سومین دوره «جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران» آغاز به کار کرد - گیمفا
سومین دوره «جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران» آغاز به کار کرد - گیمفا
سومین دوره «جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران» آغاز به کار کرد - گیمفا
سومین دوره «جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران» آغاز به کار کرد - گیمفا

سومین دوره «جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران» آغاز به کار کرد

کسری نراقی
۱۱:۳۱ ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
سومین دوره «جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران» آغاز به کار کرد - گیمفا

نشست خبری سومین دوره «جشنواره بازیسازان مستقل ایران» صبح امروز سه‌شنبه برگزار شد و فعالیت این جشنواره از امروز ۱۶ شهریور ۹۵ به صورت رسمی آغاز شد.

جشنواره بازیسازان مستقل ایران از بهمن ماه ۹۲ توسط بخش خصوصی و با هدف شناسایی و کمک به رشد بازی‌سازان مستقل در سراسر ایران، آغاز به کار نمود و اختتامیه دوره نخست آن مهرماه ۹۳ و دوره دوم اسفند ماه ۹۴ در تهران با حضور بهترین‌های این حوزه و حمایت تمامی سازمان‌های مرتبط با صنعت بازی ایران برگزار شد و مجموعا بیش از ۶۰۰ اثر در دو دوره سال گذشته ارسال شده است.

حمزه آزاد، دبیر این جشنواره در مورد بخش‌های در نظر گرفته شده گفت: این جشنواره علاوه بر بخش اصلی که بازی‌های رایانه‌ای است، پنج بخش دیگر نیز دارد که طراحی کاراکتر، بازی‌نامه، مقالات، نقد بازی و فنآوری هستند. بدین ترتیب جشنواره شامل شش بخش مختلف می‌شود و می‌توان گفت با یکی از جامع‌ترین جشنواره‌های بازی روبه‌رو هستیم.

دبیر جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران درباره روند اجرایی تشریح کرد: صاحبان آثار صفحه‌ای برای اثر خود ایجاد می‌نمایند و آثار را بارگذاری می‌کنند. پس از آن داوری اولیه آثار انجام می‌پذیرد و نظر داوران و کارشناسان بر روی آثار قرار داده می‌شود و طبق آن صاحبان آثار می‌توانند اثر خود را ارتقا دهند و در این مدت کسانی که آثار نفرستادند هم می‌توانند به سایت مراجعه کرده و اثر خود را بارگذاری نمایند و پس از آن داوری نهایی انجام می‌شود.

وی افزود: همه آثار صفحه‌ای جداگانه در سایت جشنواره دارند که توضیحات مختلف در آن درج شده است و بازدیدکنندگان و داوران می‌توانند امتیازات و نظرات خود را در صفحه مذکور وارد نمایند و اختتامیه با معرفی برگزیدگان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

حمزه آزاد زمان اختتامیه جشنواره را آذر ۹۵ عنوان کرد و گفت: دو سال پیش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جشنواره‌ای برای بازی‌سازان مستقل در چند روز و بیشتر با اهداف آموزشی برگزار کرد. با توجه به عدم برگزاری این جشنواره و طی رایزنی‌های صورت گرفته با بنیاد بازی، قرار شد تا اختتامیه سومین دوره جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران نیز در سه روز برگزار شود و دو روز نخست به کارگاه‌ها و نشست‌ها اختصاص خواهد داشت.

دکتر حسین جلیلوند، نماینده زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در ادامه نشست گفت: بخش زیست فناوری یکی از زیربخش‌های ویژه این جشنواره است. جشنواره بازی‌سازان مستقل را به عنوان مرجع مناسبی برای گردهمایی بازی‌سازان خلاق شناختیم و پیشنهاد دادیم که در این دوره از جشنواره بخش ویژه زیست فناوری تشکیل شود و خوشبختانه این اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: این بخش با سه موضوع ساخت بازی، بازی‌نامه و ساخت کاراکتر با داوری‌های تخصصی در هر موضوع فعالیت می‌کند. از تیم‌ها و بازی‌سازانی که آثارشان برگزیده شود نیز از سوی معاونت حمایت‌های مادی و معنوی خواهیم کرد. وظیفه خود می‌دانیم که مفاهیم مرتبط با فناوری زیستی را برای بازی‌سازان شرکت کننده در جشنواره بازی‌سازان مستقل تفهیم کنیم که این مسئله از طریق سایت به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

یک میلیارد ریال جوایز نقدی و غیرنقدی

حمزه آزاد به حضور حامیان تخصصی در جشنواره اشاره کرد و تشریح کرد: به طور کلی تاکنون یک میلیارد ریال جوایز نقدی و غیرنقدی برای آثار برتر در نظر گرفته شده است که ۳۰-۴۰ درصد آن نقدی بوده و توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تامین می‌شود و مابقی جوایز غیرنقدی هستند.

وی در رابطه با جوایز غیر نقدی توضیح داد: به‌عنوان مثال با دو شرکت تبلیغاتی هماهنگی صورت گرفته تا عناوین برگزیده را از لحاظ تبلیغات و دیده شدن در بازار نهایی کمک کنند. در زمینه اعطای خدمات سرور و اینترنت رایگان به تیم‌های بازی‌سازی نیز اسپانسر گرفته‌ایم تا به بازی‌سازان از نظر زیرساختی کمک شود.

آزاد حضور شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران به چرخه جشنواره را نیز از دیگر نکته‌های حائز اهمیت دانست و افزود: طی تفاهم‌های صورت گرفته ۲۰ اثر از جشنواره وارد بحث شتاب‌دهی خواهند شد و از آن‌ها حمایت می‌شود تا محصول خود را تکمیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های بازی‌سازان که مستعد حضور در جشنواره هستند می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی http://igdf.ir مراجعه کرده و نسبت به ارسال آثار خود اقدام نمایند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سومین دوره «جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران» آغاز به کار کرد - گیمفا
سومین دوره «جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران» آغاز به کار کرد - گیمفا
سومین دوره «جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران» آغاز به کار کرد - گیمفا
سومین دوره «جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران» آغاز به کار کرد - گیمفا
سومین دوره «جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران» آغاز به کار کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • شما هم هی پول دو.ر بریزین اینا نمی تونن بازی درست و حسابی بسازن

  • maximus1370 گفت:

    واقعا ببخشید بخاطر صحبت هام ولی اگه بنیاد یکم منطق سرش میشد بجای این مسابقات و همایش های مسخره بیاد و تمام بازی سازان رو زیر یه سقف جمع میکرد و بجای شرکتهای کوچک اقدام به متحد کردن و ایجاد یک یا دو شرکت میکرد صنعت بازی سازی ما با رشد فزاینده و در حد بین المللی روبرو میشد.همچنین در هر شبکه ی خبری هم درباره مضرات بازی های رایانه ای صحبت میشه و متاسفانه رسانه ها هم بی انصافی میکنن.برای همین هر کسی میخواد بره به سمت بازی سازی(چه برنامه نویس و چه طراح و دوبلور ها و …)بقیه به چشم بچه بازی به قضیه نگاه میکنن.واقعا به نظرم باید بنیاد ملی بازی های رایانه ای اگه قراره رسالت خودشو انجام بده بایستی تغییرات بنیادین در نگرش خودش،رسانه ها و مردم ایجاد کنه وگرنه فقط داریم درجا میزنیم.واقعا دلم میسوزه برای استعداد هایی که واسه خاطر ندانم کاری های یک سری که فقط دنبال سود و منفعت خودشونن هدر میره

    • milad.ps4 گفت:

      :weep: :weep: :weep: :weep: :weep: :weep: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
      واقعا عالی گفتی

    • alone gamer گفت:

      بدبختی اینجاست که نه تنها مدام دارن میگن که گیم به درد نمیخوره و مضره و… بلکه دارن از نا آگاهی قشر بزرگسال جامعه ( مخصوصاً پدر و مادر ها) نسبت به گیم سو استفاده میکنند تا هر چه بیشتر صنعتی به این عظمت رو در چشم مردم ما خوار و ذلیل کنن. یادمه یه بار داشتم یه مطلب در مورد استفاده از نماد های مختلف و توهین به اعتقادات ما در بازی ها میخوندم، یه قسمت نوشته بود در بازی resident evil 4 روی یک میز یک کتاب به چشم میخوره که شبیه قر.آن هستش اما به جای عکس re4 یه عکس از بازی diablo گذاشته بودند. من نمیدونم واقعاً همچین چیزی توی re4 وجود داره یا نه ولی اگه وجود نداشته باشه نشون میده که اینا چقدر آدم های پستی هستند، خب اگه پدر و مادر های ما این طور مطالبی رو بخونن از کجا میخوان تشخیص بدن که یه مشت اراجیف و دروغ سر هم کردن و حتی تصاویری که ازش استفاده میکنند مربوط به اون بازی نیست؟ واقعاً چطوری میخوان تشخیص بدن؟؟؟ حالا اینا هیچی اومدن به بازیangry birds گیر دادن و میگن تو این بازی به اعتقادات ما توهین شده.
      اومدن میگن تو یکی از مراحل بازی باید یه مس.جد رو خراب کنی در حالی که اون اصلاً مس.جد نبود و مربوط به تاج محل بود که اگه برین تحقیق کنین میبینین که توی کلی از بازی ها از این بنا استفاده شده. بعد اومدن میگن توی یکی از مراحل یه برج هست که خیلی شبیه برج میلاد هست، خب مگه برج میلاد جزو مقد.سات ما محسوب میشه یا شایدم برج میلاد رو میپر.ستیم که اینقدر سریع به این آقایون برمیخوره؟ در ضمن اگه اونا در این بازی به ما توهین کرده باشن، به خودشون هم توهین کردن. کسانی که اکثر نسخه های angry birds رو بازی کرده باشن میدونن که تو یکی از نسخه ها باید نوشته ی holy.wood رو خراب کنیم. حالا اینا خیلی خوبه بعضی وقتا یه چیز هایی میگن از درون آتیش میگرم. اومدن میگن تو این بازی ها به خانم ها توهین شده!!!!!!!!!! میگن چرا سازنده های اونور آب فقط از شخصیت های مرد که همشون قدرتمند و عضلانی و… هستن استفاده میکنن. میگن این کار اونا نشون میده که برای خانم ها ارزش قائل نیستن و اون هارو انسان به حساب نمیارن!!!!!!!
      خب شما انتظار دارین مثلاً توی یه بازی مثل gow به جای کریتوس از یه شخصیت لاغر مردنی که دماغش رو هم نمیتونه بکشه بالا استفاده کنن؟؟؟؟؟؟؟ اصلاً کی گفته ما تو بازی هامون شخصیت زن نداریم؟؟؟؟؟؟ خلاصه خواستم اینو بگم که تا وقتی این انسان های پست دارن استعداد های ما رو نابود میکنن و اینجوری پدر و مادر های مارو نسبت به گیم بدبین میکنن صنعت گیم تو مملکت ما پیشرفت نمیکنه.

