سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا

سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن ۴ پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان

فرشاد سامانی
۰۴:۴۳ ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا

پلی‌استیشن ۴ پرو پاسخی از سوی شرکت سونی به پروژه اسکورپیوی شرکت مایکروسافت نبوده است و طبق اعلام شرکت سونی، در ساخت این کنسول قدرتمند نگرانی بابت ایکس‌باکس وان وجود نداشته است اما ظاهراً در ساخت این دستگاه آنها رایانه‌های شخصی را به عنوان رقیب خود در نظر گرفته‌اند.

اندرو هاوس یکی از فاکتورهایی که در تصمیم گیری آنها جهت ساخت کنسول جدیدی تاثیر داشته است را اعلام کرد. او گفت:

من اطلاعاتی را مشاهده کردم که من را واقعاً تحت تاثیر قرار داد. آن اطلاعات نشان می‌دادند که یک عمر میان نسلی وجود دارد که بازیکنانی که بدنبال تجربه گرافیکی بهتری می‌باشند، شروع به مهاجرت به سمت رایانه‌های شخصی کرده‌اند، چون آن چیزی بود که خواست آنها را بطور قطع برآورده می‌کرد.

ما قصد داشتیم تا این افراد را با اکوسیستم خود حفظ کنیم و بوسیله ارائه بهترین و بزرگترین عملکرد، آنها را در سمت خود نگهداریم. بنابراین نتیجه تفکرات ما منتهی به پلی‌استیشن ۴ پرو شد تا بوسیله آن امکان بهبود بازی‌ها از طریق یک رویکرد گرافیکی انجام پذیرد.

واکنش سازندگان کنسول به قدرت و انعطلاف رایانه‌های شخصی موضوع قابل توجهی است اما موضوع آن است که رایانه‌های شخصی این قابلیت را دارند تا در صورت نیاز از یک کارت گرافیک جدید یا رم اضافه جهت بهبود و ارتقای کیفیت سیستم خود استفاده کنند نه اینکه یک سیستم جدید را بطور کامل خریداری و استفاده کنند گرچه اگر بخواهیم از دید مالی به ماجرا نگاه کنیم شاید قضیه فرق داشته باشد. پلی‌استیشن ۴ پرو به قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای خریداران باشد اما در عوض دارندگان رایانه‌های شخصی همچنان این گزینه را در اختیار خواهند داشت تا در صورت نیاز به ارتقا، تنها با تعویض یک قطعه یا افزودن قطعه جدید، کیفیت سیستم خود را بهبود دهند و نیازی به خرید یک سیستم از پایه و اساس نخواهند داشت، گزینه‌ای که در اختیار دارندگان کنسول‌ها قرار نداشته و آنها تنها با خرید یک کنسول کامل قابلیت تجربه کیفیت و بهبودهایی در بازی‌ها را خواهند داشت.

آقای هاوس گفت که پلی‌استیشن ۴ پرو واکنش آنها به اسکورپیو نبوده است چون زمانیکه آنها در فکر ساخت آن بوده‌اند حرفی از پروژه اسکورپیو در بازار وجود نداشته است.

آقای هاوس اعلام کرد با توجه به وضعیت پلی‌استیشن ۴ و فروش آن در بازار، نگرانی بایت رقابت با شرکت مایکروسافت ندارند. او گفت:

ما چهل میلیون دستگاه از نسل حاضر را تاکنون بفروش رسانده‌ایم و طبق برنامه تا پایان سال آینده ۲۰ میلیون دستگاه دیگر نیز بفروش خواهد رسید. در چنین وضعیتی ما حس خوبی در مورد موقعیت نسل داریم اما فکر می‌کنم که پرو کار جدیدی است و می‌تواند بصورت نوآورانه ما را به آرامی به مسیر متفاوتی هدایت کند.

همچنین هاوس در مورد این که پلی‌استیشن ۴ پرو آخرین عضو از خانواده پلی‌استیشن ۴ خواهد بود یا خیر اعلام کرد:

ما فکر می‌کنیم که این کنسول دارای عمر قابل توجهی در خانواده پلی‌استیشن ۴ خواهد بود. ما به آسانی با آن کنار آمده‌ایم.

شرکت مایکروسافت هنوز تاریخ مشخصی را برای عرضه کنسول اسکورپیو اعلام نکرده است و تنها می‌دانیم که این کنسول در تعطیلات سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

پلی‌استیشن ۴ پرو در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان ماه) به قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • A bb a s گفت:

    با این حرفى که این زد.من جاى عمو فیل بودم استعفا میدادم.میرفتم یه پى اس پرو میگرفتم گیم میزدم

    • شرمنده زیر پست شما گذاشتم
      سونی می خواد با pc رقابت کنه پس اول سونی باید کارت گرافیکش رو تغییر بده باید انویدیا روش بندازه نه AMD الان قدرت پرو ۴.۵ ترافلاپس است الان کارت گرافیک gtx1080 برابر ۹ ترافلاپس است الان می خواد با چی رقابت کنه بعد چرا توی بازی ها که قرار ۴k پخش کنه ویچر۳ نیست چون نمی تونه پخش کنه چون که کارت۱۰۸۰ به زور داره فریم۴k 60 می ده بعد اطلاعات لو رفته از کارت بعدی انویدیا مظورم ۱۰۸۰ti است ۱۲gig است می خواد چه جوری رقابت کنه

  • آقای هاوس حالا میمردی بگی ۲۵ ملیون دستگاه فروختیم!حتما باید منو ضایع میکردی 🙁 🙁 🙁 🙁

  • سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن ۴ پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان= ایکس باکس وان عددی نیست که بخوایم نگرانش باشیم!!!!

  • تو پست قبلی که گفتم بهتون :laugh:

  • ...Cristiano گفت:

    یکی میشه به من بگه این خارجیا چرا اینطوری حرف میزنن؟ :-X
    یه جوریه خیلی صریح و رسمی حرف میزنن

  • Gamer^Cat گفت:

    خودشون هم میدونند این کنسول قابل رقابت با عقرب نیست
    ps pro = قدرت دو کنسول پلیاستیشن
    عقرب = قدرت سه کنسول پلی استیشن

  • mohammadmj گفت:

    این رقابت عادلانه نیست سونی در برابر غول نرم افزاری دنیا اونم چی رقابت با پلتفرم پی سی که ۹۰۰ میلیون گیمر فعال داره حالا کل جمیعت کنسول باز هارو جمع بزن یه مقدار زیادشون هم که باز پلتفرم مایکروسافتو دارند که ایکس باکسه ویندوزم که برای خود مایکروسافته …….

  • مایکروسافت: xbox one s برای رقابت با ps4 pro ساخته نشد
    سونی: ps4 pro برای رقابت با xbox one s ساخته نشد
    نینتندو: پس برای رقابت با عمه ی من ساخته شد بی معرفتا ؟!!!!!!!!!!
    PC: یکی اون پاپکورن منو بیاره داره جالب میشه 🙂

  • dark one گفت:

    دوستان ببینین
    کرم از خود سونیه
    اگر دیدین توی مقایسه های گرافیکی ps4 pro له شد در برابر pc نیاین بگین “این مقایسه ها معنی نداره” یا از این حرف ها

  • cv گفت:

    عده‌ای حتی نمی دونن موضوع صحبت های اندرو هاوس چیه :rotfl:
    به طور ساده
    یه نفر مقداری پول برای خرید دستگاه گیمینگ یا ارتقا کیس داره
    سر دو راهی قرار می گیره که ps4 بخره یا کامپیوتر
    وقتی با ۶۰۰ یا ۷۰۰ دلار میشه PC خرید که سه برابر ps4 فریم میده PC به انتخاب اول همه ای گیمر ها تبدیل میشه
    افرادی که ps4 داشتن شروع به فروش کنسول خرید PC میکنن
    از طرفی مایکروسافتی که دیگه از رسیدن به ps4 ناامید شده بود شروع کرد به عرضه انحصاری ها برای PC کرد تا هم خودش سود کرده باشه هم فروش ps4 با مشکل مواجه کنه
    و این یعنی سونی که با ps4 رکورد های فروش جابه‌جا می کرد کم کم سودش کم می شد و حتی ممکن بود اواخر نسل به ضرر دهی برسه
    Ps4 Pro عرضه تا کسانی که سر دوراهی قرار می گیرن ps4 Pro بخرن و اختلاف گرافیکی PC و کنسول زیاد نشه

    • MR_WiliAm گفت:

      دوست عزیز کسی که تو خارج بتونه ۷۰۰ دلار برای pc بده مطمین باش پول اینکه در کنار اون pc یه ps 4 برای انحصاری بگیره رو داره بعدشم کسی که میخواد واسه ۴k پی سی ببنده در اصل داره واسه بهترین کیفیت سیستم میبنده چه ۷۰۰ چه ۴۰۰۰ دلار!

    • Farhadn گفت:

      داداش یه همچین کامپیوتری که شمامیگی ۷۰۰ دلار فقط پوله کارت گرافیکشه

    • EDWiN گفت:

      دوست عزیز حتی اگر Ps4 pro توانایی اینو بدست بیاره که کیفیت واقعی ۴k اجرا کنه به فریم ریت PC نمیتونه دست پیدا کنه. بهتره سونی بره یه فکری به حال ps4 pro بکنه که وقتی بازی هایی که دارای حجم سنگینی از نبرد هستن مثل کالاف امد روی ps4 pro تو درگیری طرف افت فریم پیدا نکنه.
      و مستر ویلیام. برای خرید یک سیستم PC که بازی هارو روی کیفیت ۴K بتونه اجرا کنه شاید کسی مثل من و خیلیای دیگه با اینکه ps4 pro کیفیت واقعی ۴k نشون میده ( که فعلا اینطور نیست و مثل اینکه کیفیت بازی ها رو Ps4 pro کلا توانایی اجرای بازی رو ۴k نداره و کیفیتش کمتر میشه) بیان یک PC با قیمت ۵ میلیون بدن یک سیستم بخرن رو کیفیت ۴k اما خب فرقش چیه؟ فرق اصلی میره تو فریم ریت که یک کامپیوتر ۵ میلیونی میتونه بازی هارو حتی بیشتر از ۶۰ فریم برسونه اما کنسول نمیتونه کیفیت رو بیشتر از ۳۰ فریم برسونه که تو حجم سنگین درگیری تو کنسول شاهد پایین امدن شدید فریم در حد ۲۰ یا ۱۹ میشیم.
      از طرفی PC توانایی خیلی خیلی بیشتری نسبت به ps4 داره فقط برای بازی نیست و مقدار تسلط روی بازی هم هست که باز PC حرف اول میزنه. + طی مدتی مثلا یکسال قیمت بازی ها رو PC ارزون پات در میاد( از تخفیف های استیم که اصلا تمومی ندارن و شما میتونی با خرید یک بازی هم آنلاین بازی کنی هم خود بازی رو + ۲ ساعت میتونی بازی رو تجربه کنی که ببینی چطوره همچنین بازی هایی هم هست که قسمت آنلاین جذابی ندارن میری رایگان بصورتی کرکی میگیری)
      اما حالا ps4 ( کمتر بازی ای تخفیف میخوره که شامل بازی های قدیمی میشن و برای اجرای قسمت آنلاین بازی ها باید اشتراک اضافه بخری همچنین برای تجربه ی یک بازی که قسمت آنلاینی نداره یا قسمت آنلاین اصلا به دل نمیشینه باید همون قیمت اصلی رو بدی که امکانشم هست از بازی خوشت نیاد که راهی هم برای برگردودنش نداری)

  • Divan Greedy8 گفت:

    یه چیز خنده دار که توی کل اینترنت الان به خاطر این صحبت به سونی می خندن / یکی از مزیت های اصلی پی سی قابلیت مادسازی و پشتیبانی از مادهاست که سونی بنش کرده 😀 😀 😀 سونی داره مرتب خودشو ترول می کنه

  • mojtaba33 گفت:

    بنظر من دلیل قانع کننده ای نبود حداقل تو ایران من کسی رو ندیدم وسط نسل از کنسول کوچ کنه به PC اونم بخاطر جلوه های بصری واقعا شما کسی از دوستانتون رو میشناسید همچین کاری کرده باشه ؟؟؟ به هر حال بازم من حرکت سونی با مایکروسافت رو غیر قابل توجیح می دونم الان سونی این دلیل رو اورده که خوب نیست اما خیلی دلم میخواد بدونم دلیل مایکروسافت واسه اسکورپیو چی بوده چون خودش داره از PC گیمر حمایت میکنه حتی اونقدر که بازی واسه ایکس باکس بگیری نسخه ویندوزش رایگانه پس دلیل سونی رو نمیتونه بیاره پس دلیل ساختش چی هست

    • alibaba گفت:

      حرف شما درسته دوست عزیز. اینها همه توجیه هست برای عرضه محصولات و فروش. در نهایت برنده مایکروسافت و سونی هستن نه یوزر ها. متاسفانه هر دو شرکت با ارائه کنسول میان نسل نشون دادن از شرکت های بزرگ ساخت موبایل درس گرفتن و با ارایه هر ساله محصولاتشون فقط قصد خالی کردن جیب مشتری ها رو دارند.

  • Divan Greedy8 گفت:

    یه سری کم مغز توی کامنت های اینجا هم که جای خود داره ، مهندس ها ، نابغه ها ، یوشیدا دوست ها پی سی پلتفرم مایکروسافت هستش ، فیل اسپنسر مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت هستش هم ایکس باکس هم بخش گیمینگ مایکروسافت ، اگر کنفرانس ها رو دیده باشید می دونستید که فیل اسپنسر می یاد راجب بخش گیم ویندوز صحبت می کنه

    • kyuzaemon گفت:

      ویندوز مال مایکروسافته نه pc
      این حرف که میگی pc پلتفرم مایکروسافته اشتباهه pc واسه یه شرکت نیست
      اگه ویندوز یه سیستم بسته بود میشد حرفت رو نسبتا قبول کرد ولی ویندوز مثل اندرویده که با اینکه گوگل ساخته ولی خیلی صاحب نداره(جفتشون اپن سورسن)
      ساخت بازی واسه کنسول احتیاج به دولوپر کیت داره اما واسه pc نه و به راحتی هر کس میتونه بدون اجازه مایکروسافت واسه pc بازی بسازه اما واسه ps4 و ایکس باکس نمیشه
      مایکروسافت فقط و فقط صاحب استور ویندوزه بقیه چیز ها مثل استیم هیچ ربطی به مایکروسافت ندارن

      • Divan Greedy8 گفت:

        اولا اندروید یه شعبه از unix هستش و ویندوز محض اطلاعت یه سیستم بسته هستش ، اندرویید رو امازون جوری تغییر می ده که اصلا نمی تونی بشناسیش و حتی استور خودشو می زاره و … اما ویندوز اینجوری نیست / عزیزم مایکروسافت واسه گوکل کروم و فایرفوکس و ….قانون می زاره استیم جای خود / اگر استیمی الان وجود داره و شهرت داره به خاطر ویندوز هستش / اما تروخدا جای دیگه ای نگو ویندوز سیستم اوپن سورس هستش ، کاربرای لینوکس بشنون خودکشی می کنن درجا

        • kyuzaemon گفت:

          اینو درست میگی که ویندوز هنوز مثل اندروزید اپن سورس نیست ولی خیلی از یک سیستم بسته باز تره و میتونم به حرف استیو بالمر اشاره کنم که گفت ما اشتباه کردیم در باز کردن زیادی ویندوز ، فایل های سیستمی ویندوز رو نمیشه به طور کامل تغییر داد اما میشه مشاهده کرد.
          بسته بودن ویندوز رو نمیتونی با ps4 مقایسه کنی همونطور که گفتم بازیسازی واسه ویندوز رو هر کس میتونه انجام بده و عرضه کنه اما برای ps4 حتما اجازه سونی و دولوپر کیت لازمه

      • ویندوز اپن سورسه 😐
        داداش با لینوکس اشتباه گرفتی فکر کنم

      • Poorali گفت:

        متاسفم برای اطلاعات غلط شما و اون دوازده تا لایک کننده کامنتت که هیچ علمی توشون نیست !
        ویندوز اوپن سورس نیست به کسی نگی میخنده بهت ! لینوکس اوپن سورسه
        اونی که روش میتونن بازی درست کنند قابلیت ویندوز هست که نرم افزار های زیادی در این زمینه ساخته شده
        اینی که شما میگی یعنی فتوشاپ اوپن سورسه چون توش عکس درست میکنن و شرکت ادبی فقط داره پلاگین میفروشه !!
        اندروید اوپن سورسه و توسعه دهنده اصلیش گوگله چون پایه گزارشه
        درامد خیلی زیادی هم داره از اندروید نه تنها از استورش !
        استیم یک نرم افزار که تحت پلتفرم ویندوز مک و لینوکس کار میکنه
        و همه اینها سیستم عامل هستن ولی۹۸ درصد از کاربران کامپیوتر ویندوز رو ترجیح میدن به خاطر راحتی استفاده راحتی نصب نرم افزار هایی که هر روز واسش میاد و ….‌
        ویندوز هر نسخه اصلش ۴۰۰ هزار تومان قیمت داره حالا شما رایگان نصب میکنی بحثی نیست
        pc هم مخفف personal computer هستش یعنی کامپیوتر شخصی

        اوپن سورس به چیزی میگن به غیر از نسخه نصبی سورس کد ها رو هم اختیار دولوپر ها قرار بدن مجانی، حق تغییر در سورس و پخش مجدد داشته باشن مثلا اکه ویندوز اوپن سورس بود من اسمشو میزاشتم kyuzaemon bk 12
        ولی چون اوپن سورس نیست نمیشه
        استیمم واسه مایکی نیست ولی تمام این پلتفرم ها استیم اورجین رو سیستم عامل ویندوز اجرا میشه و بیشترین کاربر رو داره

    • ps1995 گفت:

      عزیز جان pc یه سخت افزاره که ربطی به مایکروسافت نداره چون نه کیس نه مدل سی پیو نه رم هیچکدام برای مایکرو نیست یکی شما روی pc هر سیبستم عاملی می تونید بریزید اون چیزی که مال مایکرو فقط سیستم عاملش هستش وگرنه pc هیچ ربطی به مایکرو نداره که شما میچسبونیدش به مایکرو ولی گذشته از اینها ویندوز ۱۰ بهترین سیستم عاملی هستش که من تو عمرم دیدم

  • Divan Greedy8 گفت:

    بحث دیگه توی پی سی گیم بازی های در حال توسعه هم هستن که استیم این سیستم رو راه انداخت که الان توی ایکس باکس وان هم اومده به اسم game preview حدس بزنید چی شد ؟؟؟ بله درست حدس زدید سونی جلوی اون رو هم گرفته و ماجرای ark survival evolved

  • MOER گفت:

    خخخ از در عقب.با این که من خدم ps4 دارم اخه کی میاد pc رو ول کنه بر pro بگیره تازه اونم ۴k کامل رو نمیده.ابنو فنای سونی تو گوششون فرو کنن pc فن ها بخاطر گرافیک نیست که میرن سمت pc بخاطر مس و کیبورد و بازی های عالی مثل دوتا ۲ یا csgo یا لول و خیلی چیز های دیگه میرن سمت پی سی و هیچوقت سمت کنسول ها نمیروند

    • tbwdghk گفت:

      خدم ps4دارم بچه تو هنوزی غلط املایی داری تو کامنت هات بعد میای ور میزنی! بخاطر مس میرن یا موس؟

    • Metallove گفت:

      دوست خوب قبل از اینکه نظری رو ارسال کنی حتما قبلش چک کن ببین صحت داره یا نه
      ملت از کنسول میرن روی PC فقط به خاطر اینکه پی سی موس و کیبورد داره ؟!
      محض اطلاع بگم کیبورد و اینجور چیزا واسه کنسول هم وجود داره ( فروشگاه آمازونو چک کن )
      شما فریم بالا ۶۰ رو نمیتونی به راحتی تشخیص بدی پس موضوع فریم هم نمیتونه دلیل رفتن سمت PC باشه
      دلیل اصلی رفتن سمت PC به خاطر ارتقا سخت افزاری هستش و شما میتونی با یکسری تغییرات وارد نسل جدید بشی لازم نیست مثل کنسول, نسل بعد که اومد کنسول جدید رو تهیه کنی.
      متن خبر :
      “رایانه‌های شخصی این قابلیت را دارند تا در صورت نیاز از یک کارت گرافیک جدید یا رم اضافه جهت بهبود و ارتقای کیفیت سیستم خود استفاده کنند نه اینکه یک سیستم جدید را بطور کامل خریداری و استفاده کنند”
      دوم اینکه به خاطر بازی های “عالی” ( دوتا / لول / کانتر ) ؟؟!!!!!
      فکر کنم شما از کل صنعت گیمِ PC فقط همین ۳ گیم رو بازی کردی که لقب “عالی” رو روشون گذاشتی.
      موفق باشی. 🙂

      • MOER گفت:

        ببین دوست عزیز اینو من نمیگم اینو همه میگن.شما برو تو منو دوتا۲ امار های هر ماه رو میزنه این ماه فقط ۱۳ میلیون پلیر این عنوان رو بازی کردن و هر روز ۱ میلیون پلیر داره اینو دیگه خود استیم میگه نه من.حالا لول که بماند
        بعدشم کیبورد و موس رو کنسول فقط توی منو کار میک نه تو بازی فقط دسته رو قبول میکنه.
        ای کاش همه ی کاربر ها مثل اقای metallove خیلی قشنگ با ادم وارد بحث بشن :yes:

      • ArashS گفت:

        Metallove : چشم نمیتونه بالای ۶۰ فریم تشخیص بده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        وقتی چیزی نمیدونید و تا به حال حتی ندیدین، لطفا نظر ندین. چشم آدم هیچی خودش نمیبینه و فقط سیگنال به مغز میفرسته و مغز هستش که میبینه. به زبون ساده اونی که میبینین(در ضورت داشتن چشم سالم) برداشت مغزتون هست ولی حتی برای استفاده استاتیکی(مثل وبگردی) هم فرکانس ۶۰ با ۱۲۰ خیلی فرق میکنه. به این معنی که چشمدرد و سردرد(جلوی سر) در استفاده طولانی از مانیتور در فرکانس بالا بسیار کاهش پیدا میکنه.
        در مورد تصاویر متحرک(دینامیک) فرکانس بالا بشدت در کم کردن خستگی چشم و سر تاثیر داره. در مورد سرعت بالا مانند بازیهایی که رانندگی دارند هم فرکانسی مانند ۱۴۴ آنقدر تاثیر چشمگیری داره که از بین رفتن مات شدگی تصویر واضح واضح هست و کم پیش میاد تو دیوار بری.
        علاوه بر اینها فرکانس بالا=سرعت عکس العمل بالا. به زبون ساده یعنی توی بازی آنلاین fsp120 راحتتر fsp60 رو میکشه، چون زودتر زمان برای عکس العمل داره.

        • Metallove گفت:

          دوست عزیز شما روی چه فریمی بازی میکنی ؟
          من ۹ صبح میشینم پای سیستم تا ۳ صبح و کل این وقت صرف بازی کردن میشه.
          فریم بیشتر بازی هایی که قابلیت قفل روی فریم داشتن رو هم فعال کردم تا به جای ۱۶۰ ۷۰ فریم , فریم بیاد روی ۶۰ چون هیچ فرقی نداره.
          مسئله سردرد برای موقعی صدق میکنه که فریم از ۶۰ بیاد روی ۳۰ و دوباره بره روی ۴۰ و همینطور این مسئله ادامه داشته باشه.
          یک مثال ساده بزنم, کانتر رو من روی لپ تاپ ۶۰ فریم میگیرم وقتی با PC بازی میکنم فریم بازیم ۳۰۰ هستش یعنی ۲۴۰ فریم تفاوت اما هیچ تاثیری نداره چون از یک حدی به بعد تشخیص برای شما دشوار میشه.

          • ArashS گفت:

            در درجه اول باید مانیتور از فریم بالا پشتیبانی بکنه که ظاهرا مانیتور شما ۶۰ هرتز هستش و برا چنین مانیتوری فرکانس بالاتر منفی هم هستش. اگر فریم بره بالاتر از فرکانس مانیتور، پارگیtearing ایجاد میشه و مثل همون ۳۰۰fps که خودتون گفتین. اگر تو این حالت شما پارگی نمیبینین واقعا عالیه چون مغزتون نمیتونه خوب تصاویر رو پردازش بکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            مانیتورهایی که از فرکانس بالا پشتیبانی میکنن gaming هستن و از قیمت یک میلیون هستن تا دو و خورده ای(تو ایران من فقط ایسوس و بنکیو دیدم)

    • EDWiN گفت:

      لطفا حرفتو کامل بزن البته من الان کاملش میکنم.
      چندتا دلیل هست که باعث میشه اونایی که PC دارن هیچوقت ول نکنن PC رو و در عوض کنسولی رو کنار PC بگیرن اونم فقط برای انحصاری.
      PC همه ی بازی هاش کیفیتش بیشتر هست و چیز واضحی هست و نیاز به توضیح نداره اما مهم ترین چیز اینه که فریم ریت PC همیشه بالاتر بوده و خواهد بود. راحت میشه بازی رو کیفیت ۴k رو بالاتر از ۶۰ فریم اجرا کرد اونم با هزینه ی ۵ میلیون یا کمتر.
      PC بصرفه تر هست طی مدت طولانی و خرجش کمتر هست.
      اماکانات PC بیشتر هست.
      پلیر های بازی های آنلاین PC بیشتر هست.
      طول عمر PC نسبت به یک کنسول بیشتر هست و ….
      دوتا ۲ که متای ۹۰ داره به سه یا چهار تا از بازی های انحصاری سونی نمیرسه اما خوبی این بازی اینه که با حرفه ای شدن توش خرج زندگیو میشه درآورد و میلیونر شد.
      csgo بازی ی عالی هست هست اما بازم بدرد مسابقات میخوره.
      ساخت یک انحصاری برای PC کار خیلی خیلی مشکلی هست. چون انحصاری های PC هیچکدوم نمیشه رو کنسول اجرا کرد ولی مثلا اگر csgo برای کنسول سونی یا مایکروسافت بیاد با دسته هیچکس راحت نیست و کلا آماتوری میشه بازی.
      یا مثلا انحصاری های دیگه که مطمن مطمن هستم کسایی که عاشق انحصاری های سونی مثلا بلاد بورن یا آنچارتد هستن بیان به بازی world of warcraft دیگه رهایی از این بازی براشون سخت میشه. معادکننده ترین بازی دنیا و گسترده ترین و جزو بهترین بازی های دنیا هست با داستانی که از ۱۹ جلد داستان جهان نبرد که هر کدوم بین ۲ هزار صفحه تا ۴ هزار صفحه دارن تهیه شده و بلیزارد با تغییراتی تو اون داستان رو برای این بازی اورده که مثل بازی dark souls خودتون میتونید با گشتن تو بازی ببینید داستان از چه قراره و چه بلاهایی سر این دنیا امده. چیزی که باعث شده کسایی بیشتر از ده سال باز این بازی رو کنن اینه که بازی با این همه جزیات اصلا خسته کننده نیست حتی با ده سال بازی کردن هم چیزایی جدیدی برای یادگیری توش پیدا میکنید. بازی ای ندیدم که آیتم هایی بیشتر از ۲۰ یا ۳۰ میلیون آیتم داشته باشه. تمام ویژگی های یک بازی رو میتونید تو این بازی پیدا کنید از رنگ بندی و طبیعت زیبا گرفته تا مبارزات فوقالعادش که اصلا حرفی نمیشه دربارش زد. اینطور که از این شرکت سازنده این بازی یعنی بلیزارد دیدم جالبه اصلا متای این بازی براش ذره ای ارزش نداشته و تعداد پلیر رو ملاک خوب بودن بازیش میدونه. واقعا هم بهتره متای ۹۳ این بازی رو برای اهمیت قائل نشید چون ۹۰ درصد منقدا اصلا هیچی از بازی نفهمیدن از خوندن نقد هاشون متوجه میشید. چرا؟ چون برای یاد گیری کامل این بازی ۲ سال حداقل وقت نیازه. کسایی هستن ۶ سال دارن بازی میکنن اما خیلی چیزارو نمیدونن.
      بازی در حال حاضر فک کنم حدود ۵۰ گیگ یا ۶۰ گیگ فضا نیاز باشه که تو مپ های جدید کیفیت بالاتری رو تجربه میکنید. مپ های جدید نسبت به دنیا اصلی این بازی که خیلی خیلی کوچیک هستن و دلیل اینکه بلیزارد نمیاد کل بازی رو کیفیتشو نسل هشتمی کنه اینه که اول وقتی که نیازه برای اینکار که فکر نکنم اینم زیاد مهم باشه مهمتر این حجم بازی هست که بازی هایی که دارای ۵ ساعت یا ۱۰ ساعت گیمپلی هستن و کیفیت نسل هشتمی دارن ۵۰ گیگ هم حجم دارن تقریبا اندازه بازی حالا بلیزارد بیاد بازی wow رو نسل هشتمی کنه بعید میدونم کیفیتش کمتر شاید حرفمو باور نکنید یا بخندید اما واقعا بعید میدونم حجم بازی کمتر ۵۰۰ گیگ در بیاد. وقتی بازی رو بازی کنید و از وسعتش خبردار بشید میفهمید چی میگم.
      اوه اوه شرمنده کامنتم طولانی شد. انگار نقد بررسی کامل نوشتم ولی اینایی که گفتم یک درصد کل جزیات بازی هم نمیشه 😀

  • Divan Greedy8 گفت:

    سونی لطفا از پی سی به سیستم ما مهاجرت کنید اما قبل از اومدن / ۱٫ کنترلر جایگزین موس و کیبورد مثل استیم کنترلر نساختیم ۲٫. بابت مولتی پلیر ازتون پول می گیریم و اخیرا قیمتشو گرون کردیم و سیستم مولتی پلیر پایداری خوبی نداره ۳٫. کیفیت ps4 pro هست ۴k اما upscale و ۴٫. بازی AAA انحصاری توی استراتژی نداریم ۵٫. از ماد و دسترسی زود تر به بازی ها و origin access محروم هستید

    • Divan Greedy8 گفت:

      یه چیز دیگه می دونستید بعضی بازی ها توی پی سی قیمت کمتری دارن نسبت به کنسول ها ؟؟ مثلا اورواچ توی پی سی قیمتش پایین تره کاربرای پی سی ریمستر اسکای ریم رو رایگان دریافت می کنن و بازی های AAA که سیستم free to play هستن

    • Arian.Raider گفت:

      دوست عزیز محض اطلاع داخل اپدیت جدید پلی استیشن که من خودم بتاش رو دارم
      قابلیت پشتیبانی از موس کیبور کاملا اضافه شده
      قیمت پلاس درسته بالا رفته ولی به بازی هایه رایگانی که هر ماه میده دقت کن
      و ی چیز دیگه
      پی اس پرو درسته upscale هست ولی
      نه همه بازیاش نمونش همین د لست ریمستر
      و در ضمن ی چیزی که خیلی باید بهش توجه کرد قیمت هست
      که یکی از ملاک هایه اصلی ی گیمر هست
      چیزی که خیلی بیشتر از ماد ها و دسترسی زود تر بازیا ارزش داره

      • dark one گفت:

        خوب pc قیمت به صرفه تری داره دیگه 😎
        یک بار pc می خری تا هر وقت دلت می خواد استفاده می کنی
        قیمت بازی های pc همیشه ارزون تر از نسخه کنسوله بازیه
        تخفیف های گسترده استیم و تخفیف های دیگه مثل تخفیف های اورجین و یوپلی هم تاثیر می زارن
        مولتی پلیر رایگان در pc ! واقعا مردم چطور می تونن برای چیزی که به عنوان خریدارحقشونه پول بدن ! نکته جالب اینجاست که این پول حتی هزینه سرور ها هم نمیشه !
        و همینطور هزاران ساتی که cd key بازی ها رو به صورت رایگان یا با تخفیف های بالا می زارن

        pc در روز اول بستن سیستم یکم بیشتر از کنسول پول میدی اما در طولانی مدت خلی کم هزینه تره

        • mohamad 47 گفت:

          بازی انحصاری هارو چی کار کنیم داداش!؟قید این همه بازی انحصاری خفن که هر کدومشون اندازه ۱۰ تا بازی ارزش داررو بزنیم؟

          • MR_WiliAm گفت:

            بهترین کار داشتن pc در کنار ps . البته پول!!!

            • mohamad 47 گفت:

              من خودم که فنه سونیم میگم تو گرافیک پی سی حرفقه اولو میزنه.چه در گذشته چه اینده همیشه همین بوده و هست.چرا!!؟؟چون پی سی قابلیت ارتقا داره!!!!
              اما منی که بودجم نمیرسه بخوام با قیمت بیشتر یه پی سی گرون ببندم و فقط از گرافیک لذت ببرم که البته این گرافیک بیشتر تو بازی یه لذت دیگه داره ولی هیچ وقت این کارو نمیکنم چون میدونم همون یه TLOU که رو پی اس ۳ زدم فقط همون ،فقط همون ارزشش از کله این تشکیلات بیشتره.حالا بازی های بیشماری که فقط برای PS منتشر میشن هم بماند.
              حالا یه سری یا دوست دارن خودشون رو محدود کنن به بازی های PC و یا اصلا تا حالا بازی های انحصاری سونی رو تعمشو نچشیدن.و یا ممکنه بخوان پزه گرافیکشون و سیستمشون رو بدن که میرن سیستم شاخ میبندن و یا به قول دوستمون عشقشون موس و کیبورده.البته همه شما PC فنا داداشای گلمین یوقت از این حرفای که زدم بد برداشت نکننین و به کسی بر نخوره.

          • عزیز انحصاری های پی سی مثل World of Warcraft و Dota 2 و خیلی های دیگه که نام نمیبرم کم نیستن (حالا بماند که پی سی نسلی نیست و حتی انحصاری های ۱۰ سال پیشم میتونی الان روی پی سی بازی کنی)

            • mohamad 47 گفت:

              درسته.سلیقه ای هم هست.مثلا من از این سبک بازی هایی که نام بردی خوشم نمیاد.انحصاری های سونی رو دوست دارم. :yes: شاید شما از انحصاری های سونی خوشت نیاد و میری پی سی جمع میکنی و از این دست موارد

            • EDWiN گفت:

              آقای mohammad 47 شما بازی wow رو تجربه کن.
              اول بازی هیچی نگو و فقط بازی کن و همش دنبال یاد گرفتن بازی باش تا دوماه.
              دیگه بعدش یا میتونی ول کنی یا بیشتر چیز یاد بگیری معتادش بشی تا بکشه دو سال.
              اگر بعد دو سال نگفتی بهترین بازی دنیا اسممو عوض میکنم 😀
              البته اینکه وقت بزاری براش.
              یک نقد و بررسی نیم درصدی بالا نوشتم نظرمو پیدا کن بخون بفهمی. البته همونطور که گفتم نقدش نیم درصد کل نقدی هست که میتونم از بازی بکنم 😀
              تازه هنوز تصاویرشم نزاشتم

          • dark_one گفت:

            pc 3 تا ژانر انحصاری داره
            هر کدوم انواع متفاوتی از بازی ها رو دارن
            انحصاری های pc همه پسند نیستن. هر کسی از یک سبکی دوست داره و میره اون رو بازی می کنه. برای تمام سلیقه ها هم بازی داره.
            همینطور با شبیه ساز ها می تونی بازی های کنسول رو هم رایگان بازی کنی.
            شما اگر پول داری برو هر دوتا کنسول رو بگیر pc هم کنارش
            اما
            اگر می خوای بهترین تجربه گیمینگ با کم هزینه ترین شکلش رو تجربه کنی pc بهترین انتخوابه.
            حتی اگر از موس و کیبورد خوشت نمیاد خیلی راحت می تونی دست کنسول رو بهش متصل کنی.
            www#aparat.com/v/hfj5Q
            بهجای # نقطه بزار

        • پنکه گفت:

          به این موارد بازیای F2P شاهکار هم اضافه کن :yes:

  • amin_snake گفت:

    خب من از اولش میگفتم اخر خود سونی هم گفت

  • Ali Danger گفت:

    PCگیمر اگه PCگیمر باشه یه هیچ وجه طرف کنسول نمیره. حالا هر کنسولی. مگه PCبازا بخاطر کیفیت میرن سراغ PC؟ این رقابت از همین الان شکست خوردس.

  • m_shark گفت:

    ینی تحلیل گرایی که توی سایت داریم بهتر از تحلیل گرای سونی میدونن و از همین آلان پیش بینی کردن که هیچ پی سی بازی به سمت pro نمیره!
    خب برید استخدام شید یه جا دیگه شما که اینقد دقیق تحلیل میکنید

  • ERFAN CR7 گفت:

    به شخصه وقتی بازی می کنم میخوام راحت بازیمو بکنم یعنی هی حواسم به گیم پد نباشه
    برای همین PC رو انتخاب میکنم شاید اگه از اول play station داشتم کنسول را انتخاب میکردم
    مسئله ی دیگه ای هم هست من با PC کار های دیگری هم دارم مثل کار با نرم افزار فوتو شاپ

  • John Shepard گفت:

    اگر من بخوام پی سی بخرم یا هر پی سی باز دیگه ای با یکم فهم و عقل بخواد سیستم جمع کنه . اول از همه RX470 رو انتخاب نمیکنم . حداقل یه RX480 میخریم اونم موقعی که بودجمون محدود باشه و واقعا مجبور باشیم . دوم اینکه به هیچ عنوان سمت سی پی یو AMD نمیریم . حتی گرون ترین سی پی یو های AMD خیلی وقته از رده خارج شدن و باعث Bottleneck میشن. مثلا اگر با Core i5 مدل جدید یا Core i7 120 فریم بگیرم با سی پی یو AMD حدودا ۷۰ تا ۸۰ فریم خواهم گرفت اونم همراه با Stutter های شدید

  • mohammad jr گفت:

    تاریخ عرضه اسکورپیو در تعطیلات سال نو ۲۰۱۷ یعنی سه چهار ماه دیگس یا یک سال و خورده ایه دیگه؟؟!!

  • shayanboy گفت:

    آقا من خودم چندین و چند ساله pc گیمرم ولی حتی یه بارم تجربه فورکی نداشتم حالا سونی و مایکرو با یه هزینه خیلی ارزون یه سخت افزار قابل قبول براتون فراهم کردن بگیرین حالشو ببرین دیگه چه گیری دادین با هم بحث میکنین هر چند من خودم به خاطر موس و کیبورد نمیتونم از پیسی جدا بشم شما که میتونین دردتون چیه.

  • ما فکر می‌کنیم که این کنسول دارای عمر قابل توجهی در خانواده پلی‌استیشن ۴ خواهد بود. ما به آسانی با آن کنار آمده‌ایم. :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • Sam گفت:

    کلان xbox مایه دردسر است و مضاحم. کارش همینه. سونی همیشه بهتر است و بهتر عمل میکنه

  • گیمفا ، سایت بی قانون .
    خداوکیلی یعنی سایت ندیدم مثله گیمفا اصن یه اوضاع عجیبی توش حاکمه !
    پر از فن بوی
    پر از ن.وب
    پر از پیش داوری
    حتی نمی تونین نظرتون رو برای خودتون نگه دارید و انقدر اینو اونو نکوبید‌. خودم قبلا شدیدا فن بوی سونی بودم ولی واقعا هیچی تهش نیست ، نظرات متفاوته و هیشکی عقب نمی کشه ، یعنی قرار نیست عقب بکشه .
    ما حق نداریم نظر دیگران رو به زور عوض کنیم یا نظر خودمون رو به کرسی بشونیم . اصن چرا باید این کار رو بکنیم ؟؟؟
    هر چند اوضاع گیمفا داغ.ون تر از این حرفاست که با یه کامنت درست شه . کاش این سایت یه ناظم درست حسابی داشت .

    • EDWiN گفت:

      داداش قبلا قرار بود سعید آقابابایی اونطور که گفت مراقب کامنتا باشه و از بی احترامی به افراد سایت و و استفاده از کلماتی مثل بچه یا ن.وب اینجور چیزا جلوگیری کنه.
      اما متاسفانه هیچ قانونی تو نظر دادن این سایت نزاشته.
      یکی از اشکالات این سایت که خیلی هارو داره عذاب میده

  • Sam گفت:

    اینشلا موفق بشه خیلی هم عالی!!!
    مایکروسافت هم فوقولاده عمل میکنه!!! امسال عالی عمل کرده :yes: :yes: :inlove:

  • Gebhard گفت:

    دیگه از سونی انتظار اینو نداشتم
    چرا PC رو با کنسول مقایسه میکنن؟
    مثل مقایسه خالق با مخلوق هست
    نشون میده خوده شرکتا هم مایل به راه انداختن جنگ روانی هستن که یه خوراکی برای نوب ها و فن بوی ها فراهم میکنه

  • TipsyAgent گفت:

    خب چرا ماد ساپورت نمیکنه؟؟؟

سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا
سونی: رایانه‌های شخصی دلیل اصلی ساخت پلی‌استیشن 4 پرو بوده‌اند نه ایکس‌باکس وان | گیمفا