راب پاردو استودیوی جدیدی تاسیس کرده است
راب پاردو پیش از آنکه در سال ۲۰۱۴ شرکت سرگرمیهای بلیزارد را ترک کند برای حدود ۱۷ سال در این شرکت حضور داشت. اکنون آقای پاردو اعلام کرده است که قصد دارد در ادامه حرفه خود به چه کاری دست زند.
پاردو که در شرکت بلیزارد به عنوان رئیس بخش خلاقیتها فعالیت داشت، گروهی را تحت عنوان استودیوی بُنفایر هدایت خواهد کرد. طی یک بیانیه رسمی آقای پاردو اعلام کرد:
سازندگان بازیها در کنار رویاهای خود از سناریوها زندگی میکنند، جاییکه شاهد شور و اشتیاقی خواهیم بود. ما به هفتههای خود به عنوان چیزیکه باید از آنها عبور کنیم نگاه نمیکنیم و میتوانیم از پایان هفتههای خود لذت ببریم. اما اغلب، سازندگان با ساز و کاری طرف هستند که آنها را وادار به تصمیم گیری میکند. آیا من باید برروی بازی پر سر و صدایی، در جایی کار کنم که تصمیمات کوچک شخصی برروی بازی تاثیر بگذارد یا با یک استودیوی مستقل کار کنم و تحت یک دید و توجه کلی برروی آن کار کنم؟ دید ما این بود که استودیویی خلق کنیم که در آنجا الزام و نیازی به تصمیم گیری نباشد.
استودیوی بُنفایر بازی را در حال حاضر معرفی نکرده است اما آقای پاردو به عنوان مدیر عامل این استودیو اعلام کرد که علت نام گذاری این استودیو تحت نام بُنفایر به این خاطر و بوده است که استعارهای از کاری که قصد انجام آن را دارند باشد. او گفت:
ما دوستانی را میخواهیم تا از طریق بازیهایمان به ما ملحق شده و تجربههای فوق العاده خود را با ما به اشتراک بگذارند، داستانهای خود را بگویند و با یکدیگر نزدیکتر شویم.
بنظر میرسد که استودیوی بُنفایر بجای آنکه یک دپارتمان باشد و برروی یک عنوان مشترک کار کند، متشکل از چند تیم داخلی است. پاردو گفت:
با معتقد هستیم که این امکان وجود دارد تا بازیهای حماسی توسط تیمهای کوچک ایجاد شود و آنها این امکان را خواهند داشت تا استعدادهای خود را به نمایش گذاشته و به عنوان یک سازنده بازی، خودشان آنطور که میخواهند بازی را هدایت کنند. جاییکه هر یک از تیمها بطور عمیق با بازیکنان خود در ارتباط هستند و از قدرت کافی برای اتخاذ بهترین تصمیم در مورد حوادث بازی خود برخوردار خواهند داشت، تصمیمات بزرگی که بدون تعصب، نظر شخصی یا مداخله مدیران در کارشان، در بازیهایشان صورت خواهد پذیرفت.
برای آنکه استودیوی بُنفایر بتواند در سریعترین زمان ممکن پایه گذاری شده و برروی پای خود بایستد، لازم است که شرکای خوبی از لحاظ مالی پیدا کند و در تصورات این استودیو با آنها شریک شود. از شرکای این استودیو میتوان به ریوت گیمز و شرکت اندرسن هورویتز اشاره کرد که توسط مارک اندرسن و بن هورویتز تاسیس شده است. طبق گزارشات، جان ریکسیتیلو به عنوان مدیر عامل اسبق الکترونیک آرتز و چند فرد و سازمان دیگر که نام آنها اعلام نشده است در استودیوی بُنفایر سرمایه گذاری کردهاند.
استودیوی بُنفایر در ارواین کالیفرنیا واقع شده است جاییکه پایگاه شرکت بلیزارد نیز در آن واقع شده است. پاردو در صحبت با Times گفت که استودیوی آنها بازیهای چند نفرهای را خواهد ساخت اما هنوز زود است که اعلام شود این بازیها برای رایانههای شخصی عرضه خواهند شد یا برای تلفنهای هوشمند و یا حتی برای هر دوی آنها. براندون بک به عنوان مدیر عامل ریوت گیمز در صحبت با Times گفت:
ما از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستیم و در این استودیو قصد انجام کار فوق العادهای داریم. زمانیکه صحبت از کیفیت میشود، انعطاف از بین خواهد رفت.
پاردو افزود:
ما قصد نداریم که بواسطه سبک خاصی خود را مقید کنیم. ما قصد داریم تا بازیهایی را خلق کنیم که بوسیله آنها امکان ارتباط عمیقتری با یکدیگر را داشته باشیم.
در حال حاضر بُنفایر تمرکز اصلی خود را برروی استخدام برای شروع فعالیت تجمع ایدهها و خلق یک نمونه اولیه از بازی مورد نظر خود گذاشته است. چندین نفر از همکاران اسبق پاردو در شرکت بلیزارد به او در استودیوی بُنفایر پیوستهاند، جاییکه مین کیم به عنوان مدیر اجرایی اسبق نکسون نیز در هیئت مدیر آن قرار دارد.
پاردو به Times گفت که ایده ایجاد استودیوی خود او زمانی در سر ایشان افتاده است که برروی بازی Hearthstone: Heroes of Warcraft کار میکرده است. پاردو گفت که بخشی از موفقیت این بازی مدیون گروه کوچک و چابکی در بلیزاد است که برروی آن کار میکردهاند. او گفت در نقطه مقابل این تیم کوچک، تیمهای بزرگی در بلیزارد حضور دارند که با چالش نظر، تصورات و دیدگاه مدیران مواجه هستند.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- ۴ مورد از بیشترین عناوین پیشفروش شده در پلی استیشن، متعلق به ایکس باکس هستند
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات
کی هست اصلا؟ ?:-) :-/
این روزا همه استودیو میزنن 😐
“پاردو که در شرکت بلیزاد به عنوان رئیس بخش خلاقیتها فعالیت داشت”
بهتره قبل پست دادن حداقل متن خبر رو یه بار بخونی!
ایشون یکی از بزرگان صنعت گیم هستن :inlove: :-*
اشتباه میکنی!کامنت اول مهمتره :laugh:
اگه این همونیه که گریسون رو تو ورلد او وارکرفت اورد من میدونم و خودش :reallypissed: