معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا

معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands

Unknown
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا

هنوز از فرآیند توسعه‌ی دقیق بازی جدید یوبی‌سافت چیز خاصی نمی‌دانیم. اما این‌که چگونه ایده‌ی ساخت این اثر به ذهن سران یوبی‌سافت خطور کرده را خیلی راحت می‌شود پیش‌بینی کرد و حداقل در یک موضوع می‌توان مطمئن بود؛ این‌که نسخه‌ی جدید «گوست ریکان» ترکیبی است از همه‌ی عناصری که یوبی‌سافت در پردازش‌شان نقش داشته است؛ از کوآپ بازی بگیرید تا جهان‌باز بودن و مناطق وسیعش که به‌آسانی می‌شود نمونه‌هایش را در باقی بازی‌های این کمپانی دید. در حقیقت، این‌طور به‌نظر می‌رسد که یوبی‌سافت تعدادی از مؤلفه‌های شناخته‌شده‌اش را در مخلوط‌کن ریخته و با مخلوط کردن‌شان، معجون مخصوص جدیدی به‌وجود آورده که اکنون آن را به اسم Ghost Recon: Wildlands می‌شناسیم. در ادامه با پیش‌نمایش بزرگ‌ترین بازی جهان‌آزاد یوبی‌سافتی‌ها، همراه گیمفا باشید.

این مجموعه‌ی شوتر تاکتیکی، گوست ریکان، همیشه به‌خاطر بخش کوآپ سرگرم‌کننده‌اش شناخته می‌شود که مخاطبان را با تیمی کوچک به دل عملیاتی گسترده می‌فرستد تا دشمنان‌ — که توسط هوش‌ مصنوعی کنترل می‌شوند — را از بین ببرند. دامنیک باتلر (Dominic Butler)، سرپرست طراحان، عقیده دارد که نسخه‌ی جدید این سری اولین شوتر تیراندازی است که از اول تا آخرش را می‌شود به‌صورت چهارنفره انجام داد. او پیرامون ماهیت این بازی توضیح می‌دهد: «بازی طوری طراحی شده است تا از شروع تا انتهای آن بتوانید به‌ شکل تک‌نفره آن را انجام دهید و در این زمان، این هوش مصنوعی‌ است که بقیه‌ی هم‌تیمی‌هایتان را کنترل می‌کند. اما دوستانتان هم می‌توانند وارد ماجرا شوند و قادرید تا بدون هیچ محدودیتی، ادامه‌ی بازی را با دوستانتان [در بخش کوآپ] انجام دهید.»

Ghost Recon: Wildlands در یک کشور محصور واقع در آمریکای جنوبی به نام بولیوی جریان خواهد داشت؛ جایی‌که تعدادی کارتل مواد مخدر مهاجرت کرده‌اند و با فعالیت‌های ضدقانونی‌شان تمام آن کشور را در دست خود گرفته‌اند. این بار جریان بر سر این نیست که تعدادی دلال مواد مخدر در جنگل‌هایی پنهان شده‌اند یا یک موضوع فساد‌آمیز کوچک به‌وجود آمده، بلکه جریان درباره‌ی جدال گروه «اشباح» — که در نقش‌شان هستیم — با کارتل «سانتا بلانکا» (Santa Blanca) است؛ یعنی مبارزه با بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های کوکائین در جهان. پرسش اینجاست که چرا سازندگان، کشور بولیوی را به‌عنوان مقصد جدید بازی انتخاب کرده‌اند؟ باتلر پاسخ می‌دهد: «برگ کوکا هسته‌ی فرهنگی آن کشور است. شما می‌توانید در همه‌جا آن برگ‌های کوکا را [در بولیوی] پیدا کنید. مردم از آن به‌عنوان داروهای گیاهی یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا و بسیاری چیزهای دیگر استفاده می‌کنند. البته با توجه به سریال «برکینگ بد» فهمیدیم که این‌جور چیزها هم به‌راحتی می‌توانند تبدیل به کوکائین شوند.»

maxresdefault

این بازی به مدت سه سال است که در دست توسعه قرار دارد.

درحالی‌که در جهان امروزه می‌بینیم تولیدکننده‌ها، کوکائین را با پنهان‌کاری زیاد و دور از چشم مردم می‌سازند، کارتل سانتا بلانکا مواد مخدرش را با رفتاری گستاخانه در مکان‌های عمومی و اغلب با کمک دولت تولید می‌کند. باتلر می‌گوید: «آن‌ها با شجاعت تمام دیگر دست به تولید در مکان‌های مخفی نمی‌زنند. سانتا بلانکا در این صنعت میلیاردی، کارش را کاملاً آشکار و در چشم‌اندازهایی باز انجام می‌دهد.»

تمرکز بازی روی بخش کوآپ، باعث شده تا چالش‌هایی در سطح روایت بازی به‌وجود آید، ولی دامنیک باتلر معتقد است که این موضوع سبب بهتر شدن بازی شده است. او می‌افزاید: «البته که در بازی یک داستان وجود دارد، اما بخش کوآپ بازی جدا از خط داستانی و روایی بازی نیست و در همان روند اصلی بازی می‌توانید [به‌صورت تک‌نفره یا با دوستان] پیشروی کنید.»

این نسخه از همان شروع به صورت جهان‌باز خواهد بود و کاربرها در هر کجا که می‌خواهند می‌توانند قدم بگذارند. هدف بازی‌کننده‌ها در این دنیای وسیع، ترور سرپرست این کارتل مواد مخدر است که او را با اسم El Sueño می‌شناسیم. برای این عمل، مخاطبان نخست باید هر چهار ستون اصلی کارتل را نابود کنند؛ یعنی محل تولید کوکائین، قاچاق، امنیت و نفوذ سیاسی‌شان. تهیه‌کننده‌‌ ارشد بازی، نورالدین عبود (Nouredine Abboud)، درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «اهداف طولانی و بلندمدتی به شما داده می‌شود،‌ اما برای رسیدن به این اهداف از هر راهی که دوست دارید می‌توانید وارد عمل شوید. جهان‌باز بودن بازی با کامل‌ترین شکل، حس و حال یک گوست ریکان واقعی را به مخاطب القا می‌کند. برای ما، جهان‌باز کردن بازی مانند تکاملی است در این مجموعه به‌وجود آورده‌ایم.»

هیچ اسکریپت و سناریوی خاصی برای بازی نوشته نشده است و روایت بازی هم کاملاً غیرخطی خواهد بود، حتی میان‌پرده‌‌ای هم جهت پیشبرد روایت قصه وجود ندارد؛ یعنی همان‌طور که مشخص است، با عنوانی مواجه‌ایم که بیش‌تر از همه گیم‌پلی‌محور است تا این‌که قصه‌گویی بزرگی داشته باشد. به‌سبب آزادی عمل بسیار بالایی که بازی به مخاطبان ارائه خواهد داد، هیچ‌گاه مخاطبان با یک وضعیت دو بار روبه‌رو نخواهند شد؛ به‌خاطر همین موضوع‌، تجربه‌ی دو نفر از بازی به‌طور کامل تفاوت خواهد داشت. عبود اضافه می‌کند: «ما گوست ریکان را با خلق نقشه‌ای وسیع، زیبا و پویا وارد مسیر جدیدی کرده‌ و دست به ساخت جهان‌آزادی زده‌ایم که نسبت به «انتخاب» کاربرها واکنش نشان می‌دهد. صرف نظر از این‌که می‌خواهید بازی را تک‌نفره انجام دهید یا چندنفره، هیچ‌وقت دو بار با یک وضعیت روبه‌رو نمی‌شوید؛ زیرا شاهد امکانات شگفت‌انگیز و آزادی خلاقانه‌ای خواهید بود که تجربه‌های شخصی و منحصربه‌فردی برای هر بازی‌کننده به‌وجود می‌آورد.»

gr 1

برخلاف نسخه‌های قبلی، این بار می‌شود به انجام مأموریت‌های فرعی بسیار زیادی مشغول شد و همین‌طور می‌‌توان با افراد غیرنظامی یا گروهک‌های دیگر ارتباط برقرار کرد؛ حاصل این عمل، باعث تغییراتی در دنیای بازی شده و سبب تغییر چگونگی رسیدن کاربرها به اهداف مورد نظر می‌شود.

عبود می‌افزاید: «حتی من در جایگاه تولیدکننده‌‌ و با صرف سه سال زمان برای توسعه‌ی این بازی، به‌سختی با یک وضعیت دو بار روبه‌رو شدم. همچنین فکر می‌کنم که بازی‌های آینده به این سمت سوق داده خواهند شد. البته ما می‌خواستیم که چنین شیوه‌ای را از سال‌های قبل انجام دهیم، اما [با توجه به سخت‌افزارها] این امکان غیرقابل انجام بود. ولی اکنون برای اولین بار ما سخت‌افزارهایی داریم که این امر را میسر می‌کند. پرسش اینجاست که آیا بازی‌های ازپیش‌تعیین شده عمرشان دارد به پایان می‌رسد؟ جوابی ندارم، اما هسته‌ی اصلی کاری که داریم با گوست ریکان انجام می‌دهیم این است که کنترل کاملی به مخاطب داده و آن‌ها را از مسیرهای خطی دور نگه داریم.»

بازی‌کننده‌ها به انواع و اقسام اسلحه‌های متفاوت و شخصی‌سازی‌های گوناگون برای سلاح دسترسی دارند؛ از کلت‌های کمری گرفته تا تک‌تیراندازها و اسلحه‌های اتوماتیک و مرگ‌بار دیگر. حتی اگر از پوشش کاراکترتان هم خسته شدید، تی‌شرت‌، کلاه و لباس‌های مخصوص دیگری هستند تا ظاهر جدیدی به کاراکتر بدهند. اما بخش مهم دیگر بازی، مبارزات مبتنی بر ماشین‌ها و جیپ‌های جنگی است. می‌شود سوار وسایل نقلیه‌ی بسیاری شد و حتی بالگردها هم در اختیار کاربرهاست تا راحت‌تر بتوانند دشمنانشان را دنبال کرده و در دنیای بزرگ بازی جابه‌جا شوند. علاوه بر همه‌ی این وسایل نقلیه، کاربرها از قایق هم برای گشت‌وگذار و انجام مأموریت‌ها می‌توانند استفاده می‌کنند. عبود می‌افزاید: «چون با جهان‌باز غول‌پیکری مواجه‌اید، بازی امکانات تاکتیکی بسیاری هم در اختیارتان می‌گذارد. نه‌تنها در زمینه‌ی انتخاب سلاح آزادی عمل کاملی دارید، بلکه در انتخاب موقعیت فیزیکی حمله هم آزاد هستید. مسیری که برای قلع و قمع اهداف پیش می‌گیرید، این‌که در چه زمانی از روز سراغ مراحل بروید یا سوار چه ماشینی شوید، همه‌اش دست خودتان است؛ برای همین است که ما روی جهان‌آزاد وسیع تمرکز کرده‌ایم.»

۳۰۸۰۱۲۲ gameplay e3 ghostreconwildlands gunsblazing gs

با انجام مراحل و کسب امتیاز تجربه‌ی کافی، می‌شود وسایل و اسلحه‌ها را تا جای ممکن ارتقا داد.

این‌که در چه ساعتی از روز و در چه آب و هوایی مأموریت‌ها را شروع کنید، بستگی به تصمیم مخاطب است. اما باید در نظر داشت که شب یا ظهر بودن هوا نتیجه‌‌هایی روی نحوه‌ی بازی کردن مخاطب می‌گذارد. یوبی‌سافت در بلاگش درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «واضح است که شروع عملیات در یک روز کاملاً آفتابی، باعث می‌شود تا دشمنان هم با توجه به روشنایی هوا شما را راحت‌تر شناسایی کنند. ولی [مزیت] هوای آفتابی و ظهر آنجاست که شخص یا اشخاص هدف در محیط‌های باز هستند و به‌ همین علت، راحت‌تر می‌توان به اهداف دسترسی پیدا کرد. از طرف دیگر، هوای تاریک سبب پوشش بیش‌تر بازی‌کن از دید دشمن‌ها شده ولی به‌طور بالقوه برای رسیدن به هدف باید راه دشوارتری را پیمود.»

گوست ریکان جدید بزرگ‌ترین جهان‌آزاد یوبی‌سافت است که از نُه اقلیم و محیط متفاوت بهره خواهد برد؛ مانند محیط‌های جنگلی، کویری، بیابانی و برفی. سازندگان برای خلق محیط‌ها و نقشه‌ی بازی، یک تیم تحقیقاتی را همراه با جمعی از ارتش بولیوی به جنگلی واقع در آمریکای جنوبی فرستاده‌اند تا بهتر بتوانند نقش برگ و گیاه کوکا را در فرهنگ بولیوی درک کنند که چگونه هم برای مقاصد مذهبی و هم برای مقاصد تولید مواد مخدر استفاده می‌شوند. تامی فرانسوا، معاون یوبی‌سافت، طی صحبتی در جریان همایش دایس ۲۰۱۶ در این خصوص می‌گوید: «هنگامی‌که می‌خواهید جهانی تازه را ایجاد کنید، فقط نباید به خواندن کتاب‌ها [درباره‌ی آن جهان مقصود] اکتفا داشته باشید. برای ساخت آن جهان، باید خودمان را در آن غوطه‌ور کنیم؛ چگونه این کار را انجام می‌دهیم؟ با بلند شدن از پشت میزهای کامپیوتر و سفر به محیط‌ها و استشمام چمن‌ها.» البته این اولین باری نیست که یوبی‌سافت دست به چنین عملی زده و آن‌ها پیش‌تر نیز چنین کاری را برای خلق نقشه‌های «فارکرای ۴» و «دیویژن» انجام داده‌اند.

tom clancys ghost recon wildlands 1024x576

فرقی ندارد می‌خواهید با پرش از بالگرد و چترنجات بروید سراغ اهداف یا با ماشین‌ و موتورها و ده‌ها راه دیگر. بازی از هر جهت می‌خواهد دست مخاطب را برای پیشبرد در مراحل باز بگذارد و این بزرگ‌ترین وجه تمایز Ghost Recon: Wildlands نسبت به نسخه‌های قبلی‌اش است.

از جهتی دیگر، اریک کیوزن (Eric Couzian) که وظیفه‌ی کارگردانی بازی را به‌عهده دارد نیز درباره‌ی این‌که چرا گوست ریکان جدید را جهان‌باز ساخته‌اند دلایلی را ارائه داده و از آن به‌عنوان دنیایی بسیار پویا یاد می‌کند. وی درباره این موضوع می‌گوید: «ما می‌خواهیم احساس هیجانِ ناشی از اکتشاف [جهان بازی را] به مخاطبان انتقال دهیم. این یک دنیای بسیار استوار است و ما می‌خواهیم تا آنجا که ممکن است کاملاً واقعی باشد، حتی تیمی [از سازندگان] را به مدت دو هفته به بولیوی فرستادیم و صحبت‌های زیادی با کارشناس‌ها انجام دادیم؛ از جمله مشاورهای نظامی و گیاه‌شناس‌ها و بنابراین با یک محیط زنده طرف هستیم. همه‌ی دشمن‌ها و مردم عادی زندگی و مذهب خودشان را دارند. البته هیچ اسکریپ و سناریویی به‌طورکلی در بازی گنجانده نشده است؛ زیرا باور داریم که هر بازی‌کننده نسبت به دیگری تجربه‌ی متفاوتی خواهد داشت. این چیزی جدید برای صنعت بازی‌هاست، یک جهان‌آزاد منحصربه‌فرد، یک شوتر تاکتیکی کوآپ.»

