تابلوی نقاشی برعکس | مصاحبه با کارگردان بازی Gravity Rush 2 | گیمفا
تابلوی نقاشی برعکس | مصاحبه با کارگردان بازی Gravity Rush 2 | گیمفا
تابلوی نقاشی برعکس | مصاحبه با کارگردان بازی Gravity Rush 2 | گیمفا
تابلوی نقاشی برعکس | مصاحبه با کارگردان بازی Gravity Rush 2 | گیمفا

تابلوی نقاشی برعکس | مصاحبه با کارگردان بازی Gravity Rush 2

اشکان عالی خانی
۰۹:۳۰ ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
تابلوی نقاشی برعکس | مصاحبه با کارگردان بازی Gravity Rush 2 | گیمفا

پس از موفقیت فوق‌العاده قسمت اول بازی Gravity Rush، آغاز ساخت قسمت دوم و همچنین انتشار یک نسخه بازسازی شده موضوع متعجب کننده‌ای نبود. قسمت اول این سری بازی ابتدا برای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا عرضه شد و یک عنوان کوچک محسوب می‌شد اما وقتی به نمایش‌ها و اطلاعات قسمت دوم نگاهی می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که سونی حساب ویژه‌ای روی این عنوان باز کرده است.

به تازگی در مقر شرکت سرگرمی‌ سونی در توکیو ژاپن، مصاحبه‌ای با آقای کیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama)، کارگردان بازی مورد انتظار Gravity Rush 2 انجام شده است. برای مطالعه این مصاحبه خواندنی با وب‌سایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.

در مصاحبه انجام شده، آقای تویوما در مورد موضوعات مختلفی مانند جهان باز بودن بازی، استایل‌های مبارزه کت (Kat) و بخش چند نفره صحبت‌ کردند و اطلاعات مفیدی از صحبت‌های آن‌ها به دست آمد. در زیر مصاحبه را بخوانید:

توجه:پرسش‌ها به صورت درشت و پاسخ‌ها به صورت معمولی نوشته شده‌اند.

چند شهر دیگر، مانند آن شهری که در نمایش‌های بازی دیدیم وجود دارد؟ به نظر می‌رسد دنیای بازی واقعا بزرگ باشد.

از آن جایی که ممکن است قسمت‌هایی از داستان لو برود، خیلی نمی‌توانم وارد جزئیات شوم اما شهر‌های بزرگ بازی Durga Parallel و Hekseville هستند که شما آن‌ها را دیده‌اید. هر چه در بازی پیشرفت کنید و به جلو بروید، می‌توانید شهرهای بیشتری را کشف کنید بنابراین امیدوارم که این کار را انجام دهید.

اگر بخواهم به صورت عدد و رقم بگویم، دنیای Gravity Rush 2 حدود ۲٫۵ تا ۳ برابر بزرگ تر از دنیای قسمت اول است.

بازی به طرز تاثیر گذاری باز و آزاد است؛ مخصوصا با در نظر گرفتن این که ۳ منطقه در آن وجود دارد. آیا این مناطق در یک آن قابل دسترسی هستند یا برای جست و جو در هر کدام باید صفحات بارگذاری مشاهده کنیم؟

مناطق اصلی بازی که Heksevile و Durga Parallel هستند ، بدون محدودیت در یک آن در دسترس قرار می‌گیرند اما بعضی از مناطق مخصوص وجود دارند که ممکن است قفل باشند و با پیشرفت در داستان بازی باز شوند. دیگر مناطق بازی مانند معدن‌های جاذبه که آن‌ها را مشاهده کردید، مناطقی هستند که باید به آن‌ها سوییچ کنید.

استایل مبارزه Jupiter به نظر من آشنا می‌آمد. آیا از ورزش‌های کنگ فو چینی یا ووشو الهام و الگو گرفتید؟ به خصوص در مورد استایل ببر‌ مانند Hung Ga یا Nanquan که به آن فکر می‌کردم. وزنی که پشت ضربه‌ها و حمله‌ها بود من را دقیقا یاد این ورزش‌ها می‌انداخت.

