خبرنامه شماره #۲۷ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۷ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۷ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۷ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

خبرنامه شماره #۲۷ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته

امیرحسین دهنوی
۰۱:۵۴ ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
خبرنامه شماره #۲۷ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

در خبرنامه، گیمفا مهم‌ترین اخبار هفته گذشته را برای شما جمع‌آوری می‌کند. برای مشاهده مهم‌ترین اتفاقات، رویداده‌ها و اخبار هفته گذشته، در ادامه با گیمفا همراه شوید.

در هفته گذشته شاهد اتفاقات پس از کنفرانس سونی بودیم. بسیاری نظرات خود را در رابطه با کنسول جدید سونی و قدرت اضافه‌ای که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد دادند. چندین بازی موردانتظار نیز عرضه شده و شاهد انتشار نمرات آن‌ها بودیم. در ادامه به بررسی‌شان می‌پردازیم.

جدول پرفروش‌ترین عناوین این هفته بریتانیا منتشر شد

overwatch ds1 670x377 constrain

عنوان موفق شرکت بلیزارد که در سال جاری عرضه شد، توانست رتبه یک جدول پرفروش‌ترین عناوین این هفته بریتانیا را در اختیار بگیرد. با نگاهی با جدول‌های فروش چند مدت اخیر، می‌توانیم شاهد این باشیم که بازی Overwatch برای ۵ بار از زمان عرضه خود در رده نخست قرار گرفته است. دو عنوان Lego Star Wars: The Force Awakens و Call of Duty: Black Ops 3 تنها بازی‌های هستند که موفق شدند در سال ۲۰۱۶ برای ۵ بار در رده نسخت قرار بگیرند و حال Overwatch نیز به آنها اضافه شده است. این جدول با جداول هفته‌های گذشته تفاوت چندانی ندارد و طی این مدت نیز بازی‌های زیادی منتشر نشده است. عنوان F1 2016 به رتبه دوم، Deus Ex: Mankind Divided به رتبه سوم، Lego Star Wars: The Force Awakens به رتبه چهارم و Grand Theft Auto V به رتبه پنجم رسیده است. گفتنی می‌باشد دو بازی Doom و Call of Duty: Black Ops 3 دوباره به ۱۰ عنوان برتر این جدول صعود کرده‌اند که رتبه آنها به ترتیب نهم و دهم است.

The Last Guardian برای چند هفته تاخیر خورد

e3 2015 the last guardian is coming to playstation 8nh91920 ds1 670x377 constrain

بازی The Last Guardian که قرار بود در ۲۵ اکتبر (سه‌شنبه ۴ آبان) به‌صورت انحصاری برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شود، باری دیگر با تاخیر مواجه شد.

طی یک به‌روزرسانی برای وبلاگ پلی‌استیشن، شوهی یوشیدا توضیح داد این تاخیر برای از بین بردن باگ‌ها و مشکلات بازی بوده است. توضیحات او در این رابطه را مشاهده می‌کنید:

تیم سازنده The Last Guardian به سرعت در حال نزدیک شدن به مراحل مهم توسعه هستند و تصمیم سختی مربوط به تاخیر این عنوان برای چند هفته گرفتند.

وی ادامه داد:

یک تاخیر، به‌خصوص برای این بازی، تصمیم سختی است اما ما با مشکلات بیشتری از حد انتظاراتمان در مراحل نهایی توسعه مواجه شدیم. برای اطمینان از اینکه The Last Guardian همان تجربه‌ای که خالق آن پیش‌بینی می‌کند را ارائه می‌دهد، نیازمند زمان بیشتری برای کار برروی این مشکلات هستیم.

یوشیدا در ادامه افزود:

فومیتو اوئدا و استودیوی ژاپنی او چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای برای The Last Guardian دارند و می‌خواهیم بهترین تجربه ممکن برای طرفدارانی که ما را برای مدت طولانی‌ای پشتیبانی کرده‌اند ارائه دهیم.

همان‌طور که گفته شد، بازی قرار بود در ۲۵ اکتبر (سه‌شنبه ۴ آبان) منتشر شود اما حال تاریخ انتشار آن برای ۶ دسامبر (سه‌شنبه ۱۶ آذر) برنامه‌ریزی شده است.

پس از سال‌ها سکوت سازندگان بازی و حدس و گمان‌های مردم راجع به لغو ساخت The Last Guardian، سونی در E3 2015 اعلام کرد ساخت بازی از پلی‌استیشن ۳ به پلی‌استیشن ۴ منتقل شده است. بازی در ابتدا در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک عنوان انحصاری پلی‌استیشن ۳ معرفی شده بود.

برنامه Xbox Play Anywhere با عرضه بازی ReCore به جریان افتاد

xboxplayanywhere

عرضه بازی ReCore برروی ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی تنها از این جهت قابل توجه نیست که بازی جدیدی از طراح بازی‌های Mega Man و Dead Rising یعنی آقای کیجی اینفیونه می‌باشد. این بازی اولین عنوان از برنامه Xbox Play Anywhere شرکت مایکروسافت است که دو پلتفرم‌ کنسول ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی را نزدیک‌تر از هر زمان دیگر قرار خواهد داد.

