سازنده Killzone از ترک این فرانچایز برای ساخت بازی کاملا متفاوتی مانند Horizon می‌گوید - گیمفا
سازنده Killzone از ترک این فرانچایز برای ساخت بازی کاملا متفاوتی مانند Horizon می‌گوید - گیمفا
سازنده Killzone از ترک این فرانچایز برای ساخت بازی کاملا متفاوتی مانند Horizon می‌گوید - گیمفا
سازنده Killzone از ترک این فرانچایز برای ساخت بازی کاملا متفاوتی مانند Horizon می‌گوید - گیمفا

سازنده Killzone از ترک این فرانچایز برای ساخت بازی کاملا متفاوتی مانند Horizon می‌گوید

سعید شیخی‌پور
۱۷:۳۷ ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
سازنده Killzone از ترک این فرانچایز برای ساخت بازی کاملا متفاوتی مانند Horizon می‌گوید - گیمفا

شاید برخی از مردم زمانی که سازندگان Killzone عنوان نقش‌آفرینی جدید خود یعنی Horizon Zero Dawn را معرفی کردند متعجب شدند. Killzone یک بازی شوتر اول شخص و Horizon Zero Dawn عنوانی شدیدا متفاوت در سبکی جدید نسبت به سری Killzone است. حال مدیر گوریلا گیمز راجع به خداحافظی با سری Killzone برای ساخت عنوان جدیدشان صحبت‌هایی کرده است.

هرمن هالست، مدیر استودیوی گوریلا گیمز، طی مصاحبه خود با سایت گیم‌اینفورمر گفت:

واقعا هیجان‌انگیز است.

او در ادامه افزود:

خارق‌العاده است وقتی برروی یک فرانچایز بیش از یک دهه که در واقع طبق محاسبات من ۱۵ سال کار کرده باشید و آن را برای ساخت چیزی کاملا متفاوت ترک کنید.

با اینکه Killzone و Horizon Zero Dawn در بحث ظاهری و احساس کاملا متفاوت هستند، گوریلا متوجه یک‌سری تشابه میان آن‌ها در بخش طراحی شده است:

ما واقعا عاشق ساخت مبارزات حیرت‌آور هستیم و سعی داریم آن را دوباره انجام دهیم. ما حقیقتا جهان‌های علمی-تخیلی خارق‌العاده‌ای را ساخته‌ایم و مجددا در حال انجامش هستیم. شباهت‌های بسیار زیادی وجود دارد اما من فکر می‌کنم Horizon Zero Dawn واقعا تازه است.

هالست گفت که Killzone به نوع خود زیبا بود اما Horizon به‌صورت دیگری باشکوه و زیباست. اگر شما هم هرکدام از تریلرهای بازی را مشاهده کرده باشید، شاید این حرف او را قبول کنید.

در فرانچایز Killzone، همه چیز راجع به زنده ماندن و فرار از یک دنیای خشن است. برای Horizon Zero Dawn، گوریلا گیمز قصد دارد شما را به دنیای بازی بکشاند و از شما می‌خواهد در هر گوشه از بازی به کاوش بپردازید.

هالست در این رابطه می‌گوید:

Horizon Zero Dawn جهانی است که به جای فرار کردن، می‌خواهید در آن حضور داشته باشید.

Mathijs de Jonge، کارگردان بازی، در مصاحبه ویدیویی دیگر گیم‌اینفورمر افزود گوریلا گیمز بیش از دو جین از ایده‌ها را برای ساخت عنوان جدیدشان پس از Killzone Shadow Fall نمونه‌سازی کردند. این استودیو سپس ایده‌ها را در یک صفحه Excel قرار داد و از کارکنان خواست برای اینکه چه چیزی آن‌ها را بیشتر به هیجان می‌آورد و چه چیزی پر مخاطره‌تر است رای‌گیری انجام دهند:

Horizon Zero Dawn مسلما کمترین ریسک نیست اما قطعا چیزی بود که تمام افراد ما مسیر اصلی را در آن دیدند و گفتند باید آن را بسازیم.

او افزود:

شاید فوق‌العاده ریسکی باشد اما چیزی کاملا متفاوت و بسیار الهام‌بخش است که واقعا زمان کمی برای من داشت تا تیم را متقاعد به ساخت آن کنم. ما می‌خواهیم Zero Dawn را در یک مسیر راست بسازیم.

de Jonge همچنین گفت پروژه دوم هم نمونه‌سازی شده بود اما لغو شد گرچه او هیچ‌وقت مشخص نکرد که دقیقا چه چیزی بود. یکی از احتمالات، این است که این پروژه مربوط به نسخه جدید Killzone می‌شود گرچه چنین چیزی به‌طور دقیق مشخص نیست.

در ابتدا قرار بود عنوان Horizon Zero Dawn، سال ۲۰۱۶ عرضه شود اما مدتی قبل سازندگان آن را تا ۲۰۱۷ تاخیر زدند. در حال حاضر تاریخ انتشار این بازی برای ۲۸ فوریه (سه‌شنبه ۱۰ اسفند) به‌صورت انحصاری برروی پلی‌استیشن ۴ برنامه‌ریزی شده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازنده Killzone از ترک این فرانچایز برای ساخت بازی کاملا متفاوتی مانند Horizon می‌گوید - گیمفا
سازنده Killzone از ترک این فرانچایز برای ساخت بازی کاملا متفاوتی مانند Horizon می‌گوید - گیمفا
سازنده Killzone از ترک این فرانچایز برای ساخت بازی کاملا متفاوتی مانند Horizon می‌گوید - گیمفا
سازنده Killzone از ترک این فرانچایز برای ساخت بازی کاملا متفاوتی مانند Horizon می‌گوید - گیمفا
سازنده Killzone از ترک این فرانچایز برای ساخت بازی کاملا متفاوتی مانند Horizon می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سازنده Killzone از ترک این فرانچایز برای ساخت بازی کاملا متفاوتی مانند Horizon می‌گوید - گیمفا
سازنده Killzone از ترک این فرانچایز برای ساخت بازی کاملا متفاوتی مانند Horizon می‌گوید - گیمفا