بازی DayZ همچنان برای کنسولهای نسل هشتم عرضه خواهد شد اما ۹۹ درصد منابع آن برروی رایانههای شخصی گذاشته شدهاند
سازنده بازی DayZ به تازگی صحبتی در مورد نسخههای مربوط به پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان این بازی نکرده است و این تفکر را ایجاد کرده است که شاید علت این موضوع لغو شدن آن باشد اما در مصاحبه اخیر برایان هیکس از استودیوی سازنده بازی، شاهد ارائه توضیحاتی در مورد این بازی و نسخههای مختلف آن هستیم.
برایان هیکس به عنوان کارگردان نوآور بازی در صحبت با یوروگیمر اعلام کرد که پروژه این بازی برروی کنسولها بصورت کلی از بین نرفته است.
در پاسخ به این سوال که چرا به تازگی صحبتی در مورد پروژه ساخت این بازی برای کنسولها نشده است، آقای هیکس توضیح داد:
۹۹ درصد منابع بوهمیا اینتراکتیو به عنوان سازنده بازی برروی نسخه رایانههای شخصی معطوف شده است.
طبق گفته آقای هیکس نسخه مربوط به رایانههای شخصی این بازی در اولویت آنها قرار دارد. او گفت:
درحالیکه فشارهای زیادی از دو شرکت سونی و مایکروسافت قرار داشت تا برروی صحنه بروند و بگویند “بله ما برگشتیم.” تمرکز اصلی ما برروی ساخت نسخه انحصاری رایانههای شخصی قرار داشته است. من از عبارت انحصاری استفاده میکنم چون در حال حاضر تنها یک درصد از منابع ما تلاش خود را برروی ساخت نسخه مربوط به کنسولها قرار دادهاند، زمانیکه ما نسخههای بتا را آماده کرده و باگها را برطرف کنیم، ما امکان کار برروی آن نسخهها را نیز خواهیم داشت. ما واقعاً نمیتوانیم به سمت کار برروی نسخه کنسولی بازی DayZ حرکت کنیم یا لااقل آن را به مرحله اجرایی برای مصرف کنندگان برسانیم. تا زمانیکه موتور پایهای ساخت بازی که انفوژن نام دارم تکمیل نشود نمیتوان چیز دیگری گفت، اگر این موتور تکمیل نشود نمیتوان در مورد موضوعاتی تکنیکی صحبتی داشت.
طبق این گزارش، بنظر نمیرسد توجه سازنده بازی DayZ به نسخههای کنسول آن تا سال ۲۰۱۷ جلب شود. آقای هیکس همچنین اعلام کرد که امکان کاندید شدن بازی DayZ برای برنامه پیش نمایش بازیهای ایکسباکس شرکت مایکروسافت که همچون برنامه دسترسی زودهنگام استیم است وجود دارد. پلیاستیشن ۴ از چنین برنامهای برخوردار نیست که این دلیلی است بر این موضوع که چرا هنوز بازی دایناسوری Ark: Survival Evolved برروی کنسول شرکت سونی ارائه نشده است.
آقای هیکس ادامه داد:
زمانیکه نسخه مربوط به رایانههای شخصی این بازی به نقطهای برسد که ما نسبت به آن آرامش داشته باشیم، قادر خواهیم بود تا کار خود را برروی سایر نسخهها شروع و منابع کمی را به آنها اختصاص دهیم و در آن هنگام ما اقدام به معرفی آنها کرده و صحبت بیشتری در مورد برنامه پیش نمایش بازیهای ایکسباکس خواهیم کرد که اولین جایی خواهد بود که شاهد حضور این بازی برروی کنسولها خواهیم بود، جاییکه شرکت سونی از آن بی بهره است.
براساس گفتههای آقای هیکس، بازی DayZ اخیراً به حداکثر میزان کاربران ماهانه خود یعنی مقدار ۶۵۰ هزار نفر رسیده است، این در حالی است که این میزان برروی ۲۵۰ یا ۳۰۰ هزار نفر قرار داشته است.
همچنین آقای هیکس در این مصاحبه توضیح داد در حالیکه خالق بازی DayZ یعنی دین هال دیگر بصورت فعالانه برروی این بازی کار نمیکند اما همچنان نظرات و بازخوردهای غیر رسمی خود را به تیم سازنده منتقل میکند. آقای دین هال استودیوی بوهمیا را در سال ۲۰۱۴ ترک کرد.
نسخه دسترسی زودهنگام بازی DayZ در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ برروی استیم انتشار یافت. سه سال از آن زمان میگذرد و این بازی همچنان در مرحله دسترسی زودهنگام قرار دارد. با وجود آنکه این بازی هنوز تکمیل نیافته است اما بیش از ۳ میلیون نسخه فروش داشته است.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
خیلی از بازی سازان مستقل pc رو مثل یک سکوی پرش میدونند که اگه موفق شدند بازیشون رو برای کنسول ها بدهند که بخش بزرگی از این را مدیون استیم هستیم. :yes: :yes:
حرفتون کاملا درسته :rose:
و اما میرسیم سراغ DayZ میدونید دوستان یه سری از عناوین هستن که فاقد حد واسط هستن یعنی شما از سری arma متنفر میشید یا به شدت شیفتش میشید DayZ هم همچین قاعده ای رو داره یا :heart: یا :brokenheart:
بشخصه برای بنده دابل :heart: هست و اینکه امیدوارم با بهینه سازی مناسب برای دوستان کنسول گیمر هم منتشر بشه چون میشه به نوعی گفت انجین استودیو بوهیما انجین سنگینی هست :rose:
DayZ منو شیفته خودش کرده البت خودم نمتونم بازی کنم خونه رفیقم بازی کردم شاهکاره
یه سوال من الان رفتم سایت پارس آنلاین اینترنت۴مگ ماهی ۳۰گیگ ۶۲۵۰۰ میده میارزه بره آنلاین بگیرم؟خونمونم دو رو ور شهرریه
خدایش از دید خدم این بازی میرزه به کل بازی های نسل هشت خیلی منتظرم برا ps4 بیاد