سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا

سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن ۴ پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان

فرشاد سامانی
۰۴:۴۳ ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا

پلی‌استیشن ۴ پرو پاسخی از سوی شرکت سونی به پروژه اسکورپیوی شرکت مایکروسافت نبوده است و طبق اعلام شرکت سونی، در ساخت این کنسول قدرتمند نگرانی بابت ایکس‌باکس وان وجود نداشته است اما ظاهراً در ساخت این دستگاه آنها رایانه‌های شخصی را به عنوان رقیب خود در نظر گرفته‌اند.

اندرو هاوس یکی از فاکتورهایی که در تصمیم گیری آنها جهت ساخت کنسول جدیدی تاثیر داشته است را اعلام کرد. او گفت:

من اطلاعاتی را مشاهده کردم که من را واقعاً تحت تاثیر قرار داد. آن اطلاعات نشان می‌دادند که یک عمر میان نسلی وجود دارد که بازیکنانی که بدنبال تجربه گرافیکی بهتری می‌باشند، شروع به مهاجرت به سمت رایانه‌های شخصی کرده‌اند، چون آن چیزی بود که خواست آنها را بطور قطع برآورده می‌کرد.

ما قصد داشتیم تا این افراد را با اکوسیستم خود حفظ کنیم و بوسیله ارائه بهترین و بزرگترین عملکرد، آنها را در سمت خود نگهداریم. بنابراین نتیجه تفکرات ما منتهی به پلی‌استیشن ۴ پرو شد تا بوسیله آن امکان بهبود بازی‌ها از طریق یک رویکرد گرافیکی انجام پذیرد.

واکنش سازندگان کنسول به قدرت و انعطلاف رایانه‌های شخصی موضوع قابل توجهی است اما موضوع آن است که رایانه‌های شخصی این قابلیت را دارند تا در صورت نیاز از یک کارت گرافیک جدید یا رم اضافه جهت بهبود و ارتقای کیفیت سیستم خود استفاده کنند نه اینکه یک سیستم جدید را بطور کامل خریداری و استفاده کنند گرچه اگر بخواهیم از دید مالی به ماجرا نگاه کنیم شاید قضیه فرق داشته باشد. پلی‌استیشن ۴ پرو به قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای خریداران باشد اما در عوض دارندگان رایانه‌های شخصی همچنان این گزینه را در اختیار خواهند داشت تا در صورت نیاز به ارتقا، تنها با تعویض یک قطعه یا افزودن قطعه جدید، کیفیت سیستم خود را بهبود دهند و نیازی به خرید یک سیستم از پایه و اساس نخواهند داشت، گزینه‌ای که در اختیار دارندگان کنسول‌ها قرار نداشته و آنها تنها با خرید یک کنسول کامل قابلیت تجربه کیفیت و بهبودهایی در بازی‌ها را خواهند داشت.

آقای هاوس گفت که پلی‌استیشن ۴ پرو واکنش آنها به اسکورپیو نبوده است چون زمانیکه آنها در فکر ساخت آن بوده‌اند حرفی از پروژه اسکورپیو در بازار وجود نداشته است.

آقای هاوس اعلام کرد با توجه به وضعیت پلی‌استیشن ۴ و فروش آن در بازار، نگرانی بایت رقابت با شرکت مایکروسافت ندارند. او گفت:

ما چهل میلیون دستگاه از نسل حاضر را تاکنون بفروش رسانده‌ایم و طبق برنامه تا پایان سال آینده ۲۰ میلیون دستگاه دیگر نیز بفروش خواهد رسید. در چنین وضعیتی ما حس خوبی در مورد موقعیت نسل داریم اما فکر می‌کنم که پرو کار جدیدی است و می‌تواند بصورت نوآورانه ما را به آرامی به مسیر متفاوتی هدایت کند.

همچنین هاوس در مورد این که پلی‌استیشن ۴ پرو آخرین عضو از خانواده پلی‌استیشن ۴ خواهد بود یا خیر اعلام کرد:

ما فکر می‌کنیم که این کنسول دارای عمر قابل توجهی در خانواده پلی‌استیشن ۴ خواهد بود. ما به آسانی با آن کنار آمده‌ایم.

شرکت مایکروسافت هنوز تاریخ مشخصی را برای عرضه کنسول اسکورپیو اعلام نکرده است و تنها می‌دانیم که این کنسول در تعطیلات سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

پلی‌استیشن ۴ پرو در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان ماه) به قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا