روز پنجشنبه، روز سرنوشت‌سازی برای شرکت یوبی‌سافت خواهد بود | گیمفا
روز پنجشنبه، روز سرنوشت‌سازی برای شرکت یوبی‌سافت خواهد بود | گیمفا
روز پنجشنبه، روز سرنوشت‌سازی برای شرکت یوبی‌سافت خواهد بود | گیمفا
روز پنجشنبه، روز سرنوشت‌سازی برای شرکت یوبی‌سافت خواهد بود | گیمفا

روز پنجشنبه، روز سرنوشت‌سازی برای شرکت یوبی‌سافت خواهد بود (بروزرسانی)

فرشاد سامانی
۲۰:۳۷ ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
روز پنجشنبه، روز سرنوشت‌سازی برای شرکت یوبی‌سافت خواهد بود | گیمفا

شرکت فرانسوی ویوندی گام‌های موثری در جهت در اختیار گرفتن کنترل شرکت سازنده سری بازی Assassin’s Creed پیموده است و شاید یکی از مهمترین روزهایی که این شرکت با آن سر و کار داشته است، روز پنجشنبه باشد، روزی که شاهد جلسه سالانه سهامداران یوبی‌سافت خواهیم بود و شرکت ویوندی بدنبال در اختیار گرفتن جایگاهی در میان هیئت مدیره این شرکت می‌باشد.

براساس گزارشی از Wall Street Journal، سخنگوی شرکت ویوندی در مورد علاقه این شرکت به داشتن جایگاهی در هیئت مدیره شرکت یوبی‌سافت اظهار نظر نکرده است. براساس صحبت‌هایی که برخی منابع با Wall Street Journal داشته‌اند، شرکت ویوندی برنامه‌ای برای انجام چنین کاری ندارد اما برخی منابع در صحبت با سایت Polygon اعلام کرده‌اند که این شرکت تمایلی برای انجام این کار و در اختیار گرفتن جایگاهی در هیئت مدیره این شرکت خواهد داشت. سخنگوی شرکت ویوندی در صحبت بازی Wall Street Journal اعلام کرد:

از زمانیکه ما جزو سهامداران این شرکت شده‌ایم ما درخواستی برای یک جلسه ارائه نموده‌ایم اما چنین اتفاقی روی نداده است. به عقیده ما این امر معمولی است که به عنوان سهامدار از جایگاهی در هیئت مدیره برخوردار باشیم اما ما عجله‌ای نداریم.

ایو گیلموت به عنوان مدیر عامل شرکت یوبی‌سافت از گفتن اتفاقی که ممکن است روی دهد ابایی ندارد. او گفت:

ما تا زمانیکه آنها سهام خود را نفروشند آرامش نخواهیم داشت. استراتژی کنترل خزنده شرکت ویوندی بسیار خطرناک است. به عقیده ما خطر بزرگی در صورت از بین رفتن ارزش سهامداران وجود خواهد داشت.

شرکت یوبی سافت نارضایتی خود را از در اختیار داشتن سهام یوبی‌سافت توسط ویوندی پنهان نکرده است، این پروسه‌ای است که از ماه اکتبر شروع شده است. آقای گیلموت حضور ویوندی به عنوان سهامدار این شرکت را خوش آمد نگفت و ضمن اعلام ناخشنودی خود، قول داد تا برای حفظ استقلال شرکت یوبی‌سافت تلاش کند.

شرکت ویوندی به خرید سهام شرکت یوبی‌سافت ادامه داده است و در حال حاضر ۲۳ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد اما این شرکت بارها اعلام کرده است که برنامه‌ای برای در اختیار گرفتن کنترل شرکت یوبی سافت ندارد و تنها بدنبال یک همکاری مناسب با آنها می‌باشد. این در حالی است که شرکت ویوندی پیشینه درخشانی را در مورد در اختیار گرفتن کنترل شرکت‌ها در کارنامه خود دارد، همین تازگی‌ها این شرکت کنترل شرکت گیم‌لافت که در زمینه ساخت بازی‌های موبایل شهرت دارد را در دست گرفت، شرکتی که کنترل آن نیز در دست خانواده گیلموت قرار داشت. پیش از آنکه شرکت گیم‌لافت توسط ویوندی تصاحب شود، در اوایل سال جاری حدس‌هایی زده شد که در اختیار گرفتن کنترل گیم‌لافت می‌تواند به عنوان بخشی از استراتژی ویوندی جهت مذاکره با خانواده گیلموت و تصاحب شرکت یوبی سافت باشد.

شرکت یوبی سافت نیز در جهت مقابله با ویوندی گام‌هایی برداشته است. در ماه فوریه آقای گیلموت برای کسب حامی با سرمایه‌گذارانی از کانادا دیدار کرد چراکه یوبی سافت برای توقف ویوندی حداقل به ۵۰ درصد از آراء نیاز دارد تا جلوی ویوندی را جهت حضور در هیئت مدیره بگیرد. در ماه جولای نیز شرکت یوبی سافت اقدام به نامزد کردن دو مدیر مستقل جهت حضور در هیئت مدیره خود کرد، فردریک دیم و فلورنس ناوینر دو مدیری هستند که توسط یوبی سافت نامزد حضور در هیئت مدیره شده‌اند. اگر این دو مدیر جدید انتخاب شوند، مجموع مدیرانی که توسط یوبی‌سافت کنترل می‌شوند به تعداد پنج نفر خواهد رسید. ایو گیلموت اعلام کرده بود که او به ۵۰ درصد و بیشتر از آن، رای برای مقابله با شرکت ویوندی جهت جلوگیری از تغییر در مدیران هیئت مدیره نیاز دارد و با این انتصاب‌های جدید او به درصدهای مورد نظر خود خواهد رسید و شانس شرکت ویوندی برای در اختیار گرفتن کنترل شرکت یوبی‌سافت کاهش پیدا خواهد کرد.

در اوایل این ماه نیز آقای گیلموت اقدام به خرید ۳٫۵ درصد از سهام شرکت یوبی سافت از شرکت بیفرانس نمود و مجموعه سهام خود را به بیش از ۱۲ درصد رساند. شرکت یوبی سافت همچنین به تازگی اقدام به خرید شرکت کِچ‌اَپ نموده است که جزو ناشرین معروف بازی‌های اندروید و آی‌اواس محسوب می‌شود و وظیفه‌ عرضه‌ عناوین رایگانی نظیر ZigZag و ۲۰۴۶ را بر عهده داشته است. یوبی‌سافت اعلام کرده است که خرید کچ‌اپ قبل از پایان امسال تکمیل خواهد شد و این شرکت با این کار از لحاظ دانلودهای کلی، چهارمین ناشر برتر گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

 

بروز رسانی: جلسه سهامداران شرکت یوبی‌سافت برگزار شد و نتیجه نهایی آن این بود که ویوندی خواهان هیچ یک از صندلی‌های هیئت مدیره این شرکت و یا حتی بدنبال ارائه راه حلی جهت تفکیک‌پذیری در این شرکت نشد. همچنین اعضای جدید هیئت مدیره که توسط شرکت یوبی‌سافت نامزد شده بودند برای حضور در این هیئت مورد پذیرش قرار گرفتند.

سخنگوی شرکت یوبی سافت به گیم اسپات اعلام کرد:

امروز در جلسه سالیانه عمومی سهامداران، سهامداران شرکت یوبی سافت اعلام نمودند که از این شرکت پشتیبانی نموده و حامی استراتژی‌ها و کنترل مدیریتی آن هستند. ما همچنان برروی استراتژی مسیر راه خود متمرکز خواهیم بود که در حال حاضر موفقیت آن ثابت شده است و ما با اعتماد به نفس کامل به کار خود جهت بهبود و افزایش نتایج نهایی و ارزش سهامداران شرکت یوبی سافت ادامه خواهیم داد. ما همچنین به دو عضو جدید اعضای هیئت مدیره یعنی فردریک دیم و فلورنس ناوینر خوش آمد می‌گوییم، کسانیکه از هیئت مدیره شرکت یوبی سافت شناخت کافی دارند.

