جنگ هکرها اینبار در سان فرانسیسکو | پیش نمایش Watch Dogs 2
بد نیست مقاله را با یک فلش بک شروع کنیم. جایی که Watch Dogs معرفی شد و به عنوان اصلیترین رقیب GTA، میتوانستیم از دور بازیای با همان سبک و سیاق را شاهد باشیم. حتی با نوآوریهای بیشتر و برتریهایی نسبت به سری قدیمی راکستار. با گذشت زمان و انتشار تریلرها و اطلاعات بیشتر از آن، عطش بازیکنان بیشتر شد. حتی افرادی را میشناسم که به خاطر این بازی، PC خود را قویتر کرده تا با بالاترین کیفیت از آن لذت ببرند. بعد از انتشار این بازی، عدهای ناامید بودند، عدهای راضی، عدهای عصبانی از دست یوبیسافت و تعدادی از گیمران از قبل خود را آماده کرده بودند. انکار نمیکنم شخصا با این بازی سرگرم شدم و لذت بردم، ولی واقعیت امر این است که کیفیت WD هرگز، حتی نزدیک GTA V نبود! و البته هیچوقت آن بازیای که یوبی سافت از آن میگفت هم نشد. از آن زمان به بعد دیدگاهها به طور کلی نسبت به یوبی سافت عوض شد. دیگر کمتر بازیکنی دل به تریلرها و تبلیغات یوبی سافت میبست. حداقل بازیکنان با تجربه میدانستند باید خود را برای یک هایپ پوشالی دیگر آماده کنند. حالا نسخهی دوم Watch Dogs دارد کم کم راهی بازار میشود. کمتر از دو ماه تا انتشار آن مانده و دیگر حرفی از رقابت با GTA نیست. حالا اصلا GTAای در حال انتشار نیست که بخواهد WD2 را به چالش بکشد. Watch Dogs 2 این بار تنهاست و باید بدون رقابت با بازیهایی نظیر GTA، خود را ثابت کند.
با وجود ناامیدکننده بودن نسخهی اول Watch Dogs، از نظر فروش توانست یوبی سافت را قانع کند تا به فکر نسخهای دیگر باشد و احتمالا WD هم مثل Assassin’s Creed، Splinter Cell و … تبدیل به فرانچایزی طولانی مدت شود. WD2 قرار بود با چشمی باز ساخته شود و با خواندن انتقادات، نظرات و بازخوردهای کاربران، ضعفهای قبل پوشانده شود. البته نباید خیلی به قول و قرارهای یوبی سافت اعتماد کرد ولی خب حداقل این چیزی است که گفتهاند. تغییراتی در مکانیک گیم پلی، شخصیتها و حتی رانندگی را شاهد خواهیم بود که در ادامه به طور مفصل درموردشان صحبت میکنیم.
دیگر خبری از Aiden Pearce و ماجراهای او نیست. این بار شما جوانی سیاه پوست به نام Marcus Halloway را کنترل خواهید کرد. و این بار شیکاگو، شهری نیست که باید در آن به ماجراجویی بپردازید. پس شیکاگو را فراموش کرده و خود را برای سان فرانسیسکو آماده کنید. بعد از شیکاگو، حالا نوبت به سان فرانسیسکو رسیده تا یک ناجی آن را از دست سیستم ctOS نجات دهد و مارکس همان ناجی است! و اما مارکس کیست؟ مارکس هالووی یک هکر باهوش و جوان با ۲۴ سال سن و متولد اوکلند کالیفرنیا است که صداپیشگی آن را Ruffin Prentiss بر عهده خواهد داشت. از مارکس با نام مستعار Retr0 نیز یاد میشود. این مهندس کامپیوتر، در کودکی متهم به جرمی میشود که انجام نداده است. در سن جوانی DedSec ( گروهی هکر ) هالووی را استخدام کرده و در مورد جرائمی که Blume ( سازندگان ctOS ) با استفاده از ctOS مرتکب میشوند، او را مطلع میسازد. DedSec خیلی خوب فهمید که مارکس همان کسی است که میتواند به آنها کمک کند تا سان فرانسیسکو را تغییر دهند. اتفاقات بازی بعد از نسخهی اول روی میدهند، جایی که نسخهی جدیدتری از ctOS به نام ctOS 2.0 خشم رهبر DedSec را برمیانگیزد. کسی که رسما اعلام جنگ به Blume در سان فرانسیسکو میدهد. هدف بازیکن برملا کردن نقشههای Blume با ctOS است. و اما ctOS چیست؟ یک سیستم نظارت روی مردم که تمام اطلاعات شخصی آنها اعم از سن، شغل و حتی اطلاعات خانوادگی آنها با استفاده از این سیستم قابل رویت است. اگر نسخهی اول را بازی کرده باشید به این که ایدن ctOS را نابود کرد واقف هستید. نسخهی جدید این سیستم قابلیتهایی دارد که آنرا بهتر از چیزی که قبلا بود، میکند. تلفن مردم زنگ میزند بدون دلیل! از طریق اسمارت فونها میتوان مبلغی را انتقال داد. نسخهی ارتقا یافتهی ctOS به شما اجازه میدهد که مبلغ را مستقیما به حساب بانکی هالووی واریز کنید بدون اینکه به دستگاه خود پرداز نیاز داشته باشید. میتوانید مدرک جرم تقلبی در مورد NPCها ساخته و آپلود کنید تا تحت تعقیب پلیس قرار بگیرند. این سیستم ویژگیهای دیگری هم دارد که مطمئنا بعد از انتشار بازی آنها را تجربه خواهید کرد.
اگر از طرفداران WD باشید احتمالا دلتان برای شخصیتهایی مثل Clara و Aiden تنگ میشود. این را هم قبول دارم هالووی ابهتی که ایدن داشت را ندارد. شخصیتی شوخ طبع با پوست سیاه رنگ در مقابل یک مرد سفید پوست و خوش قیافهی خشک! اینجا دیگر سلیقه است که حکم میکند. مقایسهی مارکس و ایدن، سوای رنگ پوست شاید مثل مقایسهی اتزیو و کانر از فرانچایز AC باشد. اولی گاهی خنده را به لبانتان هدیه میکند و پتانسیل این را دارد که تسلیم احساسات شود. دیگری شخصیتی زمخت است که کلا با احساسات میانهای ندارد. حتی وقتی ایدن از خواهر و خواهرزادهاش خداحافظی میکرد، آنطور که باید و شاید احساساتی از خود بروز نداد و به عبارت سادهی “متاسفم” بسنده کرد. از لابهلای حرفهای خواهرش میتوان به این موضوع پی برد که ایدن از کودکی، پسر با احساسی نبوده و هرگز جواب علاقهی خواهرش را نداده است. به هر حال برگردیم سر شخصیت مارکس که برعکس است. از کودکی مارکس اطلاعات زیادی در دسترس نیست ولی چیزی که مشخص است، مثل ایدن نخواهد بود. مثل مارکس، بقیهی دوستان او هم چنین ویژگیهایی دارند. خوشگذران و همیشهی آمادهی تفریح و البته ماهر در کار خود! این که سیر داستانی بازی باید چگونه پیموده شود مطمئنا نکتهی مهمی است که یوبی سافت به خوبی به آن واقف است. معمولا یوبی سافت ایدهها و داستانهای خوبی در چنته دارد ولی در پایان در بخش گیم پلی و به خصوص گرافیک، کم میآورد.
نقشهی سان فرانسیسکو دوبرابر شیکاگو خواهد بود و ضمنا با محیطی متفاوت سروکار خواهید داشت. به طور کلی از یوبی سافت انتظار انقلاب در گیم پلی نداشته باشید. به طور حتم تغییرات مثبتی در گیم پلی روی داده و همین هم شاید برای لذت بردن کافی باشد. یکی از مهم ترین تحولاتی که در Watch Dogs 2 وعده داده شده، بهبود سیستم رانندگی است. کنترل خودرو در نسخهی قبل، خصوصا موقع تعقیب و گریز، کار سختی بود. این همان مشکلی است که باید حل شود. با تغییراتی که در این سیستم روی داده و اضافه شدن کادر Ubisoft Reflections، احتمالا تسلط بهتری روی خودرو خواهید داشت. Ubisoft Reflections همان تیم سازندهی سری Driver است. مخفی کاری میتواند نقش مهمی را در انجام عملیاتها ایفا کند. به شما اجازهی حمل سلاحهای مختلف گرم و سرد داده میشود. حتی میتوانید با هک، از شر دشمنان خلاص شوید اما این امکان هم وجود دارد که بدون خون ریزی، کارتان را پیش ببرید. نه تنها این ویژگی، کلا اصول گیم پلی WD شباهت زیادی به AC دارند. سیستم هک کردن دقیقا مثل جیب زدن در AC است. در این که گاها موقع رانندگی عجله دارید و باید در کمتر از چند ثانیه کار خود را انجام دهید، شکی نیست ولی این موضوع، سادگی هک کردن تا این اندازه را توجیه نمیکند. در WD2 هم مثل قبل، هک کردن میتواند چند برابر کاربردیتر از اسلحه باشد. مواردی مثل کشتن دشمن با برق و یا رها کردن یک جسم سنگین و فرود آمدن آن روی یک خلافکار نگونبخت از جمله استفادههای سیستم هک در بخش اکشن Watch Dogs 2 خواهد بود. نفوذ به اسمارت فونهای افراد مختلف و ساخت پرونده علیه آنها، پلیس را به سمتشان کشانده و تبدیل به یک هدف تحت تعقیب پلیس و یا به اصطلاح Wanted میشوند. مبلغ محدودی هم میتواند از حساب NPCها به حساب خودتان واریز کنید. با هک کردن میتوانید جهت حرکت ماشینها را تغییر دهید، خصوصا وقتی تحت تعقیب پلیس هستید با این ویژگی میتوانید سبب تصادف پلیسها شوید. خب این همان چیزی است که در نسخهی قبلی توانایی آن را داشتیم حالا همین ویژگی در WD2 گسترش یافته و میتوانید ماشین را به هر مسیری که میخواهید هدایت کنید. وسیلهی دیگری که به Watch Dogs 2 اضافه شده پهباد است. در هر زمان میتوانید از پهباد استفاده کنید و وسایل الکتریکی یا موبایل افراد را هک کنید. پهباد موقعی مورد استفاده قرار میگیرد که نمیخواهید به خودتان زحمت بدید و در نزدیکی کسی یا چیزی که میخواهید هکش کنید، دیده شوید. پهباد به منظور شناسایی منطقه هم به کار برده میشود. البته پهباد هم میتواند دیده شده و نابود شود. ارتقا یافتن سیستم هک به علاوهی اضافه شدن مکانیزمهای دیگر میتواند تا حدودی عدم یکنواختی بازی را فراهم کند. دیدن یک سری از اطلاعات NPCها هم از دیگر موارد استفادهی هک است که در بخش داستان، سربسته اشارهای به آن کردیم. با فشردن یک دکمهی خاص روی صفحه کلید یا کنترلرتان میتوانید اطلاعاتی در مورد فرد مورد نظر به دست آورید و این همان چیزی است که مارکس و دوستانش میخواهند جلوی آن را بگیرند. در کادر مستطیلی که بعد از فشردن دکمه در مقابلتان ظاهر میشود اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی، شغل و میزان درآمد و حتی گاهی پیامهای خصوصیاش، نمایان میشوند. به دست آوردن اطلاعات افراد برای مارکس مثل آب خوردن است! طبیعتا این توانایی مارکس همیشه مفید نیست و بیشتر جنبهی سرگرمی خواهد داشت و میتواند بازی را از یکنواختی خارج کند. گاهی پیدا کردن این اطلاعات شما را وارد یک ماموریت میکند. البته معلوم است که اهمیت این ماموریتها حتی از Side Missionها هم کمتر است اما همانطور که گفتم، روش خوبیست برای اینکه مزهی تنوع را در بازی بچشید.
Watch Dogs 2 یک بازی جهان آزاد و اکشن است. هک کردن شاید پررنگترین روش مبارزه باشد اما تنهاترین نیست! سلاحهای گرم و سردی که در اختیار بازیکن قرار داده میشود، آزادی عمل کافی را در اختیارتان قرار میدهد تا آنطور که میخواهید بازی را پیش ببرید. سیستم تیراندازی ظاهرا مشابه قبل بوده و تغییری دیده نمیشود. البته نیازی به تغییر هم نبود چرا که انتقادی از نحوهی تیراندازی Watch Dogs نشد. WD با تمام مشکلاتی که داشت ولی در بخش اکشن قابل قبول عمل کرده بود. بخش مخفیکاری بازی بیشتر از نسخهی قبل به چشم خواهد آمد. باز هم هک متداولترین و ارزانترین روش خلاصی از شر دشمنان ( حتی به صورت موقت! ) است. مارکس توانایی کشتن از پشت سر را هم دارد. فقط کافی است فضایی که لازم است را در اختیارش قرار دهید تا مثل دیگر شخصیتهای بازیهای یوبی سافت، کار خود را به نحو احسن انجام دهد. در یک کلام باید گفت ایدن خوب بود ولی مارکس فوق العاده است! سلاح سردی که دارد برای کشتن افراد، آنهم بدون صدا کمک زیادی به وی میکند. پس میتوانید از پشت سر به دشمن نزدیک شده و بدون این که کسی متوجه شود کارش را یکسره کنید. اگر دیده شوید بازی تایم محدودی در اختیارتان قرار میدهد تا بتوانید دشمن را قبل از اینکه سر و صدا به پا کنید خفه کنید. منظور از تایم محدود فقط چند لحظه است و به شرطی میتوانید از پس اینکار بربیایید که به او نزدیک باشید. اگر دیده شوید هم زنجیر و مهارتهای هالووی میتوانند به کمکتان بیایند. فقط کافی است سلامتی کافی را داشته باشید و بتوانید به پلیس، خلافکار و یا هر دشمن دیگر نزدیک شوید. برای سهولت کار، در نسخهی قبلی میتوانستید از صدا خفه کن استفاده کنید. وسیلهای که سبب میشود صدای اسلحهی شما به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند. در تریلرهای منتشر شده از WD2 هنوز چنین چیزی دیده نشده ولی احتمالا در بازی گنجانده خواهد شد. Stun-Gun دیگر وسیلهای است که برای عاشقان مخفیکاری مطمئنا جذاب خواهد بود. این نوع سلاح را در بازیهای دیگر هم دیدهایم. همان سلاحی که دشمن را بیهوش میکند و فرصت کافی را در اختیارتان قرار میدهد بدون اینکه سر و صدا به پا شود. طبق گفتههای یوبی سافت، میتوان بازی را بدون کشتن حتی یک نفر به پایان رساند. این نقل قول شاید بیشتر شبیه به یک اغراق باشد ولی کاملا مشخص است این همه المنت مخفی کاری به منظور افزایش کاربرد مخفیکاری، به بازی اضافه شدهاند. تجربهی Stealth یوبی سافت از بازیهایی مثل Assassin’s Creed، Splinter Cell و Ghost Recon میتواند به کمکشان بیاید. وقتی به بازی نگاه میکنیم هم دقیقا این تجربه ملموس است. مبارزات پرسر و صدا هم در Watch Dogs 2 لذتهای خاص خود را دارند. به نظر میرسد تغییر چندانی در این نوع جنگهای خیابانی شاهد نباشیم. سیستم کاورگیری مثل نسخهی قبل، بی نقص است و تغییر داده نشده است. بهتر است بگوییم یوبی سافت لازم ندیده تغییری در این زمینه ایجاد کند. علاوه بر سلاحهایتان، مواد منفجره نیز نقش مهمی را در بازی ایفا خواهند کرد. تغییر سنگر هم مثل نسخهی قبل با یک دکمه و خیلی سریع انجام میگیرد. به نظر میرسد سلامتی مارکس زودتر از ایدن تمام میشود و این برایتان در نبردها، چالشی شیرین خواهد بود. البته خرید ضدگلوله میتواند این سختی را تا حدودی برایتان آسان کند. اگرچه هنوز در تریلرها صحبتی از ضدگلوله نشده، ولی فکر نمیکنم سازندگان چنین چیزی را از قلم بیندازند! اگر ویژگیهای شوتر این بازی هم مثل عنوانی چون The Division باشد که احتمالا به همین شکل هم خواهد بود، میتوان مشکلات ریز و درشتی را در این زمینه پیدا کرد. در Watch Dogs 2 کمی باید ریزبینتر باشید و بابرنامهتر قدم به میدان مبارزه بگذارید. پهبادی که در اختیار دارید وسیلهی مناسبی برای شناسایی منطقه است. باید قبل از استارت زدن مبارزه مکان دشمنان و نوع مهماتشان را بشناسید. بهتر است ماشینی هم همان نزدیکی پیدا کنید تا در صورت لزوم پا به فرار بگذارید. با توجه به سختتر شدن مبارزات، احتمالا شما هم مخفیکاری را ترجیح دهید.
قطعا کنترل بد ماشین و موتور را میتوان به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات نسخهی اول نام برد. و از قضا، یوبی سافت هم فیدبکهای زیادی از این مشکل دریافت کرده است. به لطف تیم سازندهی سری Driver، قرار است از رانندگی در Watch Dogs 2 لذت ببریم. در تعقیب و گریزها، مشکلی با رانندگی نخواهید داشت. شاید تصادف کنید یا متوقف شوید، ولی مسئولیتش با خودتان است چرا که یوبی سافت قول داده این مشکل حل میشود. اگر واقعا بتوانند این نقطه ضعف را از بین ببرند امیدوارانهتر میتوان به چشم یک بازی Open World جذاب به Watch Dogs 2 نگاه کرد. به محض اینکه پشت فرمان یک وسیلهی نقلیه بشینید، تفاوت بین هندلینگ دو نسخه را درک میکنید. به طور کلی مکانیک رانندگی تغییر کرده و علاقهی شما را به رانندگی از بین نمیبرد. شتاب ماشینها متفاوت بوده و روی پیچ هم میتوانید شتاب بگیرید و حتی با سرعت زیاد، بپیچید. هر ماشینی که سوار میشوید مجهز به توربو است. اگر به سرعت ماشین راضی نیستید یا از آن دسته بازیکنانی هستید که دوست ندارند زیاد در شهر بچرخند و میخواهند هرچه سریعتر به مقصد برسند، استفاده از توربو به شدت توصیه میشود. ضمنا مارکس میتواند حین رانندگی، از سلاح خود برای شلیک کردن استفاده کند.
در Watch Dogs یکی از دلایل تکراری شدن بازی، نبود هیچگونه تنوع هنگام گشت و گذار در شهر بود. البته گاهی ماموریتهایی دریافت میکردید که به مرور زمان تکراری میشدند و چیزی متفاوت میخواستید. Watch Dogs 2 سعی میکند این مشکل را حل کند. اضافه شدن Side Activityهای مختلف باعث میشود در محیط بازی حوصلتان سر نرود. با استفاده از سیستم هک میتوانید ترافیک درست کنید و خودتان نظارهگر باشید، گنگها یا پلیسها را به جان NPCها بیندازید، از پهبادی که دارید برای حل کردن معماها و هک کردن مکانهای مختلف استفاده کنید و حتی با مردم برقصید. محیط بزرگتر و زندهتر بازی نسبت به نسخهی قبل هم یکی دیگر از عوامل جذابیت WD2 خواهد بود. در طول بازی چالش و یا ماموریتهای جانبیای پیدا میکنید که انجام آنها خالی از لطف نیست. این چالش و ماموریتها میتوانند توسط مردم شهر به شما داده شوند یا با هک کردن گوشیهای هوشمند مردم شهر، آنها را به دست آورید. مردمی با خواستههای غیرمعمول سر راه شما سبز میشوند و هیجان را بهتان هدیه میکنند. با دنبال کردن سیگنالهای الکتریکیای که در شهر پیدا میشود نیز میتوانید به چیزهای ارزشمندی برسید. با پهبادی که در اختیار دارید حتی میتوانید حیات وحش سان فرانسیسکو را از نزدیک ببینید. مارکس میتواند مردم عصبانی خیابان را آرام کند. میتوانید به آنها توهین کنید و یا حتی به آنها ابراز علاقه کنید و به آغوش بکشید. اینها همه کارهایی است که مارکس انجام میدهد و ایدن نمیداد. در واقع تا این حد اجتماعی بودن اصلا با شخصیت ایدن همخوانی نداشت و شاید حالا میتوان یک دلیل منطقی برای خلق شخصیت مارکس پیدا کرد. مارکس میتواند با هرکس در شهر رفتاری مثبت یا منفی داشته باشد. بدیهی است که ظاهر WD2 شباهت بیشتری به زندگی واقعی دارد تا WD. و همینطور مارکس شباهت بیشتری به یک انسان واقعی دارد تا ایدن. بعید است این ویژگیهای اضافه شده حتی از نظر تئوری، زائد باشند ولی اگر اینطور فکر میکنید، بهتر است زود قضاوت نکنید. وقتی در شهر میگردید هر اتفاقی را ممکن است ببینید. حتی دعوای یک زن وشوهر! اگر Watch Dogs 2 را یک فیلم فرض کنیم، نباید از جنبههای کمدی آن غافل شد. حتی رفتار خود شخصیت مارکس هالووی هم شباهتی که بازیگران نقش کمدی دارد.
سیستم پارکور بازی بهبود و افزایش یافته است. مطمئنا به خاطر دارید که ایدن هرچقدر هم خوب میدوید، ولی هیچوقت نمیتوانستیم کنترل صد در صد روی او داشته باشیم. سیستم دویدن و پارکور هم مثل رانندگی مشکلاتی داشت که حالا قرار است به لطف مارکس این مشکلات حل شوند. اول اینکه مارکس نه تنها سریعتر از ایدن است، بلکه تواناییهای پارکور بیشتری هم دارد که در کنار بهبود یافتن سیستم کنترل، میتواند به خوبی از هر مهلکهای قسر در برود و یا سریعتر به مقصد مورد نظر برسد. سیستم دویدن کلا در بازیهای اخیر یوبی سافت بی نقص نبوده و معمولا با مشکلاتی همراه بوده است. اگر Watch Dogs 2 بتواند این مشکل را بپوشاند مطمئنا دستاوردی نه تنها برای خود بازی، بلکه برای کل یوبی سافت و بازیهای آیندهاش خواهد بود. ایدن پیرس میتوانست لباس بخرد ولی همهی لباسها دقیقا یک تیپ را به او میبخشید و تنها تفاوت لباسها در رنگ و لوگو و برخی جزئیات کماهمیت بود. اگر بخواهیم سیستم لباس خریدن مارکس را تشبیه کنیم، GTA گزینهی مناسبی است. در Watch Dogs 2 خیلی آزادانهتر لباس میپوشید و میل با خودتان است که چه شلواری را با چه پیرهنی سِت کنید. میتوانید مسخرهترین و یا شیکترین ترکیبها را تن مارکس کنید و در شهر بچرخید. شاید لباسی که میپوشید واقعا زیبا نباشد اما حداقل میدانید که اختیار انتخاب آن دست خودتان بوده است و حالا میتوان به چشم یک تیپ منحصر به فرد به آن نگاه کرد. شخصیسازی تنها به لباسها خلاصه نمیشود. شما حتی میتوانید اسلحههای خود را هم شخصیسازی کنید. انتخاب الگوهای سلاحتان با خودتان است. چیزی که Watch Dogs نداشت، قایقهای بادبانی بود. با مارکس حالا میتوانید سوار قایقهای بادبانی شود. شرایط جوی به خصوص جهت باد روی کنترل این سری قایقها تاثیر مستقیم دارد. اگر AC IV Black Flag را بازی کرده باشید، پس میدانید نحوهی کار چگونه است. و اما میرسیم به سگهای سان فرانسیکو! این سگها که کمتر راجع بهشان صحبت شده و در کل شهر پراکندهاند، طبیعتا به محبت احتیاج دارند! شما میتوانید سگها را نواش کنید. البته این موضوع تاثیری روی روند بازی ندارد. برخلاف بازیای مثل MGS V PP، سگها نه برایتان سودی دارند و نه خطری. شاید در نسخهی سوم، این شرایط تغییر کند ولی در نسخهای که قرار است به زودی روی پلتفرمتان بازی کنید، سگها عملا موجوداتی خنثی هستند. اگر میخواهید مهارتی را به دست بیاورید باید مقداری امتیاز کاوش برای آن خرج کنید. مهارتها مطمئنا هم برای سهولت و هم برای لذت بیشتر از بازی نقش اساسی خواهند داشت. جمعآوری پیرو، یکی از بهترین روشهای یادگیری مهارت خواهد بود. بازی دارای صحنههای برهنگی، الفاظ بد و طبیعتا خشونت است. به همین دلیل بهتر است افرادی که زیر ۱۵ سال سن دارند، به دنبال بازیهای دیگر بروند. همچنین این بازی برای افراد کمسن و سال میتواند الگوی نامناسبی باشد و آنها را به سمت برهنگی، خشونت و حتی مواد مخدر بکشاند. Watch Dogs 2 قرار است در بخش چندنفره هم یک بازی ایدهآل باشد. میتوانید در بخش چندنفره بازیکنان را به بازی دعوت کنید و ماموریتها را با همکاری هم به پایان برسانید. در حین بازی ممکن است دو بازیکن را ببینید که دارند باهم میجنگند یا کورس میگذارند. شاید این شما را وسوسه کند که به آنها ملحق شوید.
یوبی سافت قبول دارد که گرافیک Watch Dogs در تریلرهای E3 دانگرید شده بوده و این اتفاق را برای Watch Dogs 2 تکرار نخواهد کرد. معمولا بیشترین جایی که بازیهای یوبی سافت در آن میلنگند، گرافیک است. از باگها و افت فریمهای وحشتناک که بگذریم، میرسیم به بی دقتی یا شاید ناتوانی سازندگان روی جزئیات محیط. شایدهم عجول بودنشان برای انتشار بازی! به هر حال انتظار این است که Watch Dogs 2 چنین مشکلاتی را نداشته باشد. امیدوار هم هستیم که همینگونه باشد ولی کسی چه میداند بعد از انتشار بازی قرار است چه انتقاداتی از منتقدان و کاربران را بشنویم؟ با توجه به تریلرهایی که دیدیم سان فرانسیسکوی Watch Dogs 2 با سان فرانسیسکوی دنیای واقعی مو نمیزند. همان محیط، همان جزئیات. بدل شلوغی خیابانها و لوکیشنهای سان فرانسیسکو را میتوان در تریلرهای Watch Dogs 2 دید. رنگپردازی محیط، سان فرانسیسکو را به شهری به مراتب شادتر و زندهتر از شیکاگو تبدیل خواهد کرد. بزرگی محیط به شما اجازه میدهد تا بیشتر از محیط بازی لذت ببرید. اگر خاطرتان باشد شیکاگو هرگز شهری زنده و پویا نبود. باگهای بازی را هم که کنار بگذاریم کلا نمیتوانستید آنطور که باید و شاید از شیکاگو لذت ببرید. حتی در قیاس با دیگر بازیهای یوبی سافت هم شیکاگو، شهر جالبی نبود. اگر شیکاگو را در کنار شهرهای بازیای مثل AC IV Black Flag قرار دهید به این موضوع پی میبرید. علاوه بر این حیات وحش و آسمان خراشهای سان فرانسیسکو در بازی قابل رویت بوده و مشخص است قرار است سان فرانسیسکوی واقعی را در Watch Dogs 2 ببینیم. چنین تعریفهایی را قبلا برای The Divison هم شنیده بودیم ولی نه تا این حد! شاید این بار واقعا یوبی سافت میخواهد به قولهایش عمل کند. تخریب پذیری بازی به نظر قابل قبول است. با هر تصادفی که با خودرویتان انجام میدهید، بسته بر شدت تصادف ماشین آسیب میبیند. بعد از سقوط ماشین از یک بلندی، جرقههایی روی زمین زده میشود که البته چیز عجیبی نیست. چنین موضوعی نقطه قوت به حساب نمیآید. فراموش نکنیم که در چه دورهای قرار داریم! انفجارات به بهترین نحو طراحی شدهاند. این مورد نقطه عطف Watch Dogs هم بود. حالا مهم نیست انفجار با یک مادهی انفجاری باشد یا با هک کردن. مشاهدهی منفجر شدن خصوصا ماشینها در Watch Dogs 2 مطمئنا لذتبخش خواهد بود. در مورد بقیهی جرئیات مثل آب، خیابانها، چمن و غیره هم بهتر است بعد از انتشار بازی صحبت کنیم چرا که از الان نمیتوان نظر قطعی داد. یادتان باشد درمورد محصول یوبی سافت صحبت میکنیم!
به ضرس قاطع یوبی سافت از Watch Dogs 2 انتظاری کمتر از Watch Dogs ندارد. حداقل از نظر فروش! از این طرف هم عدهای از بازیکنان یوبی سافت را تمام شده میدانند و برخی هنوز به آن امیدوارند. بماند آن دستهای که کلا طرفدار بازیهای این کمپانی هستند و با تک تک بازیهایش زندگی میکنند. Watch Dogs یک بازی پرادعا بود ولی هرگز نتوانست حتی شبحی از آن چیزی که انتظار میرفت باشد. شخصا انتظار ندارم Watch Dogs 2 یک انقلاب باشد، نه! فقط انتظار دارم وعدههایی که از سوی سازندگان داده شده، عملی شوند. شاید فکر کنید که دارید نوشتهی یک یوبی سافت هِیتر را میخوانید! ولی واقعا اینطور نیست. یادم است ۲K Games هم سر Mafia II وعدههای پوچ زیادی داد ولی به چشم نیامد چرا؟ چون توانست چیزهای ضروری بازی را به بهترین نحو طراحی کند. اما مشکلات Watch Dogs کم نبود. یوبی سافت با بهبود مشکلاتی که در نسخهی قبل تو ذوق میزدند میتواند Watch Dogs 2 را آنطور که طرفداران انتظار دارند بسازد. نکتهی مثبت اینجاست که میداند مشکلات کجا بودهاند و قول بر رفع کردن آنها داده است. هیچکس به عنوان یک کاربر بازیهای ویدئویی دوست ندارد شکست بازیای با چنین پتانسیل قویای را ببیند. هر قدر بیشتر تریلرهای Watch Dogs 2 را ببینید عطشتان برای بازی کردن بیشتر میشود و هر قدر به ۲۵ آبان نزدیکتر میشویم، هیجانها بیشتر میشوند. تغییراتی مثبتی که در آپشن هک کردن ایجاد شده نوید یک بازی موفق را میدهد. سیستم هندلینگ ماشینها بهتر شده تا تعقیب و گریزها به کاممان شیرینتر شود، بخش مالتیپلیر گستردهتر شده تا وقت بیشتری از ما بگیرد و تاریخ انتشار نزدیکتر شده تا انتظاراتمان را به پایان برساند.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان Horizon Forbidden West روی PC حدود ۵۰ درصد کمتر از نسخه قبلی است
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- ویدیو: تریلر جدید بازی Hellblade 2 را مشاهده کنید
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- تاریخ عرضه و قیمت کنترلر جدید Xbox فاش شد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
نظرات