واقعا به نکته خوبی اشاره کردید. در ژاپن تغییر استایل مبارزه به این شکل برای قهرمان‌ داستان‌ها بسیار محبوب است اما شونسوکه سایتو (Shunsuke Saito)، کسی که حرکات شخصیت را اجرا کرده است، در واقع به شخصه ورزش کونگ فو را دنبال و تمرین می‌کند و من فکر می‌کنم که او الگوهای بسیار خوبی از استایل‌های ببر و استایل‌های کنگ فو گرفته. این استایل‌های مبارزه در دهه هشتاد بسیار محبوب بودند و استایل‌های حیوانی بر سر زبان‌ها بود.

my great capture screenshot 2016 09 22 13 19 58

در نمایش‌های بازی مشاهده کردیم که می‌توان یک آپارتمان لوله‌ای را به سلیقه شخصی دکور چینی کنیم. آیا بازی‌باز در بازی و در شهر‌های خانه‌ها و پناهگاه‌های دیگری را می‌تواند دکور چینی کند یا تنها یک خانه در اختیار ما خواهد بود؟

تنها اتاقی که می توانید آن را دکور چینی کنید، خانه لوله‌ای خواهد بود اما عناصر دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را جمع آوری کنید؛ بنابراین من فکر می‌کنم که از این طریق از بازی لذت خواهید برد.

شما پیش از این گفته بودید که بازی‌بازان می‌توانند در معدن‌های چاذبه با یکدیگر همکاری کنند اما واقعا اطلاعات و جزئیات دقیقی از چگونگی رخ دادن این اتفاق به ما ندادید. امکان دارد که کمی عمیق تر و دقیق تر در مورد این ویژگی صحبت کنید؟ حدس من این است که این بخش به صورت غیر همزمان انجام می‌شود. درست است؟

بله، همه ارتباطات کاربرها در بازی به صورت غیر همزمان است اما در معدن‌ها شما باید برای حفر کردن آن‌ها، مراحلی را کامل کنید. این در حالی است که حفاری‌ها واقعا سخت و چالش برانگیز هستند بنابراین چندین بار خواهید مرد. زمانی که شما می‌میرید، آیتم‌هایی که جمع کردید، آن جا باقی می‌مانند و کاربران دیگری که پس از شما وارد می‌شوندف می‌توانند از این آیتم‌ها برای پیشروی در مراحل استفاده کنند.

پس اگر این گونه باشد، نمی‌توان به آن گفت همکاری، زیرا بازی‌بازان از شکست بازی‌باز دیگر سود می‌برند.

(خنده) بله، و این فقط معدن‌ها نیستند بلکه علاوه بر این‌ها، عناصری برای یافتن گنج‌ها وجود دارند و در آن‌ جا می‌توانید با دیگر بازی‌بازان همکاری کنید. به طور کلی و عمده، بازی به صورت تک نفره است اما موارد ویژه‌ای وجود دارند که می‌توان در آن‌ها با دیگر بازی‌بازان همکاری کرد.

my great capture screenshot 2016 09 22 13 29 10

سونی در آخرین به‌روزرسانی سیسنم عامل کنسول پلی‌استیشن ۴، قابلیت HDR را به کنسول افزوده است. از طرفی بازی شما بسیار رنگارنگ و متکی به رنگ‌ها است؛ آیا شما از قابلیت HDR استفاده خواهید کرد؟

این بخشی است که تیم رندر بازی در حال کار کردن برروی آن است بنابراین من نمی‌توانم جزئیاتی از این بخش به شما بدهم. به این حال، می‌توانم بگویم که ما به آن امیدوار هستیم و در دستو کار خود قرار دادیم.

به نظر می‌رسد در شهر تعداد زیادی NPC وجود داشته باشید که می‌توانیم‌ آن‌ها را ملاقات کنیم و می‌توانیم با ژست‌ها و ظاهرهای متفاوتی با آن‌ها رفتار کنیم. آیا این ویژگی در حد یک چاشنی در کل کار است یا برروی گیم‌پلی تاثیر می‌گذارد؟

در مورد ژست‌هایی که شما می‌توانید آزادانه انتخاب کنید باید بگویم که آن‌ها بیشتر مواقع به صورت ظاهری هستند اما بعضی از مراحل وجود دارند که شما باید با استفاده از ژست‌ها، کاری را انجام دهید. به عنوان مثالف مرحله‌ای در بازی وجود دارد که باید در شهر بگردید و با نشان دادن یک تصویر به NPCها، سوال‌هایی را از آن‌ها بپرسید. بنابراین NPCها تنها وسیله‌ای برای دکور و تزیین بازی نیستند. شما می‌توانید در بعضی از مراحل با آن‌ها تعامل داشته باشید.

فوتو مد (Photo Mode) ویژگی بسیار جالبی است و در هر عنوانی که از آن استفاده شد، بسیار محبوب و پر کاربرد بود. آیا این ویژگی قرار است در بهتر ساختن و وابستگی بیشتر به بازی مؤثر واقع شود؟

بله، شما می‌توانید تصاویر خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید بنابراین امیدوارم از این رو نوعی وابستگی به بازی صورت بگیرد. عکس گرفتن از بازی و به اشتراک گذاشتن آن‌ها به وسیله یک بازی‌باز باعث می‌شود که بازی‌بازان دیگری نیز به تجربه بازی ترغیب شوند و اگر اطلاعات کمی دارند کنجکاوانه در مورد بازی اطلاعاتی را کسب کنند.

my great capture screenshot 2016 09 22 14 04 08

ما استایل‌های مبارزه متفاوتی را مشاهده کردیم. آیا بازی قرار است تا با سوییچ کردن هوشمندانه و پویا بین این استایل‌ها، به بازی‌بازان برتری‌هایی دهد یا ممکن است تنها با استایل مبارزه خود در بازی پیشروی کرد؟

سیاست ما به این صورت است که شما برای پاکسازی یک منطقه مجبور به استفاده از یک استایل و سبک مبارزه نیستید. ما مزیت‌هایی را برای هر حرکت کاربر قرار داده‌ایم بنابراین شما مجبور نیستید که از یک استایل خاص استفاده کنید. البته این را در نظر داشته باشید که دشمنان اصلی بازی نقطه ضعف‌هایی دارند و ترکیب استایل‌های مختلف در مبارزه با آن‌ها می‌تواند باعث از پا درآوردن سریع این دشمنان شود.

یکی از مواردی که باعث می‌شود از بازی بسیار لذت ببرید این است که دریابید کدام ترکیب استایل‌ها در بازی، در عمل بهتر جواب می‌دهد. چیزی که ما آن را پیشنهاد می‌کنیم این است که به صورت پویا بین استایل‌های مبارزه مختلف سوییچ کنید.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تابلوی نقاشی برعکس | مصاحبه با کارگردان بازی Gravity Rush 2 | گیمفا
تابلوی نقاشی برعکس | مصاحبه با کارگردان بازی Gravity Rush 2 | گیمفا
تابلوی نقاشی برعکس | مصاحبه با کارگردان بازی Gravity Rush 2 | گیمفا
تابلوی نقاشی برعکس | مصاحبه با کارگردان بازی Gravity Rush 2 | گیمفا
تابلوی نقاشی برعکس | مصاحبه با کارگردان بازی Gravity Rush 2 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تابلوی نقاشی برعکس | مصاحبه با کارگردان بازی Gravity Rush 2 | گیمفا
تابلوی نقاشی برعکس | مصاحبه با کارگردان بازی Gravity Rush 2 | گیمفا