هر آنچه از Dark Souls 3: Ashes of Ariandel می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه از Dark Souls 3: Ashes of Ariandel می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه از Dark Souls 3: Ashes of Ariandel می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه از Dark Souls 3: Ashes of Ariandel می‌دانیم - گیمفا

هر آنچه از Dark Souls 3: Ashes of Ariandel می‌دانیم

Unknown
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
هر آنچه از Dark Souls 3: Ashes of Ariandel می‌دانیم - گیمفا

درست پیش‌ از برگزاری مراسم توکیو‌گیم‌شو امسال، وب‌سایت پالیگان فرصتی پیدا کرد تا اولین محتوای دانلودی «دارک سولز ۳» به نام Ashes of Ariandel را در حدود نیم ساعت یا به‌طور دقیق‌تر تا اولین باس‌فایت، تجربه کند. آن‌ها از تجربیات و ویژگی‌های جدید این محتوای دانلودی می‌گویند و گفت‌وگوی کوتاهی هم با هیدتاکا میازاکی انجام داده‌اند که خواندنش خالی از لطف نیست. در ادامه با گیمفا همراه باشید.

به نقل از پالیگان: بخشی که ما در آن بازی کردیم، در میدانی وسیع و پوشیده از برف جریان داشت که قبلاً در دارک سولز ۳ نمونه‌اش را ندیده بودیم و همچنین نسبت به بازی اصلی، مکان بسیار بزرگ‌تری بود و مملو از مسیرهایی که آمادهٔ اکتشاف بودند. میازاکی در خصوص این مکان می‌گوید: «[اینجا] بسیار مرموز است و تا حدودی هم منحصربه‌فرد». وی در ادامه می‌افزاید هدفش اضافه کردن یک چاشنی گوتیک مانند به محیط‌های این دو محتوای دانلودی بوده که از هستهٔ نسخه اصلی جداست.

این محتوای دانلودی، همچنان همان عناصر همیشگی‌اش را داراست؛ یعنی دست دادن حس ترس و هیجان به مخاطب در هنگام مواجه شدن با ناشناخته‌های مخوف و دشمنان عجیب این سری. در این محتوای دانلودی هم با دو نوع دشمن جدید مواجه شدیم؛ اول، درخت‌هایی پژمرده و بدون برگ که به‌طور ناگهانی در محیط زنده و سبب ترسناک‌تر شدن محیط شدند. آن‌ها دشمنانی‌اند که قادرند کاراکتر را میان دست‌هایشان بگیرند یا حتی از دور با گوله‌های آتشی به کاربر حمله کنند.

enemy 1 0

این محتوای دانلودی تنها از دو باس‌فایت بهره خواهد برد.

دشمن‌ دوم، گرگ‌ها بودند و زمانی یکی از آن‌ها را دیدیم که مشغول اکتشاف در محیط برفی بازی بودیم. او به‌طور واضح کاراکتر بازی را زیر نظر داشت، ولی فاصله‌اش را حفظ و از حمله کردن امتناع می‌کرد. در کمتر از یک دقیقه، متوجه شدیم که در میان توده‌ای از گرگ‌ها محاصره شده‌ایم و فهمیدیم این حیوانات خون‌خوار بسیار باهوش‌اند و از یک هوش مصنوعی واقعی بهره می‌برند؛ یعنی ابتدا فاصله‌شان را حفظ کرده و با کمین کردن، تنها به صورت گروهی — و نه تکی — شروع به حمله می‌کنند که به‌راحتی ماجراجوی تنهای داستان در مخمصه گیر می‌افتد. میازاکی دربارهٔ این گرگ‌ها می‌گوید: «این دسته از گرگ‌ها، به‌تنهایی یک تچربهٔ تازه در گیم‌پلی به‌وجود می‌آورند.»

کسانی که مدت زیادی طرفدار این مجموعه بوده‌اند، مطمئناً هنگام وارد شدن به منطقهٔ رخدادهای این محتوای دانلودی، متوجهٔ یک عنصر قابل‌توجه می‌شوند؛ یعنی دیدن اسم منطقه (The Painted World of Ariandel). حال افرادی که شمارهٔ اول دارک سولز را انجام داده‌اند، احتمالاً یکی از محل‌های وسیع بازی با اسم Painted World of Ariamis را یادشان هست که در حقیقت هنگام ورود به آن، داخل یک تابلوی نقاشی می‌شدید. با توجه به گفته‌های میازاکی، چنین تشابه اسمی بین این دو منطقه یک چیز تصادفی نبوده است؛ اما این دو به‌طور مستقیم ارتباطی با یکدیگر ندارند. وی اذعان دارد: «این مکان در یک دنیای نقاشی شده جریان دارد، ولی در یک دنیای نقاشی شدهٔ متفاوت. بااین‌حال، ارتباطاتی بین این دنیای نقاشی شده و آن محیطی که در نسخهٔ اول دارک سولز دیده‌ایم وجود دارد. دلیل این‌که تصمیم گرفتم دوباره به آن برگردم، به‌خاطر هماهنگی‌اش با مضمونی است که سعی در توصیفش [در این محتوای دانلودی] دارم. مخاطب‌ها هنگام انجام دادن بازی، می‌توانند [بهتر] متوجهٔ این دلیل شوند.»

با پیشروی در بازی، متوجه شدیم که این تنها عنصر آشنا و اشاره‌ای نیست که میازاکی نسبت به نسخه‌های قبلی داشته است؛ زیرا هنگام رویارویی با اولین باس‌فایت، گرگ عظیمی را دیدیم که برای طرفدارها یادآور یکی از باس‌فایت‌های نسخهٔ اول به نام «سیف» خواهد بود. البته سیف در دهانش شمشیری بزرگ داشت که این باس‌فایت جدید فاقد آن است؛ اما حرکات و تکنیک‌های مبارزه‌اش همچنان آشنا به‌نظر می‌رسند. پرسش اینجاست که آیا رابطه‌ای بین این گرگ و سیف وجود دارد؟ میازاکی به این سؤال جواب نمی‌دهد و برای رسیدن به جواب، تنها باید صبر کرد و دید.

magic 0

بازی دارای چهار اسپِل و سِت زره جدید و پانزده اسلحهٔ تازه خواهد بود.

در جریان تجربه ما از این بازی، تنها تا باس‌فایت اول پیشروی کردیم و با توجه به صحبت‌های میازاکی، این بدین معناست که نیمی از باس‌فایت‌های این محتوای دانلودی را دیدیم؛ چون این محتوای دانلودی تنها از دو باس‌فایت بهره خواهد برد. درباره‌ٔ مبارزه با گرگ باید گفت که هنگام آغاز آن، نخست یک موجود انسان‌نما را باید شکست دهیم که به‌نظر می‌رسد می‌خواهد از گرگ دفاع کند. وقتی او را شکست دادیم، جایگزین او همان گرگ عظیم‌الجثهٔ خواهد بود. میازاکی اضافه می‌کند: «باعث لوث شدن بازی می‌شود، ولی این محتوای دانلودی تنها دو باس‌فایت دارد. همچنین مانند بازی اصلی، هنگام مبارزه با آن‌ها شاهد تغییر فاز عملکردشان خواهید بود؛‌ اما با تأکیدی بیشتر.»

درحالی‌که به‌نظر می‌رسد وجود تنها دو با‌س‌فایت تا حدودی برای مخاطبان ناامیدکننده است، میازاکی وعده می‌دهد که محتوای بسیار بیشتری را شاهد خواهیم بود که شامل چهار اسپِل جدید، چهار سِت زره و پانزده اسلحهٔ جدید می‌شود. شاید جالب باشد بدانید که یکی از این اسلحه‌ها، نوع جدیدی از نیزه است که می‌توانیم در ضمن مبارزه به سمت دشمنان آن را پرتاب کنیم.

در نخستین نسخه از دارک سولز، محتوای دانلودی آن تجربه‌ای جدا از نسخه اصلی بود. درحالی‌که سه محتوای دانلودی عرضه شده برای «دارک سولز ۲» همگی در پیشبرد داستان اصلی نقش داشتند؛ اما دارک سولز ۳ این‌گونه نبوده و همان مسیر نسخهٔ اول را ادامه خواهد داد. میازاکی می‌گوید: «Ashes of Ariandel مستقل از بازی اصلی است؛ زیرا داستان و پیرنگ نسخه اصلی تقریباً به پایان رسید.»

knight with a weapon 0

این محتوای دانلودی، همچنان همان عناصر همیشگی‌اش را داراست؛ یعنی دست دادن حس ترس و هیجان به مخاطب در هنگام مواجه شدن با ناشناخته‌های مخوف و دشمنان عجیب این سری.

بعضی از کاربرها، نسبت به نحوهٔ گنجانده شدن محتواهای دانلودی سری دارک سولز و همین‌طور «بلادبورن» از سازندگان گلایه داشته‌اند؛ زیرا همیشه این محتواهای دانلودی در وسط بازی و محلی مخفی شده بود. بنابراین اگر کسی بازی را به اتمام می‌رساند، مجبور می‌شد در نیو گیم پلاس دوباره بخشی از بازی را طی کرده تا بتواند به محتوای جدید دسترسی پیدا کند و محتوای دانلودی دارک سولز ۳ هم از این قاعده مستثنی نیست. میازاکی دربارهٔ این موضوع می‌گوید: «رویکرد ما نسبت به محتوای دانلودی دارک سولز ۳، این است که وقتی مخاطب به نقطه مشخصی از بازی اصلی رسید بتواند وارد محتوای جدید شود و این نقطهٔ مشخص قطعاً در اوایل بازی قرار ندارد؛ به‌‌خاطر مسائل مربوط به درجه سختی بازی.»

همچنان این موضوع که آیا دارک سولز ۳ آخرین شماره از این مجموعه بود یا خیر، جوابش برای مخاطبان گنگ مانده است. ما نیز به‌عنوان صحبت‌های آخر، این سؤال را از میازاکی پرسیدیم و او این‌گونه جواب داد: «وقت این است که از سری دارک سولز [به سمت چیز جدیدی] کوچ کنیم؛ اما به‌عنوان رئیس استودیوی فرام سافت‌ور، نمی‌توانم این قضیه را انکار کنم که احتمالاً دوباره در آینده نسخهٔ جدیدی از این فرنچایز بسازیم.»

Ashes of Ariandel در بیست و پنج اکتبر سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی با قیمت ۱۵$ عرضه خواهد شد. همچنین محتوای دانلودی دوم — که فعلاً اسمش نامشخص است — قرار است در اوایل ۲۰۱۷ منتشر شود.

منبع: پالیگان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه از Dark Souls 3: Ashes of Ariandel می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه از Dark Souls 3: Ashes of Ariandel می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه از Dark Souls 3: Ashes of Ariandel می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه از Dark Souls 3: Ashes of Ariandel می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه از Dark Souls 3: Ashes of Ariandel می‌دانیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mr Hill93 گفت:

    مقاله خوبی بود ممنون
    ۲ تا باس فایت داره ولی فک کنم دوتا باسش قد ۱۷ تا باس نسخه اصلی اذیت کنه شاید هم بیشتر دشمنانش هم ک سرسخت هستن
    کلا دی ال سی هاشو هارد کور باید باشی تا بتونی بازی کنی
    نسخه اصلیش به مراتب اسون تر هست

  • armin 2020 گفت:

    اطمینان دارم این محتوای اضافی مثل dlc های نسخه های قبلی ارزش بالایی داره

  • Amirooo گفت:

    بلادبورنو دیوانه وار تا آخرش بازی کردم.ولی نمیدونم چرا به اواسط سولز ۳ که رسیدم دلمو زد.فعلا گذاشتمش کنار.ولی با خوندن این مطلب یه جورایی دوباره وسوسه شدم ادامش بدم :inlove:
    ممنون بابت مطلب و ترجمه

    • Undefined گفت:

      چون که اول بلاد رو بازی کردی
      تنوع اسلحه ها چه در ظاهر چه در کاریی و استفاده تفنگ به جای سپر( هر چند دوتا سپر تو بازی بود!) باعث جذابتر شدن و روون تر شدنش می شد
      البته از فضا و محیط بازی هم نباید گذشت!
      در کل سری سولز + بلاد بورن از نظر هنری چه در بخش موسیقی چه گرافیک هنری بی نظیر هستند

      • AMIR.PC73 گفت:

        واقعا چطور دلت میاد ابر شاهکار میزاکی با متای ۹۳ رو با دارک سولز با متای ۸۹ مقایسه کنی ؟ به دور از متا
        گرافیک بهتر بلاد
        گیمپلی هیجانی تر
        طراحی بسیار بهتر سلاح ها و اسلحه ها .
        داستان معنوی تر و گیرا تر .
        و از همه مهم تر طراحی ترسنام تر و خفت تر بلاد
        البته اینا نظر شخصی منه 😀

        • Fight Club گفت:

          امیر جان حرفات کاملا صحیح است…. ولی به یه چیز هم به نظرم بستگی داره
          اونم اینه که اگه شخصی اصلا سری سولز رو تجربه نکرده باشه بره سراغ بلادبورن و بعدش یه دفعه بره سراغ دارک سولز بازی دلشو میزنه … اونم به دلایل درستی که ذکر کردی… من خودم به کسایی که میخوان بلادبورن رو شروع کنن همیشه پیشنهاد دادم اول برن سراغ دارک سولز ۳٫٫٫
          ولی تو مورد گرافیک بهتر بلاد که گفتی …..میشه گذاشت به پای مولتی پلتفرم بودن بازی و محیط های بسیار عظیم تر دارک سولز نسبت به بلادبورن…
          ولی در کل دارک سولز۳ عالی بود و البته نا حدودی نامید کننده اونم برای طرفدارای قدیمی..

          • AMIR.PC73 گفت:

            داداس اولا من منظورم دارک ۳ بود نه کل فرانچیز دارک سولز دارک ۳ هم بجز یکی دوتا باس بقیه همه آسون بودن و واقعا بازی خیلی اسون پیش میرفت . دارک ۲ با اینکه کار میازاکی نبود اما از نظر من خیلی زیباتر بود .
            دوما فک کنم همه میدونن واقعا بلادبورن زیباترین ساخته میازاکی هست نمیگم با اختلاف زیاد ولی با اختلاف کمی از هر سه نسخه سری سولز سرتره .

        • MS GAMER گفت:

          دوست عزیز اگر دارک سولزی نبود پس میازاکیی هم نبود و اگر میازاکی نبود بلادبورنی هم نبود پس به هیچ وجه بزرگیه دارک سولز رو زیر سؤال نبرید دوست عزیز.البته بگم من خودم فن سونی هستم و عاشق بلادبورن

  • Fight Club گفت:

    ما به‌عنوان رئیس استودیوی فرام سافت‌ور، نمی‌توانم این قضیه را انکار کنم که احتمالاً دوباره در آینده نسخهٔ جدیدی از این فرنچایز بسازیم
    مرسی استاد … همین جملت هم به ما طرفدارا قوت قلب میده برای اینده…. واقعا نمیتونم این موضوع رو قبول کنم که در چند سال اینده دیگه شاهد دارک سولز نخواهیم بود….

  • ARYAA گفت:

    ممنون واسه مقاله. خیلی عالی بود

    ما نباید بازی رو فقط و فقط به باسها یا تعدادشون محدود کنیم، این سری از جنبه داستان غنی و مولتی خوب هم بهره میبره. یه دی ال سی با ۲ باس حماسه و به یاد ماندنی بهتره از یه دی ال سی با ۳ باس که دو تاشون یکی reskin یا npc و دیگری فقط به عنوان مانع باشه، مثل sunken king که فقط یه باسش sinh خوب بود.

    خود فرام گفته تمام تمرکزمان را روی دی ال سی دوم که اوایل ۲۰۱۷ میاد میگذارن تا به صورت رسمی داستان این سری رو تمام کنن، هنوز خییییلی سوالها هستن که دنبال جوابشون هستیم.مپ untended graves, هویت nameless king و سرنوشت ornestein، خانواده lothric و gwenvere و……..

    باس اول با اون npc و گرگ جالب میاد مخصوصاً اون گرگ که خیلیا باور دارن همون sif هست که فکر نکنم اگر هم هست باید یه دلیل قانع کننده باسه.

    باس دوم به احتمال زیاد Lloyd هست چون اصلن حضور فیزیکی نداشته و به مرور زمان به عنوان شار.لاتان شناخته میشد و اونم باید لرد وسل باشه دستش.

    جدا از بحث باسها و هویت شون. دیزاین یه محیط برفی باز خیلی ایده ی خوبی هست به شرط اینکه که پر از محتویات و اسرار باشه.
    اگه ۴ تا ست آرمر هست دوست دارم واقعا آرمر باشن تا چن ست لباس.

    اضافه کردن یه ارینا واسه pvp ایده خوبی، البته بعد بان فایر پانتیف جای خوبی واسه summoning هست ولی یه ارینا که healing توش ممنوع باشه خیلی بهتره، یه سری تازه کار هستن که خیلی وابسته به هیلینگ تو duel ها هستن و به خاطر سرعت بالای هیلینگ راهی برای مجازاتشون نیست جز اینکه تو اون ارینا ممنوع شه.( البته هانتر چارمم هست که جلوشونو موقتا بگیره ولی بازم….)

    در کل این دی ال سی از لحاظ اندازه کوچکتر از الد هانترز یا آرتوریس هستش ولی ۱۵ دلار یا ۱۱ پوند شایستشه. خیلی منتظر این دی ال سی هستم.

  • saeed rahimi گفت:

    ممنون و خسته نباشید برا مقاله خوب و ر محتواتون

  • Dr.Gamer گفت:

    احتمالا باساش مثل dlc بلادبورن هستن که دهن ادمو سرویس میکنن ludwig و
    laurence the first vicar و orphan of kos واقعا بدجور بودن مخصوصا اولی

    • AMIR.PC73 گفت:

      لیدی ماریا از همه سخت تر بود بعدش هم فیرست ویسکار …. ولی واقعا ارزش dlc بلاد اندازه ی یه بازیه کامل شایدم بیشتر بود …

      • Dr.Gamer گفت:

        ماریا انصافا خیلی سخت نبود من بار سوم زدمش ولی لودویگ واقعا بدجور بود من بیشتر از ١٠ بار توش باختم خیلی جالبه بار اولی که به مصاف باس میرید خیلی خفن میزنیدش ولی دفعات بعدی همون اول کار میبازید بار اول که به لودویگ رسیدم تقریبا تا وسطا زدم وقتی شمشیرش رو در اورد باختم دفعه بعدش سی ثانیه هم دووم نیوردم

  • No More Faith گفت:

    یکی از ویژگی های خوب بازی Dark Souls فضا سازی خوب .اصلا مگه چه انتظاری از یک بازی دارین به غیر از تحمیل احساسات مختلف به گیمر! ژاپنیا خوب فضا سازی میکنن امیدوارم سری های بعدی که تو این سبک ساخته میشه به تم شرقی پایبند باشه تا اکشنو زرق و برق غربی

  • Alireza snake گفت:

    واقعا مقاله خوبی بود ممنون
    فعلا که بعد از تموم کردن نسخه سوم پسش دادم انشا الله نسخه گوتی اومد میخرمش تا دی ال سی های این شاهکارو بازی کنم

  • dimoomid گفت:

    ایده یک مکان مشخص مخصوص pvp میتونه خیلی مفید باشه شاید باعث بشه که join شدن برای pvp سریعتر و راحت تر صورت بگیره البته گیمرها خودشون مکانهایی رو بصورت قراردادی بین خودشون برای این کار ایجاد کردن که تقریبا شناخته شده س مثل مکان باز و میدان مانند بعد از بونفایر پونتیف سالیوان ولی خب اینکه خود بازی یه مکان اختصاصی به قول گیمرها fight club رو برای اینکار معرفی کنه جالبتر میشه . انتظار شیرین و سخت تا ashes of ariandel.

  • master of sea گفت:

    برای این بازی مثل بازی های آنلاین تا ابد میشه براش محتوی اضافی بیرون داد.
    داستان که نداره محدودیتی تو اضافه کردن هم پیش نمیاد.
    بازی بدون روایت داستان انگیزه برای ادامه بازی رو کم میکنه.این عمده ایراد این دست بازیاست.

    • ARYAA گفت:

      اتفاقا سری سولزبرن از داستان عمیق و پیچیده ای بهره میبره اما به شکلی هست که ما راوی داستان هستیم و بستگی به ما داره که چی برداشت میکنیم و تئوری هام چی هستن ، بر عکس بقیه سازنده ها که داستان رو کم و بیش به صورت مستقیم روایت می کنن.

      داستان این سری به صورت تکه تکه تو دیسکریپشن آیتم ها ، سلاح و آرمر ها نوشته شده و ما ها هستیم که چچوری این تکه ها رو کنار هم قرار میدیم.

  • aligh75 گفت:

    دوستان میدونم به پست ربطی نداره ولی گفتم کجا بهتر از اینجا که همه گیمر هستن واسه این سوال . این سیستم واسه گیم چطوره پیشنهاد دیگه دارین واسش ؟
    intel core i5 6600
    GIGABYTE GA-Z170X-Gaming 3
    G skill 8GB 2400 DDR4
    MSI GTX 1060 Gaming X
    🙂

  • head of demon گفت:

    من حدس میزنم اون تابلوی نقاشی باشه که قبل از مبارزه با pontiff sulyhvan توی یه اتاق یه شوالیه بود یه شوالیم طبقه بالا که با تیرمکون میزدمون
    اون شوالیه ای که طبقه پایینه اگه دقت کنید داره به تابلو نقاشی توی اتاق نگا میکنه

  • Ruholah گفت:

    با سلام خدمت دوستان گرامی.من هرچی میگردم این قسمت پیدا نمیکنم لطفا راهنمایی بکنید ممنون.

  • Ruholah گفت:

    سلام لطفا میشه جواب منو بدین!چه جوری میتونیم این محتوای دانلودی به دست بیاریم؟

هر آنچه از Dark Souls 3: Ashes of Ariandel می‌دانیم - گیمفا