پرسش و پاسخی در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو | گیمفا
پرسش و پاسخی در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو | گیمفا
پرسش و پاسخی در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو | گیمفا
پرسش و پاسخی در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو | گیمفا

پرسش و پاسخی در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو

فرشاد سامانی
۰۱:۰۷ ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
پرسش و پاسخی در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو | گیمفا

شرکت سونی به برخی از سوالات (نه همه آنها) در مورد سیستم قدرتمند خود پاسخ داده است، در ادامه با ما باشید تا به این پرسش و پاسخ‌ها نگاهی بیندازیم.

هنوز سوالات بسیاری در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو وجود دارد. جزئیات با گذشت زمان در حال اعلام شدن هستند و برای شتاب دادن به این موضوع شرکت سونی پرسش و پاسخی را فراهم نموده است تا به پر کردن برخی از حفره‌های خالی در مورد این کنسول کمک کرده باشد.
یکی از اصلی‌ترین ابهامات در مورد حالت چند نفره آنلاین است. از نظر تئوری این امکان پذیر است که دارنده پلی‌استیشن ۴ پرو در مقابل کسی که از مدل استاندارد آن یا مدل اسلیم استفاده می‌کند بازی کند اما در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان شاهد بهبود و مزیت عملکردی برروی کنسول جدیدتر نسبت به دو کنسول دیگر خواهند بود یا خیر؟ پاسخ این سوال این است:

بطور کلی خیر

ثبات و عملکرد هر بازی به سازنده آن مربوط است. این صحیح است که پلی‌استیشن ۴ پرو دارای سخت افزار قدرتمندی است و امکان کار با عملکرد نرم‌تر و بهتری را فراهم می‌کند یا اینکه دارای ثبات بیشتری در نرخ فریم عناوین خواهد بود اما سازندگان نیز دارای ابزار و پروسه‌ای هستند امکان جلوگیری از عدم تعادل در بازی را خواهند داشت.

گرچه پاسخ به این سوال جواب صریحی نمی‌باشد اما بنظر می‌رسد که سازندگان قادر خواهند بود تا به عمد کاری کنند تا نرخ فریم در حالت چند نفره بازی‌ها برروی هر مدلی از پلی‌استیشن ۴ بصورت ثابت باشد.

پیرامون استفاده از Remote Play این شرکت اعلام نمود:

پلی‌استیشن ۴ پرو قابلیت افزایش نیروی پردازش را به میزان قابل توجهی دارا است گرچه این موضوع به سریع بودن اینترنت و پهنای باند نیز مربوط خواهد بود.

گیم پلی امکان نمایش از طریق Remote Play را با کیفیت ۱۰۸۰p برروی رایانه‌های شخصی، مک و دستگاه‌های ایکس‌پریا را خواهد داشت. این یک بهبود است چرا که تاکنون این میزان به ۷۲۰p محدود شده بود.
زمانیکه یک نمایش از پرو به اشتراک گذاشته می‌شود، قابلیت نمایش با کیفیت ۱۰۸۰p برروی مدل استاندارد پلی‌استیشن ۴ وجود خواهد داشت.

در مورد پلی‌استیشن وی‌آر، شرکت سونی دوباره تاکید کرد که پرو منجر به افزایش کیفیت خواهد شد اما به این معنی نخواهد بود که هدست پلی‌استیشن وی‌آر از ۴k یا HDR پشتیبانی می‌کند. این شرکت اعلام کرد:

پلی‌استیشن ۴ پرو منجر به ارتقای پروسه نیرویی خواهد شد که به سازندگان بازی‌های واقعیت مجازی قابلیت و توانایی افزایش کیفیت تجارب و گرافیک بازی‌ها را خواهد داد. آنها قادر خواهند بود بازی‌های خود را پایدارتر با نرخ فریم ثابت و همچنین با بهبودهای بصری ارائه کنند. سازندگان همچنین قادر خواهند بود که از قابلیت‌های پلی‌استیشن ۴ پرو برای بازی‌های پلی‌استیشن وی‌آر، پس از عرضه ار طریق محتوای دانلودی بروز رسانی نمایند.

توضیحات ارائه شده توسط سونی همچنان مبهم بنظر می‌رسند و علت آن تفاوت پایه‌ای بازی‌ها نسبت به یکدیگر بوده و از بازی به بازی دیگر شرایط متفاوت خواهد بود.

