شرکت EA نحوه محاسبه سطح بازیکنان در بازی FIFA 17 را اعلام کرد
بهتازگی جزییات جدیدی از نحوه امتیاز دهی بازیکنان در بازی FIFA 17 منتشر شدهاست. در ادامه خبر با گیمفا همراه باشید.
هر ساله یکی از مباحث داغ طرفداران بازی FIFA در زمان عرضه، میزان قدرت و سطحی است که شرکت الکترونیک آرتز برای بازیکنان این بازی در نظر گرفتهاست. به دنبال این موضوع امسال شرکت EA تصمیم گرفتهاست جزییاتی از نحوه محاسبه امتیاز و سطح بازیکنان را برای علاقهمندان بازگو کند.
سایت ESPN در رابطه با این موضوع مصاحبهای با مایکل مولر مورینگ انجام دادهاست. مورینگ مسئولیت چیدمان سطح بندی بازیکنان را در سری بازیهای FIFA بر عهده دارد.
مولر مورینگ در صحبتهای خود توضیح دادهاست که چگونه حدود ۵٫۴ میلیون امتیاز را در بین ۷۰۰ باشگاه و ۱۸ هزار بازیکن در بازی FIFA 17 تقسیم کردهاست. مصاحبه مورینگ با این سوال آغاز شد، او چگونه به بازیکن ناشناسی که در آخرین روزهای نقل و انتقلات وارد یک تیم ناشناس میشود امتیاز میدهد؟ مورینگ در پاسخ به این سوال عنوان کردهاست که در این راه ۹ هزار نفر در سراسر دنیا با در نظر گرفتن قابلیتهای بازیکنان هر منطقه به او کمک میکنند تا امتیاز مخصوص به آن بازیکن داده شود. شرکت الکترونیک آرتز این افراد را بررسی کنندگان مینامد، این افراد شامل مربیان، استعدادیابهای حرفهای و کسانی که کل بلیطهای بازی یک تیم را برای تماشا و بررسی خریداری میکنند، میشوند. زمانی که این افراد بررسیهای لازم را برای سطح یک بازیکن انجام دادهاند گزارشات خود را در یک سایت محافظت شده وابسته به شرکت الکترونیک آرتز قرار میدهند سپس این اطلاعات در اختیار ۳۰۰ ادیتور قرار میگیرد که این افراد بازیکنان را بر اساس گزارشات در ۳۵ دسته مختلف دسته بندی میکنند. در مرحله آخر شرکت EA این گزارشات نهایی را با اطلاعاتی که خود از منابع دیگر بدست میاورد مقایسه کرده و مناسب ترین سطح امتیاز را به یک بازیکن میدهد.
مورینگ در ادامه صحبتهایش میگوید سطح امتیازی که ما از این روش برای هر بازیکن بدست میاوریم اینطور نیست که همیشه امتیازی قطعی و درست از آب درآید. به گفته او:
سطح امتیازی که ما ازین روش بدست میاوریم در بعضی از موارد با سطح واقعی یک بازیکن تفاوت دارد، به عنوان مثال در تیمهایی که پپ گواردیولا به عنوان سرمربی در آن مشغول به کار است ما همیشه شاهد این هستیم که همه بازیکنان در مدت زمان بازی پاسهای بسیار زیادی بین هم رد و بدل میکنند اما واقعیت این است که بازیکنان در حال پیاده سازی سیستم سرمربی خود در زمین هستند و به این معنا نیست که همه بازیکنان این تیم پاسور سطح بالایی هستند همچنین این کار تقریبا غیرممکن است که شما بتوانید قدرت تکل زنی و یا کنترل توپ یک بازیکن را دقیق بدست آورید و درصد جزیی خطا در این موارد در امتیاز دهی طبیعی است.
نکته دبگری که مورینگ در صحبتهایش در مورد نحوه امتیاز دهی شاره کرد، سطح فوتبال کشور و لیگی که یک بازیکن در آن مشغول فعالیت است میباشد. به گفته او:
به عنوان مثال اگر لیونل مسی در حال حاضر مشغول بازی در لیگ ایرلند بود مسلما سطح امتیازی که به او تعلق میگرفت بسیار با امتیاز کنونی فرق داشت، زیرا سطح مسابقات لیگ در امتیاز دهی یک بازیکن بسیار تاثیرگذار است.
مورینگ عنوان کرد که گاهی اوقات سطح امتیازی که از فرمول اولیه بدست میآید با واقعیت یک بازیکن تفاوت زیادی دارد و نحوه محاسبه سطح بعضی از بازیکنان با این روش سازگاری ندارد.
به عنوان مثال بازیکنی مانند توماس مولر را اگر در فرمول بالا قرار دهیم میبینیم در هیچ کدام از ویژهگیهای مورد نظر ما نمیتواند نمره خوبی دریافت کند. او همیشه جایگیریهای بسیار خوبی در زمین فوتبال دارد اما در عین حال توانایی دریبل بالایی ندارد و نمیتواند شوتهای بسیار محکم روانه دروازه کند، قدرت تمام کنندگی او گاهی اوقات بسیار بالاست و گاهی اوقات نیز عکس این ماجرا اتفاق میوفتد. بدین ترتیب با توجه به فرمول ما توماس مولر از امتیاز بسیار پایینی در بازی باید برخوردار شود که البته این موضوع با واقعیت بسیار متفاوت است. در موارد این چنینی خود شرکت EA دست به کار میشود و امتیاز اصلی یک بازیکن را تعیین میکند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
سلام یه سوال داشتم تو ps4 موقع بازی افت فریم میگیره بازی خط میندازه بعضی موقع ها اپدیتشم کردم مال شمام اینجوریه ؟
فوق العادست
با این که فن pesام و از سال ۲۰۱۲ تا اینجا فقط pes بازی کردم خیلی دوس دارم زودتر اینو بگیرم
امسال با کاری که ک.و.نامی کرد(دنوو گذاشتن رو pes) ازش متنفر شدم :evilgrin:
کی منفی داد 😐
بچه ها یه سوال
واسه pc منتشر شده یا فردا منتشر میشه؟
:evilgrin: خدا شفاتون بده سوال میپرسم منفی میدین عقدهایا؟
این منفیارو به عنوان باگ سایت ببین 😀 :rotfl: 😐
منتشر شده
پس چرا تو سایتا سی دی کی اشتراکی نذاشتن؟
اونایی هم که گذاشتن فعلا رو حالت پیش فروشه ?:-)
والا من که تو دو تا سایت دیدم گزاشته بودن، حالا نمیدونم شما کدوم سایت ها رو میگید!
من خودم چون فعلا قصد خرید ندارم واسه همین زیاد پیگیرش نشدم ولی الان یه سرچ کنید مطمعناََ پیدا میکنید
تو وطن گیم و پالکس نزاشته، البته تو پالکس گذاشته ولی برای پیش خرید
فک کنم منتظر نسخه euان که تا ۳ ساعت دیگه میاد فک کنم
گیم پلی فقط فیفا! فوتبال فقط فیفا! فیفا آلتیمیت تیم بهترین تجربه فوتبالی با کنسوله! وای چقدر خوبه این فیفا. :inlove: :inlove:
من امروز برای اولین بار فیفا رو امتحان کردم… گیم پلیش عالی و لذت بخش شده و حرکت بازیکنا خیلی رونتر شده به لطف فراستبایت، بخش جورنی هم خیلی سرگرم کنندس .. میشه ساعت ها بدون خستگی بازی کرد این نسخه فیفارو :yes:
فیفا روز به روز بهتر واقعی تر میشه مخصوصا امسال که مربی کنار زمین واقعا حس واقعیت رو به گیمر القا میکنه و تیم من بایرن مونیخ
امروز بالاخره بازیش کردم،شاهکاره لامثب!نسبت به دموش پیشرفت زیادی داشته، بیشتر مشکلاتش حل شده.بخش داشتانی بازی هم خیلی زیبا کار شده، درکل عالیه :heart:
خداروشکر امسال هر دو فوتبال انتظاراتم رو برآورده کردند، امیدوارم هر سال موفق ظاهر شند.
اقا نخرید خیلی گرونه به خدا قیمتش اینی که میندازن به مردم خیلی کمتره