نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه اکتبر منتشر می‌شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه اکتبر منتشر می‌شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه اکتبر منتشر می‌شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه اکتبر منتشر می‌شوند - گیمفا

نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه اکتبر منتشر می‌شوند

دانیال دهقانی
۱۶:۱۵ ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه اکتبر منتشر می‌شوند - گیمفا

سلام به دوست‌داران گیمفا. امیدواریم حال‌تان خوب باشد. تابستان، با تمامی خوبی‌ها و بدی‌هایش به پایان رسید و باید پرونده آن را ببندیم. امیدواریم که از آن لذت برده باشید. مطمئناً همچون تمامی سال‌های دیگر، قبل از آغاز تابستان با خود عهد کرده بودید که در تابستان ۱۳۹۵ درس خواهید خواند، ورزش خواهید کرد، شغلی برای خود دست و پا خواهید کرد یا خیلی چیزهای دیگر، ولی در نهایت هم همچون آن “رژیمی که از شنبه هفته آینده شروع می‌شود”، این موارد هم به دفتر خاطرات پیوسته و به سال بعد موکول شده‌اند! خوشا به حال آن‌هایی که قدر تک تک لحظات زندگی را دانسته و از آن به درستی استفاده می‌کنند. به نظرم همین قدر مقدمه چینی کافی است، تابستان بی آب و علف امسال (از لحاظ بازی البته!) به پایان رسید و وارد فصل پاییز شده‌ایم، موتور عرضه بازی‌های مهم هم به طور رسمی و کامل از ماه اکتبر روشن خواهد شد. در ادامه، شما را دعوت می‌کنیم که در کنار ما، نگاهی گذرا بیندازید به مهم‌ترین عناوینی که در ماه اکتبر به بازار عرضه خواهند شد.

Mafia 3     پلتفرم: اکس باکس وان – رایانه‌های شخصی – پلی استیشن ۴       تاریخ عرضه: ۷ اکتبر (برابر با ۱۶ مهر)

hjsbfvksjhybvdate thm

سومین نسخه از سری پرطرفدار Mafia، پس از مدت‌ها انتظار طرفداران سرسخت و دو آتشه این سری قرار است در اوایل ماه اکتبر به بازار عرضه شود. تا کنون سه نسخه از این سری به بازار عرضه شده که هر کدام، در یک نسل پا به میدان گذاشته‌اند. عملکرد نسخه دوم در حد انتظار نبود و بسیاری آن را یک ناامیدی بسیار بزرگ پنداشتند، عنوانی که بازی “بدی” نبود ولی آن قدری هم که انتظار می‌رفت، “خوب” و “کم‌نقص” نبود. به هر حال نسخه دوم هم توانست تا حدی طرفداران قدیمی را سیراب کند ولی بدون شک آن‌ها منتظر چیزی بسیار بزرگ‌تر و کم‌نقص‌تر بودند، چیزی که نسل هفتم قادر به پذیرایی از آن نبود. با آغاز نسل هشتم، اندکی از محدودیت‌هایی که راه سازندگان را سد می‌کردند کاسته شد و شرکت تو کی گیمز (۲K Games) فرصت را برای بیرون آوردن Mafia از گنجه خود غنیمت شمرد. نسخه سوم Mafia به سال ۱۹۶۸ و شهر خیالی نیو بوردو (اقتباسی خیالی از شهر نیو اُرلیانز) سفر کرده است. استودیو تازه تاسیس هنگر ۱۳ (Hangar 13) به عنوان اولین پروژه خود، وظیفه توسعه یکی از دوست داشتنی‌ترین سری بازی‌های تاریخ را بر عهده دارد و از این حیث، با چالش‌های فراوانی رو به رو شده است هر چند که استودیو تو کی چک (۲K Czech) هم به این استودیو در این مسیر ناهموار کمک خواهد کرد. قهرمان این نسخه لینکلن کلی (Lincoln Clay) نام دارد، فرد سیاه پوستی که سابقه شرکت در جنگ ویتنام را نیز دارد و توانسته از آن جنگ خانه مان سوز، جان سالم به در ببرد. در این نسخه سعی شده تا مفهوم Open – World بودن به شکلی کاملاً باورپذیر و واقعی در بازی حس شود و به همین منظور، مکانیزم‌های مختلفی به بازی اضافه شده یا با ظاهری جدید، در بازی حضور پیدا خواهند کرد. اندکی دیگر باید صبر کرد و دید که سومین نسخه از Mafia می‌تواند تبدیل به عنوانی سرآمد شود یا خیر.

WRC 6      پلتفرم: رایانه‌های شخصی – اکس باکس وان – پلی استیشن ۴     تاریخ عرضه: ۷ اکتبر (برابر با ۱۶ مهر)

wrc 6 download

نسخه جدیدی از سری WRC به عنوان یکی از شبیه سازهای مسابقات رالی نیز برای عرضه در ماه اکتبر آماده می‌شود. این بازی شامل مسیرها، رانندگان و خودروهای آخرین فصل از مسابقات FIA می‌شود و بهترین فرصت برای افرادی به شمار می‌رود که به رشته رالی علاقه دارند. البته نسخه سال پیش عملکرد چندان جالبی نداشت و به طور کلی هم این سری از لحاظ کیفی در بالاترین حد ممکن قرار نداشته، ولی طرفداران رالی استقبال تقریباً مناسبی از آن داشته‌اند و به همین علت شاهد عرضه سالانه آن (در چند سال اخیر) هستیم. امیدواریم تا بازی بتواند ایرادات گذشته را برطرف و عنوان قابل قبول‌تری را روانه بازار کند.

Gears Of War 4     پلتفرم: رایانه‌های شخصی – اکس باکس وان     تاریخ عرضه: ۱۱ اکتبر (برابر با ۲۰ مهر)

gears 4

سال ۲۰۱۶ از آن سال‌های عجیب و غریب مایکروسافت بود. از طرفی، فروش کنسول اکس باکس وان در چند ماه بهتر از پلی استیشن ۴ بود و از طرف دیگر، اکس باکس وان اس نیز عملکرد کم‌نظیر و مطلوبی داشت. البته، به ازای این موفقیت‌ها دو بازی انحصاری مایکروسافت که امید زیادی به آن‌ها می‌رفت یعنی ReCore و Quantum Break عملکرد چندان مناسبی نداشتند پس در نتیجه، تا به این لحظه سال ۲۰۱۶ برای مایکروسافت سال پر فراز و نشیبی بوده ولی با توجه به موفقیت‌هایی که Forza Horizon 3 به دست آورد، انتظار می‌رود که دیگر بازی مهم این شرکت در فصل پاییز یعنی Gears Of War 4 نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. وظیفه توسعه این نسخه بر عهده استودیو کوالیشن (Coalition) بوده است، استودیویی که سال گذشته Gears Of War Ultimate Edition را به بازار عرضه کرد و متشکل از برخی سازندگان قدیمی این سری است. این نسخه اولین نسخه از سری به شمار می‌رود که خود ایپک گیمز (Epic Games) وظیفه توسعه آن را بر عهده ندارد. در این نسخه مکانیزم‌های اساسی نسخ قبلی، دوباره با رنگ و بوی تازه‌ای حضور خواهند داشت ولی چندین المان جدید هم به بازی اضافه شده که بدون شک به بالاتر رفتن عیار بازی کمک به سزایی خواهد کرد. داستان بازی هم بر روی ماجراهای جی دی فنیکس (J. D. Fenix) پسر مارکس فنیکس (Marcus Fenix) تمرکز دارد. در توسعه بازی از موتور گرافیکی آنریل انجین ۴ (Unreal Engine 4) استفاده شده که بدون شک باعث می‌شود تا خیالمان از لحاظ گرافیک Gears Of War 4 راحت باشد. یکی از خبرهای خوب که مدتی پیش منتشر شد، انتشار این بازی برای رایانه‌های شخصی بود که افراد بسیاری را خوشحال کرد. باید اندکی دیگر منتظر بود و دید که آیا Gears Of War 4 می‌تواند خاطرات خوب سه نسخه شماره دار سری را تکرار کند یا خیر.

WWE 2K 17     پلتفرم: رایانه‌های شخصی – پلی استیشن ۳ – پلی استیشن ۴ – اکس باکس ۳۶۰ – اکس باکس وان     تاریخ عرضه: ۱۱ اکتبر (برابر با ۲۰ مهر)

wide cover thumb

جدیدترین نسخه از سری WWE 2K نیز امسال باز روانه بازار خواهد شد. این سری هم به علت بی‌رقیب بودن، خیال سازندگان‌اش از بابت فروش آن راحت بوده و به همین جهت در چند سال اخیر شاهد به وجود آمدن یک جهش کیفی در آن نبوده‌ایم. به هر حال، این هجدهمین نسخه از این سری شبیه ساز مسابقات کشتی کج است و چهارمین بار است که تو کی گیمز وظیفه انتشار آن را به عهده گرفته. باز هم سازندگان با وعده پیشرفت وارد میدان شده‌اند و عقیده دارند که این نسخه تغییرات مختلفی را به خود خواهد دید. تصویر براک لزنار (Brock Lesnar) روی کاور این شماره نقش بسته و شخصیت گلدبرگ (Goldberg) هم جایزه پیش خرید کنندگان بازی خواهد بود. برای اولین بار از سال ۲۰۰۸، قابلیت مبارزه در میان تماشاگران به این نسخه بازگشته است. مبارزه در پشت صحنه نیز در این نسخه وجود خواهد داشت. سیستم انجام Submission ها هم در این نسخه دچار تغییراتی شده است. چندین بهبود دیگر نیز در گیم پلی بازی به وجود آمده که تا زمان عرضه، نمی‌توان در مورد آن‌‎ها صحبت خاصی کرد. این نسخه برای کنسول‌های نسل هفتمی نیز عرضه خواهد شد، مسئله‌ای که برای یک بازی سالیانه چندان عجیب به نظر نمی‌رسد و حتی احتمالاً سال آینده هم اگر خبری از این سری باشد، شاهد عرضه آن برای پلتفرم‌های نسل هفتمی خواهیم بود. خوشبختانه، این نسخه از بازی برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر خواهد شد.

Shadow Warrior 2     پلتفرم: رایانه‌های شخصی – اکس باکس وان – پلی استیشن ۴       تاریخ عرضه: ۱۳ اکتبر (برابر با ۲۲ مهر)

shadow warrior 2 6

به دنبال موفقیت‌هایی که نسخه اول Shadow Warrior به دست آورد، استودیو فلایینگ وایلد هاگ (Flying Wild Hog) ساخت نسخه دوم آن را استارت زده و نسخه مربوط به رایانه‌های شخصی آن در ماه اکتبر منتشر خواهد شد. البته، طرفداران کنسول‌ها باید تا اوایل سال آینده برای تجربه این بازی صبر کنند. نسخه اول که در اصل ریبوتی بر سری Shadow Warrior بود و به نوعی آغازگر سری مدرن آن به شمار می‌رفت، تجربه‌ای مناسب برای این استودیو لهستانی بود تا بتواند با نسخه دوم توانایی خود را در خلق یک بازی اکشن اول شخص بیش از پیش ثابت کند. وقایع این نسخه پنج سال پس از ماجراهای نسخه قبلی روی خواهد داد و باز هم قهرمان شماره قبلی یعنی لو وانگ (Lo Wang) باید به مبارزه با نیروهای اهریمنی برای نجات بشریت برخیزد. یکی از بخش‌های جدید این نسخه، وجود یک بخش همکاری چند نفره (Co – Op) در بازی است. در این حالت، بازی‌بازان می‌توانند در قالب گروه‌های چهار نفره به تجربه بازی بپردازند و با وجود آن که همه آن‌ها در اصل کنترل لو وانگ را بر عهده دارند، ولی بازیکنان دیگر بقیه را به شکل نینجاهای دیگری مشاهده می‌کند. قرار است که در این نسخه طراحی مراحل هم کمی از آن حالت بسیار خطی نسخه اول فاصله بگیرد. در بازی بیش از ۷۰ نوع اسلحه مختلف وجود خواهد داشت. همچنین مراحل به صورت متناوب توسط سیستمی که در بازی تعبیه شده طراحی می‌شوند، یعنی جز رویدادهای داستانی خاص، هر بار که مرحله را آغاز می‌کنید دشمنان متفاوتی در مناطق متفاوتی آماده از پای در آوردن شما خواهند بود. امیدوار هستیم که مشکلات فنی و گرافیکی نسخه نخست هم در این نسخه برطرف شوند تا با تجربه پایدارتر و بسیار بهتری رو به رو شویم.

Civilization VI     پلتفرم: رایانه‌های شخصی       تاریخ عرضه: ۲۱ اکتبر (برابر با ۳۰ مهر)

civilization 6 everything we know

نسخه جدید سری پرطرفدار Civilization نیز امسال برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. نسخه مربوط به ویندوز این بازی در ماه اکتبر منتشر می‌شود ولی نسخه مخصوص به مک و لینوکس نیز در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه خواهد شد. تیم سازنده این نسخه، همان تیمی است که وظیفه توسعه بسته‌های الحاقی Civilization V را بر عهده داشته و به همین جهت، بسیاری از مکانیزم‌های گیم پلی این نسخه از آن بسته‌های الحاقی وام گرفته شده‌اند. در این نسخه سعی شده تا تغییراتی نیز در ساختار بازی به وجود آید تا افرادی که در نسخه‌های قبلی به مهارت کافی رسیده‌اند، با استفاده از همان استراتژی‌های پیشین نتوانند باز به موفقیت برسند بلکه برای ساختن تمدنی شکوهمند، به سراغ امتحان راه‌های جدیدی بروند. ویژگی “درخت تکنولوژی” (Technology Tree) نیز در بازی تغییراتی را به خود دیده است. این بازی توانسته تا قبل از عرضه، با بازخوردهای بسیار خوبی مواجه شود و در نمایشگاه E3 برنده جایزه بهترین بازی رایانه‌های شخصی و بهترین بازی استراتژی شد، پس انتظار می‌رود تا عملکرد خود بازی نیز به مانند نسخه‌های پیشین درخشان و بسیار خوب باشد.

Battlefield 1     پلتفرم: رایانه‌های شخصی – اکس باکس وان – پلی استیشن ۴       تاریخ عرضه: ۲۱ اکتبر (برابر با ۳۰ مهر)

rendition1 img

امسال شاهد عرضه جدیدترین نسخه از سری Battlefield با نام Battlefield 1 هستیم، عنوانی که در اصل چهاردهمین عنوان این سری خواهد بود و پس از Battlefield 4 که در سال ۲۰۱۳ به بازار آمد، اولین نسخه شماره دار و اصلی سری به شمار می‌رود. از زمان Wings Of Glory که در سال ۱۹۹۴ عرضه شد، این اولین بار است که الکترونیک آرتز (EA) به سراغ جنگ جهانی اول رفته و این واقعه بزرگ تاریخی را به عنوان تم اصلی بازی خود انتخاب کرده است. با توجه به این که بازی به دوران جنگ جهانی اول سفر کرده، همه چیز اینجا حال و هوای مربوط به آن دوران را دارد و بالطبع، در بازی خبری از جنگ افزارهای امروزی نبوده و باید با استفاده از اسلحه‌ها و تجهیزات جنگی قدیمی، به نبرد با حریفان بپردازید. مبارزات تن به تن نیز به شیوه جدیدی در این نسخه حضور خواهند داشت و دایس (DICE) به عنوان توسعه دهنده بازی روی آن مانور زیادی داده است. اسلحه‌های سرد نیز در بازی وجود دارند و به دو دسته سبک و سنگین تقسیم خواهند شد. طبق معمول، می‌توان سوار بر وسایل نقلیه نظامی متعددی چون تانک‌ها، هواپیماها و … شد. تخریب پذیری که یکی از ارکان اساسی این سری بوده و البته شخصی سازی اسلحه‌ها هم در این نسخه وجود دارند و قرار است نسبت به گذشته بسیار بهتر باشند. در بخش تک نفره بازی نیز بازی‌بازان کنترل چندین شخصیت را بر عهده خواهند داشت. بخش چند نفره بازی از ۶۴ بازیکن پشتیبانی به عمل خواهد آورد. در هنگام عرضه، بازی ۹ نقشه و ۶ حالت مختلف در بر خواهد داشت. همچنین ۸ کلاس مختلف هم برای شخصیت‌ها در بازی وجود خواهد داشت. تریلر معرفی این بازی هم در یوتیوب بیش از ۲ میلیون لایک خورد که این مسئله آن را تبدیل به محبوب‌ترین تریلر آپلود شده روی این وبسایت بدل کرد. کمتر از یک ماه دیگر باید صبر کنیم تا نبردهای خونین جنگ جهانی اول را به لطف Battlefield 1 تجربه کنیم.

Just Dance 2017         پلتفرم: اکس باکس ۳۶۰ – اکس باکس وان – پلی استیشن ۴ – پلی استیشن ۳ – رایانه‌های شخصی – نینتندو ان اکس – WiiWii U         تاریخ عرضه: ۲۵ اکتبر (برابر با ۴ آبان)

jd2017 e3

امسال یوبی سافت نسخه جدید Just Dance را روانه بازار خواهد کرد که طبق معمول تغییرات چندانی نسبت به گذشته نکرده است و صرفاً می‌تواند طرفداران قدیمی را راضی کند. گیم پلی بازی تفاوت خاصی نسبت به گذشته نداشته و صرفاً بهبودهایی جزئی در آن به وجود آمده؛ مثلاً، رنک جدیدی به بازی تحت نام سوپراستار (Superstar) اضافه شده و حالت جدیدی به نام Just Dance Machine نیز در نسخه‌های نسل هشتمی یعنی رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان وجود خواهد داشت. بخش‌هایی چون Dance Quests، Just Dance TV و Sweat هم با حال و هوای جدیدی به بازی باز خواهند گشت. در لیست آهنگ‌های بازی هم نام گروه‌ها و هنرمندان مختلفی چون Queen، OneRepublic و Beyonce به چشم می‌خورد. نکته جالب اینجاست که هنوز نینتندو ان اکس به طور رسمی معرفی نشده ولی یوبی سافت عرضه این بازی برای آن کنسول را تائید کرده است! بازی بر روی تمامی پلتفرم‌های نسل هفتمی و نسل هشتمی در دسترس خواهد بود که این مسئله نیز جالب توجه است.

Titanfall 2       پلتفرم: اکس باکس وان – پلی استیشن ۴ – رایانه‌های شخصی       تاریخ عرضه: ۲۸ اکتبر (برابر با ۷ آبان)

share image

دومین نسخه از Titanfall نیز در ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد شد. نکته جالب اینجاست که الکترونیک آرتز ناشر این عنوان است و در ماه اکتبر، دو بازی هم سبک یعنی عنوان حاضر و Battlefield 1 را به بازار عرضه خواهد کرد. این مسئله شاید به فروش این دو بازی تا حد کمی لطمه بزند ولی بدون شک اگر دقیق‌تر به مسئله نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که عرضه این دو بازی در بازه زمانی نزدیک به عرضه Call Of Duty: Infinite Warfare باعث می‌شود تا بیشتر فروش آن بازی تحت‌الشعاع قرار بگیرد. نسخه قبلی به طور انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت عرضه شد ولی این نسخه، قرار است برای پلی استیشن ۴ نیز عرضه شود. گیم پلی بازی بسیار شبیه به نسخه قبلی است ولی با بهبودهایی مواجه شده است. شاید بتوان بزرگ‌‎ترین تغییر این نسخه را اضافه شدن یک بخش تک نفره و داستانی به بازی دانست. در این بخش شما کنترل شخصی به نام جک کوپر (Jack Cooper) را بر عهده خواهید گرفت، سربازی که به یک سیاره بیگانه فرستاده شده و هم باید با فضایی‌ها بجنگد و هم انسان‌هایی که دشمن هستند. باید اندکی دیگر منتظر ماند و دید که آیا Titanfall 2 می‌تواند جا پای نسخه قبلی بگذارد یا خیر.

The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition       پلتفرم: پلی استیشن ۴ – اکس باکس وان – رایانه‎‌های شخصی       تاریخ عرضه: ۲۸ اکتبر (برابر با ۷ آبان)

skyrim special ann init

بدون شک تمامی شما با Skyrim آشنایی دارید. این بازی در تاریخ ۱۱ نوامبر سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد و از همان ابتدا، با بازخورد کم‌نظیر طرفداران و منتقدان همراه شد. بازی به قدری خوب بود که از آن به عنوان یکی از برترین بازی‌های تاریخ یاد می‌شود. حالا پس از ۵ سال، نسخه بازسازی شده این عنوان در راه پلتفرم‌های نسل هشتمی است. نسخه جدید بازی به طور کامل برای کنسول‌های نسل هشتمی بازسازی خواهد شد و با وجود آن که بازی از همان موتور گرافیکی کریشن (Creation) استفاده می‌کند، ولی از جهات مختلفی چون نورپردازی، سایه زنی‌ها، بافت‌ها و … با پیشرفت‌های زیادی رو به رو خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد که مشکلات تکنیکی نسخه اصلی، در این نسخه تکرار نشود. بازی بر روی دو پلتفرم رایانه‌های شخصی و اکس باکس وان از مادهای مختلف نیز پشتیبانی خواهد کرد. سه بسته الحاقی بزرگی که برای بازی منتشر شدند، یعنی Dawnguard، Hearthfire و Dragonborn نیز در این نسخه وجود خواهند داشت. با توجه به فروش ۲۰ میلیون نسخه‌ای بازی، انتظار می‌رود که این رقم با عرضه این بسته بیشتر نیز شود و باز هم بتزدا بتواند سود خوبی داشته باشد. تجربه دوباره Skyrim با گرافیک نسل هشتمی، بدون شک جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه اکتبر منتشر می‌شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه اکتبر منتشر می‌شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه اکتبر منتشر می‌شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه اکتبر منتشر می‌شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه اکتبر منتشر می‌شوند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه اکتبر منتشر می‌شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که در ماه اکتبر منتشر می‌شوند - گیمفا