شرکت سونی در پاسخ به این سوال که آیا بازی مستقل یا انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ پرو وجود دارد؟ اعلام کرد:

هیچ بازی انحصاری برای این دستگاه وجود ندارد چون پلی‌استیشن ۴ پرو و مدل استاندارد پلی‌استیشن ۴ از اعضای یک خانواده هستند. هر دو مدل این دستگاه‌ها با عناوین گذشته، حال و آینده پلی‌استیشن ۴ سازگار خواهند بود که شامل پلی‌استیشن وی‌آر نیز می‌شود. هر بازی پلی‌استیشن ۴ شامل پلی‌استیشن ۴ پرو می‌شود و بلعکس.
با عرضه پلی‌استیشن ۴ پرو در زمان مقرر، تقریباً تمام عناوین جدید پلی‌استیشن ۴ قابلیت ارتقای کیفی از طریق قابلیت‌های پلی‌استیشن ۴ پرو را از همان روز اول خواهند داشت و یا امکان بوز رسانی آنها از طریق محتویات دانلودی برای آنها امکان پذیر خواهد بود که شامل بازی‌های Uncharted 4: A Thief’s End ،The Last of Us Remastered ،Infamous Second Son ،Shadow of Mordor ،Deus Ex: Mankind Divided و بازی‌های دیگری می‌شود.

این شرکت در ادامه آورد:

سوال: آیا تمام بازی‌های پلی‌استیشن ۴ قابلیت اجرا برروی پلی‌استیشن ۴ پرو را خواهند داشت؟

جواب: بله تمام بازی‌های موجود پلی‌استیشن ۴ سازگاری کامل با پلی‌استیشن ۴ پرو را خواهند داشت.

سوال: آیا پلی‌استیشن ۴ پرو نیاز به یک تلویزیون ۴k خواهد داشت؟

جواب: خیر، پلی‌استیشن ۴ پرو قابلیت نمایش با رزولوشن فراتر از مدل استاندارد پلی‌استیشن ۴ را خواهد داشت، البته زمانیکه از تلویزیون با کیفیت ۴k استفاده شود اما اگر شما از تلویزیون HDTV که شامل ۷۲۰p, 1080i, 1080p می‌شود استفاده می‌کنید، پلی‌استیشن ۴ پرو تنها به بهبود تجربه اجرای بازی‌ها کمک خواهد کرد.

سوال: مزیت پلی‌استیشن ۴ پرو چه خواهد بود اگر امکان استفاده با تلویزیونی بجز ۴k را دارا است؟

جواب: پلی‌استیشن ۴ پرو در زمان استفاده از تلویزیون‌های HDTV نیز منجر به بهبود تجربه اجرای بازی‌ها خواهد شد. این بستگی به سازندگان خواهد داشت که چگونه از توان این سخت افزار استفاده کنند. این دستگاه جدید قابلیت پشتیبانی از رندرهای سنگین‌تر و ثبات بیشتر در نرخ فریم را محیا خواهد کرد و موجب افزایش کیفیت محیط و شخصیت‌ها و جزئیات آنها خواهد شد. این کنسول قادر است که بصورت کلی کیفیت بصری را بهبود دهد.

سوال: پلی‌استیشن ۴ پرو از چه رزولوشنی پشتیبانی می‌کند؟

جواب: برروی تلویزیون‌های ۴k، بازی‌ها امکان اجرا با کیفیت ۲۱۶۰p یا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را خواهند داشت. برروی تلویزیون‌های HDTV، بازی‌ها با کیفیت ۱۰۸۰p اجرا خواهند شد.

سوال: آیا دستگاه جدید با بازی‌های دانلود شده، ذخیره‌ها و لیست دوستان مدل استاندارد موجود مطابقت دارد؟

جواب: بله، دستگاه جدید از اکوسیستم دیجیتالی مشابهی استفاده می‌کند.

سوال: اگر در حال حاضر مدل استاندارد موجود پلی‌استیشن ۴ را در اختیار داشته باشم، راه ساده‌ای برای انتقال بازی‌ها، دخیره‌ها و سایر محتویات به پلی‌استیشن ۴ پرو وجود دارد؟

جواب: بله شما قابلیت کپی کردن کلیه موارد را را با استفاده از کابل استاندارد Ethernet خواهید داشت. این قابلیت همچنین برای کار با پلی‌استیشن ۴ به پلی‌استیشن ۴ یا پلی‌استیشن ۴ پرو به پلی‌استیشن ۴ یا پلی‌استیشن ۴ پرو به پلی‌استیشن ۴ پرو وجود دارد.

سوال: آیا پلی‌استیشن ۴ پرو دارای بهبودهایی در کنترلر DUALSHOCK 4 می‌باشد؟

جواب: جدیدترین نسخه کنترلر DUALSHOCK 4 شامل پلی‌استیشن ۴ پرو خواهد بود که نسبت به مدل موجود در پلی‌استیشن ۴ نازک‌تر می‌باشد اما این کنترلر قابلیت قابل توجهی دیگری از نظر عملکردی در اختیار کاربران قرار نخواهد داد. این کنترلر از ارتباط یو‌اس‌بی علاوه بر بلوتوث برخوردار است. کنترلر موجود در پلی‌استیشن ۴ قابلیت کار با پلی‌استیشن ۴ پرو را خواهد داشت.

سوال: پلی‌استیشن ۴ پرو از چه خروجی‌هایی پشتیبانی خواهد کرد؟

جواب: این کنسول از کلیه خروجی‌های HD video موجود در پلی‌استیشن ۴ پشتیبانی خواهد کرد. این کنسول دارای خروجی ۴k بوده و قابلیت تنظیم برای ۲۱۶۰p YUV420 و ۲۱۶۰p RGB خواهد داشت که در صورت پشتیبانی تلویزیون شما از این کیفیت مورد نیاز خواهند بود.

سوال: آیا پلی‌استیشن ۴ پرو از High Dynamic Range یا به اختصاری HDR پشتیبانی می‌کند؟ HDR دقیقاً چیست؟

جواب: بله، دستگاه جدید بطور کامل با HDR10 سازگار است. HDR10 بطور کامل فرمت HDR را پشتیبانی می‌کند.
High Dynamic Range یا به اختصار HDR یک قابلیت نمایشی است که به شما اجازه می‌دهد تا از حجم و عمق بیشتری از رنگ‌ها و کانتراست بزرگتری در مقایسه با Standard Dynamic Range استفاده کنید.

سوال: آیا پلی‌استیشن ۴ پرو از Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند؟

جواب: در حال حاضر برنامه‌ای برای پشتیبانی از این موضوع وجود ندارد.

سوال: آیا دستگاه جدید نیاز به چیز خاصی خواهد داشت؟

جواب: تنها اگر بخواهید که ۴k و HDR را تجربه کنید. در غیر اینصورت نه، همچون پلی‌استیشن ۴، این دستگاه جدید نیز از مدل‌های معمول تلویزیون پشتیبانی می‌کند.

سوال: فارغ از عملکرد بهتر برای بازی‌ها و قابلیت ۴k، آیا دستگاه جدید ویژگی دیگری دارد؟

جواب: بله، پلی‌استیشن ۴ پرو دارای یک هارد ۱ ترابایتی، وای‌فای سریعتر و پورت USB 3.1 Gen.1 می‌باشد. سخت افزار این دستگاه همچنین قابلیت تجربه بهتری را با واقعیت مجازی و پلی‌استیشن وی‌آر فراهم خواهد کرد.
فارغ از این موضوع، دستگاه جدید بسیار مشابه مدل استاندارد پلی‌استیشن ۴ می‌باشد.

سوال: آیا پلی‌استیشن ۴ پرو از درایور Ultra 4K Blu-ray پشتیبانی می‌کند؟

جواب: خیر، درایور Blu-ray داخلی این دستگاه قابلیت پشتیبانی از دیسک‌های به فرمت Ultra 4K Blu-ray را نخواهد داشت. این دستگاه قابلیت پشتیبانی از دیسک‌های بکار رفته در پلی‌استیشن ۴ را خواهد داشت.

سوال: دستگاه جدید از نظر ابعادی چگونه است؟

جواب: ابعاد این دستگاه بطور تقریبی شامل ۲۹۵ میلی‌متر عرض، ۵۵ میلی‌متر ارتفاع و ۳۲۷ میلی‌متر طول می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پرسش و پاسخی در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو | گیمفا
پرسش و پاسخی در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو | گیمفا
پرسش و پاسخی در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو | گیمفا
پرسش و پاسخی در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو | گیمفا
پرسش و پاسخی در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PC and PS4 گفت:

    هر چند اسکورپیو قوی تره
    ولی قوی بودن شرط بردن نیست
    قضیه ps2 یادتونه
    ایکس باکس اورجینال(معمولی) از ps2 قوی تر بود ولی چی شد؟!؟!
    انحصاری هاش ایکس باکس رو به خاک مالید :shy:

  • mojtaba33 گفت:

    اصلی ترین سوال ایا ps4 pro بصورت native 4k هست یا از تکنیک upscale استفاده میکند ؟!
    .
    جواب رو من میدونم اما واسه کسانی که نمیدونن رو اسمم کلیک کنید

    • Neil 007 گفت:

      مهم اینه ۴k هست(حالا از هر نوعی)و این میتونه یه برگ برنده برای سونی باشه که با این قیمت ۴k عرضه می کنن و به نظر بلایی که اول نسل سر مایکرو آورد با این کار باز میاره 😀 میگی نه نگاه کن

      • mojtaba33 گفت:

        شاید حرفت درست باشه زمان مشخص میکنه اما سوالی که واسه من پیش اومده اینه اگه ps4 معمولی رو به tv که۴k هست وصل کنیم چه اتفاقی پیش میاد رو ۱۰۸۰ میاد بالا تو پست قبلی تام رایدر PC رو باps4 pro مقایسه کرده بودن بنظرم بهتره با خود ps4 معمولی این مقایسه انجام بشه رو TV که ۴k هست

        • Neil 007 گفت:

          در این مورد اطلاعی ندارم دوست عژیز ولی فک نکنم کنسول معمولی رو وقتی رو tv 4k بازی کنی خروجی جالبی بده.این تی وی برای پرو هست

          • ramin. گفت:

            @Neil 007
            اتفاقا مهمه از چ نوعی!
            خب من یک راه به شما آموزش میدم که دقیقاً همینه و شمارو از خرید پرو بی نیاز میکنه! بجز بحث فریم
            اگر یک تلویزیون مدرن و عالی ۴k مثل تیویهای شیائومی و یا تلویزیون های بالارده سونی و ال جی که موتور رند دارند رو داشته باشید زمانی ورودی ۱۰۸۰ خالص رو از پلی ۴ معمولی به اون بدید و حالت آپ اسکیل رو فعال کنید دقیقا همین کاری رو انجام میده که نئو انجام داده یعنی برای شما ۱۰۸۰ خالص رو به ۴k اپ اسکیل میکنه. و عملا همون خروجی رو میده که پرو میده! پس ببینید خیلی فرق میکنه تا ۴k نیتیو. لطف کنید در مورد چیزی که اطلاع ندارید اینجور قطعی نظر ندید.

        • Supreme گفت:

          بهترین کاری که بعد از ۲۰۰۹ کردن ( یکم قبل یا بعد ) اینه تمامی دیوایس هایی که تولید میشن و میان و هر OS هم که میخوان داشته باشن اینه که خود دیوایس تشخیص میده چه ورودی یا خروجی داره و بنا به اون ریزولیشن رو ست میکنه، واسه مثال اگه شما PS4 مغمولی رو به TV 8K وصل کنی خودش ریزولیشن اجرایی رو روی ۱۰۸۰ ست میکنه چون بالا تر از این واسش تعریف نشده و TV 8K دارای همه ریزولیشن ها هست چون از صفر به ۸K رسیده و میتونه ۱۰۸۰ رو نیز پردازش کنه ولی چون ۸K Native هست بهترین خروجی همونه ولی این دلیل به این نیست با پردازش ۱۰۸۰ مشکلی داره و بر عکس این قضیه هم همینطوره. یعنی اگه Pro رو به ۱۰۸۰ وصل کنید چون بالاترین خروجی که بهش متصل شده ۱۰۸۰ هست با ریزولیشن ۱۰۸۰ تماما و بدونه مشکل اجرا میشه و قضیه Upscale موقعی هست که شما دارید بازی میکنید یا فیلم میبینید و برای بازی یا فیلم ریزولیشن ۷۲۰ تعریف شده و در روی Tv 1080 اجرا میشه واسه اینکه از تماما رو ۷۲۰ قفل نباشه و ۱۰۸۰ اجرا بشه دستگاه و نرم افزار اجازه Upscale رو میده که اجرا بشه تا کیفیت بهتری داشته باشه. به عبارتی دیگه اگه بخوای فراتر از native چیزی اجرا بشه و در صورت انلاک نبودن Upscale توسط TV یا خوده بازی یا فیلم این فرایند اجرا میشه

      • ramin. گفت:

        @Neil 007
        اتفاقا مهمه از چ نوعی!
        خب من یک راه به شما آموزش میدم که دقیقاً همینه و شمارو از خرید پرو بی نیاز میکنه! بجز بحث فریم
        اگر یک تلویزیون مدرن و عالی ۴k مثل تیویهای شیائومی و یا تلویزیون های بالارده سونی و ال جی که موتور رند دارند رو داشته باشید زمانی ورودی ۱۰۸۰ خالص رو از پلی ۴ معمولی به اون بدید و حالت آپ اسکیل رو فعال کنید دقیقا همین کاری رو انجام میده که نئو انجام داده یعنی برای شما ۱۰۸۰ خالص رو به ۴k اپ اسکیل میکنه. و عملا همون خروجی رو میده که پرو میده! پس ببینید خیلی فرق میکنه تا ۴k نیتیو. لطف کنید در مورد چیزی که اطلاع ندارید اینجور قطعی نظر ندید.

    • فکرکنم اگه از hdr هم استفاده بشه میشه مثل ۴k واقعی
      ۴k upscale +hdr=4k native فکرکنم اینطوری سونی میخواد بایک تیر دونشون بزنه :rotfl:

  • Neil 007 گفت:

    امیدوارم کسانی که می خرندش نهایت لذت رو با کنترل کریتوس رو ۴k ببرن

  • Farhad-ps4 گفت:

    اینکه بستگی به سازندگان داره یعنی همون تغییر نسل دیگه
    منتهی نمی خوان مستقیم بگن، بدیهی هست و باید یک بازی روی پرو عملکرد بهتری داشته باشه (روی همون ۱۰۸۰)
    خب حالا این آیا منطقی هست که کسی که ps4 معمولی داره با کسی که پرو داره برای یک بازی هر دو ۶۰ دلار پرداخت کنن اما اونکه پرو داره کیفیت بهتر رو تجربه کنه ولی کسی که موقع خرید ps4 گزینه ی پرو رو نداشته، و معمولی خریده ،کیفیت کمتر ؟! این کاملن در تضاد با فلسفه و ویژگی کنسول هست
    من که دیگه دلیلی برای خرید بازی اورجینال بر ps4 معمولی (و حتی اسلیم) نمی بینم چون کاملن شرایط استفاده از بازی ناعادلانه و سیاست تحمیل محصول جدید هست

    • mahdi... گفت:

      لایک بر سن حق :yes: الان کسایی که ps4 معمولی دارن چیکار کنن خب منی که کنسول می گیرم بخاطر انحصاری و عدم ارتقا سیستم هست الان اونی که ps4 معمولی داره یا یجوری باید بفروشه یا کنسول جدید با tv جدید بخره حال کنه. :hypnotized:

      • mahdi... گفت:

        سن=سخن 😀
        چرا این ویرایش بعضی موقعا نیست؟

      • میدونید مثل چی میمونه مثلا من سال پیش آیفون سیکس اس خریدم اما امثال با پردازنده بهتر و ضد و آب و دوربین دوگانه مدل جدیدش اومده پس اپل دزده ?:-)
        خب تکنولوژی مدام داره پیشرفت میکنه و در اون زمان سونی توانایی ساخت پرو رو نداشته اینکه واضح هست :no:

        • Farhad-ps4 گفت:

          در مورد گوشی های هوشمند هم همین طور(یعنی فکر می کنید اپل نمی تونسته همین ویژگی ها رو پارسال یا حتی قبل ترش بده؟ مگه چقدر علم و تکنولوژی در یکسال پیشرفت کرده! اپل ایده ها و پیشرفت ها رو دیر اعمال می کنه تا سود بیشتر ببره)از نظر من امروزه این حرف درسته که بگیم تکنولوژی اسیر نظام سرمایه داری برای سود شده، ولی در کل خریداران ps4 روی کنسول حساب دیگه ای باز کرده بودن و این میان بین گوشی و کنسول تفاوت هایی بود
          می تونست همین مشخصات پرو رو در اون سال هم بسازه منتهی قیمتش تا حدودی گرون تر میشد ولی بنظرم ارزشش رو داشت و این مسائل پیش نمی اومد سونی و مایکرو برای کاهش هزینه ها و افزایش سود شون از کیفیت لازم در ps4،one کاستند و نتیجه اش این شد که امروز می بینیم و این وسط خریداران مدل اولیه و معمولی ضرر گزافی کردند
          هزینه برای pc خیلی بهتره ای کاش به جای ps4 برای PC خرج کرده بودم

  • MS GAMER گفت:

    ایشالا یه سه ماه بعد از عرضه شدنش وقتی قیمتش معقولانه شد میرم تو کارش

  • Farhad-ps4 گفت:

    لطفن کامنت بنده رو که رفته برای بررسی ، زود تر تأیید کنید
    حرف دل خیلی هاست
    با تشکر

  • ULTRON گفت:

    تا شیش ماه بعد این کنیول تازه تو ایران
    با قیمت اصلی میفروشن 😐

  • پنکه گفت:

    بعد از معرفی PS4 pro فروش ایکس باکس وان اس ۱۱۱% افزایش داشته :rotfl:
    h.t.t.p://thisgengaming.com/2016/09/08/xbox-one-s-sales-increase-by-111-on-amazon-after-sonys-ps4-pro-event/

  • سیاست های همیشه برندس
    بفرما برای تی وی معمولی هم جواب میده
    انحصاری هم نداره

  • black.flag گفت:

    خدا کنه این pro بزنه تو سر ps4 معمولی که قیمتش بیاد پایین ما یکی بگیریم!!!!!!

  • عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییه سونیییییییییییییییییییییییی

  • دوستان با این حساب راس میگن شرکت های بازیساز تمرکزشون بیشتر روی pro میره؟؟؟ از کجا معلوم تا اخر نسل بازیها واسه معمولی هم بیاد؟؟؟ اگه ۲سال دیگه بازی مخصوص واسه pro اومد چی و بازیا افت فریم پیدا کردن رو معمولیا؟؟؟

  • mahdi... گفت:

    نظر شخصی
    ریدن به این نسل رفته معلوم نیست چیکار می کنن الان ps4 slim اومده از اونور pro اومده xbox هم همین طور غیر از انحصاریا یکی از دلایلی که آدم می ره کنسول بگیره اینه که تا آخر نسل ارتقا سخت افزار و یا کارای دیگه رو نداره و اونایی که کنسول دارن با یه کیفیت واسه همه اجرا می شه ولی الان کسایی که پول دارن می رن pro یا اسکورپیو می خرن(حالا جدا از این که عقرب هنوز نیومده)و این که کسایی که بخاطر ارتقا سیستم می کوبیدن به pc حالا کنسول بازا باید برن کنسول جدید بخرن تا کیفیت بهتر داشته باشن.خداییش قبول کنید کنسول میان نسلی حالا با هر اسمی اشتباه هستش باید با همین وضعی که بود چند سال دیگه رو دووم میاوردن کنسولای نسل ۹ رو می دادن. فاتحه ی این نسلو خوندن رفت.الانم که معلوم نیست این پرو واسه چی داره میاد upscale به چه درد من می خوره.هر دو طرف xbox و سونی ریدن به نسل رفت و یه قسمت زیاد به نظرم تقصیر xbox هستش .چون کنسول ضعیف بود می خواست کنسول میان نسلی بده و دراین صورت سونیم مجبور می شه کنسول بده تا از قافله عقب نمونه.(تماما نظر شخصی) :blush:

    • ramin. گفت:

      متاسفانه بله صحیح میفرمایید.
      جفت کنسول ساز ها محکوم اند چون برای رقابت قیمت به سراغ amd رفتند و سخت افزاری ارائه دادند که در حد نسل ۸ نبود.
      ی مقاله خارجی میخوندم ک سونی و نینتندو چه راه حل های داشتند در زمینه سخت افزاری : amd – ibm – nvidia و گزینه بسیار ضعیفتر اینتل. و حتی سامسونگ به کمک کوالکام خب تعدادی عاقلانه و تعدادی دور از واقعیت که amd و انویدیا و ای بی ام به واقعیت نزدیکتر بودند که متاسفانه به سراغ بدترین گزینه رفتند. با یک نگاه به وضعیت بازار amd در بازار اصلیش یعنی pc متوجه پیشرفت بسیار بد و نا امیدکنندش میشوید که این مورد به وضوح در این نسل کنسولها تاثیر گذشات ولی در نسل قبل پلی ۳ که ساخت رقبا بود بسیار قویتر کار شد حتی همین ۳۶۰ هم اون زمان با وضعیت عالی و اوج amd ساخته شد.

    • این نسل خیلی بیشتر تر از اینها میتونست ادامه پیدا کنه ولی همش تقصیر تبلیغات سونی بود که گریبان گیر خودش شد.
      _
      کل این نسل شد(نرخ فریم ریت-افت فریم-رزولیشن،رزولیشن،و باز هم رزولیشن.)اعم از اینکه ایا بازی خوبه بده یا غیره صاف به این نکات توجه میکنن.اگه سونی برای فروش خودش از ٩٠٠ پیکسل بودن اکس باکس وان استفاده نمیکرد و اونو تا به این اندازه گنده جلوش نمیداد ما حد اقل ٢ سال دیگه شاهد کنسول های جدید بودیم.در کل این نسل بازی های بیکیفیت از لحاظ محتوا خیلی زیاد بودن.

  • mrmossi گفت:

    دوستان اگه بخوام تو ps4 انلاین بازی کنم یا از فروشگاه ps4 بازی دیجیتالی بخرم باید چه نوع شارژی بخرم برای حسابم؟

  • Cpt.G4mer گفت:

    این پرو برا اونی خوبه که تازه میخواد کنسول بگیره من که هیچ دلیلی نمیبینم کنسولمو آپدیت کنم به ویژه اینکه سونی سخاوت بخرج داده و قراره HDR رو برای تمام کنسولاش انتشار بده و خداییش میتونست بخاطر فروش بیشتر این قابلیت رو در انحصار پرو قرار بده در ضمن من مانیتور ۴K قیمت کردم زیر ۲ میلیون نیست … راستی نمیدونم چرا بعضی از دوستان اینقد ناراحتن خوب سونی که مارو مجبور به خرید این کنسول نکرده به لحن جملهاشون چه تو نشت و چه توی توییت ها نگاه کنید کاملا دارن به طور مساوی بین دوتا کنسولشون تبلیغات میکنن و حتی بازم اگه پرو بیاد فروش اسلیم همچنان بالا میمونه و حرف اخرمم بابت نگرانی نسبت به اسپرکیو ماکروسافت هست گه اینطور که میگن پخش کننده ی ۴K بزاره روی دستگاه قیمت کنسول سرسام آور میشه در این صورت دوتا راه داره یا از سودش بزنه و ضرر و بجون بخره تا سونی رو کله پا کنه یا بازم شکستی که توی اوایل نسل رو خورد دوباره تکرار میکنه ( دوستان برید ببینید پلیر های ۴K سونی و سامسونگ چه قیمت های فضایی دارن حالا فکر کنید یه پردازنده گرافیکی و رم بالا و قوی هم بندازی روش تا بشه اسپرکیو ماکروسافت نمیدونم میخواد چیکار کنه ) *********** ( راستی جواب سونی به ماکروسافت که در مورد بخش کننده ۴K بود واقعا منطقی بود اینکه استریم کردن و تماشای فیلم هدف دوم ماست و برنامه اصلی با گیم هستش یاد اول نسل موقعی که ماکروسافت داشت ایک باکس وان رو معرفی میکرد افتادم که ۶۵ درصد مانورش روی استریم و تی وی بود که خیلی هم بهش نقد کردن )

  • mrmossi گفت:

    فقط می خواستم بگم قیمت tv 4k اونقدرام زیاد نیست همین امشب یه tv 4k خوب گیر اوردم قیمتش سه و دویست بود (۴۰ اینج)ولی اونایی که علاقه مندن توی سایت lg یه سر برن من که tv مورد علاقه مو گیر اوردم قیمتش ۶۰۰ دلار بود که انصافا خوبه.

  • Divan Greedy8 گفت:

    مهم اینه که ۴k باشه حالا از هر نوعی :dazed: :hypnotized: 😯 :evilgrin: ببین سطح کامنت رو ترو خدا
    می فرمانید قدرت ملاک نیست و مهم نیست و … اینا همونایی بودن که به خاطر یه مقدار قدرت کم ایکس باکس وان نسبت به پلی استیشن ۴ هر روز کری می خوندن و پز می دادن الان می گن ۴۰ درصد قدرت بیشتر اسکورپیو نسبت به پلی استیشن ۴ پرو مهم نیست 😐

    • پنکه گفت:

      از یسری بچه سال چه انتظاری داری
      حالا جالبه فروش وان اس بعد معرفی پرو ۱۱۱٪ افزایش داشته
      هر چقدر دوس دارین ip تغییر بدین منفی بدین ولی حقیقتو نمیتونین پنهان کنین

    • cv گفت:

      سلام دیوان از زومجی انتقالی گرفتی :rotfl:
      تا دیروز دعا میکردین بازی ها رو ۱۰۸۰ اجرا کنید حالا وعده ۴k 60 فریم میدین :rotfl:
      ۴۰ درصد قدرت بیشتر :rotfl: 1080 9 ترافلاپی به زور ۴۰ فریم میده با ۶ ترافلاپ ۴k 60 فریم :rotfl:

    • cv گفت:


      تا دیروز دعا میکردین بازی ها رو ۱۰۸۰ اجرا کنید حالا وعده ۴k 60 فریم میدین  :rotfl:
      ۴۰ درصد قدرت بیشتر  ۱۰۸۰ ۹ ترافلاپی به زور ۴۰ فریم میده با ۶ ترافلاپ ۴k 60 فریم :rotfl:

  • Mehdi.sky گفت:

    سلام دوستان. اینجا کسی TV 4K HDR داره؟!

    • killzone3 گفت:

      آره من دارم ولی روش نمینویسه hdr که فقط کافیه رنگ ۱۰ bit رو ساپورت کنه حالا اسمش هر چی میخواد باشه مسلا تلویزیون سامسونگ uhd color داره که همون کار hdr رو میکنه .واسه hdr هم باید دستگاه hdr باشه هم tv و هم بازی که فعلا فقط بازی obduction داره .پس محتوا فعلا نیست براش

  • DarkArrow گفت:

    بنظر من بهترین کاری که کرد قیمت گذاریش بود که میتونه در نوع خودش یک برگ برنده باشه.امیدوارم کسانی که این کنسول یا هر کنسول دیگه ای رو میخرن ازش لذت ببرن و تا جایی که میتونن از این بحثا و فن بازی ها دوری کنن تا یه تجربه خوب از گیم داشته باشن 🙂

  • killzone3 گفت:

    ۴k upsclae بزنین دلتون هم خوش باشه که ۴k همینه .قول میدم ۹۰ درصد بازیا upscale میشن .مگه میشه ۳۰فریم بده و۴k .
    gtx 1080 هم به زور ۳۰ فریم میده واسه بازیای شاخ

  • Hamed72 گفت:

    از نظر من همون PS4های معمولی هم کار مارو راه میندازن تا آخر این نسل.همه ک تلویزیون های ۴K ندارن خونشون.برای همین هم سازنده ها باید همه مخاطب ها رو راضی کنند.

  • abtindavari گفت:

    دوستان میگم اخر جایی سونی گفت که چه مدت از این کنسول جدید درست پشتیبانی میکنه و کنسول نمیده دیگه یا نه

  • BIGGAMER گفت:

    واقعا عالی دارم وسوسه میشم اینو بگیرم :-* :-*

  • shahabsanj گفت:

    من مطمئنم پلی استیشن پروباقیمتش خیییلی باصرفه هست :heh: :star:
    مهم ترین خاصیت سونی تلاش برای ارزان قیمت بودن به همراه به صرفه بودن برای فروش بیش تربرعکس MICROSOFT
    من ازحرکت سونی که بلوری ۴k پشتیبانی نمی کنه موافقم چون کاربردبه چندانی نداشت فقط قیمت رابالامی برد(برعکس مایکروسافت) :snicker:
    مایکروسافت هرکاری کنه نمی تونه درسطح سونی برسه چون استراتژیکش غلطه….ولی براش آرزوی موفقیت می کنم :disdain: :heh:

پرسش و پاسخی در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو | گیمفا
پرسش و پاسخی در مورد پلی‌استیشن ۴ پرو | گیمفا