همانطور که در نمایشگاه E3 امسال اعلام شد، برنامه Xbox Play Anywhere به شما اجازه می‌دهد تا با خرید نسخه دیجیتالی یک بازی برروی ایکس‌باکس وان یا رایانه‌های شخصی، یک نسخه رایگان از آن را برروی پلتفرم دیگر دریافت کنید. کلیه پیشرفت‌ها و دستاوردهای شما بین هر دو پلتفرم مشترک خواهد بود، بنابراین قابلیت اجرای بازی مورد نظر خود را در هر زمان و هر مکان و برروی هر پلتفرمی از این دو خواهید داشت و نیازی به شروع مجدد بازی نخواهد بود. پیش از این آقای آرون گرینبرگ به عنوان رئیس بازاریابی ایکس‌باکس برنامه Xbox Play Anywhere شرکت مایکروسافت را بسیار ارزشمند خطاب کرده بود.

از عناوین دیگری که در لیست این برنامه قرار دارند می‌توان به بازی‌های Forza Horizon 3 (در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهر ماه) عرضه خواهد شد)، Gears of War 4 (در تاریخ ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر ماه) عرضه خواهد شد) و سایر عناوینی که در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهند شد نظیر Halo Wars 2 ،Sea of Thieves و Scalebound اشاره کرد. تنها عناوینی که توسط مایکروسافت منتشر می‌شوند شامل این برنامه نشده و بازی‌هایی نظیر Ark: Survival Evolved و Cuphead نیز شامل آن می‌شوند.

آقای گرینبرگ از دلایل برنامه Xbox Play Anywhere شرکت مایکروسافت به این موضوع اشاره کرد که در سال‌های گذشته شاهد موقعیتی در دنیای رایانه‌های شخصی بوده‌ایم که توسط سایر رسانه‌ها ایجاد شده‌اند. او گفت:

اگر من یک محتوای دیجیتالی سرگرم کننده را بخرم، مانند فیلم، موسیقی یا هر چیز دیگر، امکان اجرای آن از طریق دستگاه خود را خواهم داشت. ما قصد داریم تا این امکان را برای بازی‌ها نیز فراهم کنیم و سودی برای مصرف کنندگان خواهد بود.

استراتژی وحدت رایانه شخصی و کنسول شرکت مایکروسافت استراتژی است که بنظر نمی‌رسد مورد پسند شرکت سونی باشد. اندرو هاوس به عنوان رئیس پلی‌استیشن اعلام کرده بود که از استقبال بازیکنان در مورد این موضوع اطمینان ندارد. او گفته بود:

تاکید بسیاری توسط مایکروسافت برای وحدت کنسول ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی وجود دارد. باید دید که آیا مصرف کنندگان به  این تقاضا پاسخ خواهند داد یا خیر.

همچنین شرکت مایکروسافت خبر از احتمال عرضه بازی‌های بیشتری برروی استیم برای رایانه‌های شخصی نموده است.

تاریخ عرضه‌ی NieR: Automata اعلام شد

nier automata

اسکوئر اینکس، در مراسم TGS 2016 تاریخ عرضه­‌ی NieR: Automata را اعلام کرد. تاریخ انتشار ذکر شده برای ژاپن است، ولی احتمالا تاریخ انتشار سراسری هم نزدیک همان تاریخ است. برای جزئیات بیشتر، در ادامه با گیمفا همراه باشید.

همانطور که در عکس بالا می­‌بینید، تاریخ عرضه­‌ی NieR: Automata 23 فوریه ۲۰۱۷ (مصادف با پنجم اسفند ۱۳۹۵) است. به نظر این ماه، ماه شلوغی برای بازی­‌های ژاپنی خواهد بود، چرا که Nioh و Persona 5 هم در فوریه ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد.

بازی NieR جدید توسط پلاتینوم گیمز در حال توسعه است و توسط اسکوئر اینکس عرضه می­‌شود. این بازی برای رایانه­‌های شخصی، پلی­‌استیشن ۴ر دسترس خواهد بود. افراد زیادی برای این بازی از وقتی که عنوان اول در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، به مدت طولانی صبر کردند.

نمرات عنوان ReCore منتشر شد

recore e3 2016 11 1280x720

به‌تازگی نمرات عنوان انحصاری مایکروسافت یعنی ReCore منتشر شده‌اند که نشان از یک بازی نه چندان بد به‌همراه مشکلات فنی فراوان دارند.

متای بازی تا به الان با ۱۹ نقد ۶۴ است و سایت‌های بزرگی مانند گیم‌اسپات یا پولیگان نمرات پایینی را برای آن در نظر گرفته‌اند. بازی ReCore در تاریخ ۱۳ سپتامبر (سه‌شنبه ۲۳ شهریور) برای ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. این عنوان از برنامه Xbox Play Anywhere پشتیبانی می‌کند؛ یعنی شما نسخه دیجیتالی را برروی ایکس‌باکس وان خریداری و نسخه رایانه‌های شخصی را به رایگان دریافت خواهید کرد یا بر عکس!

ICXM: 90/100

با وجود مشکلات و کمبودهای فنی بازی، بخش‌های دیگر ReCore مانند داستان، مبارزات و سیستم ارتقاء آن بازی را به تجربه هیجان‌انگیز و لذت بخشی تبدیل می‌کند.

GamingTrend: 75/100

ReCore در چارچوب یک بازی باور نکردنی با یک‌سری مشکلات فنی فراموش نشدنی قرار دارد که تا حد زیادی جلوی ادامه تجربه بازی را می‌گیرد. شما واقعا از پلتفرمر‌های چالش برانگیز به‌همراه اکشن‌ رباتیک آن لذت می‌برید اما در این بین مواردی مانند صفحه بارگزاری طولانی و مشکلاتی از این قبیل وجود دارند.

GameSpot: 60/100

می‌خواستم بیشتر آن را دوست داشته باشم و اگر بازی از بخش مقدمه خود جلوتر نمی‌رفت شاید این اتفاق می‌افتاد اما در پایان، ReCore مانند ربات‌های خود یک بازی بسیار خوب به‌همراه مشکلات فنی فراوان است.

Death Stranding یک عنوان جهان‌باز خواهد بود

death stranding 768x432

در حالی که کوجیما همچنان قصد ندارد چیز زیادی از بازی جدید خود یعنی Death Stranding را به نمایش بگذارد، به‌تازگی راجع به آن صحبت‌هایی کرده و اطلاعات جالبی را به اشتراک گذاشته است. در حال حاضر بازی ار لحاظ فنی وارد مراحل توسعه شده است.

کوجیما تایید کرد Death Stranding مانند بازی قبلی او یعنی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain یک عنوان جهان‌باز خواهد بود که برای برخی می‌تواند هیجان‌انگیز به‌نظر برسد اما در این بین افرادی هم وجود داشتند که منتظر یک بازی بیشتر سنتی و خطی از سوی کوجیما بودند. وی همچنین اعلام کرد بازی دارای عناصر آنلاین خواهد بود که مشابه Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain است.

همچنین به‌نظر می‌رسد که عنوان Death Stranding هیدئو کوجیما، شامل نام‌های بزرگی شود؛ مانند نورمن ریدس که یکی از معروف‌ترین‌هاست و در The Walking Dead مشاهده‌اش کرده‌ایم و به‌تازگی، کوجیما اشاراتی به بازیگری قابل توجه داشته که در ادامه قادر به مشاهده‌ی جزئیات بیشتری خواهید بود.

کوجیما در توئیتر، تصویری به‌اشتراک گذاشته که بازیگری را درحال تنظیم کارها به‌نمایش می‌گذارد، اما چهره‌ی وی توسط دوربین و لوازم فیلم‌برداری پوشانده شده و مشخص نیست و نحوه‌ی قرارگرفتنش، باعث ایجاد تصویر مرموزی می‌شود و طبیعتا این سوال برای‌تان پیش آمده که او کیست. یکی از احتمال‌هایی که وجود دارد، این است که بازیگر معرفی‌نشده، یکی از شخصیت‌های معروفی باشد که طی چند وقت اخیر آن را با کوجیما دیده‌ایم. با این حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که کوجیما چگونه این فرد مرموز را معرفی می‌کند.

تاریخ انتشار بازی اکشن و مرموز Death Stranding هنوز مشخص نشده، اما می‌دانیم که انحصاری پلی‌استیشن۴ خواهد بود و عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی‌اش هم برنامه‌ریزی شده است. اکنون تصویر منتشرشده توسط کوجیما را مشاهده می‌کنید.

کرایتک: پلی‌استیشن ۴ پرو و اسکورپیو برخی از محدودیت‌ها را از بین خواهند برد

ps4 pro 2 620x413

کرایتک راجع به کنسول‌های میان نسلی سونی و مایکروسافت خوش‌بین به‌نظر می‌رسد و با توجه به صحبت‌های نیکلاس والنسکی، طراح بازی‌های کرایتک، پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس اسکورپیو برخی از محدودیت‌ها را از بین خواهند برد که آن‌ها را قادر به خلق تصاویری شفاف‌، جهان‌های بزرگ‌تر و رندرینگ‌های بیشتر می‌کند.

طی انتشار یک پست در وبلاگ رسمی کرایتک، والنسکی گفت سازندگان همیشه به حد و اندازه‌هایی محدود هستند و معمولا علت آن هم قدرت در دسترس قرار گرفته درون یک سیستم است. سخت‌افزار جدید پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس اسکورپیو برخی از این محدودیت‌ها را از بین خواهند برد:

ما همیشه تا حدی در توسعه بازی‌های ویدیویی محدود هستیم و باید برروی محدودیت‌های خاصی که معمولا مربوط به قدرت یک سیستم می‌شوند، در مقابل چیزی که خودمان دوست داریم انجام دهیم کار کنیم اما سخت‌افزارهای جدید به ناچار برخی از محدودیت‌ها را از بین می‌برند. ما می‌توانیم جهان‌های بزرگ‌تر و رندرینگ بیشتری را خلق کنیم و سیستم‌های پیچیده‌تری را برای اجرای ایده‌های‌مان داشته باشیم.

هر کنسول پیچیدگی‌های خود را داراست اما استانداردهایی بین آن‌ها وجود دارد. اگر یک کنسول دارای محیط سخت‌افزاری منحصر به‌فردی باشد، باید راجع به آن کمی متفاوت‌تر فکر کنید اما به‌طور کلی شباهت‌های کلیدی‌ای را به اشتراک می‌گذارند بنابراین سخت‌افزارهای جدید این کنسول‌ها معمولا مشکلاتی که رسانه جدیدی مانند واقعیت مجازی با خود به‌همراه دارد را ارائه نمی‌دهند؛ جایی که باید چیزهای زیادی که در گذشته انجام داده بودیم را کنار بگذاریم یا آن‌ها را دوباره تکرار کنیم چراکه دیگر عملی نیستند. به جای این‌ها، با سخت‌افزارهای جدید اساسا درجات مختلفی را برای بازی کردن می‌توان به‌دست آورد.

پیش از نسل فعلی کنسول‌ها، پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ عمر طولانی‌ای داشتند و با توجه به صحبت‌های والسنکی، این مورد لزوما چیز خوبی نبود چراکه سازندگان برای مدت طولانی‌تری به یک‌سری موارد خاص محدود می‌شدند:

ما واقعا چرخه کنسول طولانی‌ای با پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ داشتیم که فقط از یک نقطه‌نظر برای سازندگان خوب است چراکه می‌دانید دقیقا با چه چیزی دارید کار می‌کنید و قادر خواهید بود ایرادات را سال به سال از بین ببرید اما از طرف دیگر، محدودیت‌های خاصی وجود داشت که همیشه عامل شما می‌شدند و در حالی که فناوری پیشرفت می‌کرد، شما فقط به همان‌ حد محدود بودید. چیزهای زیادی طی ۷ یا ۸ سال می‌تواند تغییر کند گرچه باید صبور باشیم و ببینیم هرکس چه برنامه‌ای دارد.

با انتشار پلی‌استیشن ۴ پرو در ۱۰ نوامبر (پنج‌شنبه ۲۰ آبان)، مدل معمولی این کنسول ۳ ساله می‌شود. ایکس‌باکس اسکورپیو توسط مایکروسافت در سال آینده انتشار می‌یابد و تا آن زمان ایکس‌باکس وان ۴ ساله خواهد شد. فیل اسپسنر در نظر خود راجع به پلی‌استیشن ۴ پرو گفت سونی کار فوق‌العاده‌ای انجام داد و در ادامه هم افزود با برنامه‌های مایکروسافت برای آینده بسیار خوشحال است.

نمرات عنوان PES 2017 منتشر گردید

طرفدارن بازی pes 2017 از گرافیک نسخه رایانه‌های شخصی این بازی رضایت ندارند

عنوان PES 2017 به‌تازگی عرضه شده و حال منتقدان تصمیم گرفتند نقدهای خود از این بازی را به اشتراک بگذارند که تاکنون نشان از یک بازگشت باشکوه دارند.

تاکنون فقط ۸ نقد از نسخه پلی‌استیشن ۴ بازی انتشار یافته که متای ۸۹ را کسب کرده است. سایر پلتفرم‌ها هنوز متایی دریافت نکرده‌اند. در ادامه می‌توانید نمرات را مشاهده کنید. در صورت انتشار نمرات بیشتر، پست به‌روزرسانی خواهد شد.

God is a Geek: 100/100

PES سال به سال در این نسل بهتر می‌شود و به بهبود خود ادامه می‌دهد اما PES 2017 با تاکتیک‌ها، سبک متفاوتی که تاثیر گذار بوده، بازیکنان منحصر به‌فرد، حس عالی گل زدن و کنترل دوست داشتنی خود به اوج رسیده است. PES 2017 حس خوبی در هنگام بازی کردن انتقال می‌دهد. شاید بهترین بازی فوتبالی باشد که تاکنون ساخته شده است.

Playstation Universe: 95/100

اگر PES 2016 طی حدودا یک دهه گذشته بهترین نسخه از این سری بوده، بنابراین PES 2017 مسلما جزء بزرگ‌ترین‌های این سری قرار دارد. تمام نکات نسخه‌های قبلی در PES 2017 بهبود یافته‌اند. سرعت بازی بیشتر شده و به ریشه‌های خود پایبند است که تمام این‌ها PES 2017 را به یک بازی فوتبالی فوق‌العاده تبدیل می‌کند.

Game Informer: 93/100

PES 2017 بی‌نقص نیست اما گیم‌پلی بازی آنقدر طبیعی است که تفاوت کمی بین خودتان و چیزی که در صفحه اتفاق می‌افتد احساس می‌کنید. حالت‌های آن کامل کار نشده‌اند اما جذاب هستند. نتیجه کلی ممکن است ناقص باشد اما بازی حس کامل بودن را می‌دهد.

چرا کن لوین ساخت بازی‌های BioShock را متوقف کرد؟

levine ken 580 75

سایت Rolling Stone’s Glixel مصاحبه شگفت انگیزی را با طراح بازی BioShock یعنی کن لوین منتشر نمود. یکی از بخش‌های مهم این مصاحبه برروی علت توقف ساخت بازی‌های BioShock از سوی لوین متمرکز شده است و علت این موضوع را جویا شده است که چرا بجای توقف ساخت این سری بازی، با تیم بجای مانده از استودیوی ایرشنال گیمز تلاشی برای ساخت عنوان جدیدی برای تیک تو نکرده‌اند.

آقای لوین توضیحات خود را اینگونه شروع کرد و گفت که او قصد ساخت عنوان دیگیری پس از BioShock Infinite را نداشته است گرچه یکی از صحبت‌های او مبنی بر “هرگز نگو هرگز” صحت این صحبت آقای لوین را مورد تردید قرار می‌دهد. او روسای خود در تیک تو را از این موضوع مطلع نمود که پس از فروش این بازی (BioShock Infinite) قصد جدایی از آنها را داشته و بدنبال ساخت بازی کوچکتر و تجربی‌تر خواهد رفت. او گفت:

آنها از من خواستند که بمانم و اینطور فکر کردم که آنها قصد دارند تا ایرشنال گیمز را برای ساخت یک BioShock دیگر حفظ کنند اما این اتفاقی نبود که افتاد.

تیک تو در نهایت ایرشنال گیمز را بست، در نتیجه لوین و تیم کوچک باقی مانده از ایرشنال گیمز به استودیوی جدید تیک تو پیوستند. اولین بازی این شرکت هنوز معرفی نشده است اما آقای لوین سرنخ‌هایی داده است و گفته است که این بازی دارای دنیایی با ابعاد کوچکتر یک دنیای جهان آزاد خواهد بود.

اما پیرامون این مسئله که چرا آقای اولین ساخت بازی دیگری از BioShock را متوقف کرده است او گفت که پروسه ساخت بازی BioShock Infinite برروی زندگی او تاثیر مضری داشته است. او گفت:

زمانیکه ما برای اولین بار این بازی را معرفی کردیم من تصویری از خودم را دیدم، آن زمان سال ۲۰۱۰ بود. سپس من پس از مصاحبه‌ای که با NPR داشتم و بازی را در سال ۲۰۱۳ به مرحله فروش رساندیم، من تصویر دیگری از خودم را دیدم، بنظر می‌رسید که ۱۰ سال پیرتر شده‌ام. ساخت این بازی برروی شرایط زندگی من تاثیر گذاشت و برروی سلامتی، دید من به ساخت بازی‌ها و ارتباط من با مردم تاثیر گذاشت.

مدیریت ۳۰ یا ۴۰ نفر که نام آنها را میدانید با پروسه‌ای که باید ۱۵۰ نفر را مدیریت کنید بسیار متفاوت است. شما با افرادی در استودیو راه می‌روید، در حالیکه اسم آنها را نمی‌دانید.

لوین اعلام کرد که او از آن دست افرادی است که در نوشتن داستان‌ها خلاق است نه مدیریت افراد در شرایطی خاص، او گفت:

فکر می‌کنم که دید و انتظار طبیعی این بود که من به سراغ عنوان بزرگتر و بهتری از سری BioShock خواهم رفت. اما در آن زمان من احساس کردم که اگر این کار را انجام دهم من نابود خواهم شد. من فکر کردم که مغز و زندگی خود را از دست خواهم داد. راه حل من ترک موضوع بود.

در این مصاحبه آقای لوین در مورد دیدی که از خود داشت گفت:

من شخصیت خوشحالی ندارم. من در همه حال شخصیت خرد و مضطربی دارم. چیزیکه دیوانه کننده است چون من بیدار می‌شوم و همسرم، سگ و خانه و مردم خوبی که با آنها کار می‌کنم، چیزهایی که خلق کردم و طرفداران آنها را می‌بینم و به خود می‌گویم که چطور ممکن است تو آدم خوشحالی نباشی؟

مایکل پچر: قیمت پلی‌استیشن ۴ پرو معضلی برای اسکورپیو خواهد بود

project scorpio

یکی از مزیت‌های کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو قیمت ۴۰۰ دلاری آن می‌باشد، شاید کمتر کسی انتظار شنیدن چنین قیمتی را از سوی شرکت سونی دارا می‌بود، این احتمال وجود دارد که قیمت این کنسول چالشی برای کنسول اسکورپیوی شرکت مایکروسافت باشد.

مایکل پچر به عنوان یکی از آنالیزگران Wedbush Securities در صحبت با گیمینگ‌بُلت اعلام کرد که قیمت ارزان پرو و عرضه زودتر آن، استراتژی مناسبی برای رقابت با اسکورپیو می‌باشند. او گفت:

فکر می‌کنم قیمت ۴۰۰ دلاری این کنسول یکی از حرکات بزرگ سونی بوده است، مخصوصاً زمان عرضه این کنسول. توجیه این موضوع سخت است که با پرداخت ۳۰۰ دلار کنسول ایکس‌باکس وان اسی را بخرید، درحالیکه امکان دریافت فضای بیشتر، پشتیبانی از ۴k را با خرید پلی‌استیشن ۴ پرو داشته باشید. فکر می‌کنم این موضوع معضلی برای اسکورپیوی مایکروسافت خواهد بود، چراکه این کنسول یک سال دیرتر عرضه شده و باید تلاش بسیاری برای باقی ماندن در این رقابت بکند. بصورت ایده‌آل شرکت مایکروسافت می‌تواند اسکورپیو را به قیمت ۳۰۰ دلار عرضه کند اما انتظار چنین رخدادی را ندارم. اگر قیمت پلی‌استیشن ۴ پرو در تعطیلات بعدی ۳۴۹ دلار باشد، مایکروسافت در موقعیت دشواری قرار خواهد گرفت.

شاید صحبت‌های آقای پچر درست باشد، شاید کنسول اسکورپیو مایکروسافت از نظر سخت افزاری نسبت به پرو برتر باشد اما حقیقت آن است که عامل اصلی رقابت عرضه زودتر و قیمت ارزان‌تر می‌باشد که می‌تواند عرضه اسکورپیو را با مخاطره روبرو کند. شرکت سونی در حال حاضر در موقعیت خوبی قرار گرفته است، باید دید و استراتژی مایکروسافت را نظاره‌گر بود، شاید اسکورپیو با قیمتی ارائه شود که هیچ آنالیزگر یا مصرف کننده‌ای انتظار آن را هم نداشته باشد!

ایکس‌باکس وان در ماه آگوست ۱۱۴ هزار عدد کنسول بیشتر از پلی استیشن ۴ به‌فروش رساند

xbox one s mit controller

گزارش‌های جدیدی از پیروزی کنسول ایکس‌باکس وان در ماه آگوست منتشر شده است. طبق گزارشات جدید کنسول ایکس‌باکس وان بیش از صدهزار عدد کنسول بیشتر از پلی استیشن ۴ فروخته است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه با گیمفا همراه شوید.

همانطور که اطلاع دارید، کنسول ایکس‌باکس وان دو ماه متوالی است که توانسته در صدر جدول پرفروش‌ترین کنسول‌های ایالات متحده قرار گیرد. پس از کنفرانس E3 فوق‌العاده مایکروسافت، آن‌ها توانستند در ماه ژوئن پرفروش‌ترین کنسول شوند و سپس در ماه آگوست نیز با انتشار کنسول جدید همچنان رتبه یک را نگه داشتند. حال اطلاعات بیشتری درمورد مقدار فروش ایکس‌باکس وان انتشار یافته است.

مایکروسافت در ماه آگوست ۲۷۴,۸۰۰ عدد کنسول ایکس‌باکس وان به فروش رسانده است. این در حالی‌ست که کنسول سونی ۱۶۰ هزار عدد به‌فروش رسانده. کنسول مایکروسافت در ماه آگوست ۱۱۴,۸۰۰ عدد بیشتر از پلی استیشن ۴ به فروش رسانده است. در مقایسه باید گفت که کنسول ایکس‌باکس وان افزایش ۳۷/۲ درصدی فروش را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کند و پلی استیشن ۴ نیز با کاهش ۲۲/۹ درصدی مواجه بوده است.

ایکس‌باکس وان دو بازی بزرگ Gears of War 4 و Forza Horizon 3 را نیز در ماه آینده عرضه می‌کند و احتمالا بازهم شاهد برتری این کنسول خواهیم بود. این درحالی است که کنسول پلی استیشن عنوان انحصاری بزرگی را در ماه‌های باقی مانده سال ۲۰۱۶ نخواهد داشت.

گوریلا گیمز تاکید کرد پلی‌استیشن ۴ پرو چیزی را زیاد تغییر نمی‌دهد

horizonzerodawn screens septevent 3840x2160 03 1473281072

سونی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو را در چند روز گذشته معرفی کرد و از آن زمان تاکنون بسیاری از توسعه‌دهندگان، این کنسول را به علت عرضه در ۱۰ نوامبر (پنج‌شنبه ۲۰ آبان) و قابلیت‌های سخت‌افزاری افزایش یافته آن مورد تحسین قرار داده‌اند.

حال زمان آن رسیده که بیانیه‌های صادقانه و متفکرانه‌ای از سازندگان، به‌خصوص استودیوهای فرست پارتی بشنویم. میشیل وَن دِر لئو، مدیر فنی گوریلا گیمز، تاکید کرد پلی‌استیشن ۴ پرو فقط علاقه‌مندان به ۴K را مورد هدف قرار داده و تجربه بازی‌ها را زیاد تغییر نمی‌دهد:

فقط افزایش کیفیت بصری است. پلی‌استیشن ۴ پرو خیلی هم ماهیت بازی را تغییر نمی‌دهد. به‌طور معمول ما فقط هر اندازه که تلویزیون می‌تواند به نمایش بگذارد محدود هستیم. ما محدودیت‌های سخت افزاری‌ای که برای‌مان ایجاد شده بود را از بین بردیم و ناگهان بازی را بسیار زیبا‌تر یافتیم. به‌طور کلی زیاد هم یک چیز در بازی را تغییر نمی‌دهد و فقط برای کسانی که به این نوع از مسائل علاقه‌مند هستند ساخته شده است.

می‌توان گفت چنین چیزی درست است. پلی‌استیشن ۴ پرو اساسا یک ارتقاء سیستم است که بسیار به ارتقاء رایانه‌ شخصی‌تان با خرید کارت گرافیک شباهت دارد.

از زمان شایعات می‌دانیم پلی‌استیشین ۴ پرو عنوان انحصاری‌ای دریافت نخواهد کرد و سونی به‌راحتی نمی‌تواند از بیش از ۴۰ میلیون دارندگان پلی‌استیشن ۴ معمولی بگذرد.

در نتیجه، قدرت بیشتر پرو نمی‌تواند برای ساخت بازی‌های بهتر مورد استفاده قرار گیرد (برای مثال، یک سازنده حق ندارد در پلی‌استیشن ۴ پرو پیچیدگی هوش مصنوعی یا فیزیک بازی را با ساخت یک جهان بزرگ‌تر افزایش دهد) و فقط بازی‌ها را زیباتر می‌سازد. پلی‌استیشن ۴ پرو فقط برای افرادی که به پول اضافی خرج کردن برای افزایش گرافیکی  اهمیت نمی‌دهند ساخته شده است.

علاوه بر این، بازی جدید گوریلا گیمز یعنی عنوان Horizon Zero Dawn قرار بود سال ۲۰۱۶ عرضه شود اما مدتی قبل سازندگان آن را تا ۲۰۱۷ تاخیر زدند. در حال حاضر تاریخ انتشار این بازی برای ۲۸ فوریه (سه‌شنبه ۱۰ اسفند) به‌صورت انحصاری برروی پلی‌استیشن ۴ برنامه‌ریزی شده است.

xbox one vs ps4 ds1 670x386 constrain

شاید برخی فکر کنند که چون مایکروسافت کنسول میان‌نسلی اسکورپیو را عرضه می‌کند، سونی هم با توجه به این کار دست به ساخت پلی‌استیشن۴ پرو کرده و به‌عنوان یک واکنش برای رقابت محسوب شود. اما ظاهرا این‌طور نیست و مدیر بخش مهندسی سونی، مسایسو ایتو، این موضوع را در مصاحبه‌ای با وب‌سایت ۴گیمر رد کرده است.

مسایسو اشاره داشته که ایده و کلا موضوع ساخت کنسولی با مشخصات بالاتر و قوی‌تر، از همان اوایل ساخت پلی‌استیشن۴ معمولی شکل گرفته و خود پلی‌استیشن۴ پرو از سال ۲۰۱۴ توسعه‌اش به‌صورت فعال آغاز شده است. وی همچنین شفاف‌سازی کرده که دلیل ساخت این کنسول، به هیچ‌وجه برای رقابت یا واکنش به چیزی نبوده و پلی‌استیشن۴ پرو کنسولی است که سونی از قبل برایش برنامه‌ریزی کرده است.

از سویی دیگر، سونی ذکر کرده که طی چندسال اخیر، برخی از گیمرها تمایل کم‌تری جهت صبرکردن برای پایان چرخه‌ی یک کنسول داشته‌اند تا کنسولی با مشخصات بالاتر عرضه شود و از این رو به رایانه‌های شخصی و سیستم‌های بسیار قوی روی آورده‌اند. و در آخر، چیزی که مسایسو و تیمش آن را در نظر داشتند، این بود که چیزی مشابه از خانواده‌ی پلی‌استیشن ارائه کنند و آن پلی‌استیشن۴ پرو بوده است.

پلی‌استیشن ۴ پرو پاسخی از سوی شرکت سونی به پروژه اسکورپیوی شرکت مایکروسافت نبوده است و طبق اعلام شرکت سونی، در ساخت این کنسول قدرتمند نگرانی بابت ایکس‌باکس وان وجود نداشته است اما ظاهراً در ساخت این دستگاه آنها رایانه‌های شخصی را به عنوان رقیب خود در نظر گرفته‌اند.

اندرو هاوس یکی از فاکتورهایی که در تصمیم گیری آنها جهت ساخت کنسول جدیدی تاثیر داشته است را اعلام کرد. او گفت:

من اطلاعاتی را مشاهده کردم که من را واقعاً تحت تاثیر قرار داد. آن اطلاعات نشان می‌دادند که یک عمر میان نسلی وجود دارد که بازیکنانی که بدنبال تجربه گرافیکی بهتری می‌باشند، شروع به مهاجرت به سمت رایانه‌های شخصی کرده‌اند، چون آن چیزی بود که خواست آنها را بطور قطع برآورده می‌کرد.

ما قصد داشتیم تا این افراد را با اکوسیستم خود حفظ کنیم و بوسیله ارائه بهترین و بزرگترین عملکرد، آنها را در سمت خود نگهداریم. بنابراین نتیجه تفکرات ما منتهی به پلی‌استیشن ۴ پرو شد تا بوسیله آن امکان بهبود بازی‌ها از طریق یک رویکرد گرافیکی انجام پذیرد.

واکنش سازندگان کنسول به قدرت و انعطلاف رایانه‌های شخصی موضوع قابل توجهی است اما موضوع آن است که رایانه‌های شخصی این قابلیت را دارند تا در صورت نیاز از یک کارت گرافیک جدید یا رم اضافه جهت بهبود و ارتقای کیفیت سیستم خود استفاده کنند نه اینکه یک سیستم جدید را بطور کامل خریداری و استفاده کنند گرچه اگر بخواهیم از دید مالی به ماجرا نگاه کنیم شاید قضیه فرق داشته باشد. پلی‌استیشن ۴ پرو به قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای خریداران باشد اما در عوض دارندگان رایانه‌های شخصی همچنان این گزینه را در اختیار خواهند داشت تا در صورت نیاز به ارتقا، تنها با تعویض یک قطعه یا افزودن قطعه جدید، کیفیت سیستم خود را بهبود دهند و نیازی به خرید یک سیستم از پایه و اساس نخواهند داشت، گزینه‌ای که در اختیار دارندگان کنسول‌ها قرار نداشته و آنها تنها با خرید یک کنسول کامل قابلیت تجربه کیفیت و بهبودهایی در بازی‌ها را خواهند داشت.

آقای هاوس گفت که پلی‌استیشن ۴ پرو واکنش آنها به اسکورپیو نبوده است چون زمانیکه آنها در فکر ساخت آن بوده‌اند حرفی از پروژه اسکورپیو در بازار وجود نداشته است.

آقای هاوس اعلام کرد با توجه به وضعیت پلی‌استیشن ۴ و فروش آن در بازار، نگرانی بایت رقابت با شرکت مایکروسافت ندارند. او گفت:

ما چهل میلیون دستگاه از نسل حاضر را تاکنون بفروش رسانده‌ایم و طبق برنامه تا پایان سال آینده ۲۰ میلیون دستگاه دیگر نیز بفروش خواهد رسید. در چنین وضعیتی ما حس خوبی در مورد موقعیت نسل داریم اما فکر می‌کنم که پرو کار جدیدی است و می‌تواند بصورت نوآورانه ما را به آرامی به مسیر متفاوتی هدایت کند.

همچنین هاوس در مورد این که پلی‌استیشن ۴ پرو آخرین عضو از خانواده پلی‌استیشن ۴ خواهد بود یا خیر اعلام کرد:

ما فکر می‌کنیم که این کنسول دارای عمر قابل توجهی در خانواده پلی‌استیشن ۴ خواهد بود. ما به آسانی با آن کنار آمده‌ایم.

شرکت مایکروسافت هنوز تاریخ مشخصی را برای عرضه کنسول اسکورپیو اعلام نکرده است و تنها می‌دانیم که این کنسول در تعطیلات سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

فیل اسپنسر جزو طرفداران جنگ کنسول‌ها نیست

phil spencer

چندین سال است که شاهد جنگ بین کنسول‌ها هستیم که همچنان ادامه داشته و امروزه شرکت‌ها و حتی طرفداران هم برای پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس‌وان با هم درگیرند و با قضیه‌ی کنسول‌های میان‌نسلی، این موضوع اوج بیشتری گرفته به‌طوری که همین دیروز، سونی اعلام کرد که هدف از عرضه‌ی پلی‌استیشن۴ پرو، رقابت با مایکروسافت نیست و حتی مایکروسافت هم کنسول میان‌نسلی سونی را نسبت به اسکورپیوضعیف‌تر شمرده است. با این حال، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس، به‌تازگی در توئیتر گفته که علاقه‌ای به این جنگ کنسول‌ها ندارد. در ادامه همراه گیمفا باشید تا از جزئیات بیشتری آگاهی یابید.

سونی در این چند روز، سوژه‌ی اکثر اخبار بوده، از موضوعات خوبی مانند قیمت عالی پلی‌استیشن۴ پرو گرفته تا سرزنش مردم به‌خاطر دلایلی نظیر عدم پشتیبانی از دیسک‌های ۴K بلوری که حتی ایکس‌باکس‌وان اس هم این ویژگی را داراست! علاوه‌ بر این، بتسدا چند روز پیش بود که اعلام کرد که به‌دلیل تصمیمات سونی، نمی‌تواند مادهای عناوین Skyrim: Special Edition و Fallout 4 را برای پلی‌استیشن۴ عرضه کند تا طرفداران هم از این ویژگی لذت ببرند و اگر زمانی قرار باشد این کار انجام شود، باید نظر سونی تغییر کند، درحالی که مایکروسافت نسبت به چنین مسائلی کم‌تر سخت می‌گیرد و چندماهی است که ایکس‌باکس‌وان‌داران بازی‌های‌شان را با مادها پربارتر کرده‌اند.

همین موضوعات باعث ایجاد بحث‌ها و کامنت‌های مختلفی شده‌اند و به‌تازگی فردی در توئیتر، از فیل اسپنسر پرسیده که چگونه در گذشته از دوست‌نداشتن جنگ کنسول‌ها گفته و حال کارکنان مایکروسافت به‌نوعی برروی سونی سایه انداخته‌ و صحبت‌هایی انجام داده‌اند. اسپنسر هم در جواب گفته است:

من به‌صورت عمومی گفته‌ام که علاقه‌ای به این گفت و گوهای منفی ندارم. ما باید برروی چیزی که برای بازیکنان ایکس‌باکس می‌سازیم تمرکز کنیم.

با توجه به این صحبت‌ها، می‌توان فهمید که اسپنسر هم از این کامنت‌ها دوری کرده و علاقه‌ای به بحث‌ها ندارد، اما اتفاقاتی هم که تاکنون افتاده‌اند آن‌چنان بد و ناخوشایند نیستند و اگر با دید دیگری بنگریم، رقابت‌ها باعث پیشرفت و ارائه‌ی تجربیات بهتری می‌شوند و در آخر بازیکنان هستند که برنده خواهند شد. خود اسپنسر شاید چیزی منفی‌ای راجع به رقیبانش نگوید و حتی آن‌ها را در گذشته تحسین هم کرده، اما زیاد جالب نخواهد بود باری دیگر صحبت‌های این هفته را از سوی مایکروسافت بشنویم، به‌طوری که آن‌ها امیدوارند مانند دو ماه گذشته، فروش ایکس‌باکس‌وان از پلی‌استیشن۴ بیشتر باشد.

دیگر رویدادهای قابل ذکر:

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه شماره #۲۷ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۷ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۷ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۷ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۷ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه شماره #۲۷ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۷ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا