شما.
    —————
    این فقط برای کسانی است بعضی معماها رو نمیتونن حل کنن و یا فقط میخوان خیلی راحت و زود تموم کنن. :yes:

  • mr.nobody گفت:

    ممنون از توضیحات نویسنده محترم
    بازی‌واقعا عالی بود
    این بازی‌که خیلی راحت بود من اصلا هیچ کجاش گیر‌نکردم 😀 😀 😀 😀

  • یه لپ تاپ برای گیمینگ معرفی میکنید؟قیمتش زیاد بالا نمیخوام باشه بازی ها هم وسواس ندارم رو کیفیت اخر اجرا کنم مثلا gta v رو روی high بسمه اگه کسی اطلاع داره بگه تو گوگل زیاد چیزای جالبی نبود.
    ——————-
    بازیشو چند مرحلشو رفتم ولی هنوز وقت نکردم تموم کنمش

    • SEYED1999 گفت:

      htt?p://www.digik?ala.com/Product/DKP-180327/Acer-Aspire-V15-Nitro-VN7-592G-71SB-15-inch-Laptop/%D9%84%D9%BE-%D8%AA%D8%A7%D9%BE-15-%D8%A7%D9%8A%D9%86%DA%86%D9%8A-%D8%A7%D9%8A%D8%B3%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D9%84-Aspire-V15-Nitro-VN7-592G-71SB
      یا
      htt?p://www.digik?ala.com/Product/DKP-180217/Lenovo-Y5070-L-15-inch-Laptop/%D9%84%D9%BE-%D8%AA%D8%A7%D9%BE-15-%D8%A7%D9%8A%D9%86%DA%86%D9%8A-%D9%84%D9%86%D9%88%D9%88-%D9%85%D8%AF%D9%84-Y5070-L#!/tab-techspecs/
      ((علامت سوال ها رو حذف کن))

  • SEYED1999 گفت:

    این بازی از شاهکار های نسل ۸ هست و داستان بسیار عمیق و جای تاملی داشت و در بیان حقایق بشریت بسیار هوشمندانه عمل کرده بود و به نظر من فراتر از یک بازی بود.
    فضا سازی و جو حاکم بر بازی هم بسیار سنگین و شاهکار بود…
    خلاصه به نظر من این بازی چند سال از زمان خودش جلوتر هست و جزء یکی از بهترین بازی های عمرم…
    نورپردازی و فیزیک و حرکت انیمیشن ها هم که فراتر از شاهکار…
    فقط شاید یکم معما های ساده تری نسبت به ساخته های قبلی این استدیو داشت که اونم زیاد نمیشه ایراد وارد کرد.
    سپاس فراوان بابت قرار دادن راهنمای این اثر هنری زیبا.
    تا الان هیچ بازی ای به جز اینساید اینقدر ذهنم رو درگیر نکرده بود.

  • اینجا در امانه؟ پست مربوط به انیمه ها همه نظرها مخفی شده! 🙁

  • INSIDE 1990 گفت:

    فقط میتونم بگم فریم به فریم بازی شاهکار بود همه چیز بازی درست توی جای خودش قرار داشت و سازنده ها توی هیچ چیز زیاده روی نکرده بودن این بازی یه پتک بود که با تمام قدرت خورد تو سر خیلیا ولی بیشترین اثرش رو برای سازنده هایی داشت که این روزا هنر رو با پول معاوضه کردن و یادشون رفته فلسفه ی یه بازی چی بوده و از هیچ راهی برای خالی کردن جیب گیمر ناآگاه دریغ نمیکنن
    دمت گرم playdead که مثل پسر بچه ی توی بازی هات کوچیکی ولی خیلی قوی هستی

  • Limbo یکی از بهترین بازی عمرم بود.واقعا از هیچی همه چی ساخت ازش پلی دد اما اینو منتظرم ببینم کی میتونم بازی کنم.ولی توصیه میکنم کسی این پستو نخونه .من برا لیمبو این کارو کردم همه مزش رفت.

    • alittttz گفت:

      حتما اینساید رو بازی کن خیلی بازیه پیشرفت کرده نسبت به لیمبو
      من واقعا میتونم بگم موسیقیهاش خیلی به جا کار شده بود و خیلی تاثیر در ادم میگذاشت
      من هنوز پایانشو نفهمیدم چطور شد و اون موجود چسبناک چی بود و اون پسره زنده موند یا نه و هزاران سوال دیگه
      البته یه انتقاد هم ازش دارم شایدم انتقاد نباشه اول بازی مگه اون انسان هارو به وسیله کلاه بدست نمیگرفتی پس چطور اخرای بازی بدون اون کلاه انسان هارو کنترلشون رو بدست میاوردی !
      و یه چیزه دیگه وقتی اون موجود مو بلند تورو به زیر اب اورد یه چیزی بهت وصل کرد و بعدش زنده موند…

  • ULTRON گفت:

    بسیار ممنون مقاله زیبایی بود

  • mahdiar2010 گفت:

    دوستان ، به نظرمن این مخفی شدن نظرات خیلی مسخره هست برای این که اصلا یکی چرت هم گفته باشه ، باید همه ببینند با مخفی کردن که کاری حل نمی شه در ضمن با یه کلیک هم معلوم میشه پس اصلا به چه دردی می خوره؟
    بعضیا هم سو استفاده می کنند

  • Sir Ezio گفت:

    تا حالا این سبک رو بازی نکردم. در ظاهر جذاب به نظر نمیاد. حالا اینو امتحان میکنم ببینم چطوره 🙂 🙂

  • arian azk گفت:

    دوستان ی بازی کوس شهر ب تمام معنی با قیمت بالای ۲۰۰بهم معرفی کنید بخرم دوست دارم دگان بخورم

  • legendboy گفت:

    قطعاً یکی از بهترین بازی های تاریخ گیم و به نظر من برترین بازی سبک پلتفرمر پازل
    معماهای بازی هم کاملاً سختی نرمالی داره و اصلاً جوری نیست کسی گیر کنه سر معماهاش
    داستان فوق العاده درگیرکننده که آدم رو به فکر فرو میبره و گیمپلی روونش واقعاً شاهکاره

  • AliCanna گفت:

    موجودی با موهای بلند را مشاهده می­‌کنید. اگر این موجود به زیردریایی شما برسد، شیشه آن را شکسته و شما را خواهد کشت. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد زمانی که به سمت آن نور بتابانید به شما نزدیک نخواهد شد. به سمت راست حرکت کنید و هر چند ثانیه یک بار به سمت آن موجود نور بتابانید تا کشته نشوید. در بالای اتاق بعدی سقفی چوبی قرار دارد که ظاهرا می‌­توانید آن را بشکنید اما فعلا این کار را نکنید، چرا که استفاده از شارژ زیردریایی باعث خاموش شدن موقتی چراغش می­‌شود و آن موجود شما را خواهد کشت. هنگامی که وارد اتاق شدید، موجود را در اتاق قبلی نگه دارید و به چوب بالای در با دکمه A ضربه بزنید تا بشکند و در بسته شود. حال سقف را شکسته و از آن خارج شوید. به بالا و سمت راست بروید و از آب خارج شوید.
    سلام.من با پی سی بازی میکنم باید ctrl رو بزنم.اونجوری میخوره به دیوار چوبی اون موجود میاد شیشه رو میشکنه.لطفا بگید چیکار کنم؟مرسی

  • royaldemons گفت:

    این بازی چهارده تا معمای مخفی داره که اگه درست خونده باشم،چندتاش توی متن نبود.من این معما هارو به ترتیب اینجا مینویسم.هر جا سیم زرد دیدید نشان دهنده ی اینه که نزدیک به یکیشون شدید.اگه هر سیزده تا رو برید میتونید چهاردهمی رو هم برید.
    اول-وقتی از دست سگا میپرید توی آب.(درمتن بود)برید سمت چپ.وارد غار میشید.سنگ بلند رو بندازید و پل بسازید و دستگاه رو غیر فعال کنید.
    دوم.مزرعه ی ذرته..اینبار همچنان که جلو میرید،دکمه ی گرفتن رو بزنید تا یه در روی زمین پیدا شه.در رو باز کنید و برید پایین و به سمت انتهای اتاق برید و دستگاه رو غیر فعال کنید.
    سوم.وقتی روی سقف در حال حرکت هستید و از سقف بر روی واگن پر از خوک مرده می افتید.اینبار به جای اینکه واگن رو به سمت راست ببرید ،به چپ ببرید و ازش بالا برید و یه تیکه از چوب رو بکنید و برید داخل.از طناب بالا برید و به دستگاه برسید و غیر فعالش کنید.
    چهارم.انداختن گاوصندوق.(در متن بود)وقتی گاوصندوق رو پایین انداختین،خودتون پایین برید و به سمت چپ و وارد سواخ ایجاد شده بشید.سمت چپ یه سیم میبینید که وارد دریچه ای شده.این سیم زرد رنگ همون نشانه اس.دریچه رو باز کنید و وارد بشید.
    پنجم.وقتی روی پشت بام ها حرکت میکنید و به یک لوگوی نوشته ی خراب میرسید.(در متن بود)وقتی از سقف سر خوردید و میله رو گرفتید به جای بالا رفتن بر روی نردبون سمت چپتون بپرید،پایین برید و دستگاه رو غیر فعال کنید.
    ششم.(در متن بود)وقتی در رو برای زیردریاییتون باز کردید و دوباره سوارش شدید و زیر دریایی رو به اون طرف پرت کردید،به جای بالا رفتن پایین برید و در قرمز رنگ رو بشکنید و بعد نرده ها رو دنبال کنید و پایین برید،اینجا کابل زرد رو میبینید.جسم مکعبی رو تکون بدید و برید پایین و سمت چپ و بعد بیایید بالا تا برسید به نردبون.به دستگاه وصل بشید.آدم نمای اول رو بندازید روی زیردریایی.از دستگاه جدا بشید و با زیر دریایی برید به سمت دستگاه دوم.با کمک پرش زیردریاییتون آدم نما رو به دستگاه وصل کنید و بعد خودتون به دستگاه اول وصل بشید.به کمک آدم نمای سوم دستگاه رو غیر فعال کنید.
    هفتم.وقتی موجود دریایی رو -من بهش میگم پری دریایی-پشت در زندانی کردید،به سمت سقف چوبی برید و اون رو با زیر دریایی بشکنید اما به جای رفتن به راست،برید چپ.انتهای این قسمت به یه سری لوله و فلز میرسید که به دیوار وصله.باید دوبار محکم بکوبونید بهشون تا یه نردبون ظاهر شه.برید بالا و دستگاهو غیر فعال کنید.
    هشتم.معمای بیست آدم نما.وقتی به کمک آدم نما ها به بالای مخزن رفتید و از آنجا به سمت پمپ بالا بر رفتید و سه آدم نمای در محفظه ی آویزان را آزاد کردید،به سمت راست بروید و وقتی از سد چوبی پایین پریدید،به کمک آدم نماها چوبی از سد کنده و وارد آن شوید.از نردبان پایین بروید.مشعل را بگیرید و به چپ بروید.اینجا باید گرگارو بترسونید .به محض اینکه دستگاه رو از کار بندازید،گرگا فرار میکنن.
    نهم.وقتی در گرد رو باز کردید؛وارد آب میشید.اینجا باید سریع برید سمت راست تا پری دریایی شمارو نگیره.ولی باید برید سمت چپ.برای این کار اول خودتون رو به سمت راست برسونید.روی سکو برید سمت راست.بپرید توی آب ولی پایین نرید.بذارید پری دریایی بیاد دنبالتون.سریع از آب در بیاید بیرون و برید سمت چپ و بپرید تو آب.سریع به سمت پایین و چپ شنا کنید و برید بالا و دستگاه رو غیر فعال کنید.
    دهم.بعد از پری دریایی عجیبی که کمک میکنه بتونیم زیر آب تنفس کنیم.(در متن هست) وقتی وارد اتاق های غرق شده شدید و ازش خارج شدید به جای بالا رفتن بیای پایین.سمت چپتون یه در هست که باید از وسط باش کنید و بعد از بالا بازش کنید.وارد در بشید و اینجا دستگاه رو پیدا میکنید.
    یازدهم.وقتی به نور رسیدید که باید اهرم رو بچرخونید تا زیرسایه اش قرار بگیرید؛از نردبون بالا نرید.اهرم رو راست بکنید.برگردید سمت چپ و برید تو آب و شنا کنید و برید سمت راست و حالا انتهای اهرم که توی آبه رو میبینید.دستگاه روی این بخشه.
    دوازدهم.این بخش از بازی اونجاس که آدم نماها بالای اتاق معلق هستند.وقتی پمپ رو فرستادید طبقه ی بالا،خوتون هم بالا رفتید.پمپ رو سمت راست بکشید و بذاریدش زیر دکمه ی قرمز رنگ و با فشار دادن اون دکمه در رو باز کنید.دوباره پمپ رو روشن کنید و دکمه رو فشار بدید تا در بسته شه.قبل از اینکه بسته شه از روی پمپ معلق در هوا بپرید روی سطح.دستگاه رو غیر فعال کنید.
    سیزده.این معما در جایی اتفاق میافته که شما با استفاده از آسانسور آدم نماها رو به بالاترین طبقه میبرید و به سمت چپ میرید.اینجا وقتی همه ی اونا رو پایین انداختید،با یک یا چندتاشون برید تو آسانسور و سریع دکمه رو بزنید تا بقیه نتونن بیان.حالا وقتی بقیه ی آدم نماها روی سقف آسانسور قرار گرفتن دوباره آسانسور رو بالا ببرید.ازش خارج شید و به سم راست برید.پشت ستون مشکی از آدم نماها کمک بگیرید و بالا برید تا به اتاق جدیدی برسید.حالا به آدم نماهای دوم میرسیدبه سمت چپ برید اینجا دستگاه هست با کمک آدم نماها اونو غیر فعال کنید.
    چهاردهم.اگه همه ی سیزده تارو پیدا کردید،این آخری هم میتونید پیدا کنید.وقتی از اونجا خارج شدید و از روی پل رد شدید،میپرید روی نردبون ولی پایین نرید برید بالا و از اونجا وارد جسم گرد بشید و دکمه ی نگه دارتون رو بگیرید تا رنگ چراغا عوض شه و وقتی خاموش شد بیاید بیرون.

به امید یک خوشه نور… | راهنمای قدم به قدم بازی Inside - گیمفا
به امید یک خوشه نور… | راهنمای قدم به قدم بازی Inside - گیمفا