    • دقیقا. تو ش.بکه ی ۱ یک مستند ساخته بودن ( خیلی هم ضعیف بود از لحاظ فنی ) دوتا ب.چه رو آورده بودن بهشون میگفتن چی بازی میکنی میگفتن کلش 😐 😐 بعد کلی به اینا میگفت گیمر و میگفت این بازی چه تاثیراتی رو ب.چه میذاره 😐 خوب داداش به توچه اگه ن.نه با..باش عر.ضه داشتن نمیذاشتن بازی کنه. بعد زورم میاد به اونا میگه گیمر 😐 بعد یکیو آورده بود مورتال کمبتش جدا خوب بوده تو مسابقاتم جایزه برده.بعد نورپردازیو یه جوری کرده بودن وقتی باهاش حرف میزدن که اینگار م..جرم گرفته بودنو قشنگه قشنگ مثل مو.تادا باهاش رفتار میکردن. ولی خیلی جالب بود که کارشناسه میگفت بازی هایی که مجوز میگیرن اصل هستن و بازی های که در واقعیت اورجینالن , میگفت اینا بازیای ز.یرزمینی هستن و باید حواستون بهشون باشه 😐 واقعا اینقدر ز.ورشون ااومده که نمیتونن چهارتا چیز مثل اون بسازن شروع کردن کو..بوندنشون. :pain:

  • عدم ایده داره تو بازیای ایرانی موج میزنه اگه بازیساز ها یه کم ایده و خلاقیت به خرج بدن عالی میشه

  • Cell گفت:

    کوجیما بعد از یک عمر فعالیت تازه استودیو مستقل زده
    بعد اینجا یک شبه بازیسازی مستقل راه انداختن

    فرق اینه که یکی از صبح تا شب باید بره سر کار و زحمت بکشه هم برای زندگیش مفید باشه هم دیگران
    یکی دیگه هم بشینه و حرف مفت بزنه بدون زحمت پولی هم بزنه به جیب زندگانی کنه و مفید هم نیست برای دیگران البته برای خودش مفیده

    بنشین بر لب جوی و گذر عمر ببین

  • EDWiN گفت:

    یک عمر مسابقات مس.خره ی بازیسازی
    یک عمر پول دادن الکی به این سازنده ها
    یک عمر انجام کارهایی بی هدف
    و یک عمر هم حرف های قلمبه سلمبه از بنیاد بازی های رایانه ای
    حتی معرفی یک بازی برای نسل هشتم نمیکنن.
    اصلا فکر نکنم بازی ای برای نسل هشتم داشته باشن.
    آدم نمیدونه چی باید به اینا بگه
    موقع هم یک بازی خوب ساخته بشه توسط یک شرکت خوب برای نسل هشتم در اینده ساخته بشه که با این چهارچوبی که برای ساخت بازی در نظر گرفتن بعید میدونم بازی خوبی ساخته بشه ولی سانده اگر بازی خوبی برای نسل هشتم بسازه با عوارض و مالیات پشیمون میشه که چرا این بازی رو انتشار داده

  • به جای این کارا روی آموزش سرمایه گذاری کنن بهتره!
    بعد از ۴ یا ۵ سال خود به خود به خاطره وجود افراد با سواد این صنعت شکوفا میشه
    البته نا گفته نماند تجربه هایی از قبیل شبگرد و ارتش فرازمینی به خوبی نشان داد این ظرفیت رقابت در برنامه نویس های ایرانی وجود دارد.
    پس حمایت ار نخبه های حقیقی این صنعت هم بسیار مهم خواهد بود.

  • PS4 N E O گفت:

    اینایی که پشت میز نشستن از گیم چیزی میدونن یا فقط مفت خورن ?:-)

سومین دوره «جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران» آغاز به کار کرد - گیمفا
سومین دوره «جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران» آغاز به کار کرد - گیمفا