خبرنامه شماره #۲۶ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۶ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۶ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۶ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

خبرنامه شماره #۲۶ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته

امیرحسین دهنوی
۰۸:۵۳ ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
خبرنامه شماره #۲۶ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

در خبرنامه، گیمفا مهم‌ترین اخبار هفته گذشته را برای شما جمع‌آوری می‌کند. برای مشاهده مهم‌ترین اتفاقات، رویداده‌ها و اخبار هفته گذشته، در ادامه با گیمفا همراه شوید.

مهم‌ترین اتفاقات هفته گذشته را به‌راحتی می‌توان کنفرانس پلی استیشن میتینگ و اضافه شدن دو کنسول جدید به خانواده پلی استیشن دانست. سونی با معرفی پلی استیشن ۴ جدید و همچنین پلی استیشن ۴ پرو موجی از اخبار و رویدادها را ایجاد کند. در ادامه نگاهی به مهم‌ترین‌ها می‌اندازیم.

سیستم مورد نیاز بازی ReCore مشخص شد

recore e3 2016 11 1280x720

بازی ReCore تا چند روز دیگر منتشر می‌شود مایکروسافت هم به‌تازگی سیستم مورد نیاز جهت اجرای آن برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی را اعلام کرده است.

با توجه به سیستم مورد نیاز بازی، دارندگان رایانه‌های شخصی حداقل به پردازنده چهار هسته‌ای امروری، ۸ گیگابایت رم، نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ و کارت گرافیکی که از دایرکت ایکس ۱۲ پشتیبانی کند نیاز دارند.

در ادامه می‌توانید جزئیات کامل از حداقل و حداکثر سیستم مورد نیاز بازی ReCore جهت اجرا برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی را مشاهده کنید:

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰
  • دایرکت ایکس: نسخه ۱۱
  • رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه کارت گرافیک: ۲ گیگابایت
  • پردازنده: Intel Core i5-4460, 2.70GHz یا AMD FX-6300
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 660 یا AMD Radeon R7

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم عامل: نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰
  • دایرکت ایکس: نسخه ۱۱
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • حافظه کارت گرافیک: ۴ گیگابایت
  • پردازنده: Intel Core i5 45690, 3.9 GHz یا AMD Equivalent
  • کارت گرافیک:  NVIDIA GeForce GTX 970 یا AMD Radeon R9

مدیر عامل گوریلا گیمز: امکان ساخت بازی‌های بیشتری از سری Killzone وجود دارد

۲۵۹۰۹۷۰ killzone

براساس صحبت‌های هرمن هالست به عنوان مدیر عامل گوریلا گیمز، سری بازی Killzone بسیاری غنی بوده و امکان ساخت بازی‌های بیشتری از این سری وجود دارد.

آقای هالست این صحبت را در نسخه ماه اکتبر مجله گیم اینفورمر اعلام نمود که امروز منتشر شد، طبق صحبت‌های ایشان این فرانچایز شاهد یک پایان در سال ۲۰۱۳ با انتشار Shadow Fall بود اما درها برای انتشار بازی‌های دیگری از این سری در آینده بسته نیستند. او گفت:

بازی Killzone یک بازی کلیدی و مهم برای گوریلا گیمز است. ما علاقه زیادی به این فرانچایز داریم. این بازی شاهد یک پایان و نتیجه گیری بود اما همه چیز را برای آینده باز می‌گذاریم. من که هستم که بگویم ما دیگر برروی چیزی کار نمی‌کنیم؟ چیزهای زیادی در این بازی وجود دارد که امکان ارائه یک بیانیه مطلق و قطعی را از بین می‌برد.

این اولین باری نیست که استودیوی گوریلا گیمز در مورد آینده فرانچایز Killzone صحبت می‌کند. سال پیش نیز آقای هالست گفته بود که هنوز خیلی زود است که بگوییم بعدها چه اتفاقی برای سری بازی Killzone خواهد افتاد چون این استودیو در حال کار برروی Horizon: Zero Dawn می‌باشد. او گفته بود:

ساخت بازی Horizon: Zero Dawn و انتشار آن برای ما بسیار چالش برانگیز است. و اما بعد از آن چه اتفای خواهد افتاد؟ در مورد آن بعداً صحبت خواهیم کرد.

بازی Horizon: Zero Dawn یکی از بازی‌های انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ در سبک اکشن نقش آفرینی است که طبق برنامه ریزی اولیه قرار بود در سال جاری میلادی عرضه شود اما زمان عرضه آن به تاخیر خورد و اکنون قرار است که در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ انتشار یابد. هالست در ماه ژوئن در مورد این تاخیر گفته بود که:

زمان عرضه جدید این امکان را برای ما محیا خواهد کرد که زمان بیشتری را برروی ابهامات بازی Horizon: Zero Dawn صرف کنیم تا تجربه کاملی را به طرفداران ارائه کنیم.

بتسدا احتمالا در E3 2017 کنفرانس مطبوعاتی داشته باشد

bethesda ds1 670x377 constrain

در مصاحبه‌ای با وب‌سایت مترو، پیت هاینز از بتسدا راجع به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در E3 سال بعد گفته است:

 

با توجه به دانسته‌های من از  از برنامه‌ها و صحبت‌هایی که قرار است در سال بعد انجام دهیم، می‌توانم بگویم که ما احتمالا به‌اندازه‌ی کافی چیزهایی برای پرکردن زمان داریم. به‌علاوه، بیشتر به این دلیل که من واقعا قادربودن به صحبت‌کردن با همه درمورد برنامه‌های حال حاضرمان را دوست دارم.

پس بله، با آن چیزی که من می‌دانم، ما احتمالا کنفرانس مطبوعاتی دیگری در E3 سال بعد برگزار کنیم.

بتسدا اولین کنفرانس مطبوعاتی E3 خود را در سال ۲۰۱۵ برگزار کرد که در آن شاهد معرفی DOOM، Dishonored 2 و نمایش Fallout 4 بودیم. E3 2017 در ۱۳ ژوئن سال بعد (۲۳ خرداد ۱۳۹۶) آغاز خواهد شد.

گزارش NPD از ماه اوت – برتری دوباره ایکس‌باکس وان در فروش نسبت به پلی‌استیشن ۴

xbox one vs ps4 ds1 670x386 constrain

شرکت NPD Group جزئیات گزارش ماه اوت خود را هفته بعد ارائه می‌کند اما اینطور که معلوم است، به لطف عرضه کنسول ایکس‌باکس وان اس، مایکروسافت موفق شده است برای دومین ماه پیاپی با ایکس‌باکس وان، فروشی بهتر از پلی‌استیشن ۴ سونی را تجربه کند.

همانطور که گفته شد آمار دقیق هنوز در دسترس نیست اما مایک نیکلز به عنوان رئیس بازاریابی ایکس‌باکس با انتشار متن زیر، برتری ایکس‌باکس در ماه میلادی نامبرده را اعلام کرده است:

طبق گزارش NPD، به لطف اشتیاق هوادارانمان برای بازی‌های جدید ایکس‌باکس وان و کنسول تازه عرضه شده ایکس‌باکس وان اس، که تنها کنسول تعطیلات امسال با پشتیبانی از درایو بلو-ری UHD، استریم ۴K ویدئو و قابلیت HDR برای ویدئو و بازی است، ایکس‌باکس وان پرفروش‌ترین کنسول ماه اوت در ایالات متحده آمریکا می‌باشد. علاوه بر این ما شاهد افزایش علاقه‌مندی بسیاری نسبت به ایکس‌باکس لایو – قوی‌ترین شبکه گیمینگ هستیم که میزان ساعات بازی در آن نسبت به سال گذشته، ۴۲ درصد افزایش داشته است.

نیکلز در ادامه به بازی‌های امسال ایکس‌باکس وان از جمله ReCore ،Gears of War 4 ،Forza Horizon 3 و Dead Rising 4 اشاره کرده و قابلیت‌هایی همچون Clubs و Looking for Group را نامبرده که در تعطیلات امسال ارائه خواهند شد.

گزارش – برتری ایکس‌باکس لایو نسبت به پلی استیشن نتوورک

یوشیدا پاسخ مایکروسافت را درباره بازی با دیگر پلتفرم ها داد

همیشه این سوال بوده است که کدام یک از دو شبکه ایکس‌باکس لایو و پلی استیشن نتوورک بهتر هستند و حال IHS Markit با انجام تحقیقاتی ایکس‌باکس لایو را برنده نهایی انتخاب کرده است. این بررسی با توجه به کیفیت عملکرد دو سرویس در هنگام بازی آنلاین سنجیده شده است. نخسین بررسی با توجه به قابل دسترس بودن دو شبکه انجام شد. ایکس‌باکس لایو در سه بخش از چهار بخش تست شده از شبکه پلی استیشن برتر بود. ایکس‌باکس لایو راحت‌تر بازی‌باز را وارد شبکه خود می‌کند و سرورهای بازی همیشه در دسترس بوده‌اند. بازی در ایکس‌باکس لایو بسیار یکپارچه و قابل دسترس است و قطعی در بین آن مشاهده نشد. پلی استیشن نتوورک نیز با توجه به داشتن تعداد بالایی بازی‌باز نسبت به ایکس‌باکس لایو رقابت‌های در دسترس‌تری دارد. در بحث سرعت نیز همانند بخش قبلی ایکس‌باکس لایو در سه قسمت از چهار قسمت قوی‌تر از پلی استیشن نتوورک بوده است. ایکس‌باکس لایو سرعت بالاتری در وارد شدن به شبکه، وارد شدن به سرورهای بازی و همچنین زمان سریع‌تری در بخش آپلود دیتا دارد. پلی استیشن نتوورک نیز بازهم بخاطر داشتن تعداد بازی‌باز بیشتر توانسته سرعت بیشتری در پیدا کردن رقیب داشته باشد.

به‌صورت کلی ایکس‌باکس لایو کاملا برتر از شبکه پلی استیشن است. شما می‌توانید گزارش کامل را در اینجا بخوانید.

انتشار ویژگی پشتیبانی از مادها برای پلی استیشن ۴ منتفی شد

fallout 4 mod be dogmeat 1

Fallout 4 در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و کاربران رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان ماه‌ها است که از این ویژگی لذت می‌برند؛ کنسول پلی استیشن ۴ نیز قرار بود در ماه ژوئن این امکان را دریافت کند اما تا به‌حال مادها برای پلی استیشن ۴ عرضه نشده‌اند. حال بتسدا در سایت رسمی خود دلیل عدم انتشار را می‌گویند.

پروژه پشتیبانی پلی استیشن ۴ از مادها کنسل شده است. پلی استیشن ۴ دیگر مادی برروی دو بازی بتسدا یعنی Fallout 4 و Skyrim دریافت نمی‌کند تا زمانی که سونی نظرش را تغییر دهد. در ادامه بیانیه‌ رسمی بتسدا را مشاهده می‌کنید.

پس از ماه‌ها بحث و گفتگو با سونی ما متاسفانه باید اعلام کنیم با اینکه مدت طولانی‌ست ما آماده عرضه ماد برای پلی استیشن ۴ هستیم، سونی امروز به ما اعلام کرد که نمی‌تواند اجازه پشتیبانی از ماد را آنطور که صحیح هست بدهد یعنی هر فرد بتواند هر نوع مادی خواست برای Fallout 4 یا Skyrim: Special Edition بسازد.

همانند شما ما نیز بسیار با این تصمیم سونی ناامید شده‌ایم و ما‌ه‌ها زمان و تلاش‌مان هدر رفت و طرفداران‌مان را نیز برای هیچ منتظر گذاشته بودیم. ما به‌دنبال راه‌های دیگری خواهیم گشت تا بتوانیم ماد را برای طرفداران‌مان برروی پلتفرم پلی استیشن عرضه نماییم؛ اما تا زمانی که سونی به آنطور که صحیح است اجازه ندهد خبری از عرضه پشتیبانی از ماد برای Fallout 4 و Skyrim برروی پلی استیشن ۴ نخواهد بود.

با وجود این اتفاقات فعلا عرضه ماد برای پلی استیشن ۴ منتفی است. متاسفانه سونی در پاسخ به ویژگی کراس نتوورک بین بازی‌ها، یعنی بازی بین دو کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان، نیز پاسخ نه داده است.

پلی‌استیشن ۴ نئو رسماً معرفی شد، این کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو نام دارد

newps4 1

همانطور که انتظار می‌رفت، شرکت سونی در رویداد امروز خود از کنسول جدید خود که تا به امروز سر به مهر بوده است پرده برداری کرد. این کنسول قدرتمندترین کنسول پلی‌استیشن بوده و پلی‌استیشن ۴ پرو نام دارد.

این کنسول، تکامل یافته نمونه استاندارد کنسول پلی‌استیشن ۴ است و همانطور که از نام آن پیدا است، این کنسول بخشی از کنسول حال حاضر خواهد بود.

قدرت GPU این سیستم معادل قدرت دو برابر GPU پلی‌استیشن ۴ حاضر و سازگاری تکنولوژی پرو با معماری پولاریس ای‌ام‌دی، به سازندگان اجازه داده است تا به رزولوشن منحصر بفردی برروی این کنسول دست یابند. همچنین کلاک ریت پردازنده این سیستم جدید boost شده است.
بازی‌های حال حاضر قابلیت اجرا برروی پلی‌استیشن ۴ پرو را خواهند داشت که دارای هاردی با فضای ۱ ترابایت می‌باشد. این کنسول برای پشتیبانی از ۴k و HDTVs بهینه شده است.

همچنین آقای سرنی به عنوان طراح معماری اعلام کرد که پلی‌استیشن ۴ پرو قابلیت کار با پلی‌استیشن وی‌آر را نیز خواهد داشت که در ماه اکتبر برای فروش در دسترس قرار می‌گیرد.

سونی سیستم جدید را در ماه ژوئن معرفی کرد، چند روز پیش از نمایشگاه E3 شرکت سونی تایید کرد که این سیستم جدید در دست کار قرار دارد اما جزئیات بیشتری در مورد آن اعلام نکرد. در آن زمان اعلام شده بود که این سیستم قدرتمندتر از سیستم‌های موجود بوده و از ۴k پشتیبانی خواهد کرد که قابلیت اجرای بازی‌های حال حاضر پلی‌استیشن ۴ برروی آن نیز وجود خواهد داشت. مدتی پس از این موضوع رقیب شرکت سونی یعنی مایکروسافت نیز رو کنسول ایکس‌باکس وان اس و اکورپیو را در نمایشگاه E3 معرفی کرد. تاکنون شرکت سونی در مورد جزئیات کنسول جدید خود سکوت کرده بود.

پلی‌استیشن ۴ پرو در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان ماه) عرضه شده و ۳۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

مشخصات پلی‌استیشن۴ پرو رسما توسط سونی اعلام شد

ps4 slim logo not real 1200 80

این کنسول جدید، با کد CUH-7000 به بازار راه خواهد یافت و از ۴٫۲۰ teraFLOPS GPU بهره می‌برد. محتویات جعبه‌ی کنسول شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ۱ کنسول پلی‌استیشن۴ پرو (هارد ۱ ترابایتی، بدنه‌ی سیاه‌رنگ)
  • ۱ کنترلر بی‌سیم (دوال‌شاک۴) با رنگ مشکی (CUH-ZCT2)
  • ۱ عدد هدست مونو
  • ۱ سیم برق
  • ۱ کابل اچ‌دی‌ام‌آی
  • ۱ کابل یواس‌بی

مشخصات کامل کنسول هم همان‌طور که گفته شده، اعلام شده است:

  • Main processor:  Single-chip custom processor
    CPU: x86-64 AMD “Jaguar”, ۸ cores
    GPU: 4.20 TFLOPS, AMD Radeon ™ based graphics engine
  • Memory: GDDR5 8GB
  • Hard Disk: ۱TB × ۱
  • (External dimensions: About 295mm × ۵۵mm × ۳۲۷mm (width × height × depth
  • Weight: about 3.3kg
  • (Optical drive (read-only
    BD 6-speed CAV
    DVD 8 speed CAV
  • Input and output:
    Super-Speed USB (USB 3.1 Gen1) port × ۳

    AUX port × ۱
  • Communication:
    (Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T
    IEEE 802.11 a / b / g / n / ac
    (Bluetooth® ۴٫۰ (LE
  • Power supply:
    AC 100V, 50 / 60Hz
  • Power consumption: up to 310W
  • Operating environment temperature: ۵ ℃ – ۳۵ ℃
  • AV output:
    (HDMI® output terminal (4K / HDR output
    Optical digital output terminal

مشخصات پلی‌استیشن۴ اسلیم رسما اعلام گردید

newps4 5

محتویات موجود در جعبه‌ی مدل ۵۰۰ گیگابایتی پلی‌استیشن۴ اسلیم را مشاهده می‌کنید:

  • ۱ پلی‌استیشن۴ اسلیم (هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی، بدنه‌ی سیاه‌رنگ)
  • ۱ کنترلر بی‌سیم (دوال‌شاک۴) با رنگ مشکی (CUH-ZCT2)
  • ۱ هدست مونو
  • ۱ سیم برق
  • ۱ کابل اچ‌دی‌ام‌آی
  • ۱ کابل یو‌اس‌بی

مشخصات فنی کنسول:

  • Main processor: Custom-Chip Single Processor
    CPU: x86-64 AMD “Jaguar”, ۸ Cores
    GPU: 1.84 TFLOPS, AMD Radeon Based Graphics Engine
  • Memory: GDDR5 8GB
  • Hard disk: ۵۰۰GB × ۱
  • (External dimensions:About 265mm × ۳۹mm × ۲۸۸mm (width × height × depth
  • Weight: About 2.1kg
  • (Optical drive (read-only:
    BD 6-speed CAV
    DVD 8 speed CAV
  • Input and output:
    Super-Speed USB (USB 3.1 Gen1 ) port 2 ×
    AUX port × ۱
  • Communication:
    (Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T
    IEEE 802.11 A / B / G / N / Ac
    (Bluetooth® ۴٫۰ (LE
  • Power Supply: AC 100V, 50 / 60Hz
  • Power Consumption: Up to 165W
  • Operating Temperature: ۵ ℃ – ۳۵ ℃
  • (AV output: HDMI output (HDR output supported

مشخصات مدل ۱ ترابایتی پلی‌استیشن۴، دقیقا با مدل ۵۰۰ گیگابایتی یکسان است و اندازه‌ی هارد دیسک‌شان هم همین‌طور. در حال حاضر، مناطق موردنظر برای عرضه‌ی هردو مدل باید اعلام شود و منتظر اخبار جدید هستیم.

تمام کنسول‌های پلی استیشن ۴ از HDR پشتیبانی خواهند کرد

ps4 1

در این هفته سونی کنفرانس پلی استیشن میتینگ را برگزار کرد و دو کنسول جدید را معرفی کرد. دو پلی استیشن جدید از کیفیت تصویر HDR پشتیبانی خواهند کرد اما سونی اعلام داشت پلی استیشن قدیمی نیز از HDR پشتیبانی خواهد کرد.

تمامی ۴۰ میلیون کنسول پلی استیشن ۴ موجود به‌روزرسانی دریافت خواهد کرد که به آن‌ها اجازه پخش محتوای HDR را می‌دهد. در عرض هفته آینده پلی استیشن ۴ استاندارد به‌روزرسانی دریافت می‌کند که این کنسول را قادر به پشتیبانی از محتوای HDR می‌کند. HDR تکنولوژی است که رنگ‌ها بیش از پیش عمیق کرده و محتوای بسیار متفاوتی را در مقایسه با تصویر HD عرضه می‌نماید. تلویزیون شما باید از قابلیت HDR پشتیبانی کند تا بتوانید از تکنولوژی آن لذت ببرید.

پلی‌استیشن ۴ پرو دارای درایو بلو-ری ۴K نخواهد بود

newps4 2

پلی‌استیشن ۴ پرو هر چند از محتویات دارای رزلوشون ۴K و استریم آنها بر روی کنسول پشتیبانی می‎کند اما به دلیل نداشتن درایو بلو-ری ۴K، شما نمی‌توانید فیلم‌های Ultra HD خود را در آن تماشا کنید. درایو این دستگاه همانند پلی‌استیشن ۴ معمولی است و از بلو-ری/دی‌وی‌دی پشتیبانی می‌کند.

کی از بزرگترین سورپرایزها در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو این بود که این دستگاه دارای درایو بلو-ری ۴K نخواهد بود. اندرو هاوس در مورد علت این موضوع جزئیاتی را ارائه کرده است.

اندرو هاوس به عنوان رئیس پلی‌استیشن در صحبت با Guardian اعلام کرد عدم حضور یک درایو بلو-ری ۴K جهت ایجاد تطبیق با آنچه او در حال حاضر برروی پلی‌استیشن ۴ دیده است بوده و تقاضای موجود برای وجود محتوای ویدئو استریم در آن بوده است. او اعلام کرد:

احساس ما این است تا زمانیکه رسانه‌های فیزیکی به عنوان بخش بزرگی از تجارت بازی به کار خود ادامه می‌دهند، ما تمایل بیشتری به ویدئو استریمینگ مشاهده خواهیم کرد. مخصوصاً در مورد کاربران ما این موضوع دومین استفاده کاربران از سیستم است و بنابراین ما تمرکز و تاکید بیشتری برروی آن موضوع داشته‌ایم.

گرچه افرادیکه پلی‌استیشن ۴ پرو را خریداری کنند و بخواهند که یک محتوای ۴k را ببینند بدون هیچ امکاناتی رها نشده‌اند. در مدت رویداد پلی‌استیشن آقای هاوس متذکر شد که اپ‌هایی برای استفاده از نتفلیکس و یوتیوب برای پلی‌استیشن ۴ پرو در نظر گرفته شده است که امکان پشتیبانی از ۴k و HDR را خواهند داشت. او در سخنرانی خود از برنامه‌های نتفلیکس Narcos و Luke Cage نام برد که دو برنامه نتفلیکس هستند و از فرمت Ultra-HD پشتیبانی می‌کنند.

در پرسش و پاسخ مرتبط با پلی‌استیشن ۴ پرو که امروز از سوی پلی‌استیشن منتشر شد، سونی اعلام کرد که استریمینگ ۴k تنها در روزهای اولیه عرضه وجود خواهد داشت و در استور پلی‌استیشن هیچگونه فیلم یا سریال مخصوص به ۴k وجود نخواهد داشت و همچنین باید دید که اپ‌های مربوط به نتفلیکس و یوتیوب از همان روزهای ابتدایی در دسترس خواهند بود یا از روزهای بعد. شرکت سونی انتظار دارد که علاوه بر نتفلیکس و یوتیوب، سایر خدمات دهندگان و تامین کنندگان پیشنهاداتی را برای ویدئوهای ۴k و محتویات آن در آینده ارائه کنند.

برای مقایسه، کنسول ایکس‌باکس وان اس شرکت مایکروسافت از ۴k برای استریمینگ و دیسک پشتیبانی خواهد نمود. هنوز مشخص نیست که آیا کنسول اسکورپیوی این شرکت شامل درایو بلو-ری ۴K خواهد بود یا خیر. این در حالی است که مایکروسافت اعلام کرد که کنسول اسکورپیو قدرتمندترین کنسولی است که تاکنون ساخته شده است.

مایکروسافت – ایکس‌باکس اسکورپیو از پلی‌استیشن ۴ پرو قدرتمندتر است و از بلو-ری ۴K پشتیبانی می‌کند

xbox one scorpio

شرکت سونی دیشب از پلی‌استیشن ۴ پرو  به عنوان مدل قدرتمند‌تر پلی‌استیشن ۴ معمولی رونمایی کرد که رقیبی برای ایکس‌باکس اسکورپیو مایکروسافت قلمداد می‌شود. بعد از این معرفی مایکروسافت بلافاصله به مواردی اشاره کرده است که پرو در آنها از اسکورپیو ضعیف‌تر عمل کرده و یا توانایی آن را ندارد.

پلی‌استیشن ۴ پرو از محتویات دارای رزلوشون ۴K و استریم آنها بر روی کنسول پشتیبانی می‎کند اما بعد از رویداد پلی‌استیشن میتینگ، گفته شد که این دستگاه دارای درایو بلو-ری ۴K نیست.

این خبر عده بسیاری را متعجب کرد زیرا حتی ایکس‌باکس وان اس ضعیف‌تر و ارزانتر مایکروسافت هم دارای درایو نامبرده است اما کنسولی که از سوی سونی پرو قلمداد می‌شود دارای آن نیست. مایکروسافت از این فرصت استفاده کرده و تاکید کرده است که ایکس‌باکس اسکورپیو دارای درایوی برای پخش محتویات Ultra HD خواهد بود.

مسئول ارشد بخش مدیریت محصولات شرکت مایکروسافت در صحبت‌های اخیر خود با سایت پالیگان گفته است که احساس بسیار خوبی در قبال تصمیمات گرفته شده از سوی مایکروسافت دارد. در رابطه با قدرت کنسول‌ها او اینطور ادامه می‌دهد که اسکورپیو قدرتمندترین دستگاه بوده و تفاوت آن با پلی‌استیشن ۴ پرو کاملا واضح جلوه خواهد کرد. اما یک مسئله جالب توجه نیز با پلی‌استیشن ۴ پرو وجود دارد و آن هم قیمت ۴۰۰ دلاری آن می‌باشد که بسیار خوب است. آیا اسکورپیو هم چنین قیمتی خواهد داشت یا اختلاف زیاد خواهد بود؟ مسئول نامبرده اینطور پاسخ می‌دهد:

ما می‌دانیم این بسیار مهم است تا تجربه‌‌ای را ارائه کنیم که نمایشگر تفاوت قدرت (بین ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن ۴ پرو) با قیمتی معقول باشد.

شرکت سونی در میان معرفی‌های خود اعلام کرد که تمامی کنسول‌های معمولی پلی‌استیشن ۴، قابلیت HDR را قرار است که دریافت کنند و معلوم نیست آیا مایکروسافت هم دست به چنین کاری با ایکس‌باکس وان بزند یا خیر.

تا زمانی که بفهمم آنها مشغول چه کاری هستند، نمی‌توانم پاسخ دهم چنین چیزی ارائه خواهیم کرد یا خیر.

رئیس پلی‌استیشن: اسکورپیو برروی ویژگی‌های پلی‌استیشن ۴ پرو تاثیر نگذاشته است

xbox one project scorpio

اینکه مایکروسافت و سونی همزمان تصمیم گرفتند کنسول‌های ارتقاء یافته‌ای منتشر کنند را نمی‌توان نادیده گرفت. به‌خصوص اینکه تا به حال در بازار کنسول‌ها هیچ‌کس حداقل برای انتشار کنسول‌هایی با چنین قدرتی تلاش نکرده بود.

The Verge فرصتی برای گفت‌وگو با شاون لیدن پیدا کرد و آن‌ها تصمیم گرفتند از او بپرسند آیا پلی‌استیشن ۴ پرو از هر روشی یک پاسخ به ایکس‌باکس اسکورپیو، کنسولی که مایکروسافت در E3 سال جاری آن را معرفی کرد، بوده یا خیر. لیدن در پاسخ گفت چنین چیزی درست نیست:

حقیقت این است که ما می‌خواهیم در ۱۰ نوامبر این کنسول را عرضه کنیم (یعنی یک سال زودتر از اسکورپیو) و ما دو سال، به‌صورت دقیق‌تر ۲/۵ سال است که برروی آن کار می‌کنیم و به گمانم اگر بقیه شرکت‌ها همانند ما قصد نوآوری در چرخه کنسول‌ها داشته‌اند بعد از ما شروع به کار برروی آن کرده‌اند. پس جواب سوال شما نه است.

دیگر رویدادهای قابل ذکر:

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه شماره #۲۶ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۶ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۶ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۶ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه شماره #۲۶ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه شماره #۲۶ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته - گیمفا