البته اریک کیوزن و عبود تنها کسانی نیستند که از جهان‌آزاد شدن گوست ریکان دفاع می‌کنند و حتی مدیر اجرایی یوبی‌سافت، جانِس مالِت (Yannis Mallat)، نیز جهان‌آزاد کردن گوست ریکان را به‌نفع آن می‌داند. او اعتقاد دارد که بازی‌های جهان‌آزاد در حال پیشرفت و تسلط بیش‌تر روی بازار هستند؛ مخصوصاً عناوینی که مکانیزم‌های گوناگونی را ترکیب کرده‌اند؛ مانند دشمنان هوشمند، اکوسیستم‌ها، استفاده از چرخه‌ی روز و شب و تمرکز روی کوآپ‌. مالت می‌گوید: «پنج‌ عدد از پرفروش‌ترین‌ بازی‌های سال پیش، عناوین جهان‌آزاد بوده‌اند. شایان ذکر است که بازی‌های دیگری مانند «ویچر» و «متال گیر سالید» جهان‌شان را گسترش داده و جزو بازی‌های جهان‌باز قرار گرفتند. ما نیز به‌سراغ دنیاهای بزرگ و پیچیده‌ای خواهیم رفت که آزادی و تجربه‌ی بی‌نهایتی به مخاطبان ارائه می‌دهد.»

در تاریخ هفتم مارس ۲۰۱۷، Ghost Recon: Wildlands برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود و می‌توانید متفاوت‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین نسخه‌ی گوست ریکان را — که اسم بزرگ‌ترین بازی جهان‌آزاد یوبی‌سافتی‌ها را به‌دوش می‌کشد — با دوستانتان به صورت کوآپ و حتی تک‌نفره تجربه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • INJURED گفت:

      فارکرایی جدید با چاشنی سوم شخص و بسیار زیباتر.
      امیدوارم بتونه موفق بشه هر چند در غیر اینصورت هم ارزش بازی کردن داره.
      بسیار عالی آقایی بهرامی لذت بردم و موفق باشید.

    • OLDKRATOS گفت:

      شکست بزرگ برای این مقاله اسم بهتری بود
      اندکی چشم هارو درویش کنید به بی محتوا بودن و فغر محتوای این بازی پی میبرید.عنوان جهان بازی که ٣ سال در دست توسعه باشه معلومه میخواد چکار کنه

      • AJAY GHALE گفت:

        خب یه وقت هست که ۱۰۰ نفر رو یه بازی به مدت ۴سال کار میکنن یه وقت هم هست که ۲۰۰۰ نفر به مدت۳ سال رو یه بازی کار میکنن الان کدوم بی محتواتر هست؟(البته منظور من رو این بازی نیست کلی میگم)

        • _LoveGame_ گفت:

          خوب من الان چند تا از تریلر های این بازی رو رفتم نگاه کردم گرافیک خیلی خوبی داشت نسبت به این عظمت که سازندگانش گفتن رانندگی و شونتینگ و مخفی کاریش همگی خوب و قانع کننده بودن ولی از مشکلات تو ذوق زن بازی هوش مصنوعی خیلی ضعیف مردم عادی و هوش ضعیف دشمنا بودش به طوری که مردم عادی هیچ واکنشی نداشتن فقط موقعه درگیری ها فرار میکردن واسه یه بازی که میخاد ۲۰۱۷ عرضه شه یه همچین چیزی اصلا توجیه نداره بازی هم به کلی داستان نداره یعنی اصلا اگه بخان هم نمیتونن داستان بسازن واسه یه همچین سبکی و بازی باید گیم پلی کامل و جذابی رو تحویل بده وگرنه فکر نمیکنم همچین جالب به نظر بیاد و شکست میخوره مورد دیگه اینکه فکر میکنم بازی رو اگه تک نفری بری بعد ۷ ۸ ساعت خسته کننده شه ولی خوب اگه از قابلیت کو اپ استفاده کنی و با دوستان بازی کنی واقعا لذت بخشه خلاصه باید منتظر موند و دید که چه میکنه متاشم به طور قطعی میگم بین ۷۵ تا ۸۵ میشه

          • FDM.Pro گفت:

            خدا وکیلی یا شما تازه کاری یا درس نمیگیری. بعد از اون همه فجاحتی که UBI توی بازی هایی مثل The Division و watchdogs و Rainbow و تمام بازی های جدیدش مخصوصا farcry4 به وجود آورد بازم میگی رفتم تریلر بازی رو دیدم !!!!!!!!!! یعنی چی واقعا از تریلر بازی های UBI سافت میخوای بازی رو بخری ؟؟؟؟ برو کل اینترنت نگاه کن کدوم یکی از بازی هایی که جدیدا UBI سافت زده شبیه تریلرش هست ؟؟؟ WatchDogs ??? دیگه اوج خرابکاریش که توی the Division مشخص شد. تا بازی نیاد تا گیم پلی بازی بعد از انتشار دیده نشه نمیشه تصمیم گرفت که بازی خوب هست یا نه همین الان این بازی توی سطح بتا هست و یه سری دارن تستش میکنن به شدت گله دارن از گرافیک پایین بازی نسبت که تریلر ها و مشکلات دیگه بازی (البته اکثرا به گرافیک ربطی نداره و گیم پلی هست مثل شلیک اسنایپر ها که زمان رسیدن گلوله رو نداره و به محض شلیک گلوله اصابت میکنه بدون در نظر گرفتن فاصله) ولی با این وضع UBI باید صبر کرد و نسخه خروجی رو دید.

            • ubisoft-fan گفت:

              داداش یا شما متوجه نیستی یا خودتو زدی به اون راه.فارکرای ۴ بهترین شوتر شد رینبو ام که همه در جریان عالی بودنش‌هستن دیویژن ام بازی انلاین بسیار با کیفیتیه واچ داگزم برای شرو عالی بود. :pissedoff:

            • _LoveGame_ گفت:

              داداش منم همین هارو میخاسم بگم گفتم حالا یه سری میان منفی میدن میگن نیومده چه طور داری در مورد بازی بد میگی در بهترین حالت اگه یوبی مثل قبل نباشه اون چیزایی که گفتم رو داره باز بازی

            • FDM.Pro گفت:

              چیزی که مهم هست دروغ گفتن UBI هست. میگه من با این گرافیک و با این قابلیت ها میزنم با کلی تریلر و .. نشون میده خوب که Hype شدی یه چیزی میزنه که فقط دهنت بسته بشه. ولی اون یک سوم امکاناتی رو که خودش گفته بود رو داره.
              مهم دروغ گفتن هست.
              بازی فارکرای ۴ و حتی ۳ به اون چیزی که قبل از انتشار بازی گفته بودن حتی شبیه هم نبود کافی بری توی تریلری که توی E3 برای نسخه ۴ این بازی نشون دادن بررسی کنی حتی توی نسخه انتشار یافته طراحی محیطی رو که توی E3 نشون دادن شبیه اش هم نساخته بودن یک بازی کاملا معمولی ولی با چاشنی فارکرای ۳ و داستانی مزخرف.
              من هم بازیهای فارکرای و اکثر بازی های UBI رو بازی کردم نمیگم بد بود ولی چیزی که ادم رو عصبی میکنه دروغ گفتنشون هست. همون چیزی رو به من نشون بده که ساختی نه یه چیز کاملا اسکریپت شده.

    • الان یه بابایی میاد میگه از رو تریلراش فهمیدم خیلی داغونه و…. :evilgrin: :evilgrin: :hypnotized:

    • Shervin گفت:

      این بازی از لحاظ گرافیک و رانندگی عالی هست ولی به علت هوش مصنوعی افتضاحی که تو تریلر E3 دیدم اصلا مشتاق نیستم این بازی رو بخرم مگر این که هوش مصنوعی تو نسخه ی اصلی بهتر شده باشه که این از ubisoft بعیده

  • امیدوارم این بازی موفق بشه و برگی دیگه به دفتر افتخارات نسل ۸ اضافه کنه.

    • AMIR.PC73 گفت:

      افتخارات این نسل نسبت به نسل قبل برگه A4 هم نیست چه برسه به دفتر

      • دقیقا
        لیست بازی های خوب نسل تا به این جا:
        UNCHARTED 4
        FORZA HORIZON 3
        FORZA MOTORSPORT 6
        WITCHER 3
        اگه بازی دیگه ای مد نظرتونه در فیمت پاسخ دادن بنویسید

        • Amir گفت:

          اگه نخواییم ریمستر حساب کنیم…
          انصافا :
          Tomb Raider
          Mafia(متاش بد شد ولی بازیه خوبیه به نظر من)
          Blood Borne
          Metal(مراحلش کسل کننده بود)
          اینا هم جزء خوبای این نسل بودن 🙂
          ولی یه چیزی که بخواد شگفت زدمون کنه فقط
          Witcher بود و Unch4 :pray: :worship:

          • AMIR.PC73 گفت:

            منو فقط و فقط بلادبورن شگفت زده کرد . وگرنه نمونه آنچارتد و ویچر رو نسل قبل داشتیم فقط تغییراتی توشون ایجاد شده بود

            • TheWhiteWolf گفت:

              بتمن آرخام نایتم یکی از بهترین بازیای نسل تا به اینجا بوده . اما حقشو بدجور خوردن تو نمرات (حقش بالای ۹۰ بود) .
              گیرز ۴ هم با توجه به گیم پلیاش بازی خوبی بنظرمیرسه که بنظرمن اونم نمراتش خیلی نسبت به خود بازی پایینه …

            • T.M گفت:

              کاملا موافقم :yes:
              البته گیرز ۴ رو هنوز بازی نکردم ولی این دو بازی های شاهکاری بودن که بخاطر یکی دوتا اشکال در حقشون ظلم شد.
              مثلا تنها اشکال بتمن نبود یه باس فایت درست و حسابی تو بازی بود !

            • FDM.Pro گفت:

              من گیم پلی گیرز ۴ رو دیدم یه شاهکار هست و نمونه نداره گرافیک بالا و درگیری های نفس گیر. به نظر من که شاهکار هست تنها دلیلی که هنوز بازی رو نخریدم اینکه روی ویندوز مشکل داره و باید روی درایو ویندوز نصب بشه یعنی حدود ۷۳ گیگابایت روی درایو ویندوز و به هیچ وجه نمیشه فایل هاش رو جابجا یا تغییر داد(مثل اینکه این مربوط به UWP میشه که اجازه نمیده فایل ها رو دستکاری کنی و یا مکان نصبشون غیر از درایو ویندوز باشه). ولی به نظر من ارزش خرید رو داره.

        • ایدن گفت:

          بازی های خوب که خیلی زیادن.حتی عالی هم خیلی زیاده! اینایی که شما گفتی شاهکارن!
          میتونم بهشون اور واچ و اینساید و بلادبورن و متال گیر و دراگون ایج و دارک سولز ۲ و ۳ و ریمن لجندز رو اضافه کنم.
          نمیتونم یه لیست از بازی های عالی رو بنویسم چون انقدر تعدادشون زیاده که ممکنه با نام نبردن یک بازی انحصاری طرفداراش پوست کلم رو بکنن 😀 :yes:
          ———————————————————————
          خب در مورد ghost recon wildlands
          این بازی تمرکزش روی گیم پلی هست و داستانش از پیش معلوم شده!متاسفانه منتقدین از نبود یه داستان عالی توی یه بازی نمره زیادی کم میکنن به خاطر همین انتظار متای بالایی ندارم 😀 خب بازی محیط های مختلفی داره از برفی گرفته تا دشت و بیابون و جنگل!وسایل نقلیه هم که زیادن هم تانک هم یه ماشین معمولی هم هلی کوپتر هم قایق هم …!
          سیستم شخصی سازی هم بسیار گستردست!هر بخش از سلاح رو میشه به گفته سازندگان بازی با صد ها قطعه میشه شخصی سازی کرد!خود سلاح ها هم بسیار زیاد متنوع هستن که همین هم باعث گسترده شدن گیم پلی میشه!مثلا یه بار مرحله رو با اسنایپر بری یه بار با یه کلت کمری معمولی یه بار با … .
          به هر حال برای بازی ای که یه داستان خوب پشتش نیست گیم پلی مهم ترین چیزه و باید به بهترین نحو بهش پرداخته بشه که اینطور که معلومه شده! فقط باید امیدوار باشیم طراحی مراحل هم خوب باشه و مثل اکثر بازی های جهان باز خسته کننده نشه! گرافیک بازی نسبت به وسعت بسیار زیاد محیط عالیه.در مورد صدا گذاری و … هم باید بعد از منتشر بازی حرف زد.
          امیدوارم این بازی هم مثل نسخه های قبل یک شوتر سوم شخص تاکتیکی عالی بشه! :yes:

        • RAINBOW SIX گفت:

          داش bloodborne و dark souls 3 پس خیارن؟!؟!؟ ?:-) ?:-)

        • Im Joel گفت:

          UNCHARTED 4
          FORZA HORIZON 3
          GEARS OF WAR 4
          WITCHER 3
          DARK SOULS 3
          BLOODBOME
          به ترتیب بهترین های نسل هشتم هستن

        • HUNTERsCREED گفت:

          بخوایم متارو در نظر بگیریم که خب حقیقتن باید همینکارو کنیم برای خیلیا متا مهم نیس اما این حقیقته اصلیو پنهان نمیکنه که متا بسیار مهمه و دید به متا توی نسل های مختلف هست که تغیز میکنه
          الان تقریبن سه سال از نسله ۸ میگذره و باید قبول کنیم که نه عملکرده عالیی داشته و نه خیلی ضعیف
          صد در صد هنوز به عملکرد نسل هفت نرسیده اما نگاه کنید که نسل هفتو اگر از ps3 شروعش رو در نظر بگیریم میشه ساله ۲۰۰۶ و توی این ۴ یال بازیایه خیلی زیادی نبودن که شاهکار و بی نقص بدونیمشون به جز چند استثنا مثله uncharted 2 و assassins creed 2 !
          عملکرده نسله ۸ تا به اینجا هممون میدونیم که به خوبیه نسله ۷ نبوده اما شاید هنوز هم وقت باشه برای نسله ۸ که خودشو نشون بده و بخواد کاری کنه عملن باید توی سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خودشو نشون بده اگر اون موقع هم عملکردی مثله الان داشت دیگه هممون باید قبول کنیم که نسله ۸ اصلن ور حده نسله ۷ نبوده ولی فعلن سه سال از نسله ۸ میگذره و عملکردش به خوبیه سه ساله اول نسل ۷ بوده اما نه به اندازه کل نسله ۷ شاید در این دو سه سال باقیمونده ما شاهد ریلیز بازی های موفقو شاهکاری مثله بازی های نسله هفتم باشیم و امیدوارم همینطور باشه
          حالا لیسته بازیهایی که توی این نسل عملکرده خوبی داشتن و تعدادشون برای سه سال نه زیاده و نه خیلی کم :
          Metal gear the phantom pain
          Batman arkham knight
          Bloodborne
          The witcher wild hunt
          Uncharted 4
          Forza horizon 6
          Forza motorsport 6
          Rise of the tomb raider
          به غیر ازینا بازی های خوبه دیگه ای هم بودند که من خودم به شخصه خیلی دوسشون دارم اما کاملن بی نقص و عالی نبودند و متای بالای ۹۰ نداشتند اما بازیایه خوبی نظیر halo 5 و gears 4 هم هستن

        • dying light
          batman
          unity
          bloodbourne
          mafia 3
          infamous
          و مظلوم ترین بازی جهان که از نظر من حتی ارزش خرید ps4 هم داشت
          order 1886 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥
          و بهترین بازی آنلاین تمام نسل ها: rainbow six

          • 2K.Firaxis گفت:

            یونیتى رو از لیست استفهام انکاریت در بیار که فقط و فقط بخاطر ایرادات فنى کوبیده شد اونم نه گرافیک بصرى و طراحى هنرى! بلکه اشکالات جانبى از قبیل افت فریم و باگ همین و بس
            بلاد اونجا چى میگه 😐

    • Amir گفت:

      داداش برگی دیگر؟؟!! 😐 ?:-) ?:-)
      کل افتخارات این نسل فکر کنم به تعداد ۱۰ تا هم نیست….
      _______________________________________________
      ایشالله که یوبی به این یکی گند نزنه و یه چیز خوبی بده :worship:

  • nob گفت:

    قصد کوبیدنه بازی و منفی گرفتن نیست ولی کمی واقع گرانه بهش نگاه بشه بد نیست از اونجای ک هنوز جای زخم واچ داگز رینبو دویژن خوب نشده از الان مشخصه ک با ی هایپ خالی مواجه هستیم بازی هیچی نداره فقط ی عنوان جهان بازه تو خالیه عین روزم روشنه ی گرافیک کاملا پایینو تحویل میدن عین دویژن بعد ۸تا ۱۰ ساعت کاملا حوصله آدم سر میبره و فقط یکی دیگه از عنواین ک اومده جیب گیمرارو خالی کنه…

    • MAHDiRiLLEX گفت:

      تا حد زیادی باهات موافقم اما من اینقدرم بهش دید بدی ندارم …. حداقل گیمپلی اون مرحله ای که دیدم برام لذت بخش بود
      اگه ۶۰ دلار بدید و تنها بازی کنید مسخره ترین شوتر سوم شخص مخفی کاری دنیاس …. ولی اگه سه تا دوست پایه که همیشه آنلاینن و منتظرن برن گیم انلاین رو داشته باشین ب نظرم این بازی واقعا ارزش ۶۰ دلار رو داره چون همکاری قشنگ ترین عنصر این عنوانه

      • nob گفت:

        من خودم دویژنو ۴ نفره رفتم بازی ک کو اپ داشته باشه تک نفره رفتنش حرامه ولی دویژن چی شد؟اون از شخصی سازیش کلا ۵تا صورت بیشتر نداشت همه شبیه هم بودن تو مپ اون از لول کپش ک ۳۰ بود اون از دارک زونش ک کلا فقط باید میرفتی آتو آشغال جم میکردی میومدی اون از گرافیک مسخرش اینم به همین روند پیش میره ۴تا فیس واسش میزارن میگن انتخاب کن لعنتی خوب یکم از شخصی سازی جی تی ای یاد بگیر نمیمیرین ک

        • FDM.Pro گفت:

          آره the Division خیلی داغون بود. فقط چیزی که نمیفهمم چرا UBI همچین کاری میکنه !!!! واقعا دلیلش رو نمیفهمم. اگه Activision این کار رو میکرد خوب میگفتی بیشور هست ولی شرکتی مثل UBI یکم برام عجیب هست. :hypnotized: :hypnotized:

  • Farhad-ps4 گفت:

    در کل ایده ی غنی و خوبی هست این بازی و میتونه مؤفق بشه

  • با توجه به downgrade که دموش در e3 امسال نسبت به e3 سال قبل داشته و با توجه به اینکه downgrade کردن به یک امر عادی توسط ubisoft تبدیل شده ، فک نکنم خیلی موفق باشه .

    • AJAY GHALE گفت:

      شما از رو دانگرید بازی فهمیدی شکست خورده ?:-)
      اگه قرار باشه موفقیت همه بازی های یوبی رو با گرافیک و دانگرید مشخص کنیم باید بازی valian hearts(یه نمونه از بازیهاش که گرافیک کمتری دارن) رو یه بازی اشغال بدونیم
      یا ریمن یا فارکرای یا سیندیکیت یا رینبو ایا همشون شکست خوردن ?:-)

  • ... گفت:

    زمان معرفی بازی امید زیادی داشتم به این بازی ولی الان چندان علاقه ای به انجام دادن بازی ندارم.فکر می کنم اگر بازی خطی بود و Open World نمیشد بهتر بود !…نسخه ی قبل انصافا حالت تاکتیکی و نظامی جالبی داشت و برای من به شخصه به عنوان یک طرفدار بازی های مخفی کاری واقعا لذت بخش بود!.ولی این نسخه یک چیز جدیدی شده باید ببینیم آخرش چطور میشه دیگه..

  • عید ۹۵ که ما با چند تا از دوستان کلی دیوژن بازی کردیم و لذت بردیم ایشالا امسال هم گوست ریکون رو میخرم و میریم که بترکونیم :yes:

  • عید ۹۵ که ما با چند تا از دوستان کلی دیوژن بازی کردیم و لذت بردیم ایشالا عید ۹۶ هم گوست ریکون رو میخریم :yes:

  • عید ۹۵ که ما با چند تا از دوستان کلی دیوژن بازی کردیم و لذت بردیم ایشالا عید ۹۶ هم گوست ریکـان رو میخریم :yes:

  • Y PS گفت:

    ممنون آقای بهرامی پیش نمایش زیبایی بود :yes:
    با توجه به صحبت های تهیه کننده ارشد و کارگردان بازی ، داستان بازی کمی نگران کنندست…ولی امیدوارم زحمات این سه سال نتیجه بده و بازی موفق بشه :yes:

  • TheWhiteWolf گفت:

    کم اهمیت بودن بخش داستانی ممکنه به ضرر این بازی تموم بشه . بازی جاست کاز هم گیم پلی خیلی عالیی داشت ، اما تو طول بازی حس میکردی بی هدفی و الکی داری دشمن میکشی 😐
    با این وجود اینکه مراحل اصلی رو میشه ۴ نفره رفت خیلی خوبه :yes:

  • Sly stallone گفت:

    ممنون از مقالتون
    از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۱۷ :-))
    مولتیش خیلی جذابه با توجه به نمایش هایی که داشته

  • INSIDE 1990 گفت:

    این بازی هم از اونایی که مولتی محوره تمام عناوین تام کلاینسی شده آنلاین(میدونم تک نفره داره ولی مالی نیست) فقط خداکنه اسپلینترسل رو گند نزنن بهش از یوبی سافت هیچی بعید نیست

  • ببخشید بابت اسپم

    ولی خواهشا یکی تکلیف ما رو مشخص کنه…واقعا سونی شیلتر شده؟؟چرا نمیشه درست بازی دان کرد؟؟عزیزان گیمفایی خواهشا یه گزارش تو این زمینه بذارید

  • Grovest گفت:

    سلام دوستان من میخوام نسخه Goty بازی ویچر ۳ رو دانلود کنم به نظرتون به سیستمم میخوره :
    کارت گرافیک :Geforce GT 730
    رم : ۸ گیگ
    سی پی یو : ۳٫۵۰ @ ۴۱۵۰ – (TM) intel (R) core i3
    لطفا اگه کسی تونسته بازی کنه جواب بده 😀

  • HUNTERsCREED گفت:

    سبستم بررسیه کامنت واقعن مسخرس
    یه کامنته طولانیو کاربردی مینویسی میره برا بررسی و دیگه نشون داده نمیشه
    اونوقت یه مشت کامنته چ.ر.ت میبینی تو کل سایت که خندت میگیره کامنتایی اسمایی حرفایی که سطحه سایتو اورده پایین ادم دوتا کامنت میخونه از ته دل شاد میشه اونوقت یه نفر یه کامنت درست حسابی میزاره میره برا بررسی و حذف میشه این چه وضشه سایت میزنین درست بچرخونینش یه نگا به اسمای کاربراتونو حرف هاشون بندازید میفهمید چرا تو کل مسنجرا و بینه گیمرا دیگه و کاربرای سایت های دیگه سایتتون مسخره میشه اونوقت دوتا کامنت خوب که میتونه کاربرایی که یکم حالیشونه نمایش داده بشه و سطحه کاربرای سایتو ببره بالا میره برا بررسیو دیگه کامنتتو نمیبینی
    متاسفم واستون

  • danialrooni گفت:

    از قدیم گفتن یک بار مرا احمق فرض کن شرم برتو . دو بار مرا احمق فرض کن شرم بر من

  • R.17 گفت:

    بچه ها این بازی فقط آنلاینه؟ یا بخش آفلاین هم داره؟

  • حیفه ghost recon گرافیکووووو آشغاله

  • ubisoft-fan گفت:

    بسیار عالی

    دوستان توجه کنید هدف این بازی داستان پردازی عالی یا حتی متوسط نیس دراصل این بازی بر پایه اینه که مثل کماندو های واقعی با دوستان و رفیقا به سراغ خلافکاران و دشمنان برین و پلیس‌بازی در بیارین پس توقع داستان خوب برای این عنوان توقع بی جاییه هرچند متا و عامه پسند بودن بسیار به داستان بستگی داره.

    • INJURED گفت:

      من خودم تو رده ی اول گیم پلی و گان پلی، تو رده ی دوم گرافیک و تو رده ی سوم داستان رو در نظر میگیرم.
      محیط بازی هم برام خیلی مهمه، خصوصا اگه یه اتمسفر دارکی روش حاکم باشه.
      البته این کامنتم در مورد بازی های سوم شخص و جهان آزاد بود.
      مثل واچ داگز و گوست ریکان
      جی تی ای هم بازی عالی ای بود اما تم دارکی نداشت.

  • v9 گفت:

    از نسخه های قبلیش که خیلی لذت بردم از نمایش های این نسخه هم خیلی خوشم اومد،امیدوارم موفق شه :yes:

  • Arman-TREX گفت:

    خیلی به این بازی امید دارم .مخصوصا اینکه بخش coop و جهانی آزاد داره و می تونی با انواع وسایل دنیاشو بگردی.گیم پلی هاشو که دیدم از گرافیک نتونستم ایرادی بگیرم ولی به هر حال باید منتظر موند تا بیاد
    امیدوارم یوبی سافت واسه این بازی گل کاشته باشه و موفق بشه :yes:

  • Nima.1371 گفت:

    من در بین بازی های یوبیسافت ازین بازی واقعا خوشم اومده.البته یوبی تو گیم پلی های بازی های آخرش صادق نبود و همین باعثه که نشه به گیم پلی هایی که میده بیرون اکتفا و اعتماد کنیم.تا الان بازی جز هوش مصنوعی ضعیف مشکل دیگه ای نداشته از دید من.اما یوبیسافته دیگه.باید وایسیم نتیجه رو ببینیم.

  • ps&max lover گفت:

    خدااااااااااااروشکر ک دیگه از زامبی و رباط خبری نیس.بابا ب کی بگیم حال تهوع گرفتیم از بس رباط ترکوندیم و زامبی نابود کردیم .این بازی اگه گرافیکش در حد نسل ۷ هم باشه و کلی هم باگ داشته باشه با دل و جون بازی میکنم بخدا از بازی کردن دلسرد شدم دیگه چقدر بریم هزاران سال بعد و رباط بکشیم یا بریم تو یه قبرستون زامبی بکشیم

  • مارکوس گفت:

    با.سلا.م
    چند.ی پیش به همر.اه گرو.هی از دوستا.ن چت.ی را بر.ای گیمفا.یی ها.ی عز.یز تدا.رک دید.یم(همو.ن ا.عضای جمه.وری خود.مخ.تار هستیم)ش.ما می.توا.نید با ک.لیک بر روی نام کا.ربری بند.ه به این گر.وه وا.رد شو.ید

  • adsfggsdg گفت:

    واقعاً هیچ شباهتی با Ghost Recon نداره! بنظرم یوبیسافت میخواد یکم از نامش استفاده کنه که احتمال شکست تجاری بیاد پایین تر…شاید بودجش زیاد بوده و اگرم که می خواستند یه آی پی جدید درست کنن ریسک خیلی بالایی داشت یا برای تبلیغاتش باید یه هایپی مثل واچ داگز به وجود میاوردند که هم سخته هم گرونه هم ریسکیه..

معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا