زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا
زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا
زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا
زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا
زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا
زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا

زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare

شایان مددی
۱۶:۰۰ ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا

بخش زامبی در سری Call of Duty، همیشه جزو محبوب‌ترین‌ها بوده و برای اولین بار در World at War مشاهده‌اش کرده‌ایم. طبیعتا با توجه به اینکه زامبی‌کشی در دنیای بازی‌های ویدئویی بسیار محبوب است، اگر یک بخش زامبی را به‌عنوان قسمتی کوچک وارد بازی کنیم و البته برروی آن به‌خوبی کار شود، شاهد نتایجی عالی خواهیم بود، به‌خصوص اینکه بخشی مهیج، سرگرم‌کننده و  پر از سلاح‌های مختلف باشد. Call of Duty: Infinite Warfare که قرار است چندماه دیگر عرضه شود، اولین نسخه‌ی سری است که بخش زامبی‌اش توسط تری‌آرک یعنی سازنده‌ی Black Ops توسعه نمی‌یابد و این بار، وظیفه‌ی ساخت بر عهده‌ی تیم اینفینیتی‌وارد است. حال با توجه به اینکه سازنده‌ی دیگری روی کار آمده، وب‌سایت دوال‌شاکرز جهت فهمیدن چگونگی کار تیم جدید، مصاحبه‌ای را با تهیه‌کننده‌ی بازی یعنی لی راس ترتیب داده که در ادامه جزئیات بیشتری را مرور خواهید کرد.

سوال: Zombies in Spaceland اولین بخش زامبی سری Call of Duty است که توسط تری‌آرک ساخته نمی‌شود. آیا احساس می‌کنید که فشاری برروی شماست؟

لی راس: خیر، بلکه احساس شور و هیجان داریم. کارکردن برروی بخش زامبی، واقعا جالب و سرگرم‌کننده است و Zombies in Spaceland باعث شده تا ایده‌های مختلفی به ذهن‌مان برسد و با خلاقیت کار کنیم. همان‌طور که در تریلر این بخش مشاهده کردید، ما واقعا آن را فان و سرگرم‌کننده ساخته‌ایم و کارهای جالبی با پارک‌ها، سلاح‌ها و زامبی‌ها انجام داده‌ایم؛ مانند رقصیدن زامبی‌ها!

با دیدن فضای بخش زامبی، به یاد Dead Rising افتادم. آیا از آن الهام گرفته‌اید؟

نه، من فکر می‌کنم که که ایده‌ی ما از بازه‌ی زمانی دیگری آمده است. به دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی برگردید که واقعا چیزهای عالی کلاسیکی در آن پیدا می‌شد و ما از فیلم‌ها، موسیقی‌ها و موزیک‌ویدئوهای عالی‌ای مانند Thriller الهام گرفته‌ایم. این موزیک‌ویدئو واقعا ما را قادر ساخت تا یک بازه‌ی زمانی پر از خلاقیت را جست‌و‌جو کنیم و تجربه‌ای بسیار متنوع برای طرفداران‌مان رقم بزنیم.

آیا ارتباطی بین بخش زامبی و بازی اصلی وجود دارد یا کاملا جدا از هم هستند؟

در Infinite Warfare، داستان ما کاملا جدا از بخش تک‌نفره است، اما شباهت‌هایی هم وجود دارند؛ مثلا برخی سلاح‌های قسمت تک‌نفره و چندنفره را می‌توانید در بخش زامبی مشاهده کنید، ولی از طرفی سلاح‌هایی هم در این بخش موجود خواهند بود که در هیچ حالت دیگری نمی‌توان پیدا کرد.

قطعا (خنده). چه نوع سلاح‌های فوق عجیب و غریب و جالبی را می‌توان از بخش زامبی انتظار داشت؟

واقعا سلاح‌های فوق عجیب و غریب و جالبی وجود دارند. یکی از سلاح‌ها که در تریلر بخش زامبی هم مشاهده کردید، Forge Freeze نام دارد و سلاحی است که می‌توانید توسط آن، زامبی‌ها را منجمد کرده و سپس آن‌ها تکه‌تکه کنید. همچنین شاهد سلاحی با نام Face Melter هستیم و این اجازه را به شما خواهد داد تا به زامبی‌ها شلیک کرده و با قراردادن‌شان در موشک، راهی آسمان‌شان کنید و باعث منفجرشدن‌شان شوید و آتش‌بازی راه بیاندازید.

call of duty infinite warfare zombies 1

خوب، تمام این‌ها کاملا عجیب و غریب هستند. پس با این حال، فقط شاهد سلاح‌های عجیب و غریب و فان هستیم یا همچنین سلاح‌های جدی‌تر و واقعی‌تری هم وجود خواند داشت؟

شما درواقع می‌توانید سلاح‌های جدی داشته باشید. شما قادر خواهید بود در برابر موجی از زامبی‌ها قرار گیرید که تنها باید تا زمان ممکن زنده بمانید و جان سالم به‌در ببرید، یا می‌توانید به حل‌کردن رمز و رازهای داستان‌مان بپردازید و ایستراگ‌های مختلف را برملا کنید.

آیا برنامه‌ای برای جداکردن بخش زامبی از بازی اصلی وجود داشت و به‌طور طبیعی آن‌ها را از هم جدا کردید یا راجع به این کار در تیم‌ بحث‌هایی انجام دادید مبنی بر اینکه بخش زامبی و بازی اصلی را به هم ارتباط دهید یا خیر؟

در ابتدا، مردم فکر می‌کردند که بخش زامبی مانند تک‌نفره باشد، اما تیم ما این‌طور نبود. ما می خواستیم تا با چالش‌کشیدن خودمان، تجربه‌ی غنی و جدیدی را برای طرفداران به‌ارمغان آوریم. وقتی از بخش تک‌نفره به بخش زامبی بروید و به بازه‌ی زمانی و محیطی متفاوت پا بگذارید، این حس به شما القا می‌شود که درحال تجربه‌ی بازی دیگری هستید.

این ایده و به‌ثمررساندنش واقعا برای من مهم بود. ما می‌خواهیم تا طرفدارن، Zombies in Spaceland را تجربه کرده و بلافاصله بگویند “وای، انتظار چنین چیزی رو نداشتم!”

پس اساسا می‌توان گفت که دو بازی در یک بازی قرار گرفته‌اند؟

اوه، اگر بخش چندنفره را هم در نظر بگیرید، می‌شود سه بازی در یک بازی.

می‌توان انتظار داشت که بخش زامبی هم مانند بازی اصلی، بعد از عرضه‌اش گسترش یابد یا همان‌طور خواهد ماند؟

درحال حاضر ما برروی خود بخش زامبی تمرکز کرده‌ایم و می‌خواهیم تا هرچه‌قدر که ممکن است، تجربه‌ی غنی و هیجان‌انگیزی را رقم بزنیم و تیم ما درحال تمام‌کردن کارهاست. ما خیلی به پایان کار این بخش نزدیک هستیم و بسیار مطمئنیم که وقتی مردم آن را تجربه کنند، به چیز خاصی برای‌شان تبدیل شود.

آیا رقابت دوستانه‌ای بین تیم سازنده‌ی بخش زامبی و توسعه‌دهندگان بازی اصلی وجود دارد؟

به عقیده‌ی من، قطعا چنین چیزی وجود دارد و رقابت دوستانه‌ای بین همه‌ی ما صورت می‌گیرد و این چیزی است که باعث می‌شود تا بهترین بازی ممکن را بسازیم. ما می‌خواهیم بخش تک‌نفره به تجربه‌ای عالی تبدیل شود، ما می‌خواهیم شاهد بخش چندنفره‌ی هیجان‌انگیزی باشیم و من فکر می‌کنم که تیم‌ها خواستار فشارآوردن به یک‌دیگر هستند. پس بله، رقابت دوستانه وجود دارد. ما به‌نوعی تلاش می‌کنیم که تا حد ممکن، بهترین تجربه از Call of Duty: Infinite Warfare را رقم بزنیم.

call of duty infinite warfare zombies 2

 بعد از انتشار بازی، عجیب و غریب‌ترین چیزی که می‌تواند سورپرایزمان کنید چیست؟

خوب، من نمی‌خواهم درباره‌ی چیزی که هنوز از آن رونمایی نکرده‌ایم صحبت کنم، اما تنها چیزی که قادر به گفتنش هستم، این است که به عقیده‌ی من، مردم انتظار برک‌دنس زامبی‌ها را نداشتند.

اکنون، فردی را تصور کنید که به بخش زامبی نسخه‌های قبلی Call of Duty علاقه‌مند نبوده و فقط تجربه‌ی خود بازی اصلی را دوست داشته است. با این حال، چگونه Zombies in Spaceland را به آن می‌فروشید؟

خوب، ما قطعا از آن شخص می‌خواهیم تا بیاید و بخش زامبی را امتحان کند. ما درواقع چندین تجربه را برای چنین افراد خاصی فراهم کرده‌ایم. بخش زامبی از یک ایستراگ کوچک نسخه‌ی World at War شکل گرفته و اکنون به تجربه‌ای بزرگ با ایستراگ‌های مخصوص خودش تبدیل شده است.

بنابراین، ما یک بخش آموزشی را تدارک دیده‌ایم، پس وقتی بازیکنان وارد Zombies in Spaceland می‌شوند، گزینه‌هایی مانند شروع از طبقه‌ی اول خواهند داشت و درمورد سیستم‌های مختلفی می‌آموزند که کمی پیچیده هستند. برای مثال، از هر موج زامبی‌ها که عبور می‌کنید، سلامتی آن‌ها بیشتر خواهد شد و این چیزی است که باید از آن مطلع باشید.

پس شما بخش آموزشی را تجربه می‌کنید و پاپ‌آپ‌هایی وجود خواهند داشت که به شما نکاتی از روش کار سلاح‌ها و زامبی‌ها ارائه می‌کنند و یا می‌گویند که چگونه پنجره‌ها را جهت فرار از زامبی‌ها ببندید و این کار چگونه در حفظ امنیت‌تان تاثیر دارد.

حال مهم‌ترین سوال: آیا شاهد جکال (Jackal) در Zombies in Spaceland خواهیم بود؟

هیچ جکالی در بخش زامبی وجود ندارد.

حیف شد! می‌توانست خوب باشد!

اما چه کسی گفته است که ما آن را در آینده به بخش زامبی اضافه نخواهیم کرد؟

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا
زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا
زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا
زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا
زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا
زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا
زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

زامبی‌کشی رنگارنگ! | مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی Call of Duty: Infinite Warfare - گیمفا