[سینماگیمفا] چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! - گیمفا
[سینماگیمفا] چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! - گیمفا
[سینماگیمفا] چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! - گیمفا
[سینماگیمفا] چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! - گیمفا

[سینماگیمفا] چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید!

عرفان استادی
۲۰:۵۷ ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
[سینماگیمفا] چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! - گیمفا

کارتون فروزن به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ شناخته می‌شود، اما آیا واقعا لایق این همه محبت و توجه مثبت است؟ حقیقتا اینطور فکر نمی‌کنم! اگر فروزن جزو کارتون‌های فاجعه بار زندگیتان هست با خواندن ادامه مطلب می‌فهمید که بی‌جهت برخلاف جریان آب شنا نمی‌کردید و اگر هم فنِ فروزن هستید بخوانید به امید این‌که به راه راست هدایت شوید!

در این مقاله ابتدا به نقاط ضعف فروزن پرداخته و سپس به نقاط قوت احتمالی که در نظر شما آمده‌اند و علت این‌که چرا بسیاری از آن‌ها حقیقت ندارند می‌پردازیم!

لینک مطلب:

frozen antireview

چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! | به قلم: میکاییل مایلی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

[سینماگیمفا] چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! - گیمفا
[سینماگیمفا] چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! - گیمفا
[سینماگیمفا] چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! - گیمفا
[سینماگیمفا] چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! - گیمفا
[سینماگیمفا] چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • SajjadPo گفت:

    کارتون کلمه‌ای مناسب نیست بنظرم.
    مناسب تر بود که انیمیشن به کار می‌رفت.
    هر چند فقط این نظر شخصی بنده هست :yes:

  • Big Bad Wolf گفت:

    یه انیمیشن معمولی بود. اصلا ارزش اینهمه توجه رو نداشت چه برسه به جایزه اسکار!

    • The oldman گفت:

      به خدا ما نمیگیم شاهکاره ولی من وقتی دیگر انیمیشن های اون سالو دیدم متوجه شدم چندان رقیب خوفی نداشت و چون یک عنوان خلاقانه بوده به راحتی اسکار گرفته مثلا اگه کونگ فوی پاندا یک یا دو همزمان با فروزن عرضه می شدن قطعا اسکار می گرفتن

  • just ULTRA گفت:

    انیمیشن جالبی بود ولی حق این همه ستایش رو نداشت به نظرم :no:
    هنوزم عکس های فروزن جزو top download هستش :reallypissed:

  • این مقاله های زرد چیه تو سینما گیمفا ?:-)

  • reza-assassin گفت:

    بنظرم که خیلیم جالبو قشنگ بود . کلا خوب بود هم کیفیت شخصیتها و محیط و هم موزیکاش :yes:

  • XANAX گفت:

    اینو خواهر زادم نگاه میکرد . منم مجبور شدم نگاه کنم چون بین دایی هاش همیشه با من راحت تره . کلا ۲ ساعت رو داشتم بالا میاوردم . 😐 شاید من پیر شدم دیگه ولی خیلی چر.ت بود . اخه مرد ۳۰ ساله و چه به این :idk:idاما نمره و جایزه های زیادی گرفت.

  • m.nathan گفت:

    بنظر من هم اونقدر بد نبود بخواهیم بکوبیمش.اتفاقا انیمیشن عالی و خوبی بود فقط کاستی هایی داشت ولی خوب روح کارتون های دیزنی رو هم داشت .بشخصه راضی بودم و لذت بردم

  • EDWiN گفت:

    فقط نظر بنده رو به عنوان انتقاد بپذرید.
    قسمت سینما گیمفا بخش عالی است که راه افتاده و خیلی خوبه که به نقد فیلم ها میپردازه ولی خیلی از نقد هاشم من قبول ندارم مثل نقد این کارتون. هداف اصلی انیمیشن سرگرم ساختن بچه ها هست نه اینکه شما بفرض با سن ۲۰ سالگی یا ۲۵ سالگی بیای این انیمیشن رو زیر ذره بین قرار بدی و ازش بد بگی. کلا با موضوع پستتونم مخالفم که نوشتید ” چرا Frozen مزخ.رف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! ” قشنگ امدید توهین کردید به این انمیشن. امدید با دید بزرگ سالانه به نقد این انیمیشن پرداختید و فراموش کردید هدف اصلی انیمیشن چیه.
    انیمیشن برای سرگرم کردن بچه ها هست همانطور که بالا اشاره کردم و اینکه چیزی ازش یاد بگیرن. مثلا تو این انیمیشن واضح به بچه منتقل میکنه که هیچوقت زود و عجولانه تصمیم نگیره. یک بچه موقع یک انیمیشن میبینه باید درکش کنه و همینطور سرگرم کنه و خنده ای به لباش بیاره نه اینکه وارد بحث شخصیت پردازی اینجور چیزا بشه.
    اگر قراره شرکتی انیمیشنی بسازه که هدف اصلبیش سرگرم کردن بچه ها و بزرگسالان باشه چون در کنار بزرگسالان گروه سنی کمتر از ۱۲ سال هم وجود داره باید درک بچه های حتی ۶ یا ۷ ساله هم در نظر داشته باشه.
    بهتره قبل از اینکه فیلم یا انیمیشنی رو زیر ذره بین قرار بدید قبلش توجه کنید که هدف از فیلم با انیمیشن چیه؟ همیشه این سوال و جوابش باید در ذهنتون هنگام نقد یک فیلم یا انیمیشن باشه.
    مثلا گفتید قدرت السا از کجا امد. جوابی برای این سوالتون تو نقدرتون بیان نکردید و لازم هم نیست کسی بدنبال جوابش باشه چون همونطور که اشاره کردم هدف سرگرم ساختن و یاد دادن چیزی مناسب به مخاطب هست اما بزارید یک حرفی بزنم. نمیخوام بحث رو کش بدم و فلسفی و پیچیده کنم اما تو دهه ی صدم فضا ( واحدی که برای عمر فضا اندازه میگیرن. هر دهه دو برار دهه ی قبل خودش هست) تو دهه ی دهم فضا تقریبا وسط عصر تاریکی هستیم. یعنی همه چیز تو فضا نابود شده و هیچ چیزی وجود نداره. تاریکی مطلق.
    همه ی دانش ها غیر ممکن میدونن وجود هر پدیده و یا اتفاقی رو اما تو فزیک کوانتونیوم یک قانون داریم که باعث میشه همه چیز رو احتمالی براش در نظر بگیره. یعنی حتی تو عصر تاریکی هم همیشه ادامه پیدا نمیکنه و ممکنه اتفاقاتی بیوفته. این رو گفتم چون اگر داخل دنیای frozen بودید و یا دنیای تخیلی هیچ چیز غیر ممکن نمیتونه باشه.
    شاید چیزایی اتفاق بیوفته که براش دلیلی نیست.
    خیلی بد بعضی چیزارو میکونین که اصلا نظری نمیدم دربارش اما بنظرم دارید زیاده روی میکنید.
    ولی باز مرسی بابت زحماتتون

    • انیمه دیدی؟ با انیمه مقایسه کرده به خاطر همین به این نتیجه رسیده

      • EDWiN گفت:

        بله انیمه دیدم اما انیمه داریم تا انیمه.
        خیلی از انیمه ها بدرد بچه ها نمیخوره اگرم ببینن قدرت درک اون انیمه رو نمیتونن بدست بیارن.
        انیمه با انیمیشن فرق میکنه( انیمه ی ژاپنی و انیمه ی آمریکایی ). دو سبک مختلف هستن

        • دلیل موفقیت فروزن گرافیک سه بعدی زیبا و خیره کننده بود. شما فرض کن این داستان رو به صورت یه انیمه یا فیلم میساختن. به نظرت میتونست به این موفقیت برسه؟ تنها دلیل موفقیت فروزن همون گرافیک واقع گرایانه و خیلی زیباشه اگر اونو نداشت به هیچ وجه اینجوری دل مردم رو به دست نمی آورد.

          • EDWiN گفت:

            دوست عزیز هر انیمیشنی با توجه به داستان و تخیلاتی که سازنده درباره اون انیمیشن داره اینکه شخصیت های انیمیشنشو چجور تصور کنه قشنگ تره انیمیشن میسازه.
            مثلا تام و جری اگر کیفیتش مثلا فروزن بود دیگه میتونست خنده دار باشه ؟ خب مطمنا نه
            هر انیمیشن با کیفیت خاص خودش قشنگه و دل مردم رو بدست میاره.

            • در این نقد فقط داستان مد نظر بود.

            • برای مثال تام و جری باید گفت فقط کافیه تام رو توی یه انیمیشن سه بعدی تصور کنید که داره با جری سر و کله میزنه فقط یکم تخیل میخواد. به نظر من شما اصلا مقاله رو نخوندین یا سریع یه نگاه انداختید و حتی فکر هم نکردید که شاید راست بگه. نویسنده دیدش رو تحمیل نمیکنه فقط از شما میخواد یکم در مورد داستان فکر کنید و اگر منطقی فکر کنید به این نتیجه می رسید که واقعا داستان ناقصی داره!! و چیزی که ما رو به دیدن قسمت دوم این انیمیشن ترغیب میکنه داستان نیستش بلکه فقط اسیر زیبایی معتادکننده آن شده ایم. یه دور داستان رو مرور کنیم میفهمیم داستان رو تو یه نیم صفحه میشه جا کرد و یا چند تا شخصیت رو میتوان به کلی حذفشون کرد!!! اگر این انیمیشن رو دوباره نگاه کنید، می بینید اولاف اصلا موجود زنده نبوده و وقتی که السا به آنا آسیب زد این آدم برفی خراب شد! پس در وسط داستان این از کجا اومد؟ اگر بیشتر فکر کنید این فرضیه به ذهنتون میرسه اصلا اولاف در کل انیمیشن وجود نداشته و وقتی کارگردان می بینه واقعا انیمیشن خوب نیست پس خودش اولاف رو اضافه کرده که فقط این لقمه که تو حلقمون گیر کرده رو با خنده برامون نرم کنه و کلا بیخیال بقیه چیزها بشیم. ولی اگر منطقی فکر کنید واقعا به این نتیجه می رسید داستان خیلی به قول نویسنده مزخرف است. دو شخصیت السا و آنا در شخصیت پردازی واقعا بد عمل کرده اند هر دو آنها لجباز یه دنده غیر منطقی به هیچ وجه فکر نمیکنن وقتی میخوان با هم حرف بزنن به حرف دیگری اصلا گوش نمیدن با یه نگاه عاشق میشن پدر و مادر که اصلا برایشان مهم نیست دوباره با یه نگاه عاشق میشن از نظر روانی آدم هایی ضعیف هستن ولی زیبایی و خنداندن باعث می شود خودمان رو به کوچه علی چپ بزنیم و کلا از داستان چشم بپوشیم

      • The oldman گفت:

        من دیدم و مقایسه کردم انیمه و انیمیشن های دیزنی زمین تااسمون با هم فرق دارن

    • اول از همه تشکر بابت نظرتون. اما دوست عزیز شما هم قضیه رو خیلی بزرگ میکنی! اینکه چیزی غیرممکن نیست و این حرفا اصلاً خیلی خیلی بی ربطه به موضوع.
      ما متاسفانه عادت کردیم همش تمجید از آثارمون بشنویم. بله دیگه توی رسانه ایرانی «نقد» خیلی موضوع بی معنایی شده! نقدها تبدیل به حمدیه و تعریف و ستایش بازی ها شدن! یا خیلی ساده اونها رو شرح میدن و هیچ وقت نمیان فقط به نواقص اشاره کنن. یک اثر سینمایی حالا خیلی قضیش فرق داره! هر فیلمی رو نگاه کنید یه عده خوششون اومده و نمرات خوبی دادن با منطق خودشون و یه عده هم نمره‌های متوسط میدن و یه عده هم منفی‌ان همیشه! (شما اگر معیارتون رو متاکریتیک هم قرار بدید میبینید که متای فیلم‌ها بین ۸۰ و ۷۰ هستش همیشه و پایین‌تر! خیلی کم پیش میاد بالا باشه و شاید هر یکی دو سال یک فیلم یا انیمیشن بتونه به ۹۰ یا بالای اون برسه. چرا؟ چون در نقد و تحلیل یک اثر سینمایی نظرها خیلی متناقض‌تر از بازی‌ای هستش که یک گیم‌پلی واحد داره و یا اکثر گیمرها از اون خوششون میاد یا اون رو ضعیف و تکراری میدونن!)
      شما همین الان توی اینترنت ده ها نقد فارسی از فروزن میتونی پیدا کنی… خیلی ها نظرشون مثبته و خیلی ها متوسط و چه اشکالی داره اگر یک نفر با منطق خودش نقد منفی از فیلم داشته باشه؟ ما هم به عنوان یک رسانه به نظر نویسنده‌هامون احترام میذاریم و اول مطمئن میشیم که قدرت و ذهنیت کافی برای تحلیل کردن دارند!
      این در نهایت نظر نویسنده و رسانه گیمفا هستش و همین الان هم با توجه به بازخورد میبینیم خیلی‌ها باهاش موافق هستن اما خیلی‌ها هم مخالفت میکنن و نظرشون رو ارائه میدن (مسالمت‌آمیز!)
      تا جایی که بخاطر دارم کلا سه تا نقد منفی در سایت ما منتشر شده، یکیش همینه و دوتای دیگه برای فیلم‌های دی‌سی (تفاوتشون اینه که در اون دو فیلم نمیشه گفت خلاف جهت و منطق همه نوشتیم چون همه نظرشون منفی بوده ولی این فیلم چون اکثر نقدها و بازخوردهاش مثبت بوده «زیاده‌روی» کردیم!)
      و در ضمن این رو در نظر بگیرید که ژانر animated film به هیچ‌وجه برای کودکان نیست و به هیچ رینج خاص سنی تعلق نداره! انیمیشنی داریم که کودکان نباید ببینن و ۱۸+ است و در عین حال انیمیشنی داریم مثل فروزن که برای همه سنین مناسبه (در فرهنگ غربی هم لزوماً این فیلم‌ها رو برای کودکان نمیدونن که خب اینو دیگه خودتون تا حالا خوب متوجه شدید)
      در نهایت باز هم تشکر میکنم بابت وقت و نظر و انتقادتون.

      • EDWiN گفت:

        آقای استادی منم تو نظرم اشاره کردم انیمیشنی که که برای همه سنین هست و برای سرگرم کردن اونا هست پس باید توجه داشت که انیمیشن برای تمام سنین هست. از بچه تا بزرگسال. پس باید جوری انیمیشن طراحی شه که برای همه سنین مناسب باشه و بتونه راضی نگه داره. اگر داستانی پیچیده داشت خب ممکن بود بچه های ۶ ساله یا ۷ ساله توانایی درک اون رو نداشتن.
        مطمنا انیمیشن یا یک فیلم تا حد زیادی به سلیقه مربوط میشه اما اشاره به نواقص یک بازی یا فیلم بنده هیچ وقت باش مخالفت نشون ندادم. اما مثلا اینکه السا خودش از همون بچگی با قدرتی بدنیا بیاد درکش برای بچه ها خیلی راحتر هست تا اینکه کمی پیچیده ترش کنن. من خودم شخصا همیشه سعی میکنم اگر بخوام چیزی مثل یک فیلم رو نقد کنم با توجه خود فیلم و فکر هایی که در ذهن مخاطب پیش میاد و یا اینکه مخاطب بعد از دیدن این فیلم به چه چیزی فکر میکنه نقد میکنم. به هر حال حرف های شما هم نمیگم اشتباه هست اتفاقا کاملا درست فرمودید.
        واقعا اگر کسی عیبی از بازی یا فیلم یا هر چیز دیگه بگیره تنها در صورتی میپذیرم که از همه زاویه در نظر بگیره. حتی برای نکات مثبت هم باید از همه زاویه ها توجه داشت تا نکته ی مثبتی بیان کرد.
        خیلی متشکرم که انتقاد بنده رو پذیرفتید و زحمت کشیدید جواب دادید.

      • The oldman گفت:

        من در نقد گیمفا منطقی نمی بینم چرا که نگارنده اصلا با مبانی منطق آشنا نیست

    • CPJE گفت:

      جالبه شما مقاله از فلسفه می‌بافم پس هستم دفاع می‌کردی چون خودت از متال گیر سالید ۵ متنفر بودی ولی حالا چون این مقاله با نظرت یکسان نیست می‌گی نویسنده زیاده روی کرده :struggle:

      • EDWiN گفت:

        دوست عزیز سلیقه با یک سری واقعیت فرق میکنه.
        من هنوزم خودم از متال گیر سالید ۵ خوشم نمیاد. متای بازی ۱۰۰ هم میشد باز خوشم نمیومد چون بازیش کردم میدونم چطوریه. بنظر خودمم باز یک سری جملاتی تو بازی میزد که زیاد ربطی به بدنه ی بازی نداشت و از طرفی باز سلیقه مم اجازه نمیداد تا از بازی خوشم بیاد. اما با اینکه از بازیش خوشم نمیاد اما کسی بیاد بگه بازیش خیلی تنوع زیادی داره و کلی سرگرمت میکنه و اصلا خسته کننده نیست خب نمیام بگم نه اینجوری نیست. میگم آره هم تنوع زیادی داره و هم خسته کننده نیست اما من خودم شخصا زیاد خوشم نیومد.
        تو این پست من بیشتر انتقاد کردم ولی تو اون پست من نظرمو دادم. خودتم میگی از متال گیر سالید ۵ متنفر بودی پس خودتم فهمیدی که نظر شخصی بنده اینطوری هست درباره بازی.

  • Amir_74 گفت:

    یکی از ضعیف ترین نقد های گیمفا رو خوندم! فروزن عالی بود هیچ دلیلی هم نمیخواد!

  • Resident Evil گفت:

    من هرجور حساب میکنم این نقد بدترین نقد گیمفا بود همیشه اومدم تعریف کردم چون لایق تعریف بودن اما این یکی خیلی بد بود اول اینکه همون تیتر مقاله یه توهین واضح به این انیمیشنه دوم اینکه سلیقه خودتونو کاملا برتر از بقیه دونستید بعدشم نویسنده های گیمفا همیشه جزء بهترینا بودن و واژه های درستیم بکار میبرن نه اینکه بیان به انیمیشن بگن کارتون
    من خودم همیشه از انیمه متنفر بودم و هستم و خواهم بود اما هیچ وقت توهین نکردم به سلیقه طرفداراش چون عقاید با هم فرق دارن اما شما عقیده خودتونو بهتر دونستید و به سلیقه طرفداران این انیمیشن که یکیشون خود منم توهین کردید

    • کاپتان سوباسا رو دیدی؟ یه انیمه هایی وجود داره که خیلی بهتر از اونه شما انیمه ها رو ندیده قضاوت میکنی. خودت میدونی انیمه یه کارتون هستش که از نقاشی ساخته شده به نظرت چجوری این همه طرفدار داره؟ به خاطر داستان بیش از حد پیچیده و غنی جوری که اگر بخوای داستان انیمه رو بنویسی صد صفحه میشه که حتی حذف یه صفحه از این همه صفحه داستان رو ناقص میکنه اما داستان انیمیشن فروزن خیلی ساده بود و عاری از هرگونه شخصیت پردازی! این داستان رو هر کسی میتونه از خودش در بیاره. این انیمیشن به خاطر گرافیک سه بعدی بی نظیرش تونست دل همه رو به دست بیاره اگر قرار بود به صورت یه فیلم سینمایی میساختنش به نظرت چه بلایی سره این انیمیشن میومد؟ نویسنده فقط از نظر داستان این انیمیشن رو بررسی کرده به خاطر همین این جوری شده.
      راستی رنکینگ کاپتان سوباسا ۲۰۸۶ هستش!!!!!

  • واقعا نقد عالی بود خیلی خوشم امد وقتی داشتم frozen رو میدیدم هی نگاه میکردم که کی تموم میشه از بس افتضاه بود. داشتم با بقیه نگاه میکردم فقط دختر بچه ها خوششون امد. این انیمیشن حتی برای بچه ها هم مناسب نیست داستان بی معنی و شخصیت ها مضخرف ولی طراحی و گرافیک خیلی خوبی داشت به نظر من انمیشن هایی مثل wall-E یا دیو و دلبر خیلی بهتر هستند تا این انیمیشن مضخرف

  • mahdiar2010 گفت:

    دلم با تیتر انقدر خنک شد، یه سری به آپارات بزنید می بینید یه سری با این انیمیشن.. آپارات رو به گند کشیدن، دیزنی پس از مدت ها پارسال یه inside out داد که واقعا زیبا بود نه یه انیمیشن مثل این آشغال

  • master of sea گفت:

    اگر قرار باشه این نقد رو نقد کنم میگم تیتر نقد به طرز حرفه ای غلغلک آوره تا همه بیان بخونن و نظر بدن یعنی اونایی که انیمیشن رو ندیدن بیان بخونن ببینن چرا مضخرفه اونایی هم که دیدن بیان با نقد مقابله کنن.
    همه ایرادات به انیمیشن وارده و همونجوریه که منتقد گفته هست ولی نوع ادبیات به کار رفته به گونه ای هست که جلوش جبهه میگیرن و اگه نویسنده نقد رو ملایمتر مینوشت همه تصدیقش میکردن ولی نکته اینجاست که اگه اینجوری نوشته نمیشد کسی رغبت به خوندن پیدا میکرد؟

  • a gamer گفت:

    جدا از این حرف ها دوستان به شدت سریال کارتونی اواتار آخرین باد افزار
    (اواتار آنگ) رو توصیه میکنم راستی جهت اطلاع این سریال به ادامه ی
    دیگه هم داره که اونم اواتار کورا هستش که به نظر من از فرار از زندان هم جذاب تره.حالا برای اینکه ثابت کنم که در زمینه فیلم و سریال خوش سلیقه هستم فیلم barefoot و safe haven رو بهتون معرفی میکنم.

  • The oldman گفت:

    البته این انیمیشن ه.م. جنس گرایی بود ولی استدلالت داغون بود

  • mahan-shadow گفت:

    واقعا نمیدونم چطور ی نویسنده نمیفهمه که نظرات شخصی خودش رو نباید وارد تیتر و مقاله کنه 😐

  • jackyy گفت:

    به نظرم سطح سایت رو با این مقالات پایین نیارید!
    مقاله شما چیزی شبیه حرف های فراستیه! که سعی در متفاوت بودن داره ولی بیشتر از اینکه موفق باشه با مخالفت مواجه میشه!
    مقاله پر از ایراده, اول اینکه اگر قراره نقدی صورت بگیره بهتره با احترام به اون اثر انجام بشه نه اینکه شما اول کار و با تیتر مطلب داری به برنده اسکار و انیمیشنی(دقت کنید واسه داشتن نقد حرفه ای باید با ادبیات حوضه اثر, نگارش مطلب صورت بگیره نه اینکه شما با گفتن “کارتون” توی همون مقدمه مقاله با دست خودت داری میگی مقاله من مقاله ضعیف و ساده ایه! که این سادگی و ضعف نه در اول بلکه از اول تا آخر مقاله که چندان هم طولانی نیست به چشم میخوره) پر طرفدار توهین میکنی و ذهن مخاطب رو واسه جبهه گیری آماده میکنی! این لحن تند فک نکنم نه در این مقاله و نه مقالات دیگه تاثیر مثبتی روی خواننده داشته باشه! شما اگر میخواید اثری رو نقد کنید بهتره با بیان مناسب و ادبیات بهتر نقد رو انجام بدین تا هم برای خواننده جذاب باشه هم بتونید حرف خودتون و برسونید! برای مثال همین سایت گیمفا و مقالات آقای آقابابایی(که البته تحریریه خوب کم نیست ولی شاید من بیشتر با مقالات ایشون برخورد کردم و اسم ایشون به خاطرم اومد) که احتملا با خوندن مقالات ایشون میتونید با مقاله ارتباط برقرار کنید و کشش لازم و در خواننده ایجاد میکنه! نه مثل این مقاله که تلاش بیهوده ای( و یا حتی کودکانه ای) در ضعیف شمردن این اثر هنری داره! انگار بیشتر از اینکه طی نوشتن مقاله به جذاب بودنش فکر کنید داشتید به این فکر میکردید که “چجوری بگم این اثر خیلی بده, چرا انیمه مورده علاقم اسکار نگرفت ولی این گرفت؟! پس بیا بکوبمش شاید یکم راحت شدم”!
    مقاله پر از ایراداتیه که از این انیمیشن گرفتین, از داستان و موسیقی گرفته تا افکاری غیر منطقی که توی ذهنتون شکل گرفته و سعی در تحمیل اون به مخاطب دارین(برای مثال: آنا با نگاه اول عاشقه کریستوف شد؟! کی؟! کجا؟! دیزنی قصد دارد بگوید که دختران جوان با دیدن هر مردی عاشق او بشوند؟! آیا همین روابط عاشقانه در بسیاری از انیمیشن ها, انیمه ها, فیلم های هالیوودی و داخلی, سریال های خارجی و ایرانی و… دیده نمیشه؟! آنا شخصیت سست عنصریه چون عاشق شد؟! اگر این حرف و برای یک زن پخته و با تجربه به کار میبردین شاید وارد میبود, ولی از دختر جوان( یا نوجوانی) که تقریبا ارتباطی با دنیایه بیرون نداشته توقع تدبیر و اندیشه خاص دارین؟!) که واقعا برای منه خواننده عجیب بنظر میرسه…! شما از یک انیمیشن تو همچین مدت زمانی توقع دارین به زندگینامه تمام شخصیت هاش, روابط بینشون و تمام اتفاقاط بپردازه؟! شما از یک انیمیشن (تا حدی تخیلی) توقع دارین که واسه طلسم و جادو یا قسمتی از اثر که با تخیل شکل گرفته دلیل منطقی بیاره؟! هفت کوتوله از کجا اومدن؟! چرا کوتولن؟! شرک چیه؟! چرا جیمی نوترون انقد باهوشه؟! پری مهربون سیندرلا از کجا اومد؟! چجوری شاهزاده با یک نگاه عاشق سیندرلا شد؟! قول چراغ جادو چجوری توی اون چراغ جا شد؟! چرا پیتر پن میتونه پرواز کنه؟! چرا تام و جری لختن ولی وقتی میرن کناره ساحل لباس میپوشن؟! چرا موهای راپونزل بلنده؟! توی انیمه دانه سیب چرا دکتر و کشتن؟! توی انیمه شاهزاده مونونوکه اون طلسم از کجا اومد؟! چجوری روح جنگل با اون عظمت به اون راحتی از بین رفت؟! چجوری شاهزاده با اون گرگا بزرگ شد؟! توی انیمه قلعه متحرک هاول, هاول قلعشو از کجا اورده؟! چرا هاول یه جادوگره؟! جادوش از کجا اومده؟! و خیییییییلی ایرادات (بنی اسرائیلی) که میشه حتی به اثرات بزرگ تویه هر حوظه ای گرفت! ولی اینجور ایراد گرفتن ها بیشتر ضعف نویسنده رو در کنترل احساسات (غیر منطقی) خودش و وارد نکرد اونها رو در مقاله نشون میده! که این جور نوشتن از عهده هرکسی (بیشتر کودکان) بر میاد و فک نکنم جایی تویه سایتی در سطح گیمفا داشته باشن! آقای استادی میگن که ما تو ایران عادت کردیم که تویه نقد فقط تعریف کنیم! من میگم نه! ما بیشتر عادت کردیم وقتی یه کاری و انجام میدیم و با انتقاد مواجه میشیم بگیم که متاسفانه جامعه داره به فلان جهت پیش میره ولی ما به فلان جهت پیش رفتیم! وگرنه من مقالاتی (نه در شماره کم بلکه به تعداد زیاد) خوندم که حتی اثر های خوب, خیلی خوب, شاهکار و… هم نقد کرده بودن ولی به صورت منطقی! که احتمالا شما حتی اگه طرفدار اثره نقد شده هم میبودید نه با تیتره مقاله نه با آخر مقاله عصبانی و نمیشدین و میگفتین “آره واقعا, شاید همچین ایراداتی هم بش وارد باشه! بهتره یه بار دیگه و اینبار با دقت بیشتری بش نگاه کنم”!
    حرف از انیمه هم شد, به شخصه علاقه زیادی به انیمه دارم! ولی نمیشه گفت چون انیمه خوبه پس انیمیشن بده یا بگیم چون فلان انیمه از فلان انیمیشن بهتر بود پس اون انیمیشن بده!
    حرف از رده سنی شد, بله هم انیمه هم انیمیشن بیشتر برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته میشه و این خیلی واضحه! چون این ژانر جذابیتی به دلایل مختلف (که یکیش همین ساده بودن و دوری از پیچیدگی زیاده) برای رده سنی کودک و نوجوان داره و میشه اینو از مخاطباش فهمید! گفتن که انیمیشن +۱۸ هم هست بله درسته, ژانر انیمه هم فیلم هایی داره که به هیچ وجه واسه قشر کودک مناسب نیست ولی مخاطب های بزرگسالش هم زیاد نیستن! پس درسته که این انیمیشن صرفا و قطعا برای کودک و نوجوان نیست ولی فکر کنم هرکسی بتونه درک کنه شرکت سازنده قشر بزرگسال و واسه محصولش حدف نگرفته! پس اینکه یه بزرگسال بیاد با دید و منطق و توقعی که از یه فیلم سینمایی با مخاطب بزرگسال داره یه انیمیشن که مخاطب کودک و نوجوان داره رو نقد کنه به نظرم یکم غیر منطقیه! همونجوری که ممکنه god father واسه یه دختر ۷,۸ جالب نباشه(ولی دلیل نمیشه بد باشه), این انیمیشنم ممکنه واسه یه پسر ۳۰ ساله جالب نباشه( که بازم دلیل نمیشه بد باشه)!
    به هرحال هیچ چیزه این مقاله که بهتر میبود با تیتره “تفکرات منفی من” بره رو سایت در حده گیمفا نیست! معلوم بود که یا مقاله اولتونه یا مقاله نوشتن رو به طور حرفه ای دنبال نمیکنید چون مقاله, مقاله خامی بود در حدی که اصلا نمیشه بش اسم نقد رو داد! امید وارم مقالات بعدیتون و رو با دقت بیشتر و ادبیات بهتر بنویسید که هم خواننده اذیت نشم هم خودتون پیشرفت کنید! و اینکه متفاوت بودن همیشه دلیل بر بهتر بودن و منطقی تر بودن نیست…
    همه حرفهایی که زدم از دیده یک خواننده بود و امیدوارم به کسی توهین نکرده باشم!

  • vergil2max گفت:

    منم با نویسنده موافقم.
    بنظرم این انمیشن دخترانست.اینقدر انیمیشن بهتر از این دیدم که این ارزشی :ZZZ: نداشت برام.متاسفم اسپویل کردم 😀
    چه برسد به انیمه های :star: عالی که دیدم و خواهم دید.

  • بابا این مقاله فقط مختص این نویسنده نیست!!!! الکی شلوغ نکنید حتی چنتا ویدئو پر بازدید هم با این موضوع هست توی یوتیوب که واقعا منطقیم هستن انیمیشن خوش ساختی نبود

  • pro gamer2017 گفت:

    نخیر خیلی هم انیمیشن خوبی بود.جزو چشم نوازترین و زیباترین انیمیشن هاییه که تا حالا دیدم

  • mahanar گفت:

    انگار کلا با این انیمیشن حال نکردی ‘-‘

[سینماگیمفا] چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! - گیمفا
[سینماگیمفا] چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! - گیمفا