ایو گیلموت و جرارد گیلموت در طی این جلسه بار دیگر جهت حضور در هیئت مدیره یوبی‌سافت انتخاب شدند.

کلویی وویتیر به عنوان یک گزارشگر فرانسوی در گزارشی در توییتر خود در مورد نظر نهایی جلسه سهامداران یوبی سافت اعلام نمود که نتیجه نهایی این جلسه با تشویق و تمجید حاضرین همراه بوده است. ایو گیلموت به عنوان مدیرعامل شرکت یوبی سافت، آسوده خاطر توصیف شده است اما بخاطر داشته باشید که رویداد امروز جلوی شرکت ویوندی را جهت پیشروی و میل به در اختیار گرفتن کنترل یوبی سافت را نخواهد گرفت. اما برای مدتی هم که شده، تاثیر بسیار کمی برروی اعضای هیئت مدیره شرکت یوبی سافت خواهد داشت.

 

بروز رسانی ۲: پس از پایان جلسه سهامداران، شرکت ویوندی طی یک بیانیه مطبوعاتی تحت عنوان “ویوندی بزرگترین سهامدار یوبی‌سافت می‌باشد” اعلام کرد:

شرکت ویوندی معتقد است که این موضوع می‌تواند خوب باشد که اعضای هیئت مدیره میزان سهام ما را مد نظر داشته باشند که در حال حاضر ۲۲٫۸ درصد می‌باشد.

این توضیح ویوندی اشاره به این موضوع دارد که آنها در زمان رای گیری، رای ممتنع داده بودند و عملاً رای آنها برروی نتیجه امروز بی اثر بوده است. این بیانیه در ادامه بیانیه یوبی سافت ارائه می‌شود که در آن آمده بود:

برخی از مشکلاتی که ممکن بود به سبب ویوندی ایجاد شود بصورت سیستماتیک برطرف شد، چیزهایی که برروی عملکرد خوب شرکت تاثیر گذار بودند، بویژه در مورد سیاست‌های جبران رقابت برای استعدادهای شرکت.

شرکت ویوندی توضیح داد که:

علاوه بر در اختیار داشتن بیشترین سهام شرکت یوبی سافت، ما کنترل کامل شرکت گیم لافت را در اختیار داریم که حدود ۶ هزار نفر کارمند دارد و هر روز در حال افزایش رضایت آنها هستیم. شرکت ویوندی استراتژی خود را در زمینه بازی‌های ویدئویی دنبال می‌کند که تکمیل کننده فیلد کاری ما در زمینه‌های موسیقی (گروه موسیقی یونیورسال)، تلویزیون (Canal+ Group) و همچنین علاقه این شرکت به همکاری در توسعه و توزیع (FNAC) می‌باشد، ما همچنین به تولیدان رسانه‌های سمعی و بصری (به عنوان مثال Banijay) و همچنین در زمینه Telecom ایتالیا و Telefonica نیز فعالیت داریم.

ایو گیلموت در مورد جلسه امروز سهامداران اعلام کرد:

ما از ادامه حمایت اکثریت سهامداران خود خوشحال هستیم. شرکت یوبی سافت با اطمینان کامل استراتژی‌های خود را دنبال نموده و هر روز به رشد و افزایش ارزش آن ادامه خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روز پنجشنبه، روز سرنوشت‌سازی برای شرکت یوبی‌سافت خواهد بود | گیمفا
روز پنجشنبه، روز سرنوشت‌سازی برای شرکت یوبی‌سافت خواهد بود | گیمفا
روز پنجشنبه، روز سرنوشت‌سازی برای شرکت یوبی‌سافت خواهد بود | گیمفا
روز پنجشنبه، روز سرنوشت‌سازی برای شرکت یوبی‌سافت خواهد بود | گیمفا
روز پنجشنبه، روز سرنوشت‌سازی برای شرکت یوبی‌سافت خواهد بود | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

روز پنجشنبه، روز سرنوشت‌سازی برای شرکت یوبی‌سافت خواهد بود | گیمفا
روز پنجشنبه، روز سرنوشت‌سازی برای شرکت یوبی‌سافت خواهد بود